4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ- ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ---------H ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΚΌΣΜΟΥ (πρόλογος του Δημ. Ι Μαγκριώτη)-




12—4--2017—ΤΕΤΑΡΤΗ
378/. Της Εκκλησίας βάσις (378)

1/. Της Εκκλησίας βάσις ο Ιησούς Χριστός
Αυτόν ως νέα πλάσης ακολουθεί πιστώς
Αυτήν δια να σώσει ως νύμφην εκλεκτήν
Επί σταυρού υψώθη πληρώσας την ποινήν.

2/. Αυτήν αποτελούσιν εκ πάντων των εθνών
Όσοι ομολογούσι Σωτήρα τον Χριστόν
Θεόν και Πλάστην ένα εν βάπτισμα κοινόν
Εν δείπνον μίαν πίστην ελπίδα αφθαρτον.
…………………………………….
3/. Εν μέσω των αγώνων εν μέσω ταραχής
Παρήγορος των πόνων απόκειται ελπίς.
Αυτή θα θριαμβεύσει κατά παντός εχθρού
Και θα συμβασιλεύσει μετά του Λυτρωτού.

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
13—4--2017—ΠΕΜΠΤΗ

396/. Ω πάτερ ημών (396)

1/. Ω πάτερ ημών ο εν τοις ουρανοίς
Δεόμεθα Σου πανταχού επί γης
Το μέγα Σου Όνομα  ν’ γιασθή
Υπό των ανθρώπων και να δοξασθή
…………………………….
2/. Η ση βασιλεία να κραταιωθεί
Παντός η καρδία να υποταχθεί
Το θέλημα του βασιλέως ημών
Να γίν’ επί γης ως εις ουρανόν.

3/. Συ δος επιούσιον άρτον ημίν
Συγχώρησον πάσαν μας πράξιν κακήν.
Καθώς συγχωρούμε εις πάντα εχθρόν
Ας συγχωρεθεί κάθε πταίσμα ημών.
……………………………………
4/. Με φέρεις ημάς ποτέ εις πειρασμόν
Πλην ρύσαι ημάς από τον πονηρό.
Ισχύς βασιλεία και δόξα και νυν
Και εις τους αιώνας Σου είναι Αμήν

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
14—4--2017—ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

65/. ΔΟΞΑ ΚΑΙ ΤΙΜΗ ΣΕ ΣΕΝΑ

1/. Δόξα και τιμή σε Σένα Ω Πατέρα και υιέ
Και σε σένα ω Πνεύμα θείο Τρισυπόστατε Θεέ!
Ευλογούμε ανυμνούμε Τα’ όνομα Σου Κραταιέ!
………………………….
2/. Η λατρεία και ο αίνος Σου ανήκουν εσαεί.
Τη δική Σου δόξα πάντα  Τη σοφία και ισχύ
Ορατών και αοράτων  Όλ’ η κτίση ανυμνεί.
……………………….
3/. Των ψυχών των λυτρωμένων  Με το αίμα του Χριστού Δέξου την τιμή τον αίνο στ’  Όνομα του Λυτρωτού. Αλληλούια, Αλληλούια
Ας ακούγεται παντού

60/. Εύλογη ω ψυχή μου…

01/. Εύλογη ω ψυχή μου τον ύψιστο Θεόν
όστις σε έφερε  στην γην με ένδοξο σκοπόν.
………………………
02/. Σαν την εκόν’  Αυτού θέλει να κόμη σε
Σ’ εγέννησ’ η αγάπη του Ευλόγει Τον πιστέ.
……………………….
03/.Για οδηγό στη γη για της ψυχής σου φως
Σου χάρισε τον λόγον Του Ω μέγας θησαυρός
……………………….
04/. Κι’ εκτός των αγαθών που σούδωσε στην γη
Σου χάρισε με τον Χριστό Αιώνιον Ζωή.
………………………..
05/.Ποτέ λοιπόν ψυχή μη λησμονείς αυτόν
Αλλά ευλόγει τον θεόν

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
15—4--2017—ΣΑΒΒΑΤΟ
67/.ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΧΑΡΗ

1/ Θαυμάσια χάρη! Τι γλυκιά Που έσωσε κι εμέ!
Χαμένος ήμουν μ΄ εύρηκε Και μ’ ελευθέρωσε.
………………………..
2/. Η  χάρη με παρηγορεί Τους φόβους μου σκορπά
Μου  δίν’ ελπίδα και χαρά Τους δισταγμούς νικά.
………………………..
3/. Και σε παγίδες αν βρεθώ Κινδύνους πειρασμούς
Αρκεί σε νε η χάρη Του Η χάρη Του Θεού.
………………………….
4/. Και σαν τελειώσ’ αυτή η ζωή Της θλίψης της φθοράς Θ΄ αρχίσει πείρα θαυμαστή  αιώνιας χαράς.
…………………….
5/. Και χίλια χρόνια κει ψηλά Θα είν’ απλώς αρχή.
Τη δόξα του Θεού θα υμνώ Αιώνια τη λαμπρή.

59/ΔΟΞΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ

1/.Η δόξα ανήκει στο Θεό Που έχει προσφέρει
Σωτήρα Χριστό Εκείνον που ήρθε μ’ αγάπη εδώ
Ν’ ανοίξει τον δρόμο για τον ουρανό.
………………………..
επωδός
θαυμαστός ο Θεός ας το μάθει όλ’  η γη
θαυμαστός μόν’ Αυτός πανταχού ας αντηχεί
Μυριάδες δοξάζουν το Σύμπαν υμνεί
Εκείνον που δίνει αιώνια ζωή.
……………………….
2/. Πριν γίνει ο κόσμος πριν έρθει στο φως Το σχέδιο υφέν’ ο Μέγας Θεός Για τη σωτηρία μας απ’ το κακό
για την ευτυχία μας στον ουρανό
…………………….
3/. Ω τι μεγαλεία που έκαν’  Αυτός Να σώζεται άνθρωπος αμαρτωλός !Εμείς οι θνητοί και οι αμαρτωλοί να βρούμε κοντά Του αιώνια ζωή.
…………..
4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
16—4--2017—ΚΥΡΙΑΚΗ
60-ΕΥΛΟΓΕΙ Ω ΨΥΧΗ ΜΟΥ

1/.Ευλόγει ω ψυχή μου Τον ευσπλαχνικό Θεό!
Είναι βραδύς εις την οργήν Βραδύς εις τον θυμό
……………………….
2/. Δεν τιμωρεί σκληρώς Δεν κρίνει εν οργή
Αλ’ ως φιλόστοργος Πατήρ Παιδεύει εν στοργή.
……………………
3/. Όσον οι ουρανοί Απέχουσι της γης
τόσον το έλεος Αυτού προς πάντας τους ευθείς.
…………………..
4/.Όσον ανατολή Απέχει των δυσμών
Απομακρύνει εν στοργή Τα πταίσματα ημών
………………………..
4/. Αινείτε νυν Αυτόν Αγγέλων η πληθύς
Δοξάζετε τον Κραταιόν Οι πάντες επί γης.

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
17—4--2017—ΔΕΥΤΕΡΑ

61/. ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΟΥ ΥΨΙΣΤΕ

1/. Μπροστά Σου Ύψιστε Στεκόμαστε θνητοί
Σε - Σε υψώνουμε Τον νου και την ψυχή.
Σε - Σε Θεέ την δόξα όλη Την τιμή προσφέρουμε.
………………………
2/. Τον μόνο σου Υιό Τον έστειλες Θεέ
Να γίνει ιλασμός Στον Γολγοθά για με
Το ευχαριστώ σε δέξου Απ’ την καρδιά θερμά
 και ταπεινά.
………………………..
3/. Και με το Πνεύμα Σου Μας δίνεις τη ζωή
Και νίκη δύναμη Χαρά ακένωτη.
Σε- Σε Θεέ την δόξα όλη Και τιμή προσφέρουμε.
……………………….
4/. Αγγέλων στρατιές Το όνομα Σου υμνούν
Κι οι θόλοι τα’ ουρανού Δονούνται κι αντηχούν
Ω δέξου Συ τον ύμνο Της λατρείας μας Και την τιμή.

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
18—4--2017—ΤΡΙΤΗ
Λουκάς 7
11 Και την επόμενη ημέρα, ο Ιησούς πορευόταν σε μια πόλη που ονομαζόταν Ναϊν· και συμπορεύονταν μαζί του αρκετοί από τους μαθητές του, και ένα μεγάλο πλήθος.
12 Και καθώς πλησίασε στην πύλη τής πόλης, να! φερόταν έξω ένας νεκρός, ένας μονογενής γιος τής μητέρας του, κι αυτή ήταν χήρα· και ένα μεγάλο πλήθος από την πόλη ήταν μαζί της.
13 Και όταν την είδε ο Κύριος, τη σπλαχνίστηκε, και της είπε: Μη κλαις.
14 Και πλησιάζοντας άγγιξε το νεκροκρέβατο· και εκείνοι που το βάσταζαν στάθηκαν, και είπε: Νεανίσκε, σε σένα λέω, σήκω επάνω.
15 Και ο νεκρός ανακάθησε, και άρχισε να μιλάει· και τον έδωσε στη μητέρα του.
16 Και φόβος κατέλαβε όλους, και δόξαζαν τον Θεό, λέγοντας ότι: Ένας μεγάλος προφήτης έχει σηκωθεί ανάμεσά μας, και ότι: Ο Θεός επισκέφθηκε τον λαό του.
17 Και η φήμη αυτή γι' αυτόν διαδόθηκε σε όλη την Ιουδαία, και σε όλα τα περίχωρα.

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
19—4--2017—ΤΕΤΑΡΤΗ
Ιωάννης 11:
1 ΗΤΑΝ δε κάποιος ασθενής, ο Λάζαρος, από τη Βηθανία, από την κωμόπολη της Μαρίας και της Μάρθας τής αδελφής της.
2 (Και η Μαρία ήταν εκείνη που άλειψε τον Κύριο με μύρο και σκούπισε τα πόδια του με τις τρίχες της, της οποίας ο αδελφός της, ο Λάζαρος, ασθενούσε).
3 Έστειλαν, λοιπόν, σ' αυτόν οι αδελφές του, λέγοντας: Κύριε, δες, εκείνος που αγαπάς, είναι ασθενής.
4 Και όταν ο Ιησούς το άκουσε, είπε: Αυτή η ασθένεια δεν είναι προς θάνατο, αλλά υπέρ τής δόξας τού Θεού, για να δοξαστεί ο Υιός τού Θεού διαμέσου αυτής.
5 Ο Ιησούς, μάλιστα, αγαπούσε τη Μάρθα και την αδελφή της, και τον Λάζαρο.
6 Καθώς, λοιπόν, άκουσε ότι ασθενεί, τότε έμεινε δύο ημέρες ακόμα στον τόπο όπου ήταν.
7 Έπειτα, μετά απ' αυτό, λέει στους μαθητές του: Ας πάμε ξανά στην Ιουδαία.
8 Οι μαθητές λένε σ' αυτόν: Ραββί, τώρα οι Ιουδαίοι ζητούσαν να σε λιθοβολήσουν, και πηγαίνεις εκεί ξανά;
9 Ο Ιησούς αποκρίθηκε: Δεν είναι δώδεκα οι ώρες τής ημέρας; Αν κάποιος περπατάει κατά την ημέρα, δεν σκοντάφτει, επειδή βλέπει το φως τούτου τού κόσμου·

10 αν, όμως, κάποιος περπατάει κατά τη νύχτα, σκοντάφτει, επειδή το φως δεν είναι μέσα του.
11 Αυτά είπε, και ύστερα απ' αυτό, τους λέει: Ο Λάζαρος, ο φίλος μας, κοιμήθηκε· αλλά, πηγαίνω για να τον ξυπνήσω.
12 Του είπαν, λοιπόν, οι μαθητές του: Κύριε, αν κοιμήθηκε, θα σωθεί.
13 Ο Ιησούς, όμως, είχε πει για τον θάνατό του· εκείνοι, όμως, νόμισαν ότι λέει για την κοίμηση του ύπνου.
14 Τότε, λοιπόν, ο Ιησούς είπε σ' αυτούς ανοιχτά: Ο Λάζαρος πέθανε.
15 Και χαίρομαι για σας, για να πιστέψετε, επειδή δεν ήμουν εκεί· αλλά, ας πάμε σ' αυτόν.
16 Και ο Θωμάς, που λέγεται Δίδυμος, είπε προς τους συμμαθητές: Ας πάμε κι εμείς για να πεθάνουμε μαζί του.

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
20—4--2017—ΠΕΜΠΤΗ
Ιωάννης 11:
17 Όταν, λοιπόν, ο Ιησούς ήρθε, τον βρήκε να έχει κιόλας τέσσερις ημέρες μέσα στο μνήμα.
18 Και η Βηθανία ήταν κοντά στα Ιεροσόλυμα, απέχοντας περίπου 15 στάδια.
19 Και πολλοί από τους Ιουδαίους είχαν έρθει προς τη Μάρθα και τη Μαρία, για να τις παρηγορήσουν για τον αδελφό τους.
20 Η Μάρθα, λοιπόν, καθώς άκουσε ότι έρχεται ο Ιησούς, τον προϋπάντησε· ενώ η Μαρία καθόταν στο σπίτι.
21 Η Μάρθα, λοιπόν, είπε στον Ιησού: Κύριε, αν ήσουν εδώ, δεν θα πέθαινε ο αδελφός μου·
22 όμως, και τώρα ξέρω ότι, όσα ζητήσεις από τον Θεό, ο Θεός θα σου τα δώσει.
23 Ο Ιησούς λέει σ' αυτήν: Ο αδελφός σου θα αναστηθεί.
24 Η Μάρθα λέει σ' αυτόν: Ξέρω ότι θα αναστηθεί κατά την ανάσταση στην έσχατη ημέρα.
25 Ο Ιησούς είπε σ' αυτήν: Εγώ είμαι η ανάσταση και η ζωή· αυτός που πιστεύει σε μένα, και αν πεθάνει, θα ζήσει.
26 Και καθένας που ζει και πιστεύει σε μένα, δεν πρόκειται να πεθάνει στον αιώνα. Το πιστεύεις αυτό;
27 Του λέει: Ναι, Κύριε, εγώ πίστεψα ότι, εσύ είσαι ο Χριστός, ο Υιός τού Θεού, αυτός που έρχεται στον κόσμο.

