9--7--2016--------Εξ’ αγάπης κι ευσπλαχνίας ο Χριστός εδώ στη γη Ελθών όπως εκ της θείας τιμωρίας και οργής Δυστυχείς ανθρώπους σώσει κι’ αιωνίως ευτυχείς Ημάς πάντας καταστήσει επειδή μας αγαπά.



07--ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
9-7-2016---ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Ησαΐας 63:
9 Σε όλες τις θλίψεις τους θλιβόταν, και ο άγγελος της παρουσίας του τούς έσωσε· στην αγάπη του και στην ευσπλαχνία του αυτός τούς λύτρωσε· και τους σήκωσε, και τους βάσταξε, όλες τις ημέρες τού αιώνα.
Ματθαίος 1:
20 Και ενώ αυτός τα συλλογίστηκε αυτά, ξάφνου, ένας άγγελος του Κυρίου, παρουσιάστηκε σ' αυτόν σε όνειρο, λέγοντας: Ιωσήφ, γιε τού Δαβίδ, μη φοβηθείς να παραλάβεις τη Μαριάμ, τη γυναίκα σου· επειδή, αυτό που γεννήθηκε μέσα της είναι από το Άγιο Πνεύμα·
 ΕΞ’ ΑΓΑΠΗΣ ΚΙ ΕΥΣΠΛΑΧΝΙΑΣ

1/. Εξ’ αγάπης κι ευσπλαχνίας ο Χριστός εδώ στη γη
Ελθών όπως εκ της θείας τιμωρίας και οργής
Δυστυχείς ανθρώπους σώσει κι’ αιωνίως ευτυχείς
Ημάς πάντας καταστήσει επειδή μας αγαπά.
…………………………
Επωδός
Ο χριστός μας αγαπά (δις)
Δι Ούτως ως θυσία προσηνεχθ’ εις τον σταυρόν
Ίνα η οργή η θεία λάβει τον εξιλασμό.


2/. Αν και ο Κύριος των πάντων και μονάρχης του παντός Αν και ποιητής των πάντων ο εκ Ναζαρέτ
Χριστός εν μορφή κατήλθε δούλου ίνα άρη την αράν
Την αράν του κόσμου όλου επειδή μας αγαπά.
………………………….
3/. Ω εταπεινώθη ως ουδείς άλλος ποτέ.
Εχλευάσθ’ εμαστιγώθη και ¨προφήτευσον Χριστέ
Ποιος σ’ ερραπησε;¨ Του είπαν. Ταύτα πάσχει ο αμνός.
Του Θεού υπέρ ανθρώπων επειδή μας αγαπά.

4/. Εις τον κήπο δοκιμάζει αγωνία τρομερά
Και προς τον πατέρα κράζει ν’ αποφύγει την αράν
Κι ‘ ένεκεν αυτής εκρέει ο ιδρώς αιματηρός
Κι’ επί του σταυρού εκπνέει ο χριστός οδυνηρός.
5/. Ω! αγάπη θαυμασία η αγάπη του Χριστού!
Ω! αγάπη εξαισία η του θείου Λυτρωτού!
Είναι άγνωστα τα βάθη της αγάπης Του αυτής
Ως ανέκφραστα τα πάθη που υπέστη επί γης.

…………………………………

09-------9-7--2016---------ANTIXRISTOS (Εκδόσεις «οι Νικητές»Κατερίνη)The HERB VANDER LUGT ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ;


09
ΟΙ ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥ ΔΑΝΙΗΛ
  Το χρονολογικό πλαίσιο για τους έσχατους καιρούς βρίσκεται στο(Δανιήλ θ:24—27) ένα μέρος που περιγράφει τις «Εβδομήντα Εβδομάδες» του Ισραήλ. Οι «Εβδομήντα αυτές στην πραγματικότητα είναι μια περίοδοςαπό 7 χρόνια η κάθε μια. Επομένως οι «Εβδομήντα Εβδομάδες» είναι 490 χρόνια. Οι πρώτες 60«εβδομάδες» 483 χρόνια αρχίζουν από το διάταγμα του Αρταξέρξη το 445 π.χ.(Νεεμίας β:5)μέχρι του θάνατο του Μεσσία.(Δανιήλ θ:26). Η αρχή τουεδαφίου 26 αναφέρεται στη σταύρωση του Χριστού. Οι Ρωμαίοι υπό τον Τίτο εκπλήρωσαν το δεύτερο μέρος του εδαφίου 26 καταστρέφοντας την Ιερουσαλήμ και το ναό το 70 μ.χ.

