28--10--2016------ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου 06--κεφάλαιο Ο Θεός Πατέρας



ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου

06--κεφάλαιο
Ο Θεός Πατέρας 
ΚΟΛΥΜΠΡΙ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΜΑΓΑΛΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥΛΑΚΙ 
  Αυτό το κεφάλαιο καθώς και τα δύο που ακολουθούν παρουσιάζουν τη διδασκαλία των Γραφών όσον αφορά τα τρία πρόσωπα της Θεότητας :
Τον Πατέρα τον Υιόν και το Πνεύμα το Άγιον. Ίσως όμως θα ήταν σοφό να εισηγηθούμε αυτό το ψηλό θέμα με μια σύντομο έκθεση της Αγίας τριάδος ως τοιαύτης και με μία εξέταση μερικών απ’ τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι πιστεύουν εις τον Θεόν.
ΚΟΛΥΜΠΡΙ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΜΑΓΑΛΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥΛΑΚΙ 

1/. Η Αγία Τριάς. Η λέξη « τριάς»δεν αναφέρεται μέσα στην Βίβλο. Αι Γραφαί διδάσκουν ότι η Θεότης αποτελείται από τρία πρόσωπα, Πατέρα Υιόν και Άγιον Πνεύμα.
«Αυτή η Τριάς των προσώπων είναι ένας Θεός ομοούσιος και αυτός εις δύναμιν και δόξα». Τα τρία αυτά πρόσωπα παρουσιάζονται μαζί σε τρία τουλάχιστον χωρία της Καινής Διαθήκης: 
α/. κατά την βάπτιση του Ιησού όπου ακούστηκε η φωνή του Πατρός και το Πνεύμα το Άγιον φανερώθηκε σε σχήμα περιστεράς επάνω Του.
ΚΟΛΥΜΠΡΙ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΜΑΓΑΛΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥΛΑΚΙ 

Ματθαίος 3: 16-17 
16 Και αφού ο Ιησούς βαπτίστηκε, ανέβηκε αμέσως από το νερό· και ξάφνου, ανοίχτηκαν σ' αυτόν οι ουρανοί, και είδε το Πνεύμα τού Θεού να κατεβαίνει σαν περιστέρι, και να έρχεται επάνω του.
17 Και ξάφνου, μια φωνή από τους ουρανούς, που έλεγε: Αυτός είναι ο Υιός μου ο αγαπητός, στον οποίο ευαρεστήθηκα.
ΚΟΛΥΜΠΡΙ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΜΑΓΑΛΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥΛΑΚΙ 

β/. όταν ο Κύριος έδωσε τη μεγάλη ιεραποστολική Εντολή στους μαθητές Του να μαθητεύσουν τα έθνη και να βαπτίζουν τους πιστεύοντας «εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος»
Ματθαίος 28:19
19 Αφού, λοιπόν, πορευτείτε, κάντε μαθητές όλα τα έθνη, βαπτίζοντάς τους στο όνομα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, και τρίτον  στην ευλογία:
γ/.  «η χάρις του Κυρίου Ιησού Χριστού και η αγάπη του Θεού και η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος είη μετά πάντων υμών».
Β΄ Κορινθίους 13:14 
14 (13) Η χάρη τού Κυρίου Ιησού Χριστού, και η αγάπη τού Θεού, και η κοινωνία τού Αγίου Πνεύματος είθε να είναι μαζί με όλους σας. Αμήν.
Ο νους του ανθρώπου δεν μπορεί να μπορεί να συλλάβει το μυστήριο της Αγίας Τριάδος.
Εκείνος που τυχόν θα προσπαθούσε να κάμει κάτι τέτοιο οπωσδήποτε θα παραφρονούσε. Όμως εκείνος θα αρνούνταν την περί Τριάδος αλήθεια θα έχανε την ψυχή του. 
ΚΟΛΥΜΠΡΙ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΜΑΓΑΛΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥΛΑΚΙ

2/. Αποδείξεις της υπάρξεως του Θεού.
 Ο Θεός αποκάλυψε την ύπαρξη Του στους ανθρώπους. Η  αποκάλυψης Του είναι και φυσική και υπερφυσική.
α/.Φυσική  ο Θεός αποκαλύπτεται:
1/. Δια της θρησκευτικής συνειδήσεως που υπάρχει έμφυτος μέσα στον άνθρωπο και που διαρκώς αναζητά κάποιο αντικείμενο λατρείας.
2/. Δια της ηθικής φύσεως του ανθρώπου δηλαδή της συνειδήσεως των καθηκόντων του η οποία αν και έχει παραμεληθεί και νεκρωθεί εν τούτοις είναι μια αδιάκοπη φωνή.
Η ηθική αυτή φύσης του ανθρώπου αναγνωρίζει κάποιο πρόσωπο απέναντι του οποίου ο άνθρωπος είναι υπεύθυνος και εις το οποίο κάποια μέρα θα δώσει λόγο των πράξεων του.
ΚΟΛΥΜΠΡΙ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΜΑΓΑΛΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥΛΑΚΙ 


3/.  Δια του νόμου των αιτίων και των αποτελεσμάτων. Η λογική μας διδάσκει ότι κάθε αποτέλεσμα έχει οπωσδήποτε την αιτία του. Το σύμπαν λοιπόν είναι το αποτέλεσμα της πρωταρχικής αιτίας που είναι ο Θεός
4/. Δια της υπάρξεως σχεδίων. Η ορθή κρίσης μας λέγει ότι η ύπαρξης σχεδίου προϋποθέτει πάντοτε την ύπαρξη σχεδιαστού.  
Το σχέδιο του σύμπαντος στην άπειρη τελειότητα του αποδεικνύει την ύπαρξη ενός πάνσοφου σχεδιαστή που αυτός είναι ο Θεός.
5/. Δια του νόμου σκοπιμότητας. Το  σύστημα του κόσμου ταξιδεύει προς την κατεύθυνση κάποιου προκαθορισμένου αντικειμενικού σκοπού. Είναι δυνατόν να μην το διευθύνει κάποιος αόρατος πάνσοφος νους;
β/. Υπερφυσική. Ο χριστιανός πάνω και πέρα απ’ τις αποδείξεις περί υπάρξεως του Θεού που του παρέχουν διάφορα φυσικά δεδομένα έχει την υπερφυσική Του αποκάλυψη στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού και η οποία κυρίως αποτελεί το περιεχόμενο της Αγίας Γραφής:
ο γραπτός Λόγος μαρτυρεί την ύπαρξη του θεού. Ο ενσαρκωθείς Λόγος είναι : «Θεός φανερωθείς εν σαρκί»
ΚΟΛΥΜΠΡΙ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΜΑΓΑΛΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥΛΑΚΙ 

Ιωάννης1: (κειμενο) 
14 και ο λογος σαρξ εγενετο και εσκηνωσεν εν ημιν και εθεασαμεθα την δοξαν αυτου δοξαν ως μονογενους παρα πατρος πληρης χαριτος και αληθειας
Ιωάννης1: (Σπύρος Φίλος)
14 Και ο Λόγος έγινε σάρκα, και κατοίκησε ανάμεσά μας, (και είδαμε τη δόξα του, δόξαν ως μονογενή από τον Πατέρα), γεμάτος χάρη και αλήθεια.
Ιωάννου Α' 4:
2 Εκ τούτου γνωρίζετε το Πνεύμα του Θεού· παν πνεύμα, το οποίον ομολογεί ότι ο Ιησούς Χριστός ήλθεν εν σαρκί, είναι εκ του Θεού·
Ιωάννου Α' 4:

2 Από τούτο γνωρίζεται το Πνεύμα τού Θεού· κάθε πνεύμα που ομολογεί τον Ιησού Χριστό ότι έχει έρθει με σάρκα προέρχεται από τον Θεό·
ΚΟΛΥΜΠΡΙ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΜΑΓΑΛΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥΛΑΚΙ