2--10--2016-----14----ΤΟ ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ-ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΓΔΟΟ-ΚΑΙ- ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑΤΟ-- Ο Θεός οδήγησε αποφασιστικά τον Μωϋσή προς τον σκοπό αυτό και με την οδηγία του Θεού καθιέρωσε έτσι την εορτή του Πάσχα. Το αίμα του αρνίου ερραντίσθη επί της θύρας κάθε οικίας έτσι ώστε τα πρωτότοκα των οικογενειών των Ισραηλιτών να ελευθερωθούν από τον Άγγελο εξολοθρευτή που θα περνούσε από κάθε οικογένεια. Έκτοτε εις την Ιουδαϊκή ιστορία το Πάσχα εορτάζεται κάθε έτος ως επίσημος εορτή αναμνήσεως



ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΓΔΟΟ

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
                            Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ

«Και είπεν ο Θεός προς τον Νώε και προς τους υιούς αυτού μετ’ αυτού λέγων. Και εγώ ιδού στήνω την διαθήκην μου προς εσάς και προς το σπέρμα σας ύστερον από σας».(Γένεσης θ:8—9).

  Η Τρίτη οικονομία είναι η περίοδος της ανθρώπινης κυβερνήσεως. Ο Νώε και οι τρεις υιοί του ο Χαμ –Σημ και Ιάφεθ μετά των γυναικών αυτών ήσαν οι μόνοι άνθρωποι που απέμειναν δια να αρχίσουν ένα νέο πολιτισμό. Αφού πέρασε ο κατακλυσμός ο Νώε προσέφερε θυσία η οποία ευαρέστησε εις το Θεό όστις έκαμε διαθήκη με τον Νώε ως αναφέρεται εις το προηγούμενο κεφάλαιο. Ο Νώε τότε ήταν 600 ετών και άνω και ο Σημ ο νεότερος υιός του ήταν 98 ετών.
  Ο Θεός έδωκεν εις τον Νώε και τους υιούς του μιαν εξαγνισμένη γη επί της οποίας θα ζήσουν και μεγάλη εξουσία δια να κυβερνούν. Η υποχρέωσης των ήταν να την κυβερνούν δια τον Θεό. έτσι και πάλι υπό την ανθρώπινη κυβέρνηση η σχέσης του ανθρώπου προς τον Θεό τον Δημιουργό του ετέθη υπό δοκιμασία.

Η οικονομία διήρκεσε 427 χρόνια και τερμάτισε και πάλι με την αποτυχία του ανθρώπου.
  Ο Θεός δια της διαθήκης Του προς τον Νώε παρήγγειλε εις αυτούς να αυξάνονται και να πληθύνονται και να γεμίσωσι την γη αλλ’ αυτοί ηρνήθησαν να υπακούσουν. Αντί να γεμίσουν την γη προτίμησαν να μείνουν σε μια περιορισμένη έκταση έμειναν όλοι μαζί εις την πεδιάδα Σεναάρ όπου το έδαφος ήταν πλούσιο και μιλούσαν μια γλώσσα. Και εκεί επιχείρησαν να γίνουν ανεξάρτητοι από τον Θεό.
  Οι υποσχέσεις του Κυρίου προς τους υιούς του Νώε ήταν κατηγορηματικές. Τους είχε αποκαλύψει ότι οι απόγονοι του Χαμ θα ήταν κατώτερος και υπόδουλος λαός(Γένεσης θ:24—25). Η γενεά του Σημ θα είχε μια ιδιαίτερη σχέση με το Θεό. κατά συνέπειαν όλες οι Θείες αποκαλύψεις θα δίδονταν μέσω της γενεάς του Σημ. Οι άγιοι προφήται κατάγονταν από την γενεά αυτήν. 

