20--10--2016--------ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ--------5/. Γνωρίζοντας τώρα ο σατανάς ότι ο Ιησούς Χριστός είναι το Μεγαλειώδες Σπέρμα που φανερωνόταν δεν καταβάλλει πια Καμία προσπάθεια να το καταστρέψει ή να το διαφθείρει. α/. Τα γεγονότα των πρώτων ημερών της ζωής του Ιησού—τα καταλυμένα πανδοχεία η σφαγή των νηπίων της Βηθλεέμ κλπ.—αποκαλύπτουν τα έργα του διαβόλου. Αλλά ο Θεός Πατήρ πάντοτε προστατεύει τον υιό Του.



ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου
Κεφάλαιο 5.
05
Το Δράμα Που Περιέχεται Στην Βίβλο

Αυτό μπορεί να μελετηθεί πρώτον από της πλευράς των ποικίλων σχέσεων μεταξύ Θεού και ανθρώπου και δεύτερον από της πλευράς του τιτανικού αγώνα που διεξάγεται μεταξύ του παντοδυνάμου και διαβόλου και που καταλήγει πάντοτε στην ήττα του Σατανά και των δυνάμεων του.


Α΄ Το Δράμα Που Περιέχεται Στην Βίβλο

 1/. Η τέλεια επικοινωνία. Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο με σκοπό να έχει επικοινωνία μαζί του. Τον έθεσε μέσα σ’ ένα θαυμάσιο κήπο στο μέσον ενός παραδείσιου περιβάλλοντος.
Απ’ αρχής η επικοινωνία μεταξύ Θεού και ανθρώπου ήταν γλυκιά και τέλεια.
  Σε κάποια όμως στιγμή ο Θεός ζήτησε απ’ τον άνθρωπο την τέλεια του υπακοή ώστε η χάρις μιας εξακολουθητικής και αδιάσπαστης επικοινωνίας μεταξύ τους να βασίζεται επάνω στην υπακοή του ανθρώπου και στο θείο θέλημα.
 2/. Η διακοπείσα επικοινωνία. Αλλά ο άνθρωπος ως ένα δημιούργημα προικισμένο με την ελευθερία εκλογείς αφού δοκιμάσθηκε διάλεξε την παρακοή. Ακολουθώντας δικές του επιθυμίες παράκουσε την εντολή του Θεού με αποτέλεσμα τη δυστυχία και τον αποχωρισμό  απ’ τον Θεό του εαυτού του κι ολόκληρου του ανθρώπινου γένους που θα ακολουθούσε.
Ολόκληρου του ανθρώπινου γένους; Ναι. Διότι ο Αδάμ ήταν ο εκπρόσωπος του.
Δεν ήταν μόνο ένα άτομο ήταν επίσης κι’ ο εκπρόσωπος κάθε ανθρώπου. Όταν αυτός αμάρτησε ολόκληρη η ανθρωπότητα επίσης αμάρτησε «εν αυτώ»

Α΄ Κορινθίους 15:21-22
21 Επειδή, βέβαια, διαμέσου ανθρώπου ήρθε ο θάνατος, έτσι και διαμέσου ανθρώπου η ανάσταση των νεκρών.
22 Επειδή, όπως όλοι πεθαίνουν λόγω συγγένειας με τον Αδάμ, έτσι και όλοι θα ζωοποιηθούν, ερχόμενοι σε συγγένεια με τον Χριστό·
…….
Αυτή  είναι η σαφής διδασκαλία των Γραφών.
Ο αποχωρισμός του ανθρώπου απ’ τον Θεό ήταν η αναπόφευκτος συνέπεια της κακής εκλογής του Αδάμ. Ο Δημιουργός δεν ήταν δυνατόν πια να έχει επικοινωνία με έναν αμαρτωλό και αποσταττημένο πλάσμα. Έτσι ο Αδάμ και όλοι οι απόγονοί του βρέθηκαν κάτω από την οργή και την κατάρα του Θεού.

