20-3-2021

ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
(Του Χαράλαμπου Μποσταντζόγλου)(1885—1916)
Μέρος όγδοον 8ον
Διορίζει εργάτες στην Εκκλησία.
Ώστε είναι Πρόσωπο
Από όλες αυτές τις περικοπές καταφαίνεται ότι το Άγιο Πνεύμα είναι Πρόσωπο.
  17/. Διορίζει εργάτες στην Εκκλησία. Ώστε είναι Πρόσωπο.
(Πράξεις 20:28—28 Προσέχετε, λοιπόν, στον εαυτό σας, και σε ολόκληρο το ποίμνιο, στο οποίο το Πνεύμα το Άγιο σάς έβαλε επισκόπους, για να ποιμαίνετε την εκκλησία τού Θεού, που απέκτησε με το ίδιο του το αίμα. Πράξεις 13:2 Και ενώ υπηρετούσαν στον Κύριο και νήστευαν, το Πνεύμα το Άγιο είπε: Ξεχωρίστε σε μένα τον Βαρνάβα και τον Σαύλο για το έργο που τους προσκάλεσα.
   Σε πολλές περιπτώσεις αναφέρεται ότι το Άγιο Πνεύμα δίνει δύναμη (Λουκάς 24:49). Αυτό δεν σημαίνει ότι το Πνεύμα είναι απλή δύναμη. Η δύναμης είναι γνώρισμά Του αλλά και είναι η δύναμης μιας προσωπικότητας. Ο αθλητής ο παλαιστής δεν παύει να είναι πρόσωπο επειδή έχει δύναμη. Kαι όταν έδωσε δύναμη σε κάποιους όπως λ.χ. στο Σαμψών και το Δαβίδ και τον Ιεφθάε τους χρησιμοποίησε χωρίς αυτοί να χάσουν την προσωπικότητα τους
Το Άγιο Πνεύμα δεν είναι απλή δύναμης αλλά είναι πηγή δυνάμεως. Δι’ αυτού οι αδύναμοι δυναμώνουν οι ανίκανοι αποκτούν ικανότητα οι αγράμματοι μαθαίνουν μάθηση και σοφία. Η υπερφυσική δύναμης είναι έργο της υπερφυσικής Προσωπικότητας του Αγίου Πνεύματος.  Προξενεί λύπη το ότι ωρισμένοι θεολόγοι αρνούνται την προσωπικότητα του Αγίου Πνεύματος. Και τούτο συμβαίνει επειδή δεν δέχονται ότι ο Λόγος του Θεού είναι καθ’ ολοκληρίαν Θεόπνευστος.

Αιτίες για τις οποίες οι άνθρωποι αρνούνται την Προσωπικότητα του Αγίου Πνεύματος
α/. Επειδή δεν δέχονται τον Λόγο του Θεού με την απλή πίστη παιδιού (Μάρκος ι:15). Ένα από τα σπουδαία θέματα της Αγίας Γραφής είναι το περί της Βασιλείας του Θεού. Τόσο αυτό όσο και ολόκληρο το περιεχόμενο της πρέπει να πιστεύουμε και να δεχόμαστε όπως δέχονται τα μικρά παιδιά. Πρέπει ακόμα να μην ερευνούμε κάτι που βρίσκεται πέρα από τα «γεγραμμένα»
(Α΄ Κορινθίους δ:6). Και ούτε να προσθέτουμε ούτε να αφαιρούμε κάτι από το Λόγο του Θεού.(Αποκάλυψης κβ:18—19).

  Πρέπει να φυλάγουμε τον Θείο Λόγο (Ησαϊαςκς:2). Να τον παίρνουμε πολύ σοβαρά. Και όταν κρατούμε μια τέτοια στάση απέναντι του τότε θα έχουμε μια ταπεινή καρδιά. Οφείλουμε να τον δεχόμαστε όπως μας δόθηκε χωρίς όρους και χωρίς επιφυλάξεις.
  Ώστε αν δεν δεχόμαστε ότι το Άγιο Πνεύμα έχει τις ιδιότητες που χαρακτηρίζουν την προσωπικότητα δείχνουν περιφρόνηση προς Αυτό.
  Και όσοι περιφρονούν ξεφεύγουν από την «υγιαίνουσα» διδασκαλία και εκτρέπονται σε μύθους και σε πλάνη
(Β΄ Τιμοθέου δ:3—4). Και είναι καταδικασμένοι πολλοί στην εποχή μας
διότι δεν δέχονται τον Λόγο του Θεού ως έχει.
β/. Ο άνθρωπος που δεν δέχεται την Προσωπικότητα του Αγίου Πνεύματος δεν μπορεί να ζήσει αγία ζωή.