  Στο χωρίο αυτό συναντάμε τον αντίχριστο-ο οποίος ονομάζεται εδώ «ηγούμενος». Αυτός θα κάμει συνθήκη με πολλούς(με το λαό του Δανιήλ τους Ιουδαίους εδάφιο 24)για μια Εβδομάδα
(7 χρόνια). Αυτή είναι η Εβδομηκοστή εβδομάδα ο καιρός που ο Θεός θα ξαναρχίσει την δοσοληψία Του με το λαό Ισραήλ. Ο αντίχριστος σύμφωνα με χαρακτήρα του θα παραβεί τη συνθήκη του έπειτα από τριάμισι χρόνια («εν τω ημίσει της Εβδομάδος» εδάφιο 27) και θα αρχίσει μια βασιλεία τρόμου και καταστροφής που θα ερημώσει την πόλη Ιερουσαλήμ. Όμως τελικά θα νικηθεί και θα αφανιστεί όταν ο Χριστός επιστρέψει στη γη.

Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ
  Οι μελετητές της Βίβλου που πιστεύουν ότι ο Ιησούς Χριστός μπορεί να επιστρέψει οποιαδήποτε στιγμή για να παραλάβει  τους πιστούς από τη γη (Αρπαγή της Εκκλησίας) ισχυρίζονται ότι αυτό θα γίνει προτού ο αντίχριστος αρχίσει τη βασιλεία του εδώ κάτω στη γη. Και οι περισσότεροι από αυτούς πιστεύουν ακόμα ότι η αρπαγή της Εκκλησίας θα γίνει τουλάχιστον 3 ½ χρόνια πριν από τη βασιλεία του Αντίχριστου. Η διδασκαλία αυτή δεν στηρίζεται στο Δανιήλ θ:24 που λέει ότι οι Εβδομάδες έχουν σχέση με το λαό του προφήτη (τους Ιουδαίους) και την πόλη του (την Ιερουσαλήμ)και όχι με την Εκκλησία.

  Μερικοί σχολιαστές της Βίβλου όμως παρ’ όλο που συμφωνούν ότι τα παραπάνω είναι πιθανότητα σωστά λένε ότι η αρπαγή της Εκκλησίας θα μπορούσε ίσως να συμβεί κάποια στιγμή στη διάρκεια του πρώτου ημίσεως της Εβδομηκοστής εβδομάδας. Ισχυρίζονται ότι ο απ. Παύλος μας βεβαιώνει ότι «Θα αρπαχθούμε» προτού ο αντίχριστος αποκαλύψει την αληθινή του ταυτότητα και αρχίσει το πρόγραμμα του διωγμού του.
(Β΄ Θεσσαλονικείς β:1—12).

ΕΙΣΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ;
  Σχεδόν 2.000 χρόνια έχουν περάσει  από τότε που δύο άγγελοι είπαν στους αποστόλους ότι ο Ιησούς ο οποίος μόλις πριν από λίγο είχε εξαφανιστεί πίσω από ένα σύννεφο θα ξαναγυρίσει και πάλι κατά τον ίδιο τρόπο που Τον είχαν δει να φεύγει. Δυο χιλιάδες χρόνια είναι πολύ μεγάλο διάστημα! Η μια γενιά κατόπιν της άλλης περίμενε τη δεύτερη έλευση Του. οι άπιστοι συχνά κοροϊδεύουν. Πολλοί χριστιανοί αρχίζουν  να γίνονται νωθροί και χλιαροί. Οι λίγοι που πραγματικά μελετούν και ασχολούνται με τη Βιβλική προφητεία πολύ συχνά κάνουν χονδροειδή λάθη που γίνονται αφορμή για δυσπιστία και δυσφήμηση.

