22-1-2016----05---ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ( BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)


05---ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟN  ΠΕΜΠΤΟΝ
Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
01        22-1-2016
Ο  ΔΙΑΒΟΛΟΣ

Εφεσίους 6:12--- Βάμβας
12 διότι δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου· εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις.
Εφεσίους 6:12--- Σ. Φίλος
12 επειδή, η πάλη μας δεν είναι ενάντια σε αίμα και σάρκα, αλλά ενάντια στις αρχές, ενάντια στις εξουσίες, ενάντια στους κοσμοκράτορες του σκότους τούτου τού αιώνα, ενάντια στα πνεύματα της πονηρίας στα επουράνια.
*
Μια σατανική επέμβασης υπάρχει εις όλα που συμβαίνουν σήμερον. Η Αγία Γραφή ομιλεί περί «του αρχαίου όφεως του καλουμένου Διάβολου  και Σατανά όστις πλανά την οικουμένην όλην»
Αποκάλυψης 12:9---
9 Και ερρίφθη ο δράκων ο μέγας, ο όφις ο αρχαίος, ο καλούμενος Διάβολος και ο Σατανάς, ο πλανών την οικουμένην όλην, ερρίφθη εις την γην, και οι άγγελοι αυτού ερρίφθησαν μετ' αυτού.
Αποκάλυψης 12:9---
9 Και ρίχτηκε ο μεγάλος δράκοντας, το αρχαίο φίδι, που αποκαλείται ο διάβολος, και ο σατανάς, που πλανάει ολόκληρη την οικουμένη, ρίχτηκε στη γη· και οι άγγελοί του ρίχτηκαν μαζί του
*

Και γνωρίζουμε ότι αυτός εργάζεται φέρων σύγχυση εις όλους του λαούς και όλα τα έθνη. Όπου και να στραφώμεν είναι δυνατόν να δούμε τα έργα του.
Μόλις ελπίσουμε ότι πλησιάζει ειρήνη δια την σημερινήν περίοδοι άμεσος παρεξηγήσεις υποψίαι και κακοπιστίαι ξεσπούν εκ νέου και το έργον που έγινε με υπομονή επί μήνες καταστρέφεται σε μια στιγμή.
Διότι ο Σατανάς έχει αποφασίσει να συνεχίζεται ο σκοτεινός άχαρις ρους της ανθρωπότητας μέσα στο βασανισμένο δρόμο του μέχρι τέλους.
   Δεν υπάρχει εις τον κόσμον κανείς σκεπτόμενος που να μη διελογίσθη πολλές φορές εν σχέση με την ύπαρξη του Διαβόλου.  Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει. Βλέπομαι παντού την δύναμη και την επίδραση του. Η απορία δεν εάν υπάρχει ο Διάβολος αλλά πως προήλθε και διατί υφίσταται.
  Γνωρίζωμεν από την ιστορία του Αδάμ και της Εύας ότι ο Διάβολος ήτο ήδη παρών επί τη γης προτού πλάση ο Θεός των πρώτον ανθρώπων. Το κακόν ήδη υπήρχε, άλλως ο Θεός δεν θα είχε κάμει το δέντρο ο καρπός του οποίου έδιδε γνώσιν του καλού και του κακού. Δεν θα υπήρχε ανάγκη τοιούτου δέντρου ούτε καν ήτο δυνατή η ύπαρξης του εάν το κακόν δεν είχε ήδη παρουσιαστεί και ο άνθρωπος όφειλε να προστατευτεί από αυτό.
  Εδώ αντιμετωπίζουμε το μεγαλύτερον των μυστηρίων το σημαντικότερον των κρυπτών πλέον το αναπάντητον ερώτημα.
Πως ήτο δυνατόν ο Θεός όπως είναι παντοδύναμος και γεμάτος αγάπη να δημιουργήσει το κακό ή μάλλον να επιτρέψει εις τον διάβολο να το δημιουργήσει. Γιατί να πειραστεί ο Αδάμ; Γιατί ο Θεός δεν θανάτωσε τον διάβολο προτού εισέρθει εις το σώμα του όφεως για να υποβάλει κακές σκέψεις εις την Εύα;  
Η αγία Γραφή μας δίδει ολίγας νύξεις ως προς το ποια μπορεί να είναι η απάντησης.  Αλλ’ διασαφηνίζει επίσης ότι ο άνθρωπος δεν είναι ανάγκη να γνωρίζει την πλήρη απάντηση μέχρις ότου επιτρέψει ο Θεός εις τον διάβολο και εις τας μεθόδους του να συντελέσουν ώστε να εκπληρωθεί το μέγα Αυτού σχέδιο.

Προ της πτώσεως του Αδάμ και πολύ ούτος υπάρξει φαίνεται ότι το σύμπαν της δημιουργίας του Θεού ήτο διηρημένο εις σφαίρας επιρροής εκάστη των οποίων ήτο υπό την επίβλεψη και τον έλεγχον ενός αγγέλου ή ουρανίου άρχοντος όλοι δε αυτοί ήσαν απ’ ευθείας υπεύθυνοι απέναντι του Θεού.
Ο Παύλος μας ομιλεί περί «θρόνων κυριοτήτων αρχών και εξουσιών» τόσον εις τον ορατό όσο και εις τον αόρατον κόσμον»
Εφεσίους 1: 21---  Βάμβας
21 υπεράνω πάσης αρχής και εξουσίας και δυνάμεως και κυριότητος και παντός ονόματος ονομαζομένου ου μόνον εν τω αιώνι τούτω, αλλά και εν τω μέλλοντι·
Εφεσίους 1: 21---  Σ. Φίλος
21 πιο πάνω από κάθε αρχή και εξουσία, και δύναμη και κυριότητα, και κάθε όνομα που ονομάζεται, όχι μονάχα σε τούτο τον αιώνα, αλλά και στον μέλλοντα·
Κολοσσαεις 1: 16--- Βάμβας
16 επειδή δι' αυτού εκτίσθησαν τα πάντα, τα εν τοις ουρανοίς και τα επί της γης, τα ορατά και τα αόρατα, είτε θρόνοι είτε κυριότητες είτε αρχαί είτε εξουσίαι· τα πάντα δι' αυτού και εις αυτόν εκτίσθησαν·
Κολοσσαεις 1: 16--- Σ. Φίλος
16 επειδή, διαμέσου αυτού κτίστηκαν τα πάντα, αυτά που είναι μέσα στους ουρανούς κι αυτά που είναι επάνω στη γη, τα ορατά και τα αόρατα, είτε θρόνοι είτε κυριότητες είτε αρχές είτε εξουσίες, τα πάντα κτίστηκαν διαμέσου αυτού και γι' αυτόν·
*

