12--11--2015-----ΤΥΧΙΚΟΣ - IANOYARIOS -FEBROYARIOS 2003-------ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΖΟΣΟΥΑ tzosoya ΣΥΝΑΓΩΓΗ: ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ Μία Αφρικανική – Πεντηκοστιανή Κίνησις εις την Ελλάδα Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου Λέκτορος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ

ΤΥΧΙΚΟΣ - IANOYARIOS -FEBROYARIOS 2003


RECOMMEND THE MAGAZINE "TYCHIKOS" - WWW.TYXIKOS.GR READ OUR MAGAZINE 

AND THE BLOG "new and old" - HTTP://NEAKAIPALAIA.BLOGSPOT.COM READ
OUR BLOG 



ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΖΟΣΟΥΑ tzosoya

ΣΥΝΑΓΩΓΗ: ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ
Μία Αφρικανική – Πεντηκοστιανή Κίνησις εις την Ελλάδα

Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου
Λέκτορος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ

     Η Συναγωγή: Εκκλησία όλων των Εθνών (Synagogue. Church of all Nations) είναι μία Πεντηκοστιανή – Χαρισματική κίνηση θεραπείας, που ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1990 στο Λάγος της Νιγηρίας από τον αυτοαποκαλούμενο προφήτη Temitope Balugon Joshua. Σύμφωνα με τον Πεντηκοστιανό καθηγητή A. Anderson πρόκειται για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες αλλά και ταχύτατα αναπτυσσόμενες νέες “Εκκλησίες” στη Νιγηρία, η οποία μάλιστα έχει προσελκύσει την μεγάλη προσοχή τόσο του τοπικού όσο και του διεθνούς τύπου, ιδιαιτέρως δε το πρόσωπο του ιδρυτή της. Κατά τους ισχυρισμούς της κίνησης η ίδρυσή της ήταν θέλημα του Θεού, το οποίο υλοποιήθηκε μέσω του Τ. Β. Joshua.
Στο διαδικτυακό τόπο της κίνησης ο Τ. Β. Joshua παρουσιάζεται ως ένα εκλεκτό όργανο του Θεού, ένας αγωγός, μέσω του οποίου διαχέεται η ευλογία του Θεού στον κόσμο. Στην ίδια ιστοσελίδα αναφέρεται ότι τα “θαύματα”, που πραγματοποιεί ο Χριστός μέσω του Τ. Β. Joshua είναι αμέτρητα.Τα “θαύματά” του μάλιστα διακρίνονται σ΄ επιμέρους κατηγορίες όπως: α) θεραπείες AIDS, β) θεραπείες καρκίνου, γ) αποκατάσταση της όρασης, δ) θεραπεία παραλύτων, ε) θεραπεία από δαιμόνια κ.α.Από τους οπαδούς του μάλιστα αυτού του είδους τα “θαύματα– θεραπείες” προβάλλονται ως απόδειξη της θεϊκής αποστολής του Τ. Β. Joshua. Πρόκειται βεβαίως για συνήθεις ισχυρισμούς στον Πεντηκοστιανικό χώρο και σχετίζεται με τη γνωστή «βιομηχανία» “θαυμάτων–θεραπειών”, που συναντά με σε αναρίθμητες Πεντηκοστιανές–Χαρισματικές κινήσεις ανά την υφήλιο.
1. Η παρουσία της κίνησης στην Ελλάδα
