15-1-2021 –συνέχεια δεύτερη

ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου

17 

Β/. Το Δράμα: Θεός Και Διάβολος

1/. Το θέμα περιλαμβάνεται στο εδάφιο:

Γένεσης 3:15

15 και θα στήσω έχθρα ανάμεσα σε σένα και στη γυναίκα, κι ανάμεσα στο σπέρμα σου και στο σπέρμα της· αυτό θα σου συντρίψει το κεφάλι, κι εσύ θα του λογχίσεις τη φτέρνα του.

Αυτό το εδάφιο μας λέγει ότι:

Γένεσης 3:15

15 και θα στήσω έχθρα ανάμεσα σε σένα και στη γυναίκα, κι ανάμεσα στο σπέρμα σου και στο σπέρμα της· αυτό θα σου συντρίψει το κεφάλι, κι εσύ θα του λογχίσεις τη φτέρνα του.

…..

α΄/. Στον αγώνα που κατέληξε με την πτώση του ανθρώπου έλαβαν μέρος δύο αντίθετες δυνάμεις. Ο διάβολος που πρώτος πείραξε τον άνθρωπο και το σπέρμα της γυναικός. Θα επακολουθήσει βέβαια κάποια μάχη μεταξύ των δύο δυνάμεων του Σατανά και εκείνων του Υιού του Θεού.

Β΄/. Στην  πορεία της μάχης επετράπη στον διάβολο να «κεντήσει την πτέρνα» των δυνάμεων της δικαιοσύνης του Θεού.

3/. Η τελική έκβασης θα ήταν νίκη δια τον Ιησού Χριστού—το σπέρμα της γυναικός

Γαλάτες 3:16

16 Και στη γυναίκα είπε: Θα υπερπληθύνω τις λύπες σου και τους πόνους της κυοφορίας σου· με λύπες θα γεννάς παιδιά· και στον άνδρα σου θα είναι η επιθυμία σου, κι αυτός θα σε εξουσιάζει—οπότε και θα συντριβόταν η κεφαλή του όφεως.

2/. Παντού μέσα στην Γραφή απ’ την αρχή ως το τέλος διακρίνονται τα ίχνη του όφεως ενώ προσπαθεί να ενοχλήσει να παραμορφώσει και αν είναι δυνατόν να εξαλείψει το σπέρμα της γυναικός. Οι φάσεις της προσπάθειας του αυτής είναι τέσσαρες.

α/. Προσπαθεί πρώτα να εξοντώσει το ανθρώπινο γένος επειδή ξέρει ότι αυτό είναι μέσον δια του οποίου θα φανερωθεί το σπέρμα της γυναικός.

1/. Βέβαιος  ότι ο Άβελ με την αγαθότητα του χαρακτήρα του αποτελεί την εικόνα του σπέρματος της γ6υναικός παρακινεί τον Κάιν να τον φονεύσει. Αλλά ο θεός επεμβαίνει και σηκώνει στη θέση του τον Σηθ «Ιστάμενο» κατά την σημασία της λέξεως

Γένεσης 4:25

25 Και ο Αδάμ γνώρισε ξανά τη γυναίκα του, και γέννησε γιο, και αποκάλεσε το όνομά του Σηθ, λέγοντας ότι ο Θεός μού έδωσε ένα άλλο σπέρμα αντί του Άβελ, τον οποίο φόνευσε ο Κάιν.

…………..

2/. Ηττημένος  ο διάβολος οδηγεί την ανθρωπότητα στη διάπραξη τόσο μεγάλων αμαρτιών ώστε να φέρει τον Θεό στο σημείο να αποφασίσει να τιμωρήσει τη γη με τον μεγάλο κατακλυσμό. Όμως Αυτός στο άπειρο έλεος Του για τον άνθρωπο και θέλοντας να περισώσει το σπέρμα επεμβαίνει για μια δεύτερη φορά. Σώζει ένα μικρό ελάχιστο μέρος του ανθρώπινου γένους τον Νώε και την οικογένεια του.

Γένεσης 6: 5--8

5 Και ο Κύριος είδε ότι η κακία τού ανθρώπου πληθυνόταν επάνω στη γη, και όλοι οι σκοποί των διαλογισμών της καρδιάς του ήσαν μόνον κακία όλες τις ημέρες.

6 Και ο Κύριος μεταμελήθηκε ότι δημιούργησε τον άνθρωπο επάνω στη γη· και λυπήθηκε στην καρδιά του.

7 Και ο Κύριος είπε: Θα εξαλείψω τον άνθρωπο που δημιούργησα από το πρόσωπο της γης· από άνθρωπον μέχρι κτήνος, μέχρι ερπετό και μέχρι πουλί τού ουρανού· επειδή, μεταμελήθηκα ότι τους δημιούργησα.

8 Ο Νώε, όμως, βρήκε χάρη μπροστά στον Κύριο.

Και Γένεσης 9:1--3

1 ΚΑΙ ο Θεός ευλόγησε τον Νώε, και τους γιους του· και τους είπε: Αυξάνεστε και πληθύνεστε, και γεμίστε τη γη·

2 και ο φόβος σας, και ο τρόμος σας, θα είναι επάνω σε όλα τα ζώα τής γης, κι επάνω σε όλα τα πουλιά τού ουρανού, επάνω σε κάθε τι που σέρνεται επάνω στη γη, κι επάνω σε όλα τα ψάρια τής θάλασσας· στα χέρια σας δόθηκαν·

3 κάθε τι που κινείται, το οποίο ζει, θα είναι σε σας για τροφή· μέχρι το χλωρό χορτάρι, σας έδωσα τα πάντα·

…….

ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου

Και Ν. Βάμβα       18 

 Β/. Το Δράμα: Θεός Και Διάβολος

 3/. Ο διάβολος ενσπείρει την υπερηφάνεια μέσα στην καρδιά των ανθρώπων και κατορθώνει να τους σκορπίσει πάνω σε όλο το πρόσωπο της γης μήπως έτσι μπορέσει να ματαιώσει την εμφάνιση του σπέρματος της γυναικός. Αλλά ο Θεός επεμβαίνει μια ακόμα φορά και εκλέγει ένα λαό –τον Ισραήλ—σκοπεύοντας

Μέσω αυτού να συνεχίσει την πραγματοποιήσει των σχεδίων Του

Που θα κατέληγαν στην εμφάνιση του σπέρματος της γυναικός.

Γένεσης 11:

8 Και από εκεί ο Κύριος τους διασκόρπισε επάνω στο πρόσωπο ολόκληρης της γης· και σταμάτησαν να κτίζουν την πόλη.

9 Γι' αυτό, το όνομά της ονομάστηκε Βαβέλ· επειδή, εκεί ο Κύριος σύγχυσε τη γλώσσα ολόκληρης της γης· και από εκεί ο Κύριος τους διασκόρπισε επάνω στο πρόσωπο ολόκληρης της γης.

……….

β/. Ο Διάβολος τώρα στρέφει την επίθεση του εναντίον του Ισραήλ.  Ιδού μερικές σκηνές του αγώνα του σε κάθε των οποίων ο Θεός επεμβαίνει πάντοτε προς χάριν του σπέρματος.

1/. Η Σάρα η σύζυγος του Αβραάμ είναι στείρα. Πράγμα που δείχνει προς στιγμήν  ματαίωση των σχεδίων του Θεού περί διαιωνίσεως του σπέρματος. Όμως γεννιέται θαυματουργικά ο Ισαάκ.

Γένεσης 21:  

1 ΚΑΙ ο Κύριος επισκέφθηκε τη Σάρρα, καθώς είχε πει· και ο Κύριος έκανε στη Σάρρα καθώς είχε μιλήσει.

2 Και η Σάρρα συνέλαβε, και γέννησε στον Αβραάμ έναν γιο στα γηρατειά του· κατά την εποχή, που του είχε πει ο Θεός.

3 Και ο Αβραάμ αποκάλεσε το όνομα αυτού του γιου, που γεννήθηκε σ' αυτόν, τον οποίο η Σάρρα γέννησε σ' αυτόν, Ισαάκ.

4 Και ο Αβραάμ έκανε περιτομή στον γιο του τον Ισαάκ την όγδοη ημέρα, καθώς τον είχε προστάξει ο Θεός.

5 Και ο Αβραάμ ήταν 100 χρόνων, όταν γεννήθηκε σ' αυτόν ο γιος του ο Ισαάκ.

6 Και η Σάρρα είπε: Ο Θεός με έκανε να γελάω· όποιος ακούσει, θα γελάει μαζί μου.

7 Και είπε: Ποιος θα έλεγε στον Αβραάμ, ότι η Σάρρα θα θήλαζε παιδιά; Επειδή, γέννησα γιο στα γηρατειά μου.

……………

2/. Ο μεγαλύτερος γιος  του Ισαάκ είναι ένας κενόδοξος τύπος αυτό δείχνει ότι το σπέρμα μέλλει να διαφθαρεί. Όμως ο Θεός εκλέγει τον Ιακώβ για να τον  κάμει κληρονόμο της Επαγγελίας.

3/. Ο χαρακτήρας του Ιακώβ «ως υποσκελιστεί» αποτελεί απειλή μολύνσεως της διαιώνισης του σπέρματος. Όμως σε μια στιγμή μεταβάλλεται και γίνεται Ισραήλ. Δηλαδή «ισχύς Θεού»

Κι έτσι το σπέρμα εξακολουθεί την πορεία του.

Μελετήστε τα κεφάλαια Γένεσης 27  και Γένεσης 32

Γένεσης 27 

20 Και ο Ισαάκ είπε στον γιο του: Πώς έγινε αυτό παιδί μου, ότι το βρήκες τόσο γρήγορα; Κι εκείνος είπε: Επειδή, ο Κύριος ο Θεός σου το έφερε μπροστά μου.

21 Και ο Ισαάκ είπε στον Ιακώβ: Πλησίασε παιδί μου, για να σε ψηλαφήσω, αν είσαι εσύ αυτός ο γιος μου ο Ησαύ ή όχι.

22 Και ο Ιακώβ πλησίασε στον Ισαάκ τον πατέρα του· κι εκείνος τον ψηλάφησε και είπε: Η μεν φωνή είναι φωνή τού Ιακώβ, τα χέρια όμως είναι χέρια τού Ησαύ.

23 Και δεν τον γνώρισε, επειδή τα χέρια του ήσαν σαν τα χέρια τού αδελφού του, του Ησαύ, δασύτριχα· και τον ευλόγησε.

24 Και είπε: Εσύ είσαι ο ίδιος ο γιος μου ο Ησαύ; Κι εκείνος είπε: Εγώ…

..41 ΚΑΙ ο Ησαύ μισούσε τον Ιακώβ, για την ευλογία με την οποία τον ευλόγησε ο πατέρας του· και ο Ησαύ είπε στην καρδιά του: Πλησιάζουν οι ημέρες τού πένθους τού πατέρα μου· τότε, θα φονεύσω τον αδελφό μου τον Ιακώβ.

