3-4-2021       ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ 

16ον-(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου) (1885—1916)
                                
Η λέξης «ΘΕΟΣ» Χρησιμοποιείται πολλές φορές στην Καινή Διαθήκη και αναφέρεται στον Πατέρα: (Β΄ θεσσαλονικείς 1:12 για να ενδοξαστεί το όνομα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού σε σας, κι εσείς σ' αυτόν, σύμφωνα με τη χάρη τού Θεού μας και Κυρίου Ιησού Χριστού. (Β΄ θεσσαλονικείς 2:16 16 Και ο ίδιος ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός και ο Θεός και Πατέρας μας, που μας αγάπησε και έδωσε αιώνια παρηγοριά και ελπίδα αγαθή διαμέσου τής χάρης του 17 είθε να παρηγορήσει τις καρδιές σας, και να σας στηρίξει σε κάθε λόγο και έργο αγαθό. Εφεσίους 1: 3 Άξιος ευλογίας είναι ο Θεός και Πατέρας τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού, αυτός που μας ευλόγησε με κάθε πνευματική ευλογία στα επουράνια διαμέσου τού Χριστού·
Γαλάτας 1:1 Ο ΠΑΥΛΟΣ, απόστολος όχι από ανθρώπους ούτε διαμέσου ανθρώπου, αλλά διαμέσου τού Ιησού Χριστού, και του Θεού Πατέρα, που τον ανέστησε από τους νεκρούς, 2 και όλοι οι αδελφοί που είναι μαζί μου, προς τις εκκλησίες τής Γαλατίας χάρη να είναι σε σας και ειρήνη από τον Θεό Πατέρα, και τον Κύριό μας Ιησού Χριστό, και β¨ Κορινθίους 13:14 (13) Η χάρη τού Κυρίου Ιησού Χριστού, και η αγάπη τού Θεού, και η κοινωνία τού Αγίου Πνεύματος είθε να είναι μαζί με όλους σας. Αμήν Εις το εδάφιο Α΄ Τιμοθέου 2:5 Επειδή, ένας Θεός υπάρχει, ένας είναι και ο μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων, ο άνθρωπος Ιησούς Χριστός, Ο Χριστός αν και Θεός παρουσιάζεται σαν Μεσίτης. Ώστε η φράσης «Εις Θεός» δεν καθορίζει την Τριαδικότητα του Θεού αλλά αναφέρεται στον Πατέρα. Η Θεότης του Χριστού αναφέρεται στα εξής εδάφια:( Α΄ Τιμοθέου 3:16 Και αναντίρρητα, το μυστήριο της ευσέβειας είναι μεγάλο· ο Θεός φανερώθηκε με σάρκα, δικαιώθηκε με Πνεύμα, φάνηκε σε αγγέλους, κηρύχθηκε στα έθνη, έγινε αποδεκτός με πίστη στον κόσμο, αναλήφθηκε με δόξα.
Όπως ομολογούμε είναι μεγάλο μυστήριο της πίστεως που μας αποκαλύφθηκε: Ο Θεός φανερώθηκε ως άνθρωπος το Πνεύμα απέδειξε ποιος ήταν φανερώθηκε στους αγγέλους κηρύχθηκε στα Έθνη τον πίστεψε ο κόσμος αναλήφθηκε με δόξα. Κολοσσαείς 2:9 9 Επειδή, μέσα σ' αυτόν κατοικεί ολόκληρο το πλήρωμα της θεότητας σωματικά· Γιατί μόνο στον Χριστό κατοικεί σωματικά όλη η Θεότητα…και Ρωμαίους 9: 3 Επειδή, ευχόμουν εγώ ο ίδιος να είμαι ανάθεμα από τον Χριστό χάρη των αδελφών μου, 