Η κίνηση εμφανίστηκε δημόσια για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2002. Η πρώτη εμφάνισή της είχε αρχικά πραγματοποιηθεί στο χωριό Ματαράγκα του νομού Καρδίτσας και μάλιστα με τρόπο αρκετά θορυβώδη, γεγονός που τότε είχε απασχολήσει την τοπική κοινωνία αλλά και κάποια Μ.Μ.Ε. Στο χωριό Ματαράγκα είχε δωρηθεί οίκημα για τη δημιουργία ευκτήριου οίκου της κίνησης για τα εγκαίνια του οποίου είχαν συγκεντρωθεί πολλοί Πεντηκοστιανοί από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Είχαν τυπωθεί και προσκλήσεις με την ονομασία της κίνησης, ενώ αναμένονταν και η άφιξη του ιδίου του Τ. Β. Joshua, κάτι που τελικά δεν πραγματοποιήθηκε.
Το 2006 επισήμως η κίνηση υπέβαλε αίτηση αναγνώρισης –χορήγησης αδείας ευκτηρίου οίκου στο Υπουργείο Παιδείας. Τα μέλη της κίνησης στην Ελλάδα είναι Έλληνες Πεντηκοστιανοί, που προσχώρησαν από άλλες Πεντηκοστιανές ομάδες και αφρικανοί μετανάστες, που ζουν στην Ελλάδα. Η Συναγωγή: Εκκλησία όλων των Εθνών ανήκει στις Πεντηκοστιανές – Χαρισματικές κινήσεις, που χρησιμοποιούν μουσικά όργανα και τραγούδια στις λατρευτικές τους συνάξεις.
2. Η Προτεσταντική και Πεντηκοστιανή κριτική κατά της κίνησης στην Ελλάδα
Πρέπει εν προκειμένω να επισημάνουμε ότι η εν λόγω Πεντηκοστιανή κίνηση έτυχε εξ αρχής κριτικής, τόσο από τον ελληνικό προτεσταντικό κόσμο, όσο και από ένα μήμα των Πεντηκοστιανών της Ελλάδας. Στον ελληνικό προτεσταντικό χώρο ο Τ. Β. Joshua χαρακτηρίζεται ως «ψευδοπροφήτης» και μάλιστα γίνεται αναφορά σε ανακοίνωση άλλων Πεντηκοστιανών κινήσεων της Νιγηρίας, στην οποία υποστηρίζεται ότι ο Τ. Β. Joshua «χρησιμοποιεί σαμανικές/μαγικές μεθόδους κάτω από χριστιανικό μανδύα». Την κριτική αυτή των άλλων Πεντηκοστιανών κινήσεων της Νιγηρίας ο Allan Anderson την χαρακτηρίζει ως “φαρμακερή” και “αναπόφευκτη”.Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι στις αυτόχθονες Αφρικανικές Πεντηκοστιανές κινήσεις η χρήση και η μίξη προγενέστερων μαγικών πρακτικών με χριστιανικά στοιχεία δεν είναι κάτι το ασυνήθιστο.
Η Αδελφότητα των Εκκλησιών της Πεντηκοστής Ελλάδος, για ευνόητους λόγους, τον Ιούνιο του 2002 εξέδωσε ανακοίνωση, που δήλωνε ότι η κίνηση «Συναγωγή: Εκκλησία όλων των Εθνών» και ο ιδρυτής της Τ. Β. Joshua δεν ανήκουν στον Πεντηκοστιανικό χώρο.Ο ισχυρισμός όμως αυτός δεν επιβεβαιώνεται από την πραγματικότητα, γιατί: α) Η ομολογία πίστεως της εν λόγω κίνησης έχει τυπικό Πεντηκοστιανικό χαρακτήρα, β) ο πεντηκοστιανός καθηγητής A. Anderson την χαρακτηρίζει ως Πεντηκοστιανή – Χαρισματική, γ) το λατρευτικό τελετουργικό της είναι ουσιαστικώς Πεντηκοστιανικό, και δ) γιατί δεν συμφωνούν με την εν λόγω ανακοίνωση το σύνολο των Πεντηκοστιανών της Ελλάδος.
Ως τελικό σχόλιο θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι εξ επόψεως Ορθοδόξου ο αιρετικός χαρακτήρας της εν λόγω κίνησης, ως τμήματος του λεγόμενου Πεντηκοστιανικού – Χαρισματικού χώρου, είναι αναμφισβήτητος. Ως προς το πρόσωπο δε του ιδρυτή της βρισκόμαστε για μια ακόμα φορά μπροστά σε μια κλασσική περίπτωση ανθρώπων, που στην Αγία Γραφή χαρακτηρίζονται ως «πονηροί και γόητες… πλανώντες και πλανώμε 3, 13).
………………………………………

