16--3--2018-----81--ΕΩΣ--84-----ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!! 




81 
……………
3/. Ο νόμος αποκαλύπτει την αμαρτία. «Δια του νόμου…»
Ρωμαίους 3:20
20 Επειδή, από έργα τού νόμου δεν θα δικαιωθεί μπροστά του καμιά σάρκα· για τον λόγο ότι, διαμέσου τού νόμου δίνεται σαφής γνώση τής αμαρτίας.
…………
Η συνείδησης μπορεί να κατακρίνει μία ολέθρια πράξη. Αλλά ο νόμος προσδιορίζει τη βαρύτητα της την κατηγορία στην οποία ανήκει κι έτσι φέρει εις το φως το βαθμό της βδελυρότητα της, (αηδία της)  Ο Απ. Παύλος γράφει:
Ρωμαίους 7:7
7 Τι θα πούμε, λοιπόν; Ο νόμος είναι αμαρτία;
Μη γένοιτο· αλλά, δεν γνώρισα την αμαρτία, παρά διαμέσου τού νόμου· επειδή, και την επιθυμία δεν τη θα γνώριζα, αν ο νόμος δεν έλεγε: «Μη επιθυμήσεις».
………..

Έτσι ο νόμος γίνεται «η δύναμη της αμαρτίας».
Α΄ Κορινθίους 15: 56
56 Το δε κεντρί τού θανάτου είναι η αμαρτία· και η δύναμη της αμαρτίας ο νόμος.
…………………..
Ρωμαίους  5:20
20 Και ο νόμος παρεμβλήθηκε για να περισσεύσει το αμάρτημα. Και όπου περίσσευσε η αμαρτία, υπερπερίσσευσε η χάρη·
Και μεταβάλλεται εις παιδαγωγό μας, ο οποίος μας δείχνει καθαρά την αποστασία μας απειλεί ότι θα μας περάσει από κάποια κρίση μας φέρνει σε πλήρη απογοήτευση και μας οδηγεί «εις τον Χριστόν για να δικαιωθούμε εκ πίστεως»
Γαλάτας 5:24
24 Και όσοι είναι τού Χριστού, σταύρωσαν τη σάρκα μαζί με τα πάθη και τις επιθυμίες.
Ρωμαίους 5
1 Αφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού,


Δ΄ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.

1/. Ο Κύριος Ιησούς Γαλάτες 4:4 όταν, όμως, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, ο Θεός εξαπέστειλε τον Υιό του, ο οποίος γεννήθηκε από γυναίκα και υποτάχθηκε στον νόμο·
5 για να εξαγοράσει αυτούς που ήσαν κάτω από τον νόμο, ώστε να λάβουμε την υιοθεσία.
………..
Αφού γεννήθηκε από μια εβραϊκή οικογένεια ξεπλήρωσε τις απαιτήσεις και του τελετουργικού μέρος του νόμου.
Ενώ ήταν ακόμα νήπιο φέρθηκε στον για περιτομή. Όταν έφθασε στο όριο ηλικίας του τελείου ανδρός προσεφέρθει να βαπτιστεί κι ήταν τότε που είπε στον Ιωάννη:
Ματθαίος 3:15
15 Απαντώντας, όμως, ο Ιησούς τού είπε: Άφησε, τώρα· επειδή, έτσι είναι πρέπον σε μας, να εκπληρώσουμε κάθε δικαιοσύνη. Τότε, τον αφήνει.
Κανείς δε Φαρισαίος εχθρός Του δεν μπορούσε να τον κατηγορήσει για παράβαση ή ασυνέπεια των διατάξεων του τυπικού μέρους του Νόμου.
2/. Ο σωτήρας μας όμως υπήρξε υποστηρικτής των Φαρισαϊκών ερμηνειών του Νόμου. Κάποτε  είχε πει ότι:

Ματθαίος 12:8
8 Επειδή, ο Υιός τού ανθρώπου είναι κύριος και του Σαββάτου.
Δεν ταραζόταν καθόλου όταν οι εχθροί Του Τον κατηγορούσαν για ασυνέπεια προς τον νόμο εν σχέση με ζητήματα λόγου χάριν νηστείας ή φαγητού το οποίο να έτρωγε με άπλυτα χέρια.
Ματθαίος 15:1-6
1 ΤΟΤΕ, έρχονται κοντά στον Ιησού οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι από τα Ιεροσόλυμα, λέγοντας:
2 Γιατί οι μαθητές σου παραβαίνουν την παράδοση των πρεσβυτέρων; Επειδή, δεν πλένουν τα χέρια τους, όταν τρώνε ψωμί.
3 Και εκείνος, απαντώντας, είπε σ' αυτούς: Γιατί κι εσείς παραβαίνετε την εντολή τού Θεού εξαιτίας τής παράδοσής σας;
4 Επειδή, ο Θεός έχει προστάξει, λέγοντας: «Τίμα τον πατέρα σου και τη μητέρα·» και «εκείνος που κακολογεί τον πατέρα ή τη μητέρα, να θανατώνεται, οπωσδήποτε».
5 Εσείς, όμως, λέτε: Όποιος πει στον πατέρα ή στη μητέρα: Είναι δώρο οτιδήποτε επρόκειτο να ωφεληθείς από μένα, και μπορεί να μη τιμήσει τον πατέρα του ή τη μητέρα του.
6 Και ακυρώσατε την εντολή τού Θεού εξαιτίας τής παράδοσής σας.
…………………..


ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου
82 
3/. Ο Ιησούς δεν ήλθε στον κόσμο για να ακυρώσει τον νόμο του Θεού. Το είπε άλλωστε καθαρά:
Ματθαίος 5:17
17 Μη νομίσετε ότι ήρθα για να καταργήσω τον νόμο ή τους προφήτες· δεν ήρθα να καταργήσω, αλλά να εκπληρώσω.
…….
Εξήγησε τον νόμο τον ερμήνευσε κι υποστήριξε έντονα την εφαρμογή του πολλές φορές δε όταν μιλούσε αναφερόταν σε αυτόν:
Ματθαίος 12:5 
5 Ή, δεν διαβάσατε στον νόμο, ότι κατά τα Σάββατα οι ιερείς βεβηλώνουν το Σάββατο μέσα στο ιερό, και είναι αθώοι;
Και πάλιν:
Ιωάννης  10:34
34 Ο Ιησούς αποκρίθηκε σ' αυτούς: Δεν είναι γραμμένο μέσα στον νόμο σας, «εγώ είπα, είστε θεοί»;
……

4/. Αλλά και το κυριότερο ο Σωτήρας μας εξετέλεσε κι όλες τις απαιτήσεις του ηθικού Νόμου.
Οι εχθροί Του δεν μπορούσαν να Τον ελέγξουν για κάτι άτοπο.
Μόνον Αυτός απ’ όλους τους ανθρώπους που έζησαν ανά τους αιώνας ήταν τελείως απαλλαγμένος από τον ηθικό μολυσμό.
Έζησε τη ζωή που ο αμαρτωλός άνθρωπος δεν θα μπορούσε ποτέ να ζήσει.
Υπήρξε καθ’ όλα υπήκοος στο θέλημα του Πατρός Του. αποτέλεσμα δε της ηθικής και πνευματικής Του τελειότητας ήταν το ότι Αυτός εκρίθη ως ο «άμωμος…)
Α΄ Πέτρος 1: 19
19 αλλά με το πολύτιμο αίμα τού Χριστού, ως αμνού χωρίς ψεγάδι και χωρίς κηλίδα·
……
Του οποίου η θυσία θα γινόταν δεκτή για την αμαρτία του κόσμου.
………

Ε΄ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΕΜΦΥΤΕΥΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ
 Στην οικονομία της χάρητος ο πιστός θεωρείται νεκρός ως προς τον νόμον.
Γαλάτες 2:19 
19 Γιατί, λοιπόν, δόθηκε ο νόμος;
Προστέθηκε εξαιτίας των παραβάσεων, μέχρις ότου έρθει το σπέρμα, προς το οποίο είχε γίνει η υπόσχεση, που διατάχθηκε από αγγέλους διαμέσου ενός μεσίτη.
……..
Όταν αυτός(πιστός) δέχθηκε τον Χριστό ως Σωτήρα του απελευθερώθηκε απ’ την κατάρα του νόμου.
Γαλάτες 3:13
 13 Ο Χριστός μάς εξαγόρασε από την κατάρα τού νόμου, καθώς έγινε κατάρα για χάρη μας· επειδή, είναι γραμμένο: «Επικατάρατος καθένας που κρεμιέται επάνω σε ξύλο».
……

Τώρα έχει μέσα του θεία ζωή δηλαδή μία τελείως νέα αρχή ζωής. Ζει και ενεργεί κάτω απ’ τον νόμο του Χριστού
Γαλάτες 6:2
2 Βαστάζετε ο ένας τα βάρη τού άλλου, και εκπληρώστε έτσι τον νόμο τού Χριστού.
Ένα νόμο που έχει εμφυτευθεί μέσα στην ψυχή του.
1/. Αυτός ο νόμος χαρακτηρίζεται με διάφορες ονομασίες.
«Ο Νόμος του πνεύματος της ζωής εν Χριστώ Ιησού» ο οποίος
«με ελευθέρωσε από του από του νόμου της αμαρτίας και του θανάτου.
Ρωμαίους 8:2
2 Επειδή, ο νόμος τού Πνεύματος της ζωής, η οποία υπάρχει στον Ιησού Χριστό, με ελευθέρωσε από τον νόμο τής αμαρτίας και του θανάτου.
«Ο τέλειος νόμος της ελευθερίας»
Ιάκωβος 1:25
25 Όποιος, όμως, εγκύψει στον τέλειο νόμο τής ελευθερίας, και επιμείνει σ' αυτόν, αυτός που έγινε όχι ακροατής, που λησμονεί, αλλά εκτελεστής έργου, αυτός θα είναι μακάριος κατά την εκτέλεσή του.
Είναι ο νόμος που έχει γραφθεί επί της σαρκικής καρδιάς.


ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
83 

2/. Ο Λόγος του Θεού καθιστά προσεκτικά τους πιστούς στο να μην θεωρούν τους εαυτούς τους ότι βρίσκονται κάτω απ’ την δουλεία του Μωσαϊκού νόμου.
« αποχωρίσετε …κλπ»
Γαλάτες 5:4
4 Αποχωριστήκατε από τον Χριστό, όσοι ανακηρύσσεστε δίκαιοι από τον νόμο· ξεπέσατε από τη χάρη.
……..
Ο κίνδυνος του να επιδιώκει κανείς να δικαιωθεί ενώπιον του Θεού δια της εκτελέσεως του νόμου έγκειται στο ότι αν αυτός παραβεί έστω και μία φορά τον νόμο ολόκληρο το οικοδόμημα της προσπάθειας του γκρεμίζεται. «Όστις φυλάξει τον νόμο και πταιει εις εν έγινε ένοχος πάντων.»
Ιάκωβος 2:10
10 Επειδή, όποιος φυλάξει ολόκληρο τον νόμο, φταίξει όμως σε ένα, έγινε ένοχος σε όλα.
…….

Η κλασσική διαβεβαίωσης της πραγματικής θέσεως στην οποία ο Χριστιανός βρίσκεται είναι : «δεν είσθε υπό νόμον αλλά υπό χάριν».
Ρωμαίους 6: 14
14 Επειδή, η αμαρτία δεν θα σας κυριεύσει· για τον λόγο ότι, δεν είστε κάτω από νόμο, αλλά κάτω από χάρη.
….....
3/. Ο πιστός βρίσκεται πράγματι υπό χάριν παρ’ όλον που
Ο ηθικός νόμος δεν έχει ακυρωθεί και που εξακολουθεί να αποκαλύπτει  τις ιδιότητες του Θεού και το θέλημα Του για τον άνθρωπο και να ταπεινώνει αμαρτωλούς οδηγώντας αυτούς στα πόδια του σταυρού. Οι βροντές του Σινά σαν μία φωνή ελέγχου
Προς τον αμαρτωλό δεν έχουν δεν έχουν ακόμα παύση.
4/. Η υπακοή στο νόμο της ελευθερίας Είναι κάτι τελείως διαφορετικό απ’ την υπακοή στον μωσαϊκό νόμο.
Τούτο γίνεται φανερό απ’ το έκτο κεφάλαιο της επιστολής προς Ρωμαίους. Εκεί η αμαρτία λογίζεται ως τοιαύτη δια της ισχύος του νόμου και φέρει το θάνατο.
Ρωμαίους 6:4—7
Διαβάστε  το όλο το κεφάλαιο παρακαλώ
4 Συνταφήκαμε, λοιπόν, μαζί του διαμέσου τού βαπτίσματος στον θάνατο, ώστε, καθώς ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς με τη δόξα τού Πατέρα, έτσι κι εμείς να περπατήσουμε σε μια νέα ζωή.
5 Επειδή, αν έχουμε γίνει σύμφυτοι μαζί του ως προς την ομοιότητα του θανάτου του, κατά συνέπεια θα είμαστε και ως προς την ομοιότητα της ανάστασης·
6 γνωρίζοντας τούτο, ότι ο παλιός μας άνθρωπος συσταυρώθηκε, για να καταργηθεί το σώμα τής αμαρτίας, ώστε να μη είμαστε πλέον δούλοι τής αμαρτίας.

7 Επειδή, εκείνος που πέθανε, έχει ελευθερωθεί από την αμαρτία.
Αλλά ο πιστός τώρα έχει αναστηθεί μαζί με τον Χριστό
Σε μια καινούργια ζωή η οποία επιθυμεί να κάνει το θέλημα του Θεού. Δεν ζει κάτω απ’ τον νόμο εξαναγκάζοντας τον εαυτό του να τον εκτελέσει αλλά είναι τώρα ένα τέκνο του Θεού, που αρέσκεται στο να κάνει το θέλημα του Ουρανίου Πατρός Του γιατί Τον αγαπά. Υπακούει όχι διότι γνωρίζει ότι η παράβασης έχει πάντοτε ως αποτέλεσμα κάποια τιμωρία αλλά διότι επιθυμεί πια να κάνει εκείνο που πρέπει . αυτή είναι η δουλεία κάτω από πραγματική ελευθερία.