  Η πλοκή του περιεχομένου της Βίβλου έχει ως κέντρο της τις διαπραγματεύσεις του Θεού με το ξεπεσμένο ανθρώπινο γένος.
Ο Θεός έδωσε επανειλημμένως στους ανθρώπους ευκαιρίες για να Τον πλησιάσουν. Μεταχειρίστηκε κρίσεις και έλεος. Αλλά οι άνθρωποι απέρριψαν τα δώρα αυτά της χάριτος Του.
Ολόκληρη η Παλαιά Διαθήκη αποκαλύπτει την τέλεια ανικανότητα του ανθρώπου να επανορθώσει την διακοπείσα επικοινωνία.
   1/. Μια σειρά κρίσεων. Η έξωσης απ’ τον κήπο της Εδέμ, ο κατακλυσμός και η σύγχυση των γλωσσών της Βαβέλ. Δι’ αυτών δίδεται έμφασης στο γεγονός ότι η αμαρτία έχει πάντοτε ως αποτέλεσμα τον αποχωρισμό απ’ τον Θεό και την κρίση.

Γένεσης 3:11
11 Και ο Θεός τού είπε: Ποιος σου φανέρωσε ότι είσαι γυμνός; Μήπως έφαγες από το δέντρο, από το οποίο σε πρόσταξα να μη φας;
   2/. Η εκλογή ενός Έθνους του Ισραήλ.
Γένεσης 12: Όλο το κεφάλαιο διαβάστε το
1 ΚΑΙ ο Κύριος είπε στον Άβραμ: Βγες έξω από τη γη σου, και από τη συγγένειά σου, και από την οικογένεια του πατέρα σου, στη γη που θα σου δείξω·
2 και θα σε κάνω να γίνεις ένα μεγάλο έθνος· και θα σε ευλογήσω, και θα μεγαλύνω το όνομά σου· και θα είσαι για ευλογία·
3 και θα ευλογήσω εκείνους που σε ευλογούν, και θα καταραστώ εκείνους που σε καταριούνται· και μέσα από σένα θα ευλογηθούν όλες οι φυλές τής γης.
4 Και ο Άβραμ πήγε, καθώς του είπε ο Κύριος· και μαζί του πήγε και ο Λωτ· και ο Άβραμ ήταν ηλικίας 75 χρόνων, όταν βγήκε από τη Χαρράν.

5 Και ο Άβραμ πήρε τη Σάρα, τη γυναίκα του, και τον γιο τού αδελφού του, τον Λωτ, και όλα τα υπάρχοντά τους, όσα είχαν αποκτήσει, και τους ανθρώπους που είχαν αποκτήσει…
Για να είναι το όργανο της θαυμαστής αποκαλύψεως των σχεδίων του Θεού ο θεματοφύλακας των θείων υποσχέσεων και ευλογιών και ο λαός μέσω του οποίου θα γεννιόταν ο Χριστός.
Αλλά οι πατριάρχες οι πρώτοι αρχηγοί του έθνους πρόδωσαν την πίστη τους  κι έτσι τα τελευταία κεφάλαια της Γένεσης βρίσκουν τα απειθεί τέκνα του Ισραήλ αιχμάλωτα κάτω απ’ τους Αιγύπτιους.

  3/. Η νομοθεσία του Σινά.
 Έξοδος 20: Όλο το κεφάλαιο διαβάστε το.
1 ΚΑΙ ο Θεός μίλησε όλα αυτά τα λόγια, λέγοντας:
2 Εγώ είμαι ο Κύριος ο Θεός σου, που σε έβγαλε από τη γη τής Αιγύπτου, από οίκο δουλείας.
3 ΜΗ έχεις άλλους θεούς εκτός από μένα.
4 ΜΗ κάνεις για τον εαυτό σου είδωλο μήτε ομοίωμα κάποιου, από όσα είναι στον ουρανό επάνω ή όσα είναι στη γη κάτω ή όσα είναι στα νερά κάτω από τη γη·
5 μη τα προσκυνήσεις μήτε να τα λατρεύσεις· επειδή, εγώ ο Κύριος ο Θεός σου είμαι Θεός ζηλότυπος, που ανταποδίδω τις αμαρτίες των πατέρων επάνω στα παιδιά, μέχρι τρίτης και τετάρτης γενεάς εκείνων που με μισούν·…

Μετά την έξοδο του λαού απ την Αίγυπτο κάτω απ’ την οδηγία του Μωϋσή ο Ισραήλ τίθεται κάτω από το κράτος του Νόμου του «παιδαγωγού» δηλαδή εκείνου που θα τον δίδασκε τα μαθ8ήματα της αγιότητας του Θεού, της πνευματικής του αδυναμίας και της ανάγκης του  να τύχει κάποιας θείας λυτρώσεως. Αλλά η επαναστατική διάθεσης του έθνους αυτού καταφαίνεται κι απ’ την αχαλίνωτη ειδωλολατρική τους ροπή ακόμα και στην περίοδο που ο Μωϋσής παρελάμβανε τον Νόμο απ’ τα χέρια του Θεού.

