6-12-2017----30 ---ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!! 



30 

06--κεφάλαιο
Ο Θεός Πατέρας
  Αυτό το κεφάλαιο καθώς και τα δύο που ακολουθούν παρουσιάζουν τη διδασκαλία των Γραφών όσον αφορά τα τρία πρόσωπα της Θεότητας :
Τον Πατέρα τον Υιόν και το Πνεύμα το Άγιον. Ίσως όμως θα ήταν σοφό να εισηγηθούμε αυτό το ψηλό θέμα με μια σύντομο έκθεση της Αγίας τριάδος ως τοιαύτης και με μία εξέταση μερικών απ’ τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι πιστεύουν εις τον Θεόν.

1/. Η Αγία Τριάς.Η λέξη« τριάς»δεν αναφέρεται μέσα στην Βίβλο. Αι Γραφαί διδάσκουν ότι η Θεότης αποτελείται από τρία πρόσωπα, Πατέρα Υιόν και Άγιον Πνεύμα.
«Αυτή η Τριάς των προσώπων είναι ένας Θεός ομοούσιος και αυτός εις δύναμιν και δόξα». Τα τρία αυτά πρόσωπα παρουσιάζονται μαζί σε τρία τουλάχιστον χωρία της Καινής Διαθήκης:
α/. κατά την βάπτιση του Ιησού όπου ακούστηκε η φωνή του Πατρός και το Πνεύμα το Άγιον φανερώθηκε σε σχήμα περιστεράς επάνω Του.

Ματθαίος 3: 16-17
16 Και αφού ο Ιησούς βαπτίστηκε, ανέβηκε αμέσως από το νερό· και ξάφνου, ανοίχτηκαν σ' αυτόν οι ουρανοί, και είδε το Πνεύμα τού Θεού να κατεβαίνει σαν περιστέρι, και να έρχεται επάνω του.
17 Και ξάφνου, μια φωνή από τους ουρανούς, που έλεγε: Αυτός είναι ο Υιός μου ο αγαπητός, στον οποίο ευαρεστήθηκα.
……….
β/. όταν ο Κύριος έδωσε τη μεγάλη ιεραποστολική Εντολή στους μαθητές Του να μαθητεύσουν τα έθνη και να βαπτίζουν τους πιστεύοντας «εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος»

Ματθαίος 28:19
19 Αφού, λοιπόν, πορευτείτε, κάντε μαθητές όλα τα έθνη, βαπτίζοντάς τους στο όνομα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, και τρίτον  στην ευλογία:
γ/.  «η χάρις του Κυρίου Ιησού Χριστού και η αγάπη του Θεού και η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος είη μετά πάντων υμών».
Β΄ Κορινθίους 13:14
14 (13) Η χάρη τού Κυρίου Ιησού Χριστού, και η αγάπη τού Θεού, και η κοινωνία τού Αγίου Πνεύματος είθε να είναι μαζί με όλους σας. Αμήν.
Ο νους του ανθρώπου δεν μπορεί να μπορεί να συλλάβει το μυστήριο της Αγίας Τριάδος.
Εκείνος που τυχόν θα προσπαθούσε να κάμει κάτι τέτοιο οπωσδήποτε θα παραφρονούσε. Όμως εκείνος θα αρνούνταν την περί Τριάδος αλήθεια θα έχανε την ψυχή του.

