7-3--2016--------08--ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ( BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου) ΚΕΦΑΛΑΙΟN ΟΓΔΟΟ



Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
01—2-3-2016
Πως  και από πού να αρχίσουμε

Ματθαίος 18:3--- Βάμβας
3 και είπεν· Αληθώς σας λέγω, εάν δεν επιστρέψητε και γείνητε ως τα παιδία, δεν θέλετε εισέλθει εις την βασιλείαν των ουρανών.
Ματθαίος 18:3--- Σ. Φίλος
3 και είπε: Σας διαβεβαιώνω, αν δεν επιστρέψετε, και γίνετε σαν τα παιδάκια, δεν θα μπείτε μέσα στη βασιλεία των ουρανών.
*
Ν’ αναγνωρίζουμε τώρα ότι υπάρχει μία ηθική δύναμις η οποία μας σύρει προς τα κάτω εις το επίπεδο των αλόγων ζώων η οποία τυφλώνει το λογικό καυτηριάζει την συνείδηση και παραλύει την θέληση. Οι πράξεις μας , μας καταδικάζουν. Ο Θεός είναι Άγιος και δίκαιος. Δεν δύναται να ανεχθεί την αμαρτία. Η αμαρτία χωρίζει από τον Θεό και επιφέρει την οργή του Θεού κατά της ανθρώπινης ψυχής. Ο  άνθρωπος έχει χάσει την ηθική διανοητική και πνευματική αντίληψη του περί του Θεού, διότι έχει χάσει τον Θεό. Δεν πρόκειται να επανεύρει τον Θεό παρά μόνο όταν βρει την οδό της επιστροφής προς Αυτόν.
  Η οδός της επιστροφής προς τον Θεό δεν είναι η οδός της διανοήσεως. Δεν είναι η οδός της ηθικής. Δεν δύναστε να βρείτε την οδό της επιστροφής προς τον Θεό διότι η ανθρώπινη αντίληψη περί της ζωής δεν δύναται να συμβαδίσει με την θεία αντίληψη περί αυτής διότι ο σαρκικός τρόπος του σκέπτεσθαι βρίσκεται σε έχθρα προς τον Θεό. Δεν μπορείτε να λατρεύεται τον Θεό κατά τον δικό σας τρόπο διότι ο άνθρωπος είναι ένας πνευματικός αποστάτης απο της παρουσίας του Θεού. Δεν  μπορείτε να ηθικοποιήσετε την ζωή σας, διότι ο χαρακτήρας του ανθρώπου έχει διαφθαρεί από την αμαρτία.
**


02   3-3-2016
Είναι φυσικό να ρωτήσετε—τι πρέπει να κάμω; Από πού πρέπει να αρχίσω; Από πού οφείλω να ξεκινήσω;  Ποιος είναι ο δρόμος της επιστροφής μου προς τον Θεόν;
Ένας μόνο δρόμος  υπάρχει επιστροφής προς τον Θεό.
Ο Χριστός είπε:
Ματθαίος 18: --- Βάμβας
3 και είπεν· Αληθώς σας λέγω, εάν δεν επιστρέψητε και γείνητε ως τα παιδία, δεν θέλετε εισέλθει εις την βασιλείαν των ουρανών.
Ματθαίος 18: --- Σ. Φίλος
και είπε: Σας διαβεβαιώνω, αν δεν επιστρέψετε, και γίνετε σαν τα παιδάκια, δεν θα μπείτε μέσα στη βασιλεία των ουρανών.
*
Έτσι αντιλαμβάνεται ο Χριστός την μετάνοια. Από του σημείου αυτού πρέπει να αρχίσουμε. Απ’ εδώ ξεκινά ο δρόμος. Πρέπει να επιστρέψετε να μετανοήσετε!
  Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που κάμνουν σύγχυση μεταξύ επιστροφής και τηρήσεως του νόμου. Ο νόμος του Μωϋσέως προβάλλεται υπό ορισμένους όρους μέσα στην Αγία Γραφή και αποσαφηνίζεται ο σκοπός Αυτού. Δεν προσφέρθη σε κάθε εποχή
Ως πανάκεια κατά της αθλιότητας του κόσμου. Δόθηκε μάλλον  ως μέσον διαγνώσεως της αθλιότητας του κόσμου. Δόθηκε  μάλλον ως μέσων διαγνώσεως της αθλιότητας αυτής.
Ερμηνεύει τους λόγους της δυστυχίας μας χωρίς να αποτελεί και μέσον θεραπείας. Η Αγία Γραφή λέγει:
Ρωμαίους 3: 19 --- Βάμβας
19 Εξεύρομεν δε ότι όσα λέγει ο νόμος λαλεί προς τους υπό τον νόμον, διά να εμφραχθή παν στόμα και να γείνη πας ο κόσμος υπόδικος εις τον Θεόν,
Ρωμαίους 3: 19 --- Σ. Φίλος
19 Και ξέρουμε ότι όσα λέει ο νόμος, μιλάει προς εκείνους που είναι κάτω από τον νόμο· ώστε να φράξει κάθε στόμα, και ολόκληρος ο κόσμος να γίνει υπόδικος στον Θεό.
*
Ο νόμος αποκάλυψε την έλλειψη δικαιοσύνης των ανθρώπων και η Αγία Γραφή λέγει:


Ρωμαίους 3: 20 ---Βάμβας
20 διότι εξ έργων νόμου δεν θέλει δικαιωθή ουδεμία σαρξ ενώπιον αυτού· επειδή διά του νόμου γίνεται η γνώρισις της αμαρτίας.
Ρωμαίους 3: 20 --- Σ. Φίλος
20 Επειδή, από έργα τού νόμου δεν θα δικαιωθεί μπροστά του καμιά σάρκα· για τον λόγο ότι, διαμέσου τού νόμου δίνεται σαφής γνώση τής αμαρτίας.
*
Είναι αδύνατο να επιστραφεί κανείς πραγματικώς δια της τηρήσεως του νόμου. Ο νόμος είναι ένας ηθικός καθρέπτης
Καταδικάζει αλλά δεν ενεργεί την επιστροφή του ανθρώπου προς τον Θεό. Προβάλλει αξιώσεις αλλά δεν μεταβάλει την καρδία. Τείνει το δάκτυλο αλλά δεν προσφέρει έλεος. Εις τον νόμο δεν υπάρχει ζωή. Υπάρχει μόνο θάνατος διότι η απαγγελθείσα  απόφασης  του νόμου ήτο «θέλεις αποθάνει».
**

03
Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που λέγουν ότι η θρησκεία τους είναι η επί του Όρους  Ομιλία αλλ’ ο άνθρωπος που θα ζήσει σύμφωνα με την επί του Όρους Ομιλία δεν γεννήθηκε ακόμα.
 Η Αγία Γραφή λέγει ότι όλοι ήμαρτον  και υστερούνται την δόξα του Θεού.
   Εξετάστε τα ελατήρια σας προτού καταλήξετε εις την σκέψη ότι είστε ανώτερος πάσης μομφής και ότι ζείτε μια ζωή η οποία σας απαλλάσσει εντελώς από την ανάγκη της επιστροφής. Κοιτάξτε μέσα στην καρδιά σας χωρίς φόβο και με ευθύτητα προτού πείτε ότι η επιστροφή προς τον Θεό είναι απαραίτητος για μερικούς αλλά σεις ασφαλώς δεν πρόκειται να ωφεληθείτε από αυτήν.
    Όταν κήρυττα στο Χόλυγουντ ένας όμιλος ηθοποιών με παρακάλεσε να τους μιλήσω επί διαφόρων θρησκευτικών θεμάτων.
Μετά το κήρυγμα  μου είχαμε μια ευκαιρία συζητήσεων και η πρώτη –πρώτη ερώτησης που μου έκαμαν ήταν: «Τι είναι επιστροφή προς τον Θεό;»
  Έπειτα από λίγο καιρό είχα το προνόμιο να μιλήσω σε ένα όμιλο πολιτικών ηγετών εις την Ουάσιγκτον. Όταν ήλθε η ώρα της συζητήσεως η πρώτη ερώτηση και πάλι: «Τι είναι επιστροφή».
   Σε κάθε σχεδόν όμιλο πανεπιστημίου και κολεγίου όπου είχα συζητήσεις η ίδια απαράλλακτη ερώτησης  μου γίνεται: «Τι εννοείτε με την λέξι επιστροφή;»
   Υπάρχουν προφανώς περισσότερες διάφορες απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα παρά σε οιοδήποτε άλλο σχετιζόμενο με τα θρησκευτικά ζητήματα. Τι είναιεπιστροφή; Τι περιλαμβάνει; Πως πραγματοποιείται; Ποια είναι τα αποτελέσματα της; Γιατί πρέπει να επιστραφείτε να μετανοήσετε για να πάτε στον ουρανό;
   Η ιδέα της επιστροφής ή μεταστροφής δεν είναι ασυνήθεις εις την κοινωνία μας. Κάθε καλός έμπορος γνωρίζει ότι οφείλει να μεταβάλει την κοινή αντίληψη ή τον τρόπο του σκέπτεσθαι υπέρ του προϊόντος που προσφέρει. Το κυριότερο έργο της διαφημίσεως
Να μετατρέψει την προτίμηση του αγοραστικού κοινού από ένα είδος στο άλλο. Ομιλούντες περί πολιτικών ηγετών λέγομε ότι μεταστράφηκαν από την αρχική τους πολιτική και ιδεολογία τους και υιοθέτησαν μία άλλη. Κατά την διάρκεια του τελευταίου πολέμου ακούσαμε κατά κόρον ότι ειρηνικέ βιομηχανίες μετατράπηκαν σε πολεμικές και ότι πολλές από τις μαγειρικές κουζίνες πετρελαίου μετατράπηκαν ώστε να λειτουργούν με κάρβουνο.
**