Έξοδος 32:
 Διαβάστε  το όλο παρακαλώ μέσα από τον Λόγο του Θεού
1 ΚΑΙ βλέποντας ο λαός ότι ο Μωυσής βράδυνε να κατέβει από το βουνό, ο λαός συγκεντρώθηκε προς τον Ααρών, και του έλεγαν: Σήκω, κάνε σε μας θεούς, που να προπορεύονται σε μας· επειδή, αυτός ο Μωυσής, ο άνθρωπος που μας έβγαλε από την Αίγυπτο, δεν ξέρουμε τι απέγινε αυτός.
2 Και ο Ααρών είπε σ' αυτούς: Βγάλτε τα χρυσά σκουλαρίκια, που είναι στα αυτιά των γυναικών σας, των γιων σας, και των θυγατέρων σας, και φέρτε τα σε μένα.
3 Και ολόκληρος ο λαός έβγαλε τα χρυσά σκουλαρίκια, που ήσαν στα αυτιά τους, και τα έφεραν στον Ααρών.
4 Και παίρνοντάς τα από τα χέρια τους, το διαμόρφωσε με χαρακτικό εργαλείο, και το έκανε ένα χωνευτό μοσχάρι· κι εκείνοι είπαν: Αυτοί είναι οι θεοί σου, Ισραήλ, που σε ανέβασαν από τη γη τής Αιγύπτου.

   4/. Η έναρξης ενός βασιλείου.
Διαβάστε  το όλο παρακαλώ μέσα από τον Λόγο του Θεού
Α’  Σαμουήλ΄10:
1 Τότε, ο Σαμουήλ πήρε τη φιάλη τού λαδιού, και έχυσε λάδι επάνω στο κεφάλι του, και τον φίλησε, και είπε: Δεν σε έχρισε ο Κύριος άρχοντα επάνω στην κληρονομιά του; κ λ π.
Η έρημος τελικά διασχίστε και ο λαός εισήλθε στην Γη της Επαγγελίας. Η περίοδος των Κριτών έφθασε σ’ ένα ατυχές τέλος. Ο Ισραήλ βαρέθηκε την θεοκρατία (τον θείο νόμο) και ζήτησε βασιλέα. Ο Θεός στο άπειρο έλεος Του απάντησε στο αίτημα του λαού χρίζοντας τον Σαούλ για βασιλέα. Αλλά η βασιλεία το νέο αυτό καθεστώς απέτυχε στο να οδηγήσει το λαό εις τον Θεό.
Σ’ όλο αυτό το διάστημα άκμασε ο εγωισμός η μηχανορραφία και η ειδωλολατρία. Το Βασίλειο διαιρέθηκε και τελικά έγινε ένα έρμαιο στους εισβάλλοντας κατακτητές οι οποίοι κι’ οδήγησαν το λαό στην αιχμαλωσία.

    5/. Οι ικεσίες των προφητών. Ο Θεός παρότρυνε το λαό Του Να γυρίσει σ’ Αυτόν αλλά μάταια.
Β΄ Βασιλέων 17:7-15
7 Κι αυτό έγινε, επειδή οι γιοι τού Ισραήλ αμάρτησαν στον Κύριο τον Θεό τους, που τους είχε ανεβάσει από τη γη τής Αιγύπτου, κάτω από το χέρι τού Φαραώ, του βασιλιά τής Αιγύπτου, και σεβάστηκαν άλλους θεούς…
..15 Και απέρριψαν τα διατάγματά του, και τη διαθήκη του, που είχε κάνει μαζί με τους πατέρες τους, και τις διαμαρτυρίες του, που είχε διαμαρτυρηθεί εναντίον τους· και πήγαν πίσω από τη ματαιότητα, και ματαιώθηκαν, και πίσω από τα έθνη που είναι ολόγυρά τους, για τα οποία ο Κύριος τους είχε προστάξει, να μη κάνουν όπως εκείνα.
16 Και εγκατέλειψαν όλες τις εντολές τού Κυρίου τού Θεού τους, και έκαναν για τον εαυτό τους χωνευτά, δύο μοσχάρια, και έκαναν άλση, και προσκύνησαν ολόκληρη τη στρατιά τού ουρανού, και λάτρευσαν τον Βάαλ.

