15--8--2018---16--ΙΔΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΠΙ ΝΕΦΕΛΑΙΣ (υπό αιδεσιμότ.Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!! 





«Μακάριος ο αναγιγνώσκων και οι
ακούοντες τους λόγους της προφητείας και
φυλάττοντες τα γεγραμμένα εν αυτή διότι
ο καιρός είναι πλησίον».
(Αποκάλυψης 1: 3).
3 Μακάριος ο αναγινώσκων και οι ακούοντες τους λόγους της προφητείας και φυλάττοντες τα γεγραμμένα εν αυτή· διότι ο καιρός είναι πλησίον.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 14ον
Ευκαιρίαι Μετανοίας Κατά Την Μεγάλην Θλίψιν
Σύμφωνα με την προηγούμενη περιγραφή σχετικά με την τρομερότητα της Μεγάλης Θλίψεως  θα απορούσε ο αναγνώστης μας σχετικά με το Κεφάλαιο αυτό της μετανοίας κατά την Μεγάλη Θλίψι. Εκ πρώτης όψεως αν και φαίνεται δικαιολογημένη η απορία αυτή εν τούτοις όμως σύμφωνα με τον Λόγον του Θεού θα υπάρξει μία τέτοια περίπτωσης Μετανοίας κατά την Μεγάλην Θλίψιν. Η επικρατούσα γνώμη είναι ότι με τον ερχομό του κυρίου και με την αρπαγή της Εκκλησίας κλείνει οριστικός η Θύρα της χάριτος και παύει κάθε ευκαιρία μετάνοιας. Η ιδέα όμως αυτή είναι λανθασμένη διότι ο Θεός και μέσα στην οργή Του έχει και έλεος για τους ανθρώπους. Ο Λόγος του θεού έχει πολλά να μας πη σχετικά με αυτό. Ο Κύριος με τον ερχομό Του κατά την Δευτέραν Του έλευση θα δώσει μεγάλη ευκαιρία εις τους ανθρώπους για Μετάνοια.

Εις το Βιβλίο της αποκαλύψεως διαβάζουμε τα εξής: Αποκ.δ:3 «και ήτο ίρις κύκλω του θρόνου ομοία κατά την θέαν με σμάραγδο». Η ίρις δηλαδή το ουράνιο τόξο συμβολίζει την ειρήνη και την ευσπ0λαχνία του Θεού όπως γνωρίζουμε από την Παλαιάν Διαθήκην.
Το δε ότι ο Ιωάννης μας αναφέρει την ίριδα πέριξ του Θρόνου του Θεού αυτό σημαίνει ότι κατά την Μεγάλη Θλίψι θα υπάρχει έλεος δια τους ανθρώπους. Είναι δηλαδή μία προφητική εικόνα αυτή που μας περιγράφει ο Ιωάννης εις την αποκάλυψη και αναφέρεται εις τους έσχατους καιρούς.
Εκτός αυτού έχουμε πλήθος παραδειγμάτων από τον Λόγον του Θεού σχετικά με τα την ευκαιρία μετανοίας κατά την Μεγάλη Θλίψι.

1/ Αποκ. ζ: 1—8«Ποιοι είναι οι 144.000 σφραγισμένοι;Αυτό το ερώτημα δημιουργείται όταν διαβάζουμε προσεκτικά την περικοπή αυτή. Πολλές ερμηνείες υπάρχουν και πολλές απαντήσεις έχουν δοθεί μέχρι τώρα εις το ερώτημα αυτό. πχοι Σαββατισταί ισχυρίζονται ότι αυτοί είναι εκείνοι που θα αποτελέσουν τον αυτόν και όταν τον συμπληρώσουν τότε θα έλθει ο Χριστός». Αναμφισβήτητα αυτή η ιδέα είναι πεπλανημένη και ανόητη. Πρώτα από όλα αυτοί που θα αποτελέσουν τον αριθμό 144.000 δεν θα ανήκουν εις τις ημέρες μας αλλά εις τον καιρό της Μεγάλης Θλίψεως και δεύτερον αυτοί θα είναι από τις δώδεκα φυλές του Ισραήλ(12Χ12==144) Αποκ.ζ:4—8 επίσης Ιεζεκιήλ θ: …. Δεν έχουμε λοιπόν δικαίωμα να διεκδικούμε τον αριθμό αυτό σήμερα την στιγμή που τόσο καθαρά μας ομιλεί ο λόγος του Θεού. Αυτοί λοιπόν οι 144.000 αφού μεταμορφωθούν θα παρασταθούν ενώπιον του εσφαγμένου αρνίου και θα ψάλλουν την νέα ωδή πέριξ του θρόνου.

