7-12-2018----ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ 1-2-3-4--ΑΝ ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΝΒΑΣΜΕΝΗ ΤΗΝ Κ.ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΒΑΖΩ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΒΑΛΩ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ ΤΑ 4 ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΗΣ.ΟΣΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!! 


Κολοσσαείς 1

1 Ο ΠΑΥΛΟΣ, απόστολος του Ιησού Χριστού με το θέλημα του Θεού, και ο αδελφός Τιμόθεος,
2 προς τους αγίους και πιστούς αδελφούς εν Χριστώ, που είναι στις Κολοσσές· είθε να είναι χάρη σε σας και ειρήνη από τον Πατέρα μας Θεό, και τον Κύριο Ιησού Χριστό.
3 Ευχαριστούμε τον Θεό και Πατέρα τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού, καθώς προσευχόμαστε πάντοτε για σας,
4 όταν ακούσαμε την πίστη σας στον Ιησού Χριστό, και την αγάπη σε όλους τούς αγίους,
5 για την ελπίδα που είναι για σας αποταμιευμένη στους ουρανούς· την οποία από πριν ακούσατε στον λόγο τής αλήθειας τού ευαγγελίου,
6 το οποίο ήρθε σε σας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο· και καρποφορεί, όπως και σε σας, από την ημέρα που ακούσατε και γνωρίσατε τη χάρη τού Θεού αληθινά·
7 καθώς και μάθατε από τον Επαφρά, τον αγαπητό σύνδουλό μας, που είναι για σας πιστός διάκονος του Χριστού·
8 ο οποίος και φανέρωσε σε μας την αγάπη σας, που δίνεται από το Πνεύμα.
9 Γι' αυτό κι εμείς, από την ημέρα που το ακούσαμε, δεν παύουμε να προσευχόμαστε για σας, και να δεόμαστε να γίνετε πλήρεις από την επίγνωση του θελήματός του με κάθε σοφία και πνευματική σύνεση·
10 για να περπατήσετε αντάξια στον Κύριο, ευαρεστώντας σε όλα, καρποφορώντας σε κάθε έργο αγαθό, και αυξανόμενοι στην επίγνωση του Θεού.
11 Καθώς ενδυναμώνεστε με κάθε δύναμη σύμφωνα με την κυριαρχική εξουσία τής δόξας του, σε κάθε υπομονή και μακροθυμία με χαρά·
12 ευχαριστώντας τον Πατέρα, που μας έκανε άξιους της μερίδας τού κλήρου των αγίων μέσα στο φως·
13 ο οποίος μας ελευθέρωσε από την εξουσία τού σκότους, και μας μετέφερε στη βασιλεία τού αγαπητού Υιού του·
14 στον οποίο έχουμε την απολύτρωση διαμέσου τού αίματός του, την άφεση των αμαρτιών·
15 ο οποίος είναι εικόνα τού αόρατου Θεού, πρωτότοκος κάθε κτίσης·
16 επειδή, διαμέσου αυτού κτίστηκαν τα πάντα, αυτά που είναι μέσα στους ουρανούς κι αυτά που είναι επάνω στη γη, τα ορατά και τα αόρατα, είτε θρόνοι είτε κυριότητες είτε αρχές είτε εξουσίες, τα πάντα κτίστηκαν διαμέσου αυτού και γι' αυτόν·
17 κι αυτός είναι πριν από όλα, και όλα συντηρούνται διαμέσου αυτού·
18 κι αυτός είναι η κεφαλή τού σώματος, της εκκλησίας· ο οποίος είναι αρχή, πρωτότοκος από τους νεκρούς, για να γίνει αυτός πρωτεύων σε όλα.
19 Επειδή, ο Πατέρας ευδόκησε μέσα σ' αυτόν να κατοικήσει ολόκληρο το πλήρωμα,
20 και διαμέσου αυτού, να συμφιλιώσει τα πάντα με τον εαυτό του, αφού ειρηνοποίησε διαμέσου τού αίματος του σταυρού του, διαμέσου αυτού, είτε αυτά που είναι επάνω στη γη είτε αυτά που είναι μέσα στους ουρανούς.
