22—1--2016------06--ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ( BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)-


06--ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟN  ΕΚΤΟΝ
Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
01   22—1--2016
ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ;

Σαμουήλ Α' 20:3---Βάμβας)
….3 Αλλά, ζη Κύριος και ζη η ψυχή σου, δεν είναι παρά εν βήμα μεταξύ εμού και του θανάτου.
Σαμουήλ Α' 20:3--- Σ. Φίλος
….3 Αλλά, ζει ο Κύριος, και ζει η ψυχή σου, δεν είναι παρά ένα βήμα ανάμεσα σε μένα και τον θάνατο.
*
Η ζωή ολόκληρος έχει λεχθή ότι δεν είναι τίποτε άλλο παρά ετοιμασία προς τον θάνατον.  
O ψαλμωδός λέγει:
Ψαλμοί 89:--- Βάμβας)
48 Τις άνθρωπος θέλει ζήσει και δεν θέλει ιδεί θάνατον; τις θέλει λυτρώσει την ψυχήν αυτού εκ της χειρός του Άδου; Διάψαλμα.
Ψαλμοί 89:--- Σ. Φίλος
48 Ποιος άνθρωπος θα ζήσει, και δεν θα δει θάνατο; Ποιος θα λυτρώσει την ψυχή του από το χέρι τού Άδη; (Διάψαλμα).
*
Υποτίθεται ότι ο τωρινός αιών της ελευθερίας της σκέψεως κα του ριζικού πειρασμού. Εζητήσαμε να μεταβάλουμε τον κόσμο και τους νόμους που τον κυβερνούν δια της γνώσεως της επιστήμης των εφευρέσεων των ανακαλύψεων της φιλοσοφίας και
Του υλιστικού πνεύματος. Επιχειρήσαμε να ενθρονίσουμε τους ψευδείς θεούς του χρήματος της φήμης και της ανθρώπινης νοημοσύνης αλλ’ οπωσδήποτε και αν προσπαθούμε το τέλος είναι πάντοτε το ίδιον :


Εβραίους 9: 27--- Βάμβας)
27 Και καθώς είναι αποφασισμένον εις τους ανθρώπους άπαξ να αποθάνωσι, μετά δε τούτο είναι κρίσις,
Εβραίους 9: 27--- Σ. Φίλος
27 Και καθώς είναι αποφασισμένο στους ανθρώπους μια φορά να πεθάνουν, ύστερα δε από τούτο είναι κρίση·
*

   Ανάμεσα στην ζωή βλέπουμε τον θάνατο δεξιά και αριστερά. Το κλάψιμο μέσα στα νοσοκομεία τα φωτεινά νεκρώσιμα σημεία, τα νεκροταφεία από τα οποία τόσο συχνά περνούμε και η νεκροφόρες που ακολουθεί τον δρόμο της μέσα στην καθημερινή κίνηση όλα μας υπενθυμίζουν ότι ο αδυσώπητος Θεριστής είναι δυνατόν να μας επισκεφθεί σε κάθε στιγμή. Κανείς μας δεν είναι βέβαιος ποια θα είναι η ακριβής στιγμή αλλ’ όλοι γνωρίζουμε ότι μπορεί να φτάσει απροσδόκητα.
Ο Δρ John Wamish θέτει ωραία αυτό το θέμα: «Η ζωή κάτω από τα πόδια μας στο κάθε βήμα του ταξιδιού της ζωής. Ο θάνατος είναι ο παγκόσμιος αντίπαλος. Ακόμη και οι βασιλείς οφείλουν να υποκύψουν εις το δρεπάνι του Αδυσώπητου Θεριστού. Οι επιστήμονες και οι χειρούργοι μάχονται ανδρείως δια να απομακρύνουν το τέρας απο τα θύρας των ανακτόρων  αλλά ο σαβανωμένος μονάρχης του Τρόμου περνά κρυφά απο του φύλακες μέσα στους διαδρόμους και μέσα στους βασιλικούς κοιτώνας σκεπάζει με τον σκοτεινό μανδύα του τον ισχυρόν κυρίαρχον».
  Εις μόνην την Αμερική σαράντα χιλιάδες ανθρώπων κάθε χρόνο μπαίνουν στο αυτοκίνητο των χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι αυτή θα είναι η τελευταία διαδρομή των. Παρά τα συνεχώς αυξανόμενα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται τριάντα χιλιάδες ακόμη ατόμων φονεύονται εις δυστυχήματα καθ’ ην στιγμήν κάθε σκέψης περί του θανάτου είναι μακριά από τον νου των. Διότι ο θάνατος παραμονεύει ακατάπαυστα την ανθρωπότητα και παρά το γεγονός ότι η ιατρική επιστήμη και τα μηχανικά μέτρα ασφαλείας έχουν κηρύξει ένα συνεχή πόλεμο κατ’ αυτού εις το τέλος είναι πάντοτε νικητής ο θάνατος.
 Εξ’ αιτίας της μακροχρονίου επιστημονικής πάλης έχουμε τώρα το πλεονέκτημα παρατάσεως  της ζωής για λίγα χρόνια περισσότερο αλλ’ ο θάνατος περιμένει ακόμη στο τέλος του δρόμου και το σημερινό όριον των εβδομήκοντα ετών.
  Τα καρδιακά νοσήματα εξακολουθούν να πλήττουν πάρα πολλούς ανθρώπους εις την ακμήν της ηλικίας των.
Ο καρκίνος εξακολουθεί να σουβλίζει με τους πόνους του τα σώματα χιλιάδων ανθρώπων. Η φυματίωσης οι ασθένεια του αίματος η πολιομυελίτιδα και η πνευμονία εξακολουθούν να εισπράττουν τον φόρον των αν και αι ιατρικαί πρόοδοι έχουν μειώσει κατά πολύν  τον ετήσιο αριθμόν των θυμάτων των. 
Αλλ’ οσονδήποτε αισιόδοξοι και αν είναι οι στατιστικές εκθέσεις
Οσονδήποτε και αν αυξηθεί η διάρκεια της ζωής από το 1900 και εντευθεν οτιδήποτε και αν δείχνουν οι αριθμοί περί φόνων της αυτοκτονίας και άλλων μορφών βιαίου θανάτου η αναπόφευκτος πραγματικότης του θανάτου παραμένει αμετάβλητος—εξακολουθεί να είναι η τελευταία πείρα μας επί της γης!
  Από την στιγμή που γεννάτε ένα παιδί αρχίζει η μάχη κατά του θανάτου. Η μητέρα εντείνει επί χρόνια την προσοχή της δια να το προστατεύει την ζωή του παιδιού της. Επαγρυπνεί δια την τροφή του τα ρούχα του το περιβάλλον του την ιατρική παρακολούθηση  τους εμβολιασμούς αλλά παρ’ όλην την στοργική φροντίδα της το παιδί έχει ήδη  αρχίσει να αποθνήσκει.

