1-4-2021----ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ

15ον-(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου) (1885—1916)

  Ο Λόγος του Θεού δεν μας επιτρέπει να παραδεχθούμε τέτοιου είδους θεωρίες Όπως για όλα τα θέματα έτσι και γι’ αυτό ο Λόγος του Θεού είναι σαφής και αυτόν θα ακολουθήσουμε για να στηριζόμαστε  στην αγιότατη πίστη μας.

  Καθώς μελετούμε τον Λόγο του Θεού διαπιστώνουμε τον σαφή τρόπο με τον οποίο αποκαλύπτεται η Θεότης σαν Τριαδική. Δηλαδή σε τρία ξεχωριστά Πρόσωπα π.χ. (στο Ματθαίου 3:16 Και αφού ο Ιησούς βαπτίστηκε, ανέβηκε αμέσως από το νερό· και ξάφνου, ανοίχτηκαν σ' αυτόν οι ουρανοί, και είδε το Πνεύμα τού Θεού να κατεβαίνει σαν περιστέρι, και να έρχεται επάνω του. 17 Και ξάφνου, μια φωνή από τους ουρανούς, που έλεγε: Αυτός είναι ο Υιός μου ο αγαπητός, στον οποίο ευαρεστήθηκα. Ο Πατέρας ομιλεί από τον ουρανό ο Υιός αναβαίνει από του ύδατος και το Άγιο Πνεύμα κατεβαίνει εν ίδει περιστεράς. Αυτό το γεγονός αποκαλύπτει ότι ο Θεός φανερώνεται ταυτόχρονα στα τρία Του Πρόσωπα Πατέρας Υιός και Άγιο Πνεύμα.

  Επίσης στην (Α΄ Κορινθίους 12:4—6—7) ( (4)Υπάρχουν διάφορα είδη χαρισμάτων αλλά είναι ένα και το ίδιο Πνεύμα που τα χορηγεί (5) υπάρχουν διάφορα είδη διακονιών αλλά η ανάθεση τους προέρχεται από ένα και τον ίδιο Κύριο (6) και υπάρχουν διάφορα είδη δραστηριοτήτων αλλά είναι ο ίδιος Θεός που τις θέτει σε ενέργεια όλες σε όλους. (7)στον καθένα δωρίζεται η φανέρωση του Αγίου Πνεύματος για το συμφέρον όλων…. )  …αναφέρονται τρία Πρόσωπα του Θεού: Πνεύμα Κύριος Θεός. Όπως κάθε άλλο πρόσωπο έχει το όνομα Του έτσι και στα εδάφια αυτά αναφέρεται ότι τα πρόσωπα της Αγίας Τριάδος έχουν ονόματα. Επίσης στα εδάφια (Ματθαίο28:19 Αφού, λοιπόν, πορευθείτε, κάντε μαθητές όλα τα έθνη, βαπτίζοντάς τους στο όνομα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, και Β΄ Κορινθίους 3:17 Ο δε Κύριος είναι το Πνεύμα· και όπου είναι το Πνεύμα τού Κυρίου, εκεί υπάρχει ελευθερία. 18 Και όλοι εμείς, βλέποντας σαν μέσα σε κάτοπτρο τη δόξα τού Κυρίου, με ξεσκεπασμένο πρόσωπο, μεταμορφωνόμαστε στην ίδια εικόνα, από δόξα σε δόξα, ακριβώς όπως από του Πνεύματος του Κυρίου.

Το κατά Ιωάννη ευαγγέλιο μας παρέχει πολλές αναφορές σχετικές με τα Πρόσωπα της Τριαδικής Θεότητος.(Ιωάννης 6:31—45—50—65 και16:—13 αλλά, όταν έρθει εκείνος, το Πνεύμα τής αλήθειας, θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια· επειδή, δεν θα μιλήσει από τον εαυτό του, αλλά θα μιλήσει όσα πρόκειται να ακούσει, και θα σας αναγγείλει τα μέλλοντα. και 10:15καθώς ο Πατέρας γνωρίζει εμένα, και εγώ γνωρίζω τον Πατέρα· και την ψυχή μου βάζω για χάρη των προβάτων.—18 Κανένας δεν την αφαιρεί από μένα, αλλά εγώ τη βάζω από μόνος μου· εξουσία έχω να τη βάλω, και εξουσία έχω να την πάρω ξανά. Αυτή την εντολή πήρα από τον Πατέρα μου.28 Και εγώ δίνω σ' αυτά αιώνια ζωή· και δεν θα χαθούν στον αιώνα, και κανένας δεν θα τα αρπάξει από το χέρι μου.— 29 Ο Πατέρας μου, ο οποίος μου τα έδωσε, είναι μεγαλύτερος από όλους· και κανένας δεν μπορεί να τα αρπάξει από το χέρι τού Πατέρα μου. 30 Εγώ και ο Πατέρας είμαστε ένα.—42 Και εκεί πολλοί πίστεψαν σ' αυτόν.

