16--10--2016-----ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου Κεφάλαιο 5.


ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου
Κεφάλαιο 5.
05
Το Δράμα Που Περιέχεται Στην Βίβλο

Αυτό μπορεί να μελετηθεί πρώτον από της πλευράς των ποικίλων σχέσεων μεταξύ Θεού και ανθρώπου και δεύτερον από της πλευράς του τιτανικού αγώνα που διεξάγεται μεταξύ του παντοδυνάμου και διαβόλου και που καταλήγει πάντοτε στην ήττα του Σατανά και των δυνάμεων του.

Α΄ Το Δράμα Που Περιέχεται Στην Βίβλο

 1/. Η τέλεια επικοινωνία. Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο με σκοπό να έχει επικοινωνία μαζί του. Τον έθεσε μέσα σ’ ένα θαυμάσιο κήπο στο μέσον ενός παραδείσιου περιβάλλοντος.
Απ’ αρχής η επικοινωνία μεταξύ Θεού και ανθρώπου ήταν γλυκιά και τέλεια.
  Σε κάποια όμως στιγμή ο Θεός ζήτησε απ’ τον άνθρωπο την τέλεια του υπακοή ώστε η χάρις μιας εξακολουθητικής και αδιάσπαστης επικοινωνίας μεταξύ τους να βασίζεται επάνω στην υπακοή του ανθρώπου και στο θείο θέλημα.

 2/. Η διακοπείσα επικοινωνία. Αλλά ο άνθρωπος ως ένα δημιούργημα προικισμένο με την ελευθερία εκλογείς αφού δοκιμάσθηκε διάλεξε την παρακοή. Ακολουθώντας δικές του επιθυμίες παράκουσε την εντολή του Θεού με αποτέλεσμα τη δυστυχία και τον αποχωρισμό  απ’ τον Θεό του εαυτού του κι ολόκληρου του ανθρώπινου γένους που θα ακολουθούσε.
Ολόκληρου του ανθρώπινου γένους; Ναι. Διότι ο Αδάμ ήταν ο εκπρόσωπος του.
Δεν ήταν μόνο ένα άτομο ήταν επίσης κι’ ο εκπρόσωπος κάθε ανθρώπου. Όταν αυτός αμάρτησε ολόκληρη η ανθρωπότητα επίσης αμάρτησε «εν αυτώ»

Α΄ Κορινθίους 15:21-22
21 Επειδή, βέβαια, διαμέσου ανθρώπου ήρθε ο θάνατος, έτσι και διαμέσου ανθρώπου η ανάσταση των νεκρών.
22 Επειδή, όπως όλοι πεθαίνουν λόγω συγγένειας με τον Αδάμ, έτσι και όλοι θα ζωοποιηθούν, ερχόμενοι σε συγγένεια με τον Χριστό·
…….
Αυτή  είναι η σαφής διδασκαλία των Γραφών.
Ο αποχωρισμός του ανθρώπου απ’ τον Θεό ήταν η αναπόφευκτος συνέπεια της κακής εκλογής του Αδάμ. Ο Δημιουργός δεν ήταν δυνατόν πια να έχει επικοινωνία με έναν αμαρτωλό και αποσταττημένο πλάσμα. Έτσι ο Αδάμ και όλοι οι απόγονοί του βρέθηκαν κάτω από την οργή και την κατάρα του Θεού.

  Η πλοκή του περιεχομένου της Βίβλου έχει ως κέντρο της τις διαπραγματεύσεις του Θεού με το ξεπεσμένο ανθρώπινο γένος.
Ο Θεός έδωσε επανειλημμένως στους ανθρώπους ευκαιρίες για να Τον πλησιάσουν. Μεταχειρίστηκε κρίσεις και έλεος. Αλλά οι άνθρωποι απέρριψαν τα δώρα αυτά της χάριτος Του.
Ολόκληρη η Παλαιά Διαθήκη αποκαλύπτει την τέλεια ανικανότητα του ανθρώπου να επανορθώσει την διακοπείσα επικοινωνία.
   1/. Μια σειρά κρίσεων. Η έξωσης απ’ τον κήπο της Εδέμ, ο κατακλυσμός και η σύγχυση των γλωσσών της Βαβέλ. Δι’ αυτών δίδεται έμφασης στο γεγονός ότι η αμαρτία έχει πάντοτε ως αποτέλεσμα τον αποχωρισμό απ’ τον Θεό και την κρίση.
Γένεσης 3:11
11 Και ο Θεός τού είπε: Ποιος σου φανέρωσε ότι είσαι γυμνός; Μήπως έφαγες από το δέντρο, από το οποίο σε πρόσταξα να μη φας;

   2/. Η εκλογή ενός Έθνους του Ισραήλ.
Γένεσης 12: Όλο το κεφάλαιο διαβάστε το
1 ΚΑΙ ο Κύριος είπε στον Άβραμ: Βγες έξω από τη γη σου, και από τη συγγένειά σου, και από την οικογένεια του πατέρα σου, στη γη που θα σου δείξω·
2 και θα σε κάνω να γίνεις ένα μεγάλο έθνος· και θα σε ευλογήσω, και θα μεγαλύνω το όνομά σου· και θα είσαι για ευλογία·
3 και θα ευλογήσω εκείνους που σε ευλογούν, και θα καταραστώ εκείνους που σε καταριούνται· και μέσα από σένα θα ευλογηθούν όλες οι φυλές τής γης.
4 Και ο Άβραμ πήγε, καθώς του είπε ο Κύριος· και μαζί του πήγε και ο Λωτ· και ο Άβραμ ήταν ηλικίας 75 χρόνων, όταν βγήκε από τη Χαρράν.


