26--8--2016-------31—ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ----Σαμουήλ Β' 7: 28 Και, τώρα, Δέσποτα Κύριε, εσύ είσαι ο Θεός, και τα λόγια σου θα είναι αληθινά, κι εσύ υποσχέθηκες αυτά τα αγαθά στον δούλο σου· 29 τώρα, λοιπόν, ευδόκησε να ευλογήσεις την οικογένεια του δούλου σου, για να είναι μπροστά σου στον αιώνα· επειδή, εσύ, Δέσποτα Κύριε, μίλησες· και από την ευλογία σου ας είναι η οικογένεια του δούλου σου ευλογημένη, στον αιώνα.



31—ΤΟ  ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
6/. Να έχουμε όλοι ακόρεστη δίψα για πλήρωση Πνεύματος.

Την ανάγκη αυτήν την τόνισε ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός
«όστις διψά….»
 Ιωάννης 7:37

37 Και κατά τη μεγάλη τελευταία ημέρα τής γιορτής, ο Ιησούς στεκόταν, και έκραξε λέγοντας: Αν κάποιος διψάει, ας έρχεται σε μένα, και ας πίνει·
37 Και κατά τη μεγάλη τελευταία ημέρα τής γιορτής, ο Ιησούς στεκόταν, και έκραξε λέγοντας: Αν κάποιος διψάει, ας έρχεται σε μένα, και ας πίνει·
38 όποιος πιστεύει σε μένα, όπως είπε η γραφή, ποτάμια από ζωντανό νερό θα ρεύσουν από την κοιλιά του.
......

  Μέχρις ότου ο άνθρωπος ικανοποιήσει τη δίψα του υποφέρει τρομερά καθ’ όλο του το σώμα.  Και όπως ο διψασμένος στην έρημο ζητά με αγωνία να βρει νερό, έτσι κι εμείς πρέπει να ζητούμε την ικανοποίηση μας, μέσω της πληρώσεως μας δι’ Αγίου Πνεύματος. «Σε διψά η ψυχή μου σε ποθεί η 
 σαρξ μου εν γη ξηρά και άνυδρο» 
Ψαλμός 63:1
ΘΕΕ, εσύ είσαι ο Θεός μου· σε ζητάω από το πρωί·
σε διψάει η ψυχή μου, σε ποθεί η σάρκα μου, μέσα σε γη έρημη, ξερή, και άνυδρη·


7/. Άλλος όρος για την πλήρωση δι’ Αγίου Πνεύματος είναι η Πίστης.

Ιωάννης 7:37-39
Τούτο δε είπε περί του Πνεύματος το οποίον έμελλον να λαμβάνουν οιπιστεύσαντες εις Αυτόν.
37 Και κατά τη μεγάλη τελευταία ημέρα τής γιορτής, ο Ιησούς στεκόταν, και έκραξε λέγοντας: Αν κάποιος διψάει, ας έρχεται σε μένα, και ας πίνει·
38 όποιος πιστεύει σε μένα, όπως είπε η γραφή, ποτάμια από ζωντανό νερό θα ρεύσουν από την κοιλιά του.
39 (Αυτό το έλεγε για το Πνεύμα, που επρόκειτο να παίρνουν αυτοί που πιστεύουν σ' αυτόν· επειδή, δεν ήταν ακόμα δοσμένο το Άγιο Πνεύμα· για τον λόγο ότι, ο Ιησούς δεν είχε ακόμα δοξαστεί).
................

