14--3--2018-----77---ΚΑΙ--78 ---79--ΚΑΙ 80-ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!! 



77 
Κεφάλαιο δέκατον τρίτον "13"

Ο Νόμος του Θεού
  Η σωτηρία είναι κατά χάριν.
Η Αγία Γραφή διδάσκει ότι παρ' όλον που ο νόμος δεν μπορεί να σώσει τον άνθρωπο εν τούτοις κατέχει μία πρωτεύουσα θέση στο τέλειο σχέδιο του Θεού περί ανθρώπου.


Α΄ Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ

1/. Ο νόμος του Θεού είναι αποκεκαλυμμένη έκφραση του θελήματος Του. Το θέλημα Του αυτό φανερώνεται μέσα στην ανθρώπινη συνείδηση.
……….
Ρωμαίους 2:14-16
14 Επειδή, όταν οι εθνικοί, που δεν έχουν νόμο, κάνουν από τη φύση τους εκείνα που ανήκουν στον νόμο, αυτοί, ενώ δεν έχουν νόμο, οι ίδιοι είναι νόμος στον εαυτό τους·
15 οι οποίοι δείχνουν το έργο τού νόμου να είναι γραμμένο μέσα στις καρδιές τους, έχοντας τη συνείδησή τους να συμμαρτυρεί, και τους λογισμούς να κατηγορούν ή και να απολογούνται αναμεταξύ τους)·

16 κατά την ημέρα, όταν ο Θεός θα κρίνει τα κρυφά των ανθρώπων διαμέσου τού Ιησού Χριστού, σύμφωνα με το ευαγγέλιό μου.
…….
Αλλά κυρίως και πλέον σαφώς (ξεκάθαρα) εις τον Λόγον του Θεού.
2/. Ο ηθικός νόμος περικλείεται μέσα στις δέκα εντολές και αναφέρεται στο βιβλίο της :

Εξόδου 20: και Δευτερονομίου 5:6--21
Έξοδος 20:
1 ΚΑΙ ο Θεός μίλησε όλα αυτά τα λόγια, λέγοντας:
2 Εγώ είμαι ο Κύριος ο Θεός σου, που σε έβγαλε από τη γη τής Αιγύπτου, από οίκο δουλείας.
3 ΜΗ έχεις άλλους θεούς εκτός από μένα.
4 ΜΗ κάνεις για τον εαυτό σου είδωλο μήτε ομοίωμα κάποιου, από όσα είναι στον ουρανό επάνω ή όσα είναι στη γη κάτω ή όσα είναι στα νερά κάτω από τη γη·
5 μη τα προσκυνήσεις μήτε να τα λατρεύσεις· επειδή, εγώ ο Κύριος ο Θεός σου είμαι Θεός ζηλότυπος, που ανταποδίδω τις αμαρτίες των πατέρων επάνω στα παιδιά, μέχρι τρίτης και τετάρτης γενεάς εκείνων που με μισούν·
6 και κάνω έλεος σε χιλιάδες γενεές εκείνων που με αγαπούν, και τηρούν τα προστάγματά μου.

7 ΜΗ πάρεις το όνομα του Κυρίου τού Θεού σου μάταια· επειδή, δεν θα αθωώσει ο Κύριος εκείνον που παίρνει μάταια το όνομά του.
8 ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ την ημέρα του σαββάτου, για να την αγιάζεις·
9 έξι ημέρες να εργάζεσαι, και να κάνεις όλα τα έργα σου·
10 η ημέρα, όμως, η έβδομη είναι σάββατο του Κυρίου τού Θεού σου· μη κάνεις σ' αυτή κανένα έργο, ούτε εσύ ούτε ο γιος σου ούτε η θυγατέρα σου ούτε ο δούλος σου ούτε η δούλη σου ούτε το κτήνος σου ούτε ο ξένος σου, που βρίσκεται μέσα στις πύλες σου·
11 επειδή, σε έξι ημέρες δημιούργησε ο Κύριος τον ουρανό και τη γη, τη θάλασσα, και όλα όσα βρίσκονται σ' αυτά· και κατά την έβδομη ημέρα αναπαύθηκε· γι' αυτό ο Κύριος ευλόγησε την ημέρα τού Σαββάτου, και την αγίασε.

