24--8--2016--------------30—ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ----------Πράξεις η :18-19 18 Βλέποντας δε ο Σίμωνας ότι, με επίθεση των χεριών των αποστόλων δίνεται το Πνεύμα το Άγιο, τους πρόσφερε χρήματα, 19 λέγοντας: Δώστε και σε μένα αυτή την εξουσία, ώστε σε όποιον βάλω επάνω του τα χέρια να παίρνει Πνεύμα Άγιο. Ο Μάγος Σίμων ζήτησε την πλήρωση του Πνεύματος κινούμενος από ταπεινά ελατήρια.



30—ΤΟ  ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
Όλα εκείνα μόνο για την ημέρα της Πεντηκοστής.
  Οι αναγεννημένοι πιστοί δεν είναι όλοι πλήρεις Πνεύματος Αγίου. Όμως του Θεού διακαής πόθος είναι η πλήρωσης όλων των πιστών.

Εφεσίους ε:18
18 Και μη μεθάτε με κρασί, στο οποίο υπάρχει ασωτία· αλλά, γίνεστε πλήρεις με το Πνεύμα, Για να παρουσιάζουν αυτό το μειονέκτημα της μη πληρώσεως δια του Πνεύματος υπεύθυνοι είναι οι ίδιοι οι πιστοί, αλλά πολύ πιο υπεύθυνοι είναι οι κήρυκες του λόγου οι εργάτες του Ευαγγελίου, οι επίσκοποι και όλοι όσοι επαγγέλλονται τον Ευαγγελιστή οι οποίοι κηρύττουν πλημμελώς τον Λόγον του Θεού εάν δεν είναι οι ίδιοι πληρωμένοι δια Πνεύματος Αγίου. Αν δεν καρποφορεί το κήρυγμά των ο Λόγος είναι ακριβώς αυτός που αναφέραμε.

Πράξεις κ:17-18-19-20 έως -27
17 Και από τη Μίλητο, αφού έστειλε στην Έφεσο, προσκάλεσε τους πρεσβύτερους της εκκλησίας.
18 Και όταν ήρθαν σ' αυτόν, τους είπε: Εσείς ξέρετε, από την πρώτη ημέρα κατά την οποία πάτησα το πόδι μου στην Ασία, πώς πέρασα μαζί σας ολόκληρο τον καιρό·
19 δουλεύοντας τον Κύριο με κάθε ταπεινοφροσύνη, και με πολλά δάκρυα και πειρασμούς, που μου συνέβησαν από τις επιβουλές των Ιουδαίων·

   Ας πάρουμε σαν παράδειγμα τον αγράμματο τον Απ. Πέτρο.  Όταν κατά την ημέραν της Πεντηκοστής πληρώθηκε δια Αγίου Πνεύματος, με το κήρυγμα του επέστρεψαν στο Χριστό τρεις χιλιάδες ψυχές.
  Επιθυμία του Κυρίου είναι το να είναι πλήρης Πνεύματος Αγίου κάθε αναγεννημένος πιστός. Και έχουμε τα παραδείγματα:
1/. Του Κορνηλίου, Πράξεις ι:44
44 Ενώ ο Πέτρος ακόμα μιλούσε αυτά τα λόγια, το Πνεύμα το Άγιο ήρθε επάνω σε όλους αυτούς που άκουγαν τον λόγο.
Αφού πίστεψαν στο Χριστό και βαπτίσθηκαν και έτσι ξεπλήρωσαν το θέλημα του Θεού κατόπιν επλήσθησαν δια Πνεύματος Αγίου αμέσως .

και 2) του Παύλου, πράξεις κβ:16
16 Και, τώρα, γιατί βραδύνεις; Αφού σηκωθείς, βαπτίσου και καθαρίσου από τις αμαρτίες σου, με το να επικαλεστείς το όνομα του Κυρίου.
(υπέροχο κεφάλαιο και η ταπείνωση του Παύλου ομολογώντας όλα αυτά που έκανε όταν έχετε χρόνο διαβάστε το αξίζει).
Πράξεις θ:14-17
14 Και οι απόστολοι, που ήσαν στα Ιεροσόλυμα, όταν άκουσαν ότι η Σαμάρεια δέχθηκε τον λόγο τού Θεού, έστειλαν σ' αυτούς τον Πέτρο και τον Ιωάννη·
15 οι οποίοι, αφού κατέβηκαν, προσευχήθηκαν γι' αυτούς, για να λάβουν Πνεύμα Άγιο.