Η Αγία Γραφή κάμνει συχνά μνείαν περί αγγέλων και αρχαγγέλων δεικνύουσα ότι μεταξύ τους υπάρχει ιεραρχία
Εις τρόπον ώστε μερικοί να είναι ανώτεροι των άλλων.
  Ο Διάβολος πρέπει να υπήρξε τοιούτος ισχυρός ουράνιος άρχων εις τον οποίον είχε παραχωρηθεί η γη ως ιδιαιτέρα ίσως κτησις του. Γνωστόν ως Εωσφόρος φαίνεται ότι ευρίσκετο πολύ πλησίον του Θεού—τόσον πλησίον ώστε η φιλοδοξία κατέκτησε την καρδίαν του και έλαβε την απόφαση να μη είναι πλέον ο αγαπητός άρχων του Θεού αλλά να αποκτήσει ίσην θέσιν με τον ίδιο τον Θεόν!
  Αυτή ήτο η στιγμή κατά την οποίαν ενεφανίσθη το ρήγμα εις τον κόσμον. Ήτο η στιγμή κατά την οποίαν το σύμπαν—που ήτο ολόκληρον καλόν και εν αρμονία προς το θέλημα του  Θεού—διεσπάσθη και μέρος αυτού ετάχθη εις αντίθεσιν προς το Θεόν.
Ο Διάβολος καταφρόνησε τον Θεόν και επεχείρησε να εγκαταστήσει την ιδικήν του εξουσία επί του σύμπαντος.
Εγκατέλειψε την θέση του εν τη κυβερνήσει του Θεού, κατήλθε εις τους χαμηλότερους ουρανούς και διεκήρυξε ότι θα εγίνεττο
Όμοιος τον Ύψιστον Θεόν. Είχεν εγκατασταθεί υπό του Θεού ως άρχων του κόσμου τούτον και ο Θεός δεν τον καθήρεσεν ακόμη από την θέσιν αυτήν αν και το δικαίωμα δια την καθαίρεσιν αυτήν εγεννήθη δια του θανάτου του Χριστού.
Και από τότε μέχρι σήμερα ο διάβολος ανταγωνίζεται τον Θεό επί της γης.

…………………………………………….
05---ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟN  ΠΕΜΠΤΟΝ
Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
02
Ο  ΔΙΑΒΟΛΟΣ

Ως ένας ισχυρός άρχων με δυνάμεις αγγέλων υπό τας διαταγάς του εγκατέστησε την βασιλείαν του επί της γης. Ο κύριος λόγος δια τον οποίον εγράφη η Αγία Γραφή ήτο η δύναμις και η θέλησης του διαβόλου επί της γης. Εάν ο Σατανάς δεν κατεφρόνει τον Θεόν και δεν απεπειράτο να ανταγωνισθεί την δύναμιν και την εξουσίαν Του, η ιστορία του Αδάμ εις τον Παράδεισον θα ήτο πολύ διαφορετική. Εάν ο Σατανάς δεν αντετίθετο προς τον Θεόν δεν θα υπήρχε ανάγκη να δοθούν εις την ανθρωπότητα αιΔέκα Εντολαί ούτε θα ηναγκάζετο ο Θεός να στείλει τον Υιόν Αυτού εις τον σταυρόν.
  Ο Χριστός και οι απόστολοί Του είχαν πλήρη γνώσιν περί του Διαβόλου. Ο Ματθαίος αναφέρει μίαν συνομιλίαν μεταξύ του Χριστού και του Διαβόλου.
Ματθαίος 4:1-10--- Βάμβας
1 Τότε ο Ιησούς εφέρθη υπό του Πνεύματος εις την έρημον διά να πειρασθή υπό του διαβόλου,
2 και νηστεύσας ημέρας τεσσαράκοντα και νύκτας τεσσαράκοντα, ύστερον επείνασε.
3 Και ελθών προς αυτόν ο πειράζων είπεν· Εάν ήσαι Υιός του Θεού, ειπέ να γείνωσιν άρτοι οι λίθοι ούτοι.
4 Ο δε αποκριθείς είπεν· Είναι γεγραμμένον, Με άρτον μόνον δεν θέλει ζήσει ο άνθρωπος, αλλά με πάντα λόγον εξερχόμενον διά στόματος Θεού.
5 Τότε παραλαμβάνει αυτόν ο διάβολος εις την αγίαν πόλιν και στήνει αυτόν επί το πτερύγιον του ιερού
6 και λέγει προς αυτόν, Εάν ήσαι Υιός του Θεού, ρίψον σεαυτόν κάτω· διότι είναι γεγραμμένον, Ότι θέλει προστάξει εις τους αγγέλους αυτού περί σου, και θέλουσι σε σηκώνει επί των χειρών αυτών, διά να μη προσκόψης προς λίθον τον πόδα σου.
7 Είπε προς αυτόν ο Ιησούς· Πάλιν είναι γεγραμμένον, δεν θέλεις πειράσει Κύριον τον Θεόν σου.
8 Πάλιν παραλαμβάνει αυτόν ο διάβολος εις όρος πολύ υψηλόν, και δεικνύει εις αυτόν πάντα τα βασίλεια του κόσμου και την δόξαν αυτών,
9 και λέγει προς αυτόν· Ταύτα πάντα θέλω σοι δώσει, εάν πεσών προσκυνήσης με.
10 Τότε ο Ιησούς λέγει προς αυτόν· Ύπαγε, Σατανά· διότι είναι γεγραμμένον, Κύριον τον Θεόν σου θέλεις προσκυνήσει και αυτόν μόνον θέλεις λατρεύσει.