Ο Χριστός ήλθε κατά σάρκα από τη γενιά του Σημ
(Γένεσης θ:26—27). Ο Θεός εξ’ άλλου είπε ότι θέλει πλατύνει τον Ιάφεθ δηλαδή τα έθνη τα οποία θα ανέπτυσσαν την ανθρώπινη κοινωνία τις επιστήμες και τις τέχνες(Γένεσης θ:27).
  Κατά την οικονομία της ανθρώπινης κυβερνήσεως οι άνθρωποι ζήτησαν να αποκτήσουν όνομα για τον εαυτό τους και να λησμονήσουν τις εντολές του Θεού. Και είπαν προς αλλήλους
« Έλθετε ας οικοδομήσομε εις εαυτούς πόλιν και πύργον του οποίου η κορυφή να φθάνει εως του ουρανού και ας αποκτήσωμεν εις εαυτούς όνομα μήπως διασπαρώμεν επί προσώπου πάσης της γης (Γένεσης ια:4).Λησμόνησαν τις υποσχέσεις του Θεού και επιχείρησαν να προφυλαχθούν εναντίον ενός άλλου κατακλυσμού.
   Ως αποτέλεσμα της οικονομίας της ανθρώπινης κυβερνήσεως προέκυψε η απόφασης του Θεού να επέμβει προσωπικός και να ασκήσει κρίσιν η κοινή γλώσσα υπέστη σύγχυση της γενιάς εκείνης.
Προσθήκη λεζάντας

  Το πλείστον του κόσμου εξετράπη εις την λατρεία των ειδώλων.  Εν τούτοις αι διαθήκαι προς τον Αδάμ και τον Νώε εξακολούθησαν να ισχύουν προς τον Εθνικό κόσμο μετά την επελθούσαν διασπορά.
  Η ιστορία της Βαβέλ που σημαίνει σύγχυση παραλλίζεται προς την κατ’ όνομα Εκκλησία η οποία φρονεί τα του κόσμου και η οποία έμελλε να καταλήξει εις τον δι’ ανθρώπων ενοποιηθέντα Παπισμό και εις τις πολυάριθμες αιρέσεις του Προτεσταντισμού. Η Βαβέλ συμβολίζει την Βαβυλώνα.
   Κατόπιν τούτου η οικονομία της ανθρώπινης Κυβερνήσεως σημείωσε αποτυχία και τερματίστηκε με την σύγχυση των γλωσσών και τον διασκορπισμό. Επί διαγράμματος αναφέρονται οι υιοί του Ιάφεθ του Σημ και του Χαμ. Ο Πύργος της Βαβέλ βρίσκεται εις το τέρμα της χρονικής αυτής περιόδου.
   Η ακολουθούσα περίοδος είναι η οικονομία της Επαγγελίας.

15--ΤΟ ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΤΟΥ ΘΕΟΥ

             ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑΤΟ
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΣ—Η ΚΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜ
                 Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ—ΤΟ ΠΑΣΧΑ
 
«Ο δε Κύριος είπε προς τον Άβραμ έξελθε εκ της γης σου και εκ της συγγενείας σου και εκ του οίκου του πατρός σου και εις την γην τη οποίαν θέλω σοι δείξει και θέλω μεγαλύνει το όνομα σου και θέλω μεγαλύνει το όνομα σου και θέλεις είσθαι εις ευλογίαν και θέλω ευλογήσει τους ευλογούντας σε και τους καταρωμένους σε θέλω καταρασθή και θέλουσιν ευλογηθεί εν σοι πάσαι αι φυλαί της γης. Και υπήγεν ο Άβραμ καθώς είπε προς αυτόν ο Κύριος.
Προσθήκη λεζάντας