Το ότι λέγει ο Ιωάννης ότι αυτοίοι 144.000 δεν εμολύνθησαν με γυναίκες δεν σημαίνει ότι θα είναι ανύπανδροι διότι ο γάμος δεν θεωρείται πράξης ανήθικος(Εβραίους ιγ:4)αλλά επειδή θα υπάρξει μεγάλη ανηθικότης και
Διαφθορά(Αποκ.θ:21) αυτοί θα είναι εκείνοι που δεν θα έχουν παρασυρθεί στην  ανηθικότητα αυτή και κράτησαν τους εαυτούς τους καθαρούς.
2/ Αποκάλυψης ζ:9—17 Εδώ βλέπουμε ότι εκτός από τους 144.000 θα μετανοήσουν και άλλοι κατά την Μεγάλη Θλίψι. Πολλοί άνθρωποι τρέχουν εις διαφόρους πηγάς δια να εξηγήσουν  την απαρίθμηση του λαού και δίνουν είπαμε διάφορες ερμηνείες. Ο Λόγος όμως του Θεού ομιλεί τόσο καθαρά ώστε είναι περιττό να βγάλουμε συμπεράσματα λανθασμένα εάν διαβάσουμε προσεκτικά το έβδομο κεφάλαιο της αποκαλύψεως είναι αρκετό να μας βγάλει από το δίλλημα και να μας λύση την απορία αυτήν.

(Αποκ.ζ:14) ούτοι είναι οι ερχόμενοι εκ της Θλίψεως της Μεγάλης. Πλην των 144.000θα μετανοήσουν και άλλοι κατά την Μεγάλην Θλίψιν ο αριθμός των οποίων είναι αδύνατον να αριθμηθεί(Αποκ.ζ:9). Και αυτοί όμως οι144.000 καθώς και ο αναρίθμητος αυτός ο λαός θα αρπαγή  εις τον αέρα αφού μεταμορφωθούν και θα βρεθούν πέριξ του θρόνου κρατούντες φοίνικας σύμβολο νίκης και θριάμβου επειδή θα έχουν θριαμβεύσει εναντίον του Αντίχριστου.(Αποκ.ζ:9).
3/ Αποκάλυψης ια:3—14. Οι δύο μάρτυρες που εστάλησαν δια να κηρύξουν μας δίδουν να καταλάβουμε ότι υπάρχει πιθανότης μετανοίας διότι σκοπός του κηρύγματος ή του Ευαγγελισμού είναι η μετάνοια των  ανθρώπων. (Αποκ.ια:3—4 + Ζαχ.δ:11—14 + Αποκ.ια:6 + Δευτερ. λδ: 11). Το ερώτημα όμως που δημιουργείται όμως που δημιουργείται ποιοι θα είναι οι δύο αυτοί μάρτυρες. Την απάντηση μας δίδει το έκτο εδάφιο.

