24--ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ

(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου) (1885—1916)
Μέρος 23

10/. «Πνεύμα του Ιησού Χριστού» (Ρωμαίους η:9 και Α΄ Πέτρουα:11
και Φιλιππισίους α:19). Τα εδάφια αυτά μας οδηγούν στην σταθερή πίστη ότι η ενοίκησις(κατοικίσεις)μέσα στην καρδιά μας του Αγίου Πνεύματος αποτελεί μια καθαρή μαρτυρία της στενής Του συνεργασίας με το Θεό που χρησιμοποίησε την ενσάρκωση του Ιησού Χριστού και έτσι θεμελιώθηκε η σωτηρία της ψυχής μας. Το Άγιο Πνεύμα συνδέεται με το απολυτρωτικό έργο του Χριστού και αποδεικνύεται η συμφωνία Του για την ενσάρκωση του Κυρίου προς σωτηρία του ανθρώπου.

  Το δε όνομα «Χριστός» αποδεικνύει ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο κεχρισμένος και ο απεσταλμένος του Ουράνιου Πατρός.
  11/. «Παράκλητος» (Ιωάννης ιδ:26). Η λέξις παράκλητος σημαίνει ότι το Άγιο Πνεύμα είναι κεκλιμένος παρά του Θεού και αποστέλλεται σε μας για να μένει πάντοτε μαζί μας και να μας προσφέρει παρηγοριά.

  12/. «Τα επτά Πνεύματα του Θεού» (Αποκάλυψης γ:1και δ:5 και ε:6) Ο αριθμός επτά στην Αγία Γραφή εκφράζει την τελειότητα. Σε διάφορα μέρη της Αγίας Γραφής το Άγιο Πνεύμα συμβολίζεται με πολλά πράγματα πχ επτά οφθαλμοί επτά λυχνίες κλπ. Με τα διακριτικά αυτά σημεία θα εμφανιστεί το Άγιο Πνεύμα ύστερα από την αρπαγή της Εκκλησίας αλλά τα θέματα αυτά θα αναπτυχθούν εις τα επόμενα κεφάλαια.

  Αναλύσαμε με αρκετές λεπτομέρειες τις πάνω στον αμαρτωλό άνθρωπο ευεργετικές επιρροές του Αγίου Πνεύματος. Κάθε πιστό παιδί του Θεού πρέπει να εργάζεται για την επέκταση της Βασιλείας του Θεού και με την προσευχή να ζητά να ενδυναμώνεται δια της θείας χάρητος ώστε να φέρνει εις πέρας την αποστολή του.
  Και η προσωπική μας έκκλησης (κάλεσμα) σε κάθε άνθρωπο είναι να προσεύχεται και να ζητά από τον Κύριο της Δόξης να αναπλάσει την καρδιά του και να την κάνει κατοικητήριό του Αγίου Πνεύματος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ
ΟΙ ΤΥΠΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
  Οι τύποι έχουν μεγάλη θέση στην Αγία Γραφή. Η Π. Διαθήκη είναι γεμάτη από τύπος του Ιησού Χριστού και του Αγίου Πνεύματος./// Και πριν αρχίσουμε την περιγραφή ας ιδούμε τι σημαίνει τύπος. Είναι μια συμβολική ή παραστατική εικόνα ενός προσώπου ή ενός τόπου ή ενός γεγονότος.

  Π.χ. όσα συνέβησαν στο λαό Ισραήλ πριν και ύστερα από την έξοδο του εκ της Αιγύπτου εγράφησαν για την νομοθεσία μας και την διδαχή μας(Α΄ Κορινθίους ι:1—11). ¨όλα όσα έλαβαν χώραν κατά την οικονομία του Νόμου και περιέχονται στην Π. Διαθήκη και είχαν την εκπλήρωση τους στην οικονομία της Κ. Διαθήκης ήταν τύποι του Χριστού και του Έργου Του. Π.χ. ξ κλίμαξ του Ιακώβου, (Γένεση 28:12) αποτελεί τύπον εκείνων
που ο Χριστός εφανέρωσε για τον Εαυτό Του στον Ναθαναήλ
(Ιωάννης 1:52).
  Ας προσέξουμε τώρα τα εδάφια: (Εβραίουςι:19—20
Ματθαίος 27:51 και Ησαϊας 53:10).

