Η προς Ρωμαίους Επιστολή Κεφάλαιο δεύτερο 02 Μετάφραση του λόγου

Η προς Ρωμαίους Επιστολή
Κεφάλαιο δεύτερο   02
Μετάφραση του λόγου
τα χιόνια στο χωριό μας 9-2-2015
01-Βάση της κρίσεως του Θεού   είναι αλήθεια.
 Ρωμαίους 2
1 Για τους παραπάνω λόγους, λοιπόν, κι εσύ ακόμα που τους κατακρίνεις, άνθρωπε, - όποιος κι αν είσαι - είσαι αδικαιολόγητος, γιατί όταν καταδικάζεις τον άλλο, στην πραγματικότητα καταδικάζεις τον εαυτό σου, επειδή τα ίδια κάνεις κι εσύ που κατακρίνεις.
2 Και ξέρουμε βέβαια ότι η καταδικαστική απόφαση του Θεού γι' αυτούς που κάνουν τέτοια πράγματα στηρίζεται στην αλήθεια.
3 Και υπολογίζεις, άνθρωπε, εσύ που κατακρίνεις αυτούς που τα κάνουν αυτά, κι όμως κάνεις τα ίδια, πως με τούτο θα ξεφύγεις την καταδίκη σου από το Θεό;
4 Ή μήπως υποτιμάς τον πλούτο του σε καλοσύνη και ανεκτικότητα και μακροθυμία, χωρίς να συναισθάνεσαι ότι η αγαθότητα του Θεού είναι ο δρόμος που σε οδηγεί στη μετάνοια;
5 Εξαιτίας, όμως, της σκληρότητάς σου και της αμετανόητης καρδιάς σου επισωρεύεις για τον εαυτό σου οργή για την ημέρα που θα ξεσπάσει η οργή και θα εκδηλωθεί η δίκαιη κρίση του Θεού,
6 ο οποίος θα ανταποδώσει στον καθένα σύμφωνα με τα έργα του.
7 Έτσι, σ' αυτούς που επιδιώκουν δόξα και τιμή και αφθαρσία, παραμένοντας σταθερά στην πραγματοποίηση καλού έργου, θα δώσει ζωή αιώνια,
8 ενώ σ' εκείνους που, διακατεχόμενοι από εγωιστική φιλοδοξία, αρνούνται να υποταχθούν στην αλήθεια και υποτάσσονται στην αδικία, θα ξεσπάσει θυμός και οργή.
9 Θλίψη και στενοχώρια θα βαραίνουν την ψυχή κάθε ανθρώπου που διαπράττει το κακό, τόσο του Ιουδαίου πρώτα όσο και του Έλληνα.
10 Απεναντίας, δόξα και τιμή και ειρήνη θα δοθεί στον καθένα που πράττει το καλό, τόσο στον Ιουδαίο πρώτα όσο και στον Έλληνα.
11 Γιατί ο Θεός δεν κάνει προσωποληψία.
………………………………………….
…………………………………………….
02-Βάση της κρίσεως του Θεού   είναι αλήθεια.

12 Έτσι λοιπόν, όσοι αμάρτησαν χωρίς να έχουν το νόμο, θα χαθούν επίσης χωρίς το νόμο. Κι όσοι αμάρτησαν έχοντας το νόμο, με βάση το νόμο θα κριθούν -
13 καθότι δίκαιοι μπροστά στο Θεό δεν είναι οι ακροατές του νόμου, αλλά οι τηρητές του νόμου θα δικαιωθούν.
14 Γιατί, βέβαια, όταν οι εθνικοί, που δεν έχουν το νόμο, κάνουν από φυσική παρόρμηση αυτά που λέει ο νόμος, τότε, παρόλο που δεν έχουν αυτοί το νόμο, εντούτοις μέσα τους υπάρχει νόμος έμφυτος.
15 Κι αυτοί δείχνουν την ενέργεια του νόμου γραμμένη μέσα στις καρδιές τους, πράγμα που το επιβεβαιώνει και η συνείδησή τους και οι αλληλοσυγκρουόμενοι λογισμοί τους, που είτε τους κατηγορούν είτε απολογούνται -
16 την ημέρα που θα κρίνει ο Θεός, μέσω του Ιησού Χριστού, τα μυστικά των ανθρώπων, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο που σας κηρύττω.
17 Εσύ, για παράδειγμα, έχεις το διακριτικό όνομα Ιουδαίος και επαναπαύεσαι στο νόμο, και καυχιέσαι πως ανήκεις στο Θεό,
18 και ότι ξέρεις το θέλημά του, κι ακόμα πως εξετάζεις και διακρίνεις τα καλά από τα κακά, διδασκόμενος από το νόμο.
19 Έτσι, έχεις πείσει τον εαυτό σου ότι είσαι οδηγός τυφλών, φως γι' αυτούς που είναι στο σκοτάδι,
20 παιδαγωγός ανόητων, δάσκαλος νηπίων, και πως έχεις εκπαιδευτεί με τη γνώση και την αλήθεια του νόμου.
21 Εσύ, λοιπόν, που διδάσκεις τον άλλο, τον εαυτό σου δε διδάσκεις; Εσύ που κηρύττεις να μην κλέβουν, κλέβεις;
22 Εσύ που λες να μη μοιχεύουν, μοιχεύεις; Εσύ που σιχαίνεσαι τα είδωλα, ιδιοποιείσαι και λατρεύεις τα είδωλα;
…………………………………………….
 
…………………………………………….

03-Βάση της κρίσεως του Θεού   είναι αλήθεια.

23 Εσύ που καυχιέσαι για το νόμο, αμαυρώνεις το όνομα του Θεού με την παράβαση του νόμου;
24 Γιατί, «εξαιτίας σας το όνομα του Θεού δυσφημίζεται ανάμεσα στους εθνικούς», όπως λέει η Γραφή.
25 Και όσο για την περιτομή, ωφελεί, βέβαια, αν κατορθώνεις να τηρείς το νόμο. Αν όμως είσαι παραβάτης του νόμου, τότε η περιτομή σου είναι σαν να μην έχει γίνει.
26 Επομένως, κι όταν ένας απερίτμητος τηρεί τις απαιτήσεις του νόμου, δε θα θεωρηθεί κι αυτός ο απερίτμητος σαν να έχει κάνει περιτομή;
27 Κι έτσι, τηρώντας το νόμο αυτός που δεν έχει κάνει σωματική περιτομή, θα κρίνει εσένα που έχοντας γραπτό το νόμο, κι ενώ έχεις κάνει περιτομή, είσαι παραβάτης του νόμου.
28 Γιατί, πραγματικός Ιουδαίος δεν είναι αυτός που παρουσιάζεται σαν Ιουδαίος, ούτε και πραγματική περιτομή αυτή που γίνεται εξωτερικά στη σάρκα.
29 Αντίθετα, πραγματικός Ιουδαίος είναι εκείνος που εσωτερικά ανήκει στο Θεό κι έχει περιτμηθεί στην καρδιά του πνευματικά, όχι τυπικά, του οποίου η αναγνώριση δεν προέρχεται από ανθρώπους, αλλά από τον Θεό
…………………………………………….
 
…………………………………………….
δόξα στον Κύριο μας ας ειναι δοξασμένο το ονομα του αμην