των συγγενών μου κατά σάρκα· που είναι Ισραηλίτες, των οποίων είναι η υιοθεσία, και η δόξα, και οι διαθήκες, και η νομοθεσία, και η λατρεία, και οι υποσχέσεις· 5 των οποίων είναι οι πατέρες, και από τους οποίους γεννήθηκε ο Χριστός, όσον αφορά τη σάρκα, αυτός που είναι επάνω σε όλους ευλογητός Θεός στους αιώνες. Αμήν. Είναι απόγονοι των πατριαρχών κι από αυτούς κατάγεται ως άνθρωπος ο Χριστός ο Θεός που εξουσιάζει τα πάντα ας είναι ευλογημένος στους αιώνες αμήν. Εκτός τούτων και σε άλλες περιπτώσεις συναντάται η Φράσης: «Ο Θεός του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού» και αναφέρεται στον Πατέρα:
Εφεσίους1:17 προκειμένου, ο Θεός τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού, ο Πατέρας τής δόξας, να σας δώσει πνεύμα σοφίας και αποκάλυψης, σε επίγνωση του· Παρακαλώ το Θεό του Κυρίου μας Ιησού Χριστού το μεγαλοδύναμο Πατέρα να σας δίνει πνεύμα σοφίας που θα σας αποκαλύψει πώς να τον γνωρίσετε ακόμα καλύτερα….Ιωάννης 8:17 Αλλά και μέσα στον νόμο σας είναι γραμμένο, ότι: Η μαρτυρία δύο ανθρώπων είναι αληθινή 18 Εγώ είμαι που δίνω μαρτυρία για τον εαυτό μου, και ο Πατέρας, που με απέστειλε, δίνει μαρτυρία για μένα. Και στο νόμο σας είναι γραμμένο πως η μαρτυρία δύο ανθρώπων είναι έγκυρη. (18)εγώ καταθέτω μαρτυρία για τον εαυτό μου συγχρόνως όμως καταθέτει και ο Πατέρας που με έστειλε»…Ο Χριστός φώναξε επάνω στο σταυρό: Θεέ μου Θεέ μου γιατί με εγκατέλειπες;(Ματθαίος κζ:46)Επειδή ο Ιησούς Χριστός ενανθρώπησε γι’ αυτό ονομάζει το Θεό «Πατέρα».
--ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
17ον-(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου) (1885—1916)
(Α΄ Τιμοθέου 2:5γιατί ένας είναι ο Θεός κι ένας ο μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων ο άνθρωπος Ιησούς Χριστός (6)που πρόσφερε τη ζωή λύτρο για χάρη όλων. Στο  (5)»Εις Θεός εις Μεσίτης». Στο (Δευτερονόμιο 6:4)αναφέρεται «Κύριος ο Θεός είναι Εις Κύριος» Το «Εις» είναι συνθετική μονάς. (Εβραϊκά εχάδ) και παρουσιάζει τον Θεόν ως περισσότερα του ενός Πρόσωπα. Στο Εβραϊκό κείμενο η λέξις «Κύριος»(Θεός) είναι Ιεχωβά. Και το όνομα αναφέρεται όχι μόνο για τον Πατέρα αλλά αποδίδεται και στον Υιό και στο Άγιο Πνεύμα. π. χ. (Γένεσης16:7—13)=….. (9)Ο άγγελος της είπε: «Γύρνα πίσω στην κυρά σου και υποτάξου σ’ αυτήν». (10)Της  είπε ακόμα: θα σου δώσω τόσους πολλούς απογόνους που κανείς δε θα μπορέσει να τους μετρήσει…
 ο Άγγελος του Κυρίου που αναφέρεται στην περικοπή στο εδάφιο (13) ότι είναι ο Θεός και την υπόσχεση που περιέχει στο εδάφιο (10)μονάχα ο Ιεχωβά (Θεός) μπορούσε να τη δώσει. Σε πολλές περιπτώσεις στην Παλαιά Διαθήκη η φράσης «Άγγελος Κυρίου» αναφέρεται στον Αιώνιο Λόγο του Θεού δηλαδή στο Πρόσωπο του Ιησού Χριστού.(Κριτές ιγ:17—18)…(17) Ο άγγελος του Κυρίου του απάντησε:»Γιατί ρωτάς το όνομα μου; Είναι Όνομα θαυμαστό» ) (Ησαϊας 9:5—60)=(5) Διότι γεννήθηκε για μας ένα παιδί μας δόθηκε γιος πάνω στους ώμους του η εξουσία θα μένει και τ’ Όνομα Του θ' ναι:
Σύμβουλος Θαυμαστός Θεός ισχυρός αιώνιος Πατέρας και της Ειρήνης Άρχοντας(6) Μεγάλη θ' ναι η εξουσία του και η ειρήνη ατέλειωτη στο θρόνο θα καθίσει του Δαβίδ και το βασίλειο του θα το θεμελιώσει και θα το στηρίξει στο δίκαιο και στο σωστό από τώρα και για πάντα. Αυτό θα το κάνει η φλογερή αγάπη του Κυρίου του σύμπαντος. Η λέξις «θαυμαστός» συναντάται δύο φορές και αφορά τον Ιησού Χριστό όπως πολύ καθαρά παρουσιάζεται στο (Ησαΐας 9 :6) Επίσης το ότι το Άγιο Πνεύμα είναι Ιεχωβά Θεός π. χ. Ησαΐας 6:ΚΑΤΑ τον χρόνο που πέθανε ο βασιλιάς Οζίας, είδα τον Κύριο να κάθεται επάνω σε έναν θρόνο ψηλό και υπερυψωμένο, και το κράσπεδό του γέμισε τον ναό Από πάνω του στέκονταν Σεραφείμ, που το κάθε ένα είχε έξι φτερούγια· με τα δύο σκέπαζε το πρόσωπό του, και με τα άλλα δύο σκέπαζε τα πόδια του, και με τα υπόλοιπα
 δύο πετούσε Και το ένα έκραζε προς το άλλο, και έλεγε Άγιος, άγιος, άγιος ο Κύριος των δυνάμεων ολόκληρη η γη είναι πλήρης από τη δόξα του Και οι παραστάτες τής θύρας σείσθηκαν από τη φωνή εκείνου που έκραζε, και ο οίκος γέμισε από καπνό. 5 Τότε, είπα: Ω, ταλαίπωρος εγώ! Επειδή, χάθηκα· για τον λόγο ότι, είμαι άνθρωπος με ακάθαρτα χείλη, και κατοικώ ανάμεσα σε λαό με ακάθαρτα χείλη· επειδή, τα μάτια μου είδαν τον Βασιλιά, τον Κύριο των δυνάμεων. Τότε, πέταξε προς εμένα ένα από τα Σεραφείμ, έχοντας στο χέρι του ένα κάρβουνο φωτιάς, που πήρε με τη λαβίδα από το θυσιαστήριο Και το άγγιξε στο στόμα μου, και είπε: 
Δες, αυτό άγγιξε τα χείλη σου· και η ανομία σου εξαλείφθηκε, και η αμαρτία σου καθαρίστηκε. Και άκουσα τη φωνή τού Κυρίου, που έλεγε: Ποιον θα αποστείλω, και ποιος θα πάει για μας Τότε, είπα: Νάμαι, εγώ, απόστειλε με. Και Πράξεις 28:25Και καθώς ήσαν ασύμφωνοι αναμεταξύ τους, αναχωρούσαν, αφού ο Παύλος είπε έναν λόγο, ότι: Καλά μίλησε το Πνεύμα το Άγιο στους πατέρες μας διαμέσου τού προφήτη Ησαΐα· 26 που έλεγε: «Πήγαινε σε τούτο τον λαό και πες: Με την ακοή θα ακούσετε, και δεν θα εννοήσετε· και βλέποντας θα δείτε, και δεν θα καταλάβετε. 27 Επειδή, η καρδιά τούτου τού λαού πάχυνε, και με τα αυτιά άκουσαν βαριά, και
 έκλεισαν τα μάτια τους· μήπως κάποτε δουν με τα μάτια, ακούσουν με τα αυτιά, και εννοήσουν με την καρδιά, και επιστρέψουν, και τους γιατρέψω». Στην αντιπαραβολή αυτών των δύο περικοπών παρατηρούμε ότι ο Ιεχωβά του Ησαΐα 6:1—10 είναι το Άγιο Πνεύμα. (Πράξεις 28:25—27) έτσι χωρίς να συμφωνήσουν μεταξύ τους έφυγαν. Κι’ ο Παύλος τους είπε ένα λόγο ακόμα. Καλά είπε το Άγιο Πνεύμα στους προγόνους μας μέσω του προφήτη Ησαϊα(26) ότι: Πήγαινε στο λαό αυτόν και πέστου: Θ’ ακούστε με τα’ αυτιά σας μα δε θα καταλάβετε και θα δείτε μα δε θ’ αντιληφθείτε (27) Γιατί έγινε αναίσθητη η καδιά του λαού αυτού και με τα’ αυτιά βαριάκουσαν και έκλεισαν τα βλέφαρά τους μη τυχόν δούνε με τα μάτια και ακούσουν με τα’ αυτιά και καταλάβουν με την καρδιά κι επιστρέψουν σ’ εμένα και τους γιατρέψω.(28) μάθετε λοιπόν ότι ο Θεός έστειλε τη σωτηρία αυτή στους εθνικούς. 
