10-11-2016----05-ΙΔΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΠΙ ΝΕΦΕΛΑΙΣ (υπό αιδεσιμότ.Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!! 



ΙΔΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΠΙ ΝΕΦΕΛΑΙΣ
 (υπό αιδεσιμότ.Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)
05

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 2ον

 Η μέθοδος της ερμηνείας του Λόγου του Θεού πρέπει να είναι μία και όχι τόσοι μέθοδοι που οι άνθρωποι κυκλοφορούν και διδάσκουν. Αυτή λοιπόν η μία και μοναδική μέθοδος πρέπει να βρίσκεται μέσα στον ίδιο τον Λόγο του Θεού όπως θα δούμε στην συνέχεια της μελέτης μας αυτής διαφορετικά θα φέρουμε σύγχυση στην περίπτωση του Πύργου της Βαβέλ.
Α / Η ερμηνεία της Γραφής ευρίσκεται εντός της Βίβλου και ο ερμηνευτής είναι ο ίδιος ο Λόγος του Θεού.
Το βιβλίο αυτό ότι λέγει αυτό είναι και ότι θέλει να τονίσει αυτό τονίζει ώστε ότι ακριβώς λέγει η Γραφή αυτό πρέπει να δεχθούμε.
Β/ Ότι δήποτε λοιπόν γράφει ο Λόγος του Θεού εμμέσως ή αμέσως την ερμηνεία του θα την βρούμε πάλι από τα συμφραζόμενα.
Εάν δεν μπορούμε να το εξηγήσουμε  ίσως διότι δεν μας δίδονται περισσότερες πληροφορίες τότε θα το δεχθούμε όπως έχει. 

Αναμφιβόλως μέσα στην βίβλο υπάρχουν σύμβολα αλληγορίες παραβολές εάν λοιπόν στην προκείμενη περίπτωση θέλουμε να ερμηνεύσουμε αυτά τα σύμβολα ή τις παραβολές τότε θα
συμβουλευτούμε πάλι τον Λόγον του Θεού δια της συγκρίσεως των διαφόρων εδαφίων. Διαφορετικά θα τα δεχθούμε όπως αναφέρονται. Παραδείγματος χάριν εις το:
 Ησαϊα 7:20 «Το ξυράφιον το μεμισθομένον» το ερμηνεύει ο Ησαϊας και λέγει ότι είναι ο βασιλεύς της Ασσυρίας. Μας το εξηγεί λοιπόν καθαρά και δεν μας αφήνει σε απορία.
…….
20 Και κατά την ίδια ημέρα, ο Κύριος θα ξυρίσει με το ξυράφι, που είναι μισθωμένο από την πέρα πλευρά του ποταμού, μαζί με τον βασιλιά τής Ασσυρίας, το κεφάλι, και τις τρίχες των ποδιών· θα αφαιρέσει ακόμα και το πηγούνι.
Στον Ματθαίο 13:

την Δευτέρα παραβολή την ερμήνευσε ο Κύριος με λεπτομέρεια. Αλλά για τον κόκον συνάπεωςΜατθαίος ιγ:31-32 που δεν το εξήγησε ο Κύριος έχουμε το δικαίωμα  να προσπαθήσουμε να το ερμηνεύσουμε. Και δεν είναι ανάγκη να ερμηνευθεί διότι όπως ο Κύριος είπε πρόκειται περί παραβολής .πχ. Για τα πετεινά του ουρανού μας ομιλεί. Ο Κύριος στο Ματθαίος 13:4 επίσης στο εδάφιο 19. Άρα από αυτά τα σημεία μπορούμε να  εξηγήσουμε τα πετεινά του ουρανού τα οποία φαίνεται καθαρώς να είναι τα τέκνα του πονηρού. 

