Iδού έρχομαι ταχέως !!! 27-7-2015- ΔΕΎΤΕΡΑ--Η Μοναδικότητα του Ιησού. Μεταφορά Αγ. Γραφής Σπύρου Φίλου Το ξεκίνημα του συναρπαστικού ταξιδιού της πίστης Bill Bright

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!! 

27-7-2015- ΔΕΎΤΕΡΑ--Η Μοναδικότητα του Ιησού. Μεταφορά Αγ. Γραφής Σπύρου Φίλου Το ξεκίνημα του συναρπαστικού ταξιδιού της πίστης Bill Bright

16
Μάθημα 4ον

Βιβλική μελέτη
Η Αγία Γραφή διεκδικεί την αυθεντία της.

2/. Ποια ήταν η θέση των παρακάτω συγγραφέων απέναντι σε άλλους συγγραφείς της Αγίας Γραφής;
Του Παύλου:
Ρωμαίους 3:1-2
1 ΠΟΙΑ είναι, λοιπόν, η υπεροχή τού Ιουδαίου; Ή, ποια είναι η ωφέλεια της περιτομής;
2 Πολλή, με κάθε τρόπο. Πρώτα μεν, για τον λόγο ότι στους Ιουδαίους εμπιστεύθηκαν τα λόγια τού Θεού.
Του Πέτρου:
Πέτρου Β' 1
19 Και έχουμε βεβαιότερο τον προφητικό λόγο, στον οποίο κάνετε καλά να προσέχετε, σαν σε λυχνάρι που φέγγει μέσα σε σκοτεινόν τόπο, μέχρις ότου έρθει η αυγή τής ημέρας, και ο φωσφόρος ανατείλει μέσα στις καρδιές σας,
20 ξέροντας πρώτα τούτο, ότι καμιά προφητεία τής γραφής δεν γίνεται από την προσωπική εξήγηση εκείνου που προφητεύει.
21 Επειδή, δεν ήρθε ποτέ προφητεία από θέλημα ανθρώπου, αλλά, οδηγούμενοι από το Άγιο Πνεύμα, μίλησαν οι άγιοι άνθρωποι του Θεού.
Του συγγραφέα της προς:
Εβραίους 1-1
1 Ο ΘΕΟΣ, τον παλιό καιρό, αφού, πολλές φορές και με πολλούς τρόπους, μίλησε στους πατέρες μας διαμέσου των προφητών, σ' αυτές τις έσχατες ημέρες μίλησε σε μας διαμέσου τού Υιού,
 
 3/. Αν αυτοί οι συγγραφείς είχαν καλή άποψη για τις Γραφές εμείς πως θα πρέπει ν’ αντιμετωπίζουμε τη Βίβλο;
  Ποια θέση πρέπει να έχει ο Λόγος του Θεού στη ζωή μας και στον τρόπο με τον οποίο αξιολογούμε και αντιδρούμε σε γεγονότα και καταστάσεις;
 
Ο σκοπός της ατομικής μελέτης της Βίβλου
1/. Ονόμασε μερικά από τα οφέλη της διεξοδικής και σε βάθος μελέτης του Λόγου του Θεού.
Β΄ Τιμοθέου 3:15-17
15 και ότι, από βρέφος γνωρίζεις τα ιερά γράμματα, που μπορούν να σε σοφίσουν σε σωτηρία διαμέσου τής πίστης εν Χριστώ Ιησού.
16 Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο, για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με δικαιοσύνη·
17 για να είναι ο άνθρωπος του Θεού τέλειος, ετοιμασμένος για κάθε έργο αγαθό.
Τι αλλαγές είδες στη ζωή σου από τη μελέτη της αγίας Γραφής;
2/. Στο Πράξεις 20:32 ποια δυο πράγματα λέει ο Παύλος ότι μπορεί να κάνει ο Λόγος του Θεού;
Στο Πράξεις 20:32
32 Και τώρα, αδελφοί, σας αφιερώνω στον Θεό και στον λόγο τής χάρης του, ο οποίος μπορεί να εποικοδομήσει και να δώσει σε σας κληρονομιά ανάμεσα σε όλους τούς αγιασμένους
1/. 32 Και τώρα, αδελφοί, σας αφιερώνω στον Θεό και στον λόγο τής χάρης του,
2/. ο οποίος(Λόγος) μπορεί να εποικοδομήσει και να δώσει σε σας κληρονομιά ανάμεσα σε όλους τούς αγιασμένους
 
