6-4-2021    ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ

18ον-(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)-(1885—1916)
  Μερικοί στηριζόμενοι στο εδάφιο «Υιός μου είσαι Συ εγώ σήμερον σε γέννησα» (Ψαλμός2:7 Εγώ θα αναγγείλω το πρόσταγμα· ο Κύριος είπε σε μένα: Υιός μου είσαι εσύ· εγώ σήμερα σε γέννησα· και σε μερικά άλλα ισχυρίζονται ότι ο Υιός είναι κατώτερος από τον Πατέρα. Αλλά ο Ιησούς Χριστός ονομάζεται «Υιός» επειδή ενσαρκώθηκε και γεννήθηκε εν χρόνω (Λουκάς 1:30 Και ο άγγελος της είπε: Μη φοβάσαι, Μαριάμ· επειδή, βρήκες χάρη στον Θεό. 31 Και πρόσεξε, θα μείνεις έγκυος, και θα γεννήσεις έναν γιο· και θα αποκαλέσεις το όνομά του ΙΗΣΟΥ. 32 Αυτός θα είναι μεγάλος, και θα ονομαστεί Υιός τού Υψίστου· και ο Κύριος ο Θεός θα του δώσει τον θρόνο τού Δαβίδ τού πατέρα 33 και θα βασιλεύσει επάνω στον οίκο τού Ιακώβ στους αιώνες, και η βασιλεία του δεν θα έχει τέλος. 34 Και η Μαριάμ είπε στον άγγελο: Πώς θα είναι αυτό, επειδή δεν γνωρίζω άνδρα; 35 Και ο άγγελος,
 απαντώντας, της είπε: Πνεύμα Άγιο θ' αρθεί επάνω σου, και δύναμη του Υψίστου θα σε επισκιάσει· γι' αυτό και εκείνο που θα γεννηθεί από σένα θα είναι άγιο, θα ονομαστεί Υιός Θεού.. Ο αιώνιος Λόγος μετά την ενσάρκωση Του στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού ονομάστηκε «Υιός».Πριν από την ενσάρκωση Του ήταν ενώπιον του Πατρός και των Αγγέλων Του αναγνωρισμένος σαν ο Αιώνιος Λόγος (Ιωάννης1:1 ΣΤΗΝ αρχή ήταν ο Λόγος, και ο Λόγος ήταν προς τον Θεό, και Θεός ήταν ο Λόγος. Αυτός ήταν στην αρχή προς τον Θεό. Όλα έγιναν διαμέσου αυτού· και χωρίς αυτόν δεν έγινε ούτε ένα το οποίο έχει γίνει... ..11 Στα δικά του ήρθε, και οι δικοί του δεν τον δέχθηκαν. 
 12 Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ' αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ' αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του· 13 οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν. 14 Και ο Λόγος έγινε σάρκα, και κατοίκησε ανάμεσά μας, (και είδαμε τη δόξα του, δόξαν ως μονογενή από τον Πατέρα), γεμάτος χάρη και αλήθεια.
Έτσι ο Ψαλμός 2:7 Εγώ θα αναγγείλω το πρόσταγμα· ο Κύριος είπε σε μένα: Υιός μου είσαι εσύ· εγώ σήμερα σε γέννησα·είναι προφητεία ενός γεγονότος προ της πραγματοποιήσεως του.Όπως η δημιουργία του σύμπαντος έγινε κατόπιν αποφάσεως και συνεργασίας των τριών προσώπων της Θεότητος έτσι και το σχέδιο της σωτηρίας μας εξεπονήθη ύστερα από σύσκεψη απόφαση και ενέργεια και των τριών Προσώπων της Θεότητος. (Αποκάλυψη 13:8 Και θα το προσκυνήσουν όλοι αυτοί που κατοικούν επάνω στη γη, των οποίων τα ονόματα δεν γράφτηκαν στο βιβλίο τής ζωής τού
 Αρνίου, που είναι σφαγμένο από τη δημιουργία τού κόσμου.(ας προσέξουμε αυτήν την συλλαβή) 9 Όποιος έχει αυτί, ας ακούσει. Τίτος 1:1 Ο ΠΑΥΛΟΣ, δούλος τού Θεού, απόστολος δε του Ιησού Χριστού, σύμφωνα με την πίστη των εκλεκτών τού Θεού, και την επίγνωση της αλήθειας, που είναι σύμφωνα με την ευσέβεια 2 με ελπίδα τής αιώνιας ζωής, την οποία ο αψευδής Θεός υποσχέθηκε προαιώνια, 3 φανέρωσε δε τον λόγο του σε καθορισμένους καιρούς, διαμέσου τού κηρύγματος, που μου εμπιστεύθηκε, σύμφωνα με την επιταγή τού Σωτήρα μας Θεού·