…………………………………….
06--ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟN  ΕΚΤΟΝ
Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
02
ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ;
  Προτού περάσουν πολλά χρόνια τα σημάδια της αδυναμίας θα έχουν εκδηλωθεί. Ο οδοντίατρος θα διαπιστώσει την παρακμή των οδόντων μας. Θα χρειαστούν γυαλιά δια να ενισχύσουν την εξασθενημένη όραση μας. Με το πέρασμα του χρόνου το δέρμα θα ζαρώσει και θα χαλαρωθεί οι ώμοι θα κυρτωθούν και το βήμα μας  θα γίνει αργότερο και ολιγώτερον σταθερό.  Τα κόκαλα μας θα γίνουν πιο εύθραυστα και η ενεργητικότητα μας θα μειωθεί και χωρίς σχεδόν  να το αντιληφθούμε θα έχουμε αρχίσει να προχωρούμε πλησιέστερα προς τον θάνατον. Τα μέσα προστασίας της υγείας και η νοσοκομειακή περίθαλψης θα χρησιμοποιηθούν δια να αποκρούσουν το πλήγμα. Θα εξαγοράσουμε την ασφάλειαν της ζωής μας δια τας τελευταίας δαπάνας και υποχρεώσεις μας  και θα δούμε  έξαφνα ολόκληρη τη ζωή μας σαν μια μεγάλη ατέλειωτη μάχη κατά του θανάτου. Θα δούμε ότι όλοι κάμνουμε ένα αγώνα εις τον οποίον το περισσότερο που
Ελπίζουμε είναι λίγος χρόνος περισσότερο και  όσον  και αν αποκρούομαι τον αντίπαλο μας γνωρίζουμε ότι εις το τέλος κερδίζει πάντοτε ο θάνατος.
  Πόσο μυστηριώδες είναι ο Εχθρός μας –τόσον μυστηριώδης όσον και η ζωή. Διότι η ζωή που βλέπουμε να αφθονεί τριγύρω μας εις τα φυτά και τα ζώα όπως και εις ανθρωπίνους υπάρξεις δεν μπορεί να δημιουργηθεί από ημάς ούτε να εξηγηθεί. Ο Θάνατος επίσης παραμένει ανεξήγητος αν και είμεθα βέβαιοι  περί της υπάρξεως του όπως και περί της ζωής.
Πόσον ολίγον εν τούτοις μας αρέσει να ομιλώμεν περί αυτού ή να υπολογίζωμεν την σημασίαν του!  Όταν έρχεται η ζωή και γεννάται παιδί έχομεν χαράν. Όταν απέρχεται η ζωή και ένας άνθρωπος πεθαίνει προσπαθούμε να απαλλαγούμε από την σκέψιν αυτήν όσο το δυνατόν γρηγορότερα!
Δεν είναι παράδοξο εν τούτοις ότι ενώ καταβάλλομεν τόσην ενεργητικότητα δια να φέρουμε μία ζωή στον κόσμο στρέφομεν τόσον αποφασιστικά τα νώτα μας προς το εξίσου σπουδαίο γεγονός της αναχωρήσεως από την γη της ιδίας ζωής;
Σήμερον ζουν επί του πλανήσου μας περίπου δύο δισεκατομμύρια ανθρώπων. Μετά εκατόν έτη όλοι σχεδόν θα έχουν αποθάνει. Τα σώματα των θα είναι αναίσθητα. Αλλά τι θα γίνουν αι ψυχαί των –το ουσιώδες και αιώνιον μέρος της ζωής; Εδώ είναι το μυστήριον. Τι φεύγει όταν πεθάνει ο άνθρωπος; Που πηγαίνει αυτό που φεύγει;
*

  Προ δύο ετών απέθανε στο Denver Coloradoένας
αρθρογράφος εφημερίδων. Οι παρακολουθήσαντες την κηδείαν του ήκουσαν την φωνήν του σε μια πλάκα γραμμοφώνου που έλεγε:
  «Αυτή είναι η κηδεία μου. Είμαι άθεος από πολλών ετών. Καταφρονώ εξ’ ολοκλήρου τις θεολογικές ανοησίας. Οι κληρικοί είναι ηθικώς δειλοί.
Τα θαύματα είναι γεννήματα της φαντασίας. Εάν τέσσαρες δημοσιογράφοι εστέλλοντο να παρακολουθήσουν θανατικήν εκτέλεσην και εξέθεταν τα γεγονότα τόσο συγκεχυμένα όπως οι τέσσαρες Ευαγγελισταί κάμνουν εις την Γραφήν θα απελύοντο από τας θέσεις των. Δεν θέλω να ψαλλούν θρησκευτικοί ύμνοι.
Η κηδεία μου θέλω να είναι χωρίς καμία θρησκευτική τελετή»
*
Εις κάθε εποχήν υπήρξαν άνθρωποι που μέσα στο μίσος των κατά του Θεού επιχείρησαν να γελοιοποιήσουν και να καταφρονήσουν την Εκκλησία την Αγία Γραφή και τον Ιησούν
Χριστόν. Χωρίς να το εκδηλώνουν φανερά καταφέρονται κατά του Θεού. Η ιστορία μαρτυρεί ότι ο George Bernard Shawo Robert Ingersolls και πολλοί άλλοι φιλόσοφοι εγνώσθησαν δι επιχειρημάτων να εξαφανίσουν τον φόβον του θανάτου.
Ακούσατε τους ανθρωπολόγους να σας διηγούνται για τον θάνατον μέσα στη ζούγκλα. Εκεί  δεν υπάρχουν «θεολογικαί ανοησίαι» διότι δεν ήκουσαν οι άνθρωποι περί του Ιησού Χριστού. Τι φρονούν λοιπόν εκεί περί του θανάτου;
 Εις μερικάς φυλάς οι γέροντες εισέρχονται μέσα στους θάμνους ώστε να τους θανατώσουν τα άγρια ζώα και έτσι οι νέοι να μη αντικρύσουν τον θάνατον των. Εις άλλην φυλήν οι θρηνούντες βγάζουν τα ρούχα τους και βάφουν τα σώματα τους λευκά.  Κατά διαστήματα οι θρήνοι και αι φωναί των γυναικών διαλαλούν ότι κάποια ψυχή πρόκειται να εγκαταλείψει το σώμα. Ο θάνατος έξω της χριστιανικής επιδράσεως είναι γεμάτος από τρόμο και απελπισία.
*
Παραβάλετε τώρα αυτά με τον θάνατο του χριστιανού.
Όταν ήλθε ο Χριστός έδωκε μια νέα αντίληψη περί θανάτου.
Ο άνθρωπος έβλεπε πάντοτε τον θάνατον ως εχθρόν, ο Χριστός όμως είπε ότι νίκησε τον θάνατον και κατέστρεψε το κέντρον του. Ο Ιησούς Χριστός ήτο Ρεαλιστής Διδάσκαλος όταν παρεκίνει τους ανθρώπους να προετοιμάζονται  να αντιμετωπίσουν  τον θάνατον ο οποίος ήτο βέβαιον ότι θα ήρχετο. Μη φοβείσθε είπεν ο Κύριος Ιησούς Χριστός για τον θάνατον του σώματος  αλλ΄ ενδιαφερθείτε μάλλον για τον θάνατον της ψυχής.
συνεχιζεται

…………………………………….
06--ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟN  ΕΚΤΟΝ
Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
03
ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ;

  Η Αγία Γραφή διδάσκει ότι υπάρχουν δύο θάνατοι:

Ο  ένας είναι φυσικός θάνατος, του σώματος και ο άλλος αιώνιος, θάνατος της ψυχής. Ο Χριστός μας παρακίνησε να φοβούμεθα τον δεύτερον θάνατον απείρως περισσότερο από τον πρώτον θάνατον. Τον δεύτερον θάνατον ονόμασε κόλαση η οποία είναι ο αιώνιος χωρισμός από του Θεού και τόνισε ότι ο θάνατος του σώματος είναι ασήμαντος απέναντι της συνειδητής και αιωνίου εξορίας της ψυχής από του Θεού.
  Τα τελευταία λόγια ανθρώπων που πεθαίνουν παρέχουν θέμα μελέτης δι’ εκείνους οι οποίοι επιζητούν ρεαλισμών ως προς το γεγονός του θανάτου. Ο Δρ Wilbur Smithεις ένα βιβλίο του αναφέρει αρκετές ιστορίες από τις τελευταίες  ώρες μερικών διασήμων αρνητών του Χριστιανισμού.
 Πόσον διαφορετική είναι η ιστορία του Χριστιανού ο οποίος εξομολογήθει την αμαρτίαν του και εδέχθη δια πίστεως τον Ιησούν Χριστόν ως προσωπικόν του Σωτήρα!
Όταν εσπούδαζα εις το κολέγιον εδίδασκε εκεί επί πολλά  έτη την αγγλικήν φιλολογίαν η καθηγήτρια Effie Jane Wheeler

