01------12--7--2016-------ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ


01/. ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
  Όμως στην Π. Διαθήκηδεν έδωσε περιγραφή περί του ιδίου του Αγίου Πνεύματος τόσο αποκαλυπτική όσο έγινε το για το Πρώτο και Δεύτερο Πρόσωπο της
  Το μοναδικό έργο του Αγίου Πνεύματος είναι να δοξάζει τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό να ελέγχει τον κόσμο περί αμαρτίας δικαιοσύνης και κρίσεως και να φέρνει σε κατάνυξη στις καρδιές των ανθρώπων προς μετάνοια.
  Όλοι όσοι δέχονται τον Χριστό ως ατομικό τους Σωτήρα αποτελούν την Εκκλησία δηλαδή την νύμφη του Χριστού και αυτοί είναι «εκ πάσης φυλής και γλώσσης και λαού και Έθνους» (Αποκάλυψης ε:10).
  Ο αριθμός της Εκκλησίας είναι «κεκρυμμένος εν τω Πατρί» όταν δε συμπληρωθεί ο αριθμός της Εκκλησίας ο Χριστός θα σηκωθεί
Από τον θρόνο του Πατέρα Του «θα κατεβεί από τον ουρανό με κέλευσμα με φωνή αρχαγγέλου και με σάλπιγγα Θεού και οι αποθανόντες εν Χριστώ θα αναστηθούν πρώτον έπειτα εμείς οι ζώντες όσοι απομένομεν θα αρπαχθούμε με αυτούς εν νεφέλαις προς συνάντηση του Κυρίου εις τον αέρα»
(Α΄ Θεσσαλονικείς δ:16)               
  Το Άγιο Πνεύμα «ικετεύει υπέρ ημών δια στεναγμών αλάλητων»(Ρωμαίους κ: 26) δια να παραστήσει την Εκκλησία εις τον Χριστό ένδοξη χωρίς ρυτίδα ή κηλίδα (Εφεσίους ε:27)
  Μαζί με το Άγιο Πνεύμα και η Νύμφη λέγει «Ελθέ». Και η απάντηση που δίδετε εις αυτήν την κραυγή είναι: «Ναι έρχομαι ταχέως. Αμήν. Ναι έρχου Κύριε Ιησού»
(Αποκάλυψης κβ:17—20).

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
   Εις προςΕβραίους Επιστολή αρχίζει με την εξής σημαντική δήλωση: «Ο Θεός …ελάλησε το πάλαι προς τους πατέρας ημών δια των προφητών πολλάκις και ποικιλοτρόπως…»
Και ελάλησε χρησιμοποιώντας το Άγιο Πνεύμα το ένα εκ των τριών Προσώπων της Τριαδικής Θεότητας: «Υπό του Πνεύματος του Αγίου κινούμενοι ελάλησαν οι άγιοι άνθρωποι του Θεού»
(Β΄ Πέτρου α:21). Και «…οι προφήται οι προφητεύοντες περί της χάρητος ήτις έμελλε να έλθει εις εσάς ερευνώντες εις τίνα ή ποίον καιρόν εφανέρωνε το έν αυτοίς Πνεύμα του Χριστού ότε προεμαρτύρει τα πάθη του Χριστού και τας μετά ταύτα δόξας εις τους οποίους απεκαλύφθη….»(Α΄ Πέτρου α:10—12).
  Ο Θεός αποκάλυψε τον Εαυτό Του εις τους ανθρώπους καθώς και το κυρίαρχο αλλά αγαθό Του θέλημα και προανήγγειλε την αποστολή Σωτήρα των ψυχών χρησιμοποιώντας ως άμεσον αγγελιοφόρο Του το Άγιο Πνεύμα. Μίλησε ο Θεός και είπε όσα οι άνθρωποι θα ήσαν ικανοί να κατανοήσουν περί του Εαυτού Του αλλά και περιέγραψε Εκείνον τον Οποίον θα προσέφερε για να δώσει τον Εαυτό Θεότητας. Έπρεπε να έλθει ο Υιός του Θεού για να μιλήσει περί του Πνεύματος και να Τον συστήσει εις στους ανθρώπους και να διαγράψει το είδος και την αξία του έργου Του και τον τρόπο με τον οποίο θα ενεργούσε στην καρδιά και τη ζωή του ώστε να τους βοηθήσει να γίνουν κάτοχοι του δώρου της Σωτηρίας και Μέτοχοι των Ευλογιών που την ακολουθούν.

