27--9--2016------37—ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ---------------Ιεζεκιήλ γ:18-19 και κβ:30-31 «Και εζήτησα μεσίτην μεταξύ αυτών…και δεν ευρήκα». Ας αγρυπνούμε πάντοτε στην προσευχή. Το δε αποτέλεσμα ανάλογα με την κρίση του Κυρίου, μπορεί να έχει τρεις μορφές: 1) Το ΟΧΙ πχ. Στην προσευχή του Δαβίδ: Β¨ Σαμουήλ ιβ:15-17 2) Το ΝΑΙ όπως στην προσευχή του βασιλέως Εζεκία Β΄ Σαμουήλ κ:1-7 3) «Αρκεί εις σε η χάρις μου» Απάντησης του Κυρίου στην Προσευχή του Απ. Παύλου. Β ΄ Κορινθίους ιβ: 7-9 και 4) Εάν ζητώμεν τι κατά το θέλημα Του θέλει ακούει ημάς «Α΄ Ιωάννου ε:14



37—ΤΟ  ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
Ιεζεκιήλ γ:18-19 και κβ:30-31
 «Και εζήτησα μεσίτην μεταξύ αυτών…και δεν ευρήκα». 
Ας αγρυπνούμε πάντοτε στην προσευχή. Το δε αποτέλεσμα ανάλογα με την κρίση του Κυρίου, μπορεί να έχει τρεις μορφές: 
1) Το ΟΧΙ πχ. Στην προσευχή του Δαβίδ:
Β¨ Σαμουήλ ιβ:15-17
2) Το ΝΑΙ όπως στην προσευχή του βασιλέως Εζεκία
Β΄ Σαμουήλ κ:1-7
3) «Αρκεί εις σε η χάρις μου»   Απάντησης του Κυρίου στην  Προσευχή του 
Απ. Παύλου. Β ΄ Κορινθίους ιβ: 7-9 και 
4) Εάν ζητώμεν τι κατά το θέλημα Του θέλει ακούει ημάς
 «Α΄ Ιωάννου ε:14  
…………………………….

Κεφάλαιο 13ον

Η ΔΙΔΑΧΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ

  Κατά την παλαιά Διαθήκη και την Καινή διαθήκη ο ρόλος του Αγίου Πνεύματος είναι η διδαχή:
Παροιμίαι α:23
23 Επιστρέψτε στους ελέγχους μου· δέστε, εγώ θα εκχέω το πνεύμα μου επάνω σας, θα σας κάνω να καταλάβετε τα λόγια μου.
Ησαϊας μ:13-14-και Νεεμίας θ:20 «Και έδωκας εις αυτούς το αγαθόν σου Πνεύμα δια να συνετίζεις αυτούς»
  Το ότι το Άγιο Πνεύμα είναι που μας διδάσκει αποκαλύπτεται στην
Π. Διαθήκη από τη λεπτότητα και τις λεπτομέρειες που έδωσε για την κατασκευή της Σκηνής του Μαρτυρίου. Κατασκευή που αποτελεί αυτή καθ’ αυτήν ένα ύμνο του μεγαλείου και της δόξης του Κυρίου
Έξοδος κη:3 και λα: 1-6
  Παρ’ όλον όμως ότι εκείνη η διδασκαλία του Αγίου Πνεύματος ήταν θαυμαστή και το κατασκεύασμα θαυμάσιο τώρα στη Νέα εν Χριστώ Οικονομία κατοικητήριο του Αγίου Πνεύματος έχουν γίνει οι καρδιές όλων των πιστών: «Του κατοικούντος εν ημίν».
Ιωάννης ιδ:26 - ις:13-14 και Α΄ Ιωάννου β: 20-27
Ιωάννης 14:27
26 Και ο Παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιο, που ο Πατέρας θα στείλει στο όνομά μου, εκείνος θα σας τα διδάξει όλα, και θα σας υπενθυμίσει όλα όσα είπα προς εσάς.
Ιωάννης 16:13
13 αλλά, όταν έρθει εκείνος, το Πνεύμα τής αλήθειας, θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια· επειδή, δεν θα μιλήσει από τον εαυτό του, αλλά θα μιλήσει όσα πρόκειται να ακούσει, και θα σας αναγγείλει τα μέλλοντα.
14 Εκείνος θα δοξάσει εμένα, επειδή από το δικό μου θα πάρει, και θα το αναγγείλει σε σας.