Ματθαίος 4:1-10--- Σ. Φίλος
1 ΤΟΤΕ, ο Ιησούς φέρθηκε από το Πνεύμα στην έρημο για να πειραστεί από τον διάβολο.
2 Και αφού νήστεψε 40 ημέρες, και 40 νύχτες, έπειτα πείνασε.
3 Και αφού ήρθε σ' αυτόν ο πειράζων, είπε: Αν είσαι Υιός τού Θεού, πες αυτές οι πέτρες να γίνουν ψωμιά.
4 Και εκείνος απαντώντας είπε: Είναι γραμμένο: «Μονάχα με ψωμί δεν θα ζήσει ο άνθρωπος, αλλά με κάθε λόγο που βγαίνει από το στόμα τού Θεού».
5 Τότε, τον παραλαμβάνει ο διάβολος στην άγια πόλη, και τον στήνει στο πτερύγιο του ιερού,
6 και του λέει: Αν είσαι Υιός τού Θεού, ρίξε κάτω τον εαυτό σου· επειδή, είναι γραμμένο ότι: Θα προστάξει για σένα τούς αγγέλους του», και «θα σε σηκώνουν επάνω στα χέρια τους, για να μη προσκόψεις το πόδι σου σε πέτρα».
7 Και ο Ιησούς είπε σ' αυτόν: Είναι επίσης γραμμένο: «Δεν θα πειράξεις τον Κύριο τον Θεό σου».
8 Τον παραλαμβάνει πάλι ο διάβολος σε ένα βουνό πολύ ψηλό, και του δείχνει όλα τα βασίλεια του κόσμου και τη δόξα τους,
9 και του λέει: Όλα αυτά θα σου τα δώσω, αν πέφτοντας με προσκυνήσεις.
10 Τότε, ο Ιησούς λέει σ' αυτόν: Πήγαινε, σατανά· επειδή είναι γραμμένο: «Τον Κύριο τον Θεό σου θα προσκυνήσεις και μονάχα αυτόν θα λατρεύσεις».
*
Ο διάβολος επιστεύετο υπό των φαρισαίων ως πραγματική υπόστασης—τόσον πραγματική ώστε κατηγόρουν τον Χριστόν ότι ήτο αυτός ο διάβολος.
Ματθαίος 12:24 --- Βάμβας
24 Οι δε Φαρισαίοι ακούσαντες είπον· Ούτος δεν εκβάλλει τα δαιμόνια ειμή διά του Βεελζεβούλ, του άρχοντος των δαιμονίων.
Ματθαίος 12:24 --- Σ. Φίλος
24 Οι Φαρισαίοι, όμως, όταν το άκουσαν, είπαν: Αυτός δεν βγάζει τα δαιμόνια, παρά μονάχα διαμέσου τού Βεελζεβούλ, του άρχοντα των δαιμονίων.
*
Εις τον νουν του Χριστού δεν υπήρχεν αμφιβολία περί της υπάρξεως του Διαβόλου ούτε περί της δυνάμεως την οποίαν είχε εδώ επί της γης.
  Η ισχύς του Διαβόλου δείχνεται καθαρά εις το ένατον εδάφιο της επιστολής του Ιούδα το οποίον λέγει:
Ιούδα 1:9--- Βάμβας
9 Ο δε Μιχαήλ ο αρχάγγελος, ότε αγωνιζόμενος με τον διάβολον εφιλονείκει περί του σώματος του Μωϋσέως, δεν ετόλμησε να επιφέρη εναντίον αυτού κατηγορίαν βλάσφημον, αλλ' είπεν, Ο Κύριος να σε επιτιμήση.
Ιούδα 1:9--- Σ. Φίλος
9 Ενώ, ο αρχάγγελος Μιχαήλ, όταν, φιλονικώντας με τον διάβολο, συνομιλούσε για το σώμα τού Μωυσή, δεν τόλμησε να επιφέρει εναντίον του κάποια βλάσφημη κατηγορία, αλλά είπε: Ο Κύριος να σε επιτιμήσει.
*