  Το προφητικό ρολόι όμως εξακολουθεί να χτυπάει. Και μια μέρα ξαφνικά και απροσδόκητα θα ακουστεί ο ήχος της σάλπιγγας και μια θριαμβευτική κραυγή θα διαπεράσει τον αέρα. Και τότε θα γίνει η αρπαγή η ανάσταση και το βήμα της κρίσης του Χριστού. Για τους ασεβείς όμως θα μείνουν εδώ κάτω στη γη θα γίνει η αποκάλυψης του αντίχριστου η τρομερή περίοδος της μεγάλης θλίψης και η καταστροφή της Μάχης του Αρμαγεδώνος.
Προσθήκη λεζάντας

  Αγαπητέ μου αναγνώστη είσαι έτοιμος; Αν έχεις δεχθεί τον Ιησού Χριστό σαν Σωτήρα σου δεν έχεις κανένα λόγο να φοβάσαι για την αιώνια κόλαση. Αν όμως ζεις μια ζωή μέσα στην αμαρτία και την παρακοή τότε θα ντραπείς και θα φοβηθείς όταν ο Χριστός έρθει να πάρει την εκκλησία Του.
  Αν δεν έχεις ποτέ αναγνωρίσει την αμαρτία σου και δεν έχεις πιστέψει στον Ιησού Χριστό να’ σαι βέβαιος ότι θα αντιμετωπίσεις την πιο σκοτεινή περίοδο σε όλη την ιστορία. Και πολύ πιθανόν να γίνεις οπαδός του αντίχριστου.

Το Β΄ Θεσσαλονικείς β:12 μας λέει ότι άνθρωποι που γνώριζαν την αλήθεια πριν την αρπαγή της εκκλησίας είναι πιθανόν να πλανηθούν και να καταστραφούν. Δέξου λοιπόν τον Ιησού Χριστό σαν Σωτήρα και Λυτρωτή σου τώρα. Αύριο μπορεί να είναι πολύ αργά!
Μετάφραση :Σοφίας Μανουσαρίδου.
                                                     ====Αμήν=====





12-------9--7--2016-------ΤΟ ΣΚΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΠΕΤΑΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ (*)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

ΤΟ ΣΚΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΠΕΤΑΣΜΑΤΟΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ (*)
ΥΠΟ ΑΙΔ. ΣΠΥΡΟΥ ΖΩΔΙΑΤΗ Δ. Θ.
ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ «Ο ΛΟΓΟΣ»
ΕΜΜ. ΜΠΕΝΑΚΗ ΑΘΗΝΑΙ
……………
12
Πήγαινε απ’ Ευθείας στον Πατέρα Θεό

Θυμάστε στο 15 κεφάλαιο του Λουκά τα πρώτα δύο εδάφια είναι μια εισαγωγή για τα επόμενα τρία κεφάλαια και για τις παραβολές που είπε ο Κύριος μας.
Να τι λένε:

Λουκάς 15:1-2—Βάμβας
1 Επλησίαζον δε εις αυτόν πάντες οι τελώναι και οι αμαρτωλοί, διά να ακούωσιν αυτόν.
2 Και διεγόγγυζον οι Φαρισαίοι και οι γραμματείς, λέγοντες ότι ούτος αμαρτωλούς δέχεται και συντρώγει μετ' αυτών.
Λουκάς 15:1-2—Σ. Φίλος
1 ΚΑΙ τον πλησίαζαν όλοι οι τελώνες και οι αμαρτωλοί, για να τον ακούν.
2 Και οι Φαρισαίοι και οι γραμματείς γόγγυζαν αναμεταξύ τους, λέγοντας ότι: Αυτός δέχεται αμαρτωλούς, και τρώει μαζί τους.
Σα να μας έδινε ένα προοίμιο, εκείνου που θα έκαμνε ο Ιησούς Χριστός πάνω στο σταυρό για να είναι και θα έσκιζε το καταπέτασμα του ναού για να είναι η είσοδος ελεύθερη ενώπιον του Πατέρα Του. Και μας δίνει στο Λουκά 15 κεφάλαιο την παραβολή του Άσωτου Γιου και θυμάστε όταν ο άσωτος γιος Ήθελε να επιστρέψει στο σπίτι του πατέρα του τι έκανε; Πήγε να βρει κανενα ιερέα για να μεσολαβήσει στον πατέρα του;  Όχιπήγε απευθείας στο σπίτι του πατέρα του.
  Και θυμάστε ότι έχουμε δύο περιστατικά για λεπρούς που θεράπευσε ο Κύριος μας. 

