24-4-2021

28--ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
Μέρος 28
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου) (1885—1916)                                      ο ελαιωνας μας
Συνεπώς και οι πιστοί οφείλουν να ακολουθούν πάντοτε τις οδηγίες του Πνεύματος. Όταν Εκείνος προπορεύεται οι πιστοί πρέπει να ακολουθούν. Ποτέ να μην κάνουν την αυθαιρεσία να προπορεύονται του Πνεύματος του Θεού.
  Πρέπει να είμεθα ευγνώμονες για την έκχυση του Αγίου Πνεύματος πάνω στους πιστούς διότι καθώς η νεφέλη πυρός οδηγούσε τον λαό Ισραήλ και τον προστάτευε από αντιξοότητες και τις δυσκολίες της πορείας των ύστερα από την έξοδο από την Αίγυπτο έτσι και το Άγιο Πνεύμα προστατεύει τους πιστούς από τους ορατούς ή αόρατους κινδύνους και τους φωτίζει καθ’ όλο το διάστημα της χριστιανικής των πορείας μέσα σ’ ένα κόσμο γεμάτο από ματαιότητα, αλλά και τους δίνει «Ύμνους εν νυκτί»

(Ιώβ λε:10 και Πράξεις ις:25.
ε/. Η στήλη του πυρός προστάτευε τον Ισραήλ σε περίπτωση που κινδύνευαν από εχθρούς, επειδή μετέτασσε την νεφέλη προς  τα πίσω.
Και για μεν τον εχθρό ήταν σκοτάδι αλλά για τον Ισραήλ ήταν φως ανέσπερο, Έξοδος ιδ:19—20. Κατά τον ίδιο τρόπο και το Άγιο Πνεύμα όπως η νεφέλη στο παρελθόν, προστατεύει τους πιστούς και ο Πονηρός δεν τους αγγίζει. (Α΄ Ιωάννου ε:18) Και όπως η πανοπλία προστατεύει τον πολεμιστή, έτσι και το Άγιο Πνεύμα προστατεύει τα παιδιά του Θεού.

( Εφεσίους 10—18). Στο βιβλίο του Προφήτου Ησαϊου διαβάζουμε, ότι το Πνεύμα του Κυρίου θέλει υψώσει σημαίαν εναντίον του Εχθρού με τας ιδίους αυτού δυνάμεις, με την προϋπόθεση, ο πιστός να βασίζεται πάντοτε στο Θεό δια του Αγίου  Πνεύματος.
6/. Η νεφέλη ήταν για το Ισραήλ φως, αλλά για τον αλλά για τον εχθρό ήταν σκοτάδι. Αυτή η διαφορά στην κατάσταση που υπήρχε μεταξύ των αντιμαχομένων δεν επέτρεπε την επαφή μεταξύ τους και φυσικά τους εξ’ αυτής κινδύνους και τούτο συνέβαινε καθ’ όλη τη διάρκεια της νύκτας.

(Έξοδος ιδ:19-20).κατά τον ίδιο τρόπο το Άγιο Πνεύμα είναι φως για τους αναγεννημένους χριστιανούς δια του οποίου ανακρίνουν τα πάντα, ενώ για τους αμετανόητους ανθρώπους είναι σκοτάδι.( Α΄ Κορινθίους β:12-15 και ο Απόστολος Παύλος στη Β΄ Κορινθίους β: 15—16)βεβαιώνει ότι το κήρυγμα του Λόγου εις άλλους μεν είναι «οσμή ευωδίας προς ζωήν, εις άλλους δε οσμή θανάτου δια θάνατον». Έτσι ήταν και η νεφέλη. Έτσι είναι και το Πνεύμα το Άγιο.  

  Ο φυσικός άνθρωπος δεν αρέσκεται στο λόγο του Θεού κατ’ αντίθεση με τον πνευματικό άνθρωπο, που αρέσκεται στα πράγματα του Θεού. Ώστε ο τύπος της νεφέλης αποκαλύπτεται και στο κήρυγμα του Ευαγγελίου καθώς και σε όλες τις πνευματικές δραστηριότητες.
  7/. Κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, κατά την οποία το Άγιο Πνεύμα κατέβηκε από τον Ουρανό επεσκέφθη το συγκεντρωμένο πλήθος και ενήργησε, ώστε δια του κηρύγματος  του Απ. Πέτρου να επιστρέψουν εις τον Χριστό και να σωθούν τρεις χιλιάδες ψυχές μεταξύ του πλήθους ήταν και χλευαστές που έλεγαν ότι οι Απόστολοι ήσαν «μεστοί με οίνον».