2/. Αποδείξεις της υπάρξεως του Θεού.
 Ο Θεός αποκάλυψε την ύπαρξη Του στους ανθρώπους. Η  αποκάλυψης Του είναι και φυσική και υπερφυσική.
α/.Φυσική  ο Θεός αποκαλύπτεται:
1/. Δια της θρησκευτικής συνειδήσεως που υπάρχει έμφυτος μέσα στον άνθρωπο και που διαρκώς αναζητά κάποιο αντικείμενο λατρείας.
2/. Δια της ηθικής φύσεως του ανθρώπου δηλαδή της συνειδήσεως των καθηκόντων του η οποία αν και έχει παραμεληθεί και νεκρωθεί εν τούτοις είναι μια αδιάκοπη φωνή.
Η ηθική αυτή φύσης του ανθρώπου αναγνωρίζει κάποιο πρόσωπο απέναντι του οποίου ο άνθρωπος είναι υπεύθυνος και εις το οποίο κάποια μέρα θα δώσει λόγο των πράξεων του.
3/.  Δια του νόμου των αιτίων και των αποτελεσμάτων.
Η λογική μας διδάσκει ότι κάθε αποτέλεσμα έχει οπωσδήποτε την αιτία του. Το σύμπαν λοιπόν είναι το αποτέλεσμα της πρωταρχικής αιτίας που είναι ο Θεός
4/. Δια της υπάρξεως σχεδίων. Η ορθή κρίσης μας λέγει ότι η ύπαρξης σχεδίου προϋποθέτει πάντοτε την ύπαρξη σχεδιαστού. 
Το σχέδιο του σύμπαντος στην άπειρη τελειότητα του αποδεικνύει την ύπαρξη ενός πάνσοφου σχεδιαστή που αυτός είναι ο Θεός.
5/. Δια του νόμου σκοπιμότητας. Το  σύστημα του κόσμου ταξιδεύει προς την κατεύθυνση κάποιου προκαθορισμένου αντικειμενικού σκοπού. Είναι δυνατόν να μην το διευθύνει κάποιος αόρατος πάνσοφος νους; 
Ο ΑΓΓΙΤΗΣ ΠΟΤΑΜΟΣ ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ

β/. Υπερφυσική.Ο χριστιανός πάνω και πέρα απ’ τις αποδείξεις περί υπάρξεως του Θεού που του παρέχουν διάφορα φυσικά δεδομένα έχει την υπερφυσική Του αποκάλυψη στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού και η οποία κυρίως αποτελεί το περιεχόμενο της Αγίας Γραφής:
ο γραπτός Λόγος μαρτυρεί την ύπαρξη του θεού. Ο ενσαρκωθείςΛόγος είναι : «Θεός φανερωθείς εν σαρκί»
Ιωάννης1: (κειμενο)
14 και ο λογος σαρξ εγενετο και εσκηνωσεν εν ημιν και εθεασαμεθα την δοξαν αυτου δοξαν ως μονογενους παρα πατρος πληρης χαριτος και αληθειας
Ιωάννης1: (Σπύρος Φίλος)
14 Και ο Λόγος έγινε σάρκα, και κατοίκησε ανάμεσά μας, (και είδαμε τη δόξα του, δόξαν ως μονογενή από τον Πατέρα), γεμάτος χάρη και αλήθεια.

Ιωάννου Α' 4:
2 Εκ τούτου γνωρίζετε το Πνεύμα του Θεού· παν πνεύμα, το οποίον ομολογεί ότι ο Ιησούς Χριστός ήλθεν εν σαρκί, είναι εκ του Θεού·
Ιωάννου Α' 4:
2 Από τούτο γνωρίζεται το Πνεύμα τού Θεού· κάθε πνεύμα που ομολογεί τον Ιησού Χριστό ότι έχει έρθει με σάρκα προέρχεται από τον Θεό·Ο ΑΓΓΙΤΗΣ ΠΟΤΑΜΟΣ ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ

ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
31 

Α΄ Η ΦΥΣΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΑΤΡΟΣ

1/. «Ο Θεός είναι πνεύμα»
Ιωάννης 4:24
24 Ο Θεός είναι πνεύμα· και εκείνοι που τον προσκυνούν με πνεύμα και με αλήθεια πρέπει να τον προσκυνούν.
….

Μια άϋλος αόρατος Πραγματικότης. Μόνον ένας Θεός υπάρχει. Κατέχει  δε μια ορισμένη φύσι και ορισμένες αμετάβλητες ιδιότητες.

Δευτερονόμιον 4:35
35 Σε σένα δείχθηκε αυτό, για να γνωρίσεις ότι ο Κύριος, αυτός είναι ο Θεός· δεν είναι άλλος εκτός απ' αυτόν.
….
2/. Ο Θεός είναι πρόσωπο. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας: Γνωρίζει αισθάνεται θέλει.
………
Ψαλμός 94:9-10 (κόπα δέλτα)
«Ο φυτεύσας το ωτίον δεν θέλει ακούσει;»
« Ο πλάσας τον οφθαλμό δεν θέλει ιδεί;»
«Ο σωφρονίζων τα έθνη δεν θέλει ελέγξει;
«Ο διδάσκον τον άνθρωπον γνωσιν;
………