Ήτο γνωστή δια την ευσέβειαν της όπως και δια την βαθειά γνώσιν εκείνων που εδίδασκε. Μια αξέχαστη ημέρα του Μαΐου
1949 η καθηγήτρια Wheeler έγραψε το ακόλουθο γράμμα προς τον Διευθυντή του κολεγίου τους συναδέλφους της και τους παλαιούς σπουδαστάς:
 «Αποβλέπω με μεγάλη εκτίμηση που η παρούσα μου θα αναγνωρισθεί διότι προτού αναχωρήσετε δια τας θερινάς διακοπάς θα ήθελα να σας φανερώσω την αλήθειαν ως προς εμέ, καθώς την γνώρισα και εγώ την περασμένην  μόνον Παρασκευήν. Ο ιατρός μου - μου ανεκοίνωσεν την βεβαίαν διάγνωσιν του της από εβδομάδων ασθενείας μου πρόκειται περί ανιάτου περιπτώσεως καρκίνου. Εάν ήτο χριστιανός δεν θα ήτο τόσον διστακτικός ή φοβισμένος διότι δεν ήξευρε όπως σεις κι εγώ  ότι η ζωή ή ο θάνατος είναι εξίσου ευπρόσδεκτοι εάν ζώμεν εις στο θέλημα και την παρουσίαν του Κυρίου.
Εάν ο Κύριος ηθέλησε να μεταβώ πλησίον Του σύντομα θα πάω ευχαρίστως. Παρακαλώ μη λυπηθείτε για μένα ούτε μια στιγμή. Δεν σας απευθύνω ένα ψυχρό αποχαιρτισμόν αλλ’ ένα θερμόν με την ευχήν «καλήν αντάμωσιν» μέχρις ότου σας ίδω και πάλιν εις την ευλογημένην χώραν όπου ίσως μου επιτραπεί να παραμερίσω το παραπέτασμα όταν εισέλθετε και σεις. Με μια καρδιά γεμάτην αγάπην για τον καθένα χωριστά.
Effie Jane Wheeler»


  Μετά δύο ακριβώς εβδομάδας αφ’ ότου έγραψεν την επιστολήν αυτήν η καθηγήτριαWheeler εισήλθεν εις την παρουσίαν του Κυρίου της όστις ετήρησε την υπόσχεσιν Του να αποσπάσει το κέντρον του θανάτου.
 Η Αγία Γραφή διδάσκει ότι έχετε μια αθάνατον ψυχήν. Η ψυχή σας είναι αιώνιος και θα ζήσει για πάντα. Με  άλλους λόγους η πραγματική σας ύπαρξης που σκέπτεται, αισθάνεται, ονειροπολεί  ποθεί –το εγώ ή προσωπικότης δεν θα αποθάνει ποτέ.  Η Αγία Γραφή διδάσκει ότι η ψυχή σας θα ζήσει αιωνίως
Εις ένα από τα δύο μέρη—ή τα τον ουρανόν ή την κόλαση.
Εάν δεν είσθε χριστιανός ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΘΗΚΑΤΕ ΠΟΤΕ  ΤΟΤΕ Η Αγία Γραφή διδάσκει ότι η ψυχή σας θα υπάγει αμέσως εις ένα τόπο τον οποίο ο Χριστός ονόμασε Άδην όπου θα περιμένετε την κρίσιν του Θεού.
  Είμαι βέβαιος περί γεγονότος ότι το θέμα περί κολάσεως δεν είναι ευχάριστον. Είναι  πολύ αντιπαθητικό φιλονεικούμενον και παρερμηνευμένο. Εις τας περιοδείας μου εν τούτοις, αφιερώνω συνήθως  ένα βράδυ προς συζήτησιν του θέματος αυτού. Εν συνεχεία των συζητήσεων αυτών αποστέλλονται πολλαί επιστολαί προς τους εκδότας εφημερίδων επί αρκετές ημέρας εφόσον ο κόσμος εκφράζει την γνώμην του υπέρ ή κατά διότι η Γραφή έχει να ειπεί επί του θέματος όσα κανείς άλλος.  Εις τας συζητήσεις μετά σπουδαστών εις πολλάς κατασκηνώσεις μου κάμνουν διαρκώς την ερώτησιν: 

«Τι γνωρίζομεν περί κολάσεως; Είναι πράγματι φωτιά;»  και παρόμοιες ερωτήσεις. Ως ιεροκήρυξ  οφείλω ν’ ασχοληθώ με το θέμα τούτο. Δεν  ημπορώ να το αγνοήσω και αν ακόμη κάμνει τον κόσμο  να δυσαρεστείται και να καταλαμβάνεται από αγωνία. Ομολογώ ότι από όλες τις διδασκαλίες του Χριστιανισμού αυτή είναι που γίνεται δεκτή με την μεγαλύτερη δυσκολία.
  Πολλοί διδάσκουν ότι ενδεχομένως όλοι θα σωθούν, διότι ο Θεός είναι Θεός αγάπης  και δεν θα στείλει ποτέ κανέναν εις την κόλαση. Πιστεύουν ότι η λέξιςαιώνιος δεν σημαίνει προφανώς το παντοτινό. Εν τούτοις η ίδια λέξης  που ομιλεί περί του αιωνίου χωρισμού από του Θεού χρησιμοποιείτε και δια να εκφράσει την αιωνιότητα εις τον ουρανό.
  Κάποιος είπε ότι «η ειλικρίνεια απαιτεί να αποδώσουμε την αυτήν ηθική αξία εις την χαρά του δικαίου όταν η τιμωρία του κακού, εφόσον αύται χαρακτηρίζονται με την ίδιαν λέξη εις την ελληνική γλώσσα»αιώνιος και η οποία έχει την ιδίαν διάρκειαν και εις τας δύο περιπτώσεις».
Συνεχίζεται

…………………………….
06--ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟN  ΕΚΤΟΝ
Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
04
ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ;

Υπάρχουν και άλλοι οι οποίοι διδάσκουν ότι μετά θάνατον εκείνοι που ηρνήθησαν να δεχθούν το απολυτρωτικό σχέδιο του Θεού εκμηδενίζονται και παύουν να υπάρχουν. Αν και ερευνώ την Αγία Γραφή απ’ άκρου εις άκρον εν τούτοις δεν ευρίσκω ουδέ την ελαχίστην μαρτυρίαν προς υποστήριξη της απόψεως αυτής. Η  Αγία Γραφή διδάσκει ότι είμεθα σεσωσμενοι είτε μένομεν εις τας αμαρτίας μας υφίσταται μία συνειδητή και αιώνιος ύπαρξης της ψυχής και της προσωπικότητος.
  Άλλοι πάλι διδάσκουν ότι μετά το θάνατο υπάρχει ακόμη δυνατότης  σωτηρίας και ο Θεός θα παράσχει μία δευτέραν ευκαιρίαν προς τούτο.  Η Αγία Γραφή δεν κάμνει νύξη περί τοιούτου ενδεχομένου αλλ’ αντιθέτως προτρέπει συνεχώς λέγουσα:
Β΄ Κορινθίους 6:2--- Βάμβας)
2 διότι λέγει· Εν καιρώ δεκτώ επήκουσά σου και εν ημέρα σωτηρίας σε εβοήθησα· ιδού, τώρα καιρός ευπρόσδεκτος, ιδού, τώρα ημέρα σωτηρίας·
Β΄ Κορινθίους 6:2--- Σ. Φίλος
2 (επειδή, λέει: «Σε καιρό δεκτό σε εισάκουσα, και σε ημέρα σωτηρίας σε βοήθησα»· δες, τώρα είναι καιρός ευπρόσδεκτος, δες, τώρα είναι ημέρα σωτηρίας)·
*

