18-1-2021--Μέρος Πέμπτον και εκτον

ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου
Κεφαλαίο 10ον

Ο Διάβολος
Απ’ την αρχή της πορείας του έργου της λυτρώσεως ο διάβολος (εχθρός)υπήρξε μόνιμος εχθρός του Θεού

Ο άνθρωπος πρέπει να γνωρίσει τι η Βίβλος διδάσκει ως προς τον εχθρό αυτό της ψυχής του εάν θέλει να εξηγήσει τις ανώμαλες συνθήκες που τον περιβάλλουν και να αποκρούσει νικηφόρα τις επιθέσεις του.

  Τρεις πλανημένες αντιλήψεις που ο διάβολος έχει εμπνεύσει στους ανθρώπους προς το συμφέρον του είναι οι εξής: η πρώτη είναι αρκετά διαδεδομένη πίστης ότι δεν υπάρχει προσωπικός
Διάβολος. Η Δευτέρα είναι εκείνη που διδάσκει ότι ο διάβολος είναι ένα  φανταστικό δημιούργημα με μεγάλα αυτιά και απαίσια όψη κάτι παρόμοιο με τα κακοποιά πνεύματα του Μίλτωνος.    Η δε Τρίτη είναι ότι αποκλειστικός τόπος διαμονής του διαβόλου είναι η κόλασης. Καμιά από τις απόψεις αυτές δεν ευσταθεί σύμφωνα με την διδασκαλία των Γραφών. Το να αγνοήσει κάποιος ή να υποτιμήσει τη δύναμη του διαβόλου είναι σαν να παραχωρείται στα χέρια του και στα τεχνάσματα του.

Α΄ Οι Βιβλικοί Χαρακτηρισμοί Του Διαβόλου.
  Ο εχθρός του Θεού χαρακτηρίζεται μέσα στη Βίβλο με διάφορα ονόματα. Ότι είναι :
30 Δεν θέλω πλέον λαλήσει πολλά μεθ' υμών· διότι έρχεται ο άρχων του κόσμου τούτου· και δεν έχει ουδέν εν εμοί.
Ιωάννης 14
30 Δεν θα μιλήσω πολλά πλέον μαζί σας· επειδή, έρχεται ο άρχοντας τούτου τού κόσμου, και δεν έχει τίποτε μέσα σε μένα.
4 των οποίων απίστων όντων ο Θεός του κόσμου τούτου ετύφλωσε τον νούν, διά να μη επιλάμψη εις αυτούς ο φωτισμός του ευαγγελίου της δόξης του Χριστού, όστις είναι εικών του Θεού.
Κορινθίους Β' 4
4 στους οποίους, καθώς είναι άπιστοι, ο θεός τούτου τού κόσμου τύφλωσε τον νου, για να μη λάμψει επάνω σ' αυτούς ο φωτισμός τού ευαγγελίου τής δόξας τού Χριστού, που είναι εικόνα τού Θεού.
……

8 Εγκρατεύθητε, αγρυπνήσατε· διότι ο αντίδικός σας διάβολος ως λέων ωρυόμενος περιέρχεται ζητών τίνα να καταπίη·
Πέτρου Α' 5
8 Εγκρατευθείτε, αγρυπνήστε· επειδή, ο αντίδικός σας ο διάβολος περιτριγυρίζει, σαν ωρυόμενο λιοντάρι, ζητώντας ποιον να καταπιεί.
……
2 Και επίασε τον δράκοντα, τον όφιν τον αρχαίον, όστις είναι Διάβολος και Σατανάς, και έδεσεν αυτόν χίλια έτη,
Αποκάλυψις 20
2 Και έπιασε τον δράκοντα, το αρχαίο φίδι, που είναι διάβολος και σατανάς· και τον έδεσε για 1.000 χρόνια.
……

Β΄ η προέλευσης του διαβόλου
Δύο τουλάχιστον της Γραφής μιλούν για την προέλευση του Σατανά και περιγράφουν τα της πτώσεως του απ’ τον ουρανό.
1/. Ιεζεκιήλ 28:11-19
11 Και έγινε σε μένα λόγος τού Κυρίου, λέγοντας:
12 Γιε ανθρώπου, ανάλαβε θρήνον ενάντια στον βασιλιά τής Τύρου, και πες του: Έτσι λέει ο Κύριος ο Θεός:
Εσύ επισφράγισες τα πάντα, είσαι γεμάτος σοφία, και τέλειος σε ωραιότητα.
13 Στάθηκες στην Εδέμ, στον παράδεισο του Θεού·
Ήσουν περισκεπασμένος από κάθε πολύτιμη πέτρα,
Από σάρδιο, τοπάζιο, και διαμάντι, βηρύλλιο, όνυχα, και ίασπη, σάπφειρο, σμάραγδο και άνθρακα, και χρυσάφι·
Η υπηρεσία των τυμπάνων σου και των αυλών σου ήταν ετοιμασμένη για σένα, κατά την ημέρα που κτίστηκες.
14 Ήσουν χρισμένο χερούβ, για να επισκιάζεις· και εγώ σε έστησα·

Ήσουν στο άγιο βουνό τού Θεού· περπατούσες ανάμεσα σε πύρινες πέτρες.
15 Ήσουν τέλειος στους δρόμους σου, από την ημέρα που κτίστηκες, μέχρις ότου βρέθηκε μέσα σε σένα αδικία.
16 Από το πλήθος τού εμπορίου σου γέμισαν το εσωτερικό σου από ανομία, και αμάρτησες·
Γι' αυτό, θα σε απορρίψω από το βουνό τού Θεού ως βέβηλον· και θα σε οδηγήσω μέσα από τις πύρινες πέτρες σε απώλεια, χερούβ που επισκιάζεις.
17 Η καρδιά σου υψώθηκε, εξαιτίας τής ωραιότητάς σου· έφθειρες τη σοφία σου, εξαιτίας τής λαμπρότητάς σου·
Θα σε ρίξω καταγής· θα σε εκθέσω μπροστά στους βασιλιάδες, για να βλέπουν σε σένα.
18 Βεβήλωσες τα ιερά σου εξαιτίας τού πλήθους των αμαρτιών σου, εξαιτίας των αδικιών τού εμπορίου σου·
Γι' αυτό, θα βγάλω φωτιά από ανάμεσά σου, η οποία θα σε καταφάει·

