7--8--2016-------22—ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ-----Α΄ Ιωάννου δ:2 2 Από τούτο γνωρίζεται το Πνεύμα τού Θεού· κάθε πνεύμα που ομολογεί τον Ιησού Χριστό ότι έχει έρθει με σάρκα προέρχεται από τον Θεό· 4/. Σε όλες τις εκδηλώσεις ο αναγεννημένος κατευθύνεται από τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος που ενοικεί(κατοικεί) μέσα του και η διαφορά της ολόκληρης της ζωής του γίνεται καταφανείς (ολοφάνερη) σε όλες τις περιστάσεις. «Τα παλαιά παρήλθον(πέρασαν και έφυγαν) . Τα πάντα έγιναν νέα (Καινούργια)».-

ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΤΟ 2014

22—ΤΟ  ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
Α΄ Ιωάννου δ:2
2 Από τούτο γνωρίζεται το Πνεύμα τού Θεού· κάθε πνεύμα που ομολογεί τον Ιησού Χριστό ότι έχει έρθει με σάρκα προέρχεται από τον Θεό·
  4/. Σε όλες τις εκδηλώσεις ο αναγεννημένος κατευθύνεται από τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος που ενοικεί(κατοικεί) μέσα του και η διαφορά της ολόκληρης της ζωής του γίνεται καταφανείς (ολοφάνερη) σε όλες τις περιστάσεις. «Τα παλαιά παρήλθον(πέρασαν και έφυγαν) . Τα πάντα έγιναν νέα (Καινούργια)».
ΗΛΙΟΒΣΙΛΕΜΑ 2014--

Β΄ Κορινθίους β:17 στις Πράξεις δ:13 διαβάζουμε ότι οι μαθηταί του Κυρίου αναγνωρίζονταν ότι ήταν μετά του Ιησού.(μαζί με τον Ιησού) Πράξεις δ:13
13 Και βλέποντας την παρρησία τού Πέτρου και του Ιωάννη, και καθώς πληροφορήθηκαν ότι είναι άνθρωποι αγράμματοι και ιδιώτες, θαύμαζαν, και τους αναγνώριζαν ότι ήσαν μαζί με τον Ιησού.
Β΄ Κορινθίους β:17
17 Επειδή, εμείς, όπως οι πολλοί, δεν καπηλεύουμε τον λόγο του Θεού, αλλά ως από ειλικρίνεια, αλλά ως από τον Θεό, κατάντικρυ μπροστά στον Θεό, μιλάμε εν Χριστώ.
[Καπηλεύομαι σημαίνει: εκμεταλλεύομαι ευγενικές ιδέες για να ωφεληθώ εγώ. Εδώ ο Απ. Παύλος τα λέει για μερικούς που το κάνουν για όφελος]
   Ο αναγεννημένος έχει μέσα του στην ύπαρξή του δύο καταστάσεις που συνυπάρχουν:

 α/ Του Αγίου Πνεύματος και β/. της σάρκας. Αυτές οι δύο καταστάσεις (ή νόμοι) αντίκεινται προς αλλήλαςβλέπε Γαλάτας 5: 17
Γαλάτας 5:17
 17 Επειδή, η σάρκα επιθυμεί ενάντια στο Πνεύμα, και το Πνεύμα ενάντια στη σάρκα· αυτά, μάλιστα, αντιμάχονται το ένα προς το άλλο, ώστε εκείνα που θέλετε, να μη τα πράττετε.)
Oμως χάρις στην υπεροχή της δυνάμεως του Αγίου Πνεύματος υπερνικούμε δι’ Αυτού.
Γαλάτας 2:17-18-19-20-21
17 Αλλά, αν, ζητώντας να ανακηρυχθούμε δίκαιοι στον Χριστό, βρεθήκαμε κι εμείς αμαρτωλοί, επομένως ο Χριστός είναι υπηρέτης τής αμαρτίας; Μη γένοιτο. 18 Επειδή, αν οικοδομώ ξανά όσα κατέστρεψα, δείχνω τον εαυτό μου παραβάτη.

19 Δεδομένου ότι, εγώ διαμέσου τού νόμου πέθανα απέναντι στον νόμο, για να ζήσω στον Θεό 20 Μαζί με τον Χριστό έχω συσταυρωθεί· ζω δε όχι πλέον εγώ, αλλά ο Χριστός ζει μέσα σε μένα· σε ό,τι, όμως, τώρα ζω μέσα στη σάρκα, ζω με την πίστη τού Υιού τού Θεού, ο οποίος με αγάπησε, και παρέδωσε τον εαυτό του για χάρη μου.
21 Δεν αθετώ τη χάρη τού Θεού· επειδή, αν η δικαίωση γίνεται διαμέσου τού νόμου, άρα ο Χριστός μάταια πέθανε.
Όπως το νεογέννητο βρέφος έχει όλα τα αισθητήρια όργανα τα οποία όμως καθημερινά τελειοποιούνται κατά θαυμαστό τρόπο καθώς και όλα τα οργανικά του συστήματα  έτσι και  ο αναγεννημένος αρχικά είναι νήπιος αλλά με την πάροδο του χρόνου αυξάνεται κατά θαυμαστό τρόπο και τείνει να φθάσει θριαμβευτικά εις μέτρον ηλικίας του πληρώματος  tου Χριστού.

Α΄ Πέτρου β:1-2-3
1 Αφού, λοιπόν, απορρίψετε κάθε κακία και κάθε δόλο, και υποκρίσεις, και φθόνους, και όλες τις καταλαλιές,
2 επιποθήστε, ως νεογέννητα βρέφη, το λογικό άδολο γάλα, για να αυξηθείτε διαμέσου αυτού·
3 επειδή γευθήκατε «ότι ο Κύριος είναι αγαθός».
Εφεσίους δ:3  
3 φροντίζοντας με ζήλο να διατηρείτε την ενότητα του Πνεύματος διαμέσου τού συνδέσμου τής ειρήνης.
  Η αναγέννησης είναι πράγματι ένα θαύμα. Και το θαύμα αυτό αναφέρεται στο Ιωάννης γ:3-8. Στα εδάφια 3 και 7 εκτίθεται η αναγέννησης είναι γέννησης που προέρχεται άνωθεν.
  Συνομιλητής του Χριστού ήταν ο Νικόδημος που αγνοούσε τις λεπτομέρειες της Γραφής και έτσι τα λόγια του Κυρίου του ήταν δυσνόητα. Γι’ αυτό και του εξήγησε :

 «Εάν τις δεν γεννηθεί εξ’ ύδατος και Πνεύματος δεν είναι δύναται να εισέλθει εις την βασιλείαν του Θεού». εδαφ. 5.  
Για να γίνει αντιληπτή η μεταφορική σημασία των λέξεων που χρησιμοποίησε ο Χριστός «εξ’ ύδατος και Πνεύματος» αναφέρουμε τα ακόλουθα:
  Η φράσης «δι’ ύδατος» ή μάλλον «η γέννησης εξ’ ύδατος» δεν σημαίνει το βάπτισμα δι’ ύδατος όπως πιστεύεται από πολλούς, διότι το νερό που χρησιμοποιείται κατά το βάπτισμα των αμαρτωλών το αντλούμε από την γη και όχι από τον υπερβατικό κόσμο.
  Ο Κύριος όμως καθαρά και παραδειγματικά εδήλωσε ότι η άνωθεν γέννησης είναι «εξ’ ύδατος και Πνεύματος»  και εννοούσε ότι το αναφερόμενο ύδωρ ήταν ουράνιας προελεύσεως και δεν είναι άλλο παρά ο Λόγος του Θεού.  O Λόγος του Θεού και το Πνεύμα είναι τα δύο ισότιμα στοιχεία δια των οποίων συντελείται η αναγέννησης εάν γίνουν αποδεκτά από τον αμαρτωλό. Και είναι αυτά που τον ελευθερώνουν από κάθε δεσμό με τον κόσμο: «Δηχθείτε μετά πραότητος τον εμφυτευθέντα Λόγο τον δυνάμενον να σώσει τις ψυχές σας».