  Θα ήτο δυνατόν να παραθέσωμεν πλείστα εδάφια της Αγίας Γραφής προς υποστήριξιν της διδασκαλίας της ότι υπάρχει κόλασης δια κάθε άνθρωπο ο οποίος εκουσίως και εν γνώσει του απορρίπτει  τον Χριστόν ως Κύριον και Σωτήρα του:
Λουκάς 16:24--- Βάμβας
…24 Και αυτός φωνάξας είπε· Πάτερ Αβραάμ, ελέησόν με και πέμψον τον Λάζαρον, διά να βάψη το άκρον του δακτύλου αυτού εις ύδωρ και να καταδροσίση την γλώσσαν μου, διότι βασανίζομαι εν τη φλογί ταύτη·
Λουκάς 16:24--- Σ. Φίλος
…24 κι αυτός, αφού φώναξε, είπε: Πατέρα Αβραάμ, ελέησέ με, και στείλε τον Λάζαρο, για να βουτήξει την άκρη τού δαχτύλου του στο νερό, και να δροσίσει τη γλώσσα μου· επειδή, βασανίζομαι μέσα σε τούτη τη φλόγα.
Ματθαίος 5:22 Βάμβας
22 Εγώ όμως σας λέγω ότι πας ο οργιζόμενος αναιτίως κατά του αδελφού αυτού θέλει είσθαι ένοχος εις την κρίσιν· και όστις είπη προς τον αδελφόν αυτού Ρακά, θέλει είσθαι ένοχος εις το συνέδριον· όστις δε είπη Μωρέ, θέλει είσθαι ένοχος εις την γέενναν του πυρός.
Ματθαίος 5:22 Σ. Φίλος
22 Εγώ, όμως, σας λέω ότι, καθένας που οργίζεται αναίτια ενάντια στον αδελφό του, θα είναι ένοχος στην κρίση, και όποιος πει στον αδελφό του: Ρακά, θα είναι ένοχος στο συνέδριο· και όποιος πει: Μωρέ, θα είναι ένοχος στη γέεννα της φωτιάς.
Ματθαίος 13: 41-42…  Βάμβας
41 Θέλει αποστείλει ο Υιός του ανθρώπου τους αγγέλους αυτού, και θέλουσι συλλέξει εκ της βασιλείας αυτού πάντα τα σκάνδαλα και τους πράττοντας την ανομίαν,
42 και θέλουσι ρίψει αυτούς εις την κάμινον του πυρός· εκεί θέλει είσθαι ο κλαυθμός και ο τριγμός των οδόντων.
Ματθαίος 13: 41-42…  Σ. Φίλος
41 ο Υιός τού ανθρώπου θα στείλει τούς αγγέλους του, και θα μαζέψουν από τη βασιλεία του όλα τα σκάνδαλα, και εκείνους που πράττουν την ανομία·
42 και θα τους ρίξουν στο καμίνι τής φωτιάς· εκεί θα είναι το κλάμα και το τρίξιμο των δοντιών.
Ματθαίος 13: --49---50…  Βάμβας
49 Ούτω θέλει είσθαι εν τη συντελεία του αιώνος. Θέλουσιν εξέλθει οι άγγελοι και θέλουσιν αποχωρίσει τους πονηρούς εκ μέσου των δικαίων,
50 και θέλουσι ρίψει αυτούς εις την κάμινον του πυρός· εκεί θέλει είσθαι ο κλαυθμός και ο τριγμός των οδόντων.
Ματθαίος 13: --49---50…  Σ. Φίλος
49 Έτσι θα είναι κατά τη συντέλεια του αιώνα· θα βγουν οι άγγελοι, και θα αποχωρίσουν τους πονηρούς από μέσα από τους δικαίους,
50 και θα τους ρίξουν στο καμίνι τής φωτιάς· εκεί θα είναι το κλάμα και το τρίξιμο των δοντιών.
Ματθαίος 25:--- Βάμβας
41 Τότε θέλει ειπεί και προς τους εξ αριστερών· Υπάγετε απ' εμού οι κατηραμένοι εις το πυρ το αιώνιον, το ητοιμασμένον διά τον διάβολον και τους αγγέλους αυτού.
Ματθαίος 25:--- Σ. Φίλος
41 Τότε, θα πει και σ' εκείνους που θα είναι από τα αριστερά: Πηγαίνετε από μένα, οι καταραμένοι, στην αιώνια φωτιά, που είναι ετοιμασμένη για τον διάβολο και για τους αγγέλους του.
Ματθαίος 3: 12---- Βάμβας
12 Όστις κρατεί το πτυάριον εν τη χειρί αυτού και θέλει διακαθαρίσει το αλώνιον αυτού και θέλει συνάξει τον σίτον αυτού εις την αποθήκην, το δε άχυρον θέλει κατακαύσει εν πυρί ασβέστω.
Ματθαίος 3: 12---- Σ. Φίλος
12 Ο οποίος κρατάει το φτυάρι στο χέρι του, και θα καθαρίσει το αλώνι του, και θα συνάξει το σιτάρι του στην αποθήκη· το άχυρο, όμως, θα το κατακάψει με ακατάσβεστη φωτιά.
Β΄ Θεσσαλονικείς 1:8-9--- Βάμβας
8 εν πυρί φλογός, κάμνων εκδίκησιν εις τους μη γνωρίζοντας Θεόν και εις τους μη υπακούοντας εις το ευαγγέλιον του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού,
9 οίτινες θέλουσι τιμωρηθή με όλεθρον αιώνιον από προσώπου του Κυρίου και από της δόξης της δυνάμεως αυτού,
Β΄ Θεσσαλονικείς 1:8-9--- Σ. Φίλος
8 μέσα σε φλόγα φωτιάς, κάνοντας εκδίκηση σ' αυτούς που δεν γνωρίζουν τον Θεό, και σ' αυτούς που δεν υπακούν στο ευαγγέλιο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού·
9 οι οποίοι θα τιμωρηθούν με αιώνιο όλεθρο από το πρόσωπο του Κυρίου, και από τη δόξα τής δύναμής του,
Αποκάλυψης 14: 10-11--- Βάμβας
10 και αυτός θέλει πίει εκ του οίνου του θυμού του Θεού του κεκερασμένου ακράτου εν τω ποτηρίω της οργής αυτού, και θέλει βασανισθή με πυρ και θείον ενώπιον των αγίων αγγέλων και ενώπιον του Αρνίου.
11 Και ο καπνός του βασανισμού αυτών αναβαίνει εις αιώνας αιώνων, και δεν έχουσιν ανάπαυσιν ημέραν και νύκτα όσοι προσκυνούσι το θηρίον και την εικόνα αυτού και όστις λαμβάνει το χάραγμα του ονόματος αυτού.
Αποκάλυψης 14: 10-11--- Σ. Φίλος
10 θα πιει κι αυτός από το κρασί τού θυμού τού Θεού, που είναι κερασμένο ανόθευτο μέσα στο ποτήρι τής οργής του· και θα βασανιστεί με φωτιά και θειάφι μπροστά στους άγιους αγγέλους και μπροστά στο Αρνίο.
11 Και ο καπνός τού βασανισμού τους ανεβαίνει σε αιώνες αιώνων· και δεν έχουν ανάπαυση ημέρα και νύχτα όσοι προσκυνούν το θηρίο και την εικόνα του, και όποιος παίρνει το χάραγμα του ονόματός του.
Αποκάλυψης 20:14-15--- Βάμβας
14 Και ο θάνατος και ο άδης ερρίφθησαν εις την λίμνην του πυρός· ούτος είναι ο δεύτερος θάνατος.
15 Και όστις δεν ευρέθη γεγραμμένος εν τω βιβλίω της ζωής, ερρίφθη εις την λίμνην του πυρός.
Αποκάλυψης 20:14-15--- Σ. Φίλος
14 Και ο θάνατος και ο άδης ρίχθηκαν στη λίμνη τής φωτιάς· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.
15 Και όποιος δεν βρέθηκε γραμμένος στο βιβλίο τής ζωής, ρίχθηκε στη λίμνη τής φωτιάς.
Αποκάλυψης 21: 8--- Βάμβας
8 Οι δε δειλοί και άπιστοι και βδελυκτοί και φονείς και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτραι και πάντες οι ψεύσται θέλουσιν έχει την μερίδα αυτών εν τη λίμνη τη καιομένη με πυρ και θείον· ούτος είναι ο δεύτερος θάνατος.
Αποκάλυψης 21: 8--- Σ. Φίλος
8 Ενώ οι δειλοί και άπιστοι και μολυσμένοι με βδελύγματα και φονιάδες και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτρες, και όλοι οι ψεύτες, θα έχουν τη μερίδα τους μέσα στη λίμνη που καίγεται με φωτιά και θειάφι· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.
Συνεχιζεται