Εκείνος που είχε εξουσία να μη βρέξει ήταν ο Ηλίας Α΄ Βασιλ. Ιζ:1 + Ιακ.ε:17 καιεκείνος που είχε εξουσία επί των υδάτων ήταν ο ΜωϋσήςΈξοδ.ζ:20. Η διάρκεια της μαρτυρίας αυτών θα είναι τρία χρόνια και εξ μήνες (Αποκ.ια:3)μετά το πέρας της διακονίας αυτών ο Αντίχριστος θα τους θανατώσει (Αποκ.ια:7)τα δε πτώματα αυτών θα μείνουν εις την πλατεία της Πόλεως των Ιεροσολύμων (Αποκ.ια:8)ημέρας τρεις και ήμιση (Αποκ.ια:11). Το εδάφιο 13 μας λέγει ότι αποτέλεσμα της διακονίας των δύο αυτών μαρτύρων θα είναι να δώσουν δόξα εις τον Θεό του ουρανού (Αποκ.ια:13).
4/ Αποκάλυψης ιδ:6—7). Η μεγαλύτερη και σπουδαιότερη απόδειξη ότι θα υπάρξει ευκαιρία μετανοίας κατά την Μεγάλην Θλίψιν είναι ότι ο Θεός θα στείλει άγγελον εξ ουρανού να κηρύξει αιώνιον Ευαγγέλιον (αποκ.ιδ:6).

Η λέξις ευαγγέλιο θα πει καλή αγγελία. Είναι το μήνυμα του Θεού προς τους ανθρώπους για να μετανοήσουν.
Όπως αναφέραμε προηγουμένως το να υπάρχει κήρυγμα ευαγγελίου σημαίνει ότι θα υπάρχουν και άνθρωποι που θα μετανοήσουν.
5/ Αποκάλυψης κ:4 . Επίσης μία άλλη κατηγορία ανθρώπων που θα μετανοήσουν κατά την Μεγάλην Θλίψιν θα είναι εκείνοι που δεν έλαβαν το χάραγμα. Η διαφορά των ανθρώπων αυτών εν σχέση με τους άλλους τους οποίους αναφέραμε είναι ότι αυτοί θα θανατωθούν και θα αναστηθούν και θα βασιλεύσουν με τον Ιησού Χριστό χίλια έτη ενώ οι άλλοι θα μεταμορφωθούν.  
Με όλα αυτά που αναφέραμε δεν σημαίνει ότι πρέπει να αμελήσουμε το τόσο σπουδαίο θέμα της σωτηρίας μας διότι ίσως υπάρξουν αναγνώστε που μετά από την μελέτη αυτού του κεφαλαίου σκεφθούν με επιπολαιότητα και πουν εφ’ όσον θα υπάρξει ευκαιρία μετανοίας εν τη Μεγάλη Θλίψι τότε δεν είναι ανάγκη να βιαστούμε. Είναι πολύ επικίνδυνη αυτή η σκέψη διότι κατ’ αρχήν δεν γνωρίζουμε εάν θα ζήσουμε έως έλθει ο Κύριος.
Είναι δυνατόν σήμερα ή αύριο να μας καλέσει ο κύριος.
Κατόπιν είδαμε ότι όλοι αυτοί που θα μετανοήσουν θα περάσουν προηγουμένως από μεγάλη δοκιμασία και φρικτά βάσανα το σπουδαιότερο είναι ότι εκείνοι που θα μετανοήσουν  κατά την διάρκεια της Μεγάλης Θλίψεως δεν θα ανήκουν εις την Εκκλησία αλλά εις την οικονομία των έργων. Τι είναι εκείνο το οποίο σε εμποδίζει και δεν σε αφήνει να μετανοήσεις τώρα; Πρέπει να γνωρίζει κάθε αναγνώστης ότι για όλους εμάς σήμερα ισχύει αυτό που λέγει ο Κύριος δια του Λόγου Του.
«Σήμερον εάν της φωνής αυτού ακούσητε με σκληρύνητε τας καρδίας σας» (Εβραίους γ: 7—8) .
Το ότι θα σωθούν άνθρωποι κατά την Μεγάλη Θλίψι αυτό δεν μας το αναφέρει ο Λόγος του Θεού για να σκληρυνώμεθα  αλλά για να ιδούμε το θαυμαστό έλεος του Θεού και την ευσπλαχνία Εκείνου ο Οποίος αγαπά τον αμαρτωλό και χρησιμοποιεί κάθε τρόπο για να τον φέρει εις το σημείο της μετανοίας. Το μεγαλύτερο προνόμιο για τον άνθρωπο είναι να γνωρίσει τον Θεό και την αγάπη Εκείνου και να γίνει μέτοχος της αγιότητας του κυρίου.
«»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

