29--1--2017------ 8---και 09----μαζι-------Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ( Υπό Ανδρέα Τσαγκαλίδη) Εκδόσεις «Ο Λόγος»-------(Γαλάτας 4:6) και έτσι ο Πατήρ ακούει την κραυγή και απαντά κατά την πληρότητα της Πατρικής Του σοφίας και αγάπης.--------Απέθανε για να μας ελευθερώσει από τον παρόντα πονηρόν αιώνα (Γαλάτας 1: 4). 4 που έδωσε τον εαυτό του εξαιτίας των αμαρτιών μας, για να μας ελευθερώσει από τον παρόντα πονηρό αιώνα, σύμφωνα με το θέλημα του Θεού και Πατέρα μας



     ==Δ==08

Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

«Ο Ιησούς Χριστός όστις έδωκεν εαυτόν δια τας αμαρτίας υμών δια να ελευθερώσει ημάς εκ του παρόντος πονηρού αιώνος κατά το θέλημα του Θεού και Πατρός ημών.
(Γαλάτας 1:4).
4 που έδωσε τον εαυτό του εξαιτίας των αμαρτιών μας, για να μας ελευθερώσει από τον παρόντα πονηρό αιώνα, σύμφωνα με το θέλημα του Θεού και Πατέρα μας·

Στην μεγάλη αυτή ημέρα του Ισραήλ όταν ο Αρχιερεύς έκανε τον ετήσιο εξιλασμό ράντιζε με το αίμα της θυσίας όλα τα σκεύη της σκηνής και αυτό  σήμαινε ότι ο δρόμος πλέον ήταν ανοιχτός για την εισαγωγή στην απόλαυση όλων των ευλογιών που αυτά αντιπροσώπευαν. Έτσι με τον ραντισμό του αίματος του εξιλασμού όλα τα πράγματα που τυπικώς ήσαν αφιερωμένα στο Ναό προσφέρθηκαν ελεύθερα στο λαό. Γι’ αυτό στην προς (Ρωμαίους 8:32) 
 32 Επειδή, αυτός, που τον ίδιο του τον Υιό δεν λυπήθηκε, αλλά τον παρέδωσε για χάρη όλων μας, πώς και μαζί μ' αυτόν δεν θα χαρίσει σε μας τα πάντα;
διαβάζουμε: «Επειδή όστις τον ίδιον εαυτού  Υιόν δεν εφείσθη αλλά παρέδωκεν αυτόν υπέρ πάντων ημών πως και μετ’ αυτού δεν θέλει χαρίσει εις ημάς τα πάντα;» 

Πώς να τα δώσει ο Θεός όλα αυτά αφού όλα εκείνα που χρειαζόμαστε για την ευσέβεια αγοράστηκαν για μας δια του θανάτου του Υιού αυτού; Ο Ιησούς είπε στους μαθητάς Του: «Αιτείτε και θέλει σας δοθεί. Ζητείτε και θέλετε ευρεί». Τι είναι λοιπόν τα ιδιαίτερα εκείνα προνόμια και οι ευλογίες που αγοράσθηκαν δια του αίματος του σταυρού Αυτού και μας δόθηκαν ως κληρονομιά στο θάνατο Του;  
1/. Ο Χριστός απέθανε για μας για να αγοράσει την ελευθερία μας από όλη την ανομία
(Τίτος 2:14). 
14 ο οποίος έδωσε τον εαυτό του για χάρη μας, για να μας λυτρώσει από κάθε ανομία, και να μας καθαρίσει για τον εαυτό του λαόν εκλεκτό, ζηλωτή καλών έργων.
Προσθήκη λεζάντας

Η ανομία έχει δύο όψεις: Την παθητική και την ενεργητική ως κατάστασης και ως πράξης.  Ως κατάστασης σημαίνει ανισότητα ως πράξης
σημαίνει αδικία. Η φυσική στάσης του ανθρώπου ενώπιον του Θεού δεν είναι σωστή δεν υπάρχει ισότης και ενότης σκοπών και έτσι τα έργα του ανθρώπου είναι άδικα για τον Θεό. Ονομάζονται «πονηρά έργα». Και από τα έργα αυτά της αδικίας και από την άνιση φύση που είναι ο αρχηγός τους μας ελευθερώνει το πολύτιμο αίμα του Χριστού. Το να λυτρωθείς από κάθε τι που εμποδίζει την ψυχή από του να ομοιάσει εκείνον που πέθανε για τις αμαρτίες μας.
Εάν δεν είμαστε απελεύθεροι από όλες αυτές τις διαθέσεις της ψυχής που αμαυρώνουν την ισότητα μας με το Θείο Σχέδιο τότε ο Σταυρός του Χριστού δεν ξεπλήρωσε το σκοπό του σε μας.