  Από τα εδάφια αυτά προκύπτει ότι το καταπέτασμα του Ναού εσχίσθη  εκ των άνω προς τα κάτω και τούτο δήλωνε ότι ο θάνατος του Χριστού είχε σχεδιαστεί εκ των άνω εκ μέρους του Θεού και δεν ήταν σχέδιο ανθρώπινο.
   Ο Αδάμ ήταν τύπος του Χριστού (Ρωμαίους ε:14—Α΄ Κορινθίους ιε:45).
   Ο Ααρών ήταν τύπος του Χριστού (Εβραίους ε:4—5) επίσης 
Ο Μωϋσής (Εβραίους γ:2).
     Αλλά υπάρχουν πολυάριθμοι τέτοιοι τύποι.
            Μελέτη επί των τύπων του Αγίου Πνεύματος

   1/. Ο σπουδαιότερος από τους χαρακτηριστικούς τύπους του Αγίου Πνεύματος είναι η «Περιστερά» (Γένεσης α:2) «και Πνεύμα Θεού εφέρετο επί της επιφανείας των υδάτων».  Η λέξης «εφέρετο» έχει την εξής έννοια: Όπως η Περιστερά ή κάποιο άλλο από τα πουλιά κάθεται επάνω στα αυγά του και τα επωάζει για να βγουν πουλάκια έτσι και το Πνεύμα παρουσιάζεται εικονικά σαν να εκάθητο πάνω στην σκοτεινή και άμορφη γη και εφέρετο επί της επιφανείας των υδάτων να εκκολάψει ζωή και μορφή και σχήμα στη δημιουργία.
Κατά την βάπτιση του Ιησού Χριστού διαβάζουμε ότι το Άγιο Πνεύμα ήλθεν επ’ Αυτόν εις σχήμα περιστεράς
 (Ματθαίος γ:16)    

    Ας επιμείνουμε στην μελέτη αυτού του τύπου της Περιστεράς όπως προέρχεται στο (Γένεσης η:8—12). Διαβάζουμε ότι για να μάθει ο Νώε αν τα ύδατα του κατακλυσμού αποσύρθηκαν και πόσο εξαπέστειλε ένα περιστέρι που επέστρεψε και πάλι στην κιβωτό επειδή δεν βρήκε τόπο αναπαύσεως.
  Επτά ημέρες αργότερα επανέλαβε ο Νώε το πείραμα με το περιστέρι αλλά και πάλι εκείνο επέστρεψε με φύλλο ελιάς στο ράμφος του. Αυτό σήμαινε ότι τα νερά άρχισαν να αποσύρονται ότι απεσύρετο η οργή του Θεού επειδή η ελιά είναι σύμβολο της ειρήνης (Ρωμαίους ε:1).

  Για Τρίτη φορά απεστάλη η περιστερά και τότε δεν επέστρεψε στην κιβωτό. Τα νερά απεσύρθησαν τελείως. Αυτή η τελευταία αποστολή ερμηνεύεται ως συμβολίζουσα την αποστολή του Αγίου Πνεύματος κατά την ημέραν της Πεντηκοστής και την έκτοτε παραμονή Του στη γη.

  Δεν επέστρεψε πλέον στον Ουρανό αλλά παραμένει εδώ εις τον αιώνα μεθ’ ημών. Προ της Πεντηκοστής το Άγιο Πνεύμα δεν είχε δοθεί επειδή ο Ιησούς Χριστός δεν είχε δοξασθεί.
(Ιωάννης ζ: 39).

  Αγαπητέ μου φίλε το Άγιο Πνεύμα είναι εκείνο που μας συνοδεύει πάντοτε στη ζωή μας και κατοικητήριο Του είναι το σώμα μας. Ας φροντίζουμε να μην Τον λυπούμε. Πάσα οργή και θυμός και άλλου είδους αμαρτία ας εκβληθεί από μας προς Δόξαν Θεού.
(Εφεσίους δ:30- Α΄ Θεσσαλονικείς ε:19). Επειδή όπως το περιστέρι είναι ένα πουλί λεπτό ευαίσθητο και απομακρύνεται και με την πιο μικρή αιτία έτσι και το Άγιο Πνεύμα απομακρύνεται όταν Τον λυπήσουμε.
  2/. Ευώδες θυμίαμα (Έξοδος λ:22—23). Ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός ήταν κεχρισμένος δι’ Αγίου Πνεύματος (Πράξεις ι:38). Έτσι και οι πιστοί έχουν το χρίσμα του Πνεύματος σύμφωνα με το Α΄ Ιωάννη β:20—27). Σύμφωνα με την εντολή στην

(Έξοδο λ:33) κανένας δεν έχει το δικαίωμα να παρασκευάσει ευώδες θυμίαμα εκτός των αρμοδίων και υπευθύνων για την Παρασκευή του. Κάθε παραβάτης έπρεπε να εξολοθρευθεί όπως αναγράφεται στο Λόγο του Θεού. Καμιά ανθρώπινη ενέργεια δεν είναι δυνατόν να δοξάσει και να ευαρεστήσει τον Κύριο ή να οικοδομήσει άλλους ανθρώπους, αν ο κηρύττων τον Λόγον ή ενεργών κατ’ άλλον τρόπο δεν είναι πλήρης Πνεύματος Αγίου.
(Ζαχαρίας δ:6).

......................................