13--7---2016--------02-- KAI 03----ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ-


Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916)
Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 

     Αρχίζοντας την μελέτη μας περί του Αγίου Πνεύματος αναφέρομε πρώτα την Προσωπικότητα Του θέμα που είναι και το κυριότερο μέρος της όλης μελέτης.
   Δια να γράψουμε την βιογραφία ενός ανθρώπου πρέπει να γνωρίζουμε τα σχετικά με την προσωπικότητα του. 

  Το θέμα το αναφερόμενο εις την Προσωπικότητα του Αγίου Πνεύματος έγινε κατά το παρελθόν αντικείμενον συζητήσεως από τους θεολόγους και δημιουργήθηκε σύγχυσης λόγω των διαφόρων αντιλήψεων που αναπτύχθηκαν. Οφείλουμε λοιπόν να μελετήσουμε τον Λόγο του Θεού για να έχουμε ορθή γνώση για το σπουδαίο τούτο θέμα.
  Και κατ’ αρχήν πρέπει να διευκρινιστεί ότι μία προσωπικότης διακρίνεται εκ των ιδιοτήτων που έχει.  Και ιδιότητες της είναι η γνώσης η λογική η κρίσης η ηθική διάκρισης η αυτοσυνειδησία η φαντασία η μνήμη η σκέψης κλπ.

  Επίσης χαρακτηριστικά της προσωπικότητας είναι και τα συναισθήματα: χαρά λύπη αγάπη μίσος ειρήνη ταραχή κλπ.
  Ο Θεός Πατήρ και ο Υιός είναι Προσωπικότητες επειδή έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά καθώς επίσης και οι άγγελοι τα ουράνια πνεύματα. Προσωπικότης είναι και ο άνθρωπος επειδή έχει όλα τα ανωτέρω χαρακτηριστικά. Τα ζώα και τα φυτά δεν έχουν προσωπικότητα διότι δεν έχουν τα χαρακτηριστικά αυτά.
  Για τη μελέτη περί Προσωπικότητας του Αγίου Πνεύματος θα ανατρέξουμε εις τον Λόγο του Θεού έχοντας  την βεβαιότητα ότι είναι Θεόπνευστος.

  1/. Το Άγιον Πνεύμα έλαβε ενεργόν μέρος εις την Δημιουργία.
   Την Δημιουργική ενέργεια του Αγίου Πνεύματος την δείχνουν τα εξής εδάφια: (Γένεσης α:2—Ιώβ κς:13—ψαλμός ρδ:30—
Ιώβ λγ:4). «Το Πνεύμα του Θεού με εδημιούργησε «. Εφ’ όσον το Άγιο Πνεύμα δημιουργεί τούτο σημαίνει ότι είναι Προσωπικότης.
Δεν είναι δυνατόν να φανταστούμε ότι ο Δημιουργός μας είναι μία ανωτέρα δύναμης μονάχα όπως πολλοί ισχυρίζονται. Η δύναμης είναι απρόσωπη αλλά ο Θεός μας είναι Προσωπικότης. Το Σύμπαν δεν έγινε στην τύχη αλλά δημιουργήθηκε με σχέδιο με σοφία με πρόγραμμα. 

