9---4---2017----59 ------ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλο



59   
Β΄ Ο ΦΟΡΕΑΣ ΤΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
 Απ’ την εποχή του Αδάμ μέχρι σήμερα ο Θεός συμπεριφέρεται με χάρι στους  ανθρώπους. Αλλά η χάρις Του αποκαλύφθηκε κυρίως δια της ενσαρκώσεως της διακονίας και του Σωτήριου έργου του Κυρίου Ιησού.
Ο Χριστός εγκαινίασε μία νέα οικονομία μία νέα περίοδο χάριτος.

Ιωάννης 1:16—17
16 Και όλοι εμείς λάβαμε από το πλήρωμά του, και χάρη επάνω σε χάρη.
17 Επειδή, και ο νόμος δόθηκε διαμέσου τού Μωυσή· η χάρη, όμως, και η αλήθεια έγινε διαμέσου τού Ιησού Χριστού.
Η Παλαιά Διαθήκη απέβλεπε προς την φανέρωση αυτής της εν Χριστώ χάριτος. Οι προφήτες του Θεού προφήτευαν «περί χάριτος…» 

Α΄ Πέτρου1:9—10—11—12  
9 απολαμβάνοντας το τέλος τής πίστης σας, τη σωτηρία των ψυχών·
10 για την οποία σωτηρία αναζήτησαν με επιμέλεια και ερεύνησαν οι προφήτες, που προφήτευσαν για τη χάρη, που επρόκειτο νάρθει σε σας·
11 ερευνώντας, σε ποια περίσταση και σε ποιον καιρό φανέρωνε το Πνεύμα τού Χριστού που ήταν μέσα τους, όταν από πριν έδινε μαρτυρία για τα παθήματα του Χριστού, και τις δόξες ύστερα απ' αυτά·
12 στους οποίους αποκαλύφθηκε ότι, όχι για τον εαυτό τους, αλλά για μας υπηρετούσαν αυτά, που σας αναγγέλθηκαν τώρα διαμέσου εκείνων που σας κήρυξαν το ευαγγέλιο, με το Άγιο Πνεύμα που στάλθηκε από τον ουρανό, στα οποία οι άγγελοι επιθυμούν, σκύβοντας, να εμβαθύνουν.

Τα δε λόγια τους έχουν εκπληρωθεί εν Χριστώ.
Ρωμαίους 5:15—16—17
15 Αλλά, δεν είναι όπως το αμάρτημα, έτσι και το χάρισμα· επειδή, αν για το αμάρτημα του ενός πέθαναν οι πολλοί, πολύ περισσότερο η χάρη τού Θεού και η δωρεά διαμέσου τής χάρης τού ενός ανθρώπου, του Ιησού Χριστού, περίσσευσε στους πολλούς.
16 Και η δωρεά δεν είναι όπως η κατάκριση, που έγινε διαμέσου τού ενός που αμάρτησε· επειδή, η κρίση εξαιτίας τού ενός έγινε για κατάκριση των πολλών· το χάρισμα, όμως, εξαιτίας των πολλών αμαρτημάτων έγινε για δικαίωση.

17 Επειδή, αν και για το αμάρτημα του ενός βασίλευσε ο θάνατος διαμέσου τού ενός, πολύ περισσότερο, αυτοί που παίρνουν την αφθονία τής χάρης και της δωρεάς τής δικαιοσύνης, θα βασιλεύσουν με ζωή διαμέσου τού ενός Ιησού Χριστού).
……
 Ο χαρακτήρας η διδασκαλία και το πάθος του Κυρίου ήσαν μία αποκάλυψης της χάριτος του Θεού. Όταν «ο Λόγος έγινε σαρξ» ήτο πλήρης χάριτος και αληθείας».
Ιωάννης 1:14
14 Και ο Λόγος έγινε σάρκα, και κατοίκησε ανάμεσά μας, (και είδαμε τη δόξα του, δόξαν ως μονογενή από τον Πατέρα), γεμάτος χάρη και αλήθεια.

