26--3--2018---01--ΚΑΙ-02---ΤΟ ΣΚΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΠΕΤΑΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ (*) ΥΠΟ ΑΙΔ. ΣΠΥΡΟΥ ΖΩΔΙΑΤΗ Δ. Θ.

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!! 




……………
01
(*)  Κήρυγμα του Αιδ. κ. Σπύρου Ζωδιάτη που έκανε στην Ε. Ε. Ε. Βοστώνης. Επειδή το θέμα αυτό παρουσιάζει γενικότερο ανταποκρινόμενοι στην επιθυμία πολλών αδελφών το δημοσιεύσαμε σε βιβλιαράκι χωρίς ουσιαστικές αλλαγές για να διατηρήσει τη μορφή του ζωντανού λόγου έτσι όπως κηρύχτηκε.
……………
Μετάφραση του Βαμβα
Μεταφορά Σ. Φίλου της Άγιας Γραφής
ΤΟ ΣΚΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΠΕΤΑΣΜΑΤΟΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ

                                                                                                    
Το θέμα που θ’ αναπτυχθεί στο βιβλιαράκι αυτό είναι σπουδαιότατο γιατί είναι θέμα που αποτελεί τη βάση της ευαγγελικής μας πίστης.
  Αν σας ρωτούσε κάποιος: «Γιατί στην Καινή Διαθήκη υπάρχουν ποιμένες, επίσκοποι—πρεσβύτεροι, διάκονοι, απόστολοι δάσκαλοι κι όχι ιερείς; Γιατί δεν έχετε τελετουργίες; Γιατί έχετε μόνο κήρυγμα; Γιατί δεν έχετε την αναπαράσταση της θυσίας του Χριστού στη λατρεία σας;»
Θα μπορούσατε άραγε ν’ απαντήσετε στα ερωτήματα αυτά;  Η απάντηση βρίσκεται στο γεγονός που θα μας απασχολήσει
Στο βιβλιαράκι τούτο. Και θα ήθελα να σας μεταφέρω τώρα σε δύο τόπους: έξω από την Ιερουσαλήμ ο ένας και μέσα στην Ιερουσαλήμ ο άλλος. Τα έχω επισκεφτεί τόσες φορές τα μέρη αυτά και είναι ζωγραφισμένα μπροστά στα μάτια μου.
  Έξω από τα τείχη της Ιερουσαλήμ είναι ο Γολγοθάς. Είναι ο Κρανίου Τόπος. Είναι εκεί που σταυρώθηκε ο Κύριος μας. Μέσα στα τείχη της Ιερουσαλήμ είναι ο ναός. Ο περικαλλής εκείνος ναός που έχτισε αρχικά ο Σολομών και μέσα στο ναό αυτόν υπήρχαν τα άγια των αγίων. Ο ναός στον οποίον ο Κύριος μας λάτρευσε πολλές φορέςενώ βρισκόταν κάτω στη γη. Και  θα ήθελα τη στιγμή αυτή να ξαναζήσουμε τις στιγμές εκείνες τις οποίες ο Ιησούς Χριστός ο ενσαρκωθείς Θεός βρισκόταν πάνω στο σταυρό. Και τι έγινε μέσα στο ναό των Εβραίων, ενώ ο Μεσσίας των Εβραίων ο Ιησούς Χριστός σταυρωνόταν; Μας λέει ο Μάρκος στο κεφ. 15:37-38 όπου διαβάζουμε:
……