2/. «Αυτός απέθανε για μας ο δίκαιος υπέρ των αδίκων για να μας φέρει στον Θεό».
(Α΄ Πέτρου 3:18).
 18 Επειδή, και ο Χριστός έπαθε μια φορά για πάντα για τις αμαρτίες, ο δίκαιος για χάρη των αδίκων, για να μας φέρει στον Θεό, ο οποίος, ενώ μεν θανατώθηκε κατά τη σάρκα, ζωοποιήθηκε όμως διαμέσου τού Πνεύματος·
………….
Ο σκοπός του θανάτου του Χριστού δεν ήταν μόνο να μας ελευθερώσει από όλη την ενοχή και την ανομία αλλά για να μας φέρει προς τον Θεόν. «Προσήλθατε—λέγει ο συγγραφεύς της προς Εβραίους επιστολής—εις τον Ιησούν τον μεσίτην και εις αίμα καθαρισμού…και εις την πόλην του Θεού του ζώντος» 

(Εβραίους ιβ:22—24).
 22 αλλά, προσήλθατε στο βουνό Σιών, και σε πόλη τού ζωντανού Θεού, την επουράνια Ιερουσαλήμ, και σε μυριάδες αγγέλων,
23 σε πανηγύρι και εκκλησία πρωτοτόκων, που έχουν καταγραφεί στους ουρανούς, και στον Θεό, που είναι ο κριτής όλων, και σε πνεύματα δικαίων, οι οποίοι έλαβαν την τελειότητα·
24 και σε μεσίτη καινούργιας διαθήκης, τον Ιησού, και σε αίμα καθαρισμού, που μιλάει καλύτερα από εκείνο τού Άβελ.

Το να φερθείς στον Θεό όχι σαν ένας εγκληματίας αλλά ως ένας αγορασμένος με το αίμα υιός είναι μεγάλος θρίαμβος του Σταυρού του Χριστού. Αλλά πως μπορεί ο θάνατος του Χριστού να μας φέρει στον Θεό;
Κατά πρώτον μας φέρνει στη γνώση του Θεού.  Εμείς ποτέ δεν μπορούσαμε να εννοήσομε την άπειρη αγάπη και το έλεος του Θεού που απέστειλε τον Υιόν Του να υποφέρει και να πεθάνει για τους ασεβείς. Δια θανάτου του Υιού Του ο Θεός μας έδωσε μια νέα και πλήρη αποκάλυψη του Εαυτού Του.  
Δεύτερον τα παθήματα του Χριστού μας φέρνουν στην εύνοια του Θεού. Συμφιλιωθήκαμε με τον θεό δια του θανάτου του Υιού Του.
Τρίτον δια του θανάτου Αυτού λάβαμε δια πίστεως την ομοιότητα του Θεού και γίναμε «Κοινωνοί Θείας φύσεως».

Τέταρτον φερθήκαμε στην απόλαυση του Θεού και τελικώς θα φερθούμε στον Οίκο και στην άμεση Παρουσία του Θεού. Ο σκοπός μας στο Θεό αλλά να φέρει την καθημερινή μας ζωή σε
ευγνώμονα και μακαρία αφιέρωση στο θέλημα Του. Η δύναμης του Σταυρού Του σε έφερε στον Θεόν;

3/. Αυτός απέθανε για μας για να λάβωμεν την υιοθεσία. «εξαπέστειλε ο Θεός τον Υιόν αυτού…..δια να μας εξαγοράσει….δια να λάβωμεν την υιοθεσίαν» 
(Γαλάτας δ:5).
 5 για να εξαγοράσει αυτούς που ήσαν κάτω από τον νόμο, ώστε να λάβουμε την υιοθεσία.

Το προνόμιο της υιοθεσίας αγοράσθηκε δια του αίματος του Σταυρού αυτού. Προτού καλέσουμε τον Θεό Πατέρα μας πρέπει να ελευθερωθούμε από το βάρος της ενοχής και την δύναμη του Νόμου. Προτού  ο Θεός μας αναγνωρίσει ως υιούς Του πρέπει και εμείς να φέρουμε την εικόνα Του και να εκπληρώσουμε όλες τις δίκαιες απαιτήσεις του αγίου Νόμου.



............................
09-Ο  ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ( Υπό Ανδρέα Τσαγκαλίδη)
Εκδόσεις «Ο Λόγος»


  09
Όλοι οι άνθρωποι δια φύσεως είναι πλάσματα του Θεού και μπορούν να γίνουν τέκνα Θεού μόνο δια πίστεως. Το να είναι υιός είσαι κληρονόμος και το να είσαι κληρονόμος αυτό σημαίνει να είσαι κάτοχος όλων εκείνων που αγοράσθηκαν για μας δια του θαυμάσιου θανάτου του Σταυρού. Και επειδή είμεθα υιοί εξαπέστειλε ο Θεός το Πνεύμα του Υιού Του στις καρδιές μας το οποίο κράζει « Αββά ο Πατήρ» 
(Γαλάτας 4:6)
και έτσι ο Πατήρ ακούει την κραυγή και απαντά κατά την πληρότητα της Πατρικής Του σοφίας και αγάπης.