Ψαλμός 94:9-10 (κόπα δέλτα)
9 Αυτός που φύτεψε το αυτί, δεν θα ακούσει; Αυτός που έπλασε το μάτι, δεν θα δει;
10 Αυτός που σωφρονίζει τα έθνη, δεν θα ελέγξει; Αυτός που διδάσκει τον άνθρωπο γνώση;
…….
Μπορούμε ν’ απευθυνθούμε στον Θεό σαν σ’ ένα Πρόσωπο. Αυτός ενδιαφέρεται για κάθε δημιούργημα Του. αδίστακτα λοιπόν μπορούμε να Του γνωστοποιήσουμε όλες μας τις επιθυμίες όλες μας τις ανάγκες.
….Ο ΑΓΓΙΤΗΣ ΠΟΤΑΜΟΣ ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΑ ΥΠΕΡΟΧΑ ΔΕΝΤΡΑ ΤΟΥ


Β΄ ΟΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΑΤΡΟΣ

 1/. Ο Θεός είναι αιώνιος.
 Γένεσης 1:1
1 εν αρχη εποιησεν ο θεος τον ουρανον και την γην
Γένεσης 1:1
1 ΣΤΗΝ αρχή δημιούργησε ο Θεός τον ουρανό και τη γη.
….
Δεν υπήρξε ποτέ κάποια εποχή κατά την οποία Αυτός θα έχει παύσει να υπάρχει. Είναι  «ο αιώνιος Θεός»
Ησαϊας  40:28
28 Δεν γνώρισες; Δεν άκουσες, ότι ο αιώνιος Θεός, ο Κύριος, ο Δημιουργός των άκρων τής γης, δεν ατονεί, και δεν αποκάμει; Η φρόνησή του δεν εξιχνιάζεται.
Ψαλμός 90:2 (κόπα)
2 Πριν γεννηθούν τα όρη, και πλάσεις τη γη και την οικουμένη, και από τον αιώνα μέχρι τον αιώνα, εσύ είσαι ο Θεός.
….

Η θεώρησης της αληθείας αυτής μας γεμίζει φως παρηγοριά.
2/. Ο Θεός  είναι παντοδύναμος.
Γένεσης 17 1:
1 ΚΑΙ όταν ο Άβραμ ήταν 99 χρόνων, ο Κύριος φάνηκε στον Άβραμ, και του είπε: Εγώ είμαι ο Θεός ο Παντοκράτορας· περπάτα μπροστά μου, και να είσαι τέλειος.
Έξοδος 6: 3
3 και φάνηκα στον Αβραάμ, στον Ισαάκ, και στον Ιακώβ, με το όνομα ο Θεός, ο Παντοκράτορας· δεν γνωρίστηκα όμως σ' αυτούς με το όνομά μου Γιαχβέ·
….

Όλη η δύναμις ανήκει εις τον Θεό. Κανείς άνθρωπος ή έθνος ή συνδυασμός δυνάμεων επιγείων ή ουρανίων δεν μπορεί να ματαιώσει τους ηγεμονικούς Του σκοπούς.
  (Η χρησιμοποίησης της λέξεως «παντοδύναμος’ δείχνει την ανθρώπινη προσπάθεια να περιγράψει κατά έναν απόλυτο τρόπο την φύσιν των ιδιοτήτων του Θεού. Ο άνθρωπος μπορεί να δει και να κατανοήσει μόνο ένα μικρό τμήμα της δημιουργίας.
Η ζωή του που δεν είναι παρά ένας κόκκος άμμου μπροστά στο μέγεθος της δημιουργίας καλύπτει μόνο ένα ελάχιστο μέρος της αιωνιότητας. Στην προσπάθειά του λοιπόν αυτός να περιγράψει τον θεό και την φύσι Του είναι ανάγκη να χρησιμοποιεί λέξεις με απέραντη ευρύτητα λέξεις που να καθορίζουν έννοιες πολύ μεγαλύτερες απ’ ότι αυτός θα μπορούσε να συλλάβει με το νου του κι’ οι οποίες βέβαια να είναι τοποθετημένες πάνω στο έδαφος της θείας αποκάλυψης).


 ...........