Έχουμε το περιστατικό στο:
 Ματθαίος 8:4—Βάμβας
4 Και λέγει προς αυτόν ο Ιησούς· Πρόσεχε μη είπης τούτο εις μηδένα, αλλ' ύπαγε, δείξον σεαυτόν εις τον ιερέα και πρόσφερε το δώρον, το οποίον προσέταξεν ο Μωϋσής διά μαρτυρίαν εις αυτούς.
Ματθαίος 8:4—Σ. Φίλος
4 Και ο Ιησούς λέει σ' αυτόν: Πρόσεχε μη το πεις σε κανέναν· αλλά, πήγαινε, δείξε τον εαυτό σου στον ιερέα, και πρόσφερε το δώρο, που ο Μωυσής πρόσταξε, για μαρτυρία σ' αυτούς.
Έπρεπε δηλαδή στην οικονομία εκείνη να πάει να δείξει τον εαυτό του στον ιερέα και να τον ανακηρύξει ο ιερέας ότι ήταν ελεύθερος της ασθένειας του. Ότι ήταν καθαρισμένος.
Και στο Λουκά έχουμε τους τους δέκα λεπρούς και τους λεει:
Και στο Λουκά 17:14—18 —Βάμβας
14 Και ιδών είπε προς αυτούς· Υπάγετε και δείξατε εαυτούς εις τους ιερείς. Και ενώ, επορεύοντο, εκαθαρίσθησαν.
Και στο Λουκά 17:14—18 —Σ. Φίλος
14 Και όταν τους είδε είπε: Πηγαίνετε και δείξτε τον εαυτό σας στους ιερείς.Και ενώ πορεύονταν, καθαρίστηκαν.
………
Έπρεπε πρώτα  να πάνε στους ιερείς  αλλά ο άσωτος πηγαίνει απ’ ευθείας στον Πατέρα. Γεφυρώθηκε πια το χάσμα μεταξύ του αμαρτωλού και του Θεού. Αξίωσε λοιπόν άνθρωπε το δικαίωμα σου.
 Μπες μέσα στα άγια των αγίων στηριζόμενος πάνω στο αίματος του  Ιησού Χριστού. Τέλος του χωρισμού μας από τον Θεό επιτεύχθηκε πλέον. Για 1500 ολόκληρα χρόνια
Το καταπέτασμα χώριζε το λαό τον αμαρτωλό από το Θεό.
Ο Χριστός με το θάνατο Του το καταπέτασμα αυτό το έσκισε και ένωσε τον άνθρωπο με το Θεό.
ΔΟΞΑΣΜΕΝΟ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ! ΑΜΗΝ





09----------- ANTIXRISTOS (Εκδόσεις «οι Νικητές»Κατερίνη)The HERB VANDER LUGT ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ;


ANTIXRISTOS     
 (Εκδόσεις «οι Νικητές»Κατερίνη)The HERBVANDER LUGT
ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ;
09
ΟΙ ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥ ΔΑΝΙΗΛ
  Το χρονολογικό πλαίσιο για τους έσχατους καιρούς βρίσκεται στο(Δανιήλ θ:24—27) ένα μέρος που περιγράφει τις «Εβδομήντα Εβδομάδες» του Ισραήλ. Οι «Εβδομήντα αυτές στην πραγματικότητα είναι μια περίοδος από 7 χρόνια η κάθε μια. Επομένως οι «Εβδομήντα Εβδομάδες» είναι 490 χρόνια. 
Οι πρώτες 60 «εβδομάδες» 483 χρόνια αρχίζουν από το διάταγμα του Αρταξέρξη το 445 π.χ.(Νεεμίας β:5)μέχρι του θάνατο του Μεσσία.(Δανιήλ θ:26). Η αρχή του εδαφίου 26 αναφέρεται στη σταύρωση του Χριστού. Οι Ρωμαίοι υπό τον Τίτο εκπλήρωσαν το δεύτερο μέρος του εδαφίου 26 καταστρέφοντας την Ιερουσαλήμ και το ναό το 70 μ.χ.
  Στο χωρίο αυτό συναντάμε τον αντίχριστο-ο οποίος ονομάζεται εδώ «ηγούμενος». Αυτός θα κάμει συνθήκη με πολλούς(με το λαό του Δανιήλ τους Ιουδαίους εδάφιο 24)για μια Εβδομάδα (7 χρόνια). 
Αυτή είναι η Εβδομηκοστή εβδομάδα ο καιρός που ο Θεός θα ξαναρχίσει την δοσοληψία Του με το λαό Ισραήλ. Ο αντίχριστος σύμφωνα με χαρακτήρα του θα παραβεί τη συνθήκη του έπειτα από τριάμισι χρόνια («εν τω ημίσει της Εβδομάδος» εδάφιο 27) και θα αρχίσει μια βασιλεία τρόμου και καταστροφής που θα ερημώσει την πόλη Ιερουσαλήμ. Όμως τελικά θα νικηθεί και θα αφανιστεί όταν ο Χριστός επιστρέψει στη γη.

Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ
  Οι μελετητές της Βίβλου που πιστεύουν ότι ο Ιησούς Χριστός μπορεί να επιστρέψει οποιαδήποτε στιγμή για να παραλάβει  τους πιστούς από τη γη (Αρπαγή της Εκκλησίας) ισχυρίζονται ότι αυτό θα γίνει προτού ο αντίχριστος αρχίσει τη βασιλεία του εδώ κάτω στη γη. Και οι περισσότεροι από αυτούς πιστεύουν ακόμα ότι η αρπαγή της Εκκλησίας θα γίνει τουλάχιστον 3 ½ χρόνια πριν από τη βασιλεία του Αντίχριστου. Η διδασκαλία αυτή δεν στηρίζεται στο Δανιήλ θ:24 που λέει ότι οι Εβδομάδες έχουν σχέση με το λαό του προφήτη (τους Ιουδαίους) και την πόλη του (την Ιερουσαλήμ)και όχι με την Εκκλησία.

  Μερικοί σχολιαστές της Βίβλου όμως παρ’ όλο που συμφωνούν ότι τα παραπάνω είναι πιθανότητα σωστά λένε ότι η αρπαγή της Εκκλησίας θα μπορούσε ίσως να συμβεί κάποια στιγμή στη διάρκεια του πρώτου ημίσεως της Εβδομηκοστής εβδομάδας. Ισχυρίζονται ότι ο απ. Παύλος μας βεβαιώνει ότι «Θα αρπαχθούμε» προτού ο αντίχριστος αποκαλύψει την αληθινή του ταυτότητα και αρχίσει το πρόγραμμα του διωγμού του.
(Β΄ Θεσσαλονικείς β:1—12).

ΕΙΣΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ;
  Σχεδόν 2.000 χρόνια έχουν περάσει  από τότε που δύο άγγελοι είπαν στους αποστόλους ότι ο Ιησούς ο οποίος μόλις πριν από λίγο είχε εξαφανιστεί πίσω από ένα σύννεφο θα ξαναγυρίσει και πάλι κατά τον ίδιο τρόπο που Τον είχαν δει να φεύγει. Δυο χιλιάδες χρόνια είναι πολύ μεγάλο διάστημα! Η μια γενιά κατόπιν της άλλης περίμενε τη δεύτερη έλευση Του. οι άπιστοι συχνά κοροϊδεύουν. 

Πολλοί χριστιανοί αρχίζουν  να γίνονται νωθροί και χλιαροί. Οι λίγοι που πραγματικά μελετούν και ασχολούνται με τη Βιβλική προφητεία πολύ συχνά κάνουν χονδροειδή λάθη που γίνονται αφορμή για δυσπιστία και δυσφήμηση.
  Το προφητικό ρολόι όμως εξακολουθεί να χτυπάει. Και μια μέρα ξαφνικά και απροσδόκητα θα ακουστεί ο ήχος της σάλπιγγας και μια θριαμβευτική κραυγή θα διαπεράσει τον αέρα. Και τότε θα γίνει η αρπαγή η ανάσταση και το βήμα της κρίσης του Χριστού.

 Για τους ασεβείς όμως θα μείνουν εδώ κάτω στη γη θα γίνει η αποκάλυψης του αντίχριστου η τρομερή περίοδος της μεγάλης θλίψης και η καταστροφή της Μάχης του Αρμαγεδώνος.
  Αγαπητέ μου αναγνώστη είσαι έτοιμος; Αν έχεις δεχθεί τον Ιησού Χριστό σαν Σωτήρα σου δεν έχεις κανένα λόγο να φοβάσαι για την αιώνια κόλαση. Αν όμως ζεις μια ζωή μέσα στην αμαρτία και την παρακοή τότε θα ντραπείς και θα φοβηθείς όταν ο Χριστός έρθει να πάρει την εκκλησία Του.

  Αν δεν έχεις ποτέ αναγνωρίσει την αμαρτία σου και δεν έχεις πιστέψει στον Ιησού Χριστό να’ σαι βέβαιος ότι θα αντιμετωπίσεις την πιο σκοτεινή περίοδο σε όλη την ιστορία. Και πολύ πιθανόν να γίνεις οπαδός του αντίχριστου. Το Β΄ Θεσσαλονικείς β:12 μας λέει ότι άνθρωποι που γνώριζαν την αλήθεια πριν την αρπαγή της εκκλησίας είναι πιθανόν να πλανηθούν και να καταστραφούν. 