Μάρκος 15:37-38—Βάμβας
37 Ο δε Ιησούς, εκβαλών φωνήν μεγάλην, εξέπνευσε.
38 Και το καταπέτασμα του ναού εσχίσθη εις δύο από άνωθεν έως κάτω.
….
Μάρκος 15:37-38 –Σ. Φίλου
37 Ο Ιησούς, όμως, αφού έβγαλε μια δυνατή φωνή, εξέπνευσε.
38 Και το καταπέτασμα του ναού σχίστηκε στα δύο, από επάνω μέχρι κάτω.
….
   Μόλις εξέπνευσε ο Ιησούς, μόλις πέθανε μόλις παρέδωσε το πνεύμα Του στον Πατέρα Του, συνέβηκαν μερικά τρομακτικά γεγονότα που απόδειχναν ότι αυτός δεν ήταν θάνατος ενός απλού ανθρώπου αλλά ήταν ο θάνατος Εκείνου που ήρθε στον κόσμο μας όχι για να ζήσει αλλά για να πεθάνει γιατί με το θάνατο Του με το Αίμα Του επρόκειτο να γίνει ο λυτρωμό του ανθρώπου. Προσέξτε ένα από τα γεγονότα αυτά. Πεθαίνει ο Χριστός έξω στο Γολγοθά και λαβαίνει χώρα κάτι μέσα στην Ιερουσαλήμ. Μέσα στο ναό των Εβραίων. Ποιο είναι το γεγονός αυτό; Το καταπέτασμα του ναού σκίστηκε στα δύο από πάνω ως κάτω.
…..
  Λουκάς 23: 45—Βάμβας
45 και εσκοτίσθη ο ήλιος και εσχίσθη εις το μέσον το καταπέτασμα του ναού·
Λουκάς 23: 45–Σ. Φίλου
45 Και σκοτίστηκε ο ήλιος· και το καταπέτασμα του ναού σχίστηκε στο μέσον.
……

  Αυτό είναι το γεγονός που θα μας απασχολήσει. Το ίδιο γεγονός το αναφέρει και οΛουκάς στο ευαγγέλιο του.
    Όπου διαβάζουμε και για ένα επιπρόσθετο γεγονός που δεν αναφέρει ο Μάρκος.
«και ο ήλιος εσκοτίσθη» λέει ο Λουκάς. Ο ένας αναφέρει το ένα μόνο γεγονός. Ο άλλος αναφέρει κι άλλος γεγονός.
……
Και στο Ευαγγέλιο του Ματθαίου 27:50—54.
Έχουμε την πληρέστερη περιγραφή των γεγονότων που συνέβηκαν όταν ο Κύριος μας εξέπνευσε πάνω στο σταυρό.
Ματθαίος 27: 50—54 —Βάμβας
50 Ο δε Ιησούς πάλιν κράξας μετά φωνής μεγάλης, αφήκε το πνεύμα.
51 Και ιδού, το καταπέτασμα του ναού εσχίσθη εις δύο από άνωθεν έως κάτω, και η γη εσείσθη και αι πέτραι εσχίσθησαν,
52 και τα μνημεία ηνοίχθησαν και πολλά σώματα των κεκοιμημένων αγίων ανέστησαν,
53 και εξελθόντες εκ των μνημείων μετά την ανάστασιν αυτού εισήλθον εις την αγίαν πόλιν και ενεφανίσθησαν εις πολλούς.
54 Ο δε εκατόνταρχος και οι μετ' αυτού φυλάττοντες τον Ιησούν, ιδόντες τον σεισμόν και τα γενόμενα, εφοβήθησαν σφόδρα, λέγοντες· Αληθώς Θεού Υιός ήτο ούτος.
Ματθαίος 27: 50—54 –Σ. Φίλου
50 Και ο Ιησούς, αφού έκραξε ξανά με δυνατή φωνή, άφησε το πνεύμα.
51 Και ξάφνου, το καταπέτασμα του ναού σχίστηκε στα δύο, από επάνω μέχρι κάτω· και η γη σείστηκε, και οι πέτρες σχίστηκαν,
52 και τα μνήματα άνοιξαν, και πολλά σώματα αγίων που είχαν πεθάνει αναστήθηκαν·
53 κι αφού βγήκαν από τα μνήματα ύστερα από την ανάστασή του, μπήκαν μέσα στην άγια πόλη, και εμφανίστηκαν σε πολλούς.
54 Και ο εκατόνταρχος και εκείνοι που μαζί του φύλαγαν τον Ιησού, όταν είδαν τον σεισμό και όσα έγιναν, φοβήθηκαν υπερβολικά, λέγοντας: Πραγματικά, Υιός τού Θεού ήταν αυτός.
……
Ώστε ο Μάρκος και ο Ματθαίος αναφέρουν το σχίσιμο του καταπετάσματος σαν πρώτο και ίσως και το πιο σημαντικό γεγονός που ακολούθησε το θάνατο του Ιησού.
Και υπογραμμίστε αυτό που λένε ότι σκίστηκε από πάνω ως κάτω. Όχι από κάτω ως πάνω. Η ανάσταση των νεκρών αν και εντυπωσιακότατο γεγονός αναφέρετε μόνο απο το Ματθαίο ενώ το σκίσιμο του καταπετάσματος και από τους τρεις συνοπτικούς Ευαγγελιστές.
………….


