14--2--2017-----03--ΤΥΧΙΚΟΣ-ΜΑΙΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2001



03
Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι ο Θεός γνωρίζει τα πάντα, όπως επίσης και ότι είναι δυνατός να ρυθμίζει ως και τις παραμικρές λεπτομέρειες στη ζωή των ανθρώπων, όταν και εφόσον το κρίνει απαραίτητο. Όμως ο Χριστός λέει ότι οι οπαδοί Του θα μπορούσαν και να πεθάνουν ακόμη για χάρη του ονόματός Του. Όχι μόνο δεν τους εξασφαλίζει μακροημέρευση και καλοπέραση, αλλά τους προειδοποιεί ότι, αφού προηγούμενα θα είναι "μισούμενοι υπό πάντων διά το όνομά μου" (εδ. 22), τελικά μπορεί και να τους θανατώσουν? "Θα σας σκοτώσουν", τους λέει, όμως "μην φοβηθείτε γιΆ αυτό, επειδή ο Θεός έχει τον τρόπο να σας χαρίσει μιαν άλλη ζωή η οποία έχει και την πραγματική αξία".
ΤΟ ΚΟΜΜΑΤ-ΙΕΠΑΝΩ ΣΥΝΔΕΕΙ ΤΟ-ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ Νο-02

Μάλιστα ο Κύριος επισφραγίζει τα παραπάνω λόγια Του με τη ρητή δήλωση ότι ο πιστός που αξίζει δεν είναι εκείνος που θα καλοπερνάει σΆ αυτή τη ζωή, αλλά εκείνος που θα Τον ομολογεί "έμπροσθεν των ανθρώπων". Με δεδομένη την εχθρότητα των ανθρώπων, λοιπόν, ο πιστός που αξίζει δεν είναι εκείνος που καλοπερνά αλλά εκείνος που έχοντας δώσει τη μαρτυρία του Χριστού και αντιμετωπίσει τις συνέπειες, θα αξιωθεί της υπόσχεσης του Κυρίου: "θέλω ομολογήσει και εγώ αυτόν έμπροσθεν του Πατρός μου του εν ουρανοίς".

Τι έγινε με τον πρωτομάρτυρα Στέφανο, όταν τον έλιωσαν με τις πέτρες (Πράξ. 7/ζ/59); Τι έγινε με τον απόστολο Ιάκωβο, όταν ο Ηρώδης "εφόνευσε διά μαχαίρας" (12/ιβ/2); Τι έγινε με τον απόστολο Παύλο, όταν στα Λύστρα τον λιθοβόλησαν και τον έσυραν "έξω της πόλεως, νομίσαντες ότι απέθανεν" (14/ιδ/19); Τι έγινε με τους υπόλοιπους Απόστολους και όλους τους μάρτυρες των διωγμών ενάντια στους χριστιανούς ανά τους αιώνες^ όλους εκείνους που σφαγιάστηκαν "διά τον λόγον του Θεού, και διά την μαρτυρίαν την οποίαν είχον" (Αποκ. 6/ς/9);

Πόσο ανόητοι είμαστε όταν παρερμηνεύουμε τις Γραφές για να ταιριάζουν στις δικές μας επιθυμίες!.. Κι ας μην ξεχνούμε ότι παρόλο που ο Θεός έσωσε τον Δανιήλ από το στόμα των λεόντων και τους τρεις παίδες από τη φλόγα του καμινιού, δεν έκανε το ίδιο για πολλές χιλιάδες χριστιανών που τους έφαγαν τα λιοντάρια στα στάδια της Ρώμης και κάηκαν για την πίστη τους σε όλους τους αιώνες μέχρι και σήμερα! Δεν ήταν μετρημένες οι τρίχες όλων των παραπάνω ηρώων της πίστης; Τους λησμόνησε ο Θεός ή δεν είχαν αρκετή πίστη για να γλυτώσουν; Μη γένοιτο! Αλλά όποιος προσπαθεί να εφαρμόσει το μέτρημα των τριχών σΆ αυτή τη ζωή, ματαίως αγωνίζεται, επειδή δεν ήταν αυτό που υποσχέθηκε ο Χριστός.

Το πόσο αγαπώ τα κατσίκια όπως και τα γαϊδουράκιαδιότι από παιδί έζησα στο χωριό 
μαζί τους.  βλέποντας τα στα δεντρά θυμούμαι τα δικά μας πάνω στα κεραμιδιά του σπιτιού μας που ανέβαιναν. Είναι ζώα που δένονται πολύ με το αφεντικό τους.


Ο Χριστός δήλωσε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο: "Μη νομίσητε ότι ήλθον να βάλω ειρήνην επί την γην^ δεν ήλθον να βάλω ειρήνην, αλλά μάχαιραν" και πρόσθεσε, "Όστις εύρη την ζωήν αυτού, θέλει απολέσει αυτήν^ και όστις απολέση την ζωήν αυτού διΆ εμέ, θέλει ευρεί αυτήν" (Ματθ. 10/ι/34,39).

Με άλλα λόγια, όποιος καλοπερνάει σΆ αυτή τη ζωή ας αναρωτηθεί πολύ σοβαρά για την γνησιότητα και την αξία τηςπίστης του.


Μη λησμονούμε τις ευθύνες μας

Ωστόσο, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και μια άλλη παράμετρο και να κατανοήσουμε ότι, αντί να θεωρούμε υπεύθυνο για οτιδήποτε αρνητικό συμβαίνει σΆ αυτή τη ζωή τον Θεό ή τον Διάβολο, ν' αντιληφθούμε ότι τα περισσότερα γεγονότα -εκτός συγκεκριμένων εξαιρέσεων- ακολουθούν φυσικούς νόμους που έχουν τεθεί από την αρχή της δημιουργίας.

Αν, συνεπώς, κάποιο παιδί γεννιέται σήμερα με κάποια κληρονομική ασθένεια, δεν είναι ανάγκη ούτε ορθό να την αποδίδουμε στον Θεό ή τον Διάβολο. Γιατί θα πρέπει "ν' ανακαλύψουμε" κάτι υπερφυσικό εκεί όπου γνωρίζουμε τους νόμους της κληρονομικότητας και μπορούμε με μαθηματική ακρίβεια να εξηγήσουμε τα γεγονότα;
 

Αν κάποιος οδηγεί υπό την επήρεια οινοπνεύματος, γιατί θα πρέπει να ψάχνουμε τον Διάβολο πίσω από το πιθανότατο ατύχημα; Ακόμη και όταν δεν έχει πιει τόσο πολύ ώστε να είναι μεθυσμένος με την κυριολεξία της λέξης, είναι βέβαιο ότι η οδήγησή του θα είναι επικίνδυνη, καθώς περιορίζεται η ικανότητα ορθής αντίδρασης σε μια δύσκολη συνθήκη οδήγησης - κι αυτό το λάθος δυστυχώς το κάνουν και πολλοί χριστιανοί οδηγοί. Αν συνεπώς επακολουθήσει κάποια σύγκρουση, δεν θα φταίει ούτε ο Θεός ούτε ο Διάβολος αλλά η ανθρώπινη απερισκεψία.



……………