21-8-2016-----------------28—και 29-- δυο μαζί---ΤΟ ΆΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ---------Α΄ Πέτρου δ:8 Προπάντων, όμως, έχετε ένθερμη την αγάπη ο ένας προς τον άλλον· επειδή, «η αγάπη θα σκεπάσει πλήθος αμαρτιών». Μέτρο της προς τους άλλους αγάπης μας πρέπει να είναι η αγάπη που είχε για μας ο Χριστός και η οποία έφθασε μέχρι του «να βάλλει την ψυχήν Του υπέρ ημών»


28—ΤΟ  ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
Α΄ Πέτρου δ:8
Προπάντων, όμως, έχετε ένθερμη την αγάπη ο ένας προς τον άλλον· επειδή, «η αγάπη θα σκεπάσει πλήθος αμαρτιών».
  Μέτρο της προς τους άλλους αγάπης μας πρέπει να είναι η αγάπη που είχε για μας ο Χριστός και η οποία έφθασε μέχρι του «να βάλλει την ψυχήν Του υπέρ ημών»

Α΄ Ιωάννου γ:16
16 Από τούτο έχουμε γνωρίσει την αγάπη, επειδή εκείνος την ψυχή του έβαλε για χάρη μας· κι εμείς οφείλουμε να βάζουμε τις ψυχές μας για χάρη των αδελφών.
 Κατόπιν αγαπά και όλους τους μη γνωρίσαντας την αλήθεια και καταβάλλει όλη του την προσπάθεια για να επιστρέψουν και αυτοί στον Χριστό προσευχόμενος επίμονα γι αυτούς.
  Τους χωρίς Σωτηρίαν ανθρώπους οφείλουμε να τους αγαπούμε αλλά και να απορρίπτουμε τα έργα τους όπως τους αγαπά και ο Θεός παρ’ όλον ότι μισεί την αμαρτία τους. είναι και αυτοί δημιουργήματα του Θεού και όλες οι εκδηλώσεις της αγάπης μας πρέπει σ’ αυτό το σκοπό  να αποβλέπουν. 

Στην μετάνοια την επιστροφή και τη σωτηρία τους δια της πίστεως στον Χριστό.
  10/. Συνοψίζοντας τα όσα εκθέσαμε στα εννέα τούτα κεφάλαια τονίζουμε το ασφαλές συμπέρασμα που αποτελεί και πεποίθηση μας ότι όλα αυτά είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος. Και για να ολοκληρώσουμε το θέμα μας προσθέτουμε και τα αγαθά ,αλλά και τις προτροπές εκ του λόγου του Θεού και έχομε παραλείψει:
α/. Ο πλήρης Πνεύματος Αγίου έχει «Ειρήνη υπερβαίνουσαν πάσαν γνώσιν»
Φιλιππισίους δ:7  Και η ειρήνη τού Θεού, που υπερέχει κάθε νου, θα διαφυλάξει τις καρδιές σας και τα διανοήματά σας διαμέσου τού Ιησού Χριστού.
Κολοσσαείς γ:15 ο οποίος είναι εικόνα τού αόρατου Θεού, πρωτότοκος κάθε κτίσης·

β/. Εγκράτεια
Α΄ Πέτρου ε:8  Εγκρατευθείτε, αγρυπνήστε· επειδή, ο αντίδικός σας ο διάβολος περιτριγυρίζει, σαν ωρυόμενο λιοντάρι, ζητώντας ποιον να καταπιεί.  Για να είναι κάποιος εγκρατής και πράος πρέπει να είναι τούτο στο χαρακτήρα του. Γι’ αυτό και προτρεπόμαστε να « άρωμε τον ζυγό του Χριστού», ο Οποίος ήταν ταπεινός και πράος
Ματθαίος ια:29  Σηκώστε επάνω σας τον ζυγό μου, και μάθετε από μένα· επειδή, είμαι πράος και ταπεινός στην καρδιά· και θα βρείτε ανάπαυση μέσα στις ψυχές σας.

