21--ΚΑΙ 22—2—2017—---ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ- ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ---13-----Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ--


21—2—2017—ΤΡΙΤΗ
Ο  ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ( Υπό Ανδρέα Τσαγκαλίδη
12
ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

«και δι’ αυτού να συνδιαλλάξει τα πάντα προς εαυτόν ειρηνοποιήσας δια του αίματος του Σταυρού αυτού»(Κολοσσαείς α:20).
Μια από τις πλέον θαυμάσιες εκθέσεις σε ολόκληρη τη Γραφή σχετικά με τον μοναδικό χαρακτήρα του Κυρίου Ιησού Χριστού βρίσκεται στο πρώτο κεφάλαιο της προς Κολοσσαείς επιστολής και στα εδάφια αυτά θα δεις ότι αρχίζουν και τελειώνουν με μια παραπομπή στο απολυτρωτικό αίμα του Σταυρού του Χριστού σαν να ήταν η βάσις της ενδόξου
προεξοχής Του.

Η αμαρτία και ο θάνατος συνεδέθησαν μαζί σαν αιτία και αποτέλεσμα από την πρώτη αρχή. «Εν τη ημέρα καθ’ ην φάγης θέλεις εξάπαντος αποθάνει». Όταν ο Αδάμ αμάρτησε ο θάνατος αμέσως έγινε φανερός στην αναζήτηση να κρύψει τον εαυτόν του από την παρουσία του Θεού. Επίσης η αμαρτία του Κάϊν τον οδήγησε μακριά από την παρουσία του Θεού. Ο μισθός της αμαρτίας είναι θάνατος. Εκείνοι που δεν συμφιλιώθηκαν με τον Θεό δια του θανάτου του Υιού Του παρουσιάζονται ως νεκροί ενώ είναι ζωντανοί.
Υπάρχουν δύο ζωτικές και σπουδαίες ερωτήσεις σχετικά με την άποψη αυτή του Σταυρού στις οποίες θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε.

α/. Τι σημαίνει το αίμα του Σταυρού Αυτού;  
Το αίμα του Σταυρού αυτού πρέπει να διακριθεί από το αίμα κάθε άλλου Σταυρού. Το αίμα εκείνων που σταυρώθηκαν με τον Χριστό δεν αξίζει τίποτα. Και αν ακόμα το αίμα ολοκλήρου της ανθρωπότητας θα μπορούσε να χυθεί επάνω σε ένα Σταυρό δεν θα μπορούσε να κάνει ούτε ένα εξιλασμό ενώπιον του Θεού. Η έμφασης δεν  πρέπει να τεθεί τόσο επάνω στο Σταυρό όσο το γεγονός ότι αυτός ήταν δικός Του σταυρός και ότι ήταν στην αγία ενανθρώπιση Του στη θεία Του αξιοπρέπεια δόξα και τιμή εσταυρώθει εκεί. «η ζωή είναι εις το αίμα και τι ζωή ήταν αυτή! Όλη η πολυτιμότης και αμέτρητη αξία και της ζωής του Θεού αντιπροσωπεύεται εδώ στο αίμα του Χριστού. Η έκχυσης του αίματος Αυτού επάνω στο Σταυρό ήταν η έκχυσης της ψυχής Του με όλη την άπειρη αξία της καθαρότητας αγάπης και δυνάμεως. Αυτός έδωσε τον εαυτό Του για μας. 

Αυτό λέγεται εύκολα. Αλλά που μπορούν πεπερασμένα μυαλά να συλλάβουν όλα εκείνα που ο εαυτός Του σημαίνει στα μάτια και στην καρδιά του Θεού; Μόνον ο Αιώνιος Πατήρ μπορεί να εννοήσει πλήρως και να εκτιμήσει την αξία της ψυχής του Αιωνίου Υιού.
Το αίμα του Χριστού που εχύθη για τις αμαρτίες μας είναι όλο εκείνο που ο Χριστός είναι ενώπιον του Θεού χάριν ημών. Ποιος θα τολμήσει να πει πως η τιμή δεν ήταν αρκετή;          
 Δεν έχει σημασία η αξία που εμείς δίδαμε στο Αίμα του
Σταυρού Του αλλά η αξία που ο Θεός δίδει.
Η επόμενη ερώτησης είναι:

