16--7--2017---ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ Μεταφορά Αγ. Γραφής Σπύρου Φίλου 11—7—2017 —ΤΡΙΤΗ



06/. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΒΙΒΛΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ
Β΄ ΤΟΜΟΣ  12-1- Τετάρτη1994
11
31-3-2016--—Πράξεις 5:17--26

Αντιμετωπίζοντας Διωγμούς
Να λοιπόν η φυλακή. Η πρώτη στη νιογέννητη Εκκλησία, όχι όμως και η τελευταία. Πολύ γρήγορα κάποιος φανατικός Ιουδαίος ο Παύλος θ’ άρχιζε να στέλνει πολλούς των αγίων εις φυλακάς.
Πράξεις 26:10 --- Σ. Φίλος
10 Το οποίο και έπραξα στα Ιεροσόλυμα· και πολλούς από τους αγίους εγώ έκλεισα μέσα σε φυλακές, παίρνοντας εξουσία από τους αρχιερείς· και όταν φονεύονταν έδωσα ψήφο εναντίον τους.
  Για να ομολογήσει αργότερα ότι αυτός ¨εις φυλακάς περισσότερον¨

Κορινθίους 11:23--- Σ. Φίλος
23 Είναι υπηρέτες τού Χριστού; (Παραφρονώντας μιλάω) περισσότερο εγώ· σε κόπους περισσότερο, σε πληγές υπερβολικού βαθμού, σε φυλακές περισσότερο, σε θανάτους πολλές φορές. Μπήκε .  Είναι το τίμημα που καλούνται να καταβάλουν¨πάντες οι θέλοντες να ζώσι ευσεβώς εν τω παρόντι αιώνι¨
Β΄ Τιμοθέου 3:12--- Σ. Φίλος
12 Και, μάλιστα, όλοι όσοι θέλουν να ζουν με τρόπο ευσεβή εν Χριστώ Ιησού, θα διωχθούν.
 Καταβάλουμε όλοι οι χριστιανοί σήμερα ένα τέτοιο δαπανηρό τίμημα!..
Υπήρξε όμως η φυλακή φόβητρο για τους γνήσιους εργάτες του Θεού! Αναμφίβολα, όχι! Γιατί και στο σημερινό μας ανάγνωσμα διαβάζουμε πως μόλις ο άγγελος τους ελευθέρωσε από  τη φυλακή η εντολή ήταν ¨υπάγετε και σταθέντες λαλείτε¨

Πράξεις 05:20 --- Σ. Φίλος
20 Πηγαίνετε, και καθώς θα σταθείτε, μιλάτε προς τον λαό μέσα στο ιερό όλα τα λόγια αυτής τής ζωής.
  Αυτοί δε υπακούοντες, πήγαν ¨την αυγή εις το ιερόν και εδίδασκον¨.
 Πράξεις 05:21 --- Σ. Φίλος
21 Όταν δε το άκουσαν, μπήκαν την αυγή στο ιερό, και δίδασκαν.
Και καθώς ήρθε ο αρχιερέας, και εκείνοι που ήσαν μαζί του, συγκάλεσαν το συνέδριο και ολόκληρη τη γερουσία των γιων τού Ισραήλ, και έστειλαν στο δεσμωτήριο, για να τους φέρουν.

  Το θάρρος δε τούτο φαίνεται να κλόνισε και αυτούς τους εχθρούς του Ευαγγελίου, που βλέποντας μάλιστα πόσο θερμά λαός ακολουθούσε τους Αποστόλους, δεν τόλμησαν πια με τη βία να τους αντιμετωπίσουν 
Πράξεις 05:26 --- Σ. Φίλος
26 Τότε, πήγε ο στρατηγός μαζί με τους υπηρέτες, και τους έφερε, όχι με βία· επειδή, φοβόνταν τον λαό να μη λιθοβοληθούν.

Τούτη ήταν μια μεγάλη αλλαγή.
  Έτσι οι πρώτες σελίδες της ιστορίας της Εκκλησίας του Θεού υπήρξαν γεμάτες άφοβο κήρυγμα, άγια ζωή δύναμη Πνεύματος. 
Γι’ αυτό και η αύξηση. Γι’ αυτό και η συμπαράσταση του λαού. Γι αυτό…και των θρησκευτικών αρχόντων η τυφλή λύσσα.
  Σ’ εποχές διωγμού και αντίθεσης ας μας δίνει ο Κύριος το θάρρος μιας άγιας ζωής για να στεκόμαστε, πνευτικά όρθιοι σωτοί. Αλύγιστοι στου διωγμού τη βία και τη λύσσα. Αμήν
…..