21 Κι εσάς, που ήσασταν κάποτε απαλλοτριωμένοι, και εχθροί στη διάνοια με τα πονηρά έργα·
22 τώρα, όμως, σας συμφιλίωσε προς τον εαυτό του, διαμέσου τού σώματος της σάρκας του, διαμέσου τού θανάτου, για να σας παραστήσει μπροστά του αγίους και χωρίς ψεγάδι και χωρίς κατηγορία·
23 αν επιμένετε στην πίστη, θεμελιωμένοι και στερεοί, και χωρίς να μετακινείστε από την ελπίδα τού ευαγγελίου, που ακούσατε, αυτό που κηρύχθηκε σε ολόκληρη την κτίση, που είναι κάτω από τον ουρανό· για το οποίο εγώ, ο Παύλος, έγινα υπηρέτης.
24 Τώρα χαίρομαι στα παθήματά μου για σας, και αναπληρώνω με τη σειρά μου τα υστερήματα των θλίψεων του Χριστού στη σάρκα μου, για χάρη τού σώματός του, που είναι η εκκλησία·
25 για την οποία εγώ έγινα υπηρέτης, σύμφωνα με την οικονομία τού Θεού, που δόθηκε σε μένα για σας, για να εκπληρώσω το κήρυγμα του λόγου τού Θεού,
26 το μυστήριο που ήταν κρυμμένο από τους αιώνες και από τις γενεές, τώρα όμως φανερώθηκε στους αγίους του·
27 στους οποίους ο Θεός θέλησε να φανερώσει, ποιος είναι ο πλούτος τής δόξας τούτου τού μυστηρίου στα έθνη, που είναι ο Χριστός μέσα σας, η ελπίδα τής δόξας·
28 τον οποίο εμείς κηρύττουμε νουθετώντας κάθε άνθρωπο, και διδάσκοντας κάθε άνθρωπο με κάθε σοφία, για να παραστήσουμε κάθε άνθρωπο τέλειον εν Χριστώ Ιησού·
29 στο οποίο και κοπιάζω, διεξάγοντας αγώνα, σύμφωνα με την ενέργεια, που ενεργείται μέσα μου με δύναμη.
…………………………
Κολοσσαείς 2
1 2 3 4
1 Επειδή, θέλω να ξέρετε ποιον μεγάλο αγώνα έχω για σας και γι' αυτούς που είναι στη Λαοδίκεια, και για όσους δεν έχουν δει σωματικά το πρόσωπό μου·
2 για να παρηγορηθούν οι καρδιές τους, καθώς θα ενωθούν μαζί, με αγάπη, και σε κάθε πλούτο τής πληροφορίας τής σύνεσης, ώστε να γνωρίσουν το μυστήριο του Θεού και Πατέρα και του Χριστού·
3 στον οποίο είναι κρυμμένοι όλοι οι θησαυροί τής σοφίας και της γνώσης.
4 Και το λέω αυτό, για να μη σας εξαπατάει κάποιος με πιθανολογία·
5 επειδή, αν και κατά το σώμα είμαι απών, όμως με το πνεύμα είμαι μαζί σας, χαίροντας και βλέποντας την τάξη σας, και τη σταθερότητα της πίστης σας στον Χριστό.
6 Όπως, λοιπόν, παραλάβατε τον Ιησού Χριστό, τον Κύριο, περπατάτε ενωμένοι μ' αυτόν,
7 ριζωμένοι και εποικοδομούμενοι σ' αυτόν, και στερεωνόμενοι στην πίστη, όπως διδαχθήκατε, περισσεύοντας σ' αυτή με ευχαριστία.
8 Βλέπετε μη σας εξαπατήσει κάποιος διαμέσου τής φιλοσοφίας και της μάταιης απάτης, σύμφωνα με την παράδοση των ανθρώπων, σύμφωνα με τα στοιχεία τού κόσμου, και όχι σύμφωνα με τον Χριστό.