β/. Το αίμα του Σταυρού Του τι μας εξασφαλίζει;
Αυτό έθεσε την βάση δια της οποίας ο Θεός μπορεί δικαίως να δικαιώσει τον ασεβή. Άνοιξε ένα αυλάκι δια του οποίου το σωτήριο έλεος του Θεού μπορεί να ρέει χαρμόσυνα ως τα έσχατα μέρη της γης και τα έσχατα βάθη της ανθρώπινης ανάγκης. Δια του αίματος του Σταυρού Του υπάρχει:
1/. Εξιλέωσης. «Και Αυτός είναι ιλασμός περί των αμαρτιών ημών και ουχί μόνον περί των ημετέρων αλλά και περί όλου του κόσμου».(Α΄ Ιωάννης β:2). Ήταν  αναμφιβόλως στην τιμή της θυσίας της ζωής που ο Θεός στην αρχή έντυσε τον Αδάμ και την Εύα με το δέρμα του ζώου. Τώρα στην τιμή της ζωής του Υιού υπάρχει ένα ταιριαστό κάλυμμα προσφερόμενο σε κάθε παιδί του Αδάμ. Το κάλυμμα που προμηθεύει δια του αίματος του Χριστού ήταν αρκετά μακρύ και φαρδύ ώστε να σκεπάσει τις αμαρτίες ολόκληρου του  κόσμου.»Ο κρύπτων τας αμαρτίας αυτού δεν θέλει ευοδωθεί». 

Κανένα σκέπασμα κατασκευασμένο από άνθρωπο δεν είναι αρκετά μακρύ και δυνατό να αποκρύψει την ασυγχώρητη αμαρτία από το μάτι εκείνου ο Οποίος ως κριτής όλης της γης θα καθίσει επί του μεγάλου λευκού θρόνου.
2/. Απολύτρωσης: το αίμα του Χριστού δεν είναι μόνο ένα σκέπασμα της αμαρτίας αλλά είναι επίσης  μια εξαγοραστική τιμή που επληρώθη για τον αμαρτωλό. Κοίταξε πως το τοποθετεί οΠέτρος: «Εξεύροντες  ότι δεν ελυτρώθητε από της ματαίας πατροπαραδότου διαγωγής υμών δια φθαρτών αργυρίου ή χρυσίου αλλά δια του τιμίου αίματος του Χριστού» (Α΄ Πέτρου α:18). Ο μέγας Θεός και Σωτήρας μας λέγει ο Παύλος  γράφοντας προς τον Τίτοέδωκε τον Εαυτόν Του για μας για να μας εξαγοράσει από κάθε ανομία( Τίτος β:14 ). Δεν υπάρχει Εκκλησία του Θεού χωρίς το απολυτρωτικό αίμα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού (Πράξεις κ: 28).

Το να απορρίπτεις την απολυτρωτική δύναμη του εκχυθέντος αίματος του Χριστού είναι σαν να απορρίπτεις την ύπαρξη της Εκκλησίας ως ενός κεκλιμένου λαού γι’  Αυτόν.
«Δεν ανήκετε εις εαυτούς δια τιμής ηγοράσθητε» είναι αλήθεια για κάθε έναν που είναι παιδί του Θεού δια της χάρητος. Η αμαρτία δεν ένα χρέος αλλά είναι ένα έγκλημα για το οποίο ο Χριστός έγινε κατάρα. Το αίμα Του χύθηκε όχι για να πληρώσει το χρέος της αμαρτίας αλλά για να εξαλείψει την αμαρτία και να απολυτρώσει τον αμαρτωλό από όλες τις ανομίες του. η τιμή ήταν ο Εαυτός Του και είναι ικανή στον υπολογισμό του Θεού για τις αμαρτίες όλου του κόσμου. Αγαπητέ μου φίλε έχεις απαιτήσει δια πίστεως την ελευθερία αυτή που αγοράσθηκε για σένα δια του αίματος του Σταυρού Του;
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ-
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΓ. ΓΡΑΦΗΣ ΣΠΥΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
22—2—2017—ΤΕΤΑΡΤΗ
Ο  ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ( Υπό Ανδρέα Τσαγκαλίδη
13
3/. Συγχώρησης.
Το αίμα του Χριστού δεν μας προμηθεύει μόνο το σκέπασμα της αμαρτίας (όπως το ιλαστήριο κάλυπτε τις πλάκες του παραβιασμένου Νόμου) ούτε μόνο μία τιμή ικανή να λυτρώσει τον αμαρτωλό αλλά μας προμηθεύει επίσης και την συγχώρηση των αμαρτιών. «Δια του Οποίου έχομεν την απολύτρωσιν δια του αίματος Αυτού την άφεση των αμαρτημάτων». (Εφεσίους α:7).
Αυτός εφανερώθη για να σηκώσει τις αμαρτίες μας. Εσήκωσε τις αμαρτίες μας στο σώμα Του επάνω στο ξύλο και στο καταραμένο εκείνο ξύλο ένας θάνατος ισοδύναμος με την αμαρτία απέθανε.