17-ΙΔΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΠΙ ΝΕΦΕΛΑΙΣ
 (υπό αιδεσιμότ.Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)

«Μακάριος ο αναγιγνώσκων και οι
ακούοντες τους λόγους της προφητείας και
φυλάττοντες τα γεγραμμένα εν αυτή διότι
ο καιρός είναι πλησίον».
(Αποκάλυψης 1: 3).
3 Μακάριος ο αναγινώσκων και οι ακούοντες τους λόγους της προφητείας και φυλάττοντες τα γεγραμμένα εν αυτή· διότι ο καιρός είναι πλησίον.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 15ον
Η Αναζωπύρωσις Του Λαού Ισραήλ Και Η Αποκατάστασης Αυτού.
Ως εκλεκτός Λαός. Πράξεις ιε:16
Το θέμα αυτό είναι πολύ σοβαρό και σπουδαίο κθ’ ότι μετά λύπης μας παρατηρούμε ότι υπάρχουν εσφαλμέναι ιδέαι περί της αποκαταστάσεως
 Του λαού Ισραήλ γεγονός το οποίον απορρίπτουν πολλοί. Συγκεκριμένα η παρερμηνεία και η σύγχυσης η οποία γίνεται μεταξύ πολλών ερμηνειών της Βίβλου είναι ότι όλες τις υποσχέσεις του Θεού περί του Ισραήλ τις αποδίδουν εις την Εκκλησία.
Είναι ανάγκη συνεπώς να μελετήσουμε το θέμα αυτό υπό το φως του Λόγου του Θεού. Στο βιβλίο του Δευτερονομίου κεφ.28:64—68 υπάρχει μία περιγραφή περί της αποπλανήσεως και απορρίψεως του λαού Ισραήλ.
Βεβαίως δεν αναφέρεται συγκεκριμένα εις την αιχμαλωσία της Βαβυλώνας αλλά ομιλεί γενικά περί διασκορπίσεως και της πλάνης του λαού γεγονός το οποίο άρχισε από το 70 μχ και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Πράγματι βλέπουμε και σήμερα ακόμα τον λαό αυτόν του Θεού να είναι περιφρονημένος καταδιωκόμενος και βασανιζόμενος μεταξύ όλων των Εθνών. Η κατάστασης όμως αυτή δεν θα διαρκέσει για πάντα αλλά Δόξα στον Κύριο που μέσα στο αιώνιο σχέδιο Του έχει την αποκατάσταση του λαού Του και την επαναφορά αυτού εις την ευθείαν οδόν δια του ελέους και της αγάπης του Θεού. Ησαϊας νδ:7—8 + Ρωμαίους ια:25—27 + Πράξεις ιε:16 .Δεν είναι μόνον η Π.Δ. η οποία ομιλεί για το θέμα αυτό αλλά και η Κ.Δ. ομιλεί καθαρά για την αποκατάσταση του Λαού του Θεού. Όπως πχ Ματθαίος  κγ:37—39. Αυτή η προφητεία του Κυρίου δεν εξεπληρώθει εισέτι πρόκειται να εκπληρωθεί όμως όταν κατά την  χιλιετή βασιλεία κατέλθει ο Κύριος ενδόξως.
Βεβαίως εις το
Ευαγγέλιο Ματθ.κα:9βλέπουμε τα πλήθη να υποδέχονται τον Κύριο μετά Βαΐων και φοινίκων και να φωνάζουν :»Ωσαννά τω Υιώ Δαβίδ ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου».

Αυτό έγινε πριν προφέρει ο Κύριος τα λόγια εκείνα στην Ιερουσαλήμ τα οποία αναφέραμε προηγουμένως. Οπόταν δεν πρέπει να γίνει καμιά παρεξήγησης και να νομίζουμε ότι το Ματθαίος κα:9 είναι η εκπλήρωσης του Ματθαίος κγ:37—39.
Όπως λοιπόν αναφέραμε εις την αρχή η αποκατάστασης του λαού Ισραήλ θα γίνει όταν ο Κύριος κατέλθει εν δόξη κατά την χιλιετή Βασιλεία Του.