9 Επειδή, μέσα σ' αυτόν κατοικεί ολόκληρο το πλήρωμα της θεότητας σωματικά·
10 και μέσα σ' αυτόν είστε πλήρεις, αυτός που είναι η κεφαλή κάθε αρχής και εξουσίας·
11 στον οποίο περιτμηθήκατε, με αχειροποίητη περιτομή, όταν ξεντυθήκατε το σώμα των αμαρτιών της σάρκας διαμέσου τής περιτομής τού Χριστού,
12 καθόσον συνθαφτήκατε μαζί του στο βάπτισμα· με τον οποίο και συναναστηθήκατε διαμέσου τής πίστης τής ενέργειας του Θεού, ο οποίος τον ανέστησε από τους νεκρούς.
13 Κι εσάς, που ήσασταν νεκροί στα αμαρτήματα και στην ακροβυστία τής σάρκας σας, σας ζωοποίησε μαζί του, καθώς σας συγχώρεσε όλα τα πταίσματα,
14 όταν εξάλειψε το χειρόγραφο με τα διατάγματα, που ήταν εναντίον σας, και το αφαίρεσε από το μέσον, καρφώνοντάς το επάνω στον σταυρό·
15 και αφού απογύμνωσε τις αρχές και τις εξουσίες, τις καταντρόπιασε δημόσια, όταν, επάνω του, θριάμβευσε εναντίον τους.
16 Ας μη σας κρίνει, λοιπόν, κανένας για φαγητό ή για ποτό ή για λόγον γιορτής ή νεομηνίας ή σαββάτων·
17 που είναι σκιά των μελλοντικών πραγμάτων, το σώμα όμως είναι τού Χριστού.
18 Κανένας ας μη σας στερήσει το βραβείο, με προσποίηση ταπεινοφροσύνης, και με θρησκεία των αγγέλων, ασχολούμενος με πράγματα που δεν είδε, φουσκώνοντας μάταια από τον νου τής σάρκας του,
19 και μη κρατώντας την κεφαλή, τον Χριστό, από τον οποίο ολόκληρο το σώμα διαμέσου των αρμών και συνδέσμων, καθώς διατηρείται και καθώς συνδέεται, αυξάνει σύμφωνα με την αύξηση του Θεού.
20 Αν, λοιπόν, πεθάνατε μαζί με τον Χριστό από τα στοιχεία τού κόσμου, γιατί, ενώ ζείτε μέσα στον κόσμο, υποβάλλετε τον εαυτό σας σε διατάγματα:
21 (Μη πιάσεις, μη γευθείς, μη αγγίξεις·
22 τα οποία όλα φθείρονται με τη χρήση)· σύμφωνα με τα εντάλματα και τις διδασκαλίες των ανθρώπων;
23 Τα οποία έχουν μονάχα μια φαινομενική πλευρά σοφίας, σε εθελοθρησκεία και ταπεινοφροσύνη και σκληραγώγηση του σώματος, χωρίς να έχουν σε καμιά τιμή την ευχαρίστηση της σάρκας.
…………………………..
Κολοσσαείς 3
1 2 3 4
1 Αν, λοιπόν, συναναστηθήκατε μαζί με τον Χριστό, τα άνω ζητάτε, όπου είναι ο Χριστός καθισμένος στα δεξιά τού Θεού.
2 Τα άνω φρονείτε, όχι αυτά που είναι επάνω στη γη.
3 Επειδή, πεθάνατε, και η ζωή σας είναι κρυμμένη μαζί με τον Χριστό μέσα στον Θεό.
4 Όταν ο Χριστός, η ζωή μας, φανερωθεί, τότε κι εσείς θα φανερωθείτε μαζί του μέσα σε δόξα.
5 Νεκρώσετε, λοιπόν, τα μέλη σας που είναι επάνω στη γη: Πορνεία, ακαθαρσία, πάθος, κακή επιθυμία, και την πλεονεξία, που είναι ειδωλολατρεία·
6 για τα οποία έρχεται η οργή τού Θεού επάνω στους γιους τής απείθειας·
7 στα οποία κι εσείς περπατήσατε κάποτε, όταν ζούσατε ανάμεσά τους.
8 Τώρα, όμως, απορρίψτε κι εσείς από το στόμα σας όλα αυτά: Οργή, θυμό, κακία, βλασφημία, αισχρολογία.