Ο μισθός της αμαρτίας του κόσμου ήταν ο θάνατος του Υιού του Θεού. Και επειδή ο μισθός της αμαρτίας επληρώθη η αμαρτία δεν έχει καμιά κυριότητα επάνω μας. «Πας ο πιστεύων δικαιούται». ( Πράξεις ιγ:39) το αίμα του Σταυρού του Χριστού είναι το επίπεδο της πλήρους και αιωνίου συγχωρήσεως του Θεού. Η ελευθερία και η πληρότητα της συγχωρήσεως αυτής εξαρτώνται από την ελευθερία και την πληρότητα της θυσίας του Χριστού. Όχι από προσπάθειες και τα έργα μας αλλά από το έλεος και την χάρη του Θεού.
4/. Καθαρότης. Τόσο τέλειο και θαυμαστό είναι το έργο αυτό της χάριτος για μας ώστε η μίανσης που επροξενείτο με την πράξη των αμαρτιών που ήδη συγχωρήθηκαν τώρα θα έχει ως αποτέλεσμα τον καθαρισμό.

 Το αίμα των τράγων και των ταύρων και η σποδός της δαμάλεως—οι σκιές εκείνες του αίματος του Χριστού—μπορούσε μόνο να φέρουν τελετουργικό καθαρισμό αλλά «πόσο περισσότερον το αίμα του Χριστού (ο οποίος ενεδυναμώθη υπό του αιωνίου Πνεύματος να προσφέρει τον Εαυτό Του στον Θεό) θέλει καθαρίσει την συνείδηση σας από νεκρών έργων». (Εβραίους θ:14). Ο καθαρισμός αυτός είναι απαραίτητος για να υπηρετήσομε τον ζώντα Θεόν. «οι καθαροί την καρδίαν θέλουσιν ιδεί τον Θεόν». Λυτρωθήκαμε για να είμεθα ένας καθαρισμένος λαός γι’ Αυτόν ζηλωταί καλών έργων.
Αλλά πως θα διατηρηθούμε μέσα στην καθαρότητα αυτή για να είμεθα κατάλληλοι για την υπηρεσία του  Κυρίου; η απάντηση μας δίδεται στην ( Α΄ Επιστολή του Ιωάννου α:7)

 «Εάν περιπατώμεν εν τω φωτί καθώς Αυτός είναι εν τω φωτί έχομεν κοινωνίαν μετ’ αλλήλων και το αίμα του Ιησού Χριστού του Υιού Αυτού καθαρίζει ημάς από πάσης αμαρτίας».
Ενώ περιπατούμε στο φως της παρουσίας Του το αίμα του Χριστού καθαρίζει συνεχώς καθαρίζει συνεχώς κάθε αμαρτία η οποία θα διέκοπτε την κοινωνία μας μετ’ αλλήλων και θα μας παρεμπόδιζε να εργασθούμε γι’ Αυτόν.
5/. Ειρήνη. Αυτή δεν είναι μια ειρήνη που έγινε με τον Θεόν αλλά μια ειρήνη που ο Θεός έκαμε «ειρηνοποιήσας δια του αίματος του σταυρού αυτού». Ο μεγάλος αγώνας μεταξύ της αμαρτίας του ανθρώπου και της δικαιοσύνης του Θεού τελείωσε επάνω στο Σταυρό όσον αφορά τον λυτρωμένο. Αυτή είναι η ειρήνη με τιμή. Αιωνία τιμή στην άπειρη σοφία και αγάπη του Πατρός και στην άπειρη συγκατάβαση και χάρη του Υιού. Ο Σταυρός του Χριστού είναι μια τέτοια υπερχειλίζουσα αποκάλυψης της αγαθότητας του Θεού που έχομε αλλά για να την απολαύσουμε πρέπει να μετανοήσουμε και να προχωρήσουμε τελείως τον εαυτό μας μία ειρήνη «την οποία ο κόσμος δεν δύναται να δώσει». «Αυτός είναι η ειρήνη ημών».