42 Και αναγγέλθηκαν στη Ρεβέκκα τα λόγια τού Ησαύ, του μεγαλύτερου γιου της· και αφού έστειλε, κάλεσε τον Ιακώβ, τον νεότερο γιο της, και του είπε: Δες, ο Ησαύ ο αδελφός σου παρηγορεί τον εαυτό του εναντίον σου, ότι θα σε φονεύσει·

Γένεσης 32

1 ΚΑΙ ο Ιακώβ πήγε στον δρόμο του· και τον συνάντησαν οι άγγελοι του Θεού.

2 Και όταν ο Ιακώβ τούς είδε, είπε: Αυτό είναι στρατόπεδο του Θεού· και αποκάλεσε το όνομα εκείνου του τόπου Μαχαναϊμ.

3 Και ο Ιακώβ έστειλε μπροστά του μηνυτές στον αδελφό του τον Ησαύ, στη γη Σηείρ, στον τόπο του Εδώμ.

4 Και τους παρήγγειλε, λέγοντας· τούτο θα πείτε στον κύριό μου τον Ησαύ: Έτσι λέει ο δούλος σου ο Ιακώβ· παροίκησα μαζί με τον Λάβαν, και έμεινα μέχρι τώρα·

5 και απέκτησα βόδια, και γαϊδούρια, πρόβατα, και δούλους, και δούλες· και έστειλα να αναγγείλω στον κύριό μου, για να βρω χάρη μπροστά σου.

…………..

4/. Κατά τον ίδιο τρόπο ο Θεός επεμβαίνει και διαφυλάσσει το σχέδιο Του περί του σπέρματος της γυναικός δια μέσου της δουλείας στην Αίγυπτο της περιόδου των κριτών της διαιρέσεως του βασιλείου και των αιχμαλωσιών του λαού. Σε κάθε περίπτωση φαίνεται στην αρχή ότι ο διάβολος θριαμβεύει. Το  σπέρμα της γυναικός πράγματι υφίσταται κεντήσεις

Αλλά ο Θεός πάντοτε επεμβαίνει. Και παρ’ όλο που οι τελευταίες λέξεις της Παλαιάς Διαθήκης  είναι γεμάτες πεσιμισμό (χωρίς αισιοδοξία απαισιόδοξοι                              Και θλίψη  ακριβώς η περίοδος κατά την οποία ο θεός ενήργησε την μέγιστη Του επέμβαση στέλνοντας τον κατά σάρκα τον Χριστό.

5/. Γνωρίζοντας τώρα ο σατανάς ότι ο Ιησούς Χριστός είναι το Μεγαλειώδες Σπέρμα που φανερωνόταν δεν καταβάλλει πια

Καμία προσπάθεια να το καταστρέψει ή να το διαφθείρει.

α/. Τα γεγονότα των πρώτων ημερών της ζωής του Ιησού—τα καταλυμένα πανδοχεία η σφαγή των νηπίων της Βηθλεέμ κλπ.—αποκαλύπτουν τα έργα του διαβόλου. Αλλά ο Θεός Πατήρ πάντοτε προστατεύει τον υιό Του.

Ματθαίος  1:

...19 Και ο άνδρας της, ο Ιωσήφ, επειδή ήταν δίκαιος, και μη θέλοντας να την εκθέσει δημόσια, θέλησε να τη διώξει κρυφά.

20 Και ενώ αυτός τα συλλογίστηκε αυτά, ξάφνου, ένας άγγελος του Κυρίου, παρουσιάστηκε σ' αυτόν σε όνειρο, λέγοντας: Ιωσήφ, γιε τού Δαβίδ, μη φοβηθείς να παραλάβεις τη Μαριάμ, τη γυναίκα σου· επειδή, αυτό που γεννήθηκε μέσα της είναι από το Άγιο Πνεύμα·…

24 Και όταν ο Ιωσήφ σηκώθηκε από τον ύπνο, έκανε όπως τον πρόσταξε ο άγγελος του Κυρίου· και πήρε τη γυναίκα του.

Ματθαίος  2:

1 ΚΑΙ όταν ο Ιησούς γεννήθηκε στη Βηθλεέμ τής Ιουδαίας, κατά τις ημέρες τού βασιλιά Ηρώδη, ξάφνου, ήρθαν στα Ιεροσόλυμα μερικοί μάγοι από ανατολάς, λέγοντας:

.. 12 Και επειδή τους αποκαλύφθηκε από τον Θεό σε όνειρο να μη επιστρέψουν στον Ηρώδη, αναχώρησαν στη χώρα τους από άλλον δρόμο.

13 Και όταν αναχώρησαν, ξάφνου, ένας άγγελος του Κυρίου φαίνεται σε όνειρο στον Ιωσήφ, λέγοντας: Αφού σηκωθείς, πάρε το παιδί και τη μητέρα του, και φεύγε στην Αίγυπτο· και να είσαι εκεί μέχρις ότου σου πω· επειδή, ο Ηρώδης πρόκειται να ζητήσει το παιδί, για να το θανατώσει

.. 6 Τότε, ο Ηρώδης, βλέποντας ότι ξεγελάστηκε από τους μάγους, θύμωσε υπερβολικά, και, στέλνοντας, φόνευσε όλα τα παιδιά που ήσαν στη Βηθλεέμ, και σε όλα τα όριά της, από δύο χρόνων και κάτω, σύμφωνα με τον καιρό που εξακρίβωσε από τους μάγους.

17 Τότε, εκπληρώθηκε αυτό που ειπώθηκε από τον προφήτη Ιερεμία, ο οποίος είπε:

18 «Φωνή ακούστηκε στη Ραμά, θρήνος και κλαυθμός και οδυρμός πολύς· η Ραχήλ έκλαιγε για τα παιδιά της, και δεν ήθελε να παρηγορηθεί, επειδή δεν υπάρχουν».

β/. Οι χωρίς αποτέλεσμα πειρασμοί της ερήμου αποτελούν εμπνεύσεις του εχθρού.