3/. Ποια πρέπει να είναι η επίδραση της μελέτης του Λόγου του Θεού πάνω στη δική σου ζωή;
Ιακώβου 1:22-25
22 Γίνεστε δε εκτελεστές τού λόγου, και όχι μονάχα ακροατές, εξαπατώντας τον εαυτό σας.
23 Επειδή, αν κάποιος είναι ακροατής τού λόγου, και όχι εκτελεστής, αυτός μοιάζει με έναν άνθρωπο, που κοιτάζει το φυσικό του πρόσωπο μέσα σε καθρέφτη·
24 επειδή, κοίταξε τον εαυτό του, και αναχώρησε, κι αμέσως λησμόνησε ποιος ήταν.
25 Όποιος, όμως, εγκύψει στον τέλειο νόμο τής ελευθερίας, και επιμείνει σ' αυτόν, αυτός που έγινε όχι ακροατής, που λησμονεί, αλλά εκτελεστής έργου, αυτός θα είναι μακάριος κατά την εκτέλεσή του.
……………………………………
    Σκέψου μία δύσκολη κατάσταση στη ζωή σου. Με ποιους τρόπους η μελέτη του Λόγου του Θεού σε βοηθάει να ξεπεράσεις αυτή την κατάσταση;
……………………………………
Ποια εφαρμογή μπορεί να έχει ο λόγος του θεού στο πρόβλημα σου;
…………………………………..
Προετοιμασία για ατομική μελέτη της Βίβλου
1/. Όρισε συγκεκριμένο χρόνο.
Πότε συναντιόταν ο Μωϋσής με τον Θεό;
Έξοδος 34:2-4-
2 και να γίνεις έτοιμος το πρωί, και ανέβα το πρωί επάνω στο βουνό Σινά, και να παρασταθείς εκεί μπροστά μου, επάνω στην κορυφή τού βουνού·
3 και κανένας δεν θα ανέβει μαζί σου, ούτε θα φανεί κανένας σε ολόκληρο το βουνό· και τα κοπάδια, και οι αγέλες, δεν θα βοσκηθούν μπροστά σ' εκείνο το βουνό.
4 Και έκοψε δύο πέτρινες πλάκες, καθώς τις πρώτες· και αφού ο Μωυσής σηκώθηκε ενωρίς το πρωί, ανέβηκε επάνω στο βουνό Σινά, καθώς τον πρόσταξε ο Κύριος, και πήρε στα χέρια του τις δύο πλάκες, τις πέτρινες.
Πότε συναντιόταν ο Χριστός με τον Θεό;
Μάρκος 1:35
35 Και το πρωί, ενώ ήταν πολύ σκοτάδι, αφού σηκώθηκε, βγήκε έξω, και πήγε σε έναν ερημικό τόπο, και εκεί προσευχόταν.
  Ποια είναι η καλύτερη ώρα για σένα;
2/. Όρισε συγκεκριμένο τόπο.
Που προσευχόταν ο Χριστός ;
Μάρκος 1:35
35 Και το πρωί, ενώ ήταν πολύ σκοτάδι, αφού σηκώθηκε, βγήκε έξω, και πήγε σε έναν ερημικό τόπο, και εκεί προσευχόταν.
Ποια είναι η αξία του να είσαι μόνος;
3/. Φρόντισε να έχεις μαζί σου:
Αγία Γραφή.
Σημειωματάριο και μολύβι.
Λεξικό της Αγίας Γραφής.
Πως μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτά τα εργαλεία για να μελετήσεις τη Βίβλο;
…………………………..
Στάδια της ατομικής μελέτης της Βίβλου