Η ερμηνεία λοιπόν της παραβολής αυτής είναι η εξής: ότι η βασιλεία των ουρανών θα αυξηθεί θαυμασίως αλλά κάτω από την στέγη αυτής θα υπάρχουν και οι υιοί του πονηρού.
Επίσης στην Αποκάλυψη κεφ.κα:18διαβάζουμε τα εξής: «Και η Πόλης χρυσίον καθαρόν ομοία με ύαλον  καθαρόν». Επίσης Αποκάλυψης κα:στο εδάφιο 21 διαβάζουμε «Και η πλατεία της πόλεως χρυσίον καθαρόν ως ύαλος διαφανής».
Όταν ο Λόγος του Θεού  λέγει ύαλος δεν μιλάει περί πραγματικής ύαλου αλλά ως ύαλος δηλαδή παίρνει χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες του γυαλιού για να μας προσφέρει μια ορισμένη αλήθεια όπως πχ. Η ύαλος είναι καθαρά εδάφιο 18 και διαφανείς εδάφιο 21 έτσι και ο χρυσός είναι καθαρός και διαφανής ως ύαλος είναι δηλαδή μια μεταφορική ή συμβολική έννοια δεν γίνεται δηλαδή λόγος εδώ περί υάλου αλλά περί χρυσού ή ύαλος αναφέρεται ως συμβόλου οπότε άλλη ερμηνεία εδώ δεν χωρεί. 

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ Α΄20
Εδώ ο Κύριος αναφέρει ότι οι επτά αστέρες και οι επτά λυχνίες είναι μυστήριον πλην όμως προχωρεί και δένει ερμηνεία και μας εξηγεί ποιοι ήταν οι επτά αστέρες και ποιες οι επτά λυχνίες. Εδώ βλέπουμε ότι ο Λόγος του θεού περιέχει και την ερμηνεία. Εάν δεν δίνονταν η ερμηνεία τότε έπρεπε να ανατρέξουμε πάλι στο Λόγο του Θεού για να ιδούμε με τι εξηγείται η συμβολική αυτή έννοια των αστέρων και των λυχνιών την όμως που υπάρχει τούτο δηλαδή σαφής εξήγησης είναι περιττή  κάθε άλλη προσπάθεια.  Είναι αρκετά λοιπόν τα λίγα αυτά παραδείγματα να βοηθήσουν κάθε αναγνώστη να προχωρήσει μόνος του στην έρευνα των Γραφών έχοντας πάντα υπόψη του τα λόγια του Αποστόλου Παύλου στο Α΄ Κορινθίους β:13.
Εάν κάθε ερμηνευτής της Βίβλου είπε υπ’ όψη του όλα αυτά και ερευνούσε το Λόγο του Θεού κατ΄ αυτόν τον τρόπο τότε δεν θα φτάναμε ποτέ στο σημείο να έχουμε τόσες ερμηνείες όσες και ο αριθμός των ερμηνευτών. 

Είναι επόμενο λοιπόν να φθάσουν σ’ αυτά  τα άκρα οι διάφοροι ερμηνευταί διότι δεν θέλουν να αναγνωρίσουν  την σπουδαιότερη αλήθεια που είναι η Θεοπνευστία της Αγίας Γραφής λέξις προς λέξιν. Εάν αυτό πιστεύαμε όλοι τότε κάθε εξωτερική βοήθεια για την ερμηνεία του Λόγου του Θεού θα ήταν περιττή.
Αλλά για να αφήσουμε τον ίδιο τον Λόγο του θεού να μας εξηγήσει τις διάφορες αλήθειες που περιέχει χρειάζεται χρόνος πολύς και υπομονή μεγάλη. Αυτό δεν είναι απλώς μια θεωρία αλλά μια ζωντανή πείρα του γράφοντος καθώς διακονούμε τον Λόγο του Θεού καθ’ όλην την διάρκεια της ζωής μας.
Πιστεύω ότι κάθε ειλικρινής μελετητής του Λόγου του Θεού εάν ακολουθήσει τον τρόπο αυτό της έρευνας θα ευλογηθεί από τον Κύριο.





«»»»»»»»»»»»»»»»»»»»