12--10--2016------16---ΤΟ ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΚΑΤΟ -- Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ



   «Και κατέβη ο Κύριος επί του όρος Σινά εις την κορυφήν του όρους και εκάλεσε Κύριος τον Μωϋσήν επί της κορυφής του όρους και ανέβει ο Μωϋσής».(Έξοδος ιθ:20).
  Η Πέμπτη οικονομία είναι η περίοδος του Νόμου. Η περίοδος αυτή είναι η αναγκαία διέξοδος έπειτα από την αποτυχία των προηγούμενων οικονομιών κατά των οποίων επέτρεψε ο Θεός όπως να αυτό-κυβερνούνται οι άνθρωποι.
    Κατά την οικονομία του Νόμου αποφάσισε ο Θεός να κυβερνά ο ίδιος τον εκλεκτό λαό Του δια των αντιπροσώπων Του.
    Ο Νόμος δόθηκε στον Μωϋσή εκ μέρους του Θεού επί του όρους Σινά.

    Ήταν ένας Νόμος ηθικός κοινωνικός και λειτουργικός και περιελάμβανε ένα ορατό σχέδιο και τρόπον λατρείας.
Η δια του Μωϋσέως διαθήκη αποτελείτο από τρία μέρη. Τις εντολές οι οποίες περιείχαν το άγιο θέλημα του θεού και ήταν διακονία καταδίκης και θανάτου δια των άνθρωπο.
(Έξοδος κ:1—26).
    Οι διατάξεις οι οποίες ασχολούνταν με την κοινωνική ζωή του Ισραήλ και καθόριζαν τις σχέσεις μεταξύ κυρίων και δούλων τα δικαιώματα ιδιοκτησίας και τιμωρούσαν τα αδικήματα εναντίον άλλων ή τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας εν γένει
(Έξοδος κα:1—23). Τέλος το τελετουργικό μέρος του Νόμου ρύθμιζε την θρησκευτική ζωή του λαού. 

Είς το πρόσωπο του Αρχιερέως ο Ισραηλίτης είχε ένα αντιπρόσωπο του προς τον Θεό και δια των θυσιών αποκτούσε ένα προσωρινό «κάλυμμα» δια της αμαρτίας του εν αναμονή του Σταυρού (Έξοδος κδ:12—31 και Εβραίους ε:1—3και Ρωμαίουςγ:25—26).
   Ο νόμος δόθηκε σε τρία διαδοχικά τμήματα.  Το πρώτο τμήμα δόθηκε προφορικώς ως αναφέρεται εις την(έξοδο κ:1—17). Ο προφορικός Νόμος δεν προέβλεπε ιερατείο ούτε θυσία σε περίπτωση πτώσεως. Δι ’ αυτού (του προφορικού) είχαν δοθεί γενικές οδηγίες δια την κατάκτηση της γης Χαναάν. Το δεύτερον τμήμα του Νόμου δόθηκε εις τον Μωϋσή όταν προσκλήθηκε επί του όρους Σινά για να λάβει τις λίθινες πλάκες. Εκεί έλαβε οδηγίες σε σχέση με την σκηνή του μαρτυρίου την ιεροσύνη και τις θυσίες(Έξοδος κε:31).

   Ενώ βρίσκονταν ακόμα στο όρος ο λαός που οδηγείτο από τον Ααρών παραβήκε την πρώτη εκ των δέκα εντολών και ο Μωϋσής κατερχόμενος από του όρους συνέτριψε τις λίθινες πλάκες του Νόμου.  
   Το τρίτο τμήμα του Νόμου δόθηκε στον Μωϋσή όταν κλήθηκε εκ νέου εις το όρος όπου του παραδόθηκαν νέες πλάκες του Νόμου
    Επί του διαγράμματος και εις την θέση της οικονομίας του Νόμου απεικονίζονται οι πλάκες η σκηνή του Μαρτυρίου ο Νόμος η εικών του Ναβουχοδονόσωρ ως ερμηνεύτηκε υπό του Δανιήλ κατά Θείαν αποκάλυψη ο Αστήρ που σημαίνει την εκ παρθένου γέννηση του Χριστού η περίοδος της ζωής του Χριστού. Εις την γραμμή που απεικονίζει την ιστορία του Ισραήλ σημειούται η έξοδος από την Αίγυπτο η διαίρεσης του βασιλείου η διασπορά των δέκα φυλών του Ισραήλ η αιχμαλωσία στην Βαβυλώνα και η επάνοδος των δύο φυλών του Ιούδα εις την Παλαιστίνη.