16 Επειδή, δεν είχε ακόμα επιπέσει σε κανέναν απ' αυτούς, αλλά ήσαν μονάχα βαπτισμένοι στο όνομα του Κυρίου Ιησού.
17 Τότε, έβαζαν επάνω τους τα χέρια, και έπαιρναν Πνεύμα Άγιο.
  Συνεπώς η αναγέννησης και η πλήρωσης δι’ Αγίου Πνεύματος είναι ενέργεια που γίνονται ταυτόχρονα. Και οι αντιρρήσεις μερικών οφείλονται σε άγνοια του Λόγου του Θεού η οποία ίσως οφείλεται εις το ότι δεν διδάχθηκαν τον Λόγο όπως έπρεπε πλήρως. Το πώς πρέπει να κηρύττετε ο Λόγος το πληροφορούμαστε εις τας

Πράξεις κ:20-27
20 ότι δεν απέκρυψα τίποτε από εκείνα που σας συνέφεραν, ώστε να μη σας το αναγγείλω, και να σας διδάξω δημόσια και κατ' οίκους,
  Άλλος λόγος για να υπάρχουν αντιρρήσεις εις το ότι η αναγέννησης και η πλήρωσης γίνονται σύγχρονα είναι η άγνοια την οποίαν έχουν οι νεοκατήχητοι πιστοί. Όπως π, χ. οι αναφερόμενοι εις τις:
Πράξεις ιθ:1-3 πιστοί, οι οποίοι ομολόγησαν στον Παύλο ότι ούτε καν ιδέα είχαν περί υπάρξεως Αγίου Πνεύματος. 
  Με ποιο τρόπο μπορούμε να έχουμε την πλήρωση δια του Αγίου Πνεύματος;

  1/ Πρώτος όρος που ετέθει από τον Κύριο, είναι η μετάνοια
Πράξεις β:37-38  Τον ίδιο όρο θέτει ο Κύριος ακόμα και σε αναγεννημένους επειδή και αυτοί πέφτουν σε σφάλματα, δεν έχουν πλήρη και ολοκληρωμένη αγάπη προς αλλήλους κλπ. 
Αποκ.β:5και γ:3-19
  2/. Να αποστρεφόμαστε την αμαρτία σε οποιαδήποτε μορφή της 
Β΄ Κορινθίους ζ:1. 
 1 Αγαπητοί, έχοντας, λοιπόν, αυτές τις υποσχέσεις, ας καθαρίσουμε τον εαυτό μας από κάθε μολυσμό σάρκας και πνεύματος, εκπληρώνοντας αγιοσύνη με φόβο Θεού.

  3/. Να αδειάζουμε τον εαυτό μας από κάθε τι που δεν μας συνιστά μπροστά στο Θεό.
 Β΄ Βασιλέων δ:3 -6
3 Και είπε: Πήγαινε, δανείσου απέξω δοχεία, από όλους τους γειτόνους σου, δοχεία αδειανά· δανείσου όχι λίγα· 
6 Και αφού γέμισαν τα δοχεία, είπε στον γιο της: Φέρε μου και άλλο δοχείο. Κι εκείνος τής είπε: Δεν υπάρχει άλλο δοχείο. Και το λάδι σταμάτησε
Κενούμαι σημαίνει διαχωρίζομαι μένω αβοήθητος στερούμε δεν έχω που να στηριχθώ. Κένωσης είναι να μην έχεις κανένα και τίποτε που να αγαπάς ή να σε αγαπά.

  Ματθαίος ι:37-39
37 Και εκείνος αποκρινόμενος τους είπε: Αυτός που σπέρνει τον καλό σπόρο, είναι ο Υιός τού ανθρώπου·
38 και το χωράφι είναι ο κόσμος· και ο καλός σπόρος είναι οι γιοι τής βασιλείας· και τα ζιζάνια είναι οι γιοι τού πονηρού·
39 και ο εχθρός, που τα έσπειρε, είναι ο διάβολος· και ο θερισμός είναι η συντέλεια του αιώνα· και οι θεριστές είναι οι άγγελοι.
  Να μην έχεις κάτι που θα μπορούσες να κατέχεις:
 «Μάλιστα δε και νομίζω ότι τα πάντα είναι ζημιά δια το έξοχον της γνώσεως του Ιησού Χριστού του Κυρίου μου δια τον οποίον εζημιώθην τα πάντα και λογίζομαι ότι είναι σκύβαλα δια να κερδίσω τον Χριστό» 

