18--7--2017------αριθ.-05-και -06---------------- ΙΔΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΠΙ ΝΕΦΕΛΑΙΣ (υπό αιδεσιμότ.Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)



05
 ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 2ον

 Η μέθοδος της ερμηνείας του Λόγου του Θεούπρέπει να είναι μία και όχι τόσοι μέθοδοι που οι άνθρωποι κυκλοφορούν και διδάσκουν. Αυτή λοιπόν η μία και μοναδική μέθοδος πρέπει να βρίσκεται μέσα στον ίδιο τον Λόγο του Θεού όπως θα δούμε στην συνέχεια της μελέτης μας αυτής διαφορετικά θα φέρουμε σύγχυση στην περίπτωση του Πύργου της Βαβέλ.
Α / Η ερμηνεία της Γραφής ευρίσκεται εντός της Βίβλου και ο ερμηνευτής είναι ο ίδιος ο Λόγος του Θεού.
Το βιβλίο αυτό ότι λέγει αυτό είναι και ότι θέλει να τονίσει αυτό τονίζει ώστε ότι ακριβώς λέγει η Γραφή αυτό πρέπει να δεχθούμε.
Β/ Ότι δήποτε λοιπόν γράφει ο Λόγος του Θεού εμμέσως ή αμέσως την ερμηνεία του θα την βρούμε πάλι από τα συμφραζόμενα.
Εάν δεν μπορούμε να το εξηγήσουμε  ίσως διότι δεν μας δίδονται περισσότερες πληροφορίες τότε θα το δεχθούμε όπως έχει.
Αναμφιβόλως μέσα στην βίβλο υπάρχουν σύμβολα αλληγορίες παραβολές εάν λοιπόν στην προκείμενη περίπτωση θέλουμε να ερμηνεύσουμε αυτά τα σύμβολα ή τις παραβολές τότε θα
συμβουλευτούμε πάλι τον Λόγον του Θεού δια της συγκρίσεως των διαφόρων εδαφίων. Διαφορετικά θα τα δεχθούμε όπως αναφέρονται. Παραδείγματος χάριν εις το:

 Ησαϊα 7:20«.
20 Και κατά την ίδια ημέρα, ο Κύριος θα ξυρίσει με το ξυράφι, που είναι μισθωμένο από την πέρα πλευρά του ποταμού, μαζί με τον βασιλιά τής Ασσυρίας, το κεφάλι, και τις τρίχες των ποδιών· θα αφαιρέσει ακόμα και το πηγούνι.
Στον Ματθαίο 13: 31-2
την Δευτέρα παραβολή την ερμήνευσε ο Κύριος με λεπτομέρεια. Αλλά για τον κόκκων συναπεως
που δεν το εξήγησε ο Κύριος έχουμε το δικαίωμα  να προσπαθήσουμε να το ερμηνεύσουμε. Και δεν είναι ανάγκη να ερμηνευθεί διότι όπως ο Κύριος είπε πρόκειται περί παραβολής .πχ. Για τα πετεινά του ουρανού μας ομιλεί. Ο Κύριος στο
 Ματθαίος 13:4 επίσης στο εδάφιο 19. Άρα από αυτά τα σημεία μπορούμε να  εξηγήσουμε τα πετεινά του ουρανού τα οποία φαίνεται καθαρώς να είναι τα τέκνα του πονηρού.
Η ερμηνεία λοιπόν της παραβολής αυτής είναι η εξής: ότι η βασιλεία των ουρανών θα αυξηθεί θαυμασίως αλλά κάτω από την στέγη αυτής θα υπάρχουν και οι υιοί του πονηρού. Επίσης στην:

Αποκάλυψη κεφ.21:18διαβάζουμε τα εξής: 18 Και η εσωτερική δομή τού τείχους της ήταν ίασπις·και η πόλη ήταν από καθαρό χρυσάφι, όμοια με καθαρό γυαλί. Επίσης:
Αποκάλυψης 21:στο εδάφιο 21διαβάζουμε: «21 Και οι δώδεκα πυλώνες ήσαν δώδεκα μαργαριτάρια, κάθε ένας από τους πυλώνες ήταν από ένα μαργαριτάρι· και η πλατεία τής πόλης ήταν από καθαρό χρυσάφι, σαν διαφανές γυαλί.
Όταν ο Λόγος του Θεού  λέγει ύαλος δεν μιλάει περί πραγματικής ύαλου αλλά ως ύαλος δηλαδή παίρνει χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες του γυαλιού για να μας προσφέρει μια ορισμένη αλήθεια όπως πχ. Η ύαλος είναι καθαρά εδάφιο 18 και διαφανείς εδάφιο 21 έτσι και ο χρυσός είναι καθαρός και διαφανής ως ύαλος είναι δηλαδή μια μεταφορική ή συμβολική έννοια δεν γίνεται δηλαδή λόγος εδώ περί υάλου αλλά περί χρυσού ή ύαλος αναφέρεται ως συμβόλου οπότε άλλη ερμηνεία εδώ δεν χωρεί.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ 1:20
Εδώ ο Κύριος αναφέρει ότι οι επτά αστέρες και οι επτά λυχνίες είναι μυστήριον πλην όμως προχωρεί και δένει ερμηνεία και μας εξηγεί ποιοι ήταν οι επτά αστέρες και ποιες οι επτά λυχνίες. Εδώ βλέπουμε ότι ο Λόγος του θεού περιέχει και την ερμηνεία. Εάν δεν δίνονταν η ερμηνεία τότε έπρεπε να ανατρέξουμε πάλι στο Λόγο του Θεού για να ιδούμε με τι εξηγείται η συμβολική αυτή έννοια των αστέρων και των λυχνιών την όμως που υπάρχει τούτο δηλαδή σαφής εξήγησης είναι περιττή  κάθε άλλη προσπάθεια.  Είναι αρκετά λοιπόν τα λίγα αυτά παραδείγματα να βοηθήσουν κάθε αναγνώστη να προχωρήσει μόνος του στην έρευνα των Γραφών έχοντας πάντα υπόψη του τα λόγια του Αποστόλου Παύλου στο:
 Α΄ Κορινθίους 2:13.
13 Τα οποία και μιλάμε, όχι με διδαγμένα λόγια ανθρώπινης σοφίας, αλλά διδαγμένα από το Άγιο Πνεύμα, συγκρίνοντας τα πνευματικά προς τα πνευματικά.
……

Εάν κάθε ερμηνευτής της Βίβλου είπε υπ’ όψη του όλα αυτά και ερευνούσε το Λόγο του Θεού κατ’ αυτόν τον τρόπο τότε δεν θα φτάναμε ποτέ στο σημείο να έχουμε τόσες ερμηνείες όσες και ο αριθμός των ερμηνευτών.
Είναι επόμενολοιπόν να φθάσουν σ’ αυτά  τα άκρα οι διάφοροι ερμηνευταί διότι δεν θέλουν να αναγνωρίσουν  την σπουδαιότερη αλήθεια που είναι η Θεοπνευστία της Αγίας Γραφής λέξις προς λέξιν. Εάν αυτό πιστεύαμε όλοι τότε κάθε εξωτερική βοήθεια για την ερμηνεία του Λόγου του Θεού θα ήταν περιττή.
Αλλά για να αφήσουμε τον ίδιο τον Λόγο του θεού να μας εξηγήσει τις διάφορες αλήθειες που περιέχει χρειάζεται χρόνος πολύς και υπομονή μεγάλη. Αυτό δεν είναι απλώς μια θεωρία αλλά μια ζωντανή πείρα του γράφοντος καθώς διακονούμε τον Λόγο του Θεού καθ’ όλην την διάρκεια της ζωής μας.
Πιστεύω ότι κάθε ειλικρινής μελετητής του Λόγου του Θεού εάν ακολουθήσει τον τρόπο αυτό της έρευνας θα ευλογηθεί από τον Κύριο.
«»»»»»»»»

06

ΙΔΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΠΙ ΝΕΦΕΛΑΙΣ
 (υπό αιδεσιμότ.Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)