Η σύγχρονος σύγχυσης περί της προσωπικότητας του Διαβόλου
Προήλθε κατά μέγα μέρος από τας γελοιογραφίας του αι οποίαι ήσαν πολύ κοιναί κατά τον Μεσαίωνα. Δια να μετριάσουν τον φόβον των δια τον διάβολον οι άνθρωποι επεχείρησαν να γελάσουν εις βάρος του και τον ζωγράφισαν ως ανόητον και γελοίον ον με κέρατα και μακράν ουράν. Του έβαλαν ένα δίκρανο στο χέρι και ένα βλακώδες ύφος στο πρόσωπον και είπαν μεταξύ των: «Ποιος φοβάται μια τέτοια γελοία μορφή σαν αυτή;»
  Η αλήθεια είναι ότι ο Διάβολος είναι ένα δημιούργημα με πολύν υπερέχουσα αντίληψη ένα ισχυρό και προικισμένο με χαρίσματα ,πνεύμα, απεριορίστου επινοητικότητας. Λησμονούμε ότι ο διάβολος ήτο ο μεγαλύτερος ίσως και ο πλέον διακεκριμένος όλων των αγγέλων του Θεού. Ήτο μία εξαιρετική μορφή η οποία απεφάσισε να χρησιμοποιήσει τα θεία χαρίσματα της δια ιδικούς του σκοπούς αντί των σκοπών του Θεού. Η κρίσης του είναι λαμπρά τα σχέδια του έξυπνα η λογική του ακαταμάχητος. Ο ισχυρός αντίπαλος του Θεού δεν είναι άτεχνον δημιούργημα με κέρατα και ουράν—αλλ’ είναι άρχων με μεγαλοπρεπές παράστημα με απεριόριστον ισχύν και πονηρίαν ικανός να επωφελείται κάθε παρουσιαζόμενης ευκαιρίας και να μεταβάλλει κάθε κατάστασιν προς ιδικόν του όφελος.
  Ο Διάβολος είναι τελείως ικανός να παρουσιάζει ψευδοπροφήτες δια τους οποίους προειδοποιεί η Γραφή. Επί των ναυαγίων της απιστίας και της πίστεως που παραπατεί ο διάβολος πρόκειται να εγκαταστήσει το αριστούργημα του τον ψευδοβασιλεα του. Θα δημιουργήσει μίαν θρησκείαν χωρίς Λυτρωτήν και μίαν εκκλησίαν χωρίς Χριστόν. Θα προσκαλέσει
Τον κόσμο εις λατρείαν χωρίς η βάσης του να είναι ο Λόγος του Θεού.
  Ο Απόστολος Παύλος  τα προείπε αυτά όταν έγραφε:
Β΄ κορινθίους 11: 3-4,13--- Βάμβας -
3 φοβούμαι όμως μήπως, καθώς ο όφις εξηπάτησε την Εύαν διά της πανουργίας αυτού, διαφθαρή ούτως ο νούς σας, εκπεσών από της απλότητος της εις τον Χριστόν.
4 Διότι εάν ο ερχόμενος κηρύττη προς εσάς άλλον Ιησούν, τον οποίον ημείς δεν εκηρύξαμεν, ή λαμβάνητε άλλο πνεύμα, το οποίον δεν ελάβετε, ή άλλο ευαγγέλιον, το οποίον δεν εδέχθητε, καλώς ηθέλετε υποφέρει αυτόν.
Β΄ κορινθίους 11: 3-4,13--- Σ. Φίλος
3 Φοβάμαι, όμως, μήπως, όπως το φίδι με την πανουργία του εξαπάτησε την Εύα, διαφθαρεί έτσι ο νους σας, ξεπέφτοντας από την απλότητα που υπάρχει στον Χριστό.
4 Επειδή, αν αυτός που έρχεται κηρύττει σε σας έναν άλλον Ιησού, που εμείς δεν κηρύξαμε, ή λαβαίνετε ένα άλλο πνεύμα, που δεν λάβατε, ή ένα άλλο ευαγγέλιο, που δεν δεχθήκατε, καλώς θα τον υποφέρατε.
Β΄ κορινθίους 11: 13-14-15--- Βάμβας -
13 Διότι οι τοιούτοι είναι ψευδαπόστολοι, εργάται δόλιοι, μετασχηματιζόμενοι εις αποστόλους Χριστού.
14 Και ουδέν θαυμαστόν· διότι αυτός ο Σατανάς    μετασχηματίζεται εις άγγελον φωτός.
15 Δεν είναι λοιπόν μέγα αν και οι διάκονοι αυτού μετασχηματίζωνται εις διακόνους δικαιοσύνης, των οποίων το τέλος θέλει είσθαι κατά τα έργα αυτών.
Β΄ κορινθίους 11: 13-14-15--- Σ. Φίλος
13 Επειδή, οι άνθρωποι αυτού τού είδους είναι ψευδαπόστολοι, δόλιοι εργάτες, που μετασχηματίζονται σε αποστόλους τού Χριστού.
14 Και δεν είναι τίποτε το θαυμαστό· επειδή, ο ίδιος ο σατανάς μετασχηματίζεται σε άγγελο φωτός.
15 Δεν είναι, λοιπόν, μεγάλο αν και οι διάκονοί του μετασχηματίζονται σε διακόνους τής δικαιοσύνης· που το τέλος τους θα είναι σύμφωνα με τα έργα τους.
*

Γνωρίζουμε ότι ο αντίχριστος θα εμφανισθεί και θα προσπαθήσει να παγιδεύσει τον νουν και τας καρδίας των ανθρώπων. Ο καιρός πλησιάζει και η σκηνή εστήθη—σύγχυσης 
Πανικός και φόβος είναι παντού. Τα σημεία των ψευδοπροφητών φαίνονται παντού. Και ίσως πολλοί να γίνουν ζώντες μάρτυρες της τρομεράς στιγμής όταν θα αρχίσει η τελευταία πράξης του πανάρχαιου αυτού δράματος.
  Ίσως αυτά συμβούν εις τας ημέρας μας διότι ο χρόνος σπεύδει προς τα εμπρός τα γεγονότα κινούνται ταχύτερα και σε κάθε γωνιά βλέπουμε άνδρας και γυναίκας να εκλέγουν συνειδητώς ή ευσυνειδήτως τας θέσεις των—τασσόμενοι με τον διάβολον ή με τον Θεόν.
  Ο αγών θα είναι θανάσιμος με όλην την σημασία της λέξεως, ένας αγών ανηλεής ο οποίος δεν θα χαρίζεται ούτε θα κάμνει εξαιρέσεις. Η ανθρώπινη φάσης της μάχης αυτής εις τον κήπον της Εδέμ όταν ο Διάβολος αποπλάνησε το ανθρώπινο γένος από τον Θεόν και κατόρθωσε να επαναστατήσει την θέλησιν των ανθρώπων ώστε έκαστος να στραφεί στο δικό του δρόμο.
Ησαϊας 53: 6--- Βάμβας
6 Πάντες ημείς επλανήθημεν ως πρόβατα· εστράφημεν έκαστος εις την οδόν αυτού· και ο Κύριος έθεσεν επ' αυτόν την ανομίαν πάντων ημών.
Ησαϊας 53: 6---  Σ. Φίλος
6 Όλοι εμείς πλανηθήκαμε σαν πρόβατα· στραφήκαμε κάθε ένας στον δικό του δρόμο· ο Κύριος, όμως, έβαλε επάνω σ' αυτόν την ανομία όλων μας.
*
Αυτή η κατάστασης θα συνεχιστεί μέχρι της συντέλειας του αιώνος, μέχρις ότου  η μία ή η άλλη εκ των δύο πανίσχυρων αυτών—η δύναμις του καλού ή του κακού—θριαμβεύσει και καθίσει επί του θρόνου τον αληθή βασιλέα ή τον ψευδή βασιλέα.
συνεχιζεται

…………………………………………….
05---ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟN  ΠΕΜΠΤΟΝ
Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
03