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
21—4--2017—ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Ιωάννης 11:
28 Και όταν τα είπε αυτά, πήγε και φώναξε κρυφά την αδελφή της, τη Μαρία, και είπε: Ήρθε ο δάσκαλος, και σε φωνάζει.
29 Εκείνη, καθώς το άκουσε, σηκώνεται γρήγορα και έρχεται σ' αυτόν.
30 (Ο Ιησούς δεν είχε έρθει ακόμα στην κωμόπολη, αλλά ήταν στον τόπο όπου τον προϋπάντησε η Μάρθα).
31 Οι Ιουδαίοι, λοιπόν, που ήσαν μαζί της μέσα στο σπίτι, και την παρηγορούσαν, βλέποντας τη Μαρία ότι σηκώθηκε γρήγορα και βγήκε έξω, την ακολούθησαν, λέγοντας, ότι: Πηγαίνει στο μνήμα, για να κλάψει εκεί.
32 Η Μαρία, λοιπόν, καθώς ήρθε όπου ήταν ο Ιησούς, όταν τον είδε, έπεσε στα πόδια του, λέγοντας σ' αυτόν: Κύριε, αν ήσουν εδώ, δεν θα πέθαινε ο αδελφός μου.
33 Και ο Ιησούς, καθώς την είδε να κλαίει, και τους Ιουδαίους, που είχαν έρθει μαζί της, να κλαίνε, στέναξε μέσα στο πνεύμα(···) του, και ταράχτηκε,

34 και είπε: Πού τον βάλατε; Του λένε: Κύριε, έλα και δες.
35 Δάκρυσε ο Ιησούς.
36 Οι Ιουδαίοι, λοιπόν, έλεγαν: Δες πόσο τον αγαπούσε.
37 Μερικοί, μάλιστα, απ' αυτούς είπαν: Δεν μπορούσε αυτός που άνοιξε τα μάτια τού τυφλού, να κάνει ώστε κι αυτός να μη πεθάνει;
…………..
4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
22—4--2017—ΣΑΒΒΑΤΟ
38 Ο Ιησούς, λοιπόν, στενάζοντας πάλι μέσα του, έρχεται στο μνήμα. Υπήρχε δε ένα σπήλαιο, και επάνω του ήταν τοποθετημένη μια πέτρα.
39 Ο Ιησούς λέει: Σηκώστε την πέτρα.
Η αδελφή τού νεκρού, η Μάρθα, λέει σ' αυτόν: Κύριε, μυρίζει ήδη· επειδή, είναι τεσσάρων ημερών.
40 Ο Ιησούς λέει σ' αυτήν: Δεν σου είπα ότι, αν πιστέψεις, θα δεις τη δόξα τού Θεού;

41 Σήκωσαν, λοιπόν, την πέτρα, όπου ήταν τοποθετημένος ο νεκρός. Και ο Ιησούς, αφού ύψωσε τα μάτια επάνω, είπε: Πατέρα, σε ευχαριστώ, ότι με άκουσες.
42 Και εγώ γνώριζα ότι πάντοτε με ακούς· αλλά, για το πλήθος, που στέκεται ολόγυρα, το είπα, για να πιστέψουν ότι εσύ με απέστειλες.
43 Και όταν τα είπε αυτά, κραύγασε με δυνατή φωνή: Λάζαρε, έλα έξω.
44 Και ο πεθαμένος βγήκε έξω, δεμένος τα πόδια και τα χέρια με τα σάβανα· και το πρόσωπό του ήταν ολόγυρα δεμένο με σουδάρι. Ο Ιησούς λέει σ' αυτούς: Λύστε τον, και αφήστε τον να περπατήσει.

…………..
4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
23—4--2017—ΚΥΡΙΑΚΗ
45 Πολλοί, λοιπόν, από τους Ιουδαίους, που είχαν έρθει στη Μαρία, και είδαν όσα είχε κάνει ο Ιησούς, πίστεψαν σ' αυτόν.
46 Μερικοί απ' αυτούς, όμως, πήγαν στους Φαρισαίους, και είπαν σ' αυτούς όσα έκανε ο Ιησούς.
47 Οι αρχιερείς και οι Φαρισαίοι συγκρότησαν, λοιπόν, συνέδριο, και έλεγαν: Τι κάνουμε; Επειδή, αυτός ο άνθρωπος κάνει πολλά θαύματα.
48 Αν τον αφήσουμε έτσι, όλοι θα πιστέψουν σ' αυτόν· και θ’ αρθούν οι Ρωμαίοι και θα αφανίσουν και τον τόπο μας και το έθνος.
49 Ένας, μάλιστα, κάποιος απ' αυτούς, ο Καϊάφας, που ήταν αρχιερέας εκείνου τού χρόνου, τους είπε: Εσείς δεν ξέρετε τίποτε·
50 ούτε συλλογίζεστε ότι, μας συμφέρει να πεθάνει ένας άνθρωπος για χάρη τού λαού, και να μη χαθεί ολόκληρο το έθνος.
51 Και τούτο δεν το είπε από τον εαυτό του, αλλά επειδή ήταν αρχιερέας εκείνου τού χρόνου, προφήτευσε ότι ο Ιησούς επρόκειτο να πεθάνει χάρη τού έθνους·
52 και όχι μονάχα για χάρη τού έθνους, αλλά και για να συγκεντρώσει σε ένα τα διασκορπισμένα παιδιά τού Θεού.
53 Από την ημέρα εκείνη, λοιπόν, έκαναν συμβούλιο για να τον θανατώσουν.

54 Γι' αυτό, ο Ιησούς δεν περπατούσε πλέον φανερά ανάμεσα στους Ιουδαίους, αλλά αναχώρησε από εκεί στον τόπο κοντά στην έρημο, στην πόλη που λεγόταν Εφραϊμ, και έμενε εκεί μαζί με τους μαθητές του.
55 Και πλησίαζε το Πάσχα των Ιουδαίων· και πολλοί ανέβηκαν από εκείνο τον τόπο στα Ιεροσόλυμα πριν από το Πάσχα, για να καθαρίσουν τον εαυτό τους.
56 Ζητούσαν, λοιπόν, τον Ιησού, και έλεγαν αναμεταξύ τους, καθώς στέκονταν μέσα στο ιερό: Τι σας φαίνεται; Ότι δεν θάρθει στη γιορτή;
57 Και είχαν δώσει προσταγή και οι αρχιερείς και οι Φαρισαίοι, αν κάποιος μάθει πού είναι, να το διαμηνύσει, για να τον πιάσουν.

…………..
4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
24—4--2017—ΔΕΥΤΕΡΑ
Ιωάννης 12:
1 Ο Ιησούς, λοιπόν, έξι ημέρες πριν από το Πάσχα, ήρθε στη Βηθανία, όπου ήταν ο Λάζαρος, που είχε πεθάνει, τον οποίο ανέστησε από τους νεκρούς.
2 Και του έκαναν εκεί δείπνο, και η Μάρθα υπηρετούσε· ο δε Λάζαρος ήταν ένας από τους συγκαθήμενους μαζί του.
3 Τότε, η Μαρία, αφού πήρε μία λίτρα από πολύτιμη καθαρή νάρδο, άλειψε τα πόδια τού Ιησού, και με τις τρίχες της σκούπισε τα πόδια του· και το σπίτι γέμισε από την ευωδιά τού μύρου.
4 Λέει, λοιπόν, ένας από τους μαθητές του, ο Ιούδας τού Σίμωνα, ο Ισκαριώτης, που επρόκειτο να τον παραδώσει:
5 Γιατί τούτο το μύρο δεν πουλήθηκε για 300 δηνάρια, και δεν δόθηκε στους φτωχούς;

6 Και το είπε αυτό, όχι επειδή τον ένοιαζε για τους φτωχούς, αλλά επειδή ήταν κλέφτης, και είχε το γλωσσόκομο, και βάσταζε εκείνα που έριχναν μέσα σ' αυτό.
7 Ο Ιησούς, λοιπόν, είπε: Άφησέ την· το φύλαξε για την ημέρα τού ενταφιασμού μου.
8 Επειδή, τους φτωχούς τούς έχετε πάντοτε μαζί σας, εμένα όμως δεν με έχετε πάντοτε.
9 Και ένα μεγάλο πλήθος από τους Ιουδαίους έμαθε ότι είναι εκεί· και ήρθαν όχι μονάχα για τον Ιησού, αλλά για να δουν και τον Λάζαρο, τον οποίο είχε αναστήσει από τους νεκρούς.
10 Και οι αρχιερείς έκαναν συμβούλιο για να θανατώσουν και τον Λάζαρο·
11 επειδή, πολλοί από τους Ιουδαίους πήγαιναν γι' αυτόν, και πίστευαν στον Ιησού.