Και θα σε κάνω στάχτη επάνω στη γη, μπροστά σε όλους εκείνους, που σε βλέπουν.
19 Όλοι εκείνοι που σε γνωρίζουν ανάμεσα στους λαούς, θα εκπλαγούν για σένα·
Θα είσαι φρίκη, και δεν θα υπάρξεις μέχρι τον αιώνα.
…….
Αυτά τα λόγια αφορούν τον βασιλέα της Τύρου πρώτον ως ένα , ιστορικό πρόσωπο, και δεύτερον ως έναν τύπο διαβόλου απ΄ την αρχική του κατάσταση μέχρι τη στιγμή της εκδιώξεως του απ’ την παρουσία του Θεού.
«Κεχρισμένον χερούβ» (γυρίζει στην προφητεία ενώ μιλά για τον βασιλιά της Τύρου)
……………………
14 Ήσουν χρισμένο χερούβ, για να επισκιάζεις· και εγώ σε έστησα·
15 Ήσουν τέλειος στους δρόμους σου, από την ημέρα που κτίστηκες, μέχρις ότου βρέθηκε μέσα σε σένα αδικία.
17 Η καρδιά σου υψώθηκε, εξαιτίας τής ωραιότητάς σου· έφθειρες τη σοφία σου, εξαιτίας τής λαμπρότητάς σου·
Θα σε ρίξω καταγής· θα σε εκθέσω μπροστά στους βασιλιάδες, για να βλέπουν σε σένα.
…….

Ο διάβολος ήταν από δημιουργίας ένα δημιούργημα σοφίας κάλλους και τελειότητας. Εξ’ αιτίας της περηφάνιας του ξέπεσε της αρχικής του θέσεως. Ως άρχων και θεός του αιώνος τούτου είναι υπερβολικά απασχολημένος στο να εναντιώνεται στουε σκοπούς του Θεού.
2/. Ησαϊας 14:12-15
12 πώς έπεσες από τον ουρανό, Εωσφόρε, γιε τής αυγής! Συντρίφτηκες καταγής, εσύ που καταπατούσες τα έθνη!
13 Εσύ έλεγες στην καρδιά σου: «Θα ανέβω στον ουρανό, θα υψώσω τον θρόνο μου πιο πάνω από τα αστέρια τού Θεού·
και θα καθίσω επάνω στο βουνό τής σύναξης, προς τα μέρη τού βορρά·
14 θα ανέβω επάνω στα ύψη των σύννεφων· θα είμαι όμοιος με τον Ύψιστο».
15 Όμως, θα κατέβεις στον άδη, στα βάθη τού λάκκου.
……..

Εδώ  περιγράφεται η πτώσης του Εωσφόρου.(παρατήρησε την επί πέντε συνεχείς φορές επανάληψη της λέξεως «θα» στα εδάφια 13και 14).
Το χερούβ ανύψωσε την καρδιά του σε εγωιστική αντίθεση προς τον Θεό και τιμωρήθηκε για την ανταρσία του αυτή.
……
«12 πως έπεσες εκ του ουρανού, Εωσφόρε, υιέ της αυγής· συνετρίφθης κατά γης, συ ο καταπατών τα έθνη».
Ησαϊας 14:12-15
12 πώς έπεσες από τον ουρανό, Εωσφόρε, γιε τής αυγής! Συντρίφτηκες καταγής, εσύ που καταπατούσες τα έθνη!
Δεν αποτελεί μία αναπαράσταση του γεγονότος αυτού η φράσης του Κυρίου μας:
«18 Είπε δε προς αυτούς· Εθεώρουν τον Σατανάν ως αστραπήν εκ του ουρανού πεσόντα».
Λουκάς 10
18 Και τους είπε: Έβλεπα τον σατανά που έπεσε από τον ουρανό σαν αστραπή

Επίσης
«12 Διά τούτο ευφραίνεσθε οι ουρανοί και οι κατοικούντες εν αυτοίς· ουαί εις τους κατοικούντας την γην και την θάλασσαν, διότι κατέβη ο διάβολος εις εσάς έχων θυμόν μέγαν, επειδή γνωρίζει ότι ολίγον καιρόν έχει».
Αποκάλυψης 12:7-9
12 Γι' αυτό, ευφραίνεστε, οι ουρανοί, και εκείνοι που κατοικείτε μέσα σ' αυτούς. Αλλοίμονο σ' αυτούς που κατοικούν στη γη και στη θάλασσα, επειδή ο διάβολος κατέβηκε σε σας έχοντας μεγάλον θυμό, δεδομένου ότι γνωρίζει πως έχει λίγο καιρό.

………………………….
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου
38 
 Συνέχεια Κεφάλαιο 10
      Γ΄ ο χαρακτήρας του διαβόλου
1/. Ο Σατανάς είναι ισχυρός εχθρός του Κυρίου μας
Η πάλη μας:
«12 διότι δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου· εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις».
Εφεσίους 6
12 επειδή, η πάλη μας δεν είναι ενάντια σε αίμα και σάρκα, αλλά ενάντια στις αρχές, ενάντια στις εξουσίες, ενάντια στους κοσμοκράτορες του σκότους τούτου τού αιώνα, ενάντια στα πνεύματα της πονηρίας στα επουράνια.

….
Ο διάβολος έχει αόρατους βοηθούς. Ο Βεελζεβούλ όπως κάπου τον ονομάζει η Γραφή είναι ο «άρχων των δαιμονίων»
«15 Τινές όμως εξ αυτών είπον· Διά του Βεελζεβούλ του άρχοντος των δαιμονίων εκβάλλει τα δαιμόνια».
Λουκάς 11:15
15 Μερικοί απ' αυτούς, όμως, είπαν: Διαμέσου τού Βεελζεβούλ, του άρχοντα των δαιμονίων, βγάζει τα δαιμόνια.
Ματθαίος 12:24
 Οι Φαρισαίοι, όμως, όταν το άκουσαν, είπαν: Αυτός δεν βγάζει τα δαιμόνια, παρά μονάχα διαμέσου τού Βεελζεβούλ, του άρχοντα των δαιμονίων.
…….