12 ΤΙΜΑ τον πατέρα σου και τη μητέρα σου, για να γίνεις μακροχρόνιος επάνω στη γη, που σου δίνει ο Κύριος ο Θεός σου.
13 ΜΗ φονεύσεις.
14 ΜΗ μοιχεύσεις.
15 ΜΗ κλέψεις.
16 ΜΗ ψευδομαρτυρήσεις ενάντια στον πλησίον σου με ψεύτικη μαρτυρία.
17 ΜΗ επιθυμήσεις το σπίτι τού πλησίον σου· μη επιθυμήσεις τη γυναίκα τού πλησίον σου· ούτε τον δούλο του ούτε τη δούλη του ούτε το βόδι του ούτε το γαϊδούρι του ούτε κάθε τι που είναι του πλησίον σου.


ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
78 
Δευτερονόμιο 5:6--21
6 Εγώ είμαι ο Κύριος ο Θεός σου, που σε έβγαλα από τη γη τής Αιγύπτου, από οίκο δουλείας.
7 ΜΗ έχεις άλλους θεούς, εκτός από μένα.
8 ΜΗ κάνεις για τον εαυτό σου είδωλο ούτε ομοίωμα κάποιου, από όσα είναι επάνω στον ουρανό ή όσα είναι κάτω στη γη ή όσα είναι μέσα στα νερά κάτω από τη γη·
9 μη τα προσκυνήσεις ούτε να τα λατρεύσεις· επειδή, εγώ ο Κύριος ο Θεός σου είμαι Θεός ζηλότυπος, που ανταποδίδω τις αμαρτίες των πατέρων επάνω στα παιδιά, μέχρι τρίτη και τέταρτη γενεά, εκείνων που με μισούν….κλπ

3/. Ο ηθικός νόμος περικλείεται μέσα στις δέκα εντολές και αναφέρεται στο βιβλίο της :
Εξόδου 20: και Δευτερονομίου 5:6--21
ΣΤΗΝ Καινή  Διαθήκη και ιδίως στην επί του όρους Ομιλία του Χριστού ο νόμος κατά ένα θείο τρόπο επεξηγείται και ερμηνεύεται ελέγχοντας  έτσι τόσον τα εσωτερικά  ελατήρια όσον και τις εξωτερικές πράξεις των ανθρώπων.
Οι δέκα εντολές μπορούν να υποδιαιρεθούν σε δύο ομάδες:
Στις τέσσερις που αναφέρονται στη σχέση του ανθρώπου με τον Θεό και στις άλλες έξη που αναφέρονται στη σχέση του ανθρώπου  με τον πλησίον του. Βασίζονται αφ' ενός στον χαρακτήρα και τις προθέσεις του Θεού, αφ' ετέρου στην κατάσταση του ανθρώπου ως ενός ξεπεσμένου δημιουργήματος του Θεού.

4/. Οι δικαστικές και τελετουργικές διατάξεις της Παλαιάς Διαθήκης είναι κατηγορίας άλλης από εκείνης των διατάξεων του ηθικού νόμου.
Αυτές αποτείνονται σ' έναν ορισμένο λαό τους Ιουδαίους και σε ορισμένη περίοδο της Ιστορίας τους.
 Ενώ ο ηθικός νόμος(10 εντολές) ρυθμίζει τα της σχέσεως κάθε ανθρώπου με τον Θεό και με τον συνάνθρωπο του και σε οποιαδήποτε εποχή.
5/. Ο νόμος του Θεού δεν είναι άξιος μόνον μιας απλής  εκτιμήσεως εκ μέρους του ανθρώπου.
Ο Απόστολος Παύλος διακηρύσσει ότι "ο νόμος είναι άγιος και η εντολή αγία και δικαία και αγαθή.
……..