6/.  Εγγύτης. «Τώρα όμως δια του Ιησού Χριστού σεις οι ποτέ όντες μακράν εγίνατε πλησίον δια του αίματος του Χριστού». Η αμαρτία δεν είναι μόνο «ακαθαρσία» η οποία μας η οποία μας κάνει ακατάλληλους για την παρουσία του Θεού αλλά είναι και «παράβασης» και αποστασία η οποία τραβά την ψυχή μακριά από τον Θεό. Ότι κάνει η αμαρτία το αίμα του Χριστού τα καταστρέφει. Η αγάπη της αμαρτίας μας οδηγεί μακριά από τον Θεό η δε αγάπη για τον Χριστό που έγινε θυσία για την αμαρτία μας –μας φέρει κοντά στον Θεό. Το να έχεις σχέσεις με τον θάνατο του Χριστού αυτό θα σε φέρει κοντά στον Θεό. Αυτή είναι η εγγύτης ενός τέκνου γεννημένου στην οικογένεια του Θεού που βρήκε τον τόπο της αναπαύσεως στους βραχίονας  της αιωνίου αγάπης Του. 

Όπως το φως εξαλείφει τα σκοτάδια έτσι και το αίμα του Χριστού εξαλείφει τις αποστάσεις.
7/. Ελευθερία. Αφού οι αμαρτίες μας και οι ανομίες μας δεν θα μνημονευθούν πλέον θα έχομε παρρησία να «εισέλθωμεν εις τα άγια δια του αίματος του Ιησού  δια νέας και ζώσης οδού την οποίαν καθιέρωσεν εις ημάς δια του καταπετάσματος τουτέστι της σαρκός αυτού». (Εβραίους ι:17—20). Το μεγαλύτερο προνόμιο μας στη γη είναι να εισερχώμεθα με παρρησία στα άγια. Αυτό ήταν η μεγαλύτερη πράξης την οποία ο Αρχιερεύς έκανε στη μεγάλη ημέρα του εξιλασμού. Η ελευθερία αυτή της εισόδου μας στο μέρος της παρουσίας του Θεού ο οποίος είναι ο Αγιότερος όλων είναι η στεφανωμένη Νίκη του Σταυρού. Δια του Αίματος του Ιησού η ενοχή της αμαρτίας μας εξαλείφθηκε και το μίασμα της αμαρτίας καθαρίστηκε από την ψυχή μας και έτσι μπορούμε να πλησιάσουμε τον Θεό με πίστη και εμπιστοσύνη (Εφεσίους γ:12). 

Η ελευθερία αυτή της εισόδου μας στα άγια είναι το μυστικό και η πηγή της ελευθερίας στην υπηρεσία μας. «Ας πλησιάζωμεν λοιπόν μετά παρρησίας εις τον θρόνο της χάρητος δια να λάβωμεν έλεος και να εύρωμεν χάριν προς βοήθειαν εν καιρώ χρείας».( Εβραίους δ:16).Εκείνοι που πηγαίνουν με παρρησία στο θρόνο της χάρητος θα πάνε με παρρησία στο έργο του Κυρίου. Επωφελούμαστε άραγε από την Αιματοαγορασμένη αυτή ελευθερία;
Στις ημέρες της δουλείας ένα φτωχό πλάσμα βρέθηκε στον Καναδά. Καθώς το τραίνο περνούσε μέσα από το Τορόντο μια άλλη ελευθερωμένη σκλάβα τον είδε ταπεινωμένο σε μια γωνιά
ηθικά φοβισμένο μήπως κάποιος έμπορος σκλάβων τον συλλάβη.

-Τζων είσαι ανόητος του είπε εκείνη. Γιατί είσαι τόσο φοβισμένος; Έχεις αποτινάξει τα δεσμά της σκλαβιάς. Είσαι ένας ελεύθερος άνθρωπος σε ελεύθερο έδαφος. Δόξασε το Θεό Τζων!
-Αγαπητή ψυχή και συ είσαι ένας ελεύθερος άνθρωπος σε ελεύθερο έδαφος. Πάρε την ελευθερία σου  που ο Χριστός έχει εξαγοράσει για σένα. Δόξασε τον Κύριο.



ΣΥΝΕΧΙΖ