Κάθε πρόσωπο ανέλαβε και ένα ιδιαίτερο μέρος στην εκτέλεση του σχεδίου εκείνου. Ο Πατήρ έλαβε θέση του Κριτού του ανθρώπου για την αμαρτία και απαίτησης Του ήταν Θυσία. Ο Αιώνιος Λόγος ανέλαβε την εκτέλεση της απαιτήσεως Του Πατρός και για να πληρώσει Αυτός τα λύτρα προσέφερε τον εαυτό Του θυσία ώστε το ανθρώπινο γένος να λυτρωθεί από τη δουλεία της αμαρτίας αλλά και για να είναι Μεσίτης προς τον Πατέρα μεσιτεύων υπέρ των αμαρτωλών.

Το Άγιο Πνεύμα ανέλαβε το έργο του ελέγχου και της οδηγήσεως των ανθρώπων προς τον Χριστό για Σωτηρία. Επίσης ανέλαβε να δίνει εμπειρία και ζωή βοηθώντας τον μετανοούντα να οικειοποιηθεί με την καρδιά του το απολυτρωτικό έργο του Χριστού.
Η πραγματικότης του ιδιαίτερου έργου κάθε Προσώπου της Θεότητος επιτυγχάνετε επειδή υπάρχει επειδή υπάρχει κοινή συμφωνία μεταξύ τους σε όλο το σχέδιο της Σωτηρίας. 
ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ 
 (Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)- (1885—1916)
19ον
Εκ της Εκκλησιαστικής Ιστορίας πληροφορούμαστε ότι κατά την εξέταση της περί Αγίου Πνεύματος αληθείας έγιναν πολλές συζητήσεις και σημειώθηκαν διαφωνίες και αντεγκλήσεις. Πολλοί στηριζόμενοι στο (Ιωάννης 15:26 Όταν, όμως, έρθει ο Παράκλητος, που εγώ θα στείλω σε σας από τον Πατέρα, το Πνεύμα τής αλήθειας, που εκπορεύεται από τον Πατέρα, εκείνος θα δώσει μαρτυρία για μένα.

Όταν έρθει ο Παράκλητος που θα σας τον στείλω εγώ από τον Πατέρα το Πνεύμα της αληθείας που εκπορεύεται από τον Πατέρα αυτός θα ερμηνεύσει την αποστολή μου». Όπου αναφέρεται ότι το Άγιο Πνεύμα προέρχεται από τον Πατέρα ότι εκπορεύεται από αυτόν ισχυρίζονται ότι το Πνεύμα είναι απλώς μια ενεργός δύναμη του Θεού και όχι προσωπικότης.

Όμως η φράσης «εκπορεύεται παρά του Πατρός δεν δείχνει ότι το Άγιο Πνεύμα είναι κατώτερο αλλά πηγάζει από τον Πατέρα. Το Άγιον Πνεύμα είναι Θεός αιωνίως υπάρχων. Το ανωτέρω εδάφιο αναφέρεται στην αποστολή στη διακονία που το Άγιο Πνεύμα κάμνει και για την οποία εκπορεύεται. Δεν αναφέρεται στη φύση Του αλλά στη διακονία Του που θα άρχιζε όταν ο Χριστός θα έφευγε από τη γη αναλαμβανόμενος στον Ουρανό. 
Ιωάννης 16:7 Εγώ, όμως, σας λέω την αλήθεια· σας συμφέρει να αναχωρήσω εγώ· επειδή, αν δεν αναχωρήσω, ο Παράκλητος δεν θ' αρθεί σε σας· αλλά, αφού αναχωρήσω, θα τον στείλω σε σας.
Και τα τρία πρόσωπα εργάζονται ομόφωνα και αγαπούν τον άνθρωπο εξ’ ίσου σαν να ήταν ένα Πρόσωπο. Ο Πατήρ έστειλε τον Υιό από αγάπη κινούμενος. Ο υιός σταυρώθηκε από αγάπη και το Πνεύμα το Άγιο ενεργεί με αγάπη για να φέρει τη σωτηρία στην καρδιά του ανθρώπου. Εργάζεται συνεχώς και ακούραστα πάνω στη γη για να πείσει τον άνθρωπο να δεχθεί το Χριστό Σωτήρα Του.