Χρησιμοποιώντας τον Ψαλμό 119:57-104 εξέτασε τα τρία βασικά στάδια της συστηματικής βιβλικής μελέτης:
Ψαλμό 119:57-104
57 Εσύ, Κύριε, είσαι η μερίδα μου· είπα να φυλάξω τα λόγια σου.
58 Παρακάλεσα το πρόσωπό σου με όλη μου την καρδιά· ελέησέ με σύμφωνα με τον λόγο σου.
59 Συλλογίστηκα τους δρόμους μου, και έστρεψα τα πόδια μου στα μαρτύριά σου.
60 Έσπευσα, και δεν βράδυνα να φυλάξω τα προστάγματά σου.
61 Στίφη ασεβών με περικύκλωσαν· εγώ, όμως, δεν λησμόνησα τον νόμο σου.
62 Σηκώνομαι τα μεσάνυχτα για να σε δοξολογώ για τις κρίσεις τής δικαιοσύνης σου.
63 Εγώ είμαι μέτοχος όλων εκείνων που σε φοβούνται και φυλάττουν τις εντολές σου.
64 Η γη, Κύριε, είναι γεμάτη από το έλεός σου· δίδαξέ με τα διατάγματά σου.
Τεθ
65 Εσύ, Κύριε, ευεργέτησες τον δούλο σου, σύμφωνα με τον λόγο σου.
66 Δίδαξέ με φρόνηση και γνώση· επειδή, πίστεψα στα προστάγματά σου.
67 Πριν ταλαιπωρηθώ, εγώ πλανιόμουν· τώρα, όμως                  φύλαξα τον λόγο σου.
68 Εσύ είσαι αγαθός και αγαθοποιός· δίδαξέ με τα διατάγματά σου.
69 Οι υπερήφανοι έπλεξαν εναντίον μου ψέμα· εγώ, όμως, θα φυλάττω τις εντολές σου με όλη μου την καρδιά.
70 Η καρδιά τους έπηξε σαν το πάχος· εγώ, όμως, εντρυφώ στον νόμο σου.
71 Καλό έγινε σε μένα ότι ταλαιπωρήθηκα, για να μάθω τα διατάγματά σου.
72 Ο νόμος τού στόματός σου είναι σε μένα καλύτερος παρά χιλιάδες από χρυσάφι και ασήμι.
73 Τα χέρια σου με έκαναν, και με έπλασαν· συνέτισέ με, και θα μάθω τα προστάγματά σου.
74 Αυτοί που σε φοβούνται θα με δουν, και θα ευφρανθούν, επειδή έλπισα στον λόγο σου.
75 Κύριε, γνωρίζω ότι οι κρίσεις σου είναι δικαιοσύνη, και ότι πιστά με ταλαιπώρησες.
76 Ας με παρηγορήσει, παρακαλώ, το έλεός σου, σύμφωνα με τον λόγο σου, που έγινε στον δούλο σου.
77 Ας έρθουν σε μένα οι οικτιρμοί σου, για να ζω· επειδή, ο νόμος σου είναι η τρυφή μου.
78 Ας ντραπούν οι υπερήφανοι, επειδή άδικα ζητούν να με ανατρέψουν· εγώ, όμως, θα μελετώ στις εντολές σου.
79 Ας γυρίσουν σε μένα αυτοί που σε φοβούνται, κι αυτοί που γνωρίζουν τα μαρτύριά σου·
80 ας είναι άμωμη η καρδιά μου στα διατάγματά σου, για να μη ντροπιαστώ.
81 Λιποθυμεί η ψυχή μου για τη σωτηρία σου· στον λόγο σου ελπίζω.
82 Τα μάτια μου απέκαμαν για τον λόγο σου, λέγοντας: Πότε θα με παρηγορήσεις;
83 Επειδή, έγινα σαν ασκός στον καπνό· όμως, δεν ξέχασα τα διατάγματά σου.
84 Πόσες είναι οι ημέρες τού δούλου σου; Πότε θα κάνεις κρίση εναντίον εκείνων που με καταδιώκουν;
85 Οι υπερήφανοι, οι ενάντιοι στον νόμο σου, έσκαψαν σε μένα λάκκους.
86 Όλα τα προστάγματά σου είναι αλήθεια· άδικα με κατατρέχουν· βοήθησέ με.
87 Παρολίγο με κατέστρεψαν στη γη· εγώ, όμως, δεν εγκατέλειψα τις εντολές σου.
88 Ζωοποίησέ με, σύμφωνα με το έλεός σου· και θα φυλάξω τα μαρτύρια του στόματός σου.
89 Κύριε, ο λόγος σου παραμένει για πάντα στον ουρανό·
90 η αλήθεια σου σε γενεά και γενεά· θεμελίωσες τη γη και παραμένει.
91 Σύμφωνα με τις διατάξεις σου παραμένουν μέχρι σήμερα, επειδή τα σύμπαντα είναι δούλοι σου.
92 Αν ο νόμος σου δεν ήταν η ευφροσύνη μου, τότε θα χανόμουν στη θλίψη μου.
93 Δεν θα λησμονήσω τις εντολές σου, στον αιώνα, επειδή μέσα σ' αυτές με ζωοποίησες.
94 Δικός σου είμαι εγώ· σώσε με· επειδή, εκζήτησα τις εντολές σου.
95 Οι ασεβείς με περίμεναν για να με αφανίσουν· εγώ, όμως, θα προσέχω στα μαρτύριά σου.
96 Σε κάθε τελειότητα είδα όριο· ο νόμος σου, όμως, είναι υπερβολικά πλατύς.
97 Πόσο αγαπώ τον νόμο σου! Όλη την ημέρα είναι μελέτη μου.
98 Με τα προστάγματά σου με έκανες σοφότερο από τους εχθρούς μου· επειδή, είναι πάντοτε μαζί μου.
99 Είμαι συνετότερος από όλους εκείνους που με διδάσκουν· επειδή, τα μαρτύριά σου είναι μελέτη μου.
100 Είμαι συνετότερος από τους γέροντες· επειδή, φύλαξα τις εντολές σου.
101 Από κάθε πονηρό δρόμο εμπόδισα τα πόδια μου, για να φυλάξω τον λόγο σου.
102 Από τις κρίσεις σου δεν ξέκλινα· επειδή με δίδαξες εσύ.
103 Πόσο γλυκά είναι τα λόγια σου στον ουρανίσκο μου! Είναι περισσότερο από μέλι στο στόμα μου.
104 Από τις εντολές σου έγινα συνετός· γι' αυτό, μίσησα κάθε δρόμο ψεύδους.
………………………………
Ψαλμό 119:57-104
1/. Παρατήρηση: ¨Τι λέει αυτό το κομμάτι¨; διάβασε το γρήγορα για να δεις τι λέει.
Ξαναδιάβασε το προσεκτικά υπογραμμίζοντας λέξεις φράσει κλειδιά.
2/. Ερμηνεία: «Τι εννοεί αυτό το κομμάτι»; Ζήτησε από το Θεό να σε βοηθήσει να το κατανοήσεις. Συμβουλέψου ένα λεξικό αν δεν καταλαβαίνεις πλήρως τη σημασία των λέξεων.
Ρώτησε : ποιος; Τι; που; Γιατί; Πως;
3/. Εφαρμογή: Αναρωτήσου, «Τι σημασία έχει αυτό το κομμάτι για μένα και πως μπορώ να το εφαρμόσω στη ζωή μου»;
 Κάνε μια λίστα από τα ακόλουθα:
1/ Αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο χαρακτήρα μου.
2/. Ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβώ ή να αποφύγω.
3/. Υποσχέσεις που πρέπει να διεκδικήσω.
4/. Αμαρτίες που πρέπει να ομολογήσω και να εγκαταλείψω.
5/. Παραδείγματα που πρέπει να ακολουθήσω.
6/. Άλλες προσωπικές εφαρμογές