  Η πνευματική  ζωή ενεργείται δια του Αγίου Πνεύματος στην καρδιά του ανθρώπου (Α΄ Κορινθίους ς:19—Ρωμαίους η:9—13—Γαλάτας ε: 16—17—22 ). Όταν αρνούμαστε την Προσωπικότητα Του το Άγιο Πνεύμα αδυνατεί να ενεργήσει στη ζωή μας. Μονάχα όταν εισέλθει μέσα στην καρδιά μας μπορούμε να αντιληφθούμε την παρουσία Του.
  Εκείνος που αρνείται την Προσωπικότητα του Πνεύματος δεν διαφέρει σε τίποτα από τους απίστους και τους άθεους. Οι πιστοί δεν μπορεί να έχουν διαφορετικές αντιλήψεις για ορισμένα σημεία της Χριστιανικής διδασκαλίας και όμως να ζουν σαν παιδιά του Θεού. Αλλά δεν είναι δυνατόν να παρουσιάζει πνευματική ζωή εκείνος που αρνείται την Προσωπικότητα του Αγίου Πνεύματος. Αυτό έχει αποδειχτεί σε όλες τις τέτοιες περιπτώσεις. Επειδή η αγία ζωή είναι καρπός Του Πνεύματος  και δεν υπάρχει στους αρνητές Του.
 Ο Λόγος του Θεού που επισφραγίζει την αλήθεια ότι το Άγιο Πνεύμα είναι πρόσωπο είναι αυστηρός στο σημείο αυτό και τονίζει: Όποιος βλασφημήσει το Άγιο Πνεύμα δεν συγχωρείται.(Ματθαίος ιβ:32). Όσοι όμως δέχονται το Πνεύμα σαν Πρόσωπο ευλογούνται αισθάνονται την παρουσία Του στην καρδιά τους και ζουν μια ζωή αγία ώστε να μην Το λυπήσουν. Αισθάνονται και ζουν και βαδίζουν σύμφωνα με την οδηγία του Πνεύματος και είναι Αυτός που ελέγχει και ρυθμίζει τα αισθήματα και τις πράξεις τους. Και ερωτώ: «Η παρουσία του Αγίου Πνεύματος είναι αισθητή στη ζωή σου κάθε στιγμή; Είσαι πάντοτε κάτω από την οδηγία Του και εκτελείς το θέλημα Του;

  Όταν αναγνωρίζουμε την Προσωπικότητα του Αγίου Πνεύματος τότε παραχωρούμε τότε παραχωρούμεθα τελείως εις Αυτόν και ζούμε μία ζωή σταυρωμένη με τον Χριστό(Γαλάτας β:20). Γινόμαστε δούλοι του Κυρίου(Ρωμαίους ς:16). Και η δουλεία αυτή είναι θεληματική και δεν μας επιβάλλεται αναγκαστικά. Έτσι θα ακολουθούμε πάντοτε τις οδηγίες του Πνεύματος και δεν θα πράττουμε τα αντίθετα
  γ/. Όποιος δέχεται την Προσωπικότητα του Αγίου πνεύματος Τον τιμά και τον λατρεύει.

  Αν το Άγιο Πνεύμα ήταν απλώς μία δύναμης κανένας δεν θα τη σεβόταν και δεν θα την τιμούσε. Γνωρίζω ότι μερικοί ιεραπόστολοι δεν μπορούσαν να ψάλλουν την δοξολογία: «Προσφέρεται ομοθυμαδόν» επειδή αναφέρεται στη λατρεία του Αγίου Πνεύματος που αυτοί δεν πίστευαν ότι ήταν Πρόσωπο.
  Αν είμαστε πιστοί πρέπει να δίνουμε εις Αυτόν την πρέπουσα δοξολογία την τιμή και λατρεία ώστε να μας οδηγεί να μας προτρέπει ζώντας μέσα στην καρδιά μας. Ασπίδα και δύναμης για μας είναι η πίστης στην Προσωπικότητα του Αγίου Πνεύματος.
  Είθε να είμαστε πλήρης Πνεύματος Αγίου ώστε να οδηγούμαστε από Αυτό.

συνεχίζεται
.................................