29--9--2016------38—ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ-----1/. δια Πνευματικών ανθρώπων. Παράδειγμα έχομε την περίπτωση του Απολλώ. Διαβάζουμε στις Πράξεις ιη:24-28. «Ακούσαντες δε αυτόν ο Ακύλας και η Πρίσκιλλα παρέλαβαν αυτόν και εξέθεσαν εις αυτόν ακριβέστερα την οδόν του Θεού». 2/. Κάθε πιστός άνθρωπος ως μέλος του Σώματος του Ιησού Χριστού πρέπει να θεωρεί τον εαυτό του υποχρεωμένο να φροντίζει να νουθετεί να παρηγορεί και προτρέπει σε αγάπη και καλά έργα όλους εκείνους που έχουν άγνοια του θελήματος του Θεού.


Η ΦΩΤΟ ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΛΗ 
38—ΤΟ  ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
Το Πνεύμα το Άγιον διδάσκει δια ποικίλων μεθόδων

1/. δια Πνευματικών ανθρώπων.
Παράδειγμα έχομε την περίπτωση του Απολλώ. Διαβάζουμε στις Πράξεις ιη:24-28.
«Ακούσαντες δε αυτόν ο Ακύλας και η Πρίσκιλλα παρέλαβαν αυτόν και εξέθεσαν εις αυτόν ακριβέστερα την οδόν του Θεού».
2/. Κάθε πιστός άνθρωπος ως μέλος του Σώματος του Ιησού Χριστού πρέπει να θεωρεί τον εαυτό του υποχρεωμένο να φροντίζει να νουθετεί να παρηγορεί και προτρέπει σε αγάπη και καλά έργα όλους εκείνους που έχουν άγνοια του θελήματος του Θεού.
Εβραίους 10:24
24 και ας φροντίζουμε ο ένας για τον άλλον, παρακινώντας σε αγάπη και καλά έργα·
Εβραίους γ:13
13 αλλά, προτρέπετε ο ένας τον άλλον κάθε μία ημέρα ξεχωριστά, ενόσω ονομάζεται το «σήμερα»· για να μη σκληρυνθεί κάποιος από σας από την απάτη τής αμαρτίας·
Η ΦΩΤΟ ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΛΗ 
Κολοσσαείςγ:16
16 Ο λόγος τού Χριστού ας κατοικεί μέσα σας πλούσια, με κάθε σοφία· διδάσκοντας και νουθετώντας ο ένας τον άλλον, με ψαλμούς και ύμνους και πνευματικές ωδές, ψάλλοντας με χάρη από την καρδιά σας στον Κύριο
Α΄ θεσσαλονικείς ε:14-15
14 Σας παρακαλούμε, μάλιστα, αδελφοί, νουθετείτε τούς άτακτους, παρηγορείτε τούς ολιγόψυχους, στηρίζετε τους ασθενείς, μακροθυμείτε προς όλους.
15 Προσέχετε, να μη ανταποδίδει κανείς κακό σε κάποιον αντί κακού· αλλά, ζητάτε πάντοτε το αγαθό και μεταξύ σας, και σε όλους.
3/. Το Πνεύμα το Άγιο Πνεύμα διδάσκει τους πιστούς και με πνευματικά βιβλία. Αυτός είναι ο λόγος που αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη,
Β¨ Τιμοθέου 3:16-17
  Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι εκείνο του προφήτη Δανιήλ ο οποίος δήλωσε ότι καθώς μελετούσε το βιβλίο του Ιερεμίου κατάλαβε πως η αιχμαλωσία του λαού Ιούδα που θα κρατούσε 70 χρόνια πλησίαζε να λήξει κι’ έτσι άρχισε να προσεύχεται για το ζήτημα εκείνο.