Ματθαίος 4:

1 ΤΟΤΕ, ο Ιησούς φέρθηκε από το Πνεύμα στην έρημο για να πειραστεί από τον διάβολο.

2 Και αφού νήστεψε 40 ημέρες, και 40 νύχτες, έπειτα πείνασε.

3 Και αφού ήρθε σ' αυτόν ο πειράζων, είπε: Αν είσαι Υιός τού Θεού, πες αυτές οι πέτρες να γίνουν ψωμιά.

4 Και εκείνος απαντώντας είπε: Είναι γραμμένο: «Μονάχα με ψωμί δεν θα ζήσει ο άνθρωπος, αλλά με κάθε λόγο που βγαίνει από το στόμα τού Θεού».

5 Τότε, τον παραλαμβάνει ο διάβολος στην άγια πόλη, και τον στήνει στο πτερύγιο του ιερού,

6 και του λέει: Αν είσαι Υιός τού Θεού, ρίξε κάτω τον εαυτό σου· επειδή, είναι γραμμένο ότι: Θα προστάξει για σένα τούς αγγέλους του», και «θα σε σηκώνουν επάνω στα χέρια τους, για να μη προσκόψεις το πόδι σου σε πέτρα».

7 Και ο Ιησούς είπε σ' αυτόν: Είναι επίσης γραμμένο: «Δεν θα πειράξεις τον Κύριο τον Θεό σου».

8 Τον παραλαμβάνει πάλι ο διάβολος σε ένα βουνό πολύ ψηλό, και του δείχνει όλα τα βασίλεια του κόσμου και τη δόξα τους,

9 και του λέει: Όλα αυτά θα σου τα δώσω, αν πέφτοντας με προσκυνήσεις.

10 Τότε, ο Ιησούς λέει σ' αυτόν: Πήγαινε, σατανά· επειδή είναι γραμμένο: «Τον Κύριο τον Θεό σου θα προσκυνήσεις και μονάχα αυτόν θα λατρεύσεις».

11 Τότε, ο διάβολος τον αφήνει· και ξάφνου, ήρθαν κοντά του άγγελοι και τον υπηρετούσαν.ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου

 Και Ν. Βάμβα       19 

Β/. Το Δράμα: Θεός Και Διάβολος

 

γ/. Ο διάβολος δεν κατορθώνει  να εξοντώσει τον Υιό του Θεού στη θάλασσα της Γαλιλαίας. Κατορθώνει  βέβαια να αναγκάσει

μερικούς ανθρώπους να αρνηθούν τον Χριστό ή να τον προδώσουν. Όμως καμιά σατανική ενέργεια δεν κατορθώνει να λοξοδρομήσει την πορεία του Χριστού ή να Τον φέρει σ’ έναν πρόωρο θάνατο.

δ/. Στον Γολγοθά φαίνεται σαν να έχει το Σπέρμα  εξοντωθεί.

Αλλά πάλι και πάλι επεμβαίνει ο Θεός: ο Χριστός ανασταίνεται εκ των νεκρών αναλαμβάνεται στους ουρανούς και καταλαμβάνει μία θέση δυνάμεως μακριά από κάθε πλησίασμα του διαβόλου.

6/. Έκτοτε ο εχθρός ενήμερος του ότι ο Χριστός—η κεφαλή—βρίσκεται στα δεξιά του Θεού επιτίθεται στο σώμα Του που είναι η Εκκλησία. Η ιστορία της Εκκλησίας είναι ένα μακρύ χρονογράφημα των ανεργιών του διαβόλου εναντίον της και των επεμβάσεων του Θεού. Κάποια  μέρα οι υποσχέσεις του Θεού

Θα πραγματοποιηθούν εις το πλήρες.

Το Σπέρμα της γυναικός ο θριαμβευτής Υιός του Θεού θα συντρίψει την κεφαλή του όφεως και το μεγάλο αυτό δράμα θα καταλήξει σε μια νικηφόρα και αιώνια ένδοξη έκβαση.

Αποκάλυψης 20: 7-10

7 Και όταν συμπληρωθούν τα 1.000 χρόνια, ο σατανάς θα λυθεί από τη φυλακή του.

8 Και θα βγει για να πλανήσει τα έθνη που βρίσκονται στις τέσσερις γωνίες τής γης, τον Γωγ και τον Μαγώγ, για να τους συγκεντρώσει σε πόλεμο, των οποίων ο αριθμός τους είναι σαν την άμμο τής θάλασσας.

9 Και ανέβηκαν επάνω στο πλάτος τής γης, και περικύκλωσαν το στρατόπεδο των αγίων, και την αγαπημένη πόλη· και κατέβηκε φωτιά από τον Θεό από τον ουρανό, και τους κατέφαγε.

10 Και ο διάβολος, που τους πλανούσε, ρίχτηκε στη λίμνη με τη φωτιά και το θειάφι, όπου είναι το θηρίο και ο ψευδοπροφήτης· και θα βασανίζονται ημέρα και νύχτα, στους αιώνες των αιώνων.

…………………………

Γ΄ Δράμα και Δόγμα

1/. Ενώ λέγεται το Βιβλικό δράμα έρχονται ταυτόχρονα εις το φως και τα βασικά δόγματα της διδασκαλίας των Γραφών. Αυτά είτε είναι ενσωματωμένα μέσα στα ίδια τα γεγονότα της Βίβλου είτε παριστάνονται δια των διαφόρων χαρακτήρων που παρελαύνουν στις αφηγήσεις της είτε ακόμα διακηρύσσονται σαφώς ως σκέψεις του Θεού.

2/. Η σπουδαιότητα των Βιβλικών αληθειών τονίζεται απ’ την ίδια τη Βίβλο. Θετικώς μεν δια των προτροπών του Παύλου προς τον Τιμόθεο.