   Κατ’ αυτήν την ώραν της ιστορίας δύο πανίσχυροι τριάδες αντιμετωπίζουν η μία την άλλην: η τριάς Θεού—ο Πατήρ ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα—Και η Ψευδοτριάς την οποίαν επιδιώκει ο Σατανάς να λατρεύσωμεν αντί της πρώτης.  Η  τριάς του
κακού—ο Διάβολος ο αντίχριστός και ο ψευδοπροφήτης—περιγράφεται εις το βιβλίο της Αποκαλύψεως:
Αποκάλυψης  16:13--- Βάμβας
13 Και είδον τρία ακάθαρτα πνεύματα όμοια με βατράχους εξερχόμενα εκ του στόματος του δράκοντος και εκ του στόματος του θηρίου και εκ του στόματος του ψευδοπροφήτου·
Αποκάλυψης  16:13--- Σ. Φίλος
13 Και είδα τρία ακάθαρτα πνεύματα όμοια με βατράχους, που έβγαιναν από το στόμα τού δράκοντα, και από το στόμα τού θηρίου, και από το στόμα τού ψευδοπροφήτη·
*
Ποτέ ούτε για ένα δευτερόλεπτο στη ζωή σας είτε αγρυπνείτε είτε κοιμάστε δεν μένετε χωρίς αύται αι δυνάμεις να σας παρακολουθούν και δεν υπάρχει μια στιγμή που να μην εκλέγεται εσκεμμένως να πάτε με την μίαν ή την άλλην. Ο Διάβολος ευρίσκεται πάντοτε εις το πλευρόν σας πειράζων κολακεύων, απειλών. 
Και εξ’ άλλου ευρίσκεται ο Χριστός πάντοτε εις το πλευρόν σας ο πλήρης αγάπης και συγχωρήσεως περιμένων να στραφείτε προς
Αυτόν και να ζητήσετε την βοήθησαν Του δια να σας δώσει την υπερφυσικήν δύναμιν Του ίνα αντισταθείτε εις τον Πονηρόν.
  Κατά τας στιγμάς του μεγαλύτερου φόβου και της αγωνία σας κατά τας στιγμάς που αισθάνεστε ότι είστε αβοήθητος υπό την πίεσιν των γεγονότων τα οποία δεν ημπορείτε να θέσετε υπό των γεγονότων τα οποία δεν μπορείτε να  θέσετε υπό τον  έλεγχον σας όταν   η απελπισία και η απογοήτευσις σας καταθλίβουν—κατ’ αυτάς τας στιγμάς είναι ο διάβολος πολλές φορές που προσπαθεί να σας επιτύχει εις το ασθενέστερον σημείον σας και να σας σπρώξει περισσότερον εις τον δρόμον που ηκολούθησαν ο Αδάμ.
  Κατ’ αυτάς τας επικινδύνους στιγμάς ενθυμηθείτε ότι ο
Χριστός δεν σας εγκατέλειψε. Δεν σας αφήκε ανυπεράσπιστους.
Καθώς εκείνος εθριάμβευσε κατά του Σατανά κατά την ώραν του πειρασμού και της δοκιμασίας Του έτσι έχει υποσχεθεί ότι και σεις επίσης ημπορείτε να νικάτε καθημερινώς τον Πειραστήν.
Ενθυμείσθε ότι: «Δια τούτο εφανερώθει ο Υιός του Θεού δια να καταστρέψει τα έργα του Διαβόλου»
Α΄ Ιωάννου 3: 8--- Βάμβας
8 όστις πράττει την αμαρτίαν είναι εκ του διαβόλου, διότι απ' αρχής ο διάβολος αμαρτάνει. Διά τούτο εφανερώθη ο Υιός του Θεού, διά να καταστρέψη τα έργα του διαβόλου.
Α΄ Ιωάννου 3: 8--- Σ. Φίλος
8 Αυτός που πράττει την αμαρτία είναι από τον διάβολο, επειδή ο διάβολος απαρχής αμαρτάνει. Γι' αυτό φανερώθηκε ο Υιός τού Θεού, για να καταστρέψει τα έργα τού διαβόλου.
*
Το βιβλιον που μας ομιλεί επαλειμμένος για την αγάπην του Θεού μας προειδοποιεί επίσης συνεχώς ότι ο διάβολος θέλει να παρέμβει μεταξύ ημών και του Θεού αυτός που περιμένει
πάντοτε να παγιδεύσει τας ψυχάς των ανθρώπων.
Α΄ Πέτρου 5:8--- Βάμβας
8 Εγκρατεύθητε, αγρυπνήσατε· διότι ο αντίδικός σας διάβολος ως λέων ωρυόμενος περιέρχεται ζητών τίνα να καταπίη·
Α΄ Πέτρου 5:8--- Σ. Φίλος
8 Εγκρατευθείτε, αγρυπνήστε· επειδή, ο αντίδικός σας ο διάβολος περιτριγυρίζει, σαν ωρυόμενο λιοντάρι, ζητώντας ποιον να καταπιεί.
*

Η Αγία Γραφή περιγράφει έναν προσωπικό Διάβολο ο οποίος κυβερνά ένα πλήθος δαιμονικών πνευμάτων τα οποία προσπαθούν να κυριαρχήσουν και να ελέγξουν την ανθρώπινη δραστηριότητα.
Εφεσίους 2: 2--- Βάμβας
2 εις τας οποίας περιεπατήσατέ ποτέ κατά το πολίτευμα του κόσμου τούτου, κατά τον άρχοντα της εξουσίας του αέρος, του πνεύματος το οποίον ενεργεί την σήμερον εις τους υιούς της απειθείας·

Εφεσίους 2: 2--- Σ. Φίλος
2 μέσα στις οποίες κάποτε περπατήσατε, σύμφωνα με το πολίτευμα του κόσμου τούτου, σύμφωνα με τον άρχοντα της εξουσίας τού αέρα, του πνεύματος, που σήμερα ενεργεί στους γιους τής απείθειας·
*
  Μη αμφιβάλετε ούτε για μια στιγμή δια την ύπαρξιν του Διαβόλου! Είναι απολύτως προσωπικός και πραγματικός. Και είναι εις έπακρον έξυπνος. Ρίψατε ένα βλέμμα εις την πρώτην σελίδα των σημερινών εφημερίδων, εάν έχετε κάποια αμφιβολία για την προσωπικότητα του Διαβόλου. Εάν  νομίζετε ότι  χρειάζεστε συγκεκριμένη μαρτυρία περί τούτου στρέψατε το ραδιόφωνο σας για να ακούσετε τα νέα της ημέρας!
  Θα συμπεριφέροντο άραγε κατ’ αυτόν τον τρόπον υγιείς και σώφρονες άνθρωποι εάν δεν ευρίσκοντο υπό την πίεσιν του κακού; θα ήτο δυνατόν καρδίαι που είναι γεμάτες από την αγάπη και την αγαθότητα του Θεού να διανοηθούν και να εκτελέσουν τας πράξεις βίας και κακίας αι οποίαι αναφέρονται καθημερινός; Θα ήτο δυνατόν άνθρωποι μορφώσεως αντιλήψεως και εντίμων προθέσεων να συνέρχονται εις την τράπεζαν μιας παγκοσμίου διασκέψεως και να αποτυγχάνουν τόσον πολύ εις το να αντιληφθούν τας ανάγκας και τους σκοπούς των εάν η κρίσις των δεν ήτο από σκοπού θολωμένη και διεφθαρμένη;
  Οσάκις ακούω κάποιο «φωτισμένο» άτομο να αντιτίθεται εις την δεινότητα υπάρξεως ενός προσωπικού διαβόλου κυβερνώντος ένα πλήθος πονηρών πνευμάτων, ενθυμούμαι τα λόγια του εξής ποιήματος του  Alfred JHough
Συνεχίζεται