…………..
4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
25—4--2017—ΤΡΙΤΗ
Ιωάννης 12:
12 Και την επόμενη ημέρα, ένα μεγάλο πλήθος, εκείνο που είχε έρθει στη γιορτή, όταν άκουσαν ότι ο Ιησούς έρχεται στα Ιεροσόλυμα,
13 πήραν τα κλαδιά από τις φοινικιές, και βγήκαν σε προϋπάντηση του και έκραζαν: Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος στο όνομα του Κυρίου, ο βασιλιάς τού Ισραήλ.
14 Και ο Ιησούς, βρίσκοντας ένα γαϊδουράκι, κάθισε επάνω σ' αυτό, όπως είναι γραμμένο:
15 «Μη φοβάσαι, θυγατέρα Σιών· δες, ο βασιλιάς σου έρχεται καθισμένος επάνω σε ένα πουλάρι γαϊδουριού».
16 Αυτά, όμως, δεν τα κατάλαβαν αρχικά οι μαθητές του· αλλά, όταν ο Ιησούς δοξάστηκε, τότε θυμήθηκαν ότι αυτά ήσαν γραμμένα γι' αυτόν, και αυτά έκαναν σ' αυτόν.

17 Το πλήθος που ήταν μαζί του έδινε, λοιπόν, μαρτυρία, ότι είχε φωνάξει τον Λάζαρο από το μνήμα και τον ανέστησε από τους νεκρούς·
18 γι' αυτό και το πλήθος αυτό τον προϋπάντησε, επειδή είχε ακούσει ότι έκανε αυτό το θαύμα.
19 Οι Φαρισαίοι, λοιπόν, είπαν αναμεταξύ τους: Βλέπετε ότι δεν ωφελείτε σε τίποτε; Δέστε, ο κόσμος πήγε πίσω του.
…………..

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
26—4--2017—ΤΕΤΑΡΤΗ
Ιωάννης 12:
20 Υπήρχαν και μερικοί Έλληνες ανάμεσα σ' εκείνους που ανέβαιναν για να προσκυνήσουν κατά την εορτή.
21 Αυτοί, λοιπόν, ήρθαν στον Φίλιππο, αυτόν από τη Βηθσαϊδά τής Γαλιλαίας, και τον παρακαλούσαν, λέγοντας: Κύριε, θέλουμε να δούμε τον Ιησού.
22 Έρχεται ο Φίλιππος και το λέει στον Ανδρέα· και πάλι ο Ανδρέας και ο Φίλιππος το λένε στον Ιησού.
23 Και ο Ιησούς αποκρίθηκε σ' αυτούς, λέγοντας: Ήρθε η ώρα για να δοξαστεί ο Υιός τού ανθρώπου.

24 Σας διαβεβαιώνω απόλυτα: Αν ο κόκκος του σιταριού δεν πέσει στη γη και πεθάνει, αυτός μονάχος μένει· αν, όμως, πεθάνει, φέρνει πολύ καρπό.
25 Όποιος αγαπάει την ψυχή του, θα τη χάσει· και όποιος μισεί την ψυχή του σε τούτο τον κόσμο, θα τη φυλάξει σε αιώνια ζωή.
26 Αν κάποιος εμένα υπηρετεί, εμένα ας ακολουθεί· και όπου είμαι εγώ, εκεί θα είναι και ο δικός μου υπηρέτης· και αν κάποιος υπηρετεί εμένα, θα τον τιμήσει ο Πατέρας.
…………..

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
27—4--2017—ΠΕΜΠΤΗ
Ιωάννης 12:

27 Τώρα η ψυχή μου είναι ταραγμένη· και τι να πω; Πατέρα, σώσε με από τούτη την ώρα. Αλλά, γι' αυτό ήρθα σε τούτη την ώρα.
28 Πατέρα, δόξασε το δικό σου όνομα.
Μια φωνή, λοιπόν, ήρθε από τον ουρανό: Και δόξασα, και θα δοξάσω ξανά.
29 Το πλήθος, λοιπόν, που παραστεκόταν και άκουσε, έλεγε ότι έγινε βροντή. Άλλοι έλεγαν; Ένας άγγελος του μίλησε.
30 Ο Ιησούς αποκρίθηκε και είπε: Αυτή η φωνή δεν έγινε για μένα, αλλά για σας.
31 Τώρα είναι η κρίση αυτού τού κόσμου· τώρα ο άρχοντας αυτού τού κόσμου θα ριχτεί έξω·
32 και εγώ, όταν υψωθώ από τη γη, θα τους ελκύσω όλους στον εαυτό μου.
33 (Κι αυτό το έλεγε, δείχνοντας με ποιον θάνατο επρόκειτο να πεθάνει).

34 Το πλήθος αποκρίθηκε σ' αυτόν: Εμείς ακούσαμε από τον νόμο, ότι: Ο Χριστός μένει στον αιώνα· και πώς εσύ λες, ότι: Πρέπει να υψωθεί ο Υιός τού ανθρώπου; Ποιος είναι αυτός ο Υιός τού ανθρώπου;
35 Ο Ιησούς, λοιπόν, είπε σ' αυτούς: Λίγο καιρό ακόμα το φως είναι μαζί σας. Περπατάτε ενόσω έχετε το φως, για να μη σας καταφτάσει το σκοτάδι· και όποιος περπατάει μέσα στο σκοτάδι, δεν ξέρει πού πηγαίνει.
36 Ενόσω έχετε το φως, πιστεύετε στο φως, για να γίνετε γιοι τού φωτός.
Αυτά μίλησε ο Ιησούς, κι όταν έφυγε, κρύφτηκε απ' αυτούς.
37 Κι ενώ έκανε τόσα θαύματα μπροστά τους, δεν πίστευαν σ' αυτόν·
38 για να εκπληρωθεί ο λόγος τού προφήτη Ησαϊα, που είπε: «Κύριε, ποιος πίστεψε στο κήρυγμά μας; Και ο βραχίονας του Κυρίου σε ποιον αποκαλύφθηκε;».
39 Γι' αυτό, δεν μπορούσαν να πιστεύουν, επειδή ο Ησαϊας είπε πάλι:

40 «Τύφλωσε τα μάτια τους, και σκλήρυνε την καρδιά τους· για να μη δουν με τα μάτια, και καταλάβουν με την καρδιά, και επιστρέψουν, και τους γιατρέψω».
41 Αυτά είπε ο Ησαϊας, όταν είδε τη δόξα του, και μίλησε γι' αυτόν.
42 Αλλ' όμως, και από τους άρχοντες πολλοί πίστεψαν σ' αυτόν· εντούτοις, εξαιτίας των Φαρισαίων δεν ομολογούσαν, για να μη γίνουν αποσυνάγωγοι.
43 Επειδή, αγάπησαν τη δόξα των ανθρώπων περισσότερο, παρά τη δόξα τού Θεού.
44 Και ο Ιησούς έκραξε και είπε: Αυτός που πιστεύει σε μένα, δεν πιστεύει σε μένα, αλλά σ' αυτόν που με απέστειλε·
45 κι αυτός που θωρεί εμένα, θωρεί αυτόν που με απέστειλε.
46 Εγώ φως ήρθα στον κόσμο, για να μη μείνει μέσα στο σκοτάδι καθένας που πιστεύει σε μένα.
47 Και αν κάποιος ακούσει τα λόγια μου, και δεν πιστέψει, εγώ δεν τον κρίνω· επειδή, δεν ήρθα για να κρίνω τον κόσμο, αλλά για να σώσω τον κόσμο.

48 Εκείνος που αθετεί εμένα, και δεν δέχεται τα λόγια μου, έχει αυτόν που τον κρίνει· ο λόγος που μίλησα, εκείνος θα τον κρίνει κατά την έσχατη ημέρα.
49 Επειδή, εγώ δεν μίλησα από τον εαυτό μου, αλλά ο Πατέρας που με απέστειλε, αυτός μου έδωσε εντολή, τι να πω, και τι να μιλήσω·
50 και ξέρω ότι η εντολή του είναι αιώνια ζωή. Όσα, λοιπόν, εγώ μιλάω, όπως μου είπε ο Πατέρας, έτσι μιλάω.
…………..