Α΄ Τιμοθέου 4: 12—16 

12 Κανένας ας μη καταφρονεί τη νεότητά σου, αλλά γίνε τύπος των πιστών σε λόγο, σε συναναστροφή, σε αγάπη, σε πνεύμα, σε πίστη, σε αγνότητα.

13 Μέχρις ότου έρθω, να καταγίνεσαι στην ανάγνωση, στην προτροπή, στη διδασκαλία.

14 Μη παραμελείς το χάρισμα που υπάρχει μέσα σου, το οποίο δόθηκε σε σένα διαμέσου προφητείας, με επίθεση των χεριών τού πρεσβυτερίου.

15 Αυτά να μελετάς, σ' αυτά να μένεις, για να είναι σε όλους φανερή η προκοπή σου.

16 Πρόσεχε στον εαυτό σου και στη διδασκαλία· επίμενε σ' αυτά. Επειδή, κάνοντας αυτό, θα σώσεις και τον εαυτό σου και εκείνους που σε ακούν.

Αρνητικώς δε δια της σαφούς(ξεκάθαρης διαυγής)και  επιμόνου προτροπής  του Λόγου του Θεού προς τους πιστούς  να μη έχουν ουδεμία επικοινωνία με εκείνους που ασπάζονται αιρετικές διδασκαλίες

Β΄ Ιωάννου 7--11

7 Επειδή, πολλοί πλάνοι μπήκαν μέσα στον κόσμο, αυτοί που δεν ομολογούν τον Ιησού Χριστό ότι ήρθε με σάρκα· αυτός είναι ο πλάνος και ο αντίχριστος.

8 Προσέχετε στον εαυτό σας, για να μη χάσουμε αυτά που εργαστήκαμε, αλλά να απολαύσουμε ολόκληρο τον μισθό.

9 Καθένας που παραβαίνει και δεν μένει στη διδασκαλία τού Χριστού, δεν έχει τον Θεό· εκείνος που μένει στη διδασκαλία, αυτός έχει και τον Πατέρα και τον Υιό.

10 Αν κάποιος έρχεται σε σας και δεν φέρνει αυτή τη διδασκαλία, μη τον δέχεστε σε σπίτι, και μη του λέτε το «χαίρε»·

11 επειδή, εκείνος που λέει σ' αυτόν το «χαίρε», γίνεται κοινωνός στα πονηρά του έργα.

…….

3/. Τα υπόλοιπα κεφάλαια του ανά χείρας τόμου θα πραγματευθούν τα ουσιωδέστερα δόγματα της Βίβλου όπως αυτά αποκαλύπτονται απ’ τις ποικίλες περιοχές του Θείου Λόγου.

………………………

ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου

Και Ν. Βάμβα       20 

 Μέρος δεύτερον

Οι Αόρατες Δυνάμεις

Β΄ Βασιλέων 6:15—17

15 Και όταν το πρωί ο υπηρέτης τού ανθρώπου τού Θεού σηκώθηκε, και βγήκε έξω, ξάφνου, στρατός είχε περικυκλώσει την πόλη με άλογα και άμαξες. Και ο υπηρέτης του είπε σ' αυτόν: Ω, κύριε! Τι θα κάνουμε;

16 Και εκείνος είπε: Μη φοβάσαι· επειδή, περισσότεροι είναι αυτοί που είναι μαζί μας, παρά εκείνοι που είναι μαζί τους.

17 Και ο Ελισσαιέ προσευχήθηκε, και είπε: Κύριε, άνοιξε, παρακαλώ, τα μάτια του για να δει. Και ο Κύριος άνοιξε τα μάτια τού υπηρέτη, και είδε· και να, το βουνό ήταν γεμάτο από άλογα και πύρινες άμαξες γύρω από τον Ελισσαιέ.

…………..

 Πέραν του  βασιλείου των ανθρώπινων αισθήσεων και αισθημάτων ένας δυνατός αγώνας μαίνεται μεταξύ των δυνάμεων του Θεού και των δυνάμεων και του διαβόλου. Οι αόρατες δυνάμεις του κόσμου οδηγούν κυβερνούν και καθορίζουν τις τύχες των ανθρώπων.

Εκείνος που θα επιθυμούσε να εισδύσει σ5τα μυστήρια της ζωής και να διεξάγει νικηφόρα τις μάχες της πρέπει να γνωρίζει ποιες είναι οι αόρατες αυτές δυνάμεις και πως αυτές ενεργούν.

  Η Βίβλος δίδει μία σαφή απεικόνιση της φύσεως και των ανεργιών όλων των όντων που λαμβάνουν μέρος σ’ αυτόν τον τιτανικό αγώνα. Η κυρίαρχη μάχη στην οποία παρατάσσονται εκατέρωθεν (από το ένα και από το άλλο μέρος) αναρίθμητα στρατεύματα είναι εκείνη που διεξάγεται μεταξύ Θεού και διαβόλου, αγαθού και κακού δικαιοσύνης και αμαρτίας ουρανού κολάσεως. Ουδείς δύναται να ερμηνεύσει την ιστορία να καταλάβει παρόντα γεγονότα και της παγκοσμίου πορείας ή να λύση το περί ανθρώπου πρόβλημα ,αν δεν είναι τελείως ενήμερος του γεγονότος ότι η αναφερθείσα μάχη μεταξύ Θεού και ανθρώπου είναι πραγματική και ότι όλα τα γεγονότα της ιστορίας αποτελούν εκβάσεις της αοράτου μανιώδους αυτής μάχης. 