…………………………….
 06--ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟN  ΕΚΤΟΝ
Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
05
ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ;
  Αλλ’ ακούω κάποιον να λέγει: «Δεν παραδέχεται την κόλαση. Η θρησκεία μου είναι η επί του Όρους Ομιλίαν».
  Έχει καλώς ας ακούσωμεν λοιπόν ένα μέρος από την επί του Όρους Ομιλίαν:
Ματθαίος 5:29-30--- Βάμβας
29 Εάν ο οφθαλμός σου ο δεξιός σε σκανδαλίζη, έκβαλε αυτόν και ρίψον από σού· διότι σε συμφέρει να χαθή εν των μελών σου και να μη ριφθή όλον το σώμα σου εις την γέενναν.
30 Και εάν η δεξιά σου χειρ σε σκανδαλίζη, έκκοψον αυτήν και ρίψον από σού· διότι σε συμφέρει να χαθή εν των μελών σου, και να μη ριφθή όλον το σώμα σου εις την γέενναν.
Ματθαίος 5:29-30--- Σ. Φίλος
29 Και αν το δεξί σου μάτι σε σκανδαλίζει, βγάλ' το, και πέταξέ το από σένα· επειδή, σε συμφέρει να χαθεί ένα από τα μέλη σου, και να μη ριχτεί ολόκληρο το σώμα σου στη γέεννα.
30 Και αν το δεξί σου χέρι σε σκανδαλίζει, κόψ' το, και πέταξέ το από σένα· επειδή, σε συμφέρει να χαθεί ένα από τα μέλη σου, και να μη ριχτεί ολόκληρο το σώμα σου στη γέεννα.
*
  Εδώ έχομε την ρητήν διδασκαλίαν του Χριστού ότι υπάρχει κόλασης. Ο Χριστός ανέφερε πράγματι ιστορίας και έδωσε παραδείγματα επί του θέματος αυτού και προειδοποίησε τους ανθρώπους τους ανθρώπους εις διαφόρους περιστάσεις περί της μωρίας του να ζει κανείς εδώ επί της γης μίαν ζωήν αμαρτωλή και υποκριτική.
  Δεν  υπάρχει αμφιβολία ότι οι αμαρτωλοί υποφέρουν και εδώ ακόμη επί της γης μίαν κόλαση. Η Αγία Γραφή λέγει:
Αριθμοί 12: 23--- Βάμβας
23 εάν όμως δεν κάμητε ούτως, ιδού, θέλετε αμαρτήσει ενώπιον του Κυρίου· και ας ήσθε βέβαιοι ότι θέλει σας ευρή η αμαρτία σας·
 Αριθμοί 12: 23--- Σ. Φίλος
3 αν, όμως, δεν κάνετε έτσι, δέστε, θα αμαρτήσετε μπροστά στον Κύριο, και να είστε βέβαιοι ότι η αμαρτία σας θα σας βρει·
  Και πάλιν λέγει:
Γαλάτας 6:7--- Βάμβας
7 Μη πλανάσθε, ο Θεός δεν εμπαίζεται· επειδή ό, τι αν σπείρει ο άνθρωπος, τούτο και θέλει θερίσει·
Γαλάτας 6:7--- Σ. Φίλος
7 Μη πλανιέστε· ο Θεός δεν εμπαίζεται· επειδή, ό, τι αν σπείρει ο άνθρωπος, αυτό και θα θερίσει·
*
Υπάρχουν εν τούτοις περιπτώσεις τριγύρω μας που δείχνουν
Ότι μερικοί κακοί άνθρωποι φαίνονται να ευημερούν και δίκαιοι να υποφέρουν εξ’ αιτίας της δικαιοσύνης των.
Η Αγία Γραφή διδάσκει ότι θα έλθει καιρός αποκαταστάσεως οπότε η δικαιοσύνη θα επικρατήσει.
   Είναι δυνατόν ο στοργικός Θεός να στείλει έναν άνθρωπο στην κόλαση; Η απάντησης είναι—ναι ! αλλά δεν θα τον στείλει διότι το θέλει. Ο άνθρωπος καταδικάζει τον εαυτόν του με το να αρνείται την οδόν σωτηρίας του Θεού. Ο Θεός προσφέρει με αγάπη και έλεος  προς τους ανθρώπους ένα τρόπον λυτρώσεως ένα τρόπο σωτηρίας μια ελπίδα και προσδοκία καλύτερου κόσμου. Ο άνθρωπος όμως με την τύφλωση του την μωρία τον εγωισμό και την αγάπη των αμαρτωλών ηδονών αποκρούει την απλή μέθοδο του Θεού προς αποφυγή της οδύνης της αιωνίου εξορίας από της παρουσίας Του. 

   Υποθέσατε ότι είσθε άρρωστος και καλέσατε ένα ιατρόν όστις ήλθε και σας έδωκε μίαν ιατρική συνταγή. Αλλ’ αφού το σκεφθήκατε αρκετά αποφασίσατε να αγνοήσετε την οδηγία του
Και να μη το πάρετε το φάρμακο. Όταν επέστρεψε έπειτα από λίγες μέρες ευρήκε την κατάσταση σας πολύ χειροτέραν. Θα καταφέρεστε σε μια τέτοια περίπτωση κατά του ιατρού θα τον θεωρούσατε υπεύθυνο; Σας έδωκε τας οδηγίας του και σας καθόρισε το φάρμακο.  Αλλά σεις το απορρίψατε!
Κατά τον ίδιο τρόπο υποδεικνύει και ο Θεός το φάρμακο δια τας συμφοράς του ανθρωπίνου γένους. Το φάρμακον αυτό είναι η προσωπική πίστης  και η αναγέννησης περί της οποίας θα μιλήσαμε εις άλλο κεφάλαιο. Εάν σκοπίμως και επιμόνως το αρνούμεθα τότε οφείλομε να υποστώμεν τας συνεπείας και δεν δυνάμεθα να αιτιώμεθα τον Θεόν δια τούτο. Είναι άραγε σφάλμα του Θεού ότι εμείς αποκρούομεν το φάρμακον;
Υπάρχουν άλλοι που ρωτούν: «ποια είναι η έννοια της κολάσεως;»
Υπάρχουν εις την Αγίαν Γραφήν τέσσαρες λέξεις που δίδουν την έννοια της κολάσεως.
 Η μία είναι η εβραϊκή λέξις SHEOL η οποία μεταφράζεται
Εις την Παλαιάν Διαθήκην με την αντίστοιχο Ελληνική λέξι «Άδης» και σημαίνει«αόρατον τόπον» ή κατάσταση.
  Εν σχέση με την λέξη αυτή αναφέρονται αι λέξεις: θλίψις πόνος και φθορά.
 Η Δευτέρα είναι η λέξης «Άδης» η οποία αναφέρεται δέκα φορές εις την Καινήν Διαθήκην και έχει την αυτήν σημασίαν με την εβραϊκή λέξιν SHEOL της Παλαιάς Διαθήκης .
Η κρίσις και η τιμωρία είναι συνδεδεμέναι πάντοτε με την έννοιαν της λέξεως αυτής.
 Η Τρίτη λέξις είναι «Τάρταρος» η οποία αναφέρεται μίαν μόνην φοράν εις την επιστολήν:
 Β΄ Πέτρου κεφ. 2:4---  Βάμβας
4 Διότι εάν ο Θεός δεν εφείσθη αγγέλους αμαρτήσαντας, αλλά ρίψας αυτούς εις τον τάρταρον δεδεμένους με αλύσεις σκότους, παρέδωκε διά να φυλάττωνται εις κρίσιν,
Β΄ Πέτρου κεφ. 2:4---  Σ. Φίλος
4 Επειδή, αν ο Θεός δεν λυπήθηκε αγγέλους που αμάρτησαν, αλλά αφού τους έριξε στον τάρταρο δεμένους με αλυσίδες σκότους, τους παρέδωσε για να φυλάγονται προς κρίση·
*
Η λέξις αυτή προσδιορίζει ένα τύπον κρίσεως ως η φυλακή η ειρκτή όπου επικρατεί βαθύ σκότος.
  Η Τετάρτη λέξις είναι «Γέεννα» η οποία αναφέρεται εις την