Α΄ Πέτρου ε:5  Παρόμοια, οι νεότεροι, υποταχθείτε στους πρεσβύτερους· όλοι, μάλιστα, καθώς θα υποτάσσεστε ο ένας στον άλλον, ντυθείτε την ταπεινοφροσύνη· επειδή, «ο Θεός αντιτάσσεται στους υπερήφανους, στους ταπεινούς, όμως, δίνει χάρη»
γ/. Μακροθυμία,
Ιάκωβοςε:7-8
7Μακροθυμήστε, λοιπόν, αδελφοί, μέχρι την παρουσία τού Κυρίου. Δέστε, ο γεωργός περιμένει τον πολύτιμο καρπό τής γης, και μακροθυμεί γι' αυτόν, μέχρις ότου λάβει βροχή πρώιμη και όψιμη.
8 Μακροθυμήστε κι εσείς, στηρίξτε τις καρδιές σας· επειδή, η παρουσία τού Κυρίου πλησίασε.
δ/. Αγαθοσύνη
Ρωμαίους ιε:14 
14 Είμαι δε, αδελφοί μου, και εγώ ο ίδιος πεπεισμένος για σας, ότι κι εσείς είστε πλήρεις από αγαθοσύνη, γεμάτοι από κάθε γνώση, ώστε να μπορείτε και να νουθετείτε ο ένας τον άλλον.
Σχετικές πληροφορίες περιέχονται στην:

 Β΄ Κορινθίους η: 
1 ΣΑΣ γνωστοποιούμε δε, αδελφοί, τη χάρη τού Θεού, που έχει δοθεί στις εκκλησίες τής Μακεδονίας·
2 ότι η περίσσεια τής χαράς τους, ενώ δοκίμαζαν μεγάλη θλίψη, και η βαθιά τους φτώχεια ανέδειξε με περίσσεια τον πλούτο τής γενναιοδωρίας τους.
3 Επειδή, υπήρξαν αυτοπροαίρετοι, σύμφωνα με τη δύναμή τους, και περισσότερο από τη δύναμή τους· (δίνω μαρτυρία γι' αυτό),
4 παρακαλώντας μας, με πολλή παράκληση, να δεχθούμε τη χάρη, και την κοινωνία τής διακονίας αυτής στους αγίους·
5 και όχι μονάχα όπως ελπίσαμε, αλλά πρώτα έδωσαν τον εαυτό τους στον Κύριο, έπειτα σε μας, με το θέλημα του Θεού·

Β΄ Κορινθίους θ:
1 Επειδή, για τη διακονία αυτή στους αγίους είναι περιττό σε μένα να σας γράφω.
2 Δεδομένου ότι, ξέρω καλά την προθυμία σας, για την οποία καυχώμαι για σας απέναντι στους Μακεδόνες, ότι η Αχαΐα ετοιμάστηκε από πέρυσι· και ο ζήλος σας διέγειρε πολλούς.
ε/. Γενναιοδωρία
κατά την Παλαιά Οικονομία διαταγή του Θεού ήταν η προσφορά του ενός δέκατου των υπαρχόντων στον Κύριο.
Παροιμίες γ: 9 Τίμα τον Κύριο από τα υπάρχοντά σου, και από τις απαρχές όλων των γεννημάτων σου·
Μαλαχίας γ: 8-10
Και αν προσφέρετε ζώο τυφλό για θυσία, δεν είναι κακό; Και αν προσφέρετε ζώο χωλό ή άρρωστο, δεν είναι κακό; Πρόσφερε τώρα αυτό στον αρχηγό σου· άραγε, θα ευαρεστηθεί σε σένα ή θα υποδεχθεί το πρόσωπό σου; λέει ο Κύριος των δυνάμεων.
9 Και τώρα, λοιπόν, να δεηθείτε στον Θεό για να μας ελεήσει. εξαιτίας σας έγινε αυτό· θα υποδεχθεί άραγε τα πρόσωπά σας; λέει ο Κύριος των δυνάμεων.
10 Ποιος είναι ακόμα και μεταξύ σας, που θα έκλεινε τις θύρες, για να μη ανάβετε φωτιά στο θυσιαστήριό μου μάταια; Δεν έχω ευχαρίστηση σε σας, λέει ο Κύριος των δυνάμεων, και δεν θα δεχθώ προσφορά από το χέρι σας.

Διότι τον ιλαρό δότη αγαπά ο Θεός
  Στην επίγεια παροικία μας πρέπει σαν γνώμονα ζωής και συμπεριφοράς να έχουμε τις προτροπές του Κυρίου που εξετέθησαν τόσο καθαρά ανωτέρω και να φιλοτιμούμεθα εν  αγάπη να τις εφαρμόζουμε συνεχώς προς δόξαν και έπαινο του Ιησού Χριστού και για την ιδική μας οικοδομή.