 Διαβάστε  το όλο παρακαλώ μέσα από τον Λόγο του Θεού
Και διαμαρτυρήθηκε ο Κύριος κατά του Ισραήλ και κατά του Ιούδα δια χειρός πάντων των προφητών λέγων των βλεπόντων λέγων επιστρέψατε όλων των οδών σας των πονηρών…
Η Ιστορία του Ισραήλ είναι γεμάτη από παρακοή και αποτυχίες. Η τελευταία λέξις της Παλαιάς Διαθήκης είναι «ανάθεμα». Στις ημέρες του Μαλαχία του τελευταίου προφητικού συγγραφέως της Π.Δ. το Ισραηλιτικό έθνος ευρισκόταν ακόμη μακριά απ’ τον Θεό.

 6/. Η αποκατασταθείσα επικοινωνία.Η καινή Διαθήκη αποκαλύπτει τη μεσολάβηση του Θεού για την αποκατάσταση των σχέσεων μεταξύ Αυτού και του Ανθρώπου.
Κατ’ αυτήν  ο Θεός κατέρχεται μέσα σε ανθρώπινη ιστορία και με ανθρώπινο σχήμα για να επαναφέρει τον άνθρωπο στη γεμάτη αγκαλιά Του
Ιωάννης1:14
14 Και ο Λόγος έγινε σάρκα, και κατοίκησε ανάμεσά μας, (και είδαμε τη δόξα του, δόξαν ως μονογενή από τον Πατέρα), γεμάτος χάρη και αλήθεια.
Ενδύεται σάρκα και οστά αναγνωρίζεται απ’ τους συγχρόνους Του ως ένας προφήτης του Θεού και Διδάσκαλος ασύγκριτου ικανότητος και τελικά βαστάζει τις αμαρτίες των ανθρώπων  επάνω στους ώμους Του μελέτησε την: Ρώμ.8: Όλο το κεφάλαιο

Ρωμαίους 8:3-4
3 Επειδή, το αδύνατο στον νόμο, καθότι ήταν ανίσχυρος εξαιτίας τής σάρκας, ο Θεός, στέλνοντας τον δικό του Υιό με ομοίωμα σάρκας αμαρτίας, και σε σχέση με την αμαρτία, κατέκρινε την αμαρτία στη σάρκα·
4 για να εκπληρωθεί η δικαιοσύνη τού νόμου, σε μας, που δεν περπατάμε σύμφωνα με τη σάρκα, αλλά σύμφωνα με το Πνεύμα.
……
 Δια της τελείας υπακοής Του της λυτρωτικής θυσίας Του και της παρούσης ιδιότητας Του ως μεσίτου εις τα δεξιά του Θεού
Αποκαθιστά τ9ον αμαρτωλό με τον Θεό. Δι’ αυτού η διακοπείσα επικοινωνία μεταξύ Θεού και ανθρώπου επανασυνδέεται για να μη διακοπή ποτέ πια. Η παρακοή στέρησε απ’ τον άνθρωπο τον  Παράδεισο ο οποίος τώρα επανακτήθηκε δια του Ιησού Χριστού και της τελείας Του υπακοής.
………………………

Β/. Το Δράμα: Θεός Και Διάβολος

1/. Το θέμα περιλαμβάνεται στο εδάφιο:
Γένεσης 3:15
15 και θα στήσω έχθρα ανάμεσα σε σένα και στη γυναίκα, κι ανάμεσα στο σπέρμα σου και στο σπέρμα της· αυτό θα σου συντρίψει το κεφάλι, κι εσύ θα του λογχίσεις τη φτέρνα του.
Αυτό το εδάφιο μας λέγει ότι:
Γένεσης 3:15
15 και θα στήσω έχθρα ανάμεσα σε σένα και στη γυναίκα, κι ανάμεσα στο σπέρμα σου και στο σπέρμα της· αυτό θα σου συντρίψει το κεφάλι, κι εσύ θα του λογχίσεις τη φτέρνα του.