9 Μη λέτε ψέματα ο ένας στον άλλον, αφού ξεντυθήκατε τον παλιό άνθρωπο, μαζί με τις πράξεις του·
10 και ντυθήκατε τον καινούργιο, αυτόν που ανακαινίζεται σε επίγνωση, σύμφωνα με την εικόνα εκείνου που τον έκτισε·
11 όπου δεν υπάρχει Έλληνας και Ιουδαίος, περιτομή και ακροβυστία, βάρβαρος, Σκύθης, δούλος, ελεύθερος, αλλά τα πάντα και μέσα σε όλα είναι ο Χριστός.
12 Ντυθείτε, λοιπόν, ως εκλεκτοί τού Θεού, άγιοι και αγαπημένοι, σπλάχνα οικτιρμών, καλοσύνη, ταπεινοφροσύνη, πραότητα, μακροθυμία·
13 υποφέροντας ο ένας τον άλλον, και συγχωρώντας ο ένας τον άλλον, αν κάποιος έχει παράπονο ενάντια σε κάποιον· όπως και ο Χριστός συγχώρεσε σε σας, έτσι κι εσείς.
14 Και σε όλα τούτα, ντυθείτε την αγάπη, που είναι ο σύνδεσμος της τελειότητας.
15 Και η ειρήνη τού Θεού ας βασιλεύει στις καρδιές σας, στην οποία και προσκληθήκατε σε ένα σώμα· και γίνεστε ευγνώμονες.
16 Ο λόγος τού Χριστού ας κατοικεί μέσα σας πλούσια, με κάθε σοφία· διδάσκοντας και νουθετώντας ο ένας τον άλλον, με ψαλμούς και ύμνους και πνευματικές ωδές, ψάλλοντας με χάρη από την καρδιά σας στον Κύριο.
17 Και κάθε τι, ό,τι αν κάνετε, με λόγο ή με έργο, όλα να τα κάνετε στο όνομα του Κυρίου Ιησού, ευχαριστώντας διαμέσου αυτού τον Θεό και Πατέρα.
18 Οι γυναίκες, υποτάσσεστε στους άνδρες σας, όπως αρμόζει εν Κυρίω.
19 Οι άνδρες, αγαπάτε τις γυναίκες σας, και μη είστε πικροί απέναντί τους.
20 Τα παιδιά, υπακούτε στους γονείς, σε όλα· επειδή, αυτό είναι ευάρεστο στον Κύριο.
21 Οι πατέρες, μη ερεθίζετε τα παιδιά σας, για να μη μικροψυχούν.
22 Οι δούλοι, υπακούτε σε όλα στους κατά σάρκα κυρίους σας, όχι με οφθαλμοδουλεία, ως ανθρωπάρεσκοι, αλλά με απλότητα καρδιάς, έχοντας φόβο προς τον Θεό.
23 Και κάθε τι, ό,τι αν κάνετε, να το εργάζεστε από ψυχής, σαν στον Κύριο, και όχι σε ανθρώπους·
24 ξέροντας ότι από τον Κύριο θα πάρετε την ανταπόδοση της κληρονομιάς· επειδή, υπηρετείτε ως δούλοι στον Κύριο, τον Χριστό·
25 όποιος, όμως, αδικεί, θα πάρει την αμοιβή τής αδικίας του, και προσωποληψία δεν υπάρχει.
…………………………………
Κολοσσαείς 4
1 2 3 4
1 ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ, αποδίδετε το δίκαιο και το ίσον στους δούλους σας, ξέροντας ότι κι εσείς έχετε Κύριο στους ουρανούς.
2 ΕΠΙΜΕΝΕΤΕ στην προσευχή, αγρυπνώντας σ' αυτή με ευχαριστία·
3 ταυτόχρονα, προσεύχεστε και για μας, για να μας ανοίξει ο Θεός θύρα τού λόγου, για να μιλήσουμε το μυστήριο του Χριστού, για το οποίο και είμαι φυλακισμένος·
4 για να το φανερώσω, όπως πρέπει να μιλήσω.