29—ΤΟ  ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΔΕΚΑΤΟΝ
ΠΩΣ ΠΛΗΡΟΥΜΕΘΑ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Θα προσπαθήσουμε πιο κάτω να μελετήσουμε τον τρόπο δια του οποίου
είναι δυνατόν να γίνει η πλήρωσης του ανθρώπου δι’ Αγίου Πνεύματος. 
Όπως αναφέρεται στην προςΓαλάτας κεφ.δ:4 όταν, όμως, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, ο Θεός εξαπέστειλε τον Υιό του, ο οποίος γεννήθηκε από γυναίκα και υποτάχθηκε στον νόμο· για να επέλθει το Άγιο Πνεύμα όπως είχε προσχεδιαστεί εκ μέρους της Τριαδικής Θεότητος.
  Στο Λευιτικό κγ:15-21
15 Και θα μετρήσετε μόνοι σας από την επόμενη του Σαββάτου, από την ημέρα που προσφέρετε το χειρόβολο της κινητής προσφοράς, επτά ολόκληρες εβδομάδες·
16 μέχρι την επόμενη του έβδομου Σαββάτου θα μετρήσετε 50 ημέρες, και θα προσφέρετε νέα προσφορά από άλφιτα στον Κύριο.21 Και θα κηρύξετε την ίδια εκείνη ημέρα άγια συγκέντρωση για σας· κανένα δουλευτικό έργο δεν θα κάνετε· θα είναι αιώνιος θεσμός σε όλες τις κατοικίες σας, στις γενεές σας. αναφέρεται η εντολή του Κυρίου περί της καθιερώσεως  της εορτής της Πεντηκοστής. Και ήταν εορτή αυτή προεικόνιση του μεγάλου γεγονότος της καθόδου δηλαδή του Αγίου Πνεύματος.

  Είναι γνωστό ότι ο Ιησούς παρέμεινε σωματικά στην γη ύστερα από την ανάσταση Του επί σαράντα ημέρες. Και δέκα ημέρες μετά την Ανάληψη Του επήλθε το Άγιο Πνεύμα πάνω στους συναθροισμένους και προσευχόμενους  μαθητές του Χριστού και εκπληρώθηκε η επαγγελία την οποία είχε δώσει προς αυτούς ο Κύριος.
Λουκάς κδ:49
Και δέστε, εγώ στέλνω την υπόσχεση του Πατέρα μου επάνω σας· κι εσείς καθίστε στην πόλη, την Ιερουσαλήμ, μέχρις ότου ντυθείτε δύναμη από ψηλά.
Πράξεις 3:4
Και ο Πέτρος, μαζί με τον Ιωάννη, αφού τον ατένισε, είπε: Κοίταξε σε μας.
  Μεταξύ της εποχής εκείνης κατά την οποία αναμενόταν η έλευσης του Αγίου Πνεύματος και της περιόδου που άρχισε από της Πεντηκοστής και συνεχίζεται μέχρι σήμερα αυτή ακριβώς είναι η υπάρχουσα διαφορά.

  Ότι πριν έλθει το Άγιο Πνεύμα , οι μαθηταί έπρεπε να περιμένουν να εκπληρωθεί η υπόσχεσης που τους είχε δώσει ο Χριστός. Αφού το Πνεύμα ήλθε δεν είναι ανάγκη να περιμένει κανείς την έλευση του αλλά απλώς να
ζητήσει με πίστη την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος και την εκπλήρωση του Δι’ αυτού και θα γίνει.
  Όμως παρ’ όλες τις τόσο πειστικές αποδείξεις που αναφέραμε ότι υπάρχουν είναι που μελετούν μεν τον Λόγο του Θεού, παρ’ όλες τις τόσο πειστικές αποδείξεις που αναφέραμε ότι υπάρχουν  πολλοί που μελετούν τον Λόγο του Θεού αλλά τον παρανοούν και υποστηρίζουν ότι προκειμένου ένας λυτρωμένος χριστιανός να πληρωθεί δια του Πνεύματος πρέπει η πλήρωσης του να συνοδεύεται με τα φαινόμενα που έλαβαν χώραν κατά την ημέραν της Πεντηκοστής.

  Διαφωνούμε με τη γνώμη αυτή επειδή είναι λανθασμένη. Η πλήρωσης δι’ Αγίου Πνεύματος δεν συνοδεύεται με εμφανίσεις πυρήνων γλωσσών με θόρυβο ανέμου βιαίως φερομένου κλπ. Ούτε  είναι και αναγκαία αναμονή δέκα ημερών για να συμβούν αυτές οι εκδηλώσεις του Πνεύματος.