  Η σκιά της πάλης αυτής πέφτει κατά μήκος της σκηνής της ιστορίας. Ο  αγώνας μεταξύ ατόμων κοινοτήτων και εθνών δεν είναι παρά μια επέκτασης του αοράτου πολέμου.  Για τον χριστιανό οπωσδήποτε το αποτέλεσμα είναι βέβαιο το τέλος προκαθορισμένο. Ο Θεός και ο δίκαιος θα θριαμβεύσουν. Όμως είναι επίσης βέβαιο το μοιραίο τέλος του διαβόλου και των δυνάμεων του. Ας κοιτάζει λοιπόν ψηλά ο πιστός ατενίζοντας θαρραλέα το μέλλον διότι: 

Β΄ Βασιλέων 6:15—17

Μη φοβάσαι· επειδή, περισσότεροι είναι αυτοί που είναι μαζί μας, παρά εκείνοι που είναι μαζί τους.

Το δεύτερο μέρος(κεφ. 6ον)  του βιβλίου μας, εισάγει τον αναγνώστη στη γνώση αυτών των αόρατων όντων και του έργου των.

………………………

ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου

21 

06--κεφάλαιο

Ο Θεός Πατέρας

  Αυτό το κεφάλαιο καθώς και τα δύο που ακολουθούν παρουσιάζουν τη διδασκαλία των Γραφών όσον αφορά τα τρία πρόσωπα της Θεότητας :

Τον Πατέρα τον Υιόν και το Πνεύμα το Άγιον. Ίσως όμως θα ήταν σοφό να εισηγηθούμε αυτό το ψηλό θέμα με μια σύντομο έκθεση της Αγίας τριάδος ως τοιαύτης και με μία εξέταση μερικών απ’ τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι πιστεύουν εις τον Θεόν.

1/. Η Αγία Τριάς. Η λέξη « τριάς» δεν αναφέρεται μέσα στην Βίβλο. Αι Γραφαί διδάσκουν ότι η Θεότης αποτελείται από τρία πρόσωπα, Πατέρα Υιόν και Άγιον Πνεύμα.

«Αυτή η Τριάς των προσώπων είναι ένας Θεός ομοούσιος και αυτός εις δύναμιν και δόξα». Τα τρία αυτά πρόσωπα παρουσιάζονται μαζί σε τρία τουλάχιστον χωρία της Καινής Διαθήκης:

α/. κατά την βάπτιση του Ιησού όπου ακούστηκε η φωνή του Πατρός και το Πνεύμα το Άγιον φανερώθηκε σε σχήμα περιστεράς επάνω Του.

Ματθαίος 3: 16-17

16 Και αφού ο Ιησούς βαπτίστηκε, ανέβηκε αμέσως από το νερό· και ξάφνου, ανοίχτηκαν σ' αυτόν οι ουρανοί, και είδε το Πνεύμα τού Θεού να κατεβαίνει σαν περιστέρι, και να έρχεται επάνω του.

17 Και ξάφνου, μια φωνή από τους ουρανούς, που έλεγε: Αυτός είναι ο Υιός μου ο αγαπητός, στον οποίο ευαρεστήθηκα.

……….

β/. όταν ο Κύριος έδωσε τη μεγάλη ιεραποστολική Εντολή στους μαθητές Του να μαθητεύσουν τα έθνη και να βαπτίζουν τους πιστεύοντας «εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος»

Ματθαίος 28:19

19 Αφού, λοιπόν, πορευτείτε, κάντε μαθητές όλα τα έθνη, βαπτίζοντάς τους στο όνομα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, και τρίτον  στην ευλογία:

γ/.  «η χάρις του Κυρίου Ιησού Χριστού και η αγάπη του Θεού και η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος είη μετά πάντων υμών».

Β΄ Κορινθίους 13:14

14 (13) Η χάρη τού Κυρίου Ιησού Χριστού, και η αγάπη τού Θεού, και η κοινωνία τού Αγίου Πνεύματος είθε να είναι μαζί με όλους σας. Αμήν.

Ο νους του ανθρώπου δεν μπορεί να μπορεί να συλλάβει το μυστήριο της Αγίας Τριάδος.

Εκείνος που τυχόν θα προσπαθούσε να κάμει κάτι τέτοιο οπωσδήποτε θα παραφρονούσε. Όμως εκείνος θα αρνούνταν την περί Τριάδος αλήθεια θα έχανε την ψυχή του.

2/. Αποδείξεις της υπάρξεως του Θεού.

 Ο Θεός αποκάλυψε την ύπαρξη Του στους ανθρώπους. Η  αποκάλυψης Του είναι και φυσική και υπερφυσική.

α/.Φυσική  ο Θεός αποκαλύπτεται:

1/. Δια της θρησκευτικής συνειδήσεως που υπάρχει έμφυτος μέσα στον άνθρωπο και που διαρκώς αναζητά κάποιο αντικείμενο λατρείας.

2/. Δια της ηθικής φύσεως του ανθρώπου δηλαδή της συνειδήσεως των καθηκόντων του η οποία αν και έχει παραμεληθεί και νεκρωθεί εν τούτοις είναι μια αδιάκοπη φωνή.

Η ηθική αυτή φύσης του ανθρώπου αναγνωρίζει κάποιο πρόσωπο απέναντι του οποίου ο άνθρωπος είναι υπεύθυνος και εις το οποίο κάποια μέρα θα δώσει λόγο των πράξεων του.

3/.  Δια του νόμου των αιτίων και των αποτελεσμάτων. Η λογική μας διδάσκει ότι κάθε αποτέλεσμα έχει οπωσδήποτε την αιτία του. Το σύμπαν λοιπόν είναι το αποτέλεσμα της πρωταρχικής αιτίας που είναι ο Θεός

4/. Δια της υπάρξεως σχεδίων. Η ορθή κρίσης μας λέγει ότι η ύπαρξης σχεδίου προϋποθέτει πάντοτε την ύπαρξη σχεδιαστού. 

