26—2—2017—ΚΥΡΙΑΚΉ--------17----Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ--------ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ- ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ



26—2—2017—ΚΥΡΙΑΚΉ
Ο  ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ( Υπό Ανδρέα Τσαγκαλίδη
17
Μελετώντας τον σταυρό του Χριστού μπορούμε να δώσουμε την δόξα όλη στον λυτρωτή μας μαθαίνοντας τα μεγαλεία του που έκανε αυτήν την σωτηρία στον άνθρωπο που δεν την άξιζε. Σταγόνα- σταγόνα για τον καθ’ ένα μας.
Αυτός είναι ο Θεός της αιώνιας αγάπης.
 Του αξίζει η δόξα η τιμή η προσκύνηση μας και η λατρεία μας 
Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ  ΤΟΥ  ΣΤΑΥΡΟΥ
    
«Και απογυμνώσας τας αρχάς και τας εξουσίας παρεδειγμάτησε παρουσία θριαμβεύσας κατ’ αυτών επ’ αυτού».(Κολοσσαείςβ:15)
Απ’ όλες τις ζωές που έκλεισαν ξαφνικά πάνω στη γη καμία δεν φαινότανε περισσότερο σαν αποτυχία από τη ζωή του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Το να κρεμαστείς πάνω σ’ ένα  ξύλο στον υπολογισμό των ανθρώπων ήταν μνήμη του ονόματος σου να σβησθεί από τη γη και τον ουρανό. Αλλά ο σταυρός Του το σύμβολο της κατάρας γίνεται το σύμβολο του αιωνίου θριάμβου. Η πρώτη νίκη του Σταυρού φάνηκε σε κείνον τον
πτωχό μετανοημένο και συμπάσχοντα Ληστή πάνω στο σταυρό.

Ο επόμενος άνθρωπος του οποίου η έχθρα εθανατώθη υπό του σταυρού ήταν ο εκατόνταρχος ο οποίος αναγκάσθηκε να ομολογήσει ότι «αληθώς ο άνθρωπος ούτος ήτο ο Υιός του Θεού».
Ο θάνατος του Χριστού ήταν το μεγαλύτερο κατόρθωμα που ποτέ επετεύχθη σ’ αυτόν τον κόσμο. Η επιρροή και το αποτέλεσμα Του φθάνει τα έσχατα μέρη του ουρανού και της γης και της κολάσεως. Όπως το αποκορύφωμα της ανθρώπινης αμαρτίας και αποτυχία φαίνεται στο σταυρό σταυρώνοντας τον Κύριο της δόξης έτσι ο μέγιστος θρίαμβος του Χριστού έχει έλθει δια του  Σταυρού Του. εναντίον τίνος ήταν αυτή η νίκη και ο θρίαμβος;

1/. Ένας θρίαμβος εναντίον του Νόμου.
« Εξαλείψεως το καθ’ ημών χειρόγραφον συνιστάμενον εις διατάγματα το οποίον ήτο εναντίον εις ημάς και αφήρεσαν αυτό εκ του μέσου προσηλώσας αυτό επί του σταυρού». (Κολοσσαείς β:14).
‘Ότι ήταν καρφωμένο στο Σταυρό Του ήταν συνταυτισμένο με αυτόν τον θάνατο Του. ο Νόμος με τη δικαιοσύνη του και τις αδιάκοπες απαιτήσεις του ήταν εξ’ ολοκλήρου εναντίον μας λόγω των παραβάσεων μας και της αμαρτίας μας. Αυτός που έφερε τις αμαρτίες μας στο σώμα Του καρφώνοντας το Νόμο στο Σταυρό Του έκαμε συνδιαλλαγή= (συμφιλίωσε) δια της θυσίας Του καθαρίζοντας και την αμαρτία και το Νόμο που ήσαν εμπόδια στο δρόμο της προσεγγίσεως μας με τον Θεόν. Ο ηθικός Νόμος σαν ένας τρόπος ζωής έχει διαγραφή δια του θανάτου του Χριστού. Δεν υπάρχει πλέον τώρα δρόμος για τον ουρανό κατ’ αυτόν τον τρόπο «διότι εξ’ έργων νόμου δεν θέλει δικαιωθεί ουδεμία σαρξ ενώπιον αυτού»
(Ρωμαίους γ:20).
«γιατί με τα έργα που επιβάλλει ο νόμος κανένας δεν μπορεί να δικαιωθεί.  Το μόνο που καταφέρνει με το νόμο είναι να συνειδητοποιήσει τη δύναμη της αμαρτίας».
Ιωάννης ιδ:20 «Εγώ είμαι η οδός ουδείς έρχεται προς τον Πατέρα ειμί δι’ Εμου». Ο θάνατος του Χριστού είναι ο θρίαμβος Του για μας επί του παραβιασμένου Νόμου
2/. Ένας θρίαμβος εναντίον της αμαρτίας.
«Ο Χριστός εφανερώθει άπαξ εις το τέλος των αιώνων δια να αθετήσει την αμαρτίαν δια της θυσίας Εαυτού»
(Εβραίους θ:26). Οι αμαρτίες μας όπως και ο Νόμος καρφώθηκαν πάνω στο Σταυρό Του για να αθετηθούν ως νεκρά πράγματα. «Το δε κέντρον του θανάτου είναι η αμαρτία  και η δύναμις της αμαρτίας ο Νόμος αλλά χάρις εις τον Θεόν Όστις δίδει εις ημάς την νίκην δια του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού»

(Α΄ Κορινθίους ιε:26-57). Δεν πρέπει να σκεπτόμαστε για την αμαρτία αυτή για την οποία ο Χριστός απέθανε σαν κάτι το εξωτερικό και μακριά από μας. Αυτό είναι το βδελυρό εκείνο πράγμα στην καρδιά σου και στην καρδιά μου που μας κάνει ακατάλληλους για την κοινωνία μας με τον Θεό και κάνει τον χριστό να είναι τόσο μακριά και άγνωστος στην ψυχή. 

Αυτός απέθανε για τις αμαρτίες μας ώστε εμείς καθημερινώς να θριαμβεύουμε εναντίον της δυνάμεως της αμαρτίας.  Εάν η αμαρτία κατά κάποιον τρόπο μας εξουσιάζει αυτό είναι μια θετική ένδειξης ότι ο Σταυρός του Χριστού δεν έχει την πρέπουσα θέση μέσα στη ζωή μας διότι η παρουσία Του σημαίνει νίκη κατά της αμαρτίας.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