«Μακάριος ο αναγιγνώσκων και οι
ακούοντες τους λόγους της προφητείας και
φυλάττοντες τα γεγραμμένα εν αυτή διότι
ο καιρός είναι πλησίον».
(Αποκάλυψης 1: 3).
3 Μακάριος ο αναγινώσκων και οι ακούοντες τους λόγους της προφητείας και φυλάττοντες τα γεγραμμένα εν αυτή· διότι ο καιρός είναι πλησίον.
 ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 3ΟΝ

Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ  ΕΛΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Πριν αρχίσουμε την μελέτη του ως άνω θέματοςθα πρέπει πρώτα να πούμε λίγα πράγματα για την σπουδαιότητα και την μεγάλη σημασία που έχει το γεγονός της ελεύσεως του Ιησού Χριστού.
Α / Εις την Καινή Διαθήκη σε κάθε 25 εδάφια το ένα εδάφιο αναφέρεται εις την έλευση του Κυρίου Ιησού Χριστού. Με άλλα λόγια σε 260 κεφάλαια της Καινή Διαθήκης 318 (τριακόσιες δέκα οκτώ)φορές αναφέρεται το γεγονός της Ελεύσεως του Χριστού.
Εφ’ όσον λοιπόν το Άγιο Πνεύμα τόσο συχνά αναφέρει αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ σοβαρό και σπουδαίο και αξίζει μιας προσεκτικής και επισταμένης λεπτομερούς  μελέτης εκ του Λόγου του Θεού.
Β / Εις την Παλαιά Διαθήκη το θέμα αυτό αναφέρεται 8(οκτώ) φορές περισσότερο απ’ ότι αναφέρεται οποιοδήποτε άλλο σοβαρό θέμα όπως είναι η σωτηρία η σταύρωσης τα Πάθη κλπ.
Πράγμα που σημαίνει ότι εφ’ όσον το Άγιο Πνεύμα ομιλεί για το θέμα αυτό περισσότερο και από την Σωτηρία μας θα πρέπει να έχει μεγάλη σπουδαιότητα διότι αν ο Κύριος δεν πρόκειται να έρθει και αυτή  η σωτηρία μας θα ήταν χωρίς νόημα και χωρίς καμιά σπουδαιότητα.
Γ / στο πρώτο κεφάλαιο και στο πρώτο εδάφιο του βιβλίου της Αποκαλύψεως εξηγείται ότι αποκάλυψης σημαίνει φανέρωσης του κρυπτού περί της δευτέρας ελεύσεως του Χριστού. Η ίδια η λέξις αποκάλυψης αναφέρεται

Α’  Κορινθίους 1:7
ώστε δεν μένετε πίσω σε κανένα χάρισμα, προσμένοντας την αποκάλυψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού·
και: Β΄ Θεσσαλονικείς 1:7.
7 σε σας, όμως, που θλίβεστε, άνεση μαζί μας, όταν ο Κύριος Ιησούς αποκαλυφθεί από τον ουρανό μαζί με τους αγγέλους τής δύναμής του,
….
   Η Δευτέρα Έλευσης του Χριστού σύμφωνα με την λέξι αυτή είναι η φανέρωσης του κεκρυμμένου Ιησού Χριστού.
Ολόκληρο το βιβλίον της Αποκαλύψεως ομιλεί   γι’ αυτό το σπουδαίο θέμα. Εάν το Άγιο Πνεύμα αφιέρωσε ολόκληρο βιβλίο με 22 κεφάλαια για το σπουδαίο αυτό θέμα της δευτέρας ελεύσεως δεν αξίζει τον κόπο για ένα αναγνώστη να μελετήσει το σπουδαίο και ευλογημένο αυτό θέμα;
Δ / Εάν το θέμα της ελεύσεως του Χριστού δεσπόζει μέσα στον Λόγο του Θεού περισσότερο από κάθε άλλο θέμα όπως ο Αγιασμός η Αφιέρωσης η Πίστης η αύξησης και λοιπά σημαίνει ότι μέσα στην καρδιά του Θεού είχε μια εξέχουσα θέση το θέμα αυτό. Δεν πρέπει λοιπόν και κάθε πιστό παιδί του θεού να δώσει μια πρέπουσα θέση στην καθημερινή του μελέτη επί του θέματος αυτού;