Σχετικά με τον αριθμός χίλια έτη τα οποία αναφέρομε πολλοί έχουν την εντύπωση ότι ο αριθμός χίλια είναι συμβολικός και ότι δυνατόν να σημαίνει χιλιάδες έτη ή μία χρονική περίοδος της οποίας η συγκεκριμένη διάρκεια δεν είναι γνωστή. Η σκέψης αυτή είναι λανθασμένη καθότι
Χίλια έτη είναι πραγματικός αριθμός και όχι συμβολικός. Αποκάλυψης κα:4. Το ότι δε η αποκατάστασης του Λαού Ισραήλ θα γίνει κατά την χιλιετή Βασιλεία αυτό μας το αναφέρει καθαρά ο Λόγος του Θεού εις τα ακόλουθα εδάφια:
 Ησαϊας α:26—27 +β:2—5 +δ:2—6 + κ:20—22 + ια:11—16 +ιβ:1—6 +ιδ:1—3 + κε:8—10 + κζ:6—12 –13.
Υπάρχουν ακόμη πλείστα άλλα εδάφια τα οποία μας αναφέρουν σχετικά με τον χρόνο της αποκαταστάσεως του Λαού Ισραήλ ι οποία θα γίνει κατά την χιλιετή βασιλεία. Ο Λόγος του Θεού μας ομιλεί επίσης για τον τρόπο με τον οποίο θα επαναφέρει και θα αποκαταστήσει τον Λαό Του. Ησαϊας λα:4—7 . Η αποκατάστασης αυτή θα είναι παντοτινή διότι ο Λόγος του Θεού λέγει ότι ο Λαός του Κυρίου δεν θέλει αισχυνθεί πλέον. Ησαϊας νβ:10 +νδ:1—17 . Για περισσότερες πληροφορίες περί του θέματος αυτού τα ακόλουθα εδάφια θα μας βοηθήσουν πολύ.

Ησαϊας: ξ:1—2 +ξα:3—11 + ξβ:1—22 + ξε:8—10—17—25 +ξς:7—14 –19 –23 .
Ιερεμίας: γ:14—19 + ις:14—16 + κγ:3—8 + λ:8—24 + λα:1—40 + λβ:36—44 +μς: 27—28 + ν:4—7 +17—20.
Ιεζεκιήλ: ς:8—10 +ια:16—22 +κ:33—34 + κη:25—26 + λδ:11—31 +λς:1—38 +λζ:1—28 +λθ:23—29.
Ωσηέ: β:14—23 +γ:4—5 + ι:10—11 +ιδ:1—9.
Ιωήλ: β:23—26 γ:11—21.
Αμώς: θ:11—15.
Αβδιού: α:17—21.
Μιχαίας: β:12—13.
Σοφονίας: γ:9—20.
Ζαχαρίας: ιδ:1—21.
Μαλαχίας: γ:1—4.
Όλα τα ανωτέρω εδάφια δεν εξεπληρώθησαν ακόμα θα εκπληρωθούν όμως κατά την χιλιετή βασιλεία όταν ο Κύριος θα κατέλθει ενδόξως.
Όταν ομιλούμε περί αποκαταστάσεως του λαού Ισραήλ πρέπει να έχουμε πάντοτε υπ’ όψιν μας ότι όλες οι προφητείες δεν αφορούν τους αποθανόντας Ιουδαίους αλλά τους ζώντας.