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
28—4--2017—ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Ιωάννης 13:
1 ΚΑΙ πριν από τη γιορτή τού Πάσχα, ο Ιησούς, ξέροντας ότι ήρθε η ώρα του, για να αναχωρήσει από τον κόσμο τούτο προς τον Πατέρα, έχοντας αγαπήσει τους δικούς του που ήσαν μέσα στον κόσμο, τους αγάπησε σε τέλειο βαθμό.
2 Και αφού έγινε δείπνο, (ο δε διάβολος είχε ήδη βάλει στην καρδιά τού Ιούδα τού Σίμωνα, του Ισκαριώτη, να τον παραδώσει)·
3 ο Ιησούς, ξέροντας ότι ο Πατέρας έδωσε σ' αυτόν τα πάντα στα χέρια του, και ότι από τον Θεό βγήκε και προς τον Θεό πηγαίνει,

4 σηκώνεται από το δείπνο, και βγάζει τα ιμάτιά του, παίρνοντας δε μια πετσέτα, ζώστηκε ολόγυρα στη μέση.
5 Έπειτα, βάζει νερό στη λεκάνη, και άρχισε να πλένει τα πόδια των μαθητών, και να τα σκουπίζει με την πετσέτα, που είχε ολόγυρα στη μέση.
6 Έρχεται, λοιπόν, στον Σίμωνα Πέτρο· και εκείνος τού λέει: Κύριε, εσύ μου πλένεις τα πόδια;
7 Ο Ιησούς αποκρίθηκε και του είπε: Εκείνο που εγώ κάνω, εσύ δεν το ξέρεις τώρα, θα το γνωρίσεις, όμως, ύστερα απ' αυτά.
8 Ο Πέτρος λέει σ' αυτόν: Δεν θα πλύνεις τα πόδια μου στον αιώνα.
Ο Ιησούς αποκρίθηκε και του είπε: Αν δεν σε πλύνω, δεν έχεις μέρος μαζί μου.
9 Ο Σίμωνας Πέτρος λέει σ' αυτόν: Κύριε, όχι μονάχα τα πόδια μου, αλλά και τα χέρια, και το κεφάλι.
10 Ο Ιησούς λέει σ' αυτόν: Εκείνος που είναι λουσμένος δεν έχει ανάγκη παρά μονάχα τα πόδια να πλύνει, για τον λόγο ότι είναι ολόκληρος καθαρός· εσείς είστε καθαροί, αλλά όχι όλοι.
…………..

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
29—4--2017—ΣΑΒΒΑΤΟ
Ιωάννης 13:
11 Επειδή, ήξερε εκείνον που επρόκειτο να τον παραδώσει· γι' αυτό, είπε: Δεν είστε όλοι καθαροί.
12 Αφού, λοιπόν, έπλυνε τα πόδια τους, και πήρε τα ιμάτιά του, όταν κάθισε ξανά, τους είπε: Ξέρετε τι σας έκανα;
13 Εσείς με φωνάζετε: Ο δάσκαλος και ο Κύριος· και καλά λέτε, επειδή είμαι.
14 Αν, λοιπόν, εγώ, ο Κύριος και ο δάσκαλος, σας έπλυνα τα πόδια, κι εσείς χρωστάτε να πλένετε ο ένας τα πόδια τού άλλου.
15 Επειδή, παράδειγμα έδωσα σε σας, για να κάνετε κι εσείς, όπως εγώ έκανα σε σας.
16 Σας διαβεβαιώνω απόλυτα, δεν υπάρχει δούλος ανώτερος από τον κύριό του ούτε απόστολος ανώτερος από εκείνον που τον απέστειλε.
17 Αν τα ξέρετε αυτά, είστε μακάριοι, αν τα κάνετε.
18 Δεν το λέω αυτό για όλους εσάς· εγώ ξέρω ποιους διάλεξα· αλλά, για να εκπληρωθεί η γραφή: «Αυτός που τρώει μαζί μου το ψωμί, σήκωσε εναντίον μου τη φτέρνα του».
19 Από τώρα σας το λέω αυτό, πριν γίνει, για να πιστέψετε όταν γίνει, ότι εγώ είμαι.

20 Σας διαβεβαιώνω απόλυτα, όποιος δέχεται αυτόν που θα αποστείλω, δέχεται εμένα· και όποιος δέχεται εμένα, δέχεται αυτόν που με απέστειλε.
21 Αφού ο Ιησούς είπε αυτά, ταράχτηκε στο πνεύμα(···) του, και έδωσε μαρτυρία και είπε: Σας διαβεβαιώνω απόλυτα, ότι, ένας από σας θα με παραδώσει.
22 Οι μαθητές έβλεπαν, λοιπόν, ο ένας τον άλλον, απορώντας για ποιον το λέει.
23 Καθόταν δε γερμένος στον κόρφο τού Ιησού ένας από τους μαθητές του, τον οποίο αγαπούσε ο Ιησούς.
24 Ο Σίμωνας Πέτρος, λοιπόν, του κάνει νεύμα για να ρωτήσει ποιος είναι αυτός για τον οποίο το λέει.
25 Και εκείνος, αφού έπεσε επάνω στο στήθος τού Ιησού, λέει σ' αυτόν: Κύριε, ποιος είναι;
26 Ο Ιησούς αποκρίνεται: Είναι εκείνος, στον οποίο εγώ, αφού βουτήξω στο πιάτο το κομματάκι τού ψωμιού, θα το δώσω.

Και αφού βούτηξε το κομματάκι τού ψωμιού στο πιάτο, το δίνει στον Ιούδα τού Σίμωνα, τον Ισκαριώτη.
27 Και ύστερα από το κομματάκι τού ψωμιού, τότε μπήκε μέσα σ' εκείνον ο σατανάς. Του λέει, λοιπόν, ο Ιησούς: Ό, τι κάνεις, καν’ το, το ταχύτερο.
28 Αυτό, όμως, κανένας από τους καθισμένους δεν το κατάλαβε για ποιον σκοπό το είπε σ' αυτόν.
29 Επειδή, μερικοί νόμιζαν, μια που ο Ιούδας είχε το γλωσσόκομο, ότι ο Ιησούς λέει σ' αυτόν: Αγόρασε όσα έχουμε ανάγκη για τη γιορτή· ή, να δώσει κάτι στους φτωχούς.
30 Καθώς, λοιπόν, εκείνος πήρε το κομματάκι τού ψωμιού, βγήκε αμέσως έξω· ήταν δε νύχτα.
31 Όταν, λοιπόν, εκείνος βγήκε έξω, ο Ιησούς λέει: Τώρα δοξάστηκε ο Υιός τού ανθρώπου, και ο Θεός δοξάστηκε σ' αυτόν.
32 Αν ο Θεός δοξάστηκε σ' αυτόν, και ο Θεός θα τον δοξάσει μέσα στον εαυτό του, και θα τον δοξάσει αμέσως.
…………..

4-ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
30—4--2017—ΚΥΡΙΑΚΗ
Ιωάννης 13:
33 Παιδάκια μου, λίγο ακόμα είμαι μαζί σας. Θα με ζητήσετε· και όπως είπα στους Ιουδαίους, ότι: Όπου πηγαίνω εγώ, εσείς δεν μπορείτε ν’ αρθείτε, το λέω τώρα και σε σας.
34 Καινούργια εντολή σάς δίνω: Να αγαπάτε ο ένας τον άλλον· όπως εγώ σας αγάπησα, κι εσείς να αγαπάτε ο ένας τον άλλον.
35 Από τούτο θα γνωρίσουν όλοι ότι είστε μαθητές μου, εάν έχετε αγάπη ο ένας προς τον άλλον.
36 Ο Σίμωνας Πέτρος λέει σ' αυτόν: Κύριε, πού πηγαίνεις;
Ο Ιησούς απάντησε σ' αυτόν: Όπου πηγαίνω, δεν μπορείς τώρα να με ακολουθήσεις· ύστερα, όμως, θα με ακολουθήσεις.
37 Του λέει ο Πέτρος: Κύριε, γιατί δεν μπορώ να σε ακολουθήσω τώρα; Την ψυχή μου θα βάλω για χάρη σου.