Δανιήλ 9:2-3
2 κατά τον πρώτο χρόνο τής βασιλείας του, εγώ ο Δανιήλ εννόησα μέσα στα βιβλία τον αριθμό των χρόνων, για τους οποίους έγινε ο λόγος τού Κυρίου στον προφήτη Ιερεμία, ότι θα συμπληρώνονταν 70 χρόνια στις ερημώσεις τής Ιερουσαλήμ.
3 Και έστρεψα το πρόσωπό μου στον Κύριο τον Θεό, για να κάνω προσευχή και δεήσεις με νηστεία, και σάκο, και στάχτη·
4/. Το Άγιο Πνεύμα διδάσκει καθημερινά τους πιστούς δια μέσου των δοκιμασιών: «Μακάριος ο άνθρωπος ον ο Κύριος ελέγχει».
Εβραίους 12:5-9 
5 και λησμονήσατε τη νουθεσία, που μιλάει σε σας ως προς γιους, λέγοντας: «Γιε μου, μη καταφρονείς την παιδεία τού Κυρίου· ούτε να αποθαρρύνεσαι, όταν ελέγχεσαι απ' αυτόν.
6 Επειδή, όποιον ο Κύριος αγαπάει, τον περνάει από παιδεία· και μαστιγώνει κάθε γιο τον οποίο παραδέχεται».
7 Αν υπομένετε την παιδεία, ο Θεός συμπεριφέρεται απέναντί σας ως προς γιους· επειδή, ποιος γιος υπάρχει, τον οποίο ο πατέρας του δεν τον παιδαγωγεί;
8 Αν, όμως, είστε χωρίς παιδεία, της οποίας όλοι έγιναν μέτοχοι, άρα είστε νόθοι και όχι γιοι.
9 Έπειτα, τους μεν πατέρες μας κατά σάρκα τούς είχαμε παιδαγωγούς, και τους σεβόμασταν· δεν θα υποταχθούμε πολύ περισσότερο στον Πατέρα των πνευμάτων, και θα ζήσουμε;

Ιώβ 5:17-18
17 Πρόσεξε, μακάριος ο άνθρωπος, που τον ελέγχει ο Θεός· γι' αυτό, μη καταφρονείς την παιδεία τού Παντοδύναμου·
18 επειδή, αυτός πληγώνει, και επιδένει, χτυπάει, και τα χέρια του γιατρεύουν.
  Καθώς προχωρεί η ζωή μας συναντούμε δυσκολίες και αντιξοότητες. Τις δυσκολίες αυτές ο θεός τις επιτρέπει για να εκγυμναστούμε και ασφαλώς είναι για το καλό μας.
Ρωμαίους 10:28
28 Και ξέρουμε ότι όλα συνεργούν προς το αγαθό σ' αυτούς που αγαπούν τον Θεό, τους προσκαλεσμένους σύμφωνα με τον προορισμό του.
Α΄ Κορινθίους 10:13
13 Πειρασμός δεν σας κατέλαβε, παρά μονάχα ανθρώπινος· όμως, είναι πιστός ο Θεός, ο οποίος δεν θα σας αφήσει να πειραχτείτε περισσότερο από τη δύναμή σας, αλλά μαζί με τον πειρασμό θα κάνει και την έκβαση, ώστε να μπορείτε να υποφέρετε.
   5/. Το Άγιο Πνεύμα μας διδάσκει και δια της προσευχής. Όταν ο άνθρωπος προσέλθει μπροστά στο Θρόνο της χάρητος και της αγάπης του Θεού με καρδιά «συντετριμμένη και ταπεινωμένη» τότε το Άγιο Πνευμα βρίσκει γόνιμο έδαφος και η προσευχή έχει ανταπόκριση. Π.χ. Ενώ ο Απόστολος Πέτρος προσεύχονταν του αποκαλύφθηκε με όραμα ότι το Ευαγγέλιο δεν ήταν μονάχα για τους Εβραίους αλλά για όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως φυλής ή χρώματος