Πράξεις κα:13 
13 Ο Παύλος, όμως, αποκρίθηκε: Τι κάνετε κλαίοντας και καταθλίβοντας την καρδιά μου; Επειδή, εγώ όχι μονάχα να δεθώ, αλλά και να πεθάνω στην Ιερουσαλήμ είμαι έτοιμος για χάρη τού ονόματος του Κυρίου Ιησού.
Γαλάτας α:15-16
Φιλιππισίους γ:7-9
8 Μάλιστα δε και θεωρώ ότι τα πάντα είναι ζημία απέναντι στο έξοχο της γνώσης τού Ιησού Χριστού τού Κυρίου μου· για τον οποίο ζημιώθηκα τα πάντα, και θεωρώ ότι είναι σκύβαλα, για να κερδίσω τον Χριστό,
9 και να βρεθώ σ' αυτόν, μη έχοντας δική μου δικαιοσύνη, αυτή από τον νόμο, αλλά εκείνη διαμέσου τής πίστης τού Χριστού, τη δικαιοσύνη, αυτή από τον Θεό διαμέσου τής πίστης·

  4/. Τελεία υποταγή. 
Πράξεις ε:32
32 Και εμείς είμαστε μάρτυρές του για τούτα τα λόγια, κι ακόμα το Άγιο Πνεύμα, που ο Θεός έδωσε σε όσους πειθαρχούν σ' αυτόν
*
Όπου αναφέρεται ότι ο Θεός έδωκεν το Πνεύμα το Άγιο εις τους πειθαρχούντας εις Αυτόν. Συνεπώς η υποταγή μας στον Κύριο πρέπει να είναι ολοκληρωτική. Κάθε παρέκκλισης από τις υποδείξεις που κάνει ο Θεός σχετικά με το θέμα αυτό σημαίνει στέρηση της πληρώσεως δι’ Αγίου Πνεύματος.

5/. Εξαιρετικά αγνά ελατήρια για όλες τις ενέργειες μας,
Πράξεις η :18-19
18 Βλέποντας δε ο Σίμωνας ότι, με επίθεση των χεριών των αποστόλων δίνεται το Πνεύμα το Άγιο, τους πρόσφερε χρήματα,
19 λέγοντας: Δώστε και σε μένα αυτή την εξουσία, ώστε σε όποιον βάλω επάνω του τα χέρια να παίρνει Πνεύμα Άγιο. Ο Μάγος Σίμων ζήτησε την πλήρωση του Πνεύματος κινούμενος από ταπεινά ελατήρια.
Πράξεις η:20-21
20 Και ο Πέτρος είπε σ' αυτόν: Το ασήμι σου ας είναι μαζί με σένα σε απώλεια, επειδή νόμισες ότι η δωρεά τού Θεού αποκτιέται με χρήματα.
21 Εσύ δεν έχεις μερίδα ούτε κλήρο σε τούτο τον λόγο· επειδή, η καρδιά σου δεν είναι ευθεία μπροστά στον Θεό.
«Η καρδιά σου δεν είναι ευθεία ενώπιον του Θεού».
 Ώστε αν είμαστε πλήρεις Πνεύματος σε όλη μας την ζωή κάθε μας τάσης και κάθε μας ενέργεια δε θα έχουν σαν ελατήρια την προβολή και διαφήμιση του εαυτού μας, αλλά την προβολή της δόξης του Ιησού Χριστού.

 Ιωάννης ις:14 
14 Εκείνος θα δοξάσει εμένα, επειδή από το δικό μου θα πάρει, και θα το αναγγείλει σε σας.
  Το να προβάλει κάποιος τον εαυτό του και να επιζητεί τη δόξα εκ μέρους των ανθρώπων είναι αμαρτία επειδή έτσι υποκλέπτει τη δόξα του Θεού. Ώστε πρέπει είμαστε ταπεινόφρονες και να καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για να δοξάζεται δι ημών ο Θεός εν Πνεύματι Αγίω. Και ελάχιστο ίχνος υπερηφάνειας αν έχουμε πρέπει να μετανοήσουμε εν σάκο και σποδό.

 Ιωάννης ε:44
44 Πώς μπορείτε εσείς να πιστέψετε, οι οποίοι παίρνετε δόξα ο ένας από τον άλλον, και δεν ζητάτε τη δόξα, εκείνη από τον μόνο Θεό;
……………