20--9--2016-------36—ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916 1/.ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ; ------- Ο Απ. Παύλος έγραψε στους Κορινθίους: εγώ σας εγέννησα εν Χριστώ Ιησού δια του Ευαγγελίου». Α΄ Κορινθίους δ:15. Επίσης στους: Γαλάτας δ: 19» Τεκνία μου δια τους οποίους πάλιν είμαι εις οδύνας έως ου μορφωθεί ο Χριστός εν υμίν».. Οι λυτρωμένοι δεν πρέπει να ησυχάζουν και να αναπαύονται αλλά πρέπει να προσεύχονται θερμά για τους άλλους ανθρώπους που για λόγους τους οποίους αυτοί γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλον είναι μακριά από τις επαγγελίες του Θεού δηλαδή της Σωτηρίας Του.

36—ΤΟ  ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
1/.ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ;

Όταν ο πιστός γονατίσει για να προσευχηθεί και ενώ είναι εν τάξει απέναντι του Θεού, όμως δεν έχει την διάθεσιν της προσευχής δεν πρέπει να σταματήσει ή να αποκάμει αλλά να επιμείνει και να περιμένει ώστε το Πνεύμα να έλθει σαν βοηθός του μέχρι της τελικής νίκης.
  Κατά τα αναφερόμενα στην:
 Εφεσίους ς:10-16
0 Τέλος, αδελφοί μου, ενδυναμώνεστε στον Κύριο, και στην κυριαρχική εξουσία τής δύναμής του·
11 ντυθείτε την πανοπλία τού Θεού, για να μπορέσετε να σταθείτε ενάντια στις μεθοδείες τού διαβόλου·…
18 προσευχόμενοι σε κάθε καιρό, με κάθε προσευχή και δέηση εν Πνεύματι, και αγρυπνώντας σ' αυτό τούτο με κάθε προσκαρτέρηση και δέηση για όλους τούς αγίους.
Έχουμε διαρκεί πόλεμο με τας αρχάς και τας εξουσίας του κοσμοκράτορα  του κόσμου τούτου, δηλαδή του διαβόλου. Και γι’ αυτό τον λόγο πρέπει ο πιστός να είναι πάντοτε οπλισμένος με την πανοπλία του Θεού. και μεταξύ των όλων που αναφέρονται επί κεφαλής όλων πρέπει να είναι το της προσευχής εν Πνεύματι Αγίω.
  Στο βιβλίο του Δανιήλ κεφ. ι:10-21
10 Και ξάφνου, με άγγιξε ένα χέρι, και με σήκωσε επάνω στα γόνατά μου, και στις παλάμες των χεριών μου·
11 και μου είπε: Δανιήλ, άνδρα υπερβολικά αγαπητέ, εννόησε τα λόγια, που εγώ μιλάω σε σένα, και στάσου όρθιος· επειδή, σε σένα στάλθηκα τώρα. Και όταν μου μίλησε αυτό τον λόγο, σηκώθηκα έντρομος…
…21 Εντούτοις, θα σου αναγγείλω το γραμμένο στη γραφή τής αλήθειας· και δεν είναι κανένας που αγωνίζεται μαζί μου γι' αυτούς, παρά μονάχα ο 
Μιχαήλ, ο άρχοντάς σας.
Έχουμε ένα ωραίο παράδειγμα δια του οποίου πληροφορούμεθα ότι στην προσευχή του Προφήτου αντιστάθηκε ένας άγγελος του σατανά επί ευκοσμία μέρες και δεν άφηνε να έλθει η απάντησης του Θεού.
  Κατά τη Γραφή μέχρι της Πεντηκοστής οι απαντήσεις στις προσευχές δινόταν δια μέσω των αγγέλων. Από της Πεντηκοστής και ύστερα οι απαντήσεις δίνονται δια του Πνεύματος του Αγίου. Όπως αναφέρονται προς τον Θεό. στην περίπτωση του Δανιήλ, η μάχη για την απάντηση στην προσευχή δόθηκε μεταξύ Αγγέλου του Θεού και του Αγγέλου του σατανά. Σήμερα οι μάχες γίνονται μεταξύ του διαβόλου και του Αγίου Πνεύματος.
