16--7--2016-------07—ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ Εκδόσεις (Ο Λόγος Αθήναι 1976) ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916)



07
  Ο Λόγος του Θεού δεν μας επιτρέπει να παραδεχθούμε τέτοιου είδους θεωρίες Όπως για όλα τα θέματα έτσι και γι’ αυτό ο Λόγος του Θεού είναι σαφής και αυτόν θα ακολουθήσουμε για να στηριζόμαστε  στην αγιότατη πίστη μας.
  Καθώς μελετούμε τον Λόγο του Θεού διαπιστώνουμε τον σαφή τρόπο με τον οποίο αποκαλύπτεται η Θεότης σαν Τριαδική. Δηλαδή σε τρία ξεχωριστά Πρόσωπα π.χ. (στο Ματθαίου γ:16—17). Ο Πατέρας ομιλεί από τον ουρανό ο Υιός αναβαίνει από του ύδατος και το Άγιο Πνεύμα κατεβαίνει εν ίδει περιστεράς. Αυτό το γεγονός αποκαλύπτει ότι ο Θεός φανερώνεται ταυτόχρονα στα τρία Του Πρόσωπα Πατέρας Υιός και Άγιο Πνεύμα.

  Επίσης στην (Α΄ Κορινθίους ιβ:4—6—7) ((4)Υπάρχουν διάφορα είδη χαρισμάτων αλλά είναι ένα και το ίδιο Πνεύμα που τα χορηγεί(5) υπάρχουν διάφορα είδη διακονιών αλλά η ανάθεση τους προέρχεται από ένα και τον ίδιο Κύριο (6) και υπάρχουν διάφορα είδη δραστηριοτήτων αλλά είναι ο ίδιος Θεός που τις θέτει σε ενέργεια όλες σε όλους. (7)στον καθένα δωρίζεται η φανέρωση του Αγίου Πνεύματος για το συμφέρον όλων…. )  …αναφέρονται τρία Πρόσωπα του Θεού: Πνεύμα Κύριος Θεός. Όπως κάθε άλλο πρόσωπο έχει το όνομα Του έτσι και στα εδάφια αυτά αναφέρεται ότι τα πρόσωπα της Αγίας Τριάδος έχουν ονόματα. Επίσης στα εδάφια (Ματθαίος κη:19 και Β΄ Κορινθίους γ:14—17).
   Το κατά Ιωάννη ευαγγέλιο μας παρέχει πολλές αναφορές σχετικές με τα Πρόσωπα της Τριαδικής Θεότητος.(Ιωάννης ς:31—45—50—65 και16:—13και θ:49και ι:15—18—28—29—42).      
Όλα αυτά δείχνουν καθαρά το διαχωρισμό των Προσώπων της Αγίας Τριάδος.
   Ώστε ο Πατήρ δεν είναι ο Υιός και ο Υιός δεν είναι ο Πατήρ. Πριν από την ενσάρκωση Του ακόμη ο Υιός ήταν χωριστός από τον Πατέρα(Εβραίους ι:11—17)«Και Εγώ θέλω παρακαλέσει τον Πατέρα και θέλει σας δώσει άλλον Παράκλητον τοΠνεύμα της αληθείας». Επίσης το (Ιωάννης δ:26)αναφέρεται στο ίδιο θέμα.
«Εγώ είμαι» της λέει ο Ιησούς «εγώ» που σου μιλάω αυτή τη στιγμή. Επίσης στις(Πράξεις α:4—5και 7—8).
  Εκτός από αυτές τις περικοπές της Καινής Διαθήκης έχομε και πολλές στην Π. Διαθήκη που αναφέρουν για την Τριαδικότητα του Θεού. π. χ. (Γένεσης α:26)  «Ας κάμωμεν άνθρωπο κατ’ εικόνα ημών και καθ’ ομοίωσιν ημών». Αν δεν υπήρχαν χωριστά πρόσωπα γιατί ο Θεός μιλούσε στον πληθυντικό και όχι στον ενικό αριθμό.
   Το ίδιο διαβάζουμε πάλι (στο Γένεσης β:6—17 και στο Ησαϊας ς:8) αν επρόκειτο περί ενός μονάχα Προσώπου γιατί χρησιμοποιήθηκε π πληθυντικός; Το συμπέρασμα είναι ότι ο Θεός είναι Θεότης Τριαδική με τρία Πρόσωπα διακρινόμενα αλλήλων.
   Η ίδια αλήθεια  μας αποκαλύπτεται και στην Καινή Διαθήκη. Κατά τον λόγο του Θεού η Θεότης είναι Τριάς: «Εις Θεός και εις Μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων άνθρωπος Χριστός Ιησούς».
(Α΄ Τιμοθέουβ:5). 5) γιατί ένας είναι ο Θεός κι ένας ο μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων ο άνθρωπος Ιησούς Χριστός (6)που πρόσφερε τη ζωή λύτρο για χάρη όλων
  Η λέξης «ΘΕΟΣ» Χρησιμοποιείται πολλές φορές στην Καινή Διαθήκη και αναφέρεται στον Πατέρα: (Β΄ θεσσαλονικείς α:12—18 Εφεσίους α: 3 Γαλάτας α1:1—3 και β¨ Κορινθίους ιγ:14 κλπ.

 Εις το εδάφιο Α΄ Τιμοθέου β:5  ο Χριστός ανκαι Θεός παρουσιάζεται σαν Μεσίτης. Ώστε η φράσης «Εις Θεός» δεν καθορίζει την Τριαδικότητα του Θεού αλλά αναφέρεται στον Πατέρα. Η Θεότης του Χριστού αναφέρεται στα εξής εδάφια:( Α΄ Τιμοθέου γ:16=(16)Όπως ομολογούμε είναι μεγάλο μυστήριο της πίστεως που μας αποκαλύφθηκε: Ο Θεός φανερώθηκε ως άνθρωπος το Πνεύμα απέδειξε ποιος ήταν φανερώθηκε στους αγγέλους κηρύχθηκε στα Έθνη τον πίστεψε ο κόσμος αναλήφθηκε με δόξα. Κολοσσαείς β:9 = (9)Γιατί μόνο στον Χριστό κατοικεί σωματικά όλη η Θεότητα…και Ρωμαίους θ:5)=(5)Είναι απόγονοι των πατριαρχών κι από αυτούς κατάγεται ως άνθρωπος ο Χριστός ο Θεός που εξουσιάζει τα πάντα ας είναι ευλογημένος στους αιώνες αμήν.
   Εκτός τούτων και σε άλλες περιπτώσεις συναντάται η Φράσης: «Ο Θεός τουΚυρίου ημών Ιησού Χριστού» και αναφέρεται στον Πατέρα: Εφεσίους α:17=(17)Παρακαλώ το Θεό του Κυρίου μας Ιησού Χριστού το μεγαλοδύναμο Πατέρα να σας δίνει πνεύμα σοφίας που θα σας αποκαλύψει πώς να τον γνωρίσετε ακόμα καλύτερα….Ιωάννης η:17—18).(7)…Και στο νόμο σας είναι γραμμένο πως η μαρτυρία δύο ανθρώπων είναι έγκυρη. (18)εγώ καταθέτω μαρτυρία για τον εαυτό μου συγχρόνως όμως καταθέτει και ο Πατέρας που με έστειλε»…Ο Χριστός φώναξε επάνω στο σταυρό: Θεέ μου Θεέ μου διατί με εγκατέλειπες;

(Ματθαίος κζ:46)Επειδή ο Ιησούς Χριστός ενανθρώπησε γι’ αυτό ονομάζει το Θεό «Πατέρα». Γι’ αυτό και αναφέρεται στοq
(Α΄ Τιμοθέου β:5—6 )(5) γιατί ένας είναι ο Θεός κι ένας ο μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων ο άνθρωπος Ιησούς Χριστός (6)που πρόσφερε τη ζωή λύτρο για χάρη όλων. Στο (5)»Εις Θεός εις Μεσίτης». Στο (Δευτερονόμιος:4)αναφέρεται «Κύριος ο Θεός είναι ΕιςΚύριος» Το «Εις» είναι συνθετική μονάς.(Εβραϊκά εχάδ) και παρουσιάζει τον Θεόν ως περισσότερα του ενός Πρόσωπα.
   Στο Εβραϊκό κείμενο η λέξις «Κύριος»(Θεός) είναι Ιεχωβά. Και το όνομα αναφέρεται όχι μόνο για τον Πατέρα αλλά αποδίδεται και στον Υιό και στο Άγιο Πνεύμα. π. χ. (Γένεσης ις:7—13)=….. (9)Ο άγγελος της είπε: «Γύρνα πίσω στην κυρά σου και υποτάξου σ’ αυτήν». (10)Της  είπε ακόμα: θα σου δώσω τόσους πολλούς απογόνους που κανείς δε θα μπορέσει να τους μετρήσει… ο Άγγελος του Κυρίου που αναφέρεται στην περικοπή στο εδάφιο (13) ότι είναι ο Θεός και την υπόσχεση που περιέχει στο εδάφιο (10)μονάχα ο Ιεχωβά (Θεός) μπορούσε να τη δώσει.
   Σε πολλές περιπτώσεις στην Παλαιά Διαθήκη η φράσης «Άγγελος Κυρίου» αναφέρεται στον Αιώνιο Λόγο του Θεού δηλαδή στο Πρόσωπο του Ιησού Χριστού.(Κριτές ιγ:17—18)…(17) Ο άγγελος του Κυρίου του απάντησε:»Γιατί ρωτάς το όνομα μου; Είναι Όνομα θαυμαστό» ) (Ησαϊας θ:5—60)=(5)Διότι γεννήθηκε για μας ένα παιδί μας δόθηκε γιος πάνω στους ώμους του η εξουσία θα μένει και τ’ Όνομα Του θάναι: Σύμβουλος Θαυμαστός Θεός ισχυρός αιώνιος Πατέρας και της Ειρήνης Άρχοντας(6) Μεγάλη θάναι η εξουσία του και η ειρήνη ατέλειωτη στο θρόνο θα καθίσει του Δαβίδ και το βασίλειο του θα το θεμελιώσει και θα το στηρίξει στο δίκαιο και στο σωστό από τώρα και για πάντα. Αυτό θα το κάνει η φλογερή αγάπη του Κυρίου του σύμπαντος.
   Η λέξις «θαυμαστός» συναντάται δύο φορές και αφορά τον Ιησού Χριστό όπως πολύ καθαρά παρουσιάζεται στο
(Ησαϊας θ:6).

   Επίσης το ότι το Άγιο Πνεύμα είναι Ιεχωβά Θεός π.χ. Ησαϊας ς:1—10. Και Πράξεις κη:25—27). Στην αντιπαραβολή αυτών των δύο περικοπών παρατηρούμε ότι ο Ιεχωβά τουΗσαϊα ς:1—10 είναι το Άγιο Πνεύμα. (Πράξεις κη:25—27)=(25)έτσι  χωρίς να συμφωνήσουν μεταξύ τους έφυγαν. Κι’ ο Παύλος τους είπε ένα λόγο ακόμα. Καλά είπε το Άγιο Πνεύμα στους προγόνους μας μέσω του προφήτη Ησαϊα(26) ότι: Πήγαινε στο λαό αυτόν και πέστου: Θ’ ακούστε με τα’ αυτιά σας μα δε θα καταλάβετε και θα δείτε μα δε θ’ αντιληφτείτε(27) Γιατί έγινε αναίσθητη η καδιά του λαού αυτού και με τα’ αυτιά βαριάκουσαν και έκλεισαν τα βλέφαρά τους μη τυχόν δούνε με τα μάτια και ακούσουν με τα’ αυτιά και καταλάβουν με την καρδιά κι επιστρέψουν σ’ εμένα και τους γιατρέψω.

(28) μάθετε λοιπόν ότι ο Θεός έστειλε τη σωτηρία αυτή στους εθνικούς. Αυτοί θ’ ακούσουν τώρα. (29) Αφού είπε αυτά έφυγαν οι Ιουδαίοι έχοντας αναμεταξύ του διχογνωμία…. Το όνομα Ιεχωβά είναι όνομα της τριαδικής Θεότητος και σημαίνει ο «ΩΝ»(έξοδος γ:13—14) Ο Πατήρ ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά  όπως είναι η δημιουργικότητα ( Γένεσης α:1—2). Ιώβλγ:4 Ιωάννης α:3 Εβραίους α:10). Είναι ισότιμοι και όμοιοι σε όλες τις θείες ιδιότητες.




>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>