Αυτοί θ’ ακούσουν τώρα. (29) Αφού είπε αυτά έφυγαν οι Ιουδαίοι έχοντας αναμεταξύ του διχογνωμία…. Το όνομα Ιεχωβά είναι όνομα της τριαδικής Θεότητος και σημαίνει ο «ΩΝ» (έξοδος 3:13 Και ο Μωυσής είπε στον Θεό: Δες, όταν εγώ πάω στους γιους Ισραήλ, και τους πω: Ο Θεός των πατέρων σας με απέστειλε σε σας, κι εκείνοι με ρωτήσουν: Τι είναι το όνομά του; 
Τι θα τους πω; 14 Και ο Θεός είπε στον Μωυσή: Εγώ είμαι ο Ων· και είπε: Έτσι θα πεις στους γιους Ισραήλ: Ο Ων με απέστειλε σε σας. Ο Πατήρ ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά όπως είναι η δημιουργικότητα ( Γένεσης 1:1 ΣΤΗΝ αρχή δημιούργησε ο Θεός τον ουρανό και τη γη. Και η γη ήταν άμορφη και έρημη· και σκοτάδι υπήρχε επάνω στο πρόσωπο της αβύσσου. Και Πνεύμα Θεού φερόταν επάνω στην επιφάνεια των νερών. Ιώβ 33:4 Με έκανε το Πνεύμα τού Θεού, και με ζωοποίησε η πνοή τού Παντοδύναμου. Ιωάννης 1:3 Όλα έγιναν διαμέσου αυτού· και χωρίς αυτόν δεν έγινε ούτε ένα το οποίο έχει γίνει Εβραίους 1:10 Κι: «Εσύ, Κύριε, καταρχάς, θεμελίωσες τη γη, και οι ουρανοί είναι έργα των χεριών σου. Είναι ισότιμοι και όμοιοι σε όλες τις θείες ιδιότητες. 

ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
18ον-(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)-(1885—1916)
  Μερικοί στηριζόμενοι στο εδάφιο «Υιός μου είσαι Συ εγώ σήμερον σε γέννησα» (Ψαλμός2:7 Εγώ θα αναγγείλω το πρόσταγμα· ο Κύριος είπε σε μένα: Υιός μου είσαι εσύ· εγώ σήμερα σε γέννησα· και σε μερικά άλλα ισχυρίζονται ότι ο Υιός είναι κατώτερος από τον Πατέρα. Αλλά ο Ιησούς Χριστός ονομάζεται «Υιός» επειδή ενσαρκώθηκε και γεννήθηκε εν χρόνω (Λουκάς 1:30 Και ο άγγελος της είπε: Μη φοβάσαι, Μαριάμ· επειδή, βρήκες χάρη στον Θεό. 31 Και πρόσεξε, θα μείνεις έγκυος, και θα γεννήσεις έναν γιο· και θα αποκαλέσεις το όνομά του ΙΗΣΟΥ. 32 Αυτός θα είναι μεγάλος, και θα ονομαστεί Υιός τού Υψίστου· και ο Κύριος ο Θεός θα του δώσει τον θρόνο τού Δαβίδ τού πατέρα 33 και θα
 βασιλεύσει επάνω στον οίκο τού Ιακώβ στους αιώνες, και η βασιλεία του δεν θα έχει τέλος. 34 Και η Μαριάμ είπε στον άγγελο: Πώς θα είναι αυτό, επειδή δεν γνωρίζω άνδρα; 35 Και ο άγγελος, απαντώντας, της είπε: Πνεύμα Άγιο θ' αρθεί επάνω σου, και δύναμη του Υψίστου θα σε επισκιάσει· γι' αυτό και εκείνο που θα γεννηθεί από σένα θα είναι άγιο, θα ονομαστεί Υιός Θεού.. Ο αιώνιος Λόγος μετά την ενσάρκωση Του στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού ονομάστηκε «Υιός».Πριν από την ενσάρκωση Του ήταν ενώπιον του Πατρός και των Αγγέλων Του αναγνωρισμένος σαν ο Αιώνιος Λόγος (Ιωάννης1:1 ΣΤΗΝ αρχή ήταν ο Λόγος, και ο Λόγος ήταν προς τον Θεό, και Θεός ήταν ο Λόγος. Αυτός ήταν στην αρχή προς τον Θεό. Όλα έγιναν διαμέσου αυτού· και χωρίς αυτόν δεν έγινε ούτε ένα το οποίο έχει γίνει... 