  Γίνεται λοιπόν ολοφάνερο ότι ο πιστός πρέπει να βρίσκεται συνεχώς κάτω από την επιρροή του Αγίου Πνεύματος για να μη αποκάμει προσευχόμενος και να κερδίζεται πάντοτε η πνευματική μάχη.
  Ο διάβολος είναι ο κατήγορος των πιστών και τους κατηγορεί μπροστά στο Θεό, ημέρα και νύχτα
***
Αποκάλυψη ιβ:10
10 Και άκουσα μια δυνατή φωνή στον ουρανό που έλεγε: Τώρα έγινε η σωτηρία και η δύναμη και η βασιλεία τού Θεού μας, και η εξουσία τού Χριστού του· επειδή, ρίχτηκε κάτω ο κατήγορος των αδελφών μας, που τους κατηγορεί μπροστά στον Θεό μας ημέρα και νύχτα.
Πέτρου Α' 5
Εγκρατεύθητε, αγρυπνήσατε· διότι ο αντίδικός σας διάβολος ως λέων ωρυόμενος περιέρχεται ζητών τίνα να καταπίη·
***
  Αλλά «Τις θέλει είσθαι ο κατακρίνων; Ο Χριστός ο αποθανών μάλλον δε και αναστάς, όστις και είναι εν τη δεξιά του Θεού όστις μεσιτεύει υπέρ ημών». Ρωμαίους η: 34. 
***
Το άγιο Πνεύμα νικά τον πονηρό κατήγορό μας.
  Ο τρόπος για να επικοινωνήσει ο πιστός με το Θεό είναι η προσευχή. Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο εχθρός της ψυχής μας διάβολος και επιτίθεται με όλες του τις δυνάμεις για να αποτρέψει τον πιστό από του να προσεύχεται. Και θα νικήσει ο πιστός αν αποβλέπει με πίστη στο Θεό. Αν όμως υπαναχωρήσει έστω και προσωρινά τότε την μάχη την κερδίζει ο εχθρός.
  Αν η πηγή αναβλύζει συνεχώς συνεχείς θα είναι και η ροή του νερού. Αν όμως φράξουμε την έξοδο τότε και το νερό δεν θα τρέχει.  Έτσι και ο διάβολος, ορμά εναντίον του προσευχομένου με αντικειμενικό σκοπό να τον σταματήσει και να μην προσευχηθεί.
  Επειδή ο διάβολος γνωρίζει τις προσδοκίες μας και τις ευλογίες που παίρνουμε δια της προσευχής επιτίθεται ορμητικός εναντίον  των προσευχομένων παιδιών του Θεού ώστε να τις ματαιώσει.
Ματθαίος ζ:7-8
7 Αιτείτε, και θέλει σας δοθεί· ζητείτε, και θέλετε ευρεί, κρούετε, και θέλει σας ανοιχτή.
8 Διότι πας ο αιτών λαμβάνει και ο ζητών ευρίσκει και εις τον κρούοντα θέλει ανοιχτή.
Ιωάννης ιδ:13-14
13 και ό,τι αν ζητήσετε εν τω ονόματί μου, θέλω κάμει τούτο, διά να δοξαστεί ο Πατήρ εν τω Υιώ.
14 Εάν ζητήσετε τι εν τω ονόματί μου, εγώ θέλω κάμει αυτό.
Ιωάννης ιε:16 
16 Σεις δεν εξελέξατε εμέ, αλλ' εγώ εξέλεξα εσάς, και σας διέταξα διά να υπάγετε σεις και να κάμητε καρπόν, και ο καρπός σας να μένη, ώστε, ό,τι αν ζητήσετε παρά του Πατρός εν τω ονόματί μου, να σας δώση αυτό.