α΄/. Στον αγώνα που κατέληξε με την πτώση του ανθρώπου έλαβαν μέρος δύο αντίθετες δυνάμεις. Ο διάβολος που πρώτος πείραξε τον άνθρωπο και το σπέρμα της γυναικός. Θα επακολουθήσει βέβαια κάποια μάχη μεταξύ των δύο δυνάμεων του Σατανά και εκείνων του Υιού του Θεού.
Β΄/. Στην  πορεία της μάχης επετράπη στον διάβολο να «κεντήσει την πτέρνα» των δυνάμεων της δικαιοσύνης του Θεού.
3/. Η τελική έκβασης θα ήταν νίκη δια τον Ιησού Χριστού—το σπέρμα της γυναικός
Γαλάτες 3:16
16 Και στη γυναίκα είπε: Θα υπερπληθύνω τις λύπες σου και τους πόνους της κυοφορίας σου· με λύπες θα γεννάς παιδιά· και στον άνδρα σου θα είναι η επιθυμία σου, κι αυτός θα σε εξουσιάζει—οπότε και θα συντριβόταν η κεφαλή του όφεως.
2/. Παντού μέσα στην Γραφή απ’ την αρχή ως το τέλος διακρίνονται τα ίχνη του όφεως ενώ προσπαθεί να ενοχλήσει να παραμορφώσει και αν είναι δυνατόν να εξαλείψει το σπέρμα της γυναικός. Οι φάσεις της προσπάθειας του αυτής είναι τέσσαρες.

α/. Προσπαθεί πρώτα να εξοντώσει το ανθρώπινο γένος επειδή ξέρει ότι αυτό είναι μέσον δια του οποίου θα φανερωθεί το σπέρμα της γυναικός.
1/. Βέβαιος  ότι ο Άβελ με την αγαθότητα του χαρακτήρα του αποτελεί την εικόνα του σπέρματος της γ6υναικός παρακινεί τον Κάιν να τον φονεύσει. Αλλά ο θεός επεμβαίνει και σηκώνει στη θέση του τον Σηθ «Ιστάμενο» κατά την σημασία της λέξεως

Γένεσης 4:25
25 Και ο Αδάμ γνώρισε ξανά τη γυναίκα του, και γέννησε γιο, και αποκάλεσε το όνομά του Σηθ, λέγοντας ότι ο Θεός μού έδωσε ένα άλλο σπέρμα αντί του Άβελ, τον οποίο φόνευσε ο Κάιν.
…………..
2/. Ηττημένος  ο διάβολος οδηγεί την ανθρωπότητα στη διάπραξη τόσο μεγάλων αμαρτιών ώστε να φέρει τον Θεό στο σημείο να αποφασίσει να τιμωρήσει τη γη με τον μεγάλο κατακλυσμό. Όμως Αυτός στο άπειρο έλεος Του για τον άνθρωπο και θέλοντας να περισώσει το σπέρμα επεμβαίνει για μια δεύτερη φορά. Σώζει ένα μικρό ελάχιστο μέρος του ανθρώπινου γένους τον Νώε και την οικογένεια του.

Γένεσης 6: 5--8
5 Και ο Κύριος είδε ότι η κακία τού ανθρώπου πληθυνόταν επάνω στη γη, και όλοι οι σκοποί των διαλογισμών της καρδιάς του ήσαν μόνον κακία όλες τις ημέρες.
6 Και ο Κύριος μεταμελήθηκε ότι δημιούργησε τον άνθρωπο επάνω στη γη· και λυπήθηκε στην καρδιά του.
7 Και ο Κύριος είπε: Θα εξαλείψω τον άνθρωπο που δημιούργησα από το πρόσωπο της γης· από άνθρωπον μέχρι κτήνος, μέχρι ερπετό και μέχρι πουλί τού ουρανού· επειδή, μεταμελήθηκα ότι τους δημιούργησα.
8 Ο Νώε, όμως, βρήκε χάρη μπροστά στον Κύριο.

Και Γένεσης 9:1--3
1 ΚΑΙ ο Θεός ευλόγησε τον Νώε, και τους γιους του· και τους είπε: Αυξάνεστε και πληθύνεστε, και γεμίστε τη γη·
2 και ο φόβος σας, και ο τρόμος σας, θα είναι επάνω σε όλα τα ζώα τής γης, κι επάνω σε όλα τα πουλιά τού ουρανού, επάνω σε κάθε τι που σέρνεται επάνω στη γη, κι επάνω σε όλα τα ψάρια τής θάλασσας· στα χέρια σας δόθηκαν·
3 κάθε τι που κινείται, το οποίο ζει, θα είναι σε σας για τροφή· μέχρι το χλωρό χορτάρι, σας έδωσα τα πάντα·
3/. Ο διάβολος ενσπείρει την υπερηφάνεια μέσα στην καρδιά των ανθρώπων και κατορθώνει να τους σκορπίσει πάνω σε όλο το πρόσωπο της γης μήπως έτσι μπορέσει να ματαιώσει την εμφάνιση του σπέρματος της γυναικός. 