Καινή Διαθήκη δώδεκα φοράς. Είναι η εικών την οποίαν μεταχειρίζεται ο Χριστός εκ της Κοιλάδος Εννόμ τοποθεσίας έξω της Ιερουσαλήμ όπου εκαίοντο συνεχώς τα απορρίμματα της πόλεως.
  Άλλοι ερωτούν: «Άραγε η Αγία Γραφή διδάσκει κατά λέξιν ότι υπάρχει φωτιά στην κόλαση;»
Δεν υπάρχει  αμφιβολία ότι η Αγία Γραφή Χρησιμοποιεί πολλές φορές την λέξινπυρ  με έννοιαν μεταφορικήν. 
Οπωσδήποτε ο Θεός έχει μια φωτιά η οποία καίει χωρίς όμως να καταναλίσκει.
   Όταν ο Μωϋσής είδε την καιομένη βάτο εξεπλάγη διότι παρά τούτο η βάτος δεν κατακαίετο.  Οι τρείς Εβραίοι παίδες ερρίφθησαν εις την φλεγομένην  κάμινον αλλά δεν εκάησαν ούτε μία τρίχα της κεφαλής των δεν έπαθε.
  Εξ’ άλλου η Αγία Γραφή ομιλεί περί των γλωσσών μας ως
«φλογιζομένων υπό της γεέννης».
Ιάκωβος 3:6---  Βάμβας
6 και η γλώσσα πυρ είναι, ο κόσμος της αδικίας. Ούτω μεταξύ των μελών ημών η γλώσσα είναι η μολύνουσα όλον το σώμα και φλογίζουσα τον τροχόν του βίου και φλογιζομένη υπό της γεέννης.
Ιάκωβος 3:6---  Σ. Φίλος
6 και η γλώσσα είναι φωτιά, ο κόσμος τής αδικίας. Έτσι, ανάμεσα στα μέλη μας, η γλώσσα είναι που μολύνει ολόκληρο το σώμα, και η οποία φλογίζει τον τροχό τού βίου, και φλογίζεται από τη γέεννα.

  Κάθε φορά που λέγομεν το κακό εναντίον του πλησίον μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε φορά που λέγομεν κάτι κατά του πλησίον μας λαμβάνει χώραν πραγματική καύσης των γλωσσών μας. Εν τούτοις είπε η έννοια είναι πραγματική είτε μεταφορική, αυτά δεν μεταβάλλει την πραγματικότητα. Εάν  δεν υπάρχει φωτιά τότε ο Θεός χρησιμοποιεί αυτήν την      
Συμβολική γλώσσα δια να φανερώσει κάτι τι που ημπορεί να είναι πολύ χειρότερον.
 Η κόλασης είναι κατ’ ουσίαν χωρισμός από του Θεού. Είναι ο δεύτερος θάνατος ο οποίος περιγράφεται ως αιώνιος συνειδητή εξορία από της παρουσίας παντός ότι είναι φωτεινόν χαρμόσυνον αγαθόν δίκαιον και ευτυχές. Η Αγία Γραφή αναφέρει πολλάς τρομακτικάς περιγραφάς όσον αφορά την φρικτήν κατάστασιν εις την οποίαν θα ευρεθεί η ψυχή ευθύς μετά τον θάνατον.
  Είναι παράδοξον ότι οι άνθρωποι ετοιμάζονται για όλα  εκτός του θανάτου. Ετομαζόμεθα δια την μόρφωσιν δια την εργασίαν δια το στάδιο μας δια τον γάμον δια το γήρας. Ετοιμαζόμεθα για όλα εκτός δια την στιγμήν του θανάτου μας. Και όμως είναι το πλέον  βέβαιον πράγμα διοτι η Αγία Γραφή λέγει ότι απόκειται εις τους ανθρώπους άπαξ να αποθάνουσι.
Συνεχίζεται

………………………………………………
06--ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟN  ΕΚΤΟΝ
Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
06
ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ;