και ις:23-24 κλπ.
23 Και εν εκείνη τη ημέρα δεν θέλετε ζητήσει παρ' εμού ουδέν. Αληθώς, αληθώς σας λέγω ότι όσα αν αιτήσετε παρά του Πατρός εν τω ονόματί μου, θέλει σας δώσει.
24 Έως τώρα δεν ζητήσατε ουδέν εν τω ονόματί μου· αιτείτε και θέλετε λαμβάνει, διά να ήναι πλήρης η χαρά σας.
  Αν ο εχθρός επιτύχει το σκοπό του στερεί τον πιστό από όλες τις ευλογίες του Θεού.

2/. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ;

  Είναι πολύ δύσκολο στον περιορισμένο ανθρώπινο νου να κατανοήσει το ύψος το βάθος το μήκος και το πλάτος της δυνάμεως της προσευχής. Ένα είναι τέλεια εξακριβωμένο. Ότι ο άνθρωπος μόνος του δεν γνωρίζει να προσευχηθεί. Πάντως ο Παντοδύναμος και Παντογνώστης Θεός μας καθοδηγεί στο πώς να προσευχόμαστε δια των ακατάλυτων δυνάμεων του Αγίου Πνεύματος:
Ρωμαίους η:26 
26 Ωσαύτως δε και το Πνεύμα συμβοηθεί εις τας ασθενείας ημών· επειδή το τι να προσευχηθώμεν ως πρέπει δεν εξεύρομεν, αλλ' αυτό το Πνεύμα ικετεύει υπέρ ημών διά στεναγμών αλάλητων·
Ρωμαίους η: 27
27 Κι αυτός που ερευνά τις καρδιές ξέρει τι είναι το φρόνημα του Πνεύματος, ότι ικετεύει σύμφωνα με το θέλημα του Θεού για χάρη των άγιων.
  Είναι γεγονός ότι πολλές φορές ο Θεός δεν απαντά αμέσως στις προσευχές των πιστών και τούτο επειδή κατά θείαν οικονομίαν υπάρχει κάποιος σκοπός. Και σκοπός είναι η διαπαιδαγώγησης  του πιστού προς αύξηση της υπομονής και για το καλό του. 
Λουκάς 18:1
1 Τους έλεγε μάλιστα και μια παραβολή για το ότι πρέπει πάντοτε να προσεύχονται, και να μη αποκάμνουν….
  Ζωντανό παράδειγμα έχουμε την περίπτωση του Δανιήλ που προσευχόταν επί είκοσι μία ημέρες έως ότου τύχη της απαντήσεως που περίμενε από τον Κύριο.
Δανιήλ 10:12-13
12 Και μου είπε: Μη φοβάσαι, Δανιήλ· επειδή, από την πρώτη ημέρα, κατά την οποία έδωσες την καρδιά σου στο να εννοείς, και αφού ταπεινώθηκες μπροστά στον Θεό σου, εισακούστηκαν τα λόγια σου, και εγώ ήρθα στα λόγια σου.
13 Όμως, ο άρχοντας της βασιλείας τής Περσίας αντιστεκόταν σε μένα 21 ημέρες· αλλά, δες, ο Μιχαήλ, ένας από τους πρώτους άρχοντες, ήρθε για να με βοηθήσει· και εγώ έμεινα εκεί κοντά στους βασιλιάδες τής Περσίας.