  Όμως στην Π. Διαθήκηδεν έδωσε περιγραφή περί του ιδίου του Αγίου Πνεύματος τόσο αποκαλυπτική όσο έγινε το για το Πρώτο και Δεύτερο Πρόσωπο της Θεότητας. Έπρεπε να έλθει ο Υιός του Θεού για να μιλήσει περί του Πνεύματος και να Τον συστήσει εις στους ανθρώπους και να διαγράψει το είδος και την αξία του έργου Του και τον τρόπο με τον οποίο θα ενεργούσε στην καρδιά και τη ζωή του ώστε να τους βοηθήσει να γίνουν κάτοχοι του δώρου της Σωτηρίας και Μέτοχοι των Ευλογιών που την ακολουθούν.
  Μεταξύ των άλλων που ο Κύριος Ιησούς είπε περί του Αγίου Πνεύματος είναι ότι «Πάσα βλασφημία εναντίον αυτού (του Πνεύματος )δεν θέλει συγχωρεθεί ούτε εις τον παρόντα ούτε εις τον μέλλοντα αιώνα (Ματθαίος ιβ:21—32).
   Και το ερώτημα που τίθεται πολλές φορές και περιμένει  απάντηση είναι: Πότε και πως βλασφημείτε το Άγιο Πνεύμα;
  Πιστεύω ότι μία περίπτωση βλασφημίας είναι εκείνη κατά την οποία Του γίνεται άρνησης εκ μέρους των ανθρώπων. Βλασφημούν εναντίον Του όσοι δεν δέχονται ότι υπάρχει Άγιο Πνεύμα ή ότι υπάρχει μεν αλλά δεν είναι προσωπικότης και μάλιστα Θεία. Μια άλλη περίπτωση είναι όταν γίνεται μείωσης του Πνεύματος. Όταν υποτιμάται η εξουσία Του η δύναμη η αγάπη Του δια για τους ανθρώπους η επιθυμία Του για τη σωτηρία τους η πρόθυμη συνεργασία Του μετά των άλλων προσώπων της Θεότητος για σωτηρία ψυχών αθανάτων και κληρονομιά της Βασιλείας του Θεού.
  Αυτό είναι  που πρέπει να έχουν πάντοτε στην σκέψη τους όσοι θα επιχειρήσουν να μιλήσουν ή να γράψουν περί του Αγίου Πνεύματος. Εφ’ όσον πρόκειται να στραφεί ο λόγος γύρω από Εκείνων που εμπνέει και αποκαλύπτει τα αόρατα πρέπει ο Ίδιος να μιλήσει και τότε θα δώσει ορθή και πλήρη περιγραφή της προσωπικότητας Του και του έργου Του.

   Πεποίθησηςμου είναι ότι ο γράφων περί του Θείου Παρακλήτου πρέπει όχι μόνον να έχει «διπλή μερίδα Πνεύματος» αλλά να είναι τελείως πληρωμένος από του Πνεύματος. Και τότε και μόνον δεν θα βλασφημήσει το Πνεύμα. Και τότε μόνο θα δοξάσει τον Θεό αλλά και θα βοηθήσει τους ακροατές ή αναγνώστες του να γνωρίσουν να αισθανθούν την ανάγκη και να παραδοθούν εις τον έλεγχο του Πνεύματος αλλά και εις τις οδηγίες Του ώστε να επιστραφούν εις τον Θεό και δια της πίστεως εις τον Χριστό να απολαύσουν την σωτηρία της ψυχής τους και την μακαρία ελπίδα της αιώνιας ζωής.
   Το Άγιο Πνεύμα θα οδηγήσει εκείνους που θα ασχοληθούν μαζί Του να αντλήσουν όλες τις περί Αυτού μαρτυρίες από την Αγία Γραφή να τις ερμηνεύσουν ορθοτομώντας(κάνοντας το ορθό) τον λόγο αλλά και θα τους δώσει και τις άλλες πληροφορίες που απαιτούνται με άμεση προσωπική αποκάλυψη.

   Και αυτόακριβώς διαπιστώνεται ότι συνέβη με τον συγγραφέα του παρόντος βιβλίου του οποίου το θέμα είναι περί του Αγίου Πνεύματος. Ήταν ο άνθρωπος ο οποίος είχε απολαύσει την σωτηρία του Χριστού. Εκείνος που είχε αφιερωθεί εις τον Θεό δια του Πνεύματος και είχε πληρωθεί υπ’  Αυτού. Και υπήρξε εκείνος που πρόσφερε τη ζωή του χάριν της πίστεως του εις τον Χριστό και της μαρτυρίας του Ευαγγελίου.
  Ο πιστός είναι και κατάλληλος για να μιλήσει και να γράψει περί του Πνεύματος. Η μελέτη του πλήρης (γεμάτη) εμπεριστατωμένη(που εξετάσθηκε με πολύ προσοχή) είναι βασισμένη στο Λόγο του Θεού αλλά και σε όσα το Πνεύμα του Θεού του απεκάλυπτε απ’ ευθείας.
   Πιστεύω ότι τις ευλογίες που ο συγγραφέας απόλαυσε ενώ μελετούσε και έγραφε περί του Αγίου Πνεύματος θα τις συμμεριστεί μαζί του και ο αναγνώστης του βιβλίου του.
  Και αν υπάρχει κάτι που είναι δυνατόν να του προστεθεί ο Θείος Παράκλητος θα το προσφέρει ώστε η ευλογία του να είναι πλήρης ικανοποιητική και συντελεστική εις την οικοδομή την αύξηση και την απόλαυση της Δόξας του Θεού.

  Με την ευχή αυτή παραδίδομε το βιβλίο αυτό εις τους αγαπώντας την αλήθεια.
synexizetai