(Γένεσης ιβ:1—4).
  Η Τετάρτη οικονομία είναι η περίοδος της Επαγγελίας. Διήρκεσε430 έτη και εκτείνεται από το τέρμα της οικονομίας της ανθρώπινης Κυβερνήσεως εως της Οικονομίας του Νόμου. Προ της οικονομίας της επαγγελίας οι άνθρωποι ζούσαν επί της γης ως ένα Έθνος με μια γλώσσα αλλά μετά την πυργοποιία της Βαβέλ ο Θεός έκρινε σκόπιμο να διαιρέσει τους ανθρώπους εις διάφορα έθνη με διάφορες γλώσσες διότι παράκουσαν εις Αυτόν και λάτρευαν τα είδωλα (Δευτερονόμιο λβ:8).
Η διαίρεσης αυτή των ανθρώπων υπό του Θεού αποτέλεσε την αφετηρία της καταγωγής των εθνών.
   Εις το διάγραμμα και εις την περίοδο της ανθρώπινης κυβερνήσεως σημειούνται τα  ονόματα των διαφόρων υιών του Χαμ Σηθ και Ιάφεθ υιών του Νώε. Έπειτα από τον πύργο Βαβέλ σημειούνται επίσης τα ονόματα των εθνών που δόθηκαν παρά του Θεού ως κληρονομιά εις τους απογόνους του Χαμ Σημ και Ιάφεθ.

    Μετά την διαίρεση των εθνών ο Θεός κάλεσε τον Άβραμ εκ της οικογενείας του Θάρα που έμενε εις την Ούρ των Χαλδαίων να γίνει αρχηγός ενός Έθνους. Ο Θεός θέλησε να χρησιμοποιήσει ένα νέο και εκλεκτό λαό μέσα στα σχέδια Του δια το μέλλον. Ο Θεός έκανε διαθήκη προς τον Άβραμ η οποία αυτή σημειούται εις την βάση του  διαγράμματος και προηγείται των Παγκοσμίων βασιλειών ή Αυτοκρατοριών.
   Ο Άβραμ βγήκε εκ της γης των Πατέρων του  όπως παρήγγειλε εις αυτόν ο Θεός δια να υπάγει εις την γη που του υποσχέθηκε Εκείνος ως κληρονομιά.
   Ο λαός του θα επληθύνετο και θα αποτελούσε ένα χωριστό τον εκλεκτό Λαό του Θεού. Ο Άβραμ μετονομάσθηκε αργότερα σε Αβραάμ. Η προς τούτον διαθήκη του Θεού επιβεβαιόθη  και πάλι ότι δοκιμάσθηκε η πίστης του δια της προσφοράς του Ισαάκ(Γένεσης κβ:15—18).Η διαθήκη του Θεού προς τον Αβραάμ μετατράπηκε τότε σε διαθήκη αιώνιον και ήταν διαθήκη χωρίς όριο και πλήρης χάρητος.
Προσθήκη λεζάντας

  Η επαγγελία του θεού επαναλήφθηκε προς τον Ισαάκ υιό του Αβραάμ (Γένεσης κς:24) και αργότερα προς τον Ιακώβ υιό του Ισαάκ(Γένεσης κη:1—5). Οι απόγονοι του Αβραάμ έγιναν με τέτοιο τρόπο οι κληρονόμοι της επαγγελίας και έπρεπε να διαμένουν εις την χώρα τους για να απολαύσουν τις ευλογίας της υποσχέσεως του Θεού. Μέχρι σήμερα ουδέποτε αξίωσαν να επανακτήσουν ολόκληρη την γη της επαγγελίας. Η υπόσχεσης όμως του Θεού θα εκπληρωθεί.
   Ο Ιακώβ ευλόγησε τον Ιωσήφ τον επιφανέστερο από τους δώδεκα υιούς του.  Το όνομα του Ιακώβ μετατράπηκε σε Ισραήλ το οποίο σημαίνει Ισχύς του Θεού. Ο Ιωσήφ εφέρθει εις την Αίγυπτο όπου αφού δοκιμάσθηκε η ακεραιότης του δόθηκε
μεγάλη δύναμης και εξουσία. Ο Ιακώβ και ολόκληρος η οικογένεια του κατέβηκε στην Αίγυπτο εξ’ αιτίας της μεγάλης πείνας εις την γη τους. Ο Ιωσήφ χρησιμοποιήθηκε τότε  υπό του Θεού προς ευλογία των υιών Ισραήλ στη Αίγυπτο όπου αυτοί αυξήθηκαν καταπληκτικά. 