  Ώστε αν διψάμε και συνάμα πιστεύουμε ότι ο Θεός θα ανταποκριθεί στο αίτημα μας, μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι έχεις τα κλειδιά που μας ανοίγουν την Πνευματική θύρα για να πληρωθούμε δια του Πνεύματος. Και την πλήρωση πρέπει να την πάρουμε με την πίστη και τη λαχτάρα του διψασμένου που αδειάζει το ποτήρι του νερού μέχρι και της τελευταίας σταγόνας για να ικανοποιήσει την δίψα του.
  Η πλήρωσης του Πνεύματος λαμβάνεται δια πίστεως και οι καρποί του φαίνονται στις εκδηλώσεις της ζωής μας.
Α΄ Ιωάννης 5:14-15
14 Κι αυτή είναι η παρρησία που έχουμε προς αυτόν, ότι: Αν ζητάμε κάτι σύμφωνα με το θέλημά του, μας εισακούει.
15 Και αν γνωρίζουμε ότι μας εισακούει, ό,τι αν ζητήσουμε, γνωρίζουμε ότι παίρνουμε τα αιτήματα που ζητήσαμε απ' αυτόν.
……
14 Κι αυτή είναι η παρρησία που έχουμε προς αυτόν, ότι: Αν ζητάμε κάτι σύμφωνα με το θέλημά του, μας εισακούει.
15 Και αν γνωρίζουμε ότι μας εισακούει, ό,τι αν ζητήσουμε, γνωρίζουμε ότι παίρνουμε τα αιτήματα που ζητήσαμε απ' αυτόν.

……

   Η δύναμης που θα επιτύχει την πληρωμή δια Πνεύματος είναι η δια πίστεως γενομένη προσευχή. « Πόσον μάλλον ο Πατήρ σας ο Ουράνιος θέλει δώσει Πνεύμα Άγιον εις τους αιτούντας παρ’ Αυτού».
Λουκάς 11:13
 Ώστε δεν πρέπει να αμφιβάλει κανείς ότι εάν τήρησε τους αναφερθέντας  επτά όρους, έχει ήδη λάβει την πλήρωση δι Αγίου Πνεύματος.
Λουκάς 17:11-19
11 Και όταν αυτός πορευόταν στην Ιερουσαλήμ, περνούσε μέσα από τη Σαμάρεια, και τη Γαλιλαία.
12 Και ενώ έμπαινε σε κάποια κωμόπολη, τον συνάντησαν δέκα άνθρωποι λεπροί, οι οποίοι στάθηκαν από μακριά·
13 κι αυτοί ύψωσαν φωνή, λέγοντας: Ιησού, επιστάτη, ελέησέ μας.
14 Και όταν τους είδε είπε: Πηγαίνετε και δείξτε τον εαυτό σας στους ιερείς. Και ενώ πορεύονταν, καθαρίστηκαν.
15 Ένας, όμως, απ' αυτούς, βλέποντας ότι γιατρεύτηκε, επέστρεψε με δυνατή φωνή δοξάζοντας τον Θεό.
16 Και έπεσε με το πρόσωπο στα πόδια του, ευχαριστώντας τον· κι αυτός ήταν Σαμαρείτης.
17 Και ο Ιησούς, αποκρινόμενος, είπε: Δεν καθαρίστηκαν οι δέκα; Οι δε εννιά πού είναι;
18 Δεν βρέθηκαν άλλοι να επιστρέψουν για να δοξάσουν τον Θεό, παρά μονάχα αυτός ο αλλογενής;
19 Και του είπε: Αφού σηκωθείς, πήγαινε· η πίστη σου σε έσωσε.