Μάλλον το επικυρώνει.
………
Ρωμαίους 7:12
12 Ώστε, ο μεν νόμος είναι άγιος, και η εντολή άγια και δίκαιη και αγαθή.
………………….
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
79 
Β΄ ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΝΑ ΣΩΣΕΙ

1/. Η σωτηρία δεν δίδεται δια του νόμου. Ο νόμος του Θεού απλώς θέτει ενώπιον μας το υπόδειγμα μιας τέλειας ζωής. Αυτό όπως ο Ιησούς μεταγενέστερα το δίδαξε και το περιέγραψε λεπτομερώς είναι πολύ σαφές και συγκεκριμένο. Οι προσταγές του νόμου "δεν θέλεις…" ή "θέλεις…" παρ' όλον που υπονοούν την βράβευση της υπακοής εν τούτοις δεν μπορούν να σώσουν τον αμαρτωλό εξ' αιτίας της αδυναμίας του τελευταίου να τις εκτέλεση. "Ο νόμος ουδέν έφερε εις το τέλειον"  
Εβραίους 7:19
19 (επειδή, ο νόμος δεν έφερε τίποτε στο τέλειο), προστέθηκε όμως μια καλύτερη εισαγωγή ελπίδας, διαμέσου τής οποίας πλησιάζουμε τον Θεό.

  Αυτή η αλήθεια τονίζεται συνεχώς μέσα στον Λόγο του Θεού.
Ο Παύλος γράφει: "εξ' έργων νόμου…"
Ρωμαίους 3:20
20 Επειδή, από έργα τού νόμου δεν θα δικαιωθεί μπροστά του καμιά σάρκα· για τον λόγο ότι, διαμέσου τού νόμου δίνεται σαφής γνώση τής αμαρτίας.
Η επιστολή προς Γαλάτας ονειδίζει (ονείδισα =μέμφομαι κατηγορώ) την αντίθετη άποψη λέγοντας ότι παρ' όλον που ο νόμος διετάχθη "δι' αγγέλων δια χειρός μεσίτου" όμως δεν μπόρεσε να δικαιώσει ούτε έναν αμαρτωλό και να του χορηγήσει ζωή.
Γαλάτας 3:19-20
19 Γιατί, λοιπόν, δόθηκε ο νόμος;
Προστέθηκε εξαιτίας των παραβάσεων, μέχρις ότου έρθει το σπέρμα, προς το οποίο είχε γίνει η υπόσχεση, που διατάχθηκε από αγγέλους διαμέσου ενός μεσίτη.
20 Και ο μεσίτης δεν είναι για έναν· ο Θεός, όμως, είναι ένας.
…………..

2/. Κι αν ο νόμος μπορούσε να σώσει και πάλιν εμείς δεν θα μπορούσαμε να σωθούμε λόγω της αδυναμίας μας να τον τηρήσουμε. Η δυσκολία αυτή συνοψίζουμε στα εξής
Λόγια του Απ. Παύλου:
Ρωμαίους 7:14
14 Επειδή, ξέρουμε καλά ότι ο νόμος είναι πνευματικός· εγώ, όμως, είμαι σαρκικός, πουλημένος κάτω από την εξουσία τής αμαρτίας.
Ο ίδιος λίγο παρακάτω γράφει:
Ρωμαίους 7:22-23
22 Επειδή, βρίσκω μεν ευχαρίστηση στον νόμο τού Θεού κατά τον εσωτερικό άνθρωπο·
23 όμως, βλέπω μέσα στα μέλη μου έναν άλλο νόμο, που αντιμάχεται στον νόμο τού νου μου, και με αιχμαλωτίζει στον νόμο τής αμαρτίας, που είναι μέσα στα μέλη μου.
3/. Ο νόμος του Θεού διαφωτίζει τον άνθρωπο όσον αφορά την φύσιν και το θέλημα του Παντοδύναμου. Όμως δεν του χορηγεί δύναμη να ανταπεξέλθει στους πνευματικούς αγώνας της ζωής. Του δείχνει μεν το δρόμο αλλά δεν μπορεί να τον σώσει. Του αποκαλύπτει τον εαυτό του και την κατάσταση του αλλά δεν μπορεί να τον απελευθερώσει απ' αυτήν. Τον προστάζει να πετάξει χωρίς όμως και του δίνει φτερά.  Είναι ο καταστατικός χάρτης μιας τέλειας ζωής που γίνεται συχνά και πρόξενος απελπισίας. Η σάρκα τον θεωρεί κακόβουλο διότι είναι διεστραμμένη.