Αλλά ο Θεός επεμβαίνει μια ακόμα φορά και εκλέγει ένα λαό –τον Ισραήλ—σκοπεύοντας 
Μέσω αυτού να συνεχίσει την πραγματοποιήσει των σχεδίων Του
Που θα κατέληγαν στην εμφάνιση του σπέρματος της γυναικός.
Γένεσης 11:
8 Και από εκεί ο Κύριος τους διασκόρπισε επάνω στο πρόσωπο ολόκληρης της γης· και σταμάτησαν να κτίζουν την πόλη.
9 Γι' αυτό, το όνομά της ονομάστηκε Βαβέλ· επειδή, εκεί ο Κύριος σύγχυσε τη γλώσσα ολόκληρης της γης· και από εκεί ο Κύριος τους διασκόρπισε επάνω στο πρόσωπο ολόκληρης της γης.

β/. Ο Διάβολος τώρα στρέφει την επίθεση του εναντίον του Ισραήλ.  Ιδού μερικές σκηνές του αγώνα του σε κάθε των οποίων ο Θεός επεμβαίνει πάντοτε προς χάριν του σπέρματος.
1/. Η Σάρα η σύζυγος του Αβραάμ είναι στείρα. Πράγμα που δείχνει προς στιγμήν  ματαίωση των σχεδίων του Θεού περί διαιωνίσεως του σπέρματος. Όμως γεννιέται θαυματουργικά ο Ισαάκ.
Γένεσης 21:   
1 ΚΑΙ ο Κύριος επισκέφθηκε τη Σάρρα, καθώς είχε πει· και ο Κύριος έκανε στη Σάρρα καθώς είχε μιλήσει.
2 Και η Σάρρα συνέλαβε, και γέννησε στον Αβραάμ έναν γιο στα γηρατειά του· κατά την εποχή, που του είχε πει ο Θεός.
3 Και ο Αβραάμ αποκάλεσε το όνομα αυτού του γιου, που γεννήθηκε σ' αυτόν, τον οποίο η Σάρρα γέννησε σ' αυτόν, Ισαάκ.
4 Και ο Αβραάμ έκανε περιτομή στον γιο του τον Ισαάκ την όγδοη ημέρα, καθώς τον είχε προστάξει ο Θεός.
5 Και ο Αβραάμ ήταν 100 χρόνων, όταν γεννήθηκε σ' αυτόν ο γιος του ο Ισαάκ.
6 Και η Σάρρα είπε: Ο Θεός με έκανε να γελάω· όποιος ακούσει, θα γελάει μαζί μου.
7 Και είπε: Ποιος θα έλεγε στον Αβραάμ, ότι η Σάρρα θα θήλαζε παιδιά; Επειδή, γέννησα γιο στα γηρατειά μου.

2/. Ο μεγαλύτερος γιος  του Ισαάκ είναι ένας κενόδοξος τύπος αυτό δείχνει ότι το σπέρμα μέλλει να διαφθαρεί. Όμως ο Θεός εκλέγει τον Ιακώβ για να τον  κάμει κληρονόμο της Επαγγελίας.
3/. Ο χαρακτήρας του Ιακώβ «ως υποσκελιστεί» αποτελεί απειλή μολύνσεως της διαιώνισης του σπέρματος. Όμως σε μια στιγμή μεταβάλλεται και γίνεται Ισραήλ. Δηλαδή «ισχύς Θεού»
Κι έτσι το σπέρμα εξακολουθεί την πορεία του.
Μελετήστε τα κεφάλαια Γένεσης 27  και Γένεσης 32
Γένεσης 27 
20 Και ο Ισαάκ είπε στον γιο του: Πώς έγινε αυτό παιδί μου, ότι το βρήκες τόσο γρήγορα; Κι εκείνος είπε: Επειδή, ο Κύριος ο Θεός σου το έφερε μπροστά μου.
21 Και ο Ισαάκ είπε στον Ιακώβ: Πλησίασε παιδί μου, για να σε ψηλαφήσω, αν είσαι εσύ αυτός ο γιος μου ο Ησαύ ή όχι.
22 Και ο Ιακώβ πλησίασε στον Ισαάκ τον πατέρα του· κι εκείνος τον ψηλάφησε και είπε: Η μεν φωνή είναι φωνή τού Ιακώβ, τα χέρια όμως είναι χέρια τού Ησαύ.
23 Και δεν τον γνώρισε, επειδή τα χέρια του ήσαν σαν τα χέρια τού αδελφού του, του Ησαύ, δασύτριχα· και τον ευλόγησε.
24 Και είπε: Εσύ είσαι ο ίδιος ο γιος μου ο Ησαύ; Κι εκείνος είπε: Εγώ…

