12--ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ

14ον

(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου) (1885—1916)

  Όλα όσα αναφέρει ο Λόγος του Θεού εγράφησαν για την διδασκαλία και την διαφώτιση μας σε ότι αφορά το Πρόσωπο Του και το Έργο Του. Πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε ότι κανένα θέμα που αναφέρεται στην Αγία Γραφή δεν είναι ακατανόητο. Κι’ αυτό συμβαίνει επειδή ο Θεός δεν αφήνει

 ποτέ τα παιδιά Του σε αμφιβολίες. Και αν κάποιος δεν μπορεί να αντιληφθεί τις αλήθειες του Λόγου του Θεού θα πρέπει να ζητήσει από το Θεό σοφία που θα τον οδηγήσει στην κατανόηση του Θείου Λόγου.(Ιάκωβος 1:5). Αν, όμως, κάποιος από σας είναι ελλειπής σε σοφία, ας ζητάει από τον Θεό, που δίνει σε όλους πλούσια, και χωρίς να ονειδίζει· και θα του δοθεί. 

Είναι αλήθεια ότι δεν μπορούμε να αντιληφθούμε αμέσως όλες τις αλήθειες του Ευαγγελίου. Γι’ αυτό και απαιτείται μεγάλη προσοχή και πολύ μελέτη καθώς και χρόνος ώστε να αυξανόμαστε βαθμιαία και ημέρα με την ημέρα στη χάρη και στη γνώση του Προσώπου και του έργου του Κυρίου και Σωτήρος μας Ιησού Χριστού.
(Β΄ Πέτρου 3:18). 18 Αυξάνεστε δε στη χάρη και στη γνώση τού Κυρίου μας και Σωτήρα, του Ιησού Χριστού. Σ' αυτόν ας είναι η δόξα και τώρα και στην ημέρα τού αιώνα. Αμήν.Σχετικά με τη Τριαδική Θεότητα ο Λόγος του Θεού πολύ καθαρά και κατανοητά αναφέρει όσα αφορούν τη σχέση μεταξύ των τριών Προσώπων του Πατρός

 του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Καλούμεθα λοιπόν να γνωρίσουμε αυτές τις σχέσεις της Τριαδικής Θεότητος και τόσον όσον ο ίδιος ο Θεός μας αποκαλύπτει στο Λόγο Του επειδή τα αποκεκαλυμμένα είναι για τα τέκνα του Θεού. Εκείνα δε που ο Θεός δεν έχει αποκαλύψει σχετικά με την Τριαδικότητα Του δεν θα προσπαθήσουμε να τα’ αποκαλύψουμε μόνοι μας διότι θα καταλήξουμε σε πλάνη. Υπάρχουν πολλές γνώμες και ερμηνείες σχετικώς με το σοβαρό θέμα της Τριαδικής Θεότητος που δε
 συμφωνούν με τον απλό Λόγο του Θεού π. χ. μερικά δεν μπορούν να εννοήσουν τα τρία ξεχωριστά Πρόσωπα της Θεότητος του Πατρός του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Και δέχονται ότι είναι ο ίδιος ο Θεός και στους τρεις ρόλους του Πατρός του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Τη γνώμη αυτή τη στηρίζουν στην Παντοδυναμία του Θεού.  Και για να στηρίξουν τη θεωρία χρησιμοποιούν σαν παράδειγμα το μήλο. Αυτό έχει τρία χαρακτηριστικά: Το χρώμα τη γλυκύτητα και το άρωμα. Έτσι ο Θεός είναι ένα πρόσωπο με τρία χαρακτηριστικά.
............................