Ιάκωβος α:21
« Επειδή γεννηθήκατε ουχί εκ φθαρτού σπέρματος αλλ’ αφθάρτου δια του Λόγου του Θεού του ζώντος και μένοντος εις τον αιώνα».
Πέτρου Α' 1:22
Αφού, λοιπόν, καθαρίσατε τις ψυχές σας με την υπακοή της αλήθειας διαμέσου του Πνεύματος, προς ανυπόκριτη φιλαδελφία, αγαπήστε ένθερμα ο ένας τον άλλον, από καθαρή καρδιά·
και στην Εφεσίους γ:25-26
…. όπως και ο Χριστός αγάπησε την εκκλησία, και παρέδωσε τον εαυτό του για χάρη της,
26 για να την αγιάσει, αφού την καθάρισε με το λουτρό τού νερού διαμέσου τού λόγου·

Διαβάζουμε ότι «ο Χριστός παρέδωκεν εαυτόν… δια να αγιάσει αυτήν (την Εκκλησία) καθαρίσας με το λουτρό του ύδατος δια του Λόγου»και σημαίνει τον Υιόν του Θεού.Ώστε για να συμβεί η αναγέννησηςσυνεργούν 2 παράγοντες: α/. Ο Λόγος  β/. Το Άγιο Πνεύμα. Και όλοι οι αναγεννηθέντες ονομάζονται τέκνα Θεού.

Ιωάννης α:-12-13 12 Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ' αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ' αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του· 13 οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν.
Πως είναι δυνατόν να αναγεννηθούμε;
1/. Απαρχή της αναγεννήσεως είναι η ενέργεια η επέμβασης του Αγίου Πνεύματος που ελέγχει τον αμαρτωλό. Και το φέρνει σε κατάνυξη καρδιάς
Σε ειλικρινή μετάνοια και επιστροφή στο Θεό από τα έργα του Πονηρού

Ιωάννης ις:8-9 8
Και όταν έρθει Εκείνος, θα ελέγξει τον κόσμο για αμαρτία, και για δικαιοσύνη, και για κρίση·
9 για αμαρτία μεν, επειδή δεν πιστεύουν σε μένα.
Επίσης πράξεις β:37 Ιώβ μβ:5-6 Ησαϊας ς:1-6
Αξιοσημείωτο παράδειγμα έχουμε το δεσμοφύλακα των Φιλίππων.
Πράξεις ις:29-30
  Ζωηρό παράδειγμα ελέγχου περί αμαρτίας έχουμε την παραβολή του ασώτου, Λουκάς ιε:17-19 στο Ιωήλ β:13διαβάζουμε: «διαρρήξατε τας καρδίας σας και ουχί τα ιμάτια σας». Για τον έλεγχο που ασκούσε το Άγιο Πνεύμα και ειδικά στο λαό Ισραήλ διαβάζουμε στο
Ζαχαρία ιβ:10-14.
Είναι πολυάριθμοι εκείνοι που νομίζουν ότι είναι χριστιανοί διότι γεννήθηκαν σε χριστιανικές οικογένειες. Εκλαμβάνουν τον χριστιανισμό σαν κληρονομικό προνόμιο. Όμως για να γίνει κάποιος χριστιανός πρέπει να προηγηθεί ο έλεγχος του Αγίου Πνεύματος και να ακολουθήσει ειλικρινείς μετάνοια και επιστροφή.  Αν δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις ο αυτοκαλούμενος  χριστιανός αυταπατάται και ούτε η ζωή του ούτε τα έργα του είναι του Χριστού. Και όσοι καυχούνται για τον δήθεν καλό τους χαρακτήρα και για τα καλά τους έργα ας μελετήσουν

 το κεφάλαιο ξδ: του προφήτη Ησαϊα.
1 Είθε να έσχιζες τους ουρανούς, να κατέβαινες, να διαλύονταν τα βουνά στην παρουσία σου,
2 σαν φωτιά που καίει θάμνους, σαν φωτιά που κάνει το νερό να κοχλάζει, για να γίνει το όνομά σου γνωστό στους εναντίους σου, να πιάσει τρόμος τα έθνη στην παρουσία σου!
3 Όταν έκανες πράγματα τρομερά, που δεν προσμέναμε, κατέβηκες, και τα βουνά διαλύθηκαν στην παρουσία σου.
4 Επειδή, οι άνθρωποι δεν έμαθαν εξαρχής, τα αυτιά τους δεν άκουσαν, τα μάτια τους δεν είδαν Θεό άλλον εκτός από σένα, που να έκανε τέτοια πράγματα σ' αυτούς που τον επικαλούνται.


………………………