Αλλά κατά τους χρόνους της Παλαιάς Διαθήκης το Άγιο Πνεύμα ενήργησε δίνοντας οδηγίες πώς να κατασκεπαστεί η Σκηνή του Μαρτυρίου πώς να γίνουν τα τελετουργικά ενδύματα των ιερέων και όλα τα σκεύη της σκηνής: (Έξοδος 28: 1 ΚΑΙ εσύ φέρε κοντά σου τον Ααρών, τον αδελφό σου, και τους γιους του μαζί του, ανάμεσα από τους γιους Ισραήλ, για να ιερατεύουν σε μένα: Τον Ααρών, τον Ναδάβ και τον Αβιούδ, τον Ελεάζαρ και τον Ιθάμαρ, τους γιους τού Ααρών. 2 Και θα κάνεις μια άγια στολή στον Ααρών τον αδελφό σου, για δόξα και τιμή. 3 Κι εσύ μίλησε προς όλους τούς σοφούς στην καρδιά, τους οποίους εγώ γέμισα από πνεύμα σοφίας, να κάνουν τη στολή τού Ααρών, για να τον καθιερώσεις, ώστε να ιερατεύει σε μένα.

Έξοδος 31:1 ΚΑΙ ο Κύριος μίλησε στον Μωυσή, λέγοντας: 2 Δες, εγώ κάλεσα ονομαστικά τον Βεσελεήλ, τον γιο τού Ουρί, γιου τού Ωρ, από τη φυλή τού Ιούδα· 3 και τον γέμισα με θείο πνεύμα, με σοφία, και σύνεση, και επιστήμη, και κάθε καλλιτεχνία, 4 για να επινοεί καλλίτεχνα έργα, ώστε να εργάζεται σε χρυσάφι, και σε ασήμι, και σε χαλκό, 5 και να γλύφει πέτρες ένθεσης, και να σκαλίζει ξύλα, για εργασία κάθε καλλιτεχνίας.
 6 Κι εγώ, δες, έδωσα σ' αυτόν τον Ελιάβ, τον γιο τού Αχισαμάχ, από τη φυλή τού Δαν· και σε κάθε έναν συνετό στην καρδιά, έδωσα σοφία, για να κάνουν όλα όσα πρόσταξα σε σένα· και Έξοδος 35:30 Και ο Μωυσής είπε στους γιους Ισραήλ: Δέστε, ο Κύριος κάλεσε ονομαστικά τον Βεσελεήλ, τον γιο τού Ουρί, γιου τού Ωρ, από τη φυλή Ιούδα· 31 και τον γέμισε με θείο πνεύμα, σοφία, σύνεση, και επιστήμη, και κάθε καλλιτεχνία· 32 και για να επινοεί καλλίτεχνα έργα, ώστε να εργάζεται σε χρυσάφι, και σε ασήμι, και σε χαλκό, 33 και να γλύφει πέτρες ένθεσης, και να σκαλίζει ξύλα, για εργασία, για κάθε καλλιτεχνικό έργο.
 34 Και έδωσε στην καρδιά του το να διδάσκει, αυτός και ο Ελιάβ, ο γιος τού Αχισαμάχ, από τη φυλή Δαν. 35 Αυτούς τους γέμισε με σύνεση καρδιάς, για να εργάζονται κάθε έργο, χαράκτη και καλλιτέχνη, και κεντητή, σε βαθυγάλαζο ύφασμα, και σε πορφυρούν, σε κόκκινο, και σε βύσσο, και έργο ενός υφαντή, εκείνων που εργάζονται κάθε έργο, και που επινοούν καλλίτεχνα έργα.
Επίσης ενέπνεε τους συγγραφείς της Αγίας Γραφής Β’ Πέτρου 1: 21 Επειδή, δεν ήρθε ποτέ προφητεία από θέλημα ανθρώπου, αλλά, οδηγούμενοι από το Άγιο Πνεύμα, μίλησαν οι άγιοι άνθρωποι του Θεού.

Σαμουήλ Β' 23:1 Ο Δαβίδ, ο γιος τού Ιεσσαί, είπε, και ο άνδρας που ανεβάστηκε ψηλά Ο χρισμένος τού Θεού, και ο γλυκός ψαλμωδός τού Ισραήλ, είπε: 2 Το Πνεύμα τού Κυρίου μίλησε μέσα από μένα, και ο λόγος του ήρθε επάνω στη γλώσσα μου. 3 Ο Θεός τού Ισραήλ μου είπε, ο Βράχος τού Ισραήλ μίλησε, και είπε Αυτός που εξουσιάζει επάνω σε ανθρώπους, ας είναι δίκαιος, εξουσιάζοντας με φόβο Θεού· Β΄ Τιμοθέου 3:16 Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο, για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με δικαιοσύνη· Οι προφήτες χρησιμοποίησαν τη φράση «Ούτω λέγει Κύριος» και έδειξαν το Πνεύμα που τους ενέπνεε ήταν ο Κύριος.
..................................