………………….
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
80 

4/. Ένα μεγάλο μέρος σύγχρονουχριστιανικού κηρύγματος έχει ως θέμα του την σωτηρία δια των έργων.
Δυστυχώς ωθεί τους ανθρώπους στην εκτέλεση έργων δίχως να τους δείχνει την αδυναμία προς τούτο. τους τοποθετεί κάτω από την κυριαρχία του νόμου, ο οποίος αδυνατεί να σώσει.
Όμως οι δόξες(η γνώμη) του ευαγγελίου της Χάρητος είναι το μόνο αντίδοτο στην αποτυχημένη προσπάθεια των έργων του ανθρώπου.
5/. Ο Χριστός είναι η πλήρωσης του νόμου. «το αδύνατον εις τον νόμον…»
Ρωμαίους 8:3
3 Επειδή, το αδύνατο στον νόμο, καθότι ήταν ανίσχυρος εξαιτίας τής σάρκας, ο Θεός, στέλνοντας τον δικό του Υιό με ομοίωμα σάρκας αμαρτίας, και σε σχέση με την αμαρτία, κατέκρινε την αμαρτία στη σάρκα
………

Γ΄ ΤΟ ΕΡΓΟΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ
…………
1/. Ο νόμος αντανακλά την φύσιν του Θεού
Μία έκθεσης του θελήματος Του δείχνει ακριβώς ποιος είναι Αυτός. Το θέλημα Του είναι καθρέφτης του προσώπου Του, που δείχνει πόσο Μοναδικός είναι κι’ επομένως πόσο άξιος αγάπης και λατρείας απ’ τον λαό Του. ο Θεός είναι επίσης ένας «ζηλότυπος Θεός».  Δεν ανέχεται να υπάρχει στη σφαίρα της λατρείας των όντων κανείς αντίζηλος Του. Είναι απολύτως δίκαιος και συγχρόνως πολύ εύσπλαχνος.
Είναι άγιος καθαρός ευθύς.
Οι διατάξεις του νόμου Του αφήνουν να διακρίνονται μερικές απ’ τις βασικές Του ιδιότητες.
…………….ΑΧΛΑΔΙΑ

2/. Ο νόμος ρυθμίζει τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων.
Καθιστά τον άνθρωπο ικανό να εκτιμά τις ηθικές αξίες στη ζωή.
Κατ’ αυτόν το να τιμά τους γονείς του είναι πάντοτε δίκαιο, ή αντίθετα το να τους περιφρονεί είναι άδικο. Το να σέβεται την ανθρώπινη ζωή είναι κάτι υψηλό ή το να μη σέβεται είναι ζωώδες. Η καθαρότης είναι αρετή η ακαθαρσία είναι αμαρτία.
Το να εκτιμά κανείς την περιουσία του άλλου είναι καλό το να την επιβουλεύεται είναι απάνθρωπο. Το να λέει την αλήθεια είναι αξιέπαινο το να ψεύδεται είναι εγκληματικό. Ο νόμος του Θεού είναι ο θεμέλιος λίθος της ηθικής ζωής του ανθρώπου.