..41 ΚΑΙ ο Ησαύ μισούσε τον Ιακώβ, για την ευλογία με την οποία τον ευλόγησε ο πατέρας του· και ο Ησαύ είπε στην καρδιά του: Πλησιάζουν οι ημέρες τού πένθους τού πατέρα μου· τότε, θα φονεύσω τον αδελφό μου τον Ιακώβ.
42 Και αναγγέλθηκαν στη Ρεβέκκα τα λόγια τού Ησαύ, του μεγαλύτερου γιου της· και αφού έστειλε, κάλεσε τον Ιακώβ, τον νεότερο γιο της, και του είπε: Δες, ο Ησαύ ο αδελφός σου παρηγορεί τον εαυτό του εναντίον σου, ότι θα σε φονεύσει·
Γένεσης 32
1 ΚΑΙ ο Ιακώβ πήγε στον δρόμο του· και τον συνάντησαν οι άγγελοι του Θεού.
2 Και όταν ο Ιακώβ τούς είδε, είπε: Αυτό είναι στρατόπεδο του Θεού· και αποκάλεσε το όνομα εκείνου του τόπου Μαχαναϊμ.
3 Και ο Ιακώβ έστειλε μπροστά του μηνυτές στον αδελφό του τον Ησαύ, στη γη Σηείρ, στον τόπο του Εδώμ.
4 Και τους παρήγγειλε, λέγοντας· τούτο θα πείτε στον κύριό μου τον Ησαύ: Έτσι λέει ο δούλος σου ο Ιακώβ· παροίκησα μαζί με τον Λάβαν, και έμεινα μέχρι τώρα·
5 και απέκτησα βόδια, και γαϊδούρια, πρόβατα, και δούλους, και δούλες· και έστειλα να αναγγείλω στον κύριό μου, για να βρω χάρη μπροστά σου.

4/. Κατά τον ίδιο τρόπο ο Θεός επεμβαίνει και διαφυλάσσει το σχέδιο Του περί του σπέρματος της γυναικός δια μέσου της δουλείας στην Αίγυπτο της περιόδου των κριτών της διαιρέσεως του βασιλείου και των αιχμαλωσιών του λαού. Σε κάθε περίπτωση φαίνεται στην αρχή ότι ο διάβολος θριαμβεύει. Το  σπέρμα της γυναικός πράγματι υφίσταται κεντήσεις
Αλλά ο Θεός πάντοτε επεμβαίνει. Και παρ’ όλο που οι τελευταίες λέξεις της Παλαιάς Διαθήκης  είναι γεμάτες πεσιμισμό (χωρίς αισιοδοξία απαισιόδοξοι)  Και θλίψη εν τούτοις τότε ήταν  ακριβώς η περίοδος κατά την οποία ο θεός ενήργησε την μέγιστη Του επέμβαση στέλνοντας τον κατά σάρκα τον Χριστό.
5/. Γνωρίζοντας τώρα ο σατανάς ότι ο Ιησούς Χριστός είναι το Μεγαλειώδες Σπέρμα που φανερωνόταν δεν καταβάλλει πια
Καμία προσπάθεια να το καταστρέψει ή να το διαφθείρει.
α/. Τα γεγονότα των πρώτων ημερών της ζωής του Ιησού—τα καταλυμένα πανδοχεία η σφαγή των νηπίων της Βηθλεέμ κλπ.—αποκαλύπτουν τα έργα του διαβόλου. Αλλά ο Θεός Πατήρ πάντοτε προστατεύει τον υιό Του.

Ματθαίος  1:
...19 Και ο άνδρας της, ο Ιωσήφ, επειδή ήταν δίκαιος, και μη θέλοντας να την εκθέσει δημόσια, θέλησε να τη διώξει κρυφά.
20 Και ενώ αυτός τα συλλογίστηκε αυτά, ξάφνου, ένας άγγελος του Κυρίου, παρουσιάστηκε σ' αυτόν σε όνειρο, λέγοντας: Ιωσήφ, γιε τού Δαβίδ, μη φοβηθείς να παραλάβεις τη Μαριάμ, τη γυναίκα σου· επειδή, αυτό που γεννήθηκε μέσα της είναι από το Άγιο Πνεύμα·…
24 Και όταν ο Ιωσήφ σηκώθηκε από τον ύπνο, έκανε όπως τον πρόσταξε ο άγγελος του Κυρίου· και πήρε τη γυναίκα του.