Ο θάνατος είναι ένα συμβάν που φαίνεται αφύσικον εις τον άνθρωπον όταν σχετίζεται με τον εαυτόν του φυσικόν όμως όταν σχετίζεται με τους άλλους. Ο θάνατος εξισώνει όλους τους ανθρώπους. Απογυμνώνει  τον πλούσιο από τα εκατομμύρια του και τον πτωχό απο τα κουρέλια του. Σβήνει την δίψα της φιλαργυρίας και σταματά την φλόγα των παθών. Όλοι θα ήθελαν να αγνοήσουν τον θάνατο και όμως όλοι οφείλουν να τον αντικρύσουν—ο άρχων και ο χωρικός ο μωρός και ο φιλόσοφος ο φονεύς και ο άγιος. Ο θάνατος δεν γνωρίζει όρια ηλικίας ούτε μεροληπτεί. Είναι κάτι τι που φοβούται όλοι οι άνθρωποι.
  Daniel Webster -αναφέρει περί το τέλος της ζωής του ότι κάποτε μετείχε της λειτουργίας εις μία εκκλησία ενός Ήσυχου χωρίου.
 Μετά τα αρχικά της λατρείας ο λειτουργός αυτός εσηκώθει και ανήγγειλε το θέμα του και τότε με την μεγαλυτέραν απλότητα και ειλικρίνεια είπε:
«Φίλοι μου είναι αποφασιμένον να αποθάνωμεν μια μέρα».
   Ο Daniel Webster ομιλών αργότερα περί του κηρύγματος εκείνου είπε:  «Όσον ψυχροί και αδύνατοι και αν φαίνονται αυτοί οι λόγοι μου προξένησαν αμέσως την μεγαλυτέραν εντύπωση και αφύπνισιν από όσους ήκουσα ποτέ άλλοτε». Είναι εύκολο να σκεπτώμεθα ότι άλλοι άνθρωποι οφείλουν να περιμένουν την συνάντηση με τον θάνατο αλλά δύσκολο να ενθυμούμεθα ότι και ημείς ωφείλομεν να έχομεν την ιδίαν προσδοκίαν. Όταν βλέπωμεν στρατιώτας να πηγαίνουν εις το μέτωπον ή διαβάζωμεν για κάποιον καταδικασθέντα κακούργον ή επισκεπτώμεθα κάποιον φίλον που θλίβεται μέχρι θανάτου έχομεν την εντύπωση ότι κάτι σοβαρόν συμβαίνει με τα πρόσωπα αυτά. Ο θάνατος επιφυλάσσεται για όλους και το ζήτημα της ελεύσεως του είναι απλώς ζήτημα χρόνου. Δυνάμεθα να αμελήσουμε ή να διακόψουμε άλλας σχέσεις της ζωής όπως είναι η εργασία ή η απόλαυσης και να υποστώμεν τας συνεπείας, αλλά εδώ πρόκειται περί σχέσεως την οποίαν κανείς δεν ημπορεί να αγνοήσει ή να διασπάσει. Ο άνθρωπος θα συναντήσει τον θάνατον μίαν και μόνην φοράν, αλλ’ είναι υποχρεωμένος να τον συναντήσει!
  Εάν ο φυσικός θάνατος ήτο η μόνη συνέπεια μιας ζωής που εδαπανήθη μακράν του Θεού δεν θα είχαμεν να φοβηθώμεν τόσον πολύ η Αγία Γραφή όμως μας προειδοποιεί ότι υπάρχει ένας δεύτερος θάνατος ο οποίος συνίσταται εις τον αιώνιον χωρίσμόν από του Θεού
  Υπάρχει όμως και η φωτεινή πλευρά του ζητήματος. Όπως η Αγία Γραφή κηρύττει την κόλασιν δια τον αμαρτωλόν, έτσι υπόσχεται τον ουρανόν δια τον άγιον. Είναι βέβαια πολύ ευκολώτερον να δεχθώμεν την διδασκαλίαν περί του ουρανού από την διδασκαλίαν περί της κολάσεως. Εν τούτοις η Αγία Γραφή ομιλεί και δια τα δύο αυτά θέματα.
   Εάν μετοικήσετε σε ένα σπίτι θέλετε να γνωρίζετε όλα που σχετίζονται με την συνοικείαν προς την οποίαν πηγαίνετε.  
Εάν μεταφερθείτε σε μια άλλη πόλη, θέλετε να γνωρίζετε όλα τα αφορούντα την πόλη αυτή—τας συγκοινωνίας τας βιομηχανίας, τα πάρκα τας λίμνας τα σχολεία κ.λπ.


 Και εφόσον πρόκειται να περάσωμεν κάπου όλη την αιωνιότητα οφείλομεν να γνωρίζωμεν κάτι περί αυτής.
  Αι πληροφορίαι που αφορούν τον ουρανόν ευρίσκονται εις την Αγίαν Γραφήν. Είναι δίκαιον να σκεπτώμεθα και να ομιλωμεν περί αυτού. Όταν ομιλώμεν περί του ουρανού η γη γίνεται συγκριτικώς πτωχοτέρα. Αι λύπαι μας και τα προβλήματα μας γίνονται ασυγκρίτως μικρότερα όταν έχωμεν μια ζωηρά προσδοκία του μέλλοντος.
Υπό ωρισμένην έννοιαν ο Χριστιανός έχει τον ουρανόν εδώ επί της γης. Έχει ειρήνην ψυχής, ειρήνην συνειδήσεως και ειρήνην με τον Θεόν. Μέσα στας ταραχάς και τας δυσκολίας ημπορεί να χαμογελά. Έχει ένα βήμα σφριγηλό μια χαρά στην ψυχή του, ένα χαμόγελο στο πρόσωπο του. Αλλ’ η Αγία Γραφή
Υπόσχεται ακόμη στον Χριστιανόν ένα ουρανόν εις την μετά ταύτα ζωήν.  Κάποιος ρώτησε τον John Quincy Adams-όταν  ήτο ενενήντα-τεσσάρων ετών πως ησθάνετο εκείνο το πρωί. Και αυτός απήντησε, «τελείως καλά τελείως καλά.  Αλλά το σπίτι στο οποίον ζω δεν είναι τόσον καλό». Ακόμη και όταν το σπίτι στο οποίον ζούμε είναι αδύνατο ημπορούμε να αισθανώμεθα ότι είμεθα πράγματι ισχυροί και ασφαλείς εάν είμεθα χριστιανοί. Ο Χριστός δίδαξε ότι υπάρχει ένας ουρανός.   
  Υπάρχουν αρκετά εδάφια που θα ημπορούσαμε να αναφέρουμε αλλά το πλέον εκφραστικό ευρίσκεται στο Ευαγγέλιο του Ιωάννου κεφ.14:2--- Βάμβας
1 Ας μη ταράττηται η καρδία σας· πιστεύετε εις τον Θεόν, και εις εμέ πιστεύετε.
2 Εν τη οικία του Πατρός μου είναι πολλά οικήματα· ει δε μη, ήθελον σας ειπεί· υπάγω να σας ετοιμάσω τόπον·
3 και αφού υπάγω και σας ετοιμάσω τόπον, πάλιν έρχομαι και θέλω σας παραλάβει προς εμαυτόν, διά να είσθε και σεις, όπου είμαι εγώ.

Ευαγγέλιο του Ιωάννου κεφ.14:2--- Σ. Φίλος
1 ΑΣ μη ταράζεται η καρδιά σας· πιστεύετε στον Θεό, και σε μένα πιστεύετε.
2 Στο σπίτι τού Πατέρα μου υπάρχουν πολλά οικήματα· ειδάλλως, θα σας έλεγα· πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο.
3 Και αφού πάω και σας ετοιμάσω τόπο, έρχομαι πάλι, και θα σας παραλάβω κοντά σε μένα, για να είστε κι εσείς, όπου είμαι εγώ.
  Ο Παύλος ήτο τόσον βέβαιος περί του ουρανού ώστε ημπορούσε να λέγει:
Β΄ Κορινθίους 5:8--- Βάμβας
8 θαρρούμεν δε και επιθυμούμεν μάλλον να αποδημήσωμεν από του σώματος και να ενδημήσωμεν προς τον Κύριον.
Β΄ Κορινθίους 5:8---  Σ. Φίλος
8 έχουμε, όμως, θάρρος, και επιθυμούμε να αναχωρήσουμε μάλλον από το σώμα, και να κατοικήσουμε κοντά στον Κύριο.
*
  Ο Απόστολος Παύλος έλεγε επανειλημμένως: «Γνωρίζομεν» «Θαρρούμεν πάντοτε». Η Αγία Γραφή λέγει περί του Αβραάμ ότι « περιέμενε την πόλιν την έχουσαν τα θεμέλια, της οποίας τεχνίτης και δημιουργός είναι ο Θεός»
Εβραίους  11:10--- Βάμβας
10 διότι περιέμενε την πόλιν την έχουσαν τα θεμέλια, της οποίας τεχνίτης και δημιουργός είναι ο Θεός.
Εβραίους  11:10---  Σ. Φίλος
10 επειδή, περίμενε την πόλη που είχε τα θεμέλια, της οποίας τεχνίτης και δημιουργός είναι ο Θεός.
*
  Πολλοί άνθρωποι λέγουν: «Πιστεύετε ότι ο ουρανός είναι κατά λέξιν ένας τόπος;» Ναι! Ο Χριστός είπεν : «Υπάγω να σας ετοιμάσω τόπον»  η Αγία Γραφή διδάσκει ότι οΕνώχ και ο Ηλίας ανέβησαν με το πραγματικό των σώμα εις ένα πραγματικό τόπον που είναι τόσον πραγματικός όσον και η Νέα Υόρκη το Λονδίνον το Αλγέριον ή αι Αθήναι!