Σημειώσεις
1. Βλ. Allan Anderson, Synagogue. Church of all Nations, στο Peter B. Clarke (Ed), Encyclopedia of new religious movements, 2006, σ. 553. 2. Πρβλ. Σωτηρίου Λιόση, Γνωστές θρησκείες, αιρέσεις και παραθρησκευτικές ομάδες στην Ελλάδα. Ευκτήριοι Οίκοι, 2004, σ.167. 3. Βλ. Περιοδικό "Τυχικός", Μάϊος-Ιούνιος 2002, σσ. 28-29.4. Βλ. Allan Anderson, Synagogue.
………………………………………
«Ορθόδοξος Τύπος»20/05/2011
http://aktines.blogspot.com/2011/05/blog-post_2173.html
 ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ    www.egolpion.com
2  ΙΟΥΝΙΟΥ  2011
Όσοι έχουν διαβάσει το συγκεκριμένο άρθρο συνήθως διαβάζουν επίσης τα παρακάτω:
 ………………………………………


ΤΥΧΙΚΟΣ - IANOYARIOS -FEBROYARIOS 2003
ΑΚΟΠΗ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΧΑΡΙΣΜΑΤΩΝ
01
Μία άλλη πλάνη των Πεντηκοστιανών είναι ότι πιστεύουν πως τα χαρίσματα του Θεού δίνονται χωρίς τον ανάλογο κόπο και μόχθο. Σύμφωνα με την ...

 «Στεφανώνεις το έτος
με τα αγαθά Σου»

Ο Ψαλμός του Δαβίδ που φέρει τον αριθμό 65/ξε~, δίκαια θα μπορούσε να ονομαστεί «Ψαλμός της Πρωτοχρονιάς».
  Παρ’ όλο που οι Εβραίοι θεωρούσαν ως αρχή του έτους όχι τον Ιανουάριο, αλλά τον Σεπτέμβριο, ακολουθώντας δηλαδή την αλλαγή των εποχών, αυτό σε τίποτα δεν αλλάζει την αλήθεια πως, από όποιο σημείο και αν ξεκινήσει κανείς να μετράει, στην ίδια πορεία θα πορευτεί και τις ίδιες διαπιστώσεις θα κάνει.
 Ωστόσο υπάρχει τεράστια απόσταση από το πνεύμα με το οποίο γράφει εδώ ο Δαβίδ και εκείνο που συνήθως διέπει τους ανθρώπους. Αυτό μπορεί να το δει κανείς ιδιαίτερα όταν ανακοινώνονται τα Δελτία του Καιρού. Πότε λέμε ότι "ο καιρός είναι καλός"; Όταν είναι ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΣ Σ’ ΕΜΑΣ. Δεν κάνει πολλή ζέστη, δεν κάνει πολύ κρύο, δεν βρέχει και δεν χιονίζει (εκτός αν θέλουμε να πάμε για σκι...). Θέλουμε με άλλα λόγια να έχει πάντα μια σταθερή και ευχάριστη σ’ εμάς θερμοκρασία...
 Ο γεωργός ξέρει πολύ καλά ότι ΚΑΛΟΣ ΚΑΙΡΟΣ είναι όταν βρέχει στην εποχή του, κάνει κρύο στην εποχή του, κάνει ζέστη στην εποχή του, κάνει δροσιά στην εποχή του... και ο Θεός, όταν έφτιαξε τον κόσμο, είχε στο νου Του τον άνθρωπο τον σωστό. Ούτε τον πλεονέκτη, ούτε τον φίλαυτο, ούτε τον τεμπέλη...
  Αν δεν υπήρχαν αυτές οι αλλαγές στην κατάλληλη εποχή, κανένα φυτό δεν θα αναπτυσσόταν, άνθιζε και καρποφορούσε σωστά. Μάλιστα, ύστερα από μια περίοδο τέτοιας ΑΤΑΞΙΑΣ, μάλλον κανένα φυτό δεν θα ζούσε πια και, σαν συνέπεια, και ο άνθρωπος και το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο θα εξαφανιζόταν, αφού η ζωή μας εξαρτάται κυρίως από τα φυτά.