2/. Ο διάβολος είναι κατ’ εξοχήν διορατικός και πανούργος.
Είναι:
9 Και ερρίφθη ο δράκων ο μέγας, ο όφις ο αρχαίος, ο καλούμενος Διάβολος και ο Σατανάς, ο πλανών την οικουμένην όλην, ερρίφθη εις την γην, και οι άγγελοι αυτού ερρίφθησαν μετ' αυτού.
Αποκάλυψις 12:
9 Και ρίχτηκε ο μεγάλος δράκοντας, το αρχαίο φίδι, που αποκαλείται ο διάβολος, και ο σατανάς, που πλανάει ολόκληρη την οικουμένη, ρίχτηκε στη γη· και οι άγγελοί του ρίχτηκαν μαζί του.
……
Ο Παύλος λέγοντας:
3 φοβούμαι όμως μήπως, καθώς ο όφις εξηπάτησε την Εύαν διά της πανουργίας αυτού, διαφθαρή ούτως ο νούς σας, εκπεσών από της απλότητος της εις τον Χριστόν.
Κορινθίους Β' 11
3 Φοβάμαι, όμως, μήπως, όπως το φίδι με την πανουργία του εξαπάτησε την Εύα, διαφθαρεί έτσι ο νους σας, ξεπέφτοντας από την απλότητα που υπάρχει στον Χριστό.
 Ο Σατανάς είναι ένας μεταμφιεσμένος άρχων ένας μεγάλος 
Πέμπτο-φαλαγγίτης ένας σωστός απατεώνας. (μελέτησε )
…..

«13 Διότι οι τοιούτοι είναι ψευδαπόστολοι, εργάται δόλιοι, μετασχηματιζόμενοι εις αποστόλους Χριστού.
14 Και ουδέν θαυμαστόν· διότι αυτός ο Σατανάς μετασχηματίζεται εις άγγελον φωτός.
15 Δεν είναι λοιπόν μέγα αν και οι διάκονοι αυτού μετασχηματίζωνται εις διακόνους δικαιοσύνης, των οποίων το τέλος θέλει είσθαι κατά τα έργα αυτώ».
Β΄ Κορινθίους 11:13-15
13 Επειδή, οι άνθρωποι αυτού τού είδους είναι ψευδαπόστολοι, δόλιοι εργάτες, που μετασχηματίζονται σε αποστόλους τού Χριστού.

14 Και δεν είναι τίποτε το θαυμαστό· επειδή, ο ίδιος ο σατανάς μετασχηματίζεται σε άγγελο φωτός.
15 Δεν είναι, λοιπόν, μεγάλο αν και οι διάκονοί του μετασχηματίζονται σε διακόνους τής δικαιοσύνης· που το τέλος τους θα είναι σύμφωνα με τα έργα τους.
3/. Ο διάβολος είναι κατ’ εξοχήν κακοήθης.
8 όστις πράττει την αμαρτίαν είναι εκ του διαβόλου, διότι απ' αρχής ο διάβολος αμαρτάνει. Διά τούτο εφανερώθη ο Υιός του Θεού, διά να καταστρέψη τα έργα του διαβόλου.
Α΄ Ιωάννου 3:8
8 Αυτός που πράττει την αμαρτία είναι από τον διάβολο, επειδή ο διάβολος απαρχής αμαρτάνει. Γι' αυτό φανερώθηκε ο Υιός τού Θεού, για να καταστρέψει τα έργα τού διαβόλου.
…….

 Δ΄ τα έργα του διαβόλου                                   
  Ο Θεός επιτρέπει στον διάβολο για ορισμένο χρονικό διάστημα
Να κάνει πολλά και τρομερά πράγματα. Στη περίοδο αυτή ο σατανάς διαρκώς κεντά την πτέρνα του σπέρματος της γυναικός.
«15 και έχθραν θέλω στήσει αναμέσον σου και της γυναικός, και αναμέσον του σπέρματός σου και του σπέρματος αυτής· αυτό θέλει σου συντρίψει την κεφαλήν, και συ θέλεις κεντήσει την πτέρναν αυτού».
Γένεσης 3:15
15 και θα στήσω έχθρα ανάμεσα σε σένα και στη γυναίκα, κι ανάμεσα στο σπέρμα σου και στο σπέρμα της· αυτό θα σου συντρίψει το κεφάλι, κι εσύ θα του λογχίσεις τη φτέρνα του.
………
Αυτός και τα στρατεύματα του αντιτίθενται κατ’ ευθείαν σε κάθε τι αληθινό ωραίο και καλό.
1/. Ο διάβολος περιφρονεί τον Λόγο του Θεού
και ενεργεί έτσι ώστε Αυτός (ο Λόγος )αν είναι δυνατόν να μη παραμείνει στις καρδιές των ανθρώπων.
Όταν ο σπόρος που σπείρετε πέφτει εις την «οδόν»
«14 Ο σπείρων τον λόγον σπείρει.
15 Οι δε παρά την οδόν είναι ούτοι, εις τους οποίους σπείρεται ο λόγος, και όταν ακούσωσιν, ευθύς έρχεται ο Σατανάς, και αφαιρεί τον λόγον τον εσπαρμένον εν ταις καρδίαις αυτών».
Μάρκος 4:14-15
14 Εκείνος που σπέρνει τον λόγο, σπέρνει.
15 Και εκείνοι κοντά στον δρόμο είναι αυτοί, προς τους οποίους σπέρνεται ο λόγος· και όταν ακούσουν, έρχεται αμέσως ο σατανάς, και αφαιρεί τον λόγο, που ήταν σπαρμένος μέσα στις καρδιές τους.
 2/. Τυφλώνει τους ανθρώπους για να μη γνωρίσουν τον Χριστό σωτήρα τους.
3 Εάν δε και ήναι το ευαγγέλιον ημών κεκαλυμμένον, εις τους απολλυμένους είναι κεκαλυμμένον,
4 των οποίων απίστων όντων ο Θεός του κόσμου τούτου ετύφλωσε τον νούν, διά να μη επιλάμψη εις αυτούς ο φωτισμός του ευαγγελίου της δόξης του Χριστού, όστις είναι εικών του Θεού.
Β΄. Κορινθίους 4: 3-4
3 Αν, όμως, τώρα είναι σκεπασμένο το ευαγγέλιό μας, είναι σκεπασμένο σ' αυτούς που χάνονται·
4 στους οποίους, καθώς είναι άπιστοι, ο θεός τούτου τού κόσμου τύφλωσε τον νου, για να μη λάμψει επάνω σ' αυτούς ο φωτισμός τού ευαγγελίου τής δόξας τού Χριστού, που είναι εικόνα τού Θεού.