5 Περπατάτε με φρόνηση προς τους έξω, εξαγοραζόμενοι τον καιρό.
6 Ο λόγος σας ας είναι πάντοτε με χάρη, αρτυμένος με αλάτι, για να ξέρετε πώς πρέπει να αποκρίνεστε προς κάθε έναν ξεχωριστά.
7 Όλα όσα αφορούν εμένα θα σας τα φανερώσει ο Τυχικός, ο αγαπητός αδελφός, και πιστός διάκονος και σύνδουλος εν Κυρίω·
8 που τον έστειλα σε σας γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο, για να μάθει την κατάστασή σας, και να παρηγορήσει τις καρδιές σας·
9 μαζί με τον Ονήσιμο, τον πιστό και αγαπητό αδελφό, που είναι από σας· θα σας φανερώσουν όλα όσα γίνονται εδώ.
10 Σας χαιρετάει ο Αρίσταρχος, ο συναιχμάλωτός μου, και ο Μάρκος, ο ανεψιός τού Βαρνάβα, (για τον οποίο πήρατε παραγγελίες· αν έρθει σε σας, να τον υποδεχθείτε)·
11 και ο Ιησούς, που λέγεται Ιούστος, οι οποίοι είναι από την περιτομή· αυτοί είναι οι μόνοι συνεργοί μου στη βασιλεία τού Θεού, οι οποίοι έγιναν σε μένα παρηγορία.
12 Σας χαιρετάει ο Επαφράς, ο οποίος είναι από σας, ο δούλος τού Χριστού, που πάντοτε αγωνίζεται για σας στις προσευχές, για να σταθείτε τέλειοι και πλήρεις σε κάθε θέλημα του Θεού.
13 Επειδή, δίνω μαρτυρία γι' αυτόν ότι, έχει πολύ ζήλο για σας, και για όσους είναι στη Λαοδίκεια, και για όσους είναι στην Ιεράπολη.
14 Σας χαιρετάει και ο γιατρός, ο Λουκάς, ο αγαπητός, και ο Δημάς.
15 Χαιρετήστε τούς αδελφούς που είναι στη Λαοδίκεια, και τον Νυμφά, και την κατ' οίκο του εκκλησία.
16 Και αφού η επιστολή διαβαστεί ανάμεσά σας, κάντε να διαβαστεί και στην εκκλησία των Λαοδικέων· και εκείνη από τη Λαοδίκεια να τη διαβάσετε κι εσείς.
17 Και πείτε στον Άρχιππο: Πρόσεχε τη διακονία, που παρέλαβες εν Κυρίω, ώστε να την εκπληρώνεις.
18 Ο χαιρετισμός γράφτηκε με το δικό μου χέρι, του Παύλου· να θυμάστε τα δεσμά μου. Η χάρη τού Κυρίου είθε να είναι μαζί σας. Αμήν.
















.................

7-12-2018--16--Βιβλικό Μήνυμα ΠΕΡΙ ΠΟΝΗΡΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ Του Δημητρίου Καλοποθάκη



 16--Βιβλικό Μήνυμα 


Τα φιλοσοφικά εκείνα συστήματα που, ή δεν παραδέχονται την ύπαρξη αμαρτίας, ή χαρακτηρίζουν την αμαρτία σαν απλή άσκηση της ελεύθερης βούλησης του ανθρώπου, είναι φυσικό να μην παραδέχονται την ύπαρξη πονηρών πνευμάτων που επιδρούν πάνω στον άνθρωπο. Εξάλλου η ανθρώπινη δεισιδαιμονία σε κάθε φυλή και κάθε αιώνα, εκτραχηλίστηκε σε τερατώδεις υπερβολές φαντασίας σχετικά με την ύπαρξη και δράση πονηρών πνευμάτων σε όλες τις φάσεις και τις λεπτομέρειες της ανθρώπινης ζωής. Η αλήθεια, δηλαδή η διδασκαλία της Αγίας Γραφής πάνω στο ζήτημα αυτό, βρίσκεται μεταξύ των δύο αυτών άκρων της φιλοσοφικής αρνήσεως και της δεισιδαίμονος υπερβολής.