Μετά τον θάνατο του Ιωσήφ και με την πάροδο των ετών οι υιοί Ισραήλ καταπιέστηκαν κατά υπερβολή στην Αίγυπτο όπου έχασαν μεν τις ευλογίες με το να κατέβουν εκεί αλλά δεν έχασαν και την προς αυτούς διαθήκη του Θεού.
   όταν ήλθε το πλήρωμα του χρόνου ο Μωϋσής ο οποίος είχε οδηγηθεί με την χάριν του Θεού να περάσει τεσσαράκοντα έτη προπαρασκευής εις την γη αυτή αναδείχθηκε υπό του Θεού ως  ο ελευθερωτής των υιών Ισραήλ εκ της Αιγύπτου.
   Ο Θεός οδήγησεαποφασιστικά τον Μωϋσή προς τον σκοπό αυτό και με την οδηγία του Θεού καθιέρωσε έτσι την εορτή του Πάσχα. Το αίμα του αρνίου ερραντίσθη επί της θύρας κάθε οικίας έτσι ώστε τα πρωτότοκα των οικογενειών των Ισραηλιτών να ελευθερωθούν από τον Άγγελο εξολοθρευτή που θα περνούσε από κάθε οικογένεια.  Έκτοτε εις την Ιουδαϊκή ιστορία το Πάσχα εορτάζεται κάθε έτος ως επίσημος εορτή αναμνήσεως.
   Με τη δύναμη του Θεού οι υιοί Ισραήλ βγήκαν από την Αίγυπτο. Η οικονομία της επαγγελίας τερματίστηκε όταν ο Ισραήλ αντάλλαξε την χάριν με τον Νόμο εις το όρος Σινά. Η οικονομία αυτή ως μέσον δοκιμασίας του λαού ήταν αποκλειστικά Ισραηλιτική. 

   Επί του διαγράμματος και κάτωθεν της οικονομίας σημειώνετε η εμφάνισης των διαφόρων μεγάλων κοσμοκρατοριών  της Βαβυλώνας της Αιγύπτου της Ασσυρίας της Ελλάδας και της Ρώμης. Το σημείο τούτο διαγράφει την σχέση των κοσμοκρατοριών τούτων αλλήλας( μία προς άλλης) ως προς τον εκλεκτόν λαός του  Θεού τους Ιουδαίους.  Αυτού του έθνους του οποίου η γραμμή της προόδου βρίσκεται επί κεφαλής του διαγράμματος καθ΄ ορισμένο χρονικό διάστημα είναι το κυρίαρχο έθνος κατά το διάστημα τούτο και η κυριαρχία του ασκείτο επί του Λαού Ισραήλ. Όταν ο ισραηλιτικός λαός ήταν στην Αίγυπτο κυριαρχείτο υπ’ αυτής. Όταν η Βαβυλών ασκούσε την κοσμοκρατορία της ο λαός του Ιούδα φέρθηκε αιχμάλωτος εκεί. Και η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία ήταν κυρίαρχος  καθ’ ον χρόνων έζησε ο Χριστός επί της γης.

   Δια να εννοήσει κανείς την εξέλιξη των εθνών πρέπει να αναγνώσει την Αγία Γραφή προσεκτικά. Η Γραφή είναι το μόνο βιβλίο που μας φέρει εις ορθά συμπεράσματα επί του όλου ζητήματος.
  Η διαθήκη του Θεού προς τον Αβραάμ τον Ισαάκ και τον Ιακώβ συνεχίζεται ως μία αιώνιος διαθήκη.



…………………………