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ
Μεταφορά Αγ. Γραφής Σπύρου Φίλου 
12—7—2017 —ΤΕΤΑΡΤΗ
06/. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΒΙΒΛΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ
Β΄ ΤΟΜΟΣ  13-1- Πέμπτη--1994
12
2—4---2016--—Πράξεις 5:27--42

Η δοκιμασία του χρόνου

  Παρήγορο και σωτήριο όταν σε μια κοινωνία ¨τριζόντων τους οδόντας¨
Πράξεις 5:33—Σ. Φίλος
33 Και εκείνοι ακούγοντας έτριζαν τα δόντια, και ήθελαν να τους θανατώσουν.

Υπάρχει κάποιος συνετός Γαμαλιήλ. Τα λόγια του: ¨προσέχετε μήπως βρεθείτε και θεομάχοι¨, Θυμίζουν τα λόγια του παροιμιαστή: ¨Τα χείλη του δικαίου καλλωπίζουσι γνώση…και βόσκουσι πολλούς.¨
Παροιμίες 15:2 Σ. Φίλος
2 Η γλώσσα των σοφών καλλωπίζει τη γνώση· το στόμα, όμως, των αφρόνων εκβάλλει μωρία.
Παροιμίες 10: 1—-- Σ. Φίλος
1 ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ τού Σολομώντα:
σοφός γιος ευφραίνει πατέρα· αλλά άφρονας γιος είναι λύπη τής μητέρας του.

..
  Εκτός των άλλων είναι τούτο ένα παράδειγμα του ποιόν ανασταλτικά σωτήριο ρόλο μπορεί να παίξει κάποιος μέσα σ’ ένα σύνολο. Όμως όχι ο οποιοσδήποτε. Ο Γαμαλιήλ ήταν ¨τιμώμενος υπό παντός του λαού¨
 Πράξεις 5:34—Σ. Φίλος
34 Και κάποιος Φαρισαίος, με το όνομα Γαμαλιήλ, δάσκαλος του νόμου, που τον τιμούσε ολόκληρος ο λαός, καθώς σηκώθηκε στο συνέδριο, πρόσταξε να βγάλουν έξω για λίγη ώρα τους αποστόλους,
.. Ας προσευχόμεθα λοιπόν ανάλογος να είναι ο ρόλος μας μέσα στο περιβάλλον μας, ιδιαίτερα όταν τούτο εκτρέπεται σε ακρότητες και φανατισμούς.

  Η συμβουλή του Γαμαλιήλ ουσιαστικά προτρέπει να εμπιστευθούν την όλη υπόθεση στη δοκιμασία του χρόνου. Αυτός δοκιμάζει όλα τα’ ανθρώπινα έργα όπως και όλες τις ανθρώπινες σχέσεις. Ότι έχει πηγή και έμπνευση του τη σάρκα και το ανθρώπινο εγώ, δεν αντέχει στο χρόνο. Γεράζει και πεθαίνει. Άλλες φορές λυγίζει και τσακίζεται.  Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με το έργο του Θεού. Αυτό αντέχει προχωρεί και ολοκληρώνεται.
  Το να γίνει κανείς ¨θεομάχος¨ είναι φοβερό πράγμα. Ακόμη δε πιο φοβερό όταν θεομάχο τον κάνει…ο θρησκευτικός του ζήλος. Είναι συνεπώς ανάγκη ακόμη και το θρησκευτικό μας ζήλο να τον φέρουμε κάτω από το φως και τον έλεγχο του Θεού. Να ζητήσουμε δηλαδή το Πνεύμα το Άγιο του Θεού να μας αποκαλύπτει και αγιάζει τα κίνητρα μας. Ο Ζήλος μας να είναι του Θεού ζήλος και όχι ανθρώπινος φανατισμός. Πρόσεξε αβέβαια φαντάζουν τα όρια ανάμεσα ζήλου και φανατισμού. Αμήν.