Ιωάννου Α' 2:20
Κι εσείς έχετε χρίσμα από τον Άγιο, και τα γνωρίζετε όλα.
Ιωάννου Α' 2:27
Κι εσείς, το χρίσμα που λάβατε απ' αυτόν, μένει μέσα σας, και δεν έχετε ανάγκη κάποιος να σας διδάσκει· αλλά, όπως σας διδάσκει το ίδιο το χρίσμα για όλα, έτσι και είναι αλήθεια και δεν είναι ψέμα· και καθώς σας δίδαξε, θα μένετε σ' αυτόν.
  Εμφανής είναι η δύναμης και η διδαχή του Αγίου Πνεύματος στο βιβλίο της Αποκαλύψεως και ιδιαιτέρως στα:  Α΄ και Β Κεφάλαια στα οποία αι επτά Εκκλησίες προτρέπονται χαρακτηριστικά  και με έμφαση «όστις έχει ωτίον ας ακούσει τι λέγει το Πνεύμα προς τας Εκκλησίας».
  Δια να λάβει το Πνεύμα  πλήρη κατοχή πάνω στην καρδιά ενός ανθρώπου πρέπει προηγουμένως ο άνθρωπος αυτός να αδειάσει τον εαυτό του από κάθε σαρκικό φρόνημα και τον εγωισμό και από κάθε αδυναμία που αντιβαίνει στο θέλημα του Θεού. μέσα σε τέτοιο ψυχικό κόσμο ευδοκιμεί το έργο του Πνεύματος και επιτελείται ανάπλασης καρδιάς και χαρακτήρος.
  Αδιάψευστο παράδειγμα έχουμε τους πτωχούς και αγράμματους ψαράδες που κατέληξαν φωστήρες πνευματικά για ολόκληρο τον κόσμο. Και αυτό που συνεχίζεται μέχρι σήμερα και είναι ο καρπός του Πνεύματος, Είναι ότι όλα τα πανεπιστήμια και οι θεολογικές σχολές αντλούν τις διδασκαλίες των από τη ζωή και τη διδασκαλία των αγράμματων αποστόλων.
 Α΄ Κορινθίους β:12-13
  Ζωντανό παράδειγμα ανθρώπου διδαχθέντος υπό του Αγίου Πνεύματος είναι ο Μωϋσης. Είχε διδαχθεί όλη τη σοφία των Αιγυπτίων και ήταν δυνατός σε λόγους και έργα και όμως επί σαράντα χρόνια έμεινε στην έρημο και βόσκοντας τα πρόβατα του πεθερού του διδάσκονταν εκ μέρους του Θεού.
  Ο Απόστολος Παύλος είχε κάμει τις πιο τέλειες σπουδές του καιρού του όμως όσα έμαθε τα θεώρησε σκύβαλα για να απολαύσει το έξοχον της γνώσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.

Φιλιππισίους γ:7-8και Α΄ Κορινθίους β:4
  Στην Α’  Κορινθίους β: 14 γίνεται υπόμνησης και τονίζεται με έμφαση ότι  ο πιστός δεν μπορεί να διδαχθεί αν εκείνος που τον διδάσκει είναι άνθρωπος φυσικός-μη αναγεννημένος.  Αυτός ο δάσκαλος όσο και αν είναι το ύψος της μορφώσεως του δεν είναι σε θέση να κατανοήσει ο ίδιος τα πράγματα του υπερβατικού κόσμου. Πως λοιπόν θα είναι ικανός να διδάξει άλλους που έχουν την δική του ή κατώτερη από αυτόν μόρφωση;
   Σαν παράδειγμα έχουμε τον Νικόδημο που αν και ήταν διδάσκαλος του Ισραήλ όμως όταν ο Χριστός του μίλησε για την αναγέννηση σαν προϋπόθεση εισόδου στη Βασιλεία του Ουρανού δήλωσε άγνοια τέτοιων ζητημάτων και απόδειξε την πνευματική του γυμνότητα.
  Οφείλουμε να συστήσουμε με πολύ αγάπη προς όσους προτίθενται να σπουδάσουν σε θεολογικές ανώτερες ή κατώτερες σχολές πριν την εγγραφή
τους εις αυτές να κάνουν μια σοβαρή και αυστηρή εσωτερική εξέταση. Ας ρωτήσουν τον εαυτόν τους: ποιος τους κάλεσε να γίνουν ιεροκήρυκες και το περισσότερο ιεραπόστολοι; Τον Ματθαίο τον Τελώνη τον κάλεσε ο Χριστός: «Ματθαίε έλα μαζί μου».
  εσένα ποιος σε κάλεσε; Συνιστούμε τον ψαλμό ν:16
«προς τον δε ασεβή είπεν ο Θεός. Τι προς σε να διηγείσαι τα διατάγματα μου και να αναλαμβάνεις την διαθήκην μου εν τω στόματι σου».
  Ώστε κάθε ένας οφείλει να λαμβάνει υπ’ όψιν του όσα λέγει ο Λόγος του Θεού και ύστερα να κάνει την καλήν του εκλογή. Και να εξετάσει: Σε ποιο σχολείο θα εγγραφθεί; Μήπως σε κάποια ορθολογιστική σχολή; Και τι θα σπουδάσει εκεί; Μονάχα την άρνηση; Δηλαδή: «Ας φάγωμεν και ας πίωμεν αύριον γαρ αποθνήσκομε».  Με τον τρόπο αυτό όμως θα λυπεί συνεχώς το Άγιο Πνεύμα επειδή δεν θα οδηγεί ψυχές στο Χριστό αλλά αβασάνιστα θα γίνεται συνεργάτης του εχθρού των ψυχών του διαβόλου. (Ησαϊας η 20)
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

…………………