  Και γεννάται το εύλογο ερώτημα:
    Αφού ο Θεός είναι Παντογνώστης και γνωρίζει τις διαθέσεις και τις ανάγκες μας γιατί θέλει να προσευχόμαστε; Στο ερώτημα αυτό απάντησης 
Είναι ότι ο Θεός θέλει τον άνθρωπο να είναι ο αδιαχώριστος συνεργάτης του. χαίρεται να Του εμπιστευόμαστε τις ανάγκες μας και να του εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας: «Του Θεού είμεθα συνεργοί» Α΄Κορινθίους γ:9
  Πολλές φορές ο Θεός αποκαλύπτει στους πιστούς τα σχέδια Του με διάφορα πνευματικά σημεία. Τέτοιου είδους ζωντανά παραδείγματα που δείχνουν αποφάσεις και εκδηλώσεις του Θεού υπάρχουν πολλά μέσα στην Αγ. Γραφή π.χ. «Θέλω κρύψει εγώ από του Αβραάμ ότι κάμνω;»
Γένεσης ιη:21
17 Και ο Κύριος είπε: Θα κρύψω εγώ από τον Αβραάμ οτιδήποτε κάνω;
Επρόκειτο για την καταστροφή των Σοδόμων και τον Γομόρρων που περιγράφεται στη :
Γένεση.ιη:20-21-22-23-24
22 Και όταν οι άνδρες αναχώρησαν από εκεί, πήγαν στα Σόδομα· και ο Αβραάμ στεκόταν ακόμα μπροστά στον Κύριο.
23 Και καθώς ο Αβραάμ πλησίασε, είπε: Μήπως θα καταστρέψεις τον δίκαιο μαζί με τον ασεβή;
24 Αν είναι στην πόλη 50 δίκαιοι, άραγε θα τους καταστρέψεις; Και δεν θα συγχωρούσες τον τόπο χάρη των 50 δικαίων που βρίσκονται σ' αυτόν;
   Εκείνη η αποκάλυψη δημιούργησε στην καρδιά του Αβραάμ πνεύμα για θερμή προσευχή για να ματαιώσει ο Κύριος τα σχέδια του.
Γένεση ιη:23
23 Και καθώς ο Αβραάμ πλησίασε, είπε: Μήπως θα καταστρέψεις τον δίκαιο μαζί με τον ασεβή;
  Άλλο σπουδαίο εδάφιο σχετικό με το ζήτημα τούτο είναι στον: 
Αμώςγ:7  «Βεβαίως Κύριος ο Θεός δεν θέλει κάμει ουδέν χωρίς να αποκαλύψει το απόκρυφον αυτού εις τους δούλους αυτού τους προφήτας».
Και στο Δανιήλ κεφ.8 
Έχουμε  την περίπτωση μιας θερμής προσευχής.
  Για να έλθει στη ζωή ένας άνθρωπος προϋποτίθεται η γέννησης του. 
Και  η γέννησης συντελείται όχι ανώδυνα αλλά με πόνους που τους υφίσταται η μητέρα. Ο Απ. Παύλος έγραψε στους Κορινθίους: εγώ σας εγέννησα εν Χριστώ Ιησού δια του Ευαγγελίου». Α΄ Κορινθίους δ:15.Επίσης στους:  
Γαλάτας δ: 19» Τεκνία μου δια τους οποίους πάλιν είμαι εις οδύνας έως ου μορφωθεί ο Χριστός εν υμίν»..
  Οι λυτρωμένοι δεν πρέπει να ησυχάζουν και να αναπαύονται αλλά πρέπει να προσεύχονται θερμά για τους άλλους ανθρώπους που για λόγους τους οποίους αυτοί γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλον είναι μακριά από τις επαγγελίες του Θεού δηλαδή της Σωτηρίας Του.
  Και δεν πρέπει να λησμονούμε ότι θα δώσουμε λόγο στο Θεό για την αδιαφορία μας. Ο δίκαιος Θεός θα ζητήσει από μας ψυχές των συνανθρώπων μας.

Ώστε προτείνεται με αυστηρότητα το πνευματικό μας καθήκον προς τους απολωλότες του κόσμου τούτου. Και οι εν Αγίω Πνεύματι προσευχές μας πρέπει να έχουν πάντοτε σαν αντικείμενο την επιστροφή των αθανάτων ψυχών εις τον Θεόν δια Ιησού Χριστού.