…..
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ
Μεταφορά Αγ. Γραφής Σπύρου Φίλου 
13—7—2017 —ΠΕΜΠΤΗ
06/. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΒΙΒΛΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ
Β΄ ΤΟΜΟΣ  14-1- Παρασκευή -1994
13
—7--4---2016--—Πράξεις 6:1-10
Εσωτερικά Προβλήματα
Δεν είναι μόνο ο διωγμός που ανασχετικός υψώνεται στην πορεία του έργου. Είναι και τα εσωτερικά προβλήματα. Μάλιστα τούτα τα δεύτερα  είναι οξύτερα μερικές φορές και πιο δύσκολα στην αντιμετώπιση τους. 
Και στη ζωή της νιογέννητης Εκκλησίας του Χριστού ιδού ένα πρόβλημα :¨ο γογγυσμός των ελληνιστών και των Εβραίων¨
Πράξεις 6:1--  Σ. Φίλος
1 Και κατά τις ημέρες αυτές, όταν οι μαθητές πληθύνονταν, έγινε γογγυσμός των Ελληνιστών ενάντια στους Εβραίους, ότι οι χήρες τους παραβλέπονταν στην καθημερινή διακονία.

Αναφορικά  δηλαδή με την προέλευση τους υπήρχαν δύο ομάδες ανθρώπων στην Εκκλησία αυτοί που είχαν προέλθει από την Ιουδαϊκή θρησκεία και οι άλλοι που προέρχονταν από τον ελληνιστικό κόσμο του Μ. Αλεξάνδρου.
Το πρόβλημα λοιπόν τούτο με διπλή σύνεση το αντιμετώπισε η Εκκλησία.
  Πρώτα ¨οι διακονούντες τον λόγο του Θεού¨ πολύ σοφά έκριναν ότι έπρεπε ν’ απέχουν από τη ¨διακονία των τραπεζών¨ δηλαδή από τη διανομή του συσσιτίου στους πιστούς.  Είναι δε κάτι αυτό που πάντοτε οι κήρυκες του λόγου πρέπει να έχουν υπόψη τους. Κατατριβόμενοι  με τις μικρότητες που πολλές φορές συνεπάγεται η διαχείριση των υλικών πραγμάτων γίνονται λιγότερο χρήσιμοι και λιγότερο σεβαστοί στη διακονία του λόγου. Γίνονται πιο ευάλωτοι στην ανθρώπινη κριτική και ποικίλους πειρασμούς.

Όμως τούτο δεν σημαίνει ότι η ¨διακονία εις τας τράπεζας¨ είναι κάτι κατώτερο στο έργο του Θεού. Να  γιατί για μια τέτοια διακονία  έκλεξαν άνδρας μαρτυρούμενους πλήρεις Πνεύματος Αγίου και σοφίας.
Πράξεις 6:3--  Σ. Φίλος
3 Σκεφθείτε, λοιπόν, αδελφοί, διαλέξτε από σας επτά άνδρες, που έχουν καλή μαρτυρία, πλήρεις Αγίου Πνεύματος και σοφίας, τους οποίους ας τοποθετήσουμε γι' αυτή την ανάγκη.
..
Σπουδαίο μάθημα τούτο, που μακάρι να το έχουμε υπόψη μας στη διαχείριση του έργου του Θεού. Στη διακονία το πώς κάνεις κάτι είναι σπουδαιότερο από το τι κάνεις

…..
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ
Μεταφορά Αγ. Γραφής Σπύρου Φίλου 
14—7—2017 —ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
06/. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΒΙΒΛΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ
Β΄ ΤΟΜΟΣ  15-1- ΣΑΒΒΑΤΟ-1994
14
—13--4---2016--—Πράξεις 6:11-ΚΑΙ 7:22-
Παλιά τέχνη
  Η αναπηρία του ήθους να δίνει τη θέση της στη βία του μίσους. Η πενιχρότητα των επιχειρημάτων να καλύπτεται πίσω από το παχύ στρώμα της λασπολογίας. Συνέβηκε τότε ανάμεσα Στέφανου και του κατεστημένου ιερατείου.
Συμβαίνει σήμερα ανάμεσα πίστης κι εμπορευματοποιημένης θρησκείας ιδιαίτερα όπου έμειναν άθαφτα άθλια κατάλοιπα θεοκρατικών συστημάτων διακυβέρνησης λαών.