4/. Απέθανε για να μας ελευθερώσει από τον παρόντα πονηρόν αιώνα
(Γαλάτας 1: 4).
4 που έδωσε τον εαυτό του εξαιτίας των αμαρτιών μας, για να μας ελευθερώσει από τον παρόντα πονηρό αιώνα, σύμφωνα με το θέλημα του Θεού και Πατέρα μας·
……………
 Ενόσω θα βρισκόμαστε στο σώμα αυτό θα είμαστε εκτεθειμένοι στις πολλές επιδράσεις του παρόντος πονηρού αιώνος. Έξω από την επιρροή του αγίου πνεύματος του Θεού εργάζονται τα πονηρά πνεύματα στις καρδιές των υιών της απείθειας.(Εφεσίους 2:2).
2 μέσα στις οποίες κάποτε περπατήσατε, σύμφωνα με το πολίτευμα του κόσμου τούτου, σύμφωνα με τον άρχοντα της εξουσίας τού αέρα, του πνεύματος, που σήμερα ενεργεί στους γιους τής απείθειας·

Ένας από τους καρπούς του Θανάτου του Χριστού είναι να μας σώσει από τις εσφαλμένες αρχές και τις ακάθαρτες διαθέσεις μας και να θεραπεύσει τις ψυχές μας ακόμα και μέσα στη δηλητηριασμένη ατμόσφαιρα του παρόντος πονηρού αιώνος. Μια από τις αιτήσεις της μεγάλης ιερατικής προσευχής του Κυρίου ήταν: «Δεν παρακαλώ να σηκώσεις αυτούς εκ του κόσμου αλλά να φυλάξεις αυτούς εκ του πονηρού».
(Ιωάννης 17:15).
15 Δεν παρακαλώ να τους σηκώσεις από τον κόσμο, αλλά να τους διαφυλάξεις από τον πονηρό.

Οι τρεις παίδες δεν σώθηκαν από την κάμινο του πυρός αλλά σώθηκαν από την κάμινο του πυρός αλλά σώθηκαν μέσα σ’ αυτήν και αυτό ήταν περισσότερο για τη δόξα του Θεού.
Ο πανταχού παρόν σταυρός είναι πανταχού για να μας προστατεύει από τον πονηρό του κόσμου τούτου. Νικούμε δια του αίματος του Αρνίου.  Δια της συνεχούς αποβλέψεως μας
σ’ Αυτόν θα είμαστε συνεχώς ελευθερωμένοι.

5/. «Απέθανε υπέρ ημών δια να μη ζήσωμεν ημείς πλέον δι’ εαυτούς(για τους εαυτούς μας) αλλά δια τον αποθανόντα υπέρ ημών»
(Β΄ Κορινθίους 5:15).
15 και πέθανε για χάρη όλων, ώστε αυτοί που ζουν, να μη ζουν πλέον για τον εαυτό τους, αλλά γι' αυτόν που πέθανε και αναστήθηκε για χάρη τους.
……
Απέθανε για μας για να μας ελευθέρωσε από τη νεκρά κατάσταση της φιλαυτίας(φίλος του εαυτού μου) και για να βρούμε μια νέα ζωή με κέντρο Αυτόν.(όχι του εαυτού μας).
Το να ζούμε για τον εαυτό μας είναι σαν να είμαστε νεκροί για τον Θεό ενώ ζούμε. 

Η ψυχή που δεν έχει ελκυσθεί από τη δύναμη του Σταυρού δεν μπορεί να πει πως βρήκε την αληθινή της ανάπαυση. Οι πιο μεγάλοι πειρασμοί με τους οποίους έχομε να κάνουμε είναι εκείνοι που μας ωθούν να ζήσομε για τον εαυτό μας. Όλη η αυτενέργεια κατά κάποιον τρόπο θέλει να δοξάσει το εγώ. Τα νερά που πηγάζουν από μια φίλαυτη καρδιά δεν μπορούν να σηκωθούν ψηλότερα από μια φίλαυτη τιμή.

-Όταν η καρδιά γίνει το κανάλι της θείας ενέργειας αντί η πηγή της αυτενέργειας η έκβαση της ζωής θα σηκωθεί πάνω από την ανθρώπινη προσπάθεια και θα δοξάσει Εκείνον που είναι η πηγή της ζωής και της σωτηρίας.

 Ο Χριστός έπαθε για μας αφήνοντας παράδειγμα για να ακολουθήσουμε στα ίχνη Εκείνου. «Αυτός δεν ήρεσεν εις Εαυτόν».(Εννοεί ότι ήθελε να αρέσει στον Πατέρα και όχι στον εαυτό Του ο Χριστός δηλαδή). Εάν έχουμε λυτρωθεί με την τιμή αυτή του αίματος πρέπει να δοξάσουμε τον Θεό δια του σώματος μας και δια του πνεύματος μας τα οποία είναι δικά Του. Η γλώσσα των λυτρωμένων ψυχών είναι:  «Όχι εγώ αλλά ο Χριστός».(Όπως και ο Χριστός  όχι εγώ αλλά ο Πατέρας).









........................................