Παρ’ όλον ότι είδαν το μεγάλο εκείνο θαύμα εξακολουθούσαν να χλευάζουν. Το ίδιο συμβαίνει και στην εποχή μας. «Των οποίων απίστων όντων ο Θεός του κόσμου τούτου ετύφλωσε τον νουν, ίνα μη επιλάμψη εις αυτούς  ο φωτισμός του Ευαγγελίου της δόξης του Χριστού»
(Β΄ Κορινθίους δ:4) Και όπως κατά την πορεία του Ισραήλ οι εχθροί δεν μπορούσαν να έλθουν σε επαφή με το λαό ( Ισραήλ)του Θεού, (Έξοδος ιδ: 19—20) έτσι και σήμερα, ενώ η Εκκλησία ζει σε περίοδο σκότους ο εχθρός δεν είναι ικανός να την πλησιάσει και να κατισχύσει εναντίον της και τούτο θα γίνεται μέχρι της ελεύσεως του Χριστού

Η Εκκλησία των πιστών αποτελείται από «Τέκνα φωτός» 
(Α΄ Θεσσαλονικείς ε:5—Φιλιππισίους β:15). Όσοι είναι παιδιά του Θεού πρέπει να αντλούν θάρρος και παρηγοριά από το γεγονός ότι δια της νεφέλης δημιουργείται μία διαχωριστική γραμμή μεταξύ φωτός και σκότους. Πρέπει λοιπόν σαν τέκνα φωτός να περιπατώμεν στο φως, φυλαττοντες τους εαυτούς μας τους εαυτούς μας από τον κόσμο και να μη δίδωμε τόπο στον διάβολο. (Β΄ Κορινθίους ς:14—17—Ησαϊας νβ:11).

Μια θαυμαστή συμβολική εικόνα για την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος που τύπος Του ήταν η νεφέλη, έχουμε την περίπτωση εκείνη κατά την οποίαν η νεφέλη σκέπασε τη σκηνή του Μαρτυρίου κατά τόσο θαυμαστό τρόπο, ώστε ούτε ο Μωϋσής ούτε οι ιερείς μπορούσαν να εισέλθουν και να εκτελέσουν τη λειτουργική τους διακονία. ( Έξοδος μ:34—35 ). Το ίδιο συνέβη αργότερα και στο ναό του Θεού στην Ιερουσαλήμ.
(Α΄ Βασιλέων η:10—11).

  Οι εκδηλώσεις εκείνες του Αγίου Πνεύματος κατά τις οποίες η σκηνή του Μαρτυρίου και ο Ναός εκπληρώθηκαν εκ της παρουσίας Του, επαναλαμβάνονται και στην περίπτωση των πιστών, οι οποίοι σύμφωνα με το λόγο του Θεού είναι ο Ναός του Αγίου Πνεύματος του κατοικούντος εντός αυτών. (Α΄ Κορινθίους γ:16—17 και ς:19).
  Καλούνται λοιπόν όλοι οι πιστοί να μένουν υποταγμένοι στο θέλημα του Θεού για να διατηρούν την πληρότητα του Αγίου Πνεύματος.
(Εφεσίους κεφ.ε:εδαφ. 18)