3/. Ο Παύλος τον αποκαλεί «ο πειράζων»
5 Διά τούτο και εγώ μη υποφέρων πλέον έπεμψα διά να μάθω την πίστιν σας, μήπως σας επείρασεν ο πειράζων και αποβή εις μάτην ο κόπος ημών.
Α΄ Θεσσαλονικείς 3:5
5 Γι' αυτό και εγώ, μη υποφέροντας πλέον, έστειλα για να μάθω την πίστη σας, μήπως σας πείραξε αυτός που πειράζει, και ο κόπος μας αποβεί εις μάτην.
…..
Τίποτε δεν φαίνεται να ευχαριστεί περισσότερο τον διάβολο από του να πλανά τους εργάτες του Χριστού. Όπως  πείραζε τον Σωτήρα έτσι τώρα στρέφει την επίθεση του εναντίον των πιστών. Προκαθορίζει τους στόχους στους οποίους μέλει να εξακοντίζει τα βέλη του.
«5 Μη αποστερείτε αλλήλους, εκτός εάν ήναι τι εκ συμφώνου προς καιρόν, διά να καταγίνησθε εις την νηστείαν και εις την προσευχήν· και πάλιν συνέρχεσθε επί το αυτό, διά να μη σας πειράζη ο Σατανάς διά την ακράτειάν σας».
Κορινθίους Α' 7:5
5 Μη αποστερείτε ο ένας τον άλλον, εκτός αν είναι κάτι, ύστερα από συμφωνία, για λίγο καιρό, για να καταγίνεστε στη νηστεία και στην προσευχή· και πάλι να συνέρχεστε στα ίδια, για να μη σας πειράζει ο σατανάς εξαιτίας τής ακράτειάς σας.
…..
Κατέχεται ως επί το πλείστον από ευφυή διανοήματα
…..
11 διά να μη υπερισχύση καθ' ημών ο Σατανάς· διότι δεν αγνοούμεν τα διανοήματα αυτού.
Β΄ Κορινθίους 2: 11
11 επειδή, δεν αγνοούμε τα διανοήματά του.Τα οποία τέκνα του Θεού δεν θα πρέπει να αγνοούν.
...............................

19-1-2021--Μέρος-έκτον
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου
39 
4/. Ο Σατανάς ενοχλεί και βασανίζει τους πιστούς του Χριστού με αναρίθμητους τρόπους. Προσπαθεί να τους κάμει δειλούς. Εναντιώνεται στο χριστιανικό τους έργο. Ο Παύλος γράφει προς την εκκλησία της Θεσσαλονίκης:

«18 Διά τούτο ηθελήσαμεν να έλθωμεν προς εσάς, εγώ μάλιστα ο Παύλος, και άπαξ και δις, και ημπόδισεν ημάς ο Σατανάς».
Α΄ Θεσσαλονικείς 2: 18
18 Γι' αυτό, θελήσαμε ν’ έρθουμε σε σας (εγώ, μάλιστα, ο Παύλος) και μια και δυο φορές, αλλά μας εμπόδισε ο σατανάς.
……
Ο διάβολος είναι πάντοτε άγρυπνος. Του αρέσει να προκαλεί αναστατώσεις.
….
«8 Εγκρατεύθητε, αγρυπνήσατε· διότι ο αντίδικός σας διάβολος ως λέων ωρυόμενος περιέρχεται ζητών τίνα να καταπίη·».
Α΄ Πέτρου 5:8
8 Εγκρατευθείτε, αγρυπνήστε· επειδή, ο αντίδικός σας ο διάβολος περιτριγυρίζει, σαν ωρυόμενο λιοντάρι, ζητώντας ποιον να καταπιεί.
5/. Επιδιώκοντας τους αχρείους σκοπούς του ο Σατανάς συχνά εισέρχεται σε ανθρώπους και τους χρησιμοποιεί σαν όργανα του. Η προδοσία του Ιούδα για τον Χριστό ήταν το αποτέλεσμα στο να ενοικήσουν(κατοικήσουν) σε αυτόν όλες οι δυνάμεις του διαβόλου.
27 Και μετά το ψωμίον τότε εισήλθεν εις εκείνον ο Σατανάς. Λέγει λοιπόν προς αυτόν ο Ιησούς· ό,τι κάμνεις, κάμε ταχύτερον.
Ιωάννης 13:27
27 Και ύστερα από το κομματάκι τού ψωμιού, τότε μπήκε μέσα σ' εκείνον ο σατανάς. Του λέει, λοιπόν, ο Ιησούς: Ό,τι κάνεις, κάν' το, το ταχύτερο.
….
Οι εξορκισμοί που αναφέρονται στα Ευαγγέλια ήταν αναγκαίοι να γίνονται για να απελευθερώνονται οι ανθρώπινες καρδιές απ’ τα δαιμόνια που τις είχαν καταλάβει.
«27 Και αν εγώ διά του Βεελζεβούλ εκβάλλω τα δαιμόνια, οι υιοί σας διά τίνος εκβάλλουσι; διά τούτο αυτοί θέλουσιν είσθαι κριταί σας».
28 Αλλ' εάν εγώ διά Πνεύματος Θεού εκβάλλω τα δαιμόνια, άρα έφθασεν εις εσάς η βασιλεία του Θεού.
Ματθαίος 12:27-28-
27 Και αν εγώ βγάζω τα δαιμόνια διαμέσου τού Βεελζεβούλ, οι γιοι σας διαμέσου τίνος τα βγάζουν; Γι' αυτό, αυτοί θα είναι κριτές σας.
28 Αλλά, αν εγώ βγάζω τα δαιμόνια διαμέσου τού Πνεύματος τού Θεού, έφτασε επομένως σε σας η βασιλεία του Θεού.
……..
«43 Όταν δε το ακάθαρτον πνεύμα εξέλθη από του ανθρώπου, διέρχεται δι' ανύδρων τόπων και ζητεί ανάπαυσιν και δεν ευρίσκει.
44 Τότε λέγει· Ας επιστρέψω εις τον οίκόν μου, όθεν εξήλθον· και ελθόν ευρίσκει αυτόν κενόν, σεσαρωμένον και εστολισμένον.
45 Τότε υπάγει και παραλαμβάνει μεθ' εαυτού επτά άλλα πνεύματα πονηρότερα εαυτού, και εισελθόντα κατοικούσιν εκεί, και γίνονται τα έσχατα του ανθρώπου εκείνου χειρότερα των πρώτων. Ούτω θέλει είσθαι και εις την γενεάν ταύτην την πονηράν».
Ματθαίος 12:43-45
43 Και όταν το ακάθαρτο πνεύμα βγει από τον άνθρωπο, περνάει μέσα από άνυδρους τόπους, και ζητάει ανάπαυση, και δεν βρίσκει.
44 Τότε λέει: Ας γυρίσω στο σπίτι μου, απ' όπου βγήκα. Και αφού έρθει, το βρίσκει αδειανό, σκουπισμένο και στολισμένο.
45 Τότε, πηγαίνει και παίρνει μαζί του άλλα επτά πνεύματα πονηρότερα απ' αυτό, και αφού μπουν μέσα, κατοικούν εκεί· και γίνονται τα τελευταία χειρότερα από τα πρώτα. Έτσι θα είναι και σ' αυτή την πονηρή γενεά.
…………
6/. Ο διάβολος κατηγορεί τους ανθρώπους ενώπιον του Θεού.
Ο απόστολος Ιωάννης τον ονομάζει : «κατήγορο»...