Η Γραφή διδάσκει σαφώς ότι υπάρχουν πνεύματα πονηρά και τα ονομάζει δαιμόνια. Διδάσκει επίσης ότι υπάρχει αρχηγός των δαιμονίων αυτών ή άρχοντας, ένα πνεύμα μεγάλης δυνάμεως, που καλείται Διάβολος.       

Η Ιστορία του ανθρώπου και της σωτηρίας του, που εκτυλίσσεται στον Λόγο του Θεού, είναι συνυφασμένη με μία άλλη ιστορία, την ιστορία πνευματικών εχθρών του Θεού, των οποίων η πρόσκαιρη δράση και η τελική καταστροφή παριστάνονται σαν ουσιώδη στοιχεία της αληθινής κατανοήσεως της ποινής της αμαρτίας και του σχεδίου της απολυτρώσεως του ανθρωπίνου γένους. «Διά τούτο εφανερώθη ο Υιός το Θεού, ίνα καταστρέψει τα έργα του Διαβόλου»(Α’Ιωάνν.γ’8).


Η δράση των πονηρών πνευμάτων από την δημιουργία του ανθρώπου μέχρι την συντέλεια της βασιλείας του σκότους, παριστάνεται στην Αγία Γραφή σαν ένας λόγος της θείας ευσπλαχνίας απέναντι στην ανθρώπινη αδυναμία. «Ο διάβολος ήτο απ’αρχής ανθρωποκτόνος»(Ιωαν. η’44). Μέσα στον επίγειο κόσμο διεξάγεται ακατάπαυστος αγώνας μεταξύ του καλού και του κακού μεταξύ δικαίων και πονηρών ανθρώπων. Αλλά πάνω από τον ορατό αυτό αγώνα, διεξάγεται άλλος αγώνας παλαιότερος και τρομακτικότερος, που δεν βλέπουμε, μεταξύ των επουρανίων δυνάμεων του Θεού και των πεπτωκότων αγγέλων, που επαναστάτησαν  εναντίον του κυρίαρχου του σύμπαντος: ο επίγειος αγώνας είναι απλά ένα μικρό τμήμα ένα επεισόδιο της μεγάλης αυτής συγκρούσεως.

Για την γένεση της βασιλείας του πονηρού η Γραφή δεν μας παρέχει καμία αφήγηση. Η γραφική ιστορία αρχίζει με την δημιουργία του ανθρώπου και μόνο μετά από αυτό μας δείχνει πώς ο άνθρωπος αρχικά ήλθε σε επαφή με μία πονηρή και ανθρωποκτόνο δύναμη, ανώτερη και ισχυρότερη από αυτόν. Αλλά στην Παλαιά Διαθήκη, η δύναμη αυτή δεν περιγράφεται παρά μόνο αμυδρά. Ο όφις στον παράδεισο της Εδέμ, παριστάνει πολύ αόριστα την πονηρή πνευματική δύναμη που επιζητά τον όλεθρο του ανθρώπου. Μόλις στο βιβλίο του Ιώβ βλέπουμε τον σατανά σαν προσωπικότητα, σαν πνεύμα που περιτρέχει την γη και που μπορεί να πειράξει, να βλάψει, να καταστρέψει. Αλλά στην Κ.Διαθήκη είναι πολύ σαφέστεροι οι ιεροί συγγραφείς σε ό,τι αφορά τον Σατανά. Ευθύς στην αρχή της βιογραφίας του Ιησού Χριστού οι Ευαγγελιστές, παραστατικότατα αφηγούνται πώς πειράστηκε από τον Πονηρό στην έρημο, πώς ο διάβολος διέστρεψε τις ρήσεις των ιερών γραφών και καυχήθηκε  ότι εξουσιάζει πάνω σε όλους τους λαούς και τα κράτη της γης. Και στα λοιπά μέρη της βιογραφίας του Ιησού οι Ευαγγελιστές Τον παριστάνουν σαν να περικυκλώνεται από πονηρά πνεύματα τα οποία διαρκώς εξέβαλλέ από τις ανθρώπινες υπάρξεις στις οποίες είχαν στήσει την φωλιά τους.
