17--3--2017-----60 ------ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου



 60   
Γ΄ ΟΙ ΔΕΚΤΕΣ ΤΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
    1/. Οι ηγέτες της πρώτης Εκκλησίας πειραματίστηκαν την αφθονία της χάριτος του Θεού.
«Και μετά δυνάμεως μεγάλης»...
Πράξεις 4: 33
33 Και οι απόστολοι απέδιδαν με μεγάλη δύναμη τη μαρτυρία τής ανάστασης του Κυρίου Ιησού· και μεγάλη χάρη ήταν επάνω σε όλους αυτούς.
Ο Παύλος συχνά ισχυριζόταν ότι ένας δέκτης της χάρητος του Θεού και ότι η πνευματική του καρποφορία οφειλόταν
Αποκλειστικά στη χάρη αυτή. «Μιλούσε και έγραφε:»
«Διότι λέγω διά της χάριτος της εις εμέ δοθείσης)…

Ρωμαίους 12:3
3 Επειδή, με τη χάρη που μου δόθηκε, λέω σε κάθε έναν που είναι ανάμεσά σας, να μη φρονεί ψηλότερα απ' ό, τι πρέπει να φρονεί, αλλά να φρονεί ώστε να σωφρονεί, σύμφωνα με το μέτρο τής πίστης, που ο Θεός μοίρασε σε κάθε έναν.
Ρωμαίους 15:15
15 Όμως, σας έγραψα, αδελφοί, με κάπως περισσότερη τόλμη, ως υπενθύμιση σε σας, για τη χάρη που δόθηκε σε μένα από τον Θεό,
Ήταν ένας «σοφός αρχιτέκτων» «κατά την χάριν του Θεού την δοθείσα εις εμέ»

Α΄ Κορινθίους 3:10
10 Εγώ, σύμφωνα με τη χάρη τού Θεού, που μου δόθηκε, σαν σοφός αρχιτέκτονας, έβαλα το θεμέλιο· άλλος, όμως, οικοδομεί επάνω σ' αυτό· κάθε ένας, πάντως, ας βλέπει πώς οικοδομεί επάνω σ' αυτό.
Η άφθονη καρποφορία του ήταν αποτέλεσμα χάριτος.
Α΄ Κορινθίους15—10 
10 Αλλά, με τη χάρη τού Θεού είμαι ό, τι είμαι· και η χάρη του σε μένα δεν έγινε μάταιη, αλλά κοπίασα περισσότερο απ' όλους αυτούς· όμως, όχι εγώ, αλλά η χάρη τού Θεού, που ήταν μαζί μου.

ΓΑΛΑΤΕΣ 2:9
9 και αφού γνώρισαν τη χάρη που δόθηκε σε μένα, ο Ιάκωβος και ο Κηφάς και ο Ιωάννης, που θεωρούνται ότι είναι στύλοι, έδωσαν το δεξί τους χέρι σε μένα και στον Βαρνάβα σε ένδειξη συμμετοχής, για να πάμε, εμείς μεν στα έθνη, αυτοί δε σ' αυτούς που είχαν κάνει την περιτομή·
…..
Η διακονία του εις τα έθνη ήταν εκ χάριτος
Εφεσίους 3:8
8 Σε μένα, τον πλέον ελάχιστο από όλους τούς αγίους, δόθηκε αυτή η χάρη, να ευαγγελίσω ανάμεσα στα έθνη τον ανεξιχνίαστο πλούτο τού Χριστού,

….
Πράγματι όσον αφορά την όλη του  ζωή ο Απ. Παύλος μπορούσε να πει:  «αλλά χάριτι Θεού είμαι ότι είμαι·»
Α΄ Κορινθίους 15:10
10 Αλλά, με τη χάρη τού Θεού είμαι ό,τι είμαι· και η χάρη του σε μένα δεν έγινε μάταιη, αλλά κοπίασα περισσότερο απ' όλους αυτούς· όμως, όχι εγώ, αλλά η χάρη τού Θεού, που ήταν μαζί μου.
….
Ποτέ δεν έπαυε να ευχαριστεί τον Θεό του προς τον Οποίο κάποτε υπήρξε «βλάσφημος και διώκτης και υβριστής».

Α΄ Τιμοθέου 1:13-14
12 Και ευχαριστώ τον Ιησού Χριστό, τον Κύριό μας, που με ενδυνάμωσε, ότι με θεώρησε πιστό, και με έταξε στη διακονία,
13 εμένα που άλλοτε ήμουν βλάσφημος, και διώκτης και υβριστής· ελεήθηκα, όμως, επειδή, καθώς ήμουν σε άγνοια, έπραξα μέσα σε απιστία·
14 αλλά η χάρη τού Κυρίου μας υπερπερίσσευσε με πίστη και αγάπη που υπάρχει στον Ιησού Χριστό.
….
2/. Τα μέλη των αποστολικών εκκλησιών έλαβαν επίσης πλούσιες επιχορηγήσεις της χάριτος του Κυρίου.
Ο Απ.  Παύλος έγραφε στην εκκλησία Κορίνθου.
«Δυνατός δε είναι ο Θεός να περισσεύει πάσαν χάριν εις εσάς,».