Δέξου λοιπόν τον Ιησού Χριστό σαν Σωτήρα και Λυτρωτή σου τώρα. Αύριο μπορεί να είναι πολύ αργά!
Μετάφραση :Σοφίας Μανουσαρίδου.
                                                    ====Αμήν=====





11-----------8-7-2016------ ΤΟ ΣΚΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΠΕΤΑΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ (*)


ΤΟ ΣΚΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΠΕΤΑΣΜΑΤΟΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ (*)
ΥΠΟ ΑΙΔ. ΣΠΥΡΟΥ ΖΩΔΙΑΤΗ Δ. Θ.
ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ «Ο ΛΟΓΟΣ»
ΕΜΜ. ΜΠΕΝΑΚΗ ΑΘΗΝΑΙ
……………
11
Άνοιξε Η Είσοδος Στο Θεό.
   Το τρίτο μάθημα του σκισίματος του καταπετάσματος υπήρξε το τέλος των ιερατικών λειτουργιών και τελετουργιών.
Το καταπέτασμα συμβόλιζε την προνομιούχα θέση των ιερέων.
Κανένας κοινός άνθρωπος δεν μπορούσε να επικοινωνήσει
Απ’ ευθείας με το Θεό στην Παλαιά Οικονομία. Έπρεπε πάντα να πάει δια του ιερέα.  Εκείνοι είχαν πολλούς αρχιερείς εμείς έχουμε έναν Αρχιερέα τον Ιησού Χριστό.
  Ο κάθε πιστός τώρα μπορεί να μπαίνει στην παρουσία  του Θεού γιατί μετά το θάνατο του Χριστού σκίστηκε το καταπέτασμα και είναι ανοιχτεί πια η είσοδος ενώπιον του θεού. Ο κάθε πιστός είναι τώρα ιερέας. Αυτό  έκανε ο Χριστός επάνω στο σταυρό.

Οι Πιστοί είναι ιερείς
   Μας λένε μερικοί πως εμείς δεν έχουμε ιερείς.
Πως δεν έχουμε; Εμείς είμαστε όλοι ιερείς. Γι’ αυτό μπορούμε να προσευχόμαστε απ’ ευθείας στο Θεό και να Τον αποκαλούμε πατέρα μας.
Ποια είναι διδασκαλία του Ιησού Χριστού; Πώς να προσευχόμαστε;
Μήπως είπε πηγαίνετε να βρείτε κάποιον ιερέα να τον παρακαλέσετε να μεσολαβήσει μεταξύ σας και του Θεού; Όχι . όταν προσεύχεστε λέει , να λέτε«Πάτερ Ημών».
Απ’ ευθείας. Χρειάζεται όμως προσοχή. Υπάρχει  πάντα ο κίνδυνος να νομίσουμε ότι ο Θεός είναι ισότιμος μ’ εμάς και γι’ αυτό ο Κύριος μας- μας δίδαξε να προσθέτουμε: «Ο εν τοις Ουρανοίς».

Ο Θεός Πατέρας μας , ναι , αλλά ο Πατέρας αυτός δεν είναι στο διπλανό δωμάτιο σαν άνθρωπος πεπερασμένος όπως  εμείς. ΕίναιΕΝ ΤΟΙΣ ΟΥΡΑΝΟΙΣ.
……
Έχουμε Ναούς Αλλ’ Όχι ΝΑΟ   Έχουμε ναούς σήμερα στους οποίους λατρεύουμε το Θεό αλλά δεν έχουμε έναν ναό. Ναούς, αλλά όχι έναν μοναδικό ναό.
Αποκάλυψη 1:6—Βάμβας 
6 και όστις έκαμεν ημάς βασιλείς και ιερείς εις τον Θεόν και Πατέρα αυτού, εις αυτόν είη η δόξα και το κράτος εις τους αιώνας των αιώνων· αμήν.
Αποκάλυψη 1:6—Σ. Φίλος
6 και ο οποίος μάς έκανε βασιλιάδες, και ιερείς στον Θεό και Πατέρα του· σ' αυτόν είθε να είναι η δόξα και η κυριαρχική εξουσία στους αιώνες των αιώνων. Αμήν.
Πολλοί μεταφραστές κάνανε κακή μετάφραση του εδαφίου αυτού.Λένε μας έκανε βασιλείς και ιερείς.
Όχι δεν μας έκανε  βασιλιάδες. Το κείμενο λέει μας έκανε βασιλεία πάνω στην οποία Εκείνος βασιλεύει.
Δεν είμαστε εμείς οι βασιλιάδες αλλά Εκείνος είναι ο βασιλιάς. Εμείς είμαστε η βασιλεία Του.