Παράδειγμα οι δέκα λεπροί οι οποίοι όταν έλαβαν την υπόσχεση του Χριστού ότι θεραπεύτηκαν έφυγαν για να δειχτούν στους αρμόδιους ιερείς που θα το διαπίστωναν. Ο Καθαρισμός τους έγινε στον δρόμο ενώ ο Κύριος δεν ήταν κοντά τους. Οι λεπροί καθαρίσθηκαν, επειδή έφυγαν πιστεύοντας στην υπόσχεση που τους έδωσε ο Χριστός. 
Μάρκος 11:24
24 Γι' αυτό, σας λέω: Όλα όσα ζητάτε, καθώς προσεύχεστε, πιστεύετε ότι τα παίρνετε, και θα γίνει σε σας.
Και τώρα ένα εύλογο ερώτημα:
Είναι δυνατόν να χάσει την πληρότητα του εκείνος που έλαβε την πλήρωση του Πνεύματος κάποτε; 
  Η απάντησης μου είναι ΝΑΙ, χωρίς αμφιβολία. Τούτο όμως δεν σημαίνει και ότι θα απολεσθεί. Σχετικά θα μιλήσουμε στο επόμενο κεφάλαιο. Εδώ αναφέραμε ότι κινδυνεύουμε να ξεπέσουμε από το πλήρωμα του Πνεύματος αν δεν προσευχόμαστε επαρκώς ή προσευχόμαστε λίγο. Αν δεν αγρυπνούμε και δεν φροντίζουμε να προφυλασσόμαστε από επιθέσεις του εχθρού και τις μεθοδίες του αλλά απεναντίας παρασυρόμαστε στα έργα και τις προτροπές του διαβόλου.
Εφεσίους ε:16-17
«Προσέχετε λοιπόν πώς να περπατάτε ακριβώς μη ως άσοφοι αλλ’ ως σοφοί εξαγοραζόμενοι τον καιρό κλπ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΕΝΔΕΚΑΤΟ

ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ
 ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
  
Υπάρχουν πολλοί που πιστεύουν ότι όποιος εκτελεί τις Δέκα Εντολές είναι εν τάξει απέναντι του Θεού. Λησμονούν όμως ότι ο παραβάτης έστω και μιας εντολάς είναι σαν να τις παρέβη όλες.
Ρωμαίους 3: 20
20 Επειδή, από έργα τού νόμου δεν θα δικαιωθεί μπροστά του καμιά σάρκα· για τον λόγο ότι, διαμέσου τού νόμου δίνεται σαφής γνώση τής αμαρτίας.
Ιάκωβος 2:10
10 Επειδή, όποιος φυλάξει ολόκληρο τον νόμο, φταίξει όμως σε ένα, έγινε ένοχος σε όλα.
Γαλάτας 3:10
10 Δεδομένου ότι, όσοι είναι από έργα του νόμου, είναι κάτω από κατάρα· επειδή, είναι γραμμένο: «Επικατάρατος καθένας που δεν εμμένει σε όλα τα γραμμένα μέσα στο βιβλίο του νόμου, ώστε να τα πράξει».

 Άλλοι πιστεύουν ότι επειδή πίστεψαν στον Ιησού Χριστό ως Σωτήρα τους δεν αμαρτάνουν πια. Η δοξασία αυτή είναι καθαρή πλάνη και φθείρει τις ψυχές των ανθρώπων διότι περιέχει τη διδασκαλία ότι ο παλαιός άνθρωπος αφανίστηκε ενώ εξακολουθεί να υπάρχει.
Γαλάτας 5:17 
17 Επειδή, η σάρκα επιθυμεί ενάντια στο Πνεύμα, και το Πνεύμα ενάντια στη σάρκα· αυτά, μάλιστα, αντιμάχονται το ένα προς το άλλο, ώστε εκείνα που θέλετε, να μη τα πράττετε.
  Υπάρχει και μια μερίδα χριστιανών που στην πνευματική τους ζωή παρουσιάζουν πολλές διακυμάνσεις. Η πνευματική τους κατάστασης δεν είναι σταθερή και θετική.
Στο Ιάκωβος α: 8 αναφέρεται ότι οι «άνθρωποι δίγνωμοι είναι ακατάστατοι εν πάσαις ταις οδοίς αυτών».