  Χαρακτηριστική η πρώτη λέξη του αναγνώσματος μας. ¨Τότε¨  
Δηλαδή πότε;  Όταν η επιχειρηματολογία τους απογυμνώθηκε. Όταν το ¨Πιστεύω ¨τους αποδείχτηκε λαθεμένο. Όταν ¨δεν ηδύναντο να αντισταθώσι εις την σοφία και εις το πνεύμα με το οποίο ελάλει¨.
Πράξεις 6: 8-11—Βάμβας
8 Ο δε Στέφανος, πλήρης πίστεως και δυνάμεως, έκαμνε τέρατα και σημεία μεγάλα εν τω λαώ.
9 Και εσηκώθησάν τινές των εκ της συναγωγής της λεγομένης Λιβερτίνων και Κυρηναίων και Αλεξανδρέων και των από Κιλικίας και Ασίας, φιλονεικούντες με τον Στέφανον,
10 και δεν ηδύναντο να αντισταθώσιν εις την σοφίαν και εις το πνεύμα, με το οποίον ελάλει.
11 Τότε έβαλον κρυφίως ανθρώπους, λέγοντας ότι ηκούσαμεν αυτόν λαλούντα λόγια βλάσφημα κατά του Μωϋσέως και του Θεού·

Πράξεις 6: 8-11—Σ. Φίλος
8 ΚΑΙ ο Στέφανος, πλήρης από πίστη και δύναμη, έκανε τέρατα και μεγάλα σημεία ανάμεσα στον λαό.
9 Και μερικοί από τη συναγωγή, που λέγεται των Λιβερτίνων, και των Κρηναίων, και Αλεξανδρινών, και εκείνων από την Κιλικία, και την Ασία, σηκώθηκαν φιλονικώντας με τον Στέφανο·
10 και δεν μπορούσαν να αντισταθούν στη σοφία και στο πνεύμα με το οποίο μιλούσε.
11 Τότε, έβαλαν κρυφά ανθρώπους, που έλεγαν ότι: Τον ακούσαμε να μιλάει βλάσφημα λόγια ενάντια στον Μωυσή και στον Θεό.
Τότε…βάλανε τους εγκάθετους. Τότε …φώναξαν τους αγοραίους . τότε… στήσανε παρωδία δίκης. Τότε…μαγειρέψανε τη θρησκευτική δολοφονία.
  Ο Στέφανος βέβαια χωρίς να νιώθει αυταπάτες γι’ αυτό που τον περίμενε στο θρησκευτικό δικαστήριο, άρπαξε την ευκαιρία να δώσει τη μαρτυρία του για τον Κύριο. Είναι θαυμαστό πως σε 53 μόλις εδάφια έκαμε τη θαυμαστή τούτη σύνοψη της εθνικής και πνευματικής ιστορίας  του λαού του δίνοντας με τόλμη και το μήνυμα ελέγχου που άρμοζε.

  Με σαφήνεια απόδειξε ψεύτικη τη μαρτυρία ότι ¨λάλησε βλάσφημα κατά του Μωϋσέως¨.
Πράξεις 6:11--15—Σ. Φίλος.
11 Τότε, έβαλαν κρυφά ανθρώπους, που έλεγαν ότι: Τον ακούσαμε να μιλάει βλάσφημα λόγια ενάντια στον Μωυσή και στον Θεό.
12 Και διέγειραν τον λαό και τους πρεσβύτερους και τους γραμματείς, και αφού ήρθαν εναντίον του, τον άρπαξαν, και τον έφεραν στο συνέδριο.
13 Και παρουσίασαν ψευδομάρτυρες, που έλεγαν: Αυτός ο άνθρωπος δεν σταματάει να μιλάει βλάσφημα λόγια ενάντια σ' αυτόν τον άγιο τόπο και τον νόμο.
14 Επειδή, τον ακούσαμε να λέει, ότι: Αυτός ο Ιησούς ο Ναζωραίος θα καταστρέψει τούτο τον τόπο, και θα αλλάξει τα έθιμα που μας παρέδωσε ο Μωυσής.

15 Και ατενίζοντας σ' αυτόν, όλοι εκείνοι που κάθονταν στο συνέδριο, είδαν το πρόσωπό του σαν πρόσωπο αγγέλου.
Πράξεις 7:22 --- Σ. Φίλος.
22 Και ο Μωυσής διδάχθηκε ολόκληρη τη σοφία των Αιγυπτίων· και ήταν δυνατός σε λόγια και σε έργα.
  Μιλώντας γι αυτόν με λόγια επαινετικά όσο και σωστά. Όμως όλα τούτα έπεφταν σε αυτιά μη ακουόντων. Η απόφαση—όπως τόσες φορές γίνεται—είχε ληφθεί πριν από τη δίκη. Η δίκη χρειάστηκε μόνον για τη νομιμοφάνεια της εκτέλεσης.

Διαδικασίες να αποφεύγεις τούτες.




...