Ε / Την σπουδαιότητα του θέματος αυτού μας την αναφέρει ο ίδιος ο Λόγος του Θεού όταν λέγει: «Μακάριος ο αναγιγνώσκων και οι ακούοντες τους λόγους της προφητείας και φυλάττοντες τα γεγραμμένα εν αυτή διότι ο Κύριος είναι πλησίον»
(Αποκάλυψης 1:3). 
3 Μακάριος αυτός που διαβάζει, κι αυτοί που ακούν τα λόγια τής προφητείας, και τηρούν τα γραμμένα μέσα σ' αυτή· επειδή, ο καιρός είναι κοντά.
….
Επίσης: Αποκάλυψης 22:7 διαβάζουμε:
7 Δέστε, έρχομαι γρήγορα· μακάριος όποιος τηρεί τα λόγια τής προφητείας αυτού τού βιβλίου.
…..
Σε καμιά άλλη προφητεία  ή για κανένα άλλο βιβλίο της Γραφής δεν αναφέρεται αυτό ο μακαρισμός παρά μόνο για την προφητεία που σχετίζεται με τον ερχομό του Κυρίου γι’ αυτό και το βιβλίο αυτό της Αποκαλύψεως μακαρίζεται επειδή αναφέρει τους προφητικούς λόγους σχετικά τον ερχομό του κυρίου.
αυτός και μόνον ο μακαρισμός μας επικυρώνει την σπουδαιότητα της προφητείας περί της ελεύσεως του Χριστού.
Στ / Εκείνος ο οποίος προσμένει τον Κύριο έχει κάθε ευλογία και κάθε χάρισμα από τον Θεό είναι μία θαυμαστή υπόσχεσης του λόγου του Θεού

Α΄  Κορινθίους 1:7
ώστε δεν μένετε πίσω σε κανένα χάρισμα, προσμένοντας την αποκάλυψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού·
….
Ποιος λοιπόν χριστιανός δεν θα ήθελε  να γίνει μέτοχος της ειδικής αυτής ευλογίας και του θείου χαρίσματος;
Εκείνοι όμως οι πιστοί που δεν προσμένουν την έλευση του Κυρίου στερούνται της ευλογίας και του χαρίσματος Αυτού. Αυτό σημαίνει ότι δεν μελετούν τόσο όσο πρέπει το σπουδαίο αυτό θέμα οπότε πως είναι δυνατόν να προσμένουν τον Κύριο;
Ζ / Τόσο οι Απόστολοι του Κυρίου όσο και η πρώτη Αποστολική Εκκλησία έδιδαν μεγάλη σημασία στο θέμα γι’ αυτό και περίμεναν την έλευση του Κυρίου.
(Φιλιππισίους 3:20
20 Επειδή, το πολίτευμά μας είναι στους ουρανούς, απ' όπου και προσμένουμε Σωτήρα, τον Κύριο Ιησού Χριστό·
Και  Α΄ Θεσσαλονικείς 1:10).
10 και να προσμένετε τον Υιό του από τους ουρανούς, που τον ανέστησε από τους νεκρούς, τον Ιησού, που μας ελευθερώνει από τη μέλλουσα οργή.
…….

   Επίσης καθώς διαβάζουμε την εκκλησιαστική Ιστορία βλέπουμε ότι καθ’ όσον οι πιστοί περίμεναν την Έλευση του Κυρίου μας και έδιδαν μεγάλη σπουδαιότητα στο θέμα αυτό ελάμβαναν από  τον Κύριο πνευματικήν αναζωπύρωση. Δυστυχώς πολλές Εκκλησίες αγνοούν το θέμα αυτό και μάλιστα ειρωνεύονται εκείνους που ασχολούνται με αυτό θεωρώντας τους οπισθοδρομικούς και στενοκέφαλους. Φίλε αναγνώστη είθε με τα 7 αυτάπαραδείγματα να σε ωθήσει το Πνεύμα του Θεού να καταλάβεις την σπουδαιότητα του θέματος αυτού.