  Καθώς η σκηνή του Μαρτυρίου αποτελούνταν από τρία διαμερίσματα και αργότερα ο Ναός. (Εβραίους κεφ.θ:εδαφ.1-7). Έτσι και ο άνθρωπος έχει ψυχή και σώμα και πνεύμα. (Α΄ Θεσσαλονικείς κεφ. ε: εδάφ.23). Και ας προσευχόμαστε όπως το Άγιο Πνεύμα μας αγιάζει και μας διατηρεί άμεμπτους στην παρουσία του κυρίου μας Ιησού Χριστού και ας είμαστε ευγνώμονες για τη χάρη και τις ευεργεσίες  που μας παραχωρεί.
  4/. Το ύδωρ είναι τύπος του Αγίου Πνεύματος. Χαρακτηριστικά του ύδατος είναι τα εξής:
  α/. καθαρίζει, Ψαλμός κεφ.να:εδαφ.7 και Εφεσίους ε:26
  β/. κατασβήνει τη δίψα, Ιωάννης κεφ. δ: εδαφ. 10-14 
  γ/. Υπερχειλίζει ώστε να ικανοποιηθούν κι’ άλλοι διψασμένοι, Ιωάννης κεφ.ζ: εδαφ. 37—39.

  Στο βιβλίο της εξόδου κεφ. ιζ: εδαφ. 4—6 διαβάζουμε ότι ο Θεός διέταξε το Μωϋσή να κτυπήσει το βράχο με τη ράβδο που χρησιμοποίησε για να διασχισθεί η Ερυθρά θάλασσα και από το βράχο ανέβλυσαν ύδατα και κατέσβησε η δίψα του λαού και των κτηνών που είχαν μαζί τους.
...................................

Ο ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου) (1885—1916)
Μέρος 29
  Στην Α΄ Κορινθίους κεφ. ι: εδαφ.4 αναφέρεται ότι «έπιναν από της πνευματικής Πέτρας ακολουθούσης…η δε Πέτρα είναι ο Χριστός». Όπως τότε αν δε σχιζόταν η πέτρα δεν θα έβγαινε το νερό, έτσι και αν ο Χριστός δεν θανατωνόταν δεν θα ερχόταν στη γη το Άγιο Πνεύμα.
Πράξεις κεφ. β: εδαφ.33 «Αφού λοιπόν υψώθη δια της δεξιάς του Θεού και έλαβε παρά του Πατρός την επαγγελία του Αγίου Πνεύματος και εξέχεε τούτο το οποίον σεις τώρα βλέπετε και ακούετε».

  Στο βιβλίο των Αριθμών  αναφέρεται ότι ο Κύριος διέταξε τον Μωϋσή να ομιλήσει  μόνο προς τον βράχο, για να αναβλύσουν ύδατα και να ξεδιψάσει ο Λαός και τα κτήνη. (Αριθμοί κ:8—11 ). Κατά παράβασιν της εντολής του Θεού, ο Μωϋσής εκτύπησε το βράχο. «Και είπε ο Κύριος προς Μωϋσήν και Ααρόν, επειδή δεν με επιστεύσατε δια να με αγιάσετε έμπροσθεν των  υιών Ισραήλ, δια τούτο σεις δεν θέλετε φέρει την συναγωγήν ταύτην εις την γην, την οποίαν έδωκα εις αυτούς» .
  Η ποινή που επεβλήθη στους δύο εκείνους ηγέτας του λαού Ισραήλ ήταν πολύ αυστηρή. Ο λόγος ήταν ότι δεν υπάκουσαν, αλλά παρέβηκαν το λόγο του Κυρίου και κτύπησαν το βράχο. Τούτο συμβόλιζε την ανασταύρωση του Ιησού Χριστού. (Εφεσίους ς:6).
  Ύστερα από την ικανοποίηση της δίψας των, ο Λαός Ισραήλ συνέχισε την πορεία προς την γη της Εδώμ.
Βεβαίωσαν τους άρχοντας  του τόπου ότι δεν θα περάσουν από τα αμπέλια τους ή τους αγρούς του τους, ούτε και θα έπιναν από το νερό τους.
(Αριθμούς κ:8—17).