ΤΟ ΣΚΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΠΕΤΑΣΜΑΤΟΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ (*)
ΥΠΟ ΑΙΔ. ΣΠΥΡΟΥ ΖΩΔΙΑΤΗ Δ. Θ.
……………
Το σκίσιμο του καταπετάσματος δεν εντυπωσίασε τους Ρωμαίους.
02
Υπήρχαν δύο κατηγορίες ανθρώπων που έβλεπαν τον Ιησού Χριστό να κρέμεται πάνω στο σταυρό να πάσχει να μιλάει και να πεθαίνει. ήταν πρωτ’ απ΄’ όλα οι Ρωμαίοι, ο εκατόνταρχος εκείνος κάτω από την εξουσία του οποίου οι στρατιώτες κρέμασαν το Χριστό, εκτελώντας την εντολή του Πιλάτου. Οι άνθρωποι αυτοί δεν ελκύστηκαν τόσο από το μοναδικό αυτό γεγονός του σκισίματος του καταπετάσματος αλλά από το σεισμό που τράνταξε ολόκληρη εκείνη την περιοχή. Γιατί; Διότι το καταπέτασμα του ναού είχε να κάνει ιδιαίτερα με τους Εβραίους και όχι με τους Ρωμαίους ειδωλολάτρες.
Μας λέει ο Ματθαίος πως ο εκατόνταρχος και οι Ρωμαίοι στρατιώτες που μαζί του φύλαγαν το Χριστό φοβήθηκαν πολύ. Όταν έσπασαν οι πέτρες όταν αναστήθηκαν οι νεκροί τρομοκρατήθηκαν. Αυτά ήταν εκείνα που τους εντυπωσίασαν και είπαν: «Αληθώς Θεού Υιός ήτο ούτος».
……

Κατάπληξε τους Εβραίους.
  
   Για τους Εβραίους όμως που ήταν κι αυτοί γύρω από το σταυρό του Χριστού το σημαντικότερο γεγονός δεν ήταν ο σεισμός δεν ήταν οι πέτρες που σκίστηκαν δεν ήταν οι αναστημένοι εκείνοι Άγιοι αλλά ήταν το σκίσιμο του καταπετάσματος.                          
  Καταφτάνουν οι μαντατοφόροι από το ναό του Σολομώντα--  και δεν παίρνει πολύ ώρα για να πάει κανείς από το ναό στο Γολγοθά, μικρή είναι η απόσταση—έρχονται λοιπόν στο Γολγοθά για να αναγγείλουν στον Αρχιερέα που ίσως βρισκόταν εκεί για να παρακολουθήσει το θάνατο Εκείνου που αξιούσε ότι έβαζε τέρμα στον Ιουδαϊσμό. Έλα του λένε του Αρχιερέα ελάτε κι εσείς ιερείς ελάτε να δείτε τι έχει συμβεί μέσα στο ναό. Σκίστηκε το καταπέτασμα! Και κανείς μας δεν το έσκισε. Τι σημαίνει αυτό; Μήπως έχει καμιά σχέση με το θάνατο του Ναζωραίου αυτού που λέγεται Ιησούς Χριστός; τα άγια των αγίων που υπήρξαν τόπος απόκρυφος για 1500 χρόνια τώρα είναι πια θεατά στον κοινό λαό που βρισκόταν έξω από το ναό του Σολομώντα.







………….