 Και ασφαλώς εγείρεται το ερώτημα: Τι είναι η Πνευματική ζωή;

  Αυτό το θέμα θα διαπραγματευτούμε στο κεφάλαιο τούτο. Και πριν από κάθε άλλη σκέψη τονίζουμε συνοπτικά ότι η ζωή του πιστού εν Αγίω Πνεύματι είναι η ίδια από την αρχή και μέχρι του τέλους.
  Όταν το Άγιο Πνεύμα οδηγεί κάποιον άνθρωπο στα πόδια του Χριστού τον αναγεννά και τον σφραγίζει για την ημέρα της απολύτρωσης.
Εφεσίους 1:13και δ:30
13 στον οποίο κι εσείς ελπίσατε, όταν ακούσατε τον λόγο τής αλήθειας, το ευαγγέλιο της σωτηρίας σας· στον οποίο και, καθώς πιστέψατε, σφραγιστήκατε με το Άγιο Πνεύμα τής υπόσχεσης·
Και 4:30
30 Και μη λυπείτε το Πνεύμα το Άγιο του Θεού, με το οποίο σφραγιστήκατε για την ημέρα τής απολύτρωσης.
 Τον πλημμυρίζει και του προξενεί πείνα και δίψα για τον λόγο του Θεού και τον οδηγεί σ’ Αυτόν.

Α΄ Πέτρου 2:2  επιποθήσατε, ως νεογέννητα βρέφη, το λογικό άδολο γάλα, για να αυξηθείτε διαμέσου αυτού
Και στον ψαλμό 119:97 
97 Πόσο αγαπώ τον νόμο σου! Όλη την ημέρα είναι μελέτη μου.

και στο 105 κλπ. Διαβάζουμε»Άνοιξον τους οφθαλμούς μου και θέλω βλέπει τα θαυμάσια τα εκ του Νόμου σου.
Στο κατά Λουκάν 24:27 «Και αρχίσας από Μωϋσέως και από πάντων των προφητών διερμήνευε εις αυτούς τα περί εαυτού γεγραμμένα εν πάσαις ταις γραφές».

  Έτσι ερχόμαστε στο συμπέρασμα ότι το Άγιο Πνεύμα είναι εκείνος που οδηγεί και πείθει τον αναγεννηθέντα για το είδος των σχέσεων που πρέπει να έχει με τον λόγον του Θεού καθημερινά καθώς και με το έργο που έκαμε ο χριστός πάνω στο Σταυρό για τη δική μας σωτηρία.


ΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΥ

  Ο πιστός θα αντιληφθεί αλλά και θα πιστέψει ποια είναι η θέσης και η κατάστασης του. όταν θα μελετά τις επιστολές της Καινής Διαθήκης. Αυτή η θέσης και κατάστασης συνοψίζεται στα εξής γραφικά χωρία:
Β΄ Κορινθίους 5:14
«Εάν τις απέθανεν υπέρ πάντων άρα οι πάντες απέθανον»
Ρωμαίους 6:4
4 Συνταφήκαμε, λοιπόν, μαζί του διαμέσου τού βαπτίσματος στον θάνατο, ώστε, καθώς ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς με τη δόξα τού Πατέρα, έτσι κι εμείς να περπατήσουμε σε μια νέα ζωή

Ρωμαίους 6:5-8
5 Επειδή, αν έχουμε γίνει σύμφυτοι μαζί του ως προς την ομοιότητα του θανάτου του, κατά συνέπεια θα είμαστε και ως προς την ομοιότητα της ανάστασης·
6 γνωρίζοντας τούτο, ότι ο παλιός μας άνθρωπος συσταυρώθηκε, για να καταργηθεί το σώμα τής αμαρτίας, ώστε να μη είμαστε πλέον δούλοι τής αμαρτίας.
7 Επειδή, εκείνος που πέθανε, έχει ελευθερωθεί από την αμαρτία.
8 Και αν πεθάναμε μαζί με τον Χριστό, πιστεύουμε ότι και θα συζήσουμε μ' αυτόν·

9 γνωρίζοντας ότι ο Χριστός, καθώς αναστήθηκε από τους νεκρούς, δεν πεθαίνει πλέον· θάνατος δεν τον κυρ