Όλα αυτά δείχνουν καθαρά το διαχωρισμό των Προσώπων της Αγίας Τριάδος.

Ώστε ο Πατήρ δεν είναι ο Υιός και ο Υιός δεν είναι ο Πατήρ. Πριν από την ενσάρκωση Του ακόμη ο Υιός ήταν χωριστός από τον Πατέρα (Εβραίους 10:14—17) 14 Επειδή, με μία προσφορά τελειοποίησε για πάντα αυτούς που αγιάζονται 15 Μάλιστα, μας δίνει τη μαρτυρία και το Πνεύμα το Άγιο· επειδή, αφού είπε πρωτύτερα: 16 «Αυτή είναι η διαθήκη που θα κάνω σ' αυτούς ύστερα από τις ημέρες εκείνες, λέει ο Κύριος: Θα δώσω τούς νόμους μου στις καρδιές τους, και θα τους γράψω επάνω στις διάνοιές τους», προσθέτει: 17 «Και τις αμαρτίες τους και τις ανομίες τους δεν θα τις θυμάμαι πλέον». «Και Εγώ θέλω παρακαλέσει τον Πατέρα και θέλει σας δώσει άλλον Παράκλητον το Πνεύμα της αληθείας». Επίσης το (Ιωάννης 4:26)αναφέρεται στο ίδιο θέμα. 26 Ο Ιησούς λέει σ' αυτήν: Εγώ είμαι, αυτός που σου μιλάει.

«Εγώ είμαι» της λέει ο Ιησούς «εγώ» που σου μιλάω αυτή τη στιγμή. Επίσης στις (Πράξεις 1:4—5 4 Και καθώς συναναστρεφόταν μαζί τους, τους παρήγγειλε να μη απομακρυνθούν από τα Ιεροσόλυμα, αλλά να περιμένουν την υπόσχεση του Πατέρα, που ακούσατε, τους είπε, από μένα.5 Επειδή, ο μεν Ιωάννης βάπτισε με νερό, εσείς όμως θα βαπτιστείτε με Άγιο Πνεύμα, όχι ύστερα από πολλές ημέρες. και Πράξεις 4:7—8).7 Και αφού τους έστησαν στο μέσον, ρωτούσαν: Με ποια δύναμη ή με ποιο όνομα το πράξατε εσείς αυτό; Τότε, ο Πέτρος, αφού έγινε πλήρης από Άγιο Πνεύμα, τους είπε: Άρχοντες του λαού και πρεσβύτεροι του Ισραήλ,

  Εκτός από αυτές τις περικοπές της Καινής Διαθήκης έχομε και πολλές στην Π. Διαθήκη που αναφέρουν για την Τριαδικότητα του Θεού. π. χ. (Γένεσης 1:26)  «Ας κάμωμεν άνθρωπο κατ’ εικόνα ημών και καθ’ ομοίωσή ημών». Αν δεν υπήρχαν χωριστά πρόσωπα γιατί ο Θεός μιλούσε στον πληθυντικό και όχι στον ενικό αριθμό. 26 Και είπε ο Θεός: Ας κάνουμε άνθρωπο σύμφωνα με τη δική μας εικόνα, σύμφωνα με τη δική μας ομοίωση·Το ίδιο διαβάζουμε πάλι (στο Γένεσης 1:1-4 1ΣΤΗΝ αρχή δημιούργησε ο Θεός τον ουρανό και τη γη. Και η γη ήταν άμορφη και έρημη· και σκοτάδι υπήρχε επάνω στο πρόσωπο της αβύσσου.

Και Πνεύμα Θεού φερόταν επάνω στην επιφάνεια των νερών.

3 Και είπε ο Θεός: Ας γίνει φως· και έγινε φως· και είδε ο Θεός το φως ότι ήταν καλό· και διαχώρισε ο Θεός το φως από το σκοτάδι· και στο: Ησαϊας 6:8) Και άκουσα τη φωνή τού Κυρίου, που έλεγε: Ποιον θα αποστείλω, και ποιος θα πάει για μας; Τότε, είπα: Νάμαι, εγώ, απόστειλε με. Αν επρόκειτο περί ενός μονάχα Προσώπου γιατί χρησιμοποιήθηκε π πληθυντικός; Το συμπέρασμα είναι ότι ο Θεός είναι Θεότης Τριαδική με τρία Πρόσωπα διακρινόμενα αλλήλων.   Η ίδια αλήθεια  μας αποκαλύπτεται και στην Καινή Διαθήκη. Κατά τον λόγο του Θεού η Θεότης είναι Τριάς: «Εις Θεός και εις Μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων άνθρωπος Χριστός Ιησούς».

(Α΄ Τιμοθέου 2:). 5) γιατί ένας είναι ο Θεός κι ένας ο μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων ο άνθρωπος Ιησούς Χριστός (6)που πρόσφερε τη ζωή λίτρο για χάρη όλων Επειδή, ένας Θεός υπάρχει, ένας είναι και ο μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων, ο άνθρωπος Ιησούς Χριστός,

................................