Ματθαίος  2:
1 ΚΑΙ όταν ο Ιησούς γεννήθηκε στη Βηθλεέμ τής Ιουδαίας, κατά τις ημέρες τού βασιλιά Ηρώδη, ξάφνου, ήρθαν στα Ιεροσόλυμα μερικοί μάγοι από ανατολάς, λέγοντας:
.. 12 Και επειδή τους αποκαλύφθηκε από τον Θεό σε όνειρο να μη επιστρέψουν στον Ηρώδη, αναχώρησαν στη χώρα τους από άλλον δρόμο.
13 Και όταν αναχώρησαν, ξάφνου, ένας άγγελος του Κυρίου φαίνεται σε όνειρο στον Ιωσήφ, λέγοντας: Αφού σηκωθείς, πάρε το παιδί και τη μητέρα του, και φεύγε στην Αίγυπτο· και να είσαι εκεί μέχρις ότου σου πω· επειδή, ο Ηρώδης πρόκειται να ζητήσει το παιδί, για να το θανατώσει

.. 6 Τότε, ο Ηρώδης, βλέποντας ότι ξεγελάστηκε από τους μάγους, θύμωσε υπερβολικά, και, στέλνοντας, φόνευσε όλα τα παιδιά που ήσαν στη Βηθλεέμ, και σε όλα τα όριά της, από δύο χρόνων και κάτω, σύμφωνα με τον καιρό που εξακρίβωσε από τους μάγους.
17 Τότε, εκπληρώθηκε αυτό που ειπώθηκε από τον προφήτη Ιερεμία, ο οποίος είπε:
18 «Φωνή ακούστηκε στη Ραμά, θρήνος και κλαυθμός και οδυρμός πολύς· η Ραχήλ έκλαιγε για τα παιδιά της, και δεν ήθελε να παρηγορηθεί, επειδή δεν υπάρχουν».
β/. Οι χωρίς αποτέλεσμα πειρασμοί της ερήμου αποτελούν εμπνεύσεις του εχθρού.

Ματθαίος 4:
1 ΤΟΤΕ, ο Ιησούς φέρθηκε από το Πνεύμα στην έρημο για να πειραστεί από τον διάβολο.
2 Και αφού νήστεψε 40 ημέρες, και 40 νύχτες, έπειτα πείνασε.
3 Και αφού ήρθε σ' αυτόν ο πειράζων, είπε: Αν είσαι Υιός τού Θεού, πες αυτές οι πέτρες να γίνουν ψωμιά.
4 Και εκείνος απαντώντας είπε: Είναι γραμμένο: «Μονάχα με ψωμί δεν θα ζήσει ο άνθρωπος, αλλά με κάθε λόγο που βγαίνει από το στόμα τού Θεού».
5 Τότε, τον παραλαμβάνει ο διάβολος στην άγια πόλη, και τον στήνει στο πτερύγιο του ιερού,
6 και του λέει: Αν είσαι Υιός τού Θεού, ρίξε κάτω τον εαυτό σου· επειδή, είναι γραμμένο ότι: Θα προστάξει για σένα τούς αγγέλους του», και «θα σε σηκώνουν επάνω στα χέρια τους, για να μη προσκόψεις το πόδι σου σε πέτρα».

7 Και ο Ιησούς είπε σ' αυτόν: Είναι επίσης γραμμένο: «Δεν θα πειράξεις τον Κύριο τον Θεό σου».
8 Τον παραλαμβάνει πάλι ο διάβολος σε ένα βουνό πολύ ψηλό, και του δείχνει όλα τα βασίλεια του κόσμου και τη δόξα τους,
9 και του λέει: Όλα αυτά θα σου τα δώσω, αν πέφτοντας με προσκυνήσεις.
10 Τότε, ο Ιησούς λέει σ' αυτόν: Πήγαινε, σατανά· επειδή είναι γραμμένο: «Τον Κύριο τον Θεό σου θα προσκυνήσεις και μονάχα αυτόν θα λατρεύσεις».
11 Τότε, ο διάβολος τον αφήνει· και ξάφνου, ήρθαν κοντά του άγγελοι και τον υπηρετούσαν.