 ..11 Στα δικά του ήρθε, και οι δικοί του δεν τον δέχθηκαν. 12 Όσοι, όμως, τον δέχθηκαν, σ' αυτούς έδωσε εξουσία να γίνουν παιδιά τού Θεού, σ' αυτούς που πιστεύουν στο όνομά του· 13 οι οποίοι, όχι από αίματα ούτε από θέλημα σάρκας ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό γεννήθηκαν. 14 Και ο Λόγος έγινε σάρκα, και κατοίκησε ανάμεσά μας, (και είδαμε τη δόξα του, δόξαν ως μονογενή από τον Πατέρα), γεμάτος χάρη και αλήθεια.
Έτσι ο Ψαλμός 2:7 Εγώ θα αναγγείλω το πρόσταγμα· ο Κύριος είπε σε μένα: Υιός μου είσαι εσύ· εγώ σήμερα σε γέννησα·είναι προφητεία ενός γεγονότος προ της πραγματοποιήσεως του.
Όπως η δημιουργία του σύμπαντος έγινε κατόπιν αποφάσεως και συνεργασίας των τριών προσώπων της Θεότητος έτσι και το σχέδιο της σωτηρίας μας εξεπονήθη ύστερα από σύσκεψη απόφαση και ενέργεια και των τριών Προσώπων της Θεότητος. (Αποκάλυψη 13:8 Και θα το προσκυνήσουν όλοι αυτοί που κατοικούν επάνω στη γη, των οποίων τα ονόματα δεν γράφτηκαν στο βιβλίο τής ζωής τού Αρνίου, που είναι σφαγμένο από τη δημιουργία τού κόσμου.(ας προσέξουμε αυτήν την συλλαβή) 9 Όποιος έχει αυτί, ας ακούσει. Τίτος 1:1 Ο ΠΑΥΛΟΣ, δούλος τού Θεού, απόστολος δε του Ιησού Χριστού, σύμφωνα με την πίστη των εκλεκτών τού Θεού, και την επίγνωση της αλήθειας, που είναι σύμφωνα με την ευσέβεια 2 με ελπίδα τής αιώνιας ζωής, την οποία ο αψευδής Θεός υποσχέθηκε προαιώνια, 3 φανέρωσε δε τον λόγο του σε καθορισμένους καιρούς, διαμέσου τού κηρύγματος, που μου εμπιστεύθηκε, σύμφωνα με την επιταγή τού Σωτήρα μας Θεού·
Κάθε πρόσωπο ανέλαβε και ένα ιδιαίτερο μέρος στην εκτέλεση του σχεδίου εκείνου. Ο Πατήρ έλαβε θέση του Κριτού του ανθρώπου για την αμαρτία και απαίτησης Του ήταν Θυσία. Ο Αιώνιος Λόγος ανέλαβε την εκτέλεση της απαιτήσεως Του Πατρός και για να πληρώσει Αυτός τα λύτρα προσέφερε τον εαυτό Του θυσία ώστε το ανθρώπινο γένος να λυτρωθεί από τη δουλεία της αμαρτίας αλλά και για να είναι Μεσίτης προς τον Πατέρα μεσιτεύων υπέρ των αμαρτωλών.            Το Άγιο Πνεύμα ανέλαβε το έργο του ελέγχου και της οδηγήσεως των ανθρώπων προς τον Χριστό για Σωτηρία. Επίσης ανέλαβε να δίνει εμπειρία και ζωή βοηθώντας τον μετανοούντα να οικειοποιηθεί με την καρδιά του το απολυτρωτικό έργο του Χριστού.

.
...............................