Και τα δαιμόνια αυτά ρητά παριστάνονται σαν να υποτάσσονται και να υποχωρούν απέναντι στον Υιό του Θεού, τον οποίο «γνωρίζουν» καλά, ενώ οι άνθρωποι δεν Τον γνωρίζουν. Επίσης οι Ευαγγελιστές αναγράφουν με λεπτομέρειες την διδασκαλία  του Ιησού σχετικά με τον διάβολο. Ο Κύριός μας ομιλεί πάντοτε για τον διάβολο με πολλή σαφήνεια και παραστατικότητα. Ο διάβολος είναι που αφαιρεί από την καρδιά του ανθρώπου τον καλό σπόρο του Ευαγγελίου, για να μην ριζοβολήσει και φυτρώσει εκεί. Αυτός είναι που σπείρει τα ζιζάνια μαζί με το σιτάρι. Αυτός είναι η πηγή και ο πατέρας του ψεύδους. Αυτός είναι ο όφις ο αρχαίος που πείραξε τους πρωτόπλαστους και που τους παρέσυρε σε παρακοή εναντίον ου Θεού. Αυτός είναι «απ’ αρχής ανθρωποκτόνος».

  Από την Γραφή μαθαίνουμε ότι εκτός από τον άνθρωπο υπάρχουν και άλλα πνευματικά πλάσματα του Θεού. Αυτοί είναι οι άγγελοι του Θεού, όντα άγια και άϋλα(1) ανώτερα από τον άνθρωπο(2), πνεύματα λειτουργικά που εκτελούν τις διαταγές του Θεού(3), και που τον λατρεύουν συνεχώς (Αποκαλ. ε’11). Επίσης η Γραφή μας πληροφορεί, ότι μερικοί από τους αγγέλους «δεν εφύλαξαν την εαυτών αξίαν, αλλά κατέλιπον το ίδιον αυτών κατοικητήριον»(Ιούδα 6). Αυτοί λέγονται «άγγελοι αμαρτήσαντες»(Β’ Πέτρου β’4), δαίμονες «πνεύματα ακάθαρτα ή πονηρά»«αρχαί, εξουσίαι, κοσμοκράτορες του αιώνος τούτου, πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις» (Εφεσ. Σ’12). Πότε ξέπεσαν από την αγιότητα και ποια ήταν η φύση της αμαρτίας τους, δεν μας λέει η Γραφή, εικάζεται όμως ότι η αμαρτία τους ήταν η υπερηφάνεια(4).
    Πολλοί υποθέτουν ότι ο Σατανάς κινήθηκε σε αποστασία εναντίον του Θεού από την φιλοδοξία του να γίνει κυρίαρχος της γης και του ανθρώπινου γένους. Σχετικά όμως με αυτό δεν έχουμε καμία θετική πληροφορία στις σελίδες της Γραφής.

Οτι από τους πεσμένους αγγέλους, ένας είναι ανώτερος των άλλων την δύναμη την εξουσία και την νοημοσύνη διδάσκεται σαφώς. Αυτός λέγεται: Σατανάς ή Σατάν, (εχθρός ή αντίδικος) διάβολος ήτοι διαβάλλων, πονηρός, Ο άρχων των δαιμονίων, άρχων της εξουσίας του αέρος, θεός του κόσμου τούτου, Βεελζεβούλ, Βελίαλ, Πειράζων, Εξολοθρευτής, Αρχαίος Οφις Δράκων. Παριστάνεται σαν τον μεγάλο εχθρό του Θεού και του ανθρώπου, ο προαγωγός κάθε κακίας και αντίπαλος κάθε αγαθού: Είναι δε προσωπικότητα και όχι απλώς προσωποποίηση του κακού, όπως σοφίστηκαν οι ορθολογιστές.
    Οι υπόλοιποι πεσμένοι άγγελοι ή δαίμονες είναι οπαδοί και όργανα του Σατανά. Δεν είναι πνεύματα πονηρών ανθρώπων που έχουν πεθάνει, όπως μερικοί