Όταν, λοιπόν, ο Ψαλμωδός έγραφε σ’ αυτό τον όμορφο Ψαλμό, «Στεφανώνεις το έτος με τα αγαθά σου» (εδ. 11), έκρινε με ό,τι έβλεπε στην εποχή του και στη ζωή του και έτσι δόξαζε τον Κύριο για το ενδιαφέρον που δείχνει στην πλάση Του και, κυριότατα, στον άνθρωπο.
  Πόση τάξη στη φύση και πόση ομορφιά! Στα χρώματα των λουλουδιών, στα φτερά των πεταλούδων, στα τραγούδια των πουλιών, στα χαμόγελα των παιδιών!!! Πόση σοφία και πρόνοια στην πλάση του οργανισμού μας, στις παρακαταθήκες όλων των απαραίτητων μέσων για τη ζωή και την απόλαυση!!! Πόση καταπληκτική σοφία στους μηχανισμούς ανακύκλωσης και αποκατάστασης της φυσικής ισορροπίας!!! Τι άλλο μπορούσε να κάνει ο Ψαλμωδός παρά να αναφωνήσει: «Πόσον μεγάλα είναι τα έργα σου, Κύριε! τα πάντα εν σοφία εποίησας· η γη είναι πλήρης των ποιημάτων σου» (Ψαλμ. 104/ρδ/24).
  Αν όμως ακούσει τα λόγια αυτά κάποιος ξένος με την πνευματική πραγματικότητα του πιστού, δικαιολογημένα μπορεί να ρωτήσει:
  «Πού τα είδες όλα αυτά άνθρωπέ μου; Δεν βλέπεις τις πλημμύρες και τις ξηρασίες; Δεν βλέπεις τις πυρκαγιές και τις χαλαζοπτώσεις που καταστρέφουν κάθε βλάστηση και κάθε παραγωγή; Δεν βλέπεις τα ηφαίστεια που εκρήγνυνται και σκεπάζουν τον κόσμο με στάχτη και πόλεις και χωριά με τη λάβα τους; Δεν βλέπεις πως το όζον καταστρέφεται και η ηλιακή ακτινοβολία έχει γίνει βλαπτική; Δεν ξέρεις ότι έχει ανατραπεί η ισορροπία του κλίματος και δεν άκουσες για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και το "el nino"; Για τους σεισμούς και τις κατολισθήσεις που παρασύρουν σπίτια και χωριά δεν άκουσες τίποτα;»
  »Αλλά και για τα νοσοκομεία δεν έχεις ιδέα; Για την ανεργία; Για τον πόλεμο που ετοιμάζουν εκεί κάτω στο Ιράκ –κι αν δεν γίνει στο Ιράκ, κάπου αλλού θα τον κάνουν; Για τα παιδάκια που μένουν ορφανά από το AIDS; Για τα προσφυγόπουλα και τα παιδιά των μεταναστών; Για την παιδική πορνεία και εκμετάλλευση; Για τα ναρκωτικά και το αλκοόλ που κατατρώνε τη νιότη και υποσκάπτουν το μέλλον της ανθρωπότητας; Για όλη αυτή τη μαυρίλα δεν έχεις ιδέα; Σε ποιο κόσμο ζεις;!!!»
 Ο συνομιλητής μας έχει δίκιο, αφού όλα αυτά δεν είναι της φαντασίας του αλλά η απτή πραγματικότητα, που κανείς δε μπορεί να τη διαψεύσει. Εξάλλου κι ανάμεσα στους πιστούς αν κοιτάξουμε, στο ποσοστό που μας αντιστοιχεί, κάποια σκιά πέφτει και επάνω σ’ εμάς, είτε πάσχουμε από αρρώστιες, είτε αντιμετωπίζουμε αδικίες, είτε βρισκόμαστε σε δυσκολίες και μπροστά στην αβεβαιότητα του μέλλοντος...
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