Παρατήρηση ερμηνεία εφαρμογή
 
Εφαρμογή στη ζωή
1/. Μελέτησε το Λουκάς 19:1-10 και εφάρμοσε τη μέθοδο βιβλικής μελέτης που μόλις έμαθες.
Λουκάς 19:1-10
1 Και εισελθών διήρχετο την Ιεριχώ·
2 και ιδού, άνθρωπος ονομαζόμενος Ζακχαίος, όστις ήτο αρχιτελώνης, και ούτος ήτο πλούσιος,
3 και εζήτει να ίδη τον Ιησούν τις είναι, και δεν ηδύνατο διά τον όχλον, διότι ήτο μικρός το ανάστημα.
4 και δραμών εμπρός ανέβη επί συκομορέαν διά να ίδη αυτόν· επειδή δι' εκείνης της οδού έμελλε να περάση.
5 Και ως ήλθεν εις τον τόπον ο Ιησούς, αναβλέψας είδεν αυτόν και είπε προς αυτόν· Ζακχαίε, κατάβα ταχέως· διότι σήμερον πρέπει να μείνω εν τω οίκω σου.
6 Και κατέβη ταχέως και υπεδέχθη αυτόν μετά χαράς.
7 Και ιδόντες άπαντες εγόγγυζον, λέγοντες ότι εις αμαρτωλόν άνθρωπον εισήλθε να καταλύση.
8 Σταθείς δε ο Ζακχαίος, είπε προς τον Κύριον· Ιδού, τα ημίση των υπαρχόντων μου, Κύριε, δίδω εις τους πτωχούς, και εάν εσυκοφάντησά τινά εις τι, αποδίδω τετραπλούν.
9 Είπε δε προς αυτόν ο Ιησούς ότι, Σήμερον έγεινε σωτηρία εις τον οίκον τούτον, καθότι και αυτός υιός του Αβραάμ είναι.
10 Διότι ο Υιός του ανθρώπου ήλθε να ζητήση και να σώση το απολωλός. ---Αμήν
……………………………………..
Τι λέει η περικοπή;
Τι εννοεί;
Πως εφαρμόζετε σε σένα;
Πόσο αποτελεσματική θα είναι για σένα αυτή η μέθοδος μελέτης της βίβλου για άλλα αποσπάσματα των Γραφών;

2/. Τι αλλαγές στη ζωή σου περιμένεις καθώς θα συνεχίζεις με βαθύτερη μελέτη της Βίβλου;

3/. Προγραμμάτισε το χρόνο που θα διαθέσεις για μελέτη της Αγίας Γραφής στις επόμενες τέσσερις εβδομάδες.
Γράψε την ώρα τον τόπο και τα κομμάτια που πρόκειται να μελετήσεις.

……………………………………..