………………………………………………
06--ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟN  ΕΚΤΟΝ
Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
07
ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ;
  Άλλοι άνθρωποι ρωτούν: «Που είναι ο ουρανός;» αι Γραφαί μας λέγουν που είναι ο ουρανός. Μερικοί σπουδασταί των Γραφών προσπάθησαν να συνδυάσουν μερικά γραφικά εδάφια και να βγάλουν το συμπέρασμα ότι ο ουρανός είναι εις τον βορράν, αναφέρουν τον Ψαλμό 48: 2 όπου λέγεται :
 Ψαλμό 48: 2--- Βάμβας
2 Ωραίον την θέσιν, χαρά πάσης της γης, είναι το όρος Σιών, προς τα πλάγια του βορρά· η πόλις του Βασιλέως του μεγάλου·
Ψαλμό 48: 2---  Σ. Φίλος
2 Ωραίο κατά τη θέση, χαρά ολόκληρης της γης, είναι το βουνό Σιών, προς τα πλάγια του Βορρά·
η πόλη τού μεγάλου Βασιλιά.
*
Είναι αξιοσημείωτο ότι ο Θεός παρήγειλεν εις τον Μωϋσήν να χύνει το αίμα των θυσιών προς την βορείαν πλευράν του θυσιαστηρίου ενώπιον του Θεού. Η μαγευτική βελόνη δείχνει πάντοτε τον βορράν. Ίσως η Ουράνιος Πόλις ευρίσκεται προς βορράν. Δεν γνωρίζομεν. Αλλ’ είναι αδιάφορον που ευρίσκεται ο ουρανός. Το βέβαιον είναι ότι ο ουρανός ευρίσκεται εκεί που είναι ο Χριστός.
  Η Αγία Γραφή διδάσκει ότι ο ουρανός είναι ένας τόπος ωραιότητας. Αναφέρεται εις την Γραφήν ως  «Οικοδομή του Θεού», ως «Πόλις» ως «καλυτέρα Πατρίς» ως «Κληρονομία» ως «Δόξα».
 Ίσως ερωτήσετε: «Θα γνωρίζουμε ο ένας τον άλλον στον ουρανό;» η Αγία Γραφή φανερώνει εις πολλά μέρη ότι θα έλθει
Μία εποχή ευτυχούς συναντήσεως με εκείνους οι οποίοι  προαπήλθον από τον κόσμον. 
   Άλλοι λέγουν: «Πιστεύετε ότι τα μικρά παιδιά θα σωθούν;» Ναι! Η αγία Γραφή φανερώνει ότι ο Θεός δεν θεωρεί ένα παιδί υπεύθυνο δια τας αμαρτίας του μέχρις ότου φθάσει εις ηλικίαν συνειδήσεως της ευθύνης του.
  Υπάρχουν πολλαί ενδείξεις ότι ο ιλασμός καλύπτει τας αμαρτίας των μέχρις ότου φθάσουν εις ηλικίαν κατά την οποίαν θα είναι υπεύθυνα δια τας καλάς ή τας κακάς πράξεις των.
Η Αγία Γραφή φανερώνει επίσης ότι ο ουρανός είναι ένας τόπος μεγάλης αντιλήψεως και γνώσεως πραγμάτων τα οποία ουδέποτε εμάθαμεν εδώ κάτω. 
  Ο Σερ Ισαάκ Νεύτων όταν είχε γεράσει είπε σε κάποιον που επαινούσε την σοφίαν του: « Είμαι σαν ένα παιδί κοντά στην παραλία που μαζεύει ένα χαλίκι εδώ ένα όστρακο εκεί αλλά ο μέγας ωκεανός της αλήθειας ευρίσκεται ακόμη μπροστά μου.»
Και ο Θωμά Έδισσον είπε κάποτε: «δεν γνωρίζω ούτε το εκατομμυριοστό του ενός τοις εκατό οιουδήποτε πράγματος».  
  Πολλά από τα μυστήρια του Θεού αι θλίψεις αι δοκιμασίαι
 αι απογοητεύσεις αι τραγωδίαι και η σιωπή του Θεού εν μέσω τόσων δεινοπαθημάτων θα αποκαλυφθούν εκεί.
Πολλοί ερωτούν : «Καλά τι θα κάμνομε εις τον ουρανόν; Θα καθήμεθα απλώς και θα απολαμβάναμε τα αγαθά της ζωής;»
Όχι η Αγία Γραφή φανερώνει ότι θα υπηρετούμε τον Θεό. Εκεί θα έχουμε να εργαστούμε δια τον Θεό. Θα ξοδεύουμε αρκετόν χρόνον εις το να Τον αινούμε. Η Αγία Γραφή λέγει :
Αποκάλυψης 22:3--- Βάμβας
3 Και ουδέν ανάθεμα θέλει είσθαι πλέον· και ο θρόνος του Θεού και του Αρνίου θέλει είσθαι εν αυτή, και οι δούλοι αυτού θέλουσι λατρεύσει αυτόν
Αποκάλυψης 22:3--- Σ. Φίλος
3 Και δεν θα υπάρχει κανένα ανάθεμα πλέον· και ο θρόνος τού Θεού και του Αρνίου θα είναι μέσα σ' αυτή· και οι δούλοι του θα τον λατρεύσουν.
*

Πολλοί ερωτούν: «Πως είναι δυνατόν τα σώματα που διαλύθηκαν ή έγιναν στάχτη δια της καύσεως να αναστηθούν;»
Οι επιστήμονες έχουν ήδη αποδείξει ότι κανένα από τα χημικά στοιχεία δεν χάνεται από την γη. Ο Θεός όστις έπλασε κατ’ αρχάς το σώμα ημπορεί να επαναφέρει και πάλιν όλα τα αρχικά χημικά στοιχεία του σώματος και αυτό να αναστηθεί για να ενωθεί με την ψυχή.
  Το νέο όμως σώμα που θα αποκτήσουμε θα είναι ένδοξο σώμα όμοιο με το σώμα του αναστάντος Χριστού.
Θα είναι αθάνατο σώμα. Ουδέποτε θα δοκιμάσει δάκρυα πόνους τραγωδίας ασθενείας δεινοπαθήματα ή θάνατο.
  Το θέμα αυτό μας επιτρέπει να σχηματίσουμε την εικόνα δύο αιωνίων κόσμον που κινούνται μέσα στο διάστημα. Κάθε απόγονος του Αδάμ θα ευρίσκεται εις τον ένα εκ των δύο.
Τους δύο αυτούς κόσμους περιβάλλει βαθύ μυστήριο παρά ταύτα εις την Αγίαν Γραφήν υπάρχουν αρκεταί νύξεις και υπαινιγμοί εκ των οποίων διδασκόμεθα ότι ο ένας θα είναι κόσμος τραγωδίας και δεινοπαθημάτων και ο άλλος θα είναι κόσμος φωτός και δόξης.
  Εξετάσαμε ήδη το πρόβλημα του ανθρωπίνου γένους. Επιφανειακώς είναι περιπλεγμένα βασικώς είναι απλά.
Είδαμε ότι ο θα ήτο ίσως δυνατόν να συνοψιστούν εις μίαν λέξιν—αμαρτία  είδαμε ότι το μέλλον του ανθρώπου μακράν του Θεού δεν υπόσχεται καμίαν ελπίδα. Αλλά το να αναλύομαι τα προβλήματα μας  και να έχουμε μία απλή διανοητική γνώσιν του σχεδίου του Θεού δεν είναι αρκετόν .
Εάν ο Θεός πρόκειται να βοηθήσει τον άνθρωπο τότε ο άνθρωπος οφείλει να λάβει υπ’ όψιν του ορισμένους όρους.
 Εις τα παρακάτω κεφάλαια θα εξετάσουμε τους όρους τούτους.   Αμήν
ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΕΚΤΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ





..............................................