Μετά από την αποκατάσταση του Λαού Ισραήλ ο λαός αυτός τότε σύμφωνα με τον Λόγο του Θεού θα γίνει κεφαλή όλων των Εθνών και όχι ουρά(Δευτερονόμιο κη:13). Επίσης θα γίνει ο δυνατότερος όλων των εθνών Ησαϊας ξ:5—6 +11—17 + ξα:6. θα γίνει επίσης ο επίσημος λαός των ΕθνώνΗσαϊας ξ:1—4 + 15—19—22 + ξα:7—10 –11 + ξβ:45 Πολυάριθμος και πολυπληθείς λαός Ησαϊας ξ:22 +ξα:9 +
+Ζαχαρίας η:4—5ο πιο θρησκευτικός λαός που θα οδηγεί τα Έθνη εις τον Θεό. Μιχαίας δ:1—5 + Ησαϊας β:2—5 + Ζαχαρίας η:20—23 + Ρωμαίους ια:12—15. Εάν τα μελετήσουμε όλα αυτά τα εδάφια τότε θα αποφύγουμε την πεπλανημένη διδασκαλία των οπαδών της Εβδόμης ημέρας οι οποίοι λέγουν ότι το Σάββατο είναι δι’ όλους τους ανθρώπους και ότι όστις δεν φυλάττει το Σάββατο θα απολεσθή. Η διδασκαλία όμως αυτή δεν είναι εκ του Λόγου του Θεού. Το Σάββατο εδόθη εις τον Λαό Ισραήλ ως αιωνία διαθήκη και σημείο.Έξοδος λα:12—17 Δευτερονόμιο ε:15 + Ιεζεκ.κ:10—12. Μετά όμως από την πτώση του Λαού και την απόρριψη αυτού υπό του θεού το σημείο τούτο περί Σαββάτου αφηρέθη
Ωσηέ β:11 + γ:4—5. Η Εκκλησία τώρα έχει ως πυξίδα και οδηγό την Νέα Διαθήκη η οποία όχι μόνον δεν ενθαρρύνει τους πιστούς δια την τήρηση του Σαββάτου αλλά αυστηρός απαγορεύει τούτο. Κολοσσαείς β:16 και Β΄ Κορινθίους γ:7—11.  Κατά την περίοδον της χιλιετούς βασιλείας θα επανέλθει το Σάββατο. Έξοδος λα:12—17.

«Και θέλουσι φυλάττει οι υιοί Ισραήλ το Σάββατον δια να εορτάζωσιν αυτό εις τας γενεάς αυτών ειςδιαθήκην αιώνιο».Επίσης Ησαϊας ξς:23 +νη:12—14 +να: 1—8.
Κατά την περίοδον τα Έθνη θα φωτισθούν από τον Λαό Ισραήλ και πολλοί εξ’ αυτών θα επιστρέψουν εις τον Κύριον και θα φυλάττουν το Σάββατο ακολουθούντες το παράδειγμα του Λαού του Θεού όπως ακριβώς συνέβη και καθ’ όλην την ιστορία του Ισραήλ εις τις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο Λαός του Θεού ερχόταν σε επαφή με ξένους λαούς.
Μέχρι τώρα αναφέραμε και βεβαιώσαμε μέσα από τον Λόγο του Θεού ότι όντως θα γίνει αποκατάστασης του Λαού Ισραήλ και η επιστροφή αυτού.
Τώρα θα εξετάσουμε τον τρόπο δια του οποίου θα γίνει αυτή η αποκατάστασης. Ο Λαός του Θεού θα επιστρέψει με θρήνο και με συντριβή πραγματική Ζαχαρίας ΙΒ:10—14 «Και θέλουσιν επιβλέψη προς εμέ τον οποίον εξεκέντησαν». Αυτό θα γίνει την στιγμή κατά την οποία θα κατέλθει ο Κύριος ενδόξως Ζαχαρίας ιγ:1.
Μετά την αρπαγή όσοι εκ του Λαού Ισραήλ θα ευρίσκονται εν ζωή και δεν θα έχουν απολεσθεί κατά την διάρκεια της Μεγάλης Θλίψεως δηλαδήτο 1/3 του λαούόσοι θα είναι στην Ιερουσαλήμ θα εναπολειφθή και θα σωθεί.Ζαχαρίας ιγ:1—8 –9.
ΙΔΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΠΙ ΝΕΦΕΛΑΙΣ
 (υπό αιδεσιμότ.Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)