Το σχέδιο του σύμπαντος στην άπειρη τελειότητα του αποδεικνύει την ύπαρξη ενός πάνσοφου σχεδιαστή που αυτός είναι ο Θεός.

5/. Δια του νόμου σκοπιμότητας. Το  σύστημα του κόσμου ταξιδεύει προς την κατεύθυνση κάποιου προκαθορισμένου αντικειμενικού σκοπού. Είναι δυνατόν να μην το διευθύνει κάποιος αόρατος πάνσοφος νους;

β/. Υπερφυσική. Ο χριστιανός πάνω και πέρα απ’ τις αποδείξεις περί υπάρξεως του Θεού που του παρέχουν διάφορα φυσικά δεδομένα έχει την υπερφυσική Του αποκάλυψη στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού και η οποία κυρίως αποτελεί το περιεχόμενο της Αγίας Γραφής:

ο γραπτός Λόγος μαρτυρεί την ύπαρξη του θεού. Ο ενσαρκωθείς Λόγος είναι : «Θεός φανερωθείς εν σαρκί»

Ιωάννης1: (κειμενο)

14 και ο λογος σαρξ εγενετο και εσκηνωσεν εν ημιν και εθεασαμεθα την δοξαν αυτου δοξαν ως μονογενους παρα πατρος πληρης χαριτος και αληθειας

Ιωάννης1: (Σπύρος Φίλος)

14 Και ο Λόγος έγινε σάρκα, και κατοίκησε ανάμεσά μας, (και είδαμε τη δόξα του, δόξαν ως μονογενή από τον Πατέρα), γεμάτος χάρη και αλήθεια.

Ιωάννου Α' 4:

2 Εκ τούτου γνωρίζετε το Πνεύμα του Θεού· παν πνεύμα, το οποίον ομολογεί ότι ο Ιησούς Χριστός ήλθεν εν σαρκί, είναι εκ του Θεού·

Ιωάννου Α' 4:

2 Από τούτο γνωρίζεται το Πνεύμα τού Θεού· κάθε πνεύμα που ομολογεί τον Ιησού Χριστό ότι έχει έρθει με σάρκα προέρχεται από τον Θεό·

ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου

22 

Α΄ Η ΦΥΣΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΑΤΡΟΣ

 1/. «Ο Θεός είναι πνεύμα»

Ιωάννης 4:24

24 Ο Θεός είναι πνεύμα· και εκείνοι που τον προσκυνούν με πνεύμα και με αλήθεια πρέπει να τον προσκυνούν.

….

Μια άϋλος αόρατος Πραγματικότης. Μόνον ένας Θεός υπάρχει. Κατέχει  δε μια ορισμένη φύσι και ορισμένες αμετάβλητες ιδιότητες.

Δευτερονόμιον 4:35

35 Σε σένα δείχθηκε αυτό, για να γνωρίσεις ότι ο Κύριος, αυτός είναι ο Θεός· δεν είναι άλλος εκτός απ' αυτόν.

….

2/. Ο Θεός είναι πρόσωπο. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας: Γνωρίζει αισθάνεται θέλει.

………

Ψαλμός 94:9-10 (κόπα δέλτα)

«Ο φυτεύσας το ωτίον δεν θέλει ακούσει;»

« Ο πλάσας τον οφθαλμό δεν θέλει ιδεί;»

«Ο σωφρονίζων τα έθνη δεν θέλει ελέγξει;

«Ο διδάσκον τον άνθρωπον γνωσιν;

………

Ψαλμός 94:9-10 (κόπα δέλτα)

9 Αυτός που φύτεψε το αυτί, δεν θα ακούσει; Αυτός που έπλασε το μάτι, δεν θα δει;

10 Αυτός που σωφρονίζει τα έθνη, δεν θα ελέγξει; Αυτός που διδάσκει τον άνθρωπο γνώση;

…….

Μπορούμε ν’ απευθυνθούμε στον Θεό σαν σ’ ένα Πρόσωπο. Αυτός ενδιαφέρεται για κάθε δημιούργημα Του. αδίστακτα λοιπόν μπορούμε να Του γνωστοποιήσουμε όλες μας τις επιθυμίες όλες μας τις ανάγκες.

….

Β΄ ΟΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΑΤΡΟΣ

  1/. Ο Θεός είναι αιώνιος.

 Γένεσης 1:1

1 εν αρχη εποιησεν ο θεος τον ουρανον και την γην

Γένεσης 1:1

1 ΣΤΗΝ αρχή δημιούργησε ο Θεός τον ουρανό και τη γη.

….

Δεν υπήρξε ποτέ κάποια εποχή κατά την οποία Αυτός θα έχει παύσει να υπάρχει. Είναι  «ο αιώνιος Θεός»

Ησαϊας  40:28

28 Δεν γνώρισες; Δεν άκουσες, ότι ο αιώνιος Θεός, ο Κύριος, ο Δημιουργός των άκρων τής γης, δεν ατονεί, και δεν αποκάμει; Η φρόνησή του δεν εξιχνιάζεται.

Ψαλμός 90:2 (κόπα)

2 Πριν γεννηθούν τα όρη, και πλάσεις τη γη και την οικουμένη, και από τον αιώνα μέχρι τον αιώνα, εσύ είσαι ο Θεός.

….

Η θεώρησης της αληθείας αυτής μας γεμίζει φως παρηγοριά.

2/. Ο Θεός  είναι παντοδύναμος.