…………………………………………….
05---ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟN  ΠΕΜΠΤΟΝ
Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
04
Ο  ΔΙΑΒΟΛΟΣ
  Οσάκις ακούω κάποιο «φωτισμένο» άτομο να αντιτίθεται εις την δεινότητα υπάρξεως ενός προσωπικού διαβόλου κυβερνώντος ένα πλήθος πονηρών πνευμάτων, ενθυμούμαι τα λόγια του εξής ποιήματος του  Alfred JHough

1/. Οι άνθρωποι δεν πιστεύουν εις την ύπαρξη
του Διαβόλου Όπως συνήθιζαν να κάμνουν
οι πατέρες των. Παραβίασαν την πόρτα του πλέον
ελευθερίου πιστεύω Για να αφήσουν την
μεγαλειότητα του να διαφύγει.
Δεν υπάρχει ίχνος του διχαλωτού ποδιού του
Ή φλογερό βέλος του τόξου του.
Που να βρίσκεται σήμερα στη γη στον αέρα διότι
Ο κόσμος έτσι εψήφισε
*
2/. Ποιος παρακολουθεί τα βήματα του μοχθούντος
Αγίου και σκάπτει τον λάκκο κάτω από τους πόδας του;
Ποιος σπείρει τα ζιζάνια εις τους αγρούς του χρόνου
Όπου σ Θεός σπείρει το στάρι;
Έχει ψηφισθεί ότι ο Διάβολος δεν υπάρχει
Και συνεπώς έτσι έχει η υπόθεσης.
Αλλά ποιος κάνει αυτό το είδος του έργου
Το οποίον μόνον ο Διάβολος μπορεί να κάμει;
*
3/. Μας είπαν ότι δεν περιέρχεται τώρα
Σαν λέων ωρυόμενος.
Αλλά σε ποιόν θα αποδώσουμε την ευθύνην
Για την αδιάκοπη φιλονικία;
Που ακούεται στο σπίτι, στην εκκλησία στην πολιτεία
Στα ακρότατα όρια της γης.
Εάν Έπειτα  από μια ομόθυμο ψήφο
Που θενά δεν ευρίσκεται ο Διάβολος;
*
4/. Δεν θα ήθελε κάποιος να προχωρήσει μπροστά αμέσως
Να κάμει υπόκλιση και να μας δείξει
Πως ξεπηδούν οι απάτες και τα εγκλήματα μια μόνον ημέρας;
Δεν θέλομε να το γνωρίζωμεν!
Ο Διάβολος κατεψηφίσθη όμορφα και βέβαια
Ο διάβολος εξηφανίσθη
Αλλά ο απλοϊκός κόσμος θα ήθελε να ξέρει
Ποιος συνεχίζει τη δουλειά του;
*

Ποιος πράγματι είναι υπεύθυνος δια τα αίσχη τον τρόμον και την αγωνίαν που βλέπουμε τριγύρω μας; Πως θα εξηγήσουμε τα δεινοπαθήματα που όλοι δοκιμάζουν εάν το κακόν δεν είναι μια μεγάλη δύναμις; Η σύγχρονος εκπαίδευσης έχει διαστρέψει αληθινά τον νουν μας εάν εξ’ αιτίας των επιστημονικών ανακαλύψεων τας οποίας επικαλείται χάσαμε την πίστη μας εις την ύπαρξη των υπερφυσικών δυνάμεων του Σατανά.
  Ο George Calloway  συνόψισε την αμφίβολον αυτήν συμβολή της παρούσης εκπαιδεύσεως με τα λόγια: «Η θεωρία ότι  υπάρχει εις το σύμπαν μία δύναμις ή κατάστασης προσωπική ‘η όχι η οποία ευρίσκεται εις αιώνιον αντίθεσιν προς τον Θεόν απορρίπτεται γενικώς υπό της συγχρόνου σκέψεως».
  Η σύγχρονος σκέψης είναι δυνατόν να απορρίπτει την δύναμιν αυτήν αλλά δεν εξαναγκάζει το κακόν να εξαφανιστεί αφ’ εαυτού!
 Ο μέγας ιεροκήρυξ Δρ Clovis Chappell γράφει εις τους λόγους του εκ των παραβολών τα εξής: «Είναι φανερόν ότι ο Χριστός μαζί με τους αγίους της Καινή Διαθήκης πίστευε ότι υπάρχει μια πονηρά προσωπικότης γνωστή υπό το όνομα Διάβολος. Επί των ημερών μας η διδασκαλία αυτή απερρίφθη».
Προσθέτει όμως με προσοχήν: «Εάν δυνάμεθα πλέον να εξηγήσωμεν την παρουσίαν του κακού αποδίδοντες τούτο εις τον διάβολον δεν μας επιτρέπεται δια τον λόγον αυτόν να καταργήσωμεν την πραγματικότητα ότι υπάρχει το κακόν. Η αμαρτία είναι στυγνή πραγματικότης όπως και αν θελήσωμεν να την εξηγήσωμεν».
  Η αμαρτία είναι ασφαλώς μια στυγνή πραγματικότης! Στέκεται σαν μια τιτάνιος δύναμις και ανταγωνίζεται κάθε καλόν που προσπαθούν οι άνθρωποι να κάμουν.
 Στέκεται σαν μια σκοτεινή σκιά πάντοτε έτοιμη να σβήσει κάθε φως που είναι δυνατόν να μας έλθει άνωθεν. Όλοι το βλέπουμε και το γνωρίζουμε. Σε κάθε κίνηση που κάμνομε έχομεν συνείδησιν της αμαρτίας. Όπως  και αν το ονομάσωμεν ομολογούμε κατηγορηματικώς ότι υπάρχει.
Εφεσίους 6: --- Βάμβας
12 διότι δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου· εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις.
Εφεσίους 6: --- Σ. Φίλος
12 επειδή, η πάλη μας δεν είναι ενάντια σε αίμα και σάρκα, αλλά ενάντια στις αρχές, ενάντια στις εξουσίες, ενάντια στους κοσμοκράτορες του σκότους τούτου τού αιώνα, ενάντια στα πνεύματα της πονηρίας στα επουράνια.
*