10 Και ήκουσα φωνήν μεγάλην λέγουσαν εν τω ουρανώ· Τώρα έγεινεν η σωτηρία και δύναμις και η βασιλεία του Θεού ημών και η εξουσία τον Χριστού αυτού, διότι κατερρίφθη ο κατήγορος των αδελφών ημών, ο κατηγορών αυτούς ενώπιον του Θεού ημών ημέραν και νύκτα.
Αποκάλυψης 12:10
10 Και άκουσα μια δυνατή φωνή στον ουρανό που έλεγε: Τώρα έγινε η σωτηρία και η δύναμη και η βασιλεία τού Θεού μας, και η εξουσία τού Χριστού του· επειδή, ρίχτηκε κάτω ο κατήγορος των αδελφών μας, που τους κατηγορεί μπροστά στον Θεό μας ημέρα και νύχτα.
……
Όταν κάποιος αμαρτήσει φαίνεται ότι ο σατανάς παρουσιάζεται μπροστά στις αυλές του ουρανού με σηκωμένο το δάκτυλο της κατηγορίας. Εν  όψει δε της αυθάδειας του αυτής ο Κύριος Ιησούς ο Παράκλητος προς τον Πατέρα.
«1 Τεκνία μου, ταύτα σας γράφω διά να μη αμαρτήσητε. Και εάν τις αμαρτήση, έχομεν παράκλητον προς τον Πατέρα, τον Ιησούν Χριστόν τον δίκαιον·
2 και αυτός είναι ιλασμός περί των αμαρτιών ημών, και ουχί μόνον περί των ημετέρων, αλλά και περί όλου του κόσμου».
Α΄ Ιωάννου 2: 1-2
1 Παιδάκια μου, αυτά σας τα γράφω, για να μη αμαρτήσετε· αν, όμως, κάποιος αμαρτήσει, έχουμε παράκλητο προς τον Πατέρα, τον Ιησού Χριστό τον Δίκαιο.
2 Κι αυτός είναι μέσον εξιλασμού για τις αμαρτίες μας· και όχι μονάχα για τις δικές μας, αλλά και για τις αμαρτίες όλου τού κόσμου.
….
Επικαλείται την αξία του αίματος Του που έχυσε για χάρη μας ενώ ταυτοχρόνως το Άγιο Πνεύμα ελέγχει τον αμαρτήσαντα.
Μετάνοια εξομολόγηση και συγχώρηση επακολουθεί.
….
«8 Εάν είπωμεν ότι αμαρτίαν δεν έχομεν, εαυτούς πλανώμεν και η αλήθεια δεν είναι εν ημίν.
9 Εάν ομολογώμεν τας αμαρτίας ημών, είναι πιστός και δίκαιος, ώστε να συγχωρήση εις ημάς τας αμαρτίας και καθαρίση ημάς από πάσης αδικίας.
10 Εάν είπωμεν ότι δεν ημαρτήσαμεν, ψεύστην κάμνομεν αυτόν, και ο λόγος αυτού δεν υπάρχει εν ημίν>.
Α ΄ Ιωάννου 1:8-9-10
8 Αν πούμε ότι δεν έχουμε αμαρτία, εξαπατούμε τον εαυτό μας και η αλήθεια δεν υπάρχει μέσα μας.
9 Αν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία.
10 Αν πούμε ότι δεν αμαρτήσαμε, κάνουμε αυτόν ψεύτη και ο λόγος του δεν υπάρχει μέσα μας.
…..
Ο δε πιστός ανανεώνει την σχέση του με τον Πατέρα
«9 Εάν ομολογώμεν τας αμαρτίας ημών, είναι πιστός και δίκαιος, ώστε να συγχωρήση εις ημάς τας αμαρτίας και καθαρίση ημάς από πάσης αδικίας».
Α ΄ Ιωάννου 1:9
9 Αν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία.
7/. Γενικώς η υπέρτατη προσπάθεια του Σατανά κατευθύνεται στο να ματαιώνει τους σκοπούς του Θεού. Όμως κάποια μέρα  δόξα τον Θεό ο παντοδύναμος Σωτήρας μας θα:
«14 Επειδή λοιπόν τα παιδία εμέθεξαν από σαρκός και αίματος, και αυτός παρομοίως μετέλαβεν από των αυτών, διά να καταργήση διά του θανάτου τον έχοντα το κράτος του θανάτου, τουτέστι τον διάβολον,»
Εβραίους 2:14
14 Επειδή, λοιπόν, τα παιδιά έγιναν κοινωνοί σάρκας και αίματος, κι αυτός παρόμοια έγινε μέτοχος από τα ίδια, για να καταργήσει, διαμέσου τού θανάτου, αυτόν που έχει το κράτος τού θανάτου, δηλαδή, τον διάβολο,.
………………………….
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου
   40 
 