Η χάρις του Θεού ήταν επ’ Αυτόν (επάνω σ’ Αυτόν) από την παιδική Του ηλικία.
Λουκάς 2:40
40 Το δε παιδί αύξανε, και δυναμωνόταν στο πνεύμα, γεμίζοντας με σοφία· και χάρη Θεού ήταν επάνω του.
….
Ο ψαλμωδός προφήτευσε περί της ελεύσεως του Μεσσία:
«Εξεχύθη  χάρις εις τα χείλη σου· διά τούτο σε ευλόγησεν ο Θεός εις τον αιώνα».

ΨΑΛΜΟΙ 45:2
2 Εσύ είσαι ωραιότερος από τους γιους των ανθρώπων· χάρη ξεχύθηκε στα χείλη σου· γι' αυτό, σε ευλόγησε ο Θεός στον αιώνα.
….
Όταν ο Χριστός κήρυττε «22 Και πάντες εμαρτύρουν εις αυτόν και εθαύμαζον διά τους λόγους της χάριτος τους εξερχομένους εκ του στόματος αυτού»..
Λουκάς 4:22
22 Και όλοι έδιναν μαρτυρία γι' αυτόν, και θαύμαζαν για τα λόγια τής χάρης, που έβγαιναν από το στόμα του, και έλεγαν: Δεν είναι αυτός ο γιος τού Ιωσήφ;

Αλλά φυσικά ο σωτήριος θάνατος Του ήταν η πιο θαυμάσια εκδήλωσης της θείας χάριτος.»Τον δε… Ιησούν βλέπομεν…

Εβραίους 2:9
9 Αλλά βλέπουμε τον Ιησού για λίγο ελαττωμένον έναντι των αγγέλων, εξαιτίας τού παθήματος του θανάτου, στεφανωμένον με δόξα και τιμή, για να γευτεί θάνατο για χάρη κάθε ανθρώπου, διαμέσου τής χάρης τού Θεού.
…..
Ως συνέπεια του λυτρωτικού έργου του Χριστού χάρις τώρα περισσεύει

Ρωμαίους 5:17—20
17 Επειδή, αν και για το αμάρτημα του ενός βασίλευσε ο θάνατος διαμέσου τού ενός, πολύ περισσότερο, αυτοί που παίρνουν την αφθονία τής χάρης και της δωρεάς τής δικαιοσύνης, θα βασιλεύσουν με ζωή διαμέσου τού ενός Ιησού Χριστού).
18 Όπως, λοιπόν, εξαιτίας ενός αμαρτήματος ήρθε κατάκριση σε όλους τούς ανθρώπους, έτσι και εξαιτίας μιας δικαιοσύνης ήρθε σε όλους τους ανθρώπους δικαίωση για ζωή.
19 Επειδή, όπως με την παρακοή τού ενός ανθρώπου οι πολλοί καταστάθηκαν αμαρτωλοί, έτσι και με την υπακοή τού ενός οι πολλοί θα κατασταθούν δίκαιοι.
20 Και ο νόμος παρεμβλήθηκε για να περισσεύσει το αμάρτημα. Και όπου περίσσευσε η αμαρτία, υπερπερίσσευσε η χάρη·

Και βασιλεύει «δια της δικαιοσύνης εις ζωήν αιώνιον δια Ιησού Χριστού του Κυρίου ημών».
Ρωμαίους 5:21
21 ώστε, όπως η αμαρτία βασίλευσε διαμέσου τού θανάτου, έτσι και η χάρη να βασιλεύσει διαμέσου τής δικαιοσύνης σε αιώνια ζωή, διαμέσου τού Ιησού Χριστού τού Κυρίου μας.
….
Στο σχέδιο του Θεού μία νέα περίοδος έχει αρχίσει. Τα ευχάριστα νέα που πρέπει να ανακοινωθούν είναι:»το ευαγγέλιο της χάριτος του Θεού»
Πράξεις 20:24
24 όμως, δεν φροντίζω για κανένα απ' αυτά ούτε έχω πολύτιμη τη ζωή μου, παρά το να τελειώσω τον δρόμο μου με χαρά, και τη διακονία, που πήρα από τον Κύριο Ιησού, να διακηρύξω το ευαγγέλιο τής χάρης τού Θεού.

