19--5--2017---------102--------ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου--------- Α΄ Κορινθίους 15:2—3 –4 2 διαμέσου τού οποίου και σώζεστε, με ποιον τρόπο σας το κήρυξα, αν το τηρείτε· εκτός αν πιστέψατε μάταια. 3 Επειδή, εν πρώτοις, σας παρέδωσα εκείνο, το οποίο και παρέλαβα, ότι ο Χριστός πέθανε εξαιτίας των αμαρτιών μας σύμφωνα με τις γραφές· 4 και ότι θάφτηκε, και ότι την τρίτη ημέρα αναστήθηκε, σύμφωνα με τις γραφές·--



102
ΚΕΦΑΛΑΙΟ—26
—εξιλασμός
   Α΄ Κορινθίους 15:2—3 –4
2 διαμέσου τού οποίου και σώζεστε, με ποιον τρόπο σας το κήρυξα, αν το τηρείτε· εκτός αν πιστέψατε μάταια.
3 Επειδή, εν πρώτοις, σας παρέδωσα εκείνο, το οποίο και παρέλαβα, ότι ο Χριστός πέθανε εξαιτίας των αμαρτιών μας σύμφωνα με τις γραφές·
4 και ότι θάφτηκε, και ότι την τρίτη ημέρα αναστήθηκε, σύμφωνα με τις γραφές·

  Η εξιλέωσης της αμαρτίας στην καρδιά του Ευαγγελίου.
Η ένδοξη αυτή αλήθεια συχνά παρανοείται και παρερμηνεύεται. Τούτο είναι πολύ τραγικό, διότι έξω από την εξιλέωση την οποία ο Σωτήρας μας πέτυχε στο σταυρό ο άνθρωπος είναι ένας χαμένος αμαρτωλός χωρίς ελπίδα και καταδικασμένος σε αιώνιο αποχωρισμό από τον Θεό.

 Ο απόστολος Παύλος πίστευε ότι το δόγμα του εξιλασμού είναι ουσιώδες και γι’ αυτό το περιλαμβάνει στον κλασσικό ορισμό που του έδωσε περί του Ευαγγελίου στα πρώτα εδάφια του 15 κεφαλαίου της Α΄ προς Κορινθίους επιστολής. Παρ’ όλα αυτά όμως οι άνθρωποι προσπάθησαν να υπεκφύγουν τον ορισμό αυτό ή οποιονδήποτε να εξασθενήσουν τη δυνατή του επίδραση μέσα στην ανθρώπινη καρδιά .
Α΄ Κορινθίους  15:
1 ΣΑΣ φανερώνω δε, αδελφοί, το ευαγγέλιο, που σας κήρυξα, το οποίο και παραλάβατε, στο οποίο και στέκεστε·
2 διαμέσου τού οποίου και σώζεστε, με ποιον τρόπο σας το κήρυξα, αν το τηρείτε· εκτός αν πιστέψατε μάταια.
3 Επειδή, εν πρώτοις, σας παρέδωσα εκείνο, το οποίο και παρέλαβα, ότι ο Χριστός πέθανε εξαιτίας των αμαρτιών μας σύμφωνα με τις γραφές·
4 και ότι θάφτηκε, και ότι την τρίτη ημέρα αναστήθηκε, σύμφωνα με τις γραφές·

  Πως το πέτυχαν αυτό; Τοπέτυχαν διαδίδοντας θεωρίες περί εξιλασμού που δεν περιέχουν στοιχεία αληθείας όμως είναι επικίνδυνες είτε λόγω της εσφαλμένης διατάξεως των αληθειών που περιέχουν είτε διότι παραβλέπουν ή αρνούνται πολλές φορές τα βασικά στοιχεία του Βιβλικού εξιλασμού χωρίς τα οποία η όλη αλήθεια χάνει την πραγματική της σημασία.  Προφυλαχτείτε απ’ αυτές τις πλανημένες και καταστρεπτικές δια την ψυχή ανθρώπινες διδασκαλίες.
  Μια απ’ τις θεωρίες αυτές ισχυρίζεται ότι ο θάνατος του Χριστού στο Γολγοθά «εξιλεώνει» κατά το ότι ασκεί μια «ηθική επίδραση» πάνω στην πνευματικώς  ευαίσθητη ψυχή. Ο άνθρωπος κατ’ αυτήν μαθαίνει τα ανιδιοτελή παθήματα του Κυρίου και παρακινεί έτσι να μιμηθεί το παράδειγμα της υπομονής Του.  Είν’ αλήθεια ότι ο Κύριος μας—μας άφησε παράδειγμα της υπομονής στην ώρα της δοκιμασίας.