Γένεσης 17 1:

1 ΚΑΙ όταν ο Άβραμ ήταν 99 χρόνων, ο Κύριος φάνηκε στον Άβραμ, και του είπε: Εγώ είμαι ο Θεός ο Παντοκράτορας· περπάτα μπροστά μου, και να είσαι τέλειος.

Έξοδος 6: 3

3 και φάνηκα στον Αβραάμ, στον Ισαάκ, και στον Ιακώβ, με το όνομα ο Θεός, ο Παντοκράτορας· δεν γνωρίστηκα όμως σ' αυτούς με το όνομά μου Γιαχβέ·

….

Όλη η δύναμις ανήκει εις τον Θεό. Κανείς άνθρωπος ή έθνος ή συνδυασμός δυνάμεων επιγείων ή ουρανίων δεν μπορεί να ματαιώσει τους ηγεμονικούς Του σκοπούς.

  (Η χρησιμοποίησης της λέξεως «παντοδύναμος’ δείχνει την ανθρώπινη προσπάθεια να περιγράψει κατά έναν απόλυτο τρόπο την φύσιν των ιδιοτήτων του Θεού. Ο άνθρωπος μπορεί να δει και να κατανοήσει μόνο ένα μικρό τμήμα της δημιουργίας. Η ζωή του που δεν είναι παρά ένας κόκκος άμμου μπροστά στο μέγεθος της δημιουργίας καλύπτει μόνο ένα ελάχιστο μέρος της αιωνιότητας. Στην προσπάθειά του λοιπόν αυτός να περιγράψει τον θεό και την φύσι Του είναι ανάγκη να χρησιμοποιεί λέξεις με απέραντη ευρύτητα λέξεις που να καθορίζουν έννοιες πολύ μεγαλύτερες απ’ ότι αυτός θα μπορούσε να συλλάβει με το νου του κι’ οι οποίες βέβαια να είναι τοποθετημένες πάνω στο έδαφος της θείας αποκάλυψης).

3/. Ο Θεός είναι πανταχού παρών

Πόσο εύγλωττα το λέει ο ψαλμωδός:

Ψαλμός 139: 7--10

7 Πού να πάω από το πνεύμα σου; Και από το πρόσωπό σου πού να φύγω;

8 Αν ανέβω στον ουρανό, είσαι εκεί, αν πλαγιάσω στον άδη, νάσου εσύ.

9 Αν πάρω τα φτερά τής αυγής, και κατοικήσω στις εσχατιές τής θάλασσας,

10 και εκεί θα με οδηγήσει το χέρι σου, και το δεξί σου χέρι θα με κρατάει.

4/. Ο Θεός είναι αμετάβλητος.

Μαλαχίας 3:6

6 Επειδή, εγώ είμαι ο Κύριος· δεν αλλοιώνομαι· γι' αυτό, εσείς, οι γιοι Ιακώβ, δεν απωλεστήκατε.

Ψαλμός 102

26 Αυτοί θα απολεστούν, εσύ όμως παραμένεις· και όλοι θα παλιώσουν σαν ιμάτιο· θα τους τυλίξεις σαν περικάλυμμα, και θα αλλαχτούν·

27 εσύ, όμως, είσαι ο ίδιος και τα χρόνια σου δεν θα εκλείψουν.

Ιάκωβος 1:17

17 κάθε αγαθή δόση, και κάθε τέλειο δώρημα, είναι από πάνω, το οποίο κατεβαίνει από τον Πατέρα των φώτων, στον οποίο δεν υπάρχει αλλοίωση ή σκιά μεταβολής.

Απ’ Αυτόν  πηγάζει κάθε μεταβολή και αλλοίωσης. Αυτός ο ίδιος δεν μεταβάλλεται.

5/. Ο Θεός είναι πάνσοφος.

Ψαλμός 147

3 Γιατρεύει τους συντριμμένους στην καρδιά, και δένει τις πληγές τους.

4 Απαριθμεί τα πλήθη των άστρων· καλεί τα πάντα με το όνομά τους.

5 Ο Κύριός μας είναι μέγας, και η δύναμή του μεγάλη· η σύνεσή του αμέτρητη.

6 Ο Κύριος υψώνει τούς πράους, τους ασεβείς, όμως, τους ταπεινώνει μέχρι το έδαφος.

Απ’ αιώνος είναι γνωστά εις τον θεό πάντα τα έργα αυτού.

Πράξεις 15:18

18 Από τον αιώνα είναι γνωστά στον Θεό όλα τα έργα του.

Επίσης ψαλμός  138:

ΘΑ σε δοξολογήσω με όλη μου την καρδιά· θα ψαλμωδήσω σε σένα μπροστά στους θεούς.

2 Θα προσκυνήσω προς τον ναό σου τον άγιο· και θα δοξολογήσω το όνομά σου, για το έλεός σου, και για την αλήθεια σου·

επειδή, μεγάλυνες τον λόγο σου περισσότερο από όλη τη φήμη σου.

3 Την ημέρα που έκραξα, με εισάκουσες· με ενίσχυσες με δύναμη μέσα στην ψυχή μου.

4 Θα σε δοξολογήσουν, Κύριε, όλοι οι βασιλιάδες τής γης, όταν ακούσουν τα λόγια τού στόματός σου·

5 και θα ψάλλουν στους δρόμους τού Κυρίου, επειδή μεγάλη είναι η δόξα τού Κυρίου·

6 επειδή, ο Κύριος είναι υψηλός, και επιβλέπει επάνω στον ταπεινό· τον υψηλόφρονα, όμως, τον γνωρίζει από μακριά.

Και Παροιμίες 5:21

21 Επειδή, οι δρόμοι τού ανθρώπου είναι μπροστά στα μάτια τού Κυρίου, και σταθμίζει όλες τις πορείες του.

συνεχιζεται