Πως ημπορούν να εξηγήσουν την ταχύτητα με την οποίαν εξαπλούται το κακόν εκείνοι που αρνούνται τον Διάβολον και τους υποτακτικούς του; Πως εξηγούν τα ατελείωτα προσκόμματα τα οποία είναι τοποθετημένα εις την πορείαν των δικαίων;
Πως ημπορούν να δικαιολογήσουν το γεγονός ότι η καταστροφή και η συμπεριφορά είναι έργον ολίγων δευτερολέπτων ενώ η ανοικοδόμησης και η αποκατάστασης γίνονται συχνά με απελπιστικά βραδύν ρυθμόν;
  Ψιθυρίστε ένα ψέμμα εις τον αέρα ας λυθεί μια συκοφαντική γλώσσα και τα λόγια μεταφέρονται με μαγικήν δύναμιν και εις τας μακρυνοτέρας γωνίας. Είπατε την αλήθειαν και εκτελέσατε μια γενναίαν και εντιμον πράξιν –και αόρατοι δυνάμεις θα κινηθούν αμέσως με την προσπάθειαν να κρύψουν αυτήν την λεπτή ακτίνα φωτός και ελπίδας.
  Κανείς δεν κτίζει από σκοπού εκκλησίας εις τον Διάβολον ούτε κατασκευάζει άμβωνας δια να κηρύττεται ο λόγος του. Εν  τούτοις ο λόγος του είναι παντού και όλα τα λόγια του συχνά μεταφράζονται εις απελπιστικάς πράξεις. Εάν δεν υπάρχει αόρατος δύναμις εργαζομένη την διαφθοράν των καρδιών των ανθρώπων και διαστρέφουσα τας σκέψεις των, πως ημπορείτε να εξηγήσετε την προθυμίαν της ανθρωπότητος εις το να ακούει τα χαμερπή και χυδαία και φαύλα πράγματα ενώ κρατεί κλειστά τα ώτα της  από τα καλά και καθαρά και αγνά;
  Θα υπήρχε κανείς μεταξύ μας που θα παρέβλεπε ένα ώριμο και ευχάριστο φρούτο για να προτιμήσει ένα σαπισμένο γεμάτο σκουλήκια και δυσάρεστη οσμή της σήψεως εάν δεν εσύρετο προς την σιχαμερή αυτήν εκλογήν από μια μεγάλη και ολέθρια δυναμιν;
συνεχίζεται

……………………………………….
05---ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ
BILLY GRAHAM) ΒΑΜΒΑ ΚΑΙ (μεταφορά Αγ. Γραφής Σ. Φίλου)
ΚΕΦΑΛΑΙΟN  ΠΕΜΠΤΟΝ
Το βιβλίο το αγόρασα το 1970
05
Ο  ΔΙΑΒΟΛΟΣ
  Αυτό είναι ακριβώς εκείνο που κάμνομε επανειλημμένως.
Αντιπαρερχόμεθα συνεχώς τας πλουσίας ωραίας και ευγενικάς πράξεις και επιζητούμεν τας επιδεικτικάς τας ταπεινάς και τας εξευτελιστικάς.  Αυτά είναι τα έργα του Διαβόλου και ευδοκιμούν σ’ όλα τα μέρη.
   Ότι βλέπομεν να συμβαίνει εδώ επί της γης δεν είναι παρά μια αντανάκλασης του κατά πολύ μεγαλυτέρου αγώνος μεταξύ του καλού και του κακού εις τον αόρατον κόσμον.  Μας αρέσει να νομίζουμε ότι ο πλανήτης μας είναι κέντρον του σύμπαντος και αποδίδουμε πολύν μεγάλην σημασίαν εις τα συμβαίνοντα επί της γης. Η ανόητος υπερηφάνεια μας είναι τέτοια ώστε να αναγνωρίζωμεν και να εξηγούμε μόνον ότι είναι προσιτόν εις το ανθρώπινον μάτι. Εν τούτοις ένας αγών απείρως μεγαλύτερος διεξάγεται εις τον κόσμον που δεν ημπορούμεν να ίδωμεν.
   Οι σοφοί άνθρωποι του παρελθόντος το γνώριζαν. Είχαν γνώσιν ότι υπάρχουν πολλά που το ανθρώπινο μάτι δεν κατορθώνει να διακρίνει και πολλά τα οποία τα ανθρώπινα ώτα δεν είναι ικανά να ακούσουν. Ο σύγχρονος άνθρωπος αρέσκεται στην σκέψη ότι «δημιούργησε» το ραδιόφωνο και την τηλεόραση
 Εις  τρόπον ώστε να δύναται να στέλλει δια μέσου του διαστήματος ακουόμενους ήχους και ορατάς εικόνας. Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι τα άγνωστα εις τον άνθρωπον κύματα
Υπήρχαν πάντοτε και ότι υπάρχουν εις το διάστημα πολύ μεγαλύτερα θαυμάσια δια τα οποία ο άνθρωπος δεν θα αποκτήσει ποτέ την ελάχιστον γνώσιν. Οι αρχαίοι προφήται γνώριζαν ότι υπήρχαν τα θαυμάσια αυτά—αλλά και αυτοί δεν είχαν παρά μόνον αμυδράν ιδέαν δια το μεγαλείον των και δεν μπορούσαν να συλλάβουν παρά κάποιαν ασθενεστάτην απήχησιν από την ισχυράν πάλιν που διεξάγεται εις τας αοράτους σφαίρας.
Μια από τας πολλας ζημίας που υπέστη ο Αδάμ με το να ακούσει τον Διάβολον ήτο ότι έχασε την όρασιν  του πνευματικού κόσμου. Έχασε και αυτός και η ανθρωπότης ολόκληρος την ικανότητα να βλέπει να ακούει και να αντιλαμβάνεται όλα εκείνα που δεν είχαν υλική βάση.
Ο Αδάμ απέκλεισε τον εαυτόν του από τα αιώνια θαυμάσια και την λαμπρότητα του αοράτου κόσμου.
Έχασε την δύναμη της αληθινής προφητείας την ικανότητα να βλέπει εμπρός και δια του τρόπου αυτού να αντιληφθεί και να εκτελέσει τα έργα του παρόντος.
Έχασε την έννοιαν της επιβιώσεως του και της ενότητος του προς το σύμπαν και όλας τας ζώσας υπάρξεις.
Απεχωρίσθη από του Θεού έγινε ξένος προς την δημιουργία αυτού.
  Ημπορούμεν να παρομοιάσουμε τον Αδάμ εις την πτώση του προς μίαν ελαττωματική συσκευή τηλεοράσεως η οποία είναι ικανή να παίρνει μόνον από μίαν κατεύθυνση αντί από πολλάς—αλλά  και αυτά που παίρνει είναι παραμορφωμένα και συγκεχυμένα!