04
    Η λέξις επιστροφή ή μεταστροφή σημαίνει «στροφή προς τα πίσω» ή «επάνοδο» ή «μεταβολή του τρόπου σκέπτεσθαι». Εις την θρησκευτική γλώσσα έχει αποδοθεί κατά διαφόρους τρόπους όπως με την έννοια «μετάνοια» «αναγέννησης» «αποδοχή χάριτος» «απόκτησης βεβαιότητας» «θρησκευτική πείρα».
  Ενθυμούμαι ένα  μανιώδη αλκοολικό ο οποίος ήλθε σε ένα από τα πρώτα κηρύγματα μιας περιοδείας και μου είπε: «Κύριε Graham  δεν είμαι βέβαιος ότι υπάρχει μια λέξις αλήθειας σε αυτά που λέγετε αλλά θα επιχειρήσω να δοκιμάσω τον Χριστό σας και εάν πράγματι εργάζεται στην ζωή του ανθρώπου έστω και μερικώς κατά τον τρόπο που λέγεται ότι το κάνει θα επιστρέψω και θα εξακολουθήσω την ζωή αυτή!»
   Έπειτα από μερικές εβδομάδες μου είπαν ότι δεν μπορούσε να αναληφθεί ακριβώς τι συνέβαινε αλλά κάθε φορά που ήθελε να πάρει ποτό του φαινόταν ότι κάτι τον σταματούσε. Ο Χριστός του είχε δώσει την νίκη κατά της αυτής συνήθειας του. Επανήλθε στην οικογένεια του και τώρα ζει μια χριστιανική ζωή. Με άλλους λόγους έστρεψε προς τα πίσω άλλαξε κατεύθυνση μετέβαλε τον τρόπο κατά τον οποίο σκεπτόταν—μετανόησε ! η επιστροφή δύναται να λάβει διάφορες μορφές. Ο τρόπος κατά τον οποίο πραγματοποιείται εξαρτάται κατά πολύ από το άτομο την ιδιοσυγκρασία του τον συναισθηματισμό του το περιβάλλον του και τις προηγούμενες συνθήκες και τον τρόπο ζωής του.  Την επιστροφή δύναται να επακολουθήσει μία μεγάλη κρίσις εις την ζωή ενός ατόμου ή είναι δυνατόν να επέλθει αφού σαρωθούν όλες οι προηγούμενες αξίες όταν θα δοκιμάσει κανείς μεγάλες απογοητεύσεις όταν κανείς θα χάσει την συναίσθηση της δυνάμεως που δίδουν τα υλικά πράγματα ή χάσει το αντικείμενο της στοργής του.
**

05
    Ένας άνδρας ή μια γυναίκα που συγκέντρωσαν όλη την προσοχή τους σε οικονομικά κέρδη σε κάποια επιχείρηση ή κοινωνική επικράτηση ή εκδηλώνει την στοργή του προς κάποιο πρόσωπο δοκιμάζει ένα τρομερό αίσθημα απώλειας όταν το πράγμα εις το οποίο είχε δώσει το νόημα της ζωής.
Σε αυτές τις τραγικές στιγμές καθώς το άτομο μένει απογυμνωμένο από όλη την κοσμική του δύναμη όταν τα αγαπητά του πρόσωπα έφυγαν χωρίς επιστροφή αναγνωρίζει πόσο είναι πράγματι τρομερό και εξ’ ολοκλήρου μόνο. Σε αυτή την κατάσταση το Άγιο Πνεύμα
Μπορεί να ενεργήσει ώστε να καταπέσουν από τα μάτια του οι κοσμικοί επίδεσμοι και τότε για πρώτη φορά αρχίζει να βλέπει καθαρά. Αναγνωρίζει  ότι ο Θεός είναι η μόνη πραγματική και ακένωτος(ανεξάντλητος ή αστείρευτος) πηγή δυνάμεως αγάπης και βοήθειας. Άλλοτε πάλι είναι δυνατόν να λάβει χώραν η επιστροφή όταν κανείς βρίσκεται εις τον κολοφώνα (εις το  υψηλότερο ή κορωνίδα) της δυνάμεως ή της ευημερίας όταν όλα πηγαίνουν καλά και τα πλούσια ελέη του Θεού έχουν παραχωρηθεί αφθόνως ει αυτόν. Η πλήρης αγαθότητα του Θεού μπορεί να σας οδηγήσει εις την αναγνώριση ότι οφείλεται τα πάντα εις τον Θεό. Έτσι η πλήρης αγαθότητα του Θεού σας οδηγεί στην μετάνοια.
**

06
    Η επιστροφή σε τέτοιες στιγμές γίνεται να είναι τόσο αιφνίδια και δραματική όπως η επιστροφή των ειδωλολατρών οι οποίοι μεταφέρουν την στοργή τους και την πίστη τους από τα λίθινα ή ξύλινα είδωλα προς το πρόσωπο του Ιησού Χριστού.
   Δεν έρχονται όλες οι επιστροφές σαν μια αιφνίδια φωτεινή λάμψης μέσα στην ψυχή την οποία ονομάζουμε επιστροφή κατόπιν κρίσεως. Υπάρχουν πολλές άλλες οι οποίες λαμβάνουν χώραν μόνο έπειτα από μακράν (χρονική περίοδο του μακριά ή κοντά)και δύσκολη σύγκρουση των βαθύτερων ελατηρίων του ατόμου. Εις άλλους η επιστροφή έρχεται σε μία κρίσιμη στιγμή μακράς περιόδου βαθμιαίας  συναισθήσεως περί της ανάγκης που έχουν όπως αποκαλυφθεί το σχέδιο σωτηρίας.  Η βαθμιαία αυτή πρόοδος καταλήγει σε μία συνειδητή αποδοχή του Χριστού ως προσωπικού Σωτήρος και εις την παραχώρηση της ζωής προς Αυτόν.
   Μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι η επιστροφή δύναται να είναι ένα στιγμιαίο γεγονός μία κρίσις κατά την οποία το άτομο αποκάλυψη μια φωτεινή αποκάλυψη της αγάπης του Θεού ή δύναται να είναι μια βαθμιαία εξέλιξις συνοδευομένη από μία κρίσιμη κατά την οποία ο δρόμος του ανθρώπου περνά μεταξύ σκότους και φωτός μεταξύ θανάτου και αιωνίου ζωής.
   Η επιστροφή δεν λαμβάνει χώρν πάντοτε κατ’ αυτόν τον τρόπο.
Η σύζυγος μου επί παραδείγματι δεν μπορεί να θυμηθεί την ακριβή ημέρα και ώρα κατά την οποία έγινε χριστιανή, αλλ’ είναι βεβαία ότι υπήρξε μια στιγμή στην ζωή της κατά την οποία πέρασε πραγματικά από την πείρα αυτήν. Πολλοί νέοι και νέες που μεγάλωσαν σε χριστιανικές οικογένειες και είχαν Το  πλεονέκτημα
Της χριστιανικής ανατροφής δεν γνωρίζουν τον χρόνο κατά τον οποίο παραχώρησαν την ζωή τους εις τον Χριστόν. Άλλοι πάλι ενθυμούνται πολύ καλά όταν έκαμαν την δημόσια ομολογία της πίστεως τους. Οι αναφερόμενες εις την Καινή Διαθήκη επιστροφές δείχνουν ότι οι περισσότερες από αυτές ήταν του δραματικού τύπου και έλαβαν χώραν εν μέσω κρίσεως.
**