  Αφού βγήκαν από τη γη Εδώμ και ενώ συνέχιζαν  την πορεία, ο Θεός διέταξε το Μωϋσή να ανοίξει πηγάδι στην θέση Βηρ. Πράγματι βρέθηκε νερό, και ο λαός ήπιε και άρχισε να δοξολογεί τον Κύριο.
( Αριθμοί κα: 16—17—22). Ας σημειωθεί ότι ο λαός αφού είχε στη διάθεσή του νερά από τους βράχους και ύστερα του πηγαδιού της Βηρ μπορούσε να διακηρύξει με θάρρος προς τους Εδωμίτας και προς κάθε άλλον ότι τα νερά τους ήταν ανεπιθύμητα.
  Έτσι και ο πιστός αφού υποταχθεί στο θέλημα του Θεού και πληρωθεί δι Αγίου Πνεύματος, δεν εντυπωσιάζεται 2πια με τα πράγματα του κόσμου τα οποία θεωρεί σκύβαλα( Φιλιππισίους γ:7—8και Ιωάννης ιδ:27).
  Ας λάβουμε στο σημείο αυτό υπ’ όψιν μας ότι πολλοί χριστιανοί, ενώ αρχίζουν τη χριστιανική τους πορεία με ζηλευτή πρόοδο και πνευματική ανάταση, κατόπιν παρασυρόμενοι από τον κόσμο μοιάζουν σαν τα πηγάδια του Ισαάκ που οι Φιλισταίοι, κινούμενοι από φθόνο απέφραξαν. Και οι Φιλισταίοι παρουσιάζονται
  Αν συμβεί κάτι τέτοιο, πρέπει να γίνει επιστροφή δια της μετανοίας. Και θα είναι σαν να ξεβουλώνονται τα παλιά πηγάδια ή ανοίγονται καινούργια γεμάτα με κρυστάλλινα πνευματικά νερά και θα ριζώσουν πνευματικά, θα ανθίσουν και θα παράγουν ευλογημένους καρπούς.(Αποκάλυψης β:5 – Ψαλμός – μς:4 – Αποκάλυψης καβ:2 – και Γαλάτας ε:22).
 5/. Ο άνεμος είναι τύπος του Αγίου Πνεύματος. Στον                              ( Ιεζεκιήλ λζ:9 )
Έχουμε μια θαυμαστή συμβολική παράσταση του Αγίου Πνεύματος ως αέρος.
  Στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο γ: 5—8 διαβάζουμε έναν ωραίο παραλληλισμό του αέρος με το Άγιο Πνεύμα. Και ειδικά με τη λέξη «πνέει» αποδίδεται παραστατικά μια ιδιότητα του αέρος.
  Την ημέρα της Πεντηκοστής ηκούσθη η έλευσης του Αγίου Πνεύματος ως  «ήχος ανέμου βιαίως φερομένου» (Πράξεις β:2).
  Εις το( Άσμα Ασμάτων δ:16) υπάρχει μία επίκλησης της Εκκλησίας όπως οι άνεμοι πνεύσουν εις τους (πνευματικούς) κήπους. Είναι για τους ανέμους Βορράν και Νότον. Και κατά τον (Ιώβ λζ: 9 και Παροιμίες κε:23). « Εκ του Νότου έρχεται ανεμοστρόβιλος και ψύχος εκ του Βορρά» δια την πνευματική καρποφορία του πιστού απαιτούνται και οι δύο άνεμοι. Ο Νότος και ο Βορράς.