   Εάν δούμε ότι μια εικόνα της τηλεοράσεως είναι ασαφής και έξω της εστίας δεν αιτιώμεθα γι’ αυτόν το σταθμό μεταβιβάσεως.
Όταν δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα που θέλουμε ή όταν η εικόνα που βλέπουμε είναι ασαφής δεν καταδικάζουμε τους μηχανικούς που εφεύραν τα διάφορα όργανά δι των οποίων επιτυγχάνεται η τηλεόρασης. Αναγνωρίζουμε ότι το σφάλμα ευρίσκεται εις την εγκατάσταση που έχουμε εμείς.  Δεν λέμε η τηλεόρασης απέτυχε οικτρά διότι η κεραία μας δεν είναι εγκατεστημένη καλά ή διότι κατοικούμε σε μια περιοχή όπου η λήψης της τηλεοράσεως είναι πτωχή.
  Εν τούτοις όταν μας συμβεί κάποιο τραγικό γεγονός ή μας έλθει κάποια ασθένεια ή όταν υποφέρομαι εξ’ αιτίας των αμαρτιών μας αιτιώμεθα τον Θεόν γι αυτό. Έχομεν υπομονή και κατανόηση όταν το μηχάνημα μας τηλεοράσεως δεν μας δίδει εκείνο που θέλομεν σπεύδομεν όμως να εξυβρίσουμε τον Θεόν και το σύμπαν  Του όταν μας συμβαίνει κάτι τι ανεπιθύμητο.
  Εάν κάποιος προάγει μια επιχείρηση και την οποίαν επιδιώκομεν κι ημείς εάν κάποιος τον οποίον θεωρούμε ολιγώτερον επιδέξιον από ημάς επιτύχει εκεί που ημείς έχομεν αποτύχει αμέσως κράζομεν εναντίον της αδικίας του Θεού. Ζητούμε να μάθωμεν διατί ο Θεός επιτρέπει τέτοιες ανισότητες.
Λησμονούμε το γεγονός ότι ο Θεός επιτρέπει ως ένας μεγάλος χειριστής σταθμού τηλεοράσεως, εκπέμπει πάντοτε μίαν τελείαν εικόνα αγάπης και δικαιοσύνης και ότι το σφάλμα της ελαττωματικής λήψεως οφείλεται σε μας!     
    Το κακόν και η διαστροφή που ευρίσκεται εντός μας αποτελούν το εμπόδιον ώστε να μη βλέπωμεν και να μη έχωμεν πείραν του τελείου κόσμου του Θεού. Η αμαρτία μας είναι εκείνη που κηλιδώνει την εικόνα και μας εμποδίζει από του να είμεθα καθαρά τέκνα του Θεού αντί να είμεθα τέκνα του Διαβόλου.
  Ο Παύλος ομιλεί δια λογαριασμό όλων μας όταν έλεγε:
Ρωμαίους 7:19--- Βάμβας
19 διότι δεν πράττω το αγαθόν, το οποίον θέλω· αλλά το κακόν, το οποίον δεν θέλω, τούτο πράττω.
Ρωμαίους 7:19--- Σ. Φίλος
19 επειδή, δεν κάνω το αγαθό, που θέλω· αλλά, το κακό, που δεν θέλω, αυτό κάνω.
*
Ο Παύλος παρεδέχετο τον τρομερόν εχθρόν τον ισχυρόν πολέμιον ολοκλήρου της ανθρωπότητος και εκράυγαζε: 
Ρωμαίους 7: 24-25--- Βάμβας
24 Ταλαίπωρος άνθρωπος εγώ· τις θέλει με ελευθερώσει από του σώματος του θανάτου τούτου;
25 Ευχαριστώ εις τον Θεόν διά Ιησού Χριστού του Κυρίου ημών. Άρα λοιπόν αυτός εγώ με τον νούν μεν δουλεύω εις τον νόμον του Θεού, με την σάρκα δε εις τον νόμον της αμαρτίας.
Ρωμαίους 7: 24-25--- Σ. Φίλος
24 Ω, ταλαίπωρος άνθρωπος εγώ· ποιος θα με ελευθερώσει από το σώμα αυτού τού θανάτου;
25 Ευχαριστώ τον Θεό διαμέσου τού Ιησού Χριστού τού Κυρίου μας.
Άρα, λοιπόν, εγώ ο ίδιος με τον νου μεν δουλεύω στον νόμο τού Θεού· με τη σάρκα, όμως, στον νόμο τής αμαρτίας.
*

 Δύο φοβερούς αντιπάλους διέκρινε καθαρά ο Παύλος και είχε πλήρη γνώσιν ότι η τρομερά των έλξης έτεινε να τον ξεσχίσει. Η δύναμις του καλού έσπρωχνε τον νουν και την καρδιά του προς τον Θεόν ενώ η δύναμις του κακού προσπαθούσε να παρασύρει το σώμα του προς τον θάνατον και την καταστροφήν.
  Και σεις έχετε εμπλακεί μεταξύ αυτών των ιδίων δυνάμεων της ζωής και του θανάτου! Εκλέξατε τον δρόμον του Διαβόλου και θα βρείτε τον θάνατον!   Αμήν

Τέλος του 5ου κεφαλαίου







....................................................