38 Ο Ιησούς αποκρίθηκε σ' αυτόν: Την ψυχή σου θα βάλεις για χάρη μου; Σε διαβεβαιώνω απόλυτα, δεν θα λαλήσει ο πετεινός, μέχρις ότου με απαρνηθείς τρεις φορές. ΑΜΗΝ 

..................

H ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΚΌΣΜΟΥ (πρόλογος του Δημ. Ι Μαγκριώτη)


Β΄ έκδοσης «Ο ΛΟΓΟΣ» 03
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΧΕΤΑΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ
Ήταν νύκτα και ασφαλώς ο Χριστός θα ήταν κουρασμένος από το έργον της ημέρας. Και όμως δεν έδιωξε τον Νικόδημο λέγοντας του να έλθει να τον συναντήσει σε πιο κατάλληλη ώρα. Είναι προσιτός σε όλους και πάντοτε.
Ο Χριστός θα ήταν σε κανένα γνωστό Του σπίτι εκείνο το βράδυ. Το σπίτι είναι κοινό μέρος. Μερικοί νομίζουν πως για να συναντήσουν τον Χριστό πρέπει να πάνε σε κανένα ειδικό εκκλησάκι να κάμουν κάτι ιδιαίτερο δια τον Χριστό. η προσωπική σου συνάντηση με τον Χριστό φίλε αναγνώστα μπορεί να γίνει στο σπίτι σου στο χωράφι στο κατάστημα σου στο δρόμο  στην Εκκλησία οπουδήποτε. Εκεί που βρίσκεσαι αυτή τη στιγμή που διαβάζεις τις γραμμές αυτές ο Χριστός είναι πρόθυμος να σε δεχθεί και να σε σώσει από τις αμαρτίες σου.

Να ήταν άλλος εκτός του Χριστού ασφαλώς θα εκολακεύετο με τα λόγια που του είπε ο Νικόδημος. Πόσον διάφορος (διαφορετικός)ο Χριστός από εκείνους που υποτίθεται ότι είναι πρέσβεις του Χριστού επί της γης! Για να πας να ειδής τον Πάπα της Ρώμης χρειάζεσαι πολλάς διατυπώσεις φύλακα να σε συνοδεύει! Για να συναντήσεις τον Χριστό ούτε φύλακα χρειάζεσαι ούτε διατυπώσεις.
Ο Χριστός δεν κολακεύεται  από ανθρώπους. Η απόκρισης του Ιησού προς τον Νικόδημο αφορά την βασική ανάγκη κάθε ανθρώπου «Αληθώς –αληθώς σοι λέγω εάν τις δεν γεννηθεί άνωθεν δεν δύναται να ίδη την βασιλείαν του Θεού».
(Ιωάννης γ:3). Ο Νικόδημος ήλθε εις τον Χριστό αναγνωρίζων Αυτόν ως Διδάσκαλον αλλ’ αυτός είναι περισσότερον τούτου. Έτσι και ο κοινός λαός σκέπτεται περί του Χριστού. Τον θεωρεί καλόν κοινωνικόν μεταρρυθμιστήν Διδάσκαλον της ηθικής! Αλλ’ ο Χριστός είναι περισσότερον τούτου. Ο αμαρτωλός δεν χρειάζεται τον Χριστόν ως Διδάσκαλον αλλ’ ως ΣΩΤΗΡΑ.
Ο αμαρτωλός δεν χρειάζεται ηθική αγωγή αλλά σωτηρίαν αναγέννησην.  Η Γραφή μας λέγει ότι είμαστε Νεκροί εν ταις παραβάσεσι και ταις αμαρτίαις ημών (Εφεσίους β:1). Προς τι η διδαχή προς ανθρώπους  οι οποίοι είναι νεκροί; Πόσον ανόητοι θα εχαρακτηριζώμεθα εάν εστέλλαμε μερικούς καθηγητές και διδασκάλους δια να διδάξουν εις τα νεκροταφεία! Και όμως ο κόσμος μας είναι μεγάλο πνευματικό νεκροταφείο. Κάπου στην Σκωτία σε μια πόλη υπάρχει ένα ωραίο νεκροταφείο. Στην πόρτα έχει ως εξής επιγραφή:
«Το νεκροταφείο αυτό προορίζετε αποκλειστικά για τους νεκρούς που ζουν στην κοινότητα αυτή». Ωραίος χαρακτηρισμός μιας κοινότητας μέσα στην οποία η αμαρτία βασιλεύει. Στον κόσμο μας σήμερα υπάρχουν περισσότερα σχολεία περισσότεροι μορφωμένοι άνθρωποι  περισσότερα κοινωνικά ιδρύματα και μεγαλυτέρα προσπάθεια δια την εξύψωση του λαού από κάθε άλλην εποχή. Και όμως ο κόσμος μας δεν καλυτερεύει ηθικώς. Ούτε θα καλυτερεύσει. Προσπαθήσαμε και προσπαθούμε να διδάξουμε τους νεκρούς: ο κόσμος μας έχει ανάγκη αναγεννήσεως πνευματικής ζωής.
Προτού διδάξομε τον τρόπο της ζωής πρέπει να βοηθήσουμε τον κόσμο να εύρη την ζωή με τον Χριστό. δεν μπορεί κανείς να ζήσει χριστιανική ζωή χωρίς πρώτα να έχει τον Χριστό στην καρδιά του. ¨Εάν τις δεν γεννηθεί άνωθεν δεν δύναται να ίδει την βασιλείαν του Θεού». Τι είναι η βασιλεία του Θεού;  Εις το κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο μόνο δύο φορές αναφέρεται η βασιλεία του Θεού και τις δύο φορές εις το τρίτον κεφάλαιον.
Εδώ δεν πρόκειται περί επιγείου βασιλείας αλλά  περί της πνευματικής βασιλείας του Θεού. Ο Παύλος λέγει: «Η βασιλεία του Θεού δεν είναι βρώσης και πόσης(υλική) αλλά δικαιοσύνη και ειρήνη και χαρά εν Πνεύματι Αγίω» (Ρωμαίους ιδ:17). Η βασιλεία του Θεού εδώ έχει πνευματική σημασία.
Εδώ δεν πρόκειται  περί της Μεσσιανικής Βασιλείας του Χριστού.
«Αμήν –Αμήν σοι λέγω  εάν μη τις γεννηθεί άνωθεν ου δύναται ιδείν την βασιλείαν του Θεού». Το ρήμα «ιδείν» εδώ σημαίνει «γνωρίζω». Με άλλα λόγια το εδάφιο αυτό μας λέγει ότι χωρίς αναγέννηση ο  άνθρωπος δεν μπορεί να γνωρίσει την βασιλείαν του Θεού. Ο άνθρωπος που δεν έχει αναγεννηθεί δεν εξεύρει τι είναι δικαιοσύνη ειρήνη και χαρά εν Πνεύματι Αγίω. Ο κοσμικός άνθρωπος είναι ξένος προς τα πνευματικά πράγματα. «Ο φυσικός…όμως δεν δέχεται τα του  Πνεύματος του Θεού διότι είναι μωρία εις αυτόν και δεν δύναται να γνωρίσει αυτά διότι πνευματικώς ανακρίνονται».
(Α΄ Κορινθίους β:14). Στρέψατε τα βλέμματά σας στον ταραγμένο μας κόσμο. Η βασιλεία του Θεού λείπει
από τας καρδίας των ανθρώπων. Δεν υπάρχει πραγματική δικαιοσύνη. Η ειρήνη είναι πόθος διαρκώς απραγματοποίητος. Την ειρήνη δεν μπόρεσε να φέρει η Κοινωνία των Εθνών. Ούτε τα Ηνωμένα Έθνη φαίνονται να πραγματοποιούν την ποθητή ειρήνη του κόσμου. Χαρά  πραγματική δεν υπάρχει! Αυτά  όλα ευρίσκονται μόνο εν τω Χριστώ.
Κοινωνική αναγέννησης δεν είναι δυνατή άνευ ατομικής αναγεννήσεως. Βασιλεία του Θεού εις τον κόσμο δεν μπορεί να υπάρχει εάν προηγουμένως δεν υπάρξει εις τας καρδίας των ανθρώπων. Μόνο αναγέννησης μόνο ο Χριστός μόνο η Σωτηρία Του μπορεί να φυτεύσει μέσα στην καρδιά σου την θείαν δικαιοσύνη ειρήνη χαρά μέσα σε ένα κόσμο που είναι γεμάτος από αδικία πολέμους ταραχές και θλίψεις. Η πραγματοποίησης της ατομικής ευτυχίας γίνεται μόνο δια της αποδοχής του Χριστού ως Σωτήρα σου.

H ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΚΌΣΜΟΥ
 (πρόλογος του Δημ. Ι Μαγκριώτη)
Β΄ έκδοσης «Ο ΛΟΓΟΣ»  04
ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΕΩΣ
Όταν ο Νικόδημος ήκουσε τον Χριστόν να του λέγει: «Αληθώς σοι λέγω εάν τις δεν γεννηθεί άνωθεν δεν δύναται να ίδει την βασιλείαν του Θεού» αμέσως έκπληκτος απεκρίθη: «Πως δύναται άνθρωπος να γεννηθεί γέρων ων; Μήποτε δύναται να εισέλθει δευτέραν φοράν εις την κοιλίαν της μητρός αυτού και να γεννηθεί;» Με τα λόγια αυτά ο Νικόδημος δείχνει την άγνοια του για τις πνευματικές αλήθειες. Η διδασκαλία του Χριστού είναι τόσο απλή και όμως αυτός αδυνατεί να την καταλάβει. Ο Νικόδημος προσπαθεί να κατεβάσει τα πράγματα που ανάγονται στο βασίλειο του πνεύματος στο βασίλειο της ύλης. Ο Χριστός ομιλεί περί της πνευματικής αναγεννήσεως αλλ’ ο Νικόδημος περιορίζεται μόνο στη φυσική γέννηση. 
Ο καημένος ο Νικόδημος! Αν και από τους ανώτατους θρησκευτικούς ηγέτας της εποχής του εν τούτοις αγνοεί την βασικότερα αλήθειαν της θείας αποκαλύψεως την αναγέννησην. Έχει μόνο φυσικά μάτια. Στερείται πνευματικής οράσεως και γι αυτό κατ’ αρχήν ίσως εξέλαβε τον Χριστό ως ανόητο. Ιδού ο συλλογισμός του: «Μα τι έπαθε ο Χριστός; Δεν βλέπει τα’ άσπρα μαλλιά μου; Δεν βλέπει ότι δεν είμαι μακράν του τάφους έρχεται τώρα να μου πει πως πρέπει να ξαναγεννηθώ; Μ’ αυτή είναι πρώτης τάξεως ανοησία.
Αυτό που μου λέγει είναι αδύνατον κατά τους φυσικούς νόμους!» Έτσι ίσως σκέπτεσαι και συ αγαπητέ αναγνώστα όταν αντιμετωπίζεις τας μεγάλας αληθείας της βίβλου και ειδικά το σπουδαίο ζήτημα της προσωπικής σου σωτηρίας της ψυχικής σου αναγεννήσεως. Υπάρχει μεγάλη αλήθεια στην διακήρυξη του απ. Παύλου: «Ο φυσικός όμως άνθρωπος δεν δέχεται τα του Πνεύματος του Θεού διότι είναι μωρία εις αυτόν και δεν δύναται να γνωρίσει αυτά διότι πνευματικώς ανακρίνονται»

(Α΄ Κορινθίους β:14).
Με άλλα λόγια για να καταλάβεις τα πνευματικά πράγματα τας αληθείας της Βίβλου χρειάζεσαι πνευματικά μάτια. Μη νομίζεις ότι επειδή κατέχεις θέσην σπουδαία εις τον εκκλησιαστικό κόσμο έχεις κατ’ ανάγκην την ικανότητα να καταλαμβάνεις τα πράγματα του Θεού. Μόλις επιτρέψεις στον Χριστό να σου μιλήσει δια του Λόγου Του αμέσως θ’ αντιληφθείς την άγνοιαν σου. Μη προσπαθήσεις όμως να την κρύψεις. Πρέπει να την εξομολογηθείς και τότε μόνον θα διαφωτισθείς από του αιωνίου Λόγου του Θεού. είχα κάποιος καθηγητή κάποτε που μας έλεγε. «Το να μη εξεύρεις δεν είναι αμάρτημα  αλλά το να μη ρωτάς για να μάθεις είναι θανάσιμο αμάρτημα».
Εάν τούτο είναι αληθές όταν πρόκειται περί εκπαιδευτικών ζητημάτων πόσο μάλλον όταν πρόκειται περί ζητημάτων που αφορούν την αιώνια μας τύχη!
Ο Χριστός αναγκάζεται να εξηγήσει περαιτέρω το θαύμα της αναγεννήσεως και δείχνει στον Νικόδημο τα μέσα αναγεννήσεως. Ιδού τι λέγει: «αληθώς – αληθώς σοι λέγω εάν τις δεν γεννηθεί εξ ύδατος και Πνεύματος δεν δύναται να εισέλθει εις την βασιλεία του Θεού»
(Ιωάννης γ:5). Ύδωρ και Πνεύμα. Αυτά είναι τα μέσα αναγεννήσεως. Τι σημαίνουν;  Μεταξύ των διαφόρων θεολόγων υπάρχει κάποια διαφορά σχετικώς με την σημασία του «ύδατος» εδώ. Εκείνοι που πιστεύουν ότι το νηπιοβάπτισμα σώζει τον άνθρωπο και τον αναγεννά νομίζουν ότι πρόκειται περί του ύδατος της κολυμπήθρας. Εάν όλοι εκείνοι που βαπτίζονται ως νήπια αναγεννώνται και εισέρχονται εις την βασιλείαν του Θεού τότε δεν θα έπρεπε να υπάρχουν ούτε κλέπται ούτε φονείς ούτε κακοί άνθρωποι. Και όμως πόσοι που σήμερα πολεμούν υπέρ της κομμουνιστικής αθεΐας κατά της δοξασμένης μας πατρίδος δεν εβαπτίσθησαν ως νήπια!
Τι έγινε η αναγέννησης των εάν πραγματικά την έλαβον με την ενέργειαν του ύδατος; Δια να εννοήσουμε την αλήθεια του εδαφίου αυτού είναι ανάγκη να προσέξουμε εις άλλες διακηρύξεις του Λόγου του Θεού και να δούμε τι συμβολική σημασία έχει το «ύδωρ» εις πολλές περιπτώσεις στη Γραφή. Πως λοιπόν μπορούμε να αποδείξουμε ότι το βάπτισμα είτε νηπίων ήτε μεγαλύτερων δεν είναι αναγκαίο στοιχείον δια την σωτηρίαν του  αμαρτωλού.
1/. Εάν το βάπτισμα ήταν αναγκαίο δια την σωτηρίαν τότε κανείς προ του βαπτίσματος του Ιωάννου του βαπτιστού δεν μπόρεσε να σωθεί διότι η Π.Δ. δεν αναφέρει το βάπτισμα. Δεν θα μπορούσαμε να φθάσουμε σ’ ένα τέτοιο συμπέρασμα διότι η Γραφή διακηρύττει ότι πολλοί από τους άνδρας της Παλαιάς Οικονομίας πραγματικά ευαρέστησαν τον Θεόν και απέθανον εν πίστει.(Εβραίους ια:)