Ε΄. Η ΣΦΑΙΡΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ.
  Η παραπάνω μερική έκθεσης των έργων του διαβόλου δείχνει ότι το πεδίον δράσεως του εχθρού μας δεν είναι μόνον η κόλασης. Δεν διστάζει αυτός να προσβάλει τις καρδιές των ανθρώπων ή ακόμα και τις αυλές του ουρανού. Βοηθούμενος απ’ τις δυνάμεις του κακού ο διάβολος είναι κατά μια αόριστον έννοια πανταχού παρών. Όταν παρουσιαστεί κάποια ευκαιρία ενισχύσεως της αμαρτίας ή αντιθέσεως προς το αγαθό δεν αργεί αυτός να επωφεληθεί. Έτσι ο θεός και άρχων του αιώνος τούτου αναπτύσσει μια διαρκεί άνομη παγκοσμίου εκτάσεως πίεση πάνω στα τέκνα του Θεού.
………
ΣΤ΄.  Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ.
  Ένας απ τους σκοπούς τους οποίους είχε η ενσάρκωσης του Χριστού ήταν και η καταστροφή του διαβόλου.
Η καταστροφή του διαβόλου θα είναι η εκπλήρωσης της προφητείας της γένεσης.
15 και έχθραν θέλω στήσει αναμέσον σου και της γυναικός, και αναμέσον του σπέρματός σου και του σπέρματος αυτής· αυτό θέλει σου συντρίψει την κεφαλήν, και συ θέλεις κεντήσει την πτέρναν αυτού.
Γένεσης 3:15
15 και θα στήσω έχθρα ανάμεσα σε σένα και στη γυναίκα, κι ανάμεσα στο σπέρμα σου και στο σπέρμα της· αυτό θα σου συντρίψει το κεφάλι, κι εσύ θα του λογχίσεις τη φτέρνα του.
…..
Κατά την οποία ο Θεός προειδοποιεί τον Σατανά ότι κάποια μέρα το σπέρμα της γυναικός ο Χριστός «θα σου συντρίψει την κεφαλή»
……
«16 Προς δε τον Αβραάμ ελαλήθησαν αι επαγγελίαι και προς το σπέρμα αυτού· δεν λέγει, Και προς τα σπέρματα, ως περί πολλών, αλλ' ως περί ενός, Και προς το σπέρμα σου, όστις είναι ο Χριστός».
Γαλάτες3:16
16 Οι υποσχέσεις, όμως, ειπώθηκαν στον Αβραάμ και στο σπέρμα του· δεν λέει: Και προς τα σπέρματα, σαν να πρόκειται για πολλά, αλλά ως για ένα: «Και προς το σπέρμα σου», που είναι ο Χριστός.
…..
«θα του συντρίψει το κεφαλή». Ανεξαρτήτως του πόσον κακοήθεις είναι οι προθέσεις του διαβόλου ή πόσον σατανικές οι δολοπλοκίες οι πιστοί ας στηρίζουν την καρδιά τους με τη γνώση ότι κάποια μέρα αυτός θα εξαφανιστεί για πάντα από μπροστά τους. Ο σατανάς βρίσκεται πράγματι εν πλήρη δράσει
Σήμερα. Όμως το μοιραίον τέλος του είναι βέβαιον και το γνωρίζει καλά.
  Πάνω στο Γολγοθά ο όφις έλαβε το χτύπημα του θανάτου.
……
27 Τώρα η ψυχή μου είναι τεταραγμένη· και τι να είπω; Πάτερ, σώσον με εκ της ώρας ταύτης. Αλλά διά τούτο ήλθον εις την ώραν ταύτην.
28 Πάτερ, δόξασόν σου το όνομα. Ήλθε λοιπόν φωνή εκ του ουρανού· Και εδόξασα και πάλιν θέλω δοξάσει.
29 Ο όχλος λοιπόν ο παρεστώς και ακούσας έλεγεν ότι έγεινε βροντή· άλλοι έλεγον· Άγγελος ελάλησε προς αυτόν.
30 Απεκρίθη ο Ιησούς και είπεν· Η φωνή αύτη δεν έγεινε δι' εμέ, αλλά διά σας.
31 Τώρα είναι κρίσις του κόσμου τούτου, τώρα ο άρχων του κόσμου τούτου θέλει εκβληθή έξω.
32 Και εγώ εάν υψωθώ εκ της γης, θέλω ελκύσει πάντας προς εμαυτόν.
Ιωάννης 12 31-32
27 Τώρα η ψυχή μου είναι ταραγμένη· και τι να πω; Πατέρα, σώσε με από τούτη την ώρα. Αλλά, γι' αυτό ήρθα σε τούτη την ώρα.
28 Πατέρα, δόξασε το δικό σου όνομα.
Μια φωνή, λοιπόν, ήρθε από τον ουρανό: Και δόξασα, και θα δοξάσω ξανά.
29 Το πλήθος, λοιπόν, που παραστεκόταν και άκουσε, έλεγε ότι έγινε βροντή. Άλλοι έλεγαν; Ένας άγγελος του μίλησε.
30 Ο Ιησούς αποκρίθηκε και είπε: Αυτή η φωνή δεν έγινε για μένα, αλλά για σας.
31 Τώρα είναι η κρίση αυτού τού κόσμου· τώρα ο άρχοντας αυτού τού κόσμου θα ριχτεί έξω·
32 και εγώ, όταν υψωθώ από τη γη, θα τους ελκύσω όλους στον εαυτό μου.
…..
  Αλλά συνεχίζει να διαστρέφει τις αλήθειες του Θεού πάντοτε με το σκοπό να πλανά όσο μπορεί περισσότερες ψυχές για να τις οδηγήσει κι αυτές στην τελική του καταστροφή. Το τέλος αυτής της υποθέσεως θα είναι όταν ο αρχιαπατεών αυτός
θα ριφθεί:
«10 και ο διάβολος ο πλανών αυτούς ερρίφθη εις την λίμνην του πυρός και του θείου, όπου είναι το θηρίον και ο ψευδοπροφήτης, και θέλουσι βασανίζεσθαι ημέραν και νύκτα εις τους αιώνας των αιώνων».
Αποκάλυψης 20:10
10 Και ο διάβολος, που τους πλανούσε, ρίχτηκε στη λίμνη με τη φωτιά και το θειάφι, όπου είναι το θηρίο και ο ψευδοπροφήτης· και θα βασανίζονται ημέρα και νύχτα, στους αιώνες των αιώνων.
…..
Ζ΄ Το μυστικό της νίκης εναντίον του διαβόλου.
  1/. Μην ενδώσεις στην πλάνη ότι ο διάβολος είναι ένα μυθικό πρόσωπο. Δώσε προσοχή στο γεγονός ότι αυτός είναι ένα πραγματικό πρόσωπο μεγάλης δυνάμεως και κακοβουλίας ότι σκοπεύει να σε εξαπατά και να σε παγιδεύει και ότι γνωρίζει τα ασθενή σημεία του χαρακτήρα σου. Ίσως κάποιο απ’ αυτά να είναι η υπερηφάνεια η ασέλγεια η πλεονεξία η αδιαφορία για τους άλλους ο θυμός που ίσως κουβαλάς μέσα σου.
Οποιοσδήποτε όμως κι’ αν είναι αυτός είναι έτοιμος να τα προσβάλλει και σένα να σε κάμει να πέσεις. Να νιώθεις άρρωστος και να ντρέπεσαι τον Θεό πώς να ζητήσεις συγχώρεση και να την πάρεις.
   2/. Γνώριζε ότι η νίκη είναι δυνατή. Αλλά  με τη δική σου δύναμη είναι τελείως αδύνατο να νικήσεις έναν εχθρό δυνατότερο από σένα.
  3/. Πίστευε ότι ο Θεός σε έχει προορίσει να είσαι πάντα νικητής εναντίον του διαβόλου. Σου έχει δώσει το παράδειγμα του Χριστού ο Οποίος θριάμβευσε εναντίον των πειρασμών στην έρημο της Ιουδαίας για θάρρος και οδηγία.
«1 Τότε ο Ιησούς εφέρθη υπό του Πνεύματος εις την έρημον διά να πειρασθή υπό του διαβόλου…
..10 Τότε ο Ιησούς λέγει προς αυτόν· Ύπαγε, Σατανά· διότι είναι γεγραμμένον, Κύριον τον Θεόν σου θέλεις προσκυνήσει και αυτόν μόνον θέλεις λατρεύσει.
11 Τότε αφίνει αυτόν ο διάβολος, και ιδού, άγγελοι προσήλθον και υπηρέτουν αυτόν».
Ματθαίος 4:1-10-11
 