Ο Κύριος δίνει μαρτυρία με«τον λόγον της χάριτος αυτού.»
Πράξεις 14:3
3 Αρκετό καιρό, λοιπόν, διέμειναν μιλώντας με παρρησία για τον Κύριο, ο οποίος έδινε μαρτυρία στον λόγο τής χάρης του, και έδινε να γίνονται σημεία και τέρατα διαμέσου των χεριών τους.
Πράξεις 20:32
32 Και τώρα, αδελφοί, σας αφιερώνω στον Θεό και στον λόγο τής χάρης του, ο οποίος μπορεί να εποικοδομήσει και να δώσει σε σας κληρονομιά ανάμεσα σε όλους τούς αγιασμένους.
Προσθήκη λεζάντας

Το Άγιον Πνεύμα αποκαλύπτεται ως το:«Πνεύμα της χάριτος»
Εβραίους 10: 29
29 στοχάζεστε πόσο χειρότερης τιμωρίας θα κριθεί άξιος αυτός που καταπάτησε τον Υιό τού Θεού, και νόμισε κοινό το αίμα τής διαθήκης με το οποίο αγιάστηκε, και έβρισε το πνεύμα τής χάρης;
….
  Η αντίθεσης μεταξύ νόμου και χάριτος είναι πάρα πολύ μεγάλη. Ο νόμος προκαλεί τον αμαρτωλό φανερώνει την ανομία του τον καταδικάζει σε θάνατο. Η χάρις τον αναζητεί
Και του χορηγεί δικαιοσύνη την οποία αυτός δε θα μπορούσε κατ’ άλλον τρόπον να αποκτήσει.


Ιωάννης  1:17
17 Επειδή, και ο νόμος δόθηκε διαμέσου τού Μωυσή· η χάρη, όμως, και η αλήθεια έγινε διαμέσου τού Ιησού Χριστού.
 Ρωμαίους 6:14
6 γνωρίζοντας τούτο, ότι ο παλιός μας άνθρωπος συσταυρώθηκε, για να καταργηθεί το σώμα τής αμαρτίας, ώστε να μη είμαστε πλέον δούλοι τής αμαρτίας.
….
Το γεγονός ότι ο άνθρωπος δια των έργων του νόμου δεν μπορεί να σωθεί και ότι μόνη η χάρης του Θεού εν Χριστώ
Δίδει τη λύτρωση τονίζεται συνεχώς μέσα στη Γραφή.
(Μελέτησε το κεφάλαιο όλο της προς Ρωμαίους 11:)
Ρωμαίους 11:6
14 ίσως παρακινήσω σε ζηλοτυπία αυτούς που είναι σάρκα μου, και σώσω μερικούς απ' αυτούς.
Εφεσίους 2:8
8 Επειδή, κατά χάρη είστε σωσμένοι, διαμέσου τής πίστης· κι αυτό δεν είναι από σας· είναι δώρο τού Θεού·
9 όχι από έργα, ώστε να μη καυχηθεί κάποιος.

Τίτος 3:5
5 όχι από έργα δικαιοσύνης, που εμείς πράξαμε, αλλά σύμφωνα με το έλεός του μας έσωσε, διαμέσου λουτρού παλιγγενεσίας και ανακαίνισης του Αγίου Πνεύματος,

Ο Ιησούς Χριστός είναι ο μόνος φορέας της θείας χάριτος.

................