 Πράξεις 10:9-20 
9 Και την επόμενη ημέρα, ενώ εκείνοι οδοιπορούσαν και πλησίαζαν στην πόλη, ο Πέτρος, γύρω στην έκτη ώρα, ανέβηκε στην ταράτσα για να προσευχηθεί.
10 Και καθώς πείνασε, ήθελε να φάει, και ενώ ετοίμαζαν, ήρθε επάνω του έκσταση·
11 και βλέπει ανοιγμένο τον ουρανό, και κάποιο σκεύος να κατεβαίνει σαν ένα μεγάλο σεντόνι, που ήταν δεμένο από τις τέσσερις άκρες, και το κατέβαζαν επάνω στη γη·
12 μέσα σ' αυτό υπήρχαν όλα τα τετράποδα της γης, και τα θηρία, και τα ερπετά, και τα πουλιά τού ουρανού.
13 Και έγινε μια φωνή προς αυτόν: Πέτρο, αφού σηκωθείς, σφάξε και φάε.
14 Και ο Πέτρος είπε: Μη γένοιτο, Κύριε· επειδή, ποτέ δεν έφαγα κανένα βέβηλο ή ακάθαρτο.
15 Και ξανά, για δεύτερη φορά, έγινε σ' αυτόν μια φωνή: Όσα ο Θεός καθάρισε, εσύ μη τα λες βέβηλα.
16 Και τούτο έγινε τρεις φορές· και το σκεύος αναλήφθηκε πάλι στον ουρανό.
ΕΝΟΣ ΦΙΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟGOGL
17 Και ενώ ο Πέτρος ήταν μέσα του σε απορία, τι τάχα σήμαινε το όραμα που είδε, ξάφνου, οι άνθρωποι που είχαν σταλεί από τον Κορνήλιο, αφού ρώτησαν και έμαθαν το σπίτι τού Σίμωνα, έφτασαν στην πύλη·
18 και φωνάζοντας, ρωτούσαν, αν ο Σίμωνας, που επονομαζόταν Πέτρος, φιλοξενείται εδώ.
19 Και ενώ ο Πέτρος συλλογιζόταν για το όραμα, το Πνεύμα είπε σ' αυτόν: Δες, σε ζητούν τρεις άνθρωποι·
20 καθώς, λοιπόν, σηκωθείς, κατέβα, και πήγαινε μαζί τους, χωρίς να διστάζεις καθόλου, επειδή εγώ τους έστειλα.
  Στον Απ. Παύλο καθορίστηκε και του υποδείχθηκε το είδος της διακονίας στην οποία τον προορίζει ο Κύριος ενώ προσευχόταν. Και πράγματι απεστάλη μακράν προς τα έθνη για να διδάξει τα περί της βασιλείας του Θεού.
 (Πράξεις 22:17-21 ).
7 Και όταν επέστρεψα στην Ιερουσαλήμ, ενώ προσευχόμουν μέσα στο ιερό, ήρθα σε έκσταση,
18 και τον είδα να μου λέει: Βιάσου και βγες γρήγορα από την Ιερουσαλήμ· επειδή, δεν θα παραδεχθούν τη μαρτυρία σου για μένα.
19 Και εγώ είπα: Κύριε, αυτοί ξέρουν ότι εγώ φυλάκιζα και έδερνα μέσα στις συναγωγές αυτούς που πίστευαν σε σένα·
20 και όταν χυνόταν το αίμα τού μάρτυρά σου, του Στεφάνου, ήμουν και εγώ παρών, και συμφωνούσα στον φόνο του, και φύλαγα τα ιμάτια εκείνων που τον φόνευαν.
21 Και μου είπε: Πήγαινε· επειδή, εγώ θα σε στείλω σε έθνη, μακριά.ΕΝΟΣ ΦΙΛΟΥ ΑΠΤΟGOOGL