5 Και ο Άβραμ πήρε τη Σάρα, τη γυναίκα του, και τον γιο τού αδελφού του, τον Λωτ, και όλα τα υπάρχοντά τους, όσα είχαν αποκτήσει, και τους ανθρώπους που είχαν αποκτήσει…
Για να είναι το όργανο της θαυμαστής αποκαλύψεως των σχεδίων του Θεού ο θεματοφύλακας των θείων υποσχέσεων και ευλογιών και ο λαός μέσω του οποίου θα γεννιόταν ο Χριστός.
Αλλά οι πατριάρχες οι πρώτοι αρχηγοί του έθνους πρόδωσαν την πίστη τους  κι έτσι τα τελευταία κεφάλαια της Γένεσης βρίσκουν τα απειθεί τέκνα του Ισραήλ αιχμάλωτα κάτω απ’ τους Αιγύπτιους.

  3/. Η νομοθεσία του Σινά.
 Έξοδος 20: Όλο το κεφάλαιο διαβάστε το.
1 ΚΑΙ ο Θεός μίλησε όλα αυτά τα λόγια, λέγοντας:
2 Εγώ είμαι ο Κύριος ο Θεός σου, που σε έβγαλε από τη γη τής Αιγύπτου, από οίκο δουλείας.
3 ΜΗ έχεις άλλους θεούς εκτός από μένα.
4 ΜΗ κάνεις για τον εαυτό σου είδωλο μήτε ομοίωμα κάποιου, από όσα είναι στον ουρανό επάνω ή όσα είναι στη γη κάτω ή όσα είναι στα νερά κάτω από τη γη·
5 μη τα προσκυνήσεις μήτε να τα λατρεύσεις· επειδή, εγώ ο Κύριος ο Θεός σου είμαι Θεός ζηλότυπος, που ανταποδίδω τις αμαρτίες των πατέρων επάνω στα παιδιά, μέχρι τρίτης και τετάρτης γενεάς εκείνων που με μισούν·…
……. 

Μετά την έξοδο του λαού απ την Αίγυπτο κάτω απ’ την οδηγία του Μωϋσή ο Ισραήλ τίθεται κάτω από το κράτος του Νόμου του «παιδαγωγού» δηλαδή εκείνου που θα τον δίδασκε τα μαθ8ήματα της αγιότητας του Θεού, της πνευματικής του αδυναμίας και της ανάγκης του  να τύχει κάποιας θείας λυτρώσεως. Αλλά η επαναστατική διάθεσης του έθνους αυτού καταφαίνεται κι απ’ την αχαλίνωτη ειδωλολατρική τους ροπή ακόμα και στην περίοδο που ο Μωϋσής παρελάμβανε τον Νόμο απ’ τα χέρια του Θεού.

Έξοδος 32:

 Διαβάστε  το όλο παρακαλώ μέσα από τον Λόγο του Θεού

1 ΚΑΙ βλέποντας ο λαός ότι ο Μωυσής βράδυνε να κατέβει από το βουνό, ο λαός συγκεντρώθηκε προς τον Ααρών, και του έλεγαν: Σήκω, κάνε σε μας θεούς, που να προπορεύονται σε μας· επειδή, αυτός ο Μωυσής, ο άνθρωπος που μας έβγαλε από την Αίγυπτο, δεν ξέρουμε τι απέγινε αυτός.
2 Και ο Ααρών είπε σ' αυτούς: Βγάλτε τα χρυσά σκουλαρίκια, που είναι στα αυτιά των γυναικών σας, των γιων σας, και των θυγατέρων σας, και φέρτε τα σε μένα.

3 Και ολόκληρος ο λαός έβγαλε τα χρυσά σκουλαρίκια, που ήσαν στα αυτιά τους, και τα έφεραν στον Ααρών.

4 Και παίρνοντάς τα από τα χέρια τους, το διαμόρφωσε με χαρακτικό εργαλείο, και το έκανε ένα χωνευτό μοσχάρι· κι εκείνοι είπαν: Αυτοί είναι οι θεοί σου, Ισραήλ, που σε ανέβασαν από τη γη τής Αιγύπτου. ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ ΕΙΧΑΜΕ ΣΥΝΝΕΦΙΑ ΜΕΤΑ ΑΝΟΙΞΕ ΛΙΓΟ ΑΡΓΑ