5/. Αυτό το νέο αξίωμα ή ας την ονομάσουμε αρχή
είναι προϊόν του έργου του Αγίου Πνεύματος στη ζωή του πιστού. Γι  αυτό και ορίζεται ως «ο νόμος του πνεύματος της ζωής»
Ρωμαίους 8:2
2 Επειδή, ο νόμος τού Πνεύματος της ζωής, η οποία υπάρχει στον Ιησού Χριστό, με ελευθέρωσε από τον νόμο τής αμαρτίας και του θανάτου.
Το Πνεύμα κατά την αναγέννηση μεταβάλει τις διαθέσεις τις φιλοδοξίες και τους σκοπούς του ανθρώπου και τον καθιστά ικανό να ζήσει τη ζωή της δικαιοσύνης.
Ο σκοπός της ενσαρκώσεως και του εξιλασμού του Χριστού ήταν «να πληρωθεί η δικαιοσύνη του νόμου εις ημάς τους μη περιπατούντες κατά την σάρκα αλλά κατά το Πνεύμα»
Ρωμαίους 8:3-4-
3 Επειδή, το αδύνατο στον νόμο, καθότι ήταν ανίσχυρος εξαιτίας τής σάρκας, ο Θεός, στέλνοντας τον δικό του Υιό με ομοίωμα σάρκας αμαρτίας, και σε σχέση με την αμαρτία, κατέκρινε την αμαρτία στη σάρκα·
4 για να εκπληρωθεί η δικαιοσύνη τού νόμου, σε μας, που δεν περπατάμε σύμφωνα με τη σάρκα, αλλά σύμφωνα με το Πνεύμα.
………………………….

ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
84 
ΣΤ΄ Η ΕΚΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ
Ο Κύριος μας διεκήρυξε ότι ολόκληρος ο νόμος και οι προφήτες συγκεφαλαιώνονται στις δύο εντολές:
Ματθαίος 22: 36--37-40
36 Δάσκαλε, ποια εντολή είναι μεγάλη μέσα στον νόμο;
37 Και ο Ιησούς τού είπε: «Θα αγαπάς τον Κύριο τον Θεό σου από όλη την καρδιά σου, και από όλη την ψυχή σου, και από όλη τη διάνοιά σου».
38 Αυτή είναι πρώτη και μεγάλη εντολή.
39 Δεύτερη, όμως, όμοια μ' αυτή είναι: «Θα αγαπάς τον πλησίον σου σαν τον εαυτό σου».
40 Σ' αυτές τις δύο εντολές κρέμονται ολόκληρος ο νόμος και οι προφήτες.
Την ίδια αυτή διακήρυξη απηχούσε και η φράσης του Απ. Παύλου:
Γαλάτες 5:14
14 Επειδή, ολόκληρος ο νόμος εκπληρώνεται σε έναν λόγο, σε τούτον: «Θα αγαπάς τον πλησίον σου σαν τον εαυτό σου».
 Ο απόστολος αναλύει αυτήν την ιδέα στην επιστολή προς
Ρωμαίους 13:8-10
 8 Σε κανέναν να μη οφείλετε τίποτε, παρά μονάχα το να αγαπάτε ο ένας τον άλλον· επειδή, εκείνος που αγαπάει τον άλλον, εκπληρώνει τον νόμο.
9 Δεδομένου ότι, το: «Μη μοιχεύσεις, Μη φονεύσεις, Μη κλέψεις, Μη ψευδομαρτυρήσεις, Μη επιθυμήσεις», και κάθε άλλη εντολή, συμπεριλαμβάνεται μέσα σε τούτο τον λόγο, στο: «Θα αγαπάς τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου».
10 Η αγάπη κακό δεν κάνει στον πλησίον· η αγάπη, λοιπόν, είναι εκπλήρωση του νόμου.

Ένας που αγαπά κάποιον άλλον θα επιδιώξει να του κάμει καλό κι όχι κακό. Η αγάπη λοιπόν είναι «εκπλήρωσης του νόμου».
  Αλλά ας ληφθεί  υπ’ όψιν ότι η αληθινή αγάπη εκείνη δηλαδή που πηγάζει από μια ειλικρινή και αγία καρδιά είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος. Αυτό εκχέει την αγάπη του Χριστού μέσα μας και μας ικανώνει να αγαπάμε αληθινά ο ένας τον άλλο. Επομενως η συνεχείς προσευχή του πιστού ενώ αυτός προχωρεί στην εκπλήρωση του νόμου της Χριστιανικής αγάπης ας είναι το Πνεύμα του Θεού να τον γεμίζει με τον ουράνιο καρπό.






…………………..