Α΄ Πέτρου 4:1
 1 Επειδή, λοιπόν, ο Χριστός έπαθε κατά σάρκα για χάρη μας, οπλιστείτε κι εσείς το ίδιο φρόνημα· δεδομένου ότι, αυτός που έπαθε κατά σάρκα, έπαυσε από την αμαρτία·
…..
Όμως χαρακτηρίζοντας κάποιος ως πρωτεύον αυτό το δευτερευούσης σημασίας αποτέλεσμα της θυσίας του Γολγοθά διαστρέφει τον Λόγο του Θεού. Εκείνο που έκαμε επάνω στο σταυρό ο Χριστός είναι κάτι πολύ περισσότερο από το να μας διδάξει υπομονή στα παθήματα. Εξιλέωσε τις αμαρτίες μας.
   Μια άλλη θεωρεία υποστηρίζει ότι το αίμα του Χριστού που χύθηκε επάνω στο σκληρό σταυρό έχει τη σημασία της θυσίας κι αυτής της ζωής του ανθρώπου ακόμα προς χάριν των άλλων.
Παράδειγμα που καλείτε να μιμηθεί ο κάθε άνθρωπος αν θέλει να λέγεται χριστιανός.
Μην εξαπατηθείτε να νομίσετε ότι πράγματι αυτή είναι η κεντρική έννοια του Ευαγγελίου. Φυσικά ο πιστός έχει λάβει ζωή ως αποτέλεσμα του θανάτου του Ιησού Χριστού. Φυσικά πρέπει να ζει μια ζωή αυταπαρνήσεως και υπηρεσίας.
Αλλά αυτά δεν αποτελούν την κύρια έννοια του εδαφίου:
«…ότι ο Χριστός απέθανε διά τας αμαρτίας ημών κατά τας γραφάς»
Κορινθίους Α' 15:3
3 Επειδή, εν πρώτοις, σας παρέδωσα εκείνο, το οποίο και παρέλαβα, ότι ο Χριστός πέθανε εξαιτίας των αμαρτιών μας σύμφωνα με τις γραφές·
Α΄ Η Σημασία Του Εξιλασμού
Τρεις έννοιες εμπεριέχονται στον εξιλασμό που έχουν στενή σχέση με την έννοια της αμαρτίας.

 1/. Η έννοια της «συγκαλύψεως». Το αίμα του Ιησού Χριστού που χύθηκε στο σταυρό καλύπτει τις αμαρτίες αυτού πιστεύει. Έξω απ΄ το αίμα του Σωτήρος οι αμαρτίες του ανθρώπου παραμένουν ανοικτές εκτεθειμένες στην δυσαρέσκεια και την κρίση του Θεού. Αλλά το αίμα προσφέρεται να τις καλύψει. Ευρισκόμενος ο αμαρτωλός κάτω απ’ τη σκέπη του αίματος ή κάτω απ’ τη σκιά του σταυρού όπως συνήθως λέγομαι είναι απολύτως ασφαλής.

2/. Η έννοια της  «συγκαλύψεως»δια της πληρωμής της τιμωρίας. Ο αμαρτωλός απομακρύνθηκε απ΄ τον Δημιουργό Του. Η κρίσης η οποία έπεσε πάνω στον αγαπητό Υιό του Θεού και η ικανοποίησης που αποδόθηκε στη θεία δικαιοσύνη δια της τιμωρίας Του το έλυσε το πρόβλημα της αποστασίας του ανθρώπου. Έτσι αποκαταστάθηκε η διακοπείσα μεταξύ Θεού και ανθρώπου σχέσης και επήλθε μία πλήρης μεταξύ τους συμφιλίωσης.

 3/. Η έννοια «της αντικαταστάσεως». Ο Χριστός πέθανε όχι σαν ένας μάρτυρας για κάποια «ιδέα» ούτε σαν ένας πιστός οπαδός μιας θρησκείας ούτε ακόμα σαν ένας προφήτης που επισφράγιζε με το αίμα του τη μαρτυρία του αλλά σαν ένας αντικαταστάτης των αμαρτωλών. Πέθανε στη δική μας θέση. Πήρε  επάνω Του το θάνατο που εμείς αξίζαμε.  Κινούμενος από θεία αγάπη για τον αμαρτωλό δέχθηκε Αυτός να υποστεί το θανατηφόρο κτύπημα.

Ησαϊας 53:3—7  
3 Καταφρονημένος και απορριμμένος από τους ανθρώπους· άνθρωπος θλίψεων και δόκιμος ασθένειας· και σαν άνθρωπος από τον οποίο κάποιος αποστρέφει το πρόσωπο, καταφρονήθηκε, και τον θεωρήσαμε σαν ένα τίποτα.
4 Αυτός, στην πραγματικότητα, βάσταξε τις ασθένειές μας, και επιφορτίστηκε τις θλίψεις μας· ενώ, εμείς τον θεωρήσαμε τραυματισμένον, πληγωμένον από τον Θεό, και ταλαιπωρημένον.
5 Αυτός, όμως, τραυματίστηκε για τις παραβάσεις μας· ταλαιπωρήθηκε για τις ανομίες μας· η τιμωρία, που έφερε τη δική μας ειρήνη, ήταν επάνω σ' αυτόν· και διαμέσου των πληγών του γιατρευτήκαμε εμείς.

6 Όλοι εμείς πλανηθήκαμε σαν πρόβατα· στραφήκαμε κάθε ένας στον δικό του δρόμο· ο Κύριος, όμως, έβαλε επάνω σ' αυτόν την ανομία όλων μας.
7 Αυτός ήταν καταθλιμμένος και βασανισμένος, αλλά δεν άνοιξε το στόμα του· φέρθηκε σαν αρνί σε σφαγή, και σαν άφωνο πρόβατο μπροστά σ' εκείνον που το κουρεύει, έτσι δεν άνοιξε το στόμα του.

  Εξιλέωσης δι’ αντικαταστάσεως είναι εκείνο ακριβώς που η Βίβλος διδάσκει.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ



.