1 ΤΟΤΕ, ο Ιησούς φέρθηκε από το Πνεύμα στην έρημο για να πειραστεί από τον διάβολο…
..10 Τότε, ο Ιησούς λέει σ' αυτόν: Πήγαινε, σατανά· επειδή είναι γραμμένο: «Τον Κύριο τον Θεό σου θα προσκυνήσεις και μονάχα αυτόν θα λατρεύσεις».
11 Τότε, ο διάβολος τον αφήνει· και ξάφνου, ήρθαν κοντά του άγγελοι και τον υπηρετούσαν.
………………………….
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου
41 
 
Μέσω λοιπόν Αυτού μπορείς και συ να νικάς. Αν ο Θεός σε έχει εφοδιάσει επιπλέον και με την πνευματική πανοπλία που χρειάζεσαι:
«11 Ενδύθητε την πανοπλίαν του Θεού, διά να δυνηθήτε να σταθήτε εναντίον εις τας μεθοδείας του διαβόλου·
12 διότι δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου· εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις.
13 Διά τούτο αναλάβετε την πανοπλίαν του Θεού, διά να δυνηθήτε να αντισταθήτε εν τη ημέρα τη πονηρά και αφού καταπολεμήσητε τα πάντα, να σταθήτε.
14 Σταθήτε λοιπόν περιεζωσμένοι την οσφύν σας με αλήθειαν και ενδεδυμένοι τον θώρακα της δικαιοσύνης
15 και έχοντες υποδεδημένους τους πόδας με την ετοιμασίαν του ευαγγελίου της ειρήνης·
16 επί πάσι δε αναλάβετε την ασπίδα της πίστεως, διά της οποίας θέλετε δυνηθή να σβέσητε πάντα τα βέλη του πονηρού τα πεπυρωμένα·
17 και λάβετε την περικεφαλαίαν της σωτηρίας και την μάχαιραν του Πνεύματος, ήτις είναι ο λόγος του Θεού,
Εφεσίους 6:11-17
11 ντυθείτε την πανοπλία τού Θεού, για να μπορέσετε να σταθείτε ενάντια στις μεθοδείες τού διαβόλου·
12 επειδή, η πάλη μας δεν είναι ενάντια σε αίμα και σάρκα, αλλά ενάντια στις αρχές, ενάντια στις εξουσίες, ενάντια στους κοσμοκράτορες του σκότους τούτου τού αιώνα, ενάντια στα πνεύματα της πονηρίας στα επουράνια.
13 Γι' αυτό, πάρτε στα χέρια σας την πανοπλία τού Θεού, για να μπορέσετε να αντισταθείτε κατά την πονηρή ημέρα, και αφού καταπολεμήσετε τα πάντα, να σταθείτε.
14 Σταθείτε, λοιπόν, περιζωσμένοι την οσφύ σας με αλήθεια, και ντυμένοι τον θώρακα της δικαιοσύνης,
15 και έχοντας φορεμένα τα υποδήματα στα πόδια με την ετοιμασία τού ευαγγελίου τής ειρήνης·
16 πάνω δε απ' όλα, πάρτε στα χέρια σας την ασπίδα τής πίστης, με την οποία θα μπορέσετε να σβήσετε όλα τα πυρωμένα βέλη τού πονηρού·
17 και πάρτε τήν περικεφαλαία τής σωτηρίας, και τη μάχαιρα του Πνεύματος, που είναι ο λόγος τού Θεού·
……
Σε έχει διδάξει να προσέχεις και να προσεύχεσαι για δύναμη.
«41 αγρυπνείτε και προσεύχεσθε, διά να μη εισέλθητε εις πειρασμόν. Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής.
Ματθαίος 26:41
41 Αγρυπνείτε και προσεύχεστε, για να μη μπείτε σε πειρασμό· το μεν πνεύμα είναι πρόθυμο, η σάρκα όμως είναι αδύναμη.
Έχει σφυρηλατήσει πάνω στο αμόνι των σχεδίων Του το επιθετικό σου όπλο τον Λόγο Του.
Μάθε να τον χειρίζεσαι αποτελεσματικά όπως τον χειρίζονταν  και ο Σωτήρας σου.
Και πάνω απ’ όλα σου έχει δώσει ένα θείο Σύμμαχο το Άγιον Πνεύμα που ποτέ δεν θα σ’ αφήσει να ηττηθείς.
   Επομένως :
«7 Υποτάχθητε λοιπόν εις τον Θεόν. Αντιστάθητε εις τον διάβολον, και θέλει φύγει από σάς·»
Ιάκωβος 4:7
7 Υποταχθείτε, λοιπόν, στον Θεό· αντισταθείτε στον διάβολο, και θα φύγει από σας.
….
Είναι δυνατή μια επιτυχής αντίστασης.
Σημείωσε με προσοχή την εντολή που εισηγείται το χωρίο
«7 Υποταχθείτε, λοιπόν, στον Θεό· αντισταθείτε στον διάβολο, και θα φύγει από σας».
Μόνο η αφιερωμένη ψυχή μπορεί να ελπίζει ότι θα νικάει κι όχι εκείνη που προσπαθεί να νικήσει με τη δική της δύναμη.
Θα θρειαμβεύσει μόνο εκείνος που μένει στέρεος στη ζωή της υπακοή καιπου επιτρέπει στο Άγιο Πνεύμα να φέρει εκείνο τη νίκη μέσα σ’ αυτόν και δι’ αυτού.
……………………
Το ανθρώπινο πρόβλημα και οι λύσεις του
 
  Η μάχη που μαίνεται μεταξύ αοράτων δυνάμεων του καλού και του κακού επεκτείνεται και μέσα στον κόσμο τω ανθρώπων. Σ’ αυτή την επέκταση περιλαμβάνεται και το περί υπάρξεως πρόβλημα του ανθρώπου το οποίο ευρίσκει τη λύση του στο ευαγγέλιο της χάρητος του Θεού.
  Ο κόσμος της σήμερον είναι κόσμος διαχωρισμού διαστάσεων πολέμων και ματαιότητος κι έρχεται να δικαιώσει 
Τα λόγια του Παύλου:
«22 Επειδή εξεύρομεν ότι πάσα η κτίσις συστενάζει και συναγωνιά έως του νύν·
23 και ουχί μόνον αυτή, αλλά και αυτοί οίτινες έχομεν την απαρχήν του Πνεύματος, και ημείς αυτοί στενάζομεν εν εαυτοίς περιμένοντες την υιοθεσίαν, την απολύτρωσιν του σώματος ημών.
Ρωμαίους 8:
22 Επειδή, ξέρουμε καλά ότι ολόκληρη η κτίση συστενάζει, και συμπάσχει με ωδίνες, μέχρι και τώρα.
23 Και όχι μονάχα αυτή, αλλά και εμείς οι ίδιοι που έχουμε την απαρχή τού Πνεύματος, και εμείς οι ίδιοι στενάζουμε μέσα μας, περιμένοντας την υιοθεσία, την απολύτρωση του σώματός μας.
….
Από πάσης απόψεως η αμαρτία πλεονάζει ο εγωισμός κυριαρχεί οι δε άνθρωποι έχουν αντικαταστήσει τον Θεό με το εγώ τους.
  Στην Εδέμ δεν υπήρχε ανθρώπινο πρόβλημα.
Ο άνθρωπος που είχε κτιστεί κατά την εικόνα του Θεού ζούσε σε επαφή και αρμονία με τον Δημιουργό του υπακούοντας τελείως εις Αυτόν. Αλλά ο Αδάμ διάλεξε το δικό του θέλημα αντί του Θεού κι έτσι βύθισε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος σε ηθικό και πνευματικό εξευτελισμό.
Αυτή η κακή εκλογή δημιούργησε και το ανθρώπινο πρόβλημα. Σπείροντας ο άνθρωπος τον της ανυπακοής θέρισε τον καρπό της πνευματικής αυτοκτονίας. Έτσι σήμερα είναι τελείως αδύναμος να δώσει λύση στα προβλήματα των μαζών που προκλήθηκαν απ’ την αρχική του αποστασία.
Ηθικώς και πνευματικώς είναι ανίκανος να επανασυνδεθεί με το Θεό. Ανήσυχος προσπαθώντας αγωνιζόμενος αναζητά τον χαμένο Παράδεισο που διαρκώς σαν σκιά του ξεφεύγει.
 Ότι  άνθρωπος δεν μπόρεσε να επιτύχει στην αναζήτηση του για τον Θεό μπόρεσε ο Θεός στην αναζήτηση Του για τον άνθρωπο.  Το πρόβλημα ενώ παραμένει άλυτο απ’ την πλευρά του ανθρώπου έχει ήδη και για πάντα λυθεί απ΄ την πλευρά του Θεού. Το μέρος αυτό του παρόντος τόμου πραγματεύεται το ανθρώπινο πρόβλημα με όλες του τις δυσκολίες και τη θεία λύση με όλη της τη δόξα. Αμήν
ΑΜΗΝ