   Η οικονομία του Νόμου ονομάζεται και οικονομία των Προφητών. Ήταν η περίοδος κατά την οποία οι προφήται προφήτευσαν περί των ερχομένων γεγονότων. Τετρακόσια χρόνια διέρρευσαν μεταξύ της εποχής που η φωνή των προφητών της περιόδου αυτής σίγησε και της εποχής κατά την οποία ακούστηκε η φωνή του Ιωάννου του βαπτιστού  ο οποίος ηγέρθη περί το τέλος της περιόδου και εβόησε εις την έρημο «Ετοιμάσατε την οδόν του Κυρίου».
   Τερματιζόμενης της περιόδου αυτής ήλθε ο Μεσσίας Χριστός  όχι για να καταλύσει τον νόμο αλλά να τον εκπληρώσει δια της προσκλήσεως των ανθρώπων εις το να υπηρετήσουν τον Ζώντα Θεό.

   Κατά το τέλος της περιόδου αυτής οι Ιουδαίοι ιερείς και άρχοντες του Λαού είχαν τόσο πολύ απορροφηθή από το γράμμα του νόμου και τις τυπικές ιεροτελεστίες ώστε αγνόησαν τις προφητείες που αφορούσαν το
ν αναμενόμενο λυτρωτή. Και έτσι απέρριψαν αυτόν τον νόμιμο Βασιλέα των. Ο Θεός δοκίμασε τον εκλεκτό Του λαό καθ’ όλην την περίοδο.

 Η  οικονομία του Νόμου εξετείνετο από της εξόδου προς το όρος Σινά μέχρι του Σταυρού του Γολγοθά και την οικονομία της Χάριτος ή αλλιώς η οικονομία της εκκλησίας.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

11--10---2016----- ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ-------- Α/. Γιατί Πρέπει Να Μελετάται η Βίβλος 1/. Πρέπει να μελετάμε τον Λόγο του Θεού διότι αυτός είναι η πηγή της πίστεως. Ρωμαίους 10: -----17 «17 Επομένως, η πίστη είναι διαμέσου τής ακοής· η δε ακοή διαμέσου τού λόγου τού Θεού.»


ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου
12
04 κεφάλαιο
Η Μελέτη της Βίβλου
Τη χριστιανική ζωή τη ζουν άνθρωποι με σάρκα και αίμα. Όπως η τροφή είναι απαραίτητη για την εξακολούθηση της φυσικής
Ζωής κατά τον ίδιο τρόπο είναι απαραίτητη και για την ανάπτυξη της πνευματικής ζωής.
  Τροφής άσκησης και ανάπαυσης χρειάζονται για τη διατήρηση
Της σωματικής υγείας. Για  την πνευματική υγεία άσκησης είναι η υπηρεσία στο Ευαγγέλιο η ανανέωσης των δαπανωμένων ενεργειών γίνεται δια της προσευχής η δε τροφή είναι ο Λόγος του Θεού.

Α/. Γιατί Πρέπει Να Μελετάται η Βίβλος

1/. Πρέπει να μελετάμε τον Λόγο του Θεού διότι αυτός είναι η πηγή της πίστεως.
Ρωμαίους 10: 17
«17 Επομένως, η πίστη είναι διαμέσου τής ακοής· η δε ακοή διαμέσου τού λόγου τού Θεού.»
2/. Η Βίβλος είναι το μέσο με το οποίο το Πνεύμα το Άγιο βεβαιώνει τις καρδιές των ανθρώπων περί των αληθειών του Θεού και αποτελειώνει το έργον του αγιασμού και την μάχαιρα του Πνεύματος ήτις είναι ο Λόγος του Θεού.
Εφεσίους 6:17
«17 και πάρτε την περικεφαλαία τής σωτηρίας, και τη μάχαιρα του Πνεύματος, που είναι ο λόγος τού Θεού»
3/. Η γνώσης του Λόγου του Θεού καθιστά κατορθωτή την αγία ζωή. «εν τη καρδία μου φύλαξα τα λόγια σου δια να μη αμαρτάνω εις Σε».

Ψαλμός 119:11
«11 Στην καρδιά μου φύλαξα τα λόγια σου, για να μη αμαρτάνω σε σένα».
4/. Η Βίβλος παρέχει φως και οδηγία στον Χριστιανό.
Ψαλμός 119: 105
105 Λύχνος στα πόδια μου είναι ο λόγος σου, και φως στα μονοπάτια μου.
5/. Μόνο ο Λόγος του Θεού δύναται να μας διαφυλάξει από σφάλματα και να μας προμηθεύει αντικειμενικά κριτήρια με τα οποία να μπορούμε να εξετάζουμε κατά πόσον είναι σωστές οι ιδέες και οι απαιτήσεις των ανθρώπων. «όλη η Γραφή είναι θεόπνευστος και ωφέλιμος προς διδασκαλία…»

Β΄ Τιμοθέου 3: 16-17
16 Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο, για


17 για να είναι ο άνθρωπος του Θεού τέλειος, ετοιμασμένος για κάθε έργο αγαθό.