Μας έκανε λοιπόν βασιλεία κι ύστερα τι λέει; Ιερείς. Μας έκανε λέει όλους ιερείς. Κανένας απόστολος δεν ονομάστηκε ιερέας. Ο όρος ιερέας στη χριστιανική εκκλησία δεν χρησιμοποιούνταν κατά τους δύο πρώτους χριστιανικούς αιώνες. Ο θεσμός του ιερέα όπως στην Παλαιά Διαθήκη εισάχθηκε από τους πατέρες τον τρίτο Μ. Χ. αιώνα.
Μια κοινή εξουσία και το προνόμιο όλων των χριστιανών ξανάγινε μια αποκλειστική δικαιοδοσία μερικών ανθρώπων του κλήρου. Και σαν μόνο τρόπο να Τον πλησιάσουμε δια των ιερέων. Αυτό είναι αντιγραφικό γιατί έχουμε την παρρησία να ερχόμαστε ενώπιον του Κυρίου απ’ ευθείας.
  Λέει ο Παύλος:
Α΄ Κορινθίους 12:28—Βάμβας
28 Και άλλους μεν έθεσεν ο Θεός εν τη εκκλησία πρώτον αποστόλους, δεύτερον προφήτας, τρίτον διδασκάλους, έπειτα θαύματα, έπειτα χαρίσματα ιαμάτων, βοηθείας, κυβερνήσεις, είδη γλωσσών.
Α΄ Κορινθίους 12:28—Σ. Φίλος
28 Και άλλους μεν έβαλε ο Θεός μέσα στην εκκλησία, πρώτον αποστόλους, δεύτερον προφήτες, τρίτον δασκάλους, έπειτα θαύματα, έπειτα χαρίσματα θεραπείας, βοήθειας, διακυβερνήσεις, γένη γλωσσών.
Όχι ιερείς.
Και  στην επιστολή προς:
Εφεσίους 4:11—Βάμβας
11 Και αυτός έδωκεν άλλους μεν αποστόλους, άλλους δε προφήτας, άλλους δε ευαγγελιστάς, άλλους δε ποιμένας και διδασκάλους,
Εφεσίους 4:11—Σ. Φίλος
11 Κι αυτός έδωσε άλλους μεν αποστόλους, άλλους δε προφήτες, άλλους δε ευαγγελιστές, άλλους δε ποιμένες και δασκάλους,
Όχι ιερείς
Ρωμαίους 12:6-8—Βάμβας
6 Έχοντες δε χαρίσματα διάφορα κατά την δοθείσαν εις ημάς χάριν, είτε προφητείαν, ας προφητεύωμεν κατά την αναλογίαν της πίστεως,
7 είτε διακονίαν, ας καταγινώμεθα εις την διακονίαν, είτε διδάσκει τις, ας καταγίνηται εις την διδασκαλίαν,
8 είτε προτρέπει τις, εις την προτροπήν· ο μεταδίδων, ας μεταδίδη εν απλότητι, ο προϊστάμενος ας προΐσταται μετ' επιμελείας, ο ελεών ας ελεή εν ιλαρότητι.
Ρωμαίους 12:6-8—Σ. Φίλος
6 Έχοντας, μάλιστα, διάφορα χαρίσματα, σύμφωνα με τη χάρη που δόθηκε σε μας, είτε προφητεία, ας προφητεύουμε σύμφωνα με την αναλογία τής πίστης·
7 είτε διακονία, ας καταγινόμαστε στη διακονία· είτε κάποιος διδάσκει, ας καταγίνεται στη διδασκαλία·
8 είτε κάποιος προτρέπει, στην προτροπή· αυτός που μεταδίδει, ας μεταδίδει με απλότητα· ο προϊστάμενος, ας προΐσταται με επιμέλεια· αυτός που ελεεί, ας ελεεί με πρόσχαρη διάθεση.
………….