  6/. Η φωτιά είναι τύπος του Αγίου Πνεύματος.
  Η στήλη πυρός της νεφέλης φώτιζε τον λαό Ισραήλ και βάδιζε απρόσκοπτα. Άλλος τύπος ήταν και «αι πύριναι γλώσσαι» που αναφέρονται ότι ενεφανίσθησαν κατά την ημέραν της Πεντηκοστής. (Πράξεις β:2).
Στο Ησαϊας δ:4 αποκαλείται «Πνεύμα Καύσεως»
  Όταν το Πνεύμα το Άγιο επισκεφθεί τον αμαρτωλό τον καθαρίζει από κάθε κακία και στη συνέχεια κατακαίει κάθε υπόλειμμα μολισμού σαρκός και πνεύματος και στους αμαρτωλούς που επιστρέφουν, και στους πιστούς που αγιάζονται. (Β΄ Κορινθίους ζ:1)
  7/. Ο Ελιέζερ, ο δούλος του Αβραάμ ήταν τύπος του Αγίου Πνεύματος.
  Αν μελετηθεί με προσοχή το (κεφ. κδ: της Γενέσεως) θα διαπιστωθεί ότι ο πιστός εκείνος δούλος εστάλει από τον Αβραάμ για να αναζητήσει και να εύρη γυναίκα για το γιο του τον Ισαάκ. Ο Ισαάκ ήταν τύπος του Ιησού Χριστού. (Εβραίους ια: 17—19).
  Στη Γένεση κδ: κεφάλαιο διαβάζουμε ότι ο Αβραάμ έστειλε τον Ελιέζερ, για να αναζητήσει γυναίκα στον Ισαάκ αφού προηγουμένως είχε αποσοβηθεί η θυσία του και του χαρίσθηκε από το Θεό η ζωή. Έτσι το Πνεύμα το Άγιο εστάλει στον κόσμο για να καλέσει «Νύμφην» για τον Ιησού Χριστό. Τούτο έγινε αφού ο Χριστός αναστήθηκε εκ των νεκρών αναλήφθηκε  στον Ουρανό και κάθισε προς τα δεξιά.
Ας σημειωθεί ότι προ της Πεντηκοστής δεν υπήρχε σώμα, ούτε νύμφη, δηλαδή Εκκλησία Χριστού,(Ματθαίος ις:18 –Πράξεις β:47 –
Εφεσίους ε:23-32 ). Είναι λοιπόν τύπος του Αγίου Πνεύματος ο δούλος του Αβραάμ Ελιέζερ. (Γένεσης καδ:58)
  Η Ρεβέκα ακολούθησε οικειοθελώς τον δούλο. Έτσι και ο πιστός πρέπει να ακολουθήσει το Άγιο Πνεύμα χωρίς αντίρρηση και με τελεία αφιέρωση . και είναι αξιοσημείωτο ότι η Ρεβέκα ακολούθησε τον Ελιέζερ, χωρίς να γνωρίζει ούτε αυτόν ούτε και που θα την οδηγούσε. (Γένεσης κδ:61).
  Ο Ελιέζερ καθ’ όλη τη διάρκεια της αποστολής του δηλαδή από την στιγμή που αναζητούσε μέχρις ότου κατέληξε στην εκλογή της Ρεβέκας και στην πρόσκλησή του να τον ακολουθήσει δεν μίλησε καθόλου για τον εαυτό του, αλλά μιλούσε συνεχώς περί του Ισαάκ. Έτσι και το Άγιο Πνεύμα δεν ομιλεί για τον Εαυτό Του αλλά ομιλεί για τη δόξα του Χριστού, Ιωάννης ις:14
  Η αποστολή του δούλου έληξε όταν αφού επέστρεψε, παρέδωσε τη Ρεβέκα στον Ισαάκ.  Η Ρεβέκα είναι τύπος της Εκκλησίας. Και όπως εκείνη παρεδόθει υπό του πιστού δούλου του Αβραάμ στον Ισαάκ, έτσι και το Άγιο Πνεύμα κατά την αρπαγή της, θα παραδώσει την εκκλησία εις το Ιησού Χριστό.
  Προς το παρόν η εκκλησία είναι η Μνηστή του Χριστού,
(Β΄ Κορινθίους ια:2)> Ο γάμος θα γίνει μετά την αρπαγή της Εκκλησίας.
(Αποκάλυψης ιθ:7—9).
  8/. Ο αρραβών, Εφεσίους α:14
  9/. Η βροχή Ψαλμός οβ:6  
10/. Το Έλαιον, β΄ Βασιλέων δ: 
11/. Το ένδυμα Αποκάλυψης γ: 18
12/. Η πνοή Ιεζεκιήλ λζ:
13/. Η σφραγίς, Εφεσίους α:13
14/. Η κρίσις Πράξεις ε:
Είθε όλοι οι πιστοί να ορθοτομούν  στον λόγο της Αληθείας να γνωρίζουν το μυστήριο της συστάσεως και του υψηλού σκοπού και προορισμού της Εκκλησίας καθ’ όλους τους αιώνας και μέχρις ότου θα πραγματοποιηθεί ο γάμος της ,μετά του Αρνίου.
   Στα επόμενα Κεφάλαια με τη χάρη του Χριστού θα μελετήσουμεμε περισσότερες λεπτομέρειες το θέμα το σχετικό με την Εκκλησία του Χριστού



 του Χριστού.