2/. Εάν το βάπτισμα ήτο αναγκαίο δια την σωτηρίαντότε κάθε πιστός που πέθανε κατά την παρούσα οικονομία της χάρητος αβάπτιστος δεν ανήκει εις την βασιλεία του Θεού και απωλέσθη αιωνίως. Τέτοια διδαχή δεν συμφωνεί με την Γραφή. Ο επί σταυρού ληστής έλαβε την εξής διαβεβαίωση από τον Χριστόν τον ίδιο: «Αληθώς σοι λέγω σήμερον θέλεις είσθε μετ’ εμού εν τω παραδείσω». (Λουκάς κγ:43). Ο ληστής αυτός ποτέ δεν εβαπτίσθει και όμως εισήχθη εις τον παράδεισο. Εδώ ευρισκόμεθα αντιμέτωποι με κάτι σοβαρό. Είτε ο Χριστός εψεύδετο ή –η διδαχή κατά την οποία το βάπτισμα είναι αναγκαίο δια την σωτηρία είναι ψευδής. Δεν μπορούν και τα δύο να αντιπροσωπεύουν την αλήθεια. Ποιος δε είναι εκείνος που θα τολμήσει ν’ αποκαλέσει τον Ιησούν Χριστόν τον αιώνιο Υιό του Θεού ψεύτην; Ας είναι ο Θεός αληθής πάσα δε ανθρώπινη διδασκαλία ψευδής.

3/. Εάν το βάπτισμα ήτο αναγκαίο δια την αναγέννησητότε θα έπρεπε να απορρίψομε την αλήθεια της Αγία Γραφής η οποία διακηρύττει: «Δεν δικαιούται  άνθρωπος εξ έργων νόμου ειμή δια πίστεως Ιησού Χριστού και ημείς επιστεύσαμε εις τον Ιησού Χριστό δια να δικαιωθούμε εκ πίστεως Χριστού και ουχί εξ’ έργων νόμου διότι δεν θέλει δικαιωθεί εξ’ έργων νόμου ουδείς άνθρωπος» (Γαλάτας β:16). Εάν το βάπτισμα ήτο αναγκαίο δια την αναγέννηση τότε εφ’ όσον ο Χριστός δεν εμβάπτισε κανέναν(Ιωάννης δ:2) επομένως δεν έσωσε και κανένα. Αυτό όμως είναι απαράδεκτο διότι ο Χριστός ήλθε « δια να σώσει τον λαό Του εκ των αμαρτιών αυτών». Εάν το βάπτισμα ήτο αναγκαίο δια την αναγέννηση τότε γιατί να μην το αναφέρει ο Παύλος όταν ο δεσμοφύλαξ των Φιλίππων  ερώτησε λέγων: «Τι πρέπει να κάμω δια να σωθώ;»(Πράξεις ιστ:30). Η απάντηση του Παύλου ήτο: «πίστευσον εις τον Κύριον Ιησούν Χριστόν και θέλεις σωθεί συ και ο οίκος σου».(Πράξεις ιστ:31). Εάν το βάπτισμα ήτο αναγκαίο δια την αναγέννηση τότε διατί ο Παύλος γράφων προς τους Κορινθίους να λέγει: «ευχαριστώ εις τον Θεό ότι ουδένα από σας εβάπτισα ειμή Κρίσπον και Γάϊο»(Α΄ Κορινθίους α:14). Ασφαλώς εις την Κόρινθο θα υπήρχαν περισσότεροι πιστοί οι οποίοι

αναγεννήθηκαν δια της χάρητος του Χριστού.
Αλλά τι σημαίνει το «ύδωρ»λοιπόν εάν δεν σημαίνει τούδωρ του βαπτίσματος; Πρέπει να δούμε ποια είναι η χρήσης της λέξεως «ύδωρ» εις άλλα μέρη της Γραφής και ιδίως εις το Ευαγγέλιο  του Ιωάννου.
Εις την Σαμαρείτιδα ο Χριστός είπε: «Όστις όμως πίη εκ του ύδατος το οποίον εγώ θέλω δώσει εις αυτόν δεν θέλει διψήσει εις τον αιώνα αλλά το ύδωρ το οποίο θέλω δώσει εις αυτόν θέλει γίνει πηγή ύδατος αναβλύζοντος εις ζωήν αιώνιον» (Ιωάννης δ:14). Άραγε εδώ ο Χριστός ομιλούσε για το φυσικό ύδωρ; Πάλιν εις άλλην περίπτωση ο Χριστός  λέγει: «Εάν τις διψά ας έρχεται προς εμέ και ας πίνει. Όστις πιστεύει εις εμέ καθώς είπεν η Γραφή ποταμοί ύδατος θέλουσι ρεύσει εκ της κοιλίας αυτού».(Ιωάννης ζ:37—38). Το ύδωρ εις τας περιπτώσεις αυτάς έχει μεταφορικήν έννοιαν σημαίνει δε τον Λόγον του Θεού του οποίου η ενέργεια είναι απολύτως αναγκαία δια την αναγέννηση του αμαρτωλού. Εις όλα τα άλλα μέρη της Αγίας Γραφής εις τα οποία αναφέρονται τα μέσα της αναγεννήσεως ο Λόγος του Θεού πάντοτε αναφέρεται. Ιδού ολίγα  παραδείγματα: «Ο Λόγος Σου με εζωοποίησεν» (Ψαλμός 119:50). «Εγώ σας εγέννησα εν Χριστώ Ιησού δια του Ευαγγελίου».  (Α΄ Κορινθίους δ: 15). ¨Εξ ιδίας αυτού θελήσεως εγέννησεν ημάς δια του Λόγου της αληθείας» (Ιάκωβος α: 18). Ιδού τι λέγει ο Πέτρος: «Επειδή ανεγεννήθητε ουχί εκ φθαρτού σπέρματος αλλά αφθάρτου δια του Λόγου του Θεού του ζώντος και μένοντος εις τον αιώνα»
(Α΄ Πέτρου Α: 23). 
Ο Λόγος του Θεού δεν συμβολίζεται μόνον ως «ύδωρ» αλλά και ως «λύχνος» και ως «φως» διότι φωτίζει τον αμαρτωλό. «Λύχνος εις τους πόδας μου είναι ο λόγος σου και φως εις τας τρίβους μου». (Ψαλμός 119:105). «Δεν είναι ο Λόγος Μου ως πυρ λέγει ο Κύριος και ως σφύρα κατασυντρίβουσα τον βράχον;» (Ιερεμίας κγ:29). Αι συμβολικαί αυταί παραστάσεις του Λόγου του Θεού μας δεικνύουν την ιδιαιτέρα και εξαγνιστική δύναμίν Του. Ομιλών περί της εκκλησίας ο Απ. Παύλος λέγει: (Καθορίσας(αυτήν) με το λουτρόν  του ύδατος δια του Λόγου. Όθεν ένα από τα δύο μέσα της αναγεννήσεως είναι ο Λόγος του Θεού. Φίλε άραγε μελετάς την Αγίαν Γραφήν; Επέτρεψες εις τον Λόγον του Θεού να σε πλύνει και να σε καθαρίσει; Εάν όχι κάμε το τώρα χωρίς αργοπορία για το συμφέρον της ψυχής σου
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