«Μακάριος ο αναγιγνώσκων και οι
ακούοντες τους λόγους της προφητείας και
φυλάττοντες τα γεγραμμένα εν αυτή διότι
ο καιρός είναι πλησίον».
(Αποκάλυψης 1: 3).
3 Μακάριος ο αναγινώσκων και οι ακούοντες τους λόγους της προφητείας και φυλάττοντες τα γεγραμμένα εν αυτή· διότι ο καιρός είναι πλησίον.
 Εν τω μεταξύ ο Λαός δεν θα είναι συγκεντρωμένος όλος εις τα Ιεροσόλυμα. Εκείνοι οίτινες θα είναι διασκορπισμένοι εις τα πέρατα της γης θα κληθούν από τον Κύριο δια να ελεηθούν και να ενωθούν μαζί Του. Ζαχαρίας β:8—13.  Εκτός από τον Λαό Ισραήλ θα επιστρέψουν και άλλες     
    Πολλές ψυχές διάφορα Έθνη και φυλές. Όλοι αυτοί που θα σωθούν θα ακολουθήσουν το παράδειγμα του λαού του Θεού Ισραήλ.

Ζαχαρίας η:2—23.ίσως μερικοί από τους αναγνώστες οι οποίοι μελετούν τα λόγια αυτά κάμουν την εξής σκέψη. Γιατί  ο Θεός να ελεήσει τον λαό αυτό και να ενδιαφερθεί γι’ αυτούς τόσο πολύ; Και όμως δεν πρέπει να ξεχνάς φίλε αναγνώστη ότι ο λαός του Θεού πέρασε και περνά από τόσα και τόσα δεινά παθήματα και ταλαιπωρίες και ο Θεός έκαμε αιώνιον διαθήκην με τον λαό αυτόν. Εκείνο λοιπόν το οποίο έχομε να πράξομε είναι να χαρούμε για την αποκατάσταση του λαού αυτού και δια την σωτηρία του οίκου Ιακώβ. Πρέπει λοιπόν αντί να αγανακτούμε και να διατυπώνουμε διάφορες ερωτήσεις καλύτερα θα είναι να προσευχόμαστε για τον λαό αυτόν. Ησαϊας  ξβ:6—7. Δεν πρέπει να λησμονούμε επίσης ότι και σήμερα ακόμη υπάρχουν Εβραίοι διασκορπισμένοι εις όλα τα μέρη του κόσμου και έχουμε μία γενική επιθυμία εις την καρδιά τους να επιστρέψουν εις την  πατρίδα τους. μάλιστα υπάρχουν οργανώσεις οι οποίες προσπάθησαν να πάρουν τα εδάφη της Παλαιστίνης με διάφορους τρόπους πχ οι Σιωνιστές με το εθνικιστικό πνεύμα τους των οποίων πρόεδρος ήταν οΔόκτωρ Χέρζεϊ ο οποίος προσεφέρθει να αγοράσει από τον Σουλτάν Χαμίτ Χαν τα Ιεροσόλυμα πλην δεν το κατόρθωσε. Όταν όμως θα έλθει το πλήρωμα του χρόνου ο Κύριος θα δώσει στο λαό Του τα εδάφη αυτά άνευ χρημάτων και θα πραγματοποιηθεί εδώ ο Λόγος του (Θεού)Κυρίου ο Οποίος λέγει: «Ουχί δια δυνάμεως ουδέ δια ισχύος αλλά δια πνεύματός μου λέγει Κύριος των δυνάμεων»Ζαχαρίας ε:5.
Ευχαριστούμε τον Κύριο για τα σχέδιά Του τα οποία έχει σχεδιάσει προ καταβολής κόσμου και τα οποία εκπληροί εις τον ορισμένο χρόνο Ρωμαίους ια:29. Άς μη λησμονούμε επίσης το Ζαχαρίας β:8 για να μην αμαρτάνομε εναντίον του Θεού και του Λαού του.
Ας υψώσουμε λοιπόν την φωνή μας μαζί με την φωνή του Αποστόλου Παύλου και ας πούμε: «Ω! βάθος πλούτου και σοφίας και γνώσεως Θεού» Ρωμαίους ια:33—36.






«»»»»»»»»»