Β΄ Κορινθίους 9:8
8 Είναι, όμως, δυνατός ο Θεός να σας δώσει με περίσσεια κάθε χάρη, ώστε έχοντας πάντοτε κάθε αυτάρκεια, σε κάθε τι, να περισσεύετε σε κάθε έργο αγαθό·
Σε δέκα τουλάχιστον επιστολές του απευθύνει χαιρετισμό προς τους παραλήπτες τους με την ευχή όπως η χάρις του Θεού μένει επάνω τους.
Φιλιππησίους 1:7
7 Όπως είναι δίκαιο σε μένα να φρονώ τούτο για όλους σας, επειδή σας έχω στην καρδιά μου, και είστε όλοι εσείς, και στα δεσμά μου και στην απολογία, και στην επιβεβαίωση του ευαγγελίου, συγκοινωνοί μου στη χάρη·

Γιατί οι εκκλησίες της Μακεδονίας ήσαν γενναιόδωρες; Διότι χάρις του Θεού απαντά ο Παύλος είχε δοθεί πλουσίως εις αυτούς.
Β΄ Κορινθίους 8:1-2
1 ΣΑΣ γνωστοποιούμε δε, αδελφοί, τη χάρη τού Θεού, που έχει δοθεί στις εκκλησίες τής Μακεδονίας·
2 ότι η περίσσεια τής χαράς τους, ενώ δοκίμαζαν μεγάλη θλίψη, και η βαθιά τους φτώχεια ανέδειξε με περίσσεια τον πλούτο τής γενναιοδωρίας τους.
….
Ήξερε τι έλεγε στους αγαπητούς φίλους της Εφέσου όταν έγραφε:
Εφεσίους 4:7
7 Σε κάθε έναν, μάλιστα, από μάς δόθηκε η χάρη σύμφωνα με το μέτρο τής δωρεάς τού Χριστού.

Δ΄ ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
  Η Χάρις του Θεού είναι στενώς συνδεδεμένη με τη σωτηρία και την υπηρεσία του πιστού. Η απαρίθμησης των ανεργιών της χάριτος του Θεού προς τον άνθρωπο μας προσκαλεί ένα βαθύ θαυμασμό. Μεταξύ αυτών είναι και οι παρακάτω τις οποίες συνοπτικά αναφέρομε.
1/. Η εκλογή του πιστού γίνεται εκ χάριτος. Αυτό είναι μεγάλο μυστήριο αλλά και μία καθαρή διδασκαλία της βίβλου.
Ρωμαίους 11:5-6
5 Έτσι, λοιπόν, και στον τωρινό καιρό απέμεινε κάποιο υπόλειμμα, σύμφωνα με εκλογή κατά χάρη.
6 Αν, όμως, είναι κατά χάρη, δεν είναι πλέον από έργα· επειδή, τότε η χάρη δεν γίνεται πλέον χάρη. Αν, όμως, είναι από έργα, δεν είναι πλέον χάρη· επειδή, το έργο δεν είναι πλέον έργο.

2/. Η σωτηρία είναι μία πράξης χάριτος.
Διότι εφανερώθη η χάρις του Θεού η σωτήριος
Τίτος 2:11
11 Επειδή, φανερώθηκε η σωτήρια χάρη τού Θεού προς όλους τούς ανθρώπους,
Στην Σύνοδο της Ιερουσαλήμ ο Παύλος ισχυρίστηκε ότι:
Πράξεις 15:11
11 Αλλά, διαμέσου τής χάρης τού Κυρίου Ιησού Χριστού πιστεύουμε ότι θα σωθούμε, όπως ακριβώς και εκείνοι.
Ο ίδιος έχει γράψει επίσης το χωρίο: «Διότι κατά χάριν είσθε σεσωσμένοι δια της πίστεως·»

Εφεσίους 2:8
8 Επειδή, κατά χάρη είστε σωσμένοι, διαμέσου τής πίστης· κι αυτό δεν είναι από σας· είναι δώρο τού Θεού·
3/. Η δικαίωσης είναι το αποτέλεσμα της χάριτος του Θεού προς τον αμαρτωλό.
Ρωμαίους  3:24
24 ανακηρύσσονται, όμως, δίκαιοι, δωρεάν, με τη χάρη του, διαμέσου τής απολύτρωσης που έγινε με τον Ιησού Χριστό·
Τίτος 3:7
7 ώστε, αφού δικαιωθήκαμε διαμέσου τής χάρης εκείνου, να γίνουμε κληρονόμοι σύμφωνα με την ελπίδα τής αιώνιας ζωής.
 Τούτο σημαίνει ότι η αποδοχή μας από τον Θεό δεν στηρίζεται στον καλό μας χαρακτήρα ή στα έργα μας αλλά στην αποκαλυφθείσα κυρίαρχο και αγαθή χάρη του Θεού


……