   Στο Δανιήλ 9:20-24
0 Και ενώ εγώ μιλούσα ακόμα, και προσευχόμουν, και εξομολογιόμουν την αμαρτία μου, και την αμαρτία τού λαού μου Ισραήλ, και πρόσφερα την ικεσία μου μπροστά στον Κύριο τον Θεό μου για το άγιο βουνό τού Θεού μου,
21 και ενώ εγώ μιλούσα ακόμα στην προσευχή μου, ο άνδρας Γαβριήλ, που είχα δει στην όραση αρχικά, πετώντας γρήγορα, με άγγιξε την ώρα περίπου της εσπερινής θυσίας·
22 και με συνέτισε, και μίλησε μαζί μου, και είπε: Δανιήλ, βγήκα τώρα για να σε κάνω να λάβεις σύνεση.
23 Στην αρχή των ικεσιών σου βγήκε η προσταγή, και εγώ ήρθα να σου το δείξω αυτό· επειδή, είσαι υπερβολικά αγαπητός· γι' αυτό, κατάλαβε την οπτασία.
24 Εβδομήντα εβδομάδες διορίστηκαν για τον λαό σου, και για την άγια πόλη σου, ώστε να συντελεστεί η παράβαση, και να τελειώσουν οι αμαρτίες, και να γίνει εξιλέωση για την ανομία, και να εισαχθεί αιώνια δικαιοσύνη, και να σφραγιστεί η όραση και η προφητεία και να χριστεί ο Άγιος των αγίων.
*****
Διαβάζουμε ότι ο Θεός έκαμε αποκαλύψεις στο Δανιήλ ενώ προσευχόταν. Ο Θεός φανέρωσε στον προφήτη ότι για τον λαό Ισραήλ «διορίστηκαν εβδομήντα εβδομάδες».
.ΕΝΟΣ ΦΙΛΟΥ ΑΠΤΟGOOGL
Προσθήκη λεζάντας

 Στο Δανιήλ κεφ. δέκατο 
7 Και μόνος εγώ ο Δανιήλ είδα την όραση· ενώ οι άνδρες που ήσαν μαζί μου δεν είδαν την όραση· αλλά, έπεσε επάνω τους μεγάλος τρόμος, και έφυγαν για να κρυφτούν.
8 Εγώ, λοιπόν, έμεινα μόνος, και είδα αυτή τη μεγάλη όραση, και δεν απέμεινε δύναμη μέσα μου· και η ζωτικότητά μου μεταστράφηκε μέσα μου σε μαρασμό, και δύναμη δεν έμεινε μέσα μου.
9 Άκουσα, όμως, τη φωνή των λόγων του· και ενώ άκουγα τη φωνή των λόγων του, εγώ ήμουν βυθισμένος σε βαθύ ύπνο επάνω στο πρόσωπό μου, και το πρόσωπό μου ήταν επάνω στη γη.
10 Και ξάφνου, με άγγιξε ένα χέρι, και με σήκωσε επάνω στα γόνατά μου, και στις παλάμες των χεριών μου·
11 και μου είπε: Δανιήλ, άνδρα υπερβολικά αγαπητέ, εννόησε τα λόγια, που εγώ μιλάω σε σένα, και στάσου όρθιος· επειδή, σε σένα στάλθηκα τώρα. Και όταν μου μίλησε αυτό τον λόγο, σηκώθηκα έντρομος.
12 Και μου είπε: Μη φοβάσαι, Δανιήλ· επειδή, από την πρώτη ημέρα, κατά την οποία έδωσες την καρδιά σου στο να εννοείς, και αφού ταπεινώθηκες μπροστά στον Θεό σου, εισακούστηκαν τα λόγια σου, και εγώ ήρθα στα λόγια σου.
****
Παρατηρούμε ότι ενώ ο προφήτης προσευχόταν ο Θεός του έδωσε άλλες αποκαλύψεις.

  Έτσι πειθόμαστε ότι όσο περισσότερο χρόνο διαθέτει ο πιστός στην προσευχή τόσο περισσότερο ανταποκρίνεται στα αιτήματα του  ο Θεός και του προσφέρει πειστικές αποκαλύψεις που φέρνουν δόξαν στο Όνομα του.
  Βασικό προσόν του ανθρώπου που θα κηρύξει σε άλλους πρέπει να είναι η πραότης και η ταπεινοφροσύνη. Τότε μονάχα θα ευλογηθεί και θα καρποφορήσει ο λόγος του Θεού.
Ώστε πρέπει να κάνουμε διάκριση μεταξύ των ομιλητών και του Πνεύματος που τους κατευθύνει και να μη πιστεύουμε «εις παν πνεύμα» παρά μονάχα σε κείνα που είναι εκ του Θεού.



…………………