  Το Άγιο Πνεύμα δεν είναι μόνο Δημιουργός της Φυσικής αλλά είναι και της Πνευματικής Δημιουργίας (Ιωάννης γ:1—18) αν δεν είναι Προσωπικότης δεν είναι ικανό να μας αναγεννήσει.
  2/. Για το Πνεύμα το Άγιο χρησιμοποιείται η προσωπική Αντωνυμία «ΕΚΕΙΝΟΣ».
  Στην Ελληνική γλώσσα οι λέξεις «Το Άγιο Πνεύμα» είναι ουδετέρου γένους. Και αν δεν χρησιμοποιούνταν η αντωνυμία «Εκείνος»  τότε θα επρόκειτο για μια απρόσωπη αφηρημένη δύναμης.  Συναντούμε όμως να την αναφέρει ο Κύριος επανειλημμένως στον λόγο Του.(Ιωάννης ις:13)
  3/. Αναφέρετε με το όνομα Του και συνδέεται με το όνομα του Πατρός και του Υιού και αυτό δείχνει ότι είναι Προσωπικότης. (Ματθαίος κη :19).
  Στην τελετή του βαπτίσματος βαπτιζόμαστε στο όνομα προσωπικότητας και σ’ αυτήν το Άγιο Πνεύμα συνδέεται με τον Πατέρα και τον Υιό(Προσωπικότητες) λ.χ.
 (Β΄ Κορινθίους ιγ:13)
03-ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976)
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916)
Αν το Άγιο Πνεύμα δεν είναι προσωπικότης όπως ο Πατέρας και ο Υιός θα ήταν αδύνατον να συνδέσουν το Όνομα Τους  με Αυτό.
  4/. Την Προσωπικότητα του Αγίου Πνεύματος την αποδεικνύει και η διακονία του. σχετικά εδάφια: (Ιωάννης ιδ:16—17—26
Ιωάννης ις:7—12—14 ). Ο ι περικοπές αυτές δείχνουν ότι το Άγιο Πνεύμα ανέλαβε να συνεχίσει το έργο του Χριστού σαν αντικαταστάτης Του.  «Θα σας στείλω άλλον Παράκλητο» θα ήταν δυνατόν να αντικαταστήσει τον Ιησού Χριστό στο έργο Του (δηλαδή μια προσωπικότητα) αν ήταν το Πνεύμα μια αφηρημένη δύναμης όπως είναι ο αέρας; Πως θα μπορούσε  να αναλάβει μια τόσο σπουδαία αποστολή;
  5/. Το Άγιο Πνεύμα αγιάζει τους Πιστούς (Β  Θεσσαλονικείς β:13)»Δια του Αγιασμού του Πνεύματος». Επίσης: (Α΄ Πέτρου α:2-Ρωμαίους ιε:16). Οι περικοπές αυτές δείχνουν ότι το Άγιο Πνεύμα αγιάζει. Η λέξης αγιασμός τόσο στην Π. Διαθήκη όσο και στην Κ. Διαθήκη σημαίνει: Αποχωρισμός προς χρήσιν του Θεού για ένα ιδιαίτερο σκοπό. Το έργο του  αγιασμού
Δεν είναι δυνατό να το επιτελέσει μια δύναμης απρόσωπη. Ένας αέρας ή κάτι άλλο εκτός από Προσωπικότητα
(Ιωάννης ιζ:17—19)
  6/. Η βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος δείχνει ότι είναι Προσωπικότης (Εβραίους ι:29-Ματθαίος ιβ:31) Τον αέρα δεν τον βλασφημεί κανείς ούτε και προσβάλλεται ο αέρας.

  7/. Το  Άγιο Πνεύμα διανέμει χαρίσματα στους πιστούς. Αυτό δείχνει ότι είναι Πρόσωπο (Α΄ Κορινθίους ιβ: 1—11). «Το εν και το αυτό Πνεύμα διανέμει εις έκαστον καθώς θέλει»
(εδάφια 7—11). Αν διανέμει στον κάθε ένα «χωριστά» σημαίνει ότι διακρίνει.
  8/. Το Άγιο Πνεύμα μπορεί να αγαπά. Άρα είναι πρόσωπο. Γνωρίσματα της προσωπικότητας είναι το να αγαπά.
(Ρωμαίους ιε:30
  9/. Το Άγιο Πνεύμα έχει θέληση επιθυμία ώστε έχει προσωπικότητα.(Γαλάτας ε:16—17). Ο άνθρωπος επιθυμεί διότι είναι πρόσωπο. Έτσι και το Άγιο Πνεύμα επιθυμεί διότι είναι πρόσωπο. 

  10/. Το Άγιο Πνεύμα έχει αισθήματα χαρά λύπη κλπ.(Εφεσίους δ:30- Ησαϊας ιγ:10). Μια αφηρημένη δύναμης δεν έχει αισθήματα.
  11/. Το Άγιο Πνεύμα ερευνά εξετάζει. Ώστε είναι πρόσωπο. ΄
(Α΄ Κορινθίους β:10) μονάχα ένα πρόσωπο κάνει έρευνα.
  12/. Το Άγιο Πνεύμα προσεύχεται για τον Πιστό άνθρωπο. Και την προσευχή που κάνει ο πιστός δεν μπορεί να την κάμει την προσφέρει το Άγιο Πνεύμα. Άρα είναι Πρόσωπο(Ρωμαίους η 26 -Γαλάτας δ:6-Εφεσίους ς:18-Φιλιππισίους γ:3).
13/. Καθοδηγεί τον πιστό. Και για να μπορεί κάποιος να γίνει
Οδηγός πρέπει να είναι πρόσωπο. (Ρωμαίους η:14-Γαλάταςε:18). 

  14/. Γνωρίζει τα πάντα (Α΄ Κορινθίους β:11).
  15/. Διδάσκει συνετίζει. Μόνο ένα πρόσωπο μπορεί να διδάξει.
(Νεεμίας θ:20-Α΄ Κορινθίους β:13-Ιωάννης ιδ:26).
  16/. Το Άγιο Πνεύμα ομιλεί. Ώστε είναι πρόσωπο. (Β΄ Σαμουήλ κγ:2).Το Άγιο Πνεύμα μιλούσε στον Δαβίδ καθώς και με όλους τους προφήτες
(Β΄ Πέτρου α:21—Νεεμίας  θ:30—Α ΄ Ιωάννου ε:6—Ματθαίος  ι:20—Πράξεις  ι:19—20 ια:12-η:29—ις : 68—Α ΄ Τιμοθέου δ:1).
 Από όλες αυτές τις περικοπές καταφαίνεται ότι το Άγιο Πνεύμα είναι Πρόσωπο.
  17/. Διορίζει εργάτες στην Εκκλησία. Ώστε είναι Πρόσωπο.

(Πράξεις κ:28—ιγ:2—4).
   Σε πολλές περιπτώσεις αναφέρεται ότι το Άγιο Πνεύμα δίνει δύναμη (Λουκάς κδ:49). Αυτό δεν σημαίνει ότι το Πνεύμα είναι απλή δύναμη. Η δύναμης είναι γνώρισμά Του αλλά και είναι η δύναμης μιας προσωπικότητας. Ο αθλητής ο παλαιστής δεν παύει να είναι πρόσωπο επειδή έχει δύναμη.Kαι όταν έδωσε δύναμη σε κάποιους όπως λ.χ. στο Σαμψών και το Δαβίδ και τον Ιεφθάε τους χρησιμοποίησε χωρίς αυτοί να χάσουν την προσωπικότητα τους. Το Άγιο Πνεύμα δεν είναι απλή δύναμης αλλά είναι πηγή δυνάμεως. Δι’ αυτού οι αδύναμοι δυναμώνουν οι ανίκανοι αποκτούν ικανότητα οι αγράμματοι μαθαίνουν μάθηση και σοφία. Η υπερφυσική δύναμης είναι έργο της υπερφυσικής Προσωπικότητας του Αγίου Πνεύματος.  Προξενεί λύπη το ότι ωρισμένοι θεολόγοι αρνούνται την προσωπικότητα του Αγίου Πνεύματος. Και τούτο συμβαίνει επειδή δεν δέχονται ότι ο Λόγος του Θεού είναι καθ’ ολοκληρίαν Θεόπνευστος. 

Αιτίες για τις οποίες οι άνθρωποι αρνούνται την Προσωπικότητα του Αγίου Πνεύματος
α/. Επειδή δεν δέχονται τον Λόγο του Θεού με την απλή πίστη παιδιού (Μάρκος ι:15). Ένα από τα σπουδαία θέματα της Αγίας Γραφής είναι το περί της Βασιλείας του Θεού. Τόσο αυτό όσο και ολόκληρο το περιεχόμενο της πρέπει να πιστεύουμε και να δεχόμαστε όπως δέχονται τα μικρά παιδιά. Πρέπει ακόμα να μην ερευνούμε κάτι που βρίσκεται πέρα από τα «γεγραμμένα»
(Α΄ Κορινθίους δ:6). Και ούτε να προσθέτουμε ούτε να αφαιρούμε κάτι από το Λόγο του Θεού.(Αποκάλυψης κβ:18—19). 

  Πρέπει να φυλάγουμε τον Θείο Λόγο (Ησαϊαςκς:2). Να τον παίρνουμε πολύ σοβαρά. Και όταν κρατούμε μια τέτοια στάση απέναντι του τότε θα έχουμε μια ταπεινή καρδιά. Οφείλουμε να τον δεχόμαστε όπως μας δόθηκε χωρίς όρους και χωρίς επιφυλάξεις.
  Ώστε αν δεν δεχόμαστε ότι το Άγιο Πνεύμα έχει τις ιδιότητες που χαρακτηρίζουν την προσωπικότητα δείχνουν περιφρόνηση προς Αυτό. 
  Και όσοι περιφρονούν ξεφεύγουν από την «υγιαίνουσα» διδασκαλία και εκτρέπονται σε μύθους και σε πλάνη
(Β΄ Τιμοθέου δ:3—4). Και είναι καταδικασμένοι πολλοί στην εποχή μας
διότι δεν δέχονται τον Λόγο του Θεού ως έχει.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>