07
    Επί πολλά χρόνια η ψυχολογία δεν θέλησε να ασχοληθεί με την επιστροφή και την θρησκευτική πείρα αλλά κατά τα τελευταία εικοσιπέντε έτη έγιναν πολλές μελέτες υπό των ψυχολόγων που αφορούν το αντικείμενο της επιστροφής.  Έτσι αποδείξανε ότι η επιστροφή δεν είναι χριστιανική μόνο πείρα αλλά συναντάται και σε άλλες θρησκείες και ότι δεν είναι θρησκευτικό αποκλειστικά φαινόμενο αλλά λαμβάνει χώραν και εις μη θρησκευτικές σφαίρας.  Οι σπουδαστές της ψυχολογίας συμφώνησαν ότι σημειώνονται τρία στάδια κατά την επιστροφή:
Πρώτον, ένα αίσθημα αμηχανίας.
Δεύτερον, μία κρίσιμη στιγμή που καταλήγει εις την απόφαση της επιστροφής και:
Τρίτον, μία άνεσης χαρακτηρίζεται από ανάπαυση και χαρά.
  Ο Starbuk λέγει ότι υπάρχουν δύο είδη επιστροφής. Το ένα λέγει Συνοδεύεται από μία βιαία συναίσθηση αμαρτωλότητος και το άλλο από ένα αίσθημα ατέλειας από ένα αγώνα προς απόκτηση ανωτέρας ζωής και από ένα πόθο δια πνευματική διαφώτιση.
  Η αξία των ψυχολογικών μελετών όσο αφορά την επιστροφή έχει υποτιμηθεί. Δεν δυνάμεθα να τις παραμερίσουμε και να τις αγνοήσουμε. Διαχύνουν μεγάλη ποσότητα φωτός αλλά λίγοι εξ’ αυτών είναι πρόθυμοι να παραδεχτούν ότι η κατά την Αγίαν Γραφή επιστροφή είναι υπερφυσική πείρα.
  Πράγματι η κατά την Αγία Γραφή επιστροφή περιλαμβάνει τρία στάδια δύο εξ’ αυτών ενεργητικά και το άλλο παθητικό. Εις τα ενεργητικά στάδια της επιστροφής ανήκουν η μετάνοια και η πίστης. Μετάνοια είναι επιστροφή που αρχίζει από το σημείο που ξεκινά και αποστρέφεται την προηγούμενη ζωή την οποία απαρνείται ο μετανοών.
Η πίστης δείχνει τον αντικειμενικό σκοπό της επιστροφής η οποία είναι στροφή προς τον Θεό.
**

08
     Το τρίτο στάδιο το παθητικό ονομάζεταιαναγέννησης.
Ο Χριστός λοιπόν είπε: « Εάν δεν επιστρέψετε και γίνεται ως τα παιδιά δεν θέλετε εισέλθει εις την βασιλεία των ουρανών». Πρέπει να επιστραφείτε. Δεν το λέγω εγώ –το είπε ο Χριστός. δεν είναι ανθρώπινη δοξασία—είναι Λόγος του Θεού. Ο Χριστός είπε: 
Ματθαίος 18:--- Βάμβας
3 και είπεν· Αληθώς σας λέγω, εάν δεν επιστρέψητε και γείνητε ως τα παιδία, δεν θέλετε εισέλθει εις την βασιλείαν των ουρανών.
Ματθαίος 18:--- Σ. Φίλος
3 και είπε: Σας διαβεβαιώνω, αν δεν επιστρέψετε, και γίνετε σαν τα παιδάκια, δεν θα μπείτε μέσα στη βασιλεία των ουρανών.
   Η αληθινή επιστροφή πρέπει να περιλαμβάνει ολόκληρη την σκέψη, ολόκληρα τααισθήματα και ολόκληρη την θέληση.
Υπήρξαν χιλιάδες ανθρώπων που επεστράφησαν εις τον Χριστό διανοητικώς. Πιστεύουν εις ολόκληρη την Αγία Γραφή.  Πιστεύουν παν ότι αναφέρει περί του Χριστού αλλά δεν επέστρεψαν ποτέ με αλήθεια προς Αυτόν.
    Εις το δεύτερο κεφάλαιο του Ευαγγελίου του Ιωάννου αναφέρεται η ιστορία εκατοντάδων ανθρώπων που ακολουθούσαν τον Χριστό από των πρώτων ημερών της διακονίας Του. Λέγεται ότι πολλοί εξ’ αυτών πίστευαν εις Αυτόν. Ο χριστός όμως δεν τους εμπιστευόταν διότι Αυτός γνώριζε τις καρδιές όλων των ανθρώπων.
Ιωάννης 2:--- Βάμβας 
23 Και ενώ ήτο εν Ιεροσολύμοις κατά την εορτήν του πάσχα, πολλοί επίστευσαν εις το όνομα αυτού, βλέποντες αυτού τα θαύματα, τα οποία έκαμνεν.
24 Αυτός δε ο Ιησούς δεν ενεπιστεύετο εις αυτούς, διότι εγνώριζε πάντας,
25 και διότι δεν είχε χρείαν διά να μαρτυρήση τις περί του ανθρώπου· επειδή αυτός εγνώριζε τι ήτο εντός του ανθρώπου.
Ιωάννης 2:--- Σ. Φίλος
23 Και ενώ ήταν στα Ιεροσόλυμα κατά τη γιορτή τού Πάσχα, πολλοί πίστεψαν στο όνομά του, βλέποντας τα θαύματά του, που έκανε.
24 Ο ίδιος ο Ιησούς, όμως, δεν τους εμπιστευόταν, επειδή τους γνώριζε όλους·
25 και επειδή δεν είχε ανάγκη να δώσει κάποιος μαρτυρία για τον άνθρωπο· δεδομένου ότι, αυτός γνώριζε τι ήταν μέσα στον άνθρωπο.
**

09
     Γιατί δεν τους εμπιστευόταν ο Χριστός; Γνώριζε ότι πίστευαν διανοητικώς (μυαλά τους) και όχι με την καρδιά τους. Υπάρχει μέγιστη διαφορά μεταξύ της διανοητικής επιστροφής και της ολοκληρωτικής επιστροφής η οποία σώζει την ψυχή. Είναι βεβαίως απαραίτητο να σημειωθεί μια αλλαγή εις τον τρόπο κατά τον οποίο σκέπτεστε και να αποδεχτείτε τον Χριστό διανοητικός. Αλλά αυτό δεν είναι όλο
  Υπάρχουν χιλιάδες ανθρώπων οι οποίοι έχουν δοκιμάσει κάποια μορφή συναισθηματικής πείρας την οποία εκλαμβάνουν ως επιστροφή και οι οποίοι εν τούτοις ουδέποτε δεν επιστράφηκαν πραγματικά προς τον Χριστό. Ο Χριστός ζητεί μεταβολή εις τον τρόπον της ζωής σας και εάν η ζωή σα δεν συμμορφώνεται με την πείρα σας τότε έχετε κάθε λόγο να αμφιβάλετε γι αυτήν την πείρα σας!  Όταν έλθετε προς τον Χριστόν θα λάβει χώραν μία αλλαγή
Εις τα στοιχεία τα οποία προκαλούν συναισθηματισμό. Το μίσος και  αγάπη θα συνυπάρχουν διότι θα αρχίσετε να μισείτε την αμαρτία και να αγαπάτε την δικαιοσύνη. Οι επιθυμίες σας θα υποστούν μία ανατρεπτική αλλαγή. Η αφοσίωσης σας προς Αυτόν δεν θα έχει όρια. Η αγάπη σας προς Αυτόν δεν θα δύναται να περιγραφθεί.
    Ενώ  μένετε κατά την επιστροφή παρά τους πόδας του σταυρού το Άγιο Πνεύμα σας κάνει να αναγνωρίζετε ότι είστε αμαρτωλός.
Εκείνο κατευθύνει την πίστη σας προς τον Χριστό ο οποίος πέθανε ως αντικαταστάτης σας. Οφείλεται να ανοίξετε την καρδιά σας και να αφήσετε το Άγιο Πνεύμα να εισέλθει. Κατ’ αυτήν ακριβώς την στιγμή το Άγιο Πνεύμα ενεργεί το θαύμα της αναγεννήσεως. Επέρχεται η εμφύτευσης της θείας φύσεως. Έτσι γίνεστε κοινωνός
Της ζωής αυτού του Θεού. Ο Ιησούς Χριστός δια Πνεύματος του Θεού εγκαθίσταται μέσα στην καρδιά σας.
**

10
   Η επιστροφή είναι τόσο απλή ώστε και το μικρότερο παιδί μπορεί να επιστραφεί  αλλ’ έχει επίσης τόσο μεγάλο βάθος ώστε οι θεολόγοι όλων των αιώνων  έχουν καταπλαγεί εκ της μεγάλης σημασίας της. Ο Θεός έχει καταστήσει την οδό της σωτηρίας τόσο ομαλή ώστε:
Ησαΐας 35:--- Βάμβας
8 Και εκεί θέλει είσθαι λεωφόρος και οδός και θέλει ονομασθή, Οδός αγία· ο ακάθαρτος δεν θέλει περάσει δι' αυτής αλλά θέλει είσθαι δι' αυτούς ο οδεύων και οι μωροί δεν θέλουσι πλανάσθαι.
Ησαΐας 35:--- Σ.Φίλος
8 Και εκεί θα υπάρχει λεωφόρος, και δρόμος, και θα ονομαστεί: Άγιος δρόμος· και ο ακάθαρτος δεν θα περάσει απ' αυτόν, αλλά θα είναι γι' αυτούς· αυτός που περπατάει και οι μωροί δεν θα πλανιούνται.
*
   Κανείς  ποτέ δεν θα αποκλεισθεί από την βασιλεία του Θεού δια τον λόγο ότι δεν είχε ικανότητα να αντιληφθεί. Ο πλούσιος και ο φτωχός ο πεπαιδευμένος και ο απλός—όλοι μπορούν να επιστραφούν.
  Με μία λέξη η επιστροφή σημαίνει απλούστατα «αλλαγή»
 Όταν ένα άτομο επιστραφεί μπορεί να εξακολουθήσει να αγαπά τα πράγματα που αγαπούσε και προηγουμένως με την διαφορά ότι θα έχουν αλλάξει οι λόγοι για τους οποίους θα τα αγαπά. Ένα άτομο που επεστράφη πρέπει ίσως να εγκαταλείψει πράγματα για τα οποία είχε προηγουμένως στοργή. Ίσως πρέπει  να απομακρυνθεί από κοσμικές συναναστροφές όχι διότι τις περιφρονεί διότι πολλές από αυτές ίσως είναι σεμνές και αξιαγάπητες αλλά δεν υπάρχει περισσότερο θέλγητρο γι αυτόν εις την συναναστροφή μετ’ άλλων χριστιανών που σκέπτονται κατά τον ίδιο τρόπο.
  Ο άνθρωπος που επεστράφη θα αρχίσει να αγαπά ότι άλλοτε μισούσε και να μισεί ότι άλλοτε αγαπούσε. Θα επέλθει εις αυτόν εις αυτόν ακόμη και μία αλλαγή καρδιάς απέναντι του Θεού. Ενώ ίσως κάποτε ήταν αδιάφορος ως προς τα πράγματα του Θεού, και ζούσε μέσα σε ένα συνεχή φόβο και εναντίωση κατά του Θεού, τώρα λαμβάνει μία στάση απόλυτου  σεβασμού εμπιστοσύνης υπακοής και αφοσιώσεως. Ο επιστραμμένος άνθρωπος αισθάνεται   
Ένα φόβο σεβασμού προς τον Θεό μια συνεχή ευγνωμοσύνη και εξάρτηση από Αυτόν και μία νέαν πιστότητα προς Αυτόν.
**

11
   Προ της επιστροφής ίσως λαμβάνουν χώραν υποχωρήσεις προς ευχαρίστηση της σάρκας. Η μεταμόρφωσης και οι επιδιώξεις διανοητικής αναπτύξεως ή η προσπάθεια αποκτήσεως πλούτου ίσως να θεωρούνται αντικείμενα μεγαλύτερης σπουδαιότητας. Τώρα  όμως η δικαιοσύνη ο αγιασμός της καρδιάς και  χριστιανική ζωή τίθενται υπεράνω των αντικειμένων ενδιαφέροντος διότι η ευαρέσκεια προς τον Χριστό είναι το μόνο αντικείμενο που έχει πραγματική σπουδαιότητα. Με άλλους λόγους η επιστροφή σημαίνει μια τέλεια αλλαγή εις την ζωή του ατόμου.
  Ενθυμούμαι τόσο πολύ μία νέα εκ Νέας Υόρκης η οποία ήλθε στο Los Angeles για να παντρευτεί. Είχε γνωριστεί με ένα νέο ενώ εργαζόταν και οι δύο σε ένα σπουδαίο οίκο διαφημίσεων της Νέας Υόρκης και η μνηστεία τους έλαβε χώραν κατά διάφορες συναναστροφές που είχαν σε νυκτερινά και άλλα κέντρα. Ο νέος γεμάτος φιλοδοξία και πόθο για πρόοδο φρόντισε να μετατεθεί σε γραφείο του ίδιου οίκου στην Καλιφόρνια μετά από προηγούμενη συνεννόηση ότι και η νέα θα τον ακολουθούσε εκεί μέσα σε έξη μήνες για να παντρευτούν.
  Μία εβδομάδα αφ’ ότου έφθασε εις το Los Angeles με την προσδοκία ότι θα αποκτούσε μια ευτυχισμένη ζωή ανακάλυψε ότι ο νέος είχε ερωτευθεί μία ηθοποιό του κινηματογράφου και δεν το θάρρος να το γράψει στην μνηστή του γι αυτό προτού εκείνη φύγη από την Νέα Υόρκη!
Έτσι βρέθηκε μόνη σε μία πόλη όπου δεν γνώριζε κανένα με όλα τα σχέδια της κατεστραμμένα με την υπερηφάνεια της πληγωμένη και με το μέλλον της να ανοίγεται εμπρός έρημο και άδειο. Η οικογένεια της δεν γνώριζε τον Θεό και κατά την ώρα αυτή της υψίστης ανάγκης δεν γνώριζε που να στραφεί δια να βρει παρηγοριά συμβουλή ή οδηγία.
   Καθώς περνούσε τους αφιλόξενους δρόμους και προσπαθούσε να νικήσει τον κλονισμό και την ταπείνωση της, ήλθε και εις την μεγάλη σκηνή μας εις την οποία είχαμε τις συναθροίσεις μας. Μας είπε αργότερα ότι δεν ήταν βεβαία για αιτία που την έκανε να έλθει, μπήκε όμως έμεινε σε όλη την διάρκεια της συναθροίσεως σκυθρωπή και δύσθυμος.
   Το άλλο βράδυ ήλθε και πάλι και συνέχισε να έρχεται όλη την εβδομάδα, μέχρις ότου ο Θεός της μέσα στον ωκεανό της πικρίας και της αθλιότητας που την περιέβαλε και έτσι προχώρησε να ομολογήσει ότι είχε ανάγκη σωτηρίας.
Όταν ελευθερώθηκε από το φορτίο της ενοχής της δια πίστεως εις τον Κύριο Ιησού Χριστό μπόρεσε να δει ότι η αγάπη την οποία έχασε δεν ήτα παρά το μέσον για να βρει μία πολύ μεγαλύτερη και πλουσιότερη αγάπη.
 **

12
    Η συναίσθησης της ταπεινώσεως που την εμπόδιζε να γυρίσει πίσω στην προηγούμενη εργασία της στη Νέα Υόρκη εξαφανίστηκε και αντί να νομίζει ότι η ζωή είχε τελειώσει γι’ αυτήν ανακάλυψε όταν επέστρεφε εκεί είχε ζωή  τελειώσει αφθονότερη από κάθε άλλη φορά. Αντί να φθείρει τον νου της και την οργανική της ικανότητα εις τις ατελείωτες κοσμικές συναναστροφές ανέπτυξε εξαιρετική δραστηριότητα εις την Εκκλησία της.  Η φαντασία της που προηγουμένως στρεφόταν εις το να διασκεδάζει τους συναδέλφους της εις το γραφείο τώρα ασχολείται εις το να ζωντανεύει τις βιβλικές ιστορίες προς χάριν των νέων. Η ειδίκευσης της εις το διαφημιστικό έργο βρήκε τώρα τον προορισμό της εις την υπηρεσία του Κυρίου και ο ποιμήν της εκκλησίας της λέγει ότι οι ιδέες της υπήρξαν ανεκτίμητες εις την συμβολή της όπως αυξηθεί το τακτικό ακροατήριο της εκκλησίας.
Μακριά του να είναι απορριμμένη και ανεπιθύμητη υπήρξε το πρόσωπο του οποίου την συναναστροφή επεδίωκαν συνεχώς  τα μέλη της Εκκλησίας. Αλλά το σπουδαιότερο όλων το αίσθημα απομονώσεως της εξαφανίσθηκε διότι γνωρίζει τώρα ότι ο Ιησούς Χριστός είναι πάντοτε εις το πλευρό της έτοιμος να την παρηγορεί να την οδηγεί και να την προστατεύει.
  Όλα αυτά έγιναν ως αποτέλεσμα της επιστροφής της –της απομακρύνσεως της από τον έρημο και άδειο κοσμικό δρόμο τον ακολουθούσε τόσο δυστυχισμένη—προς τον Κύριο και Σωτήρα της Ιησού Χριστό. Είχε βρει την ειρήνη με τον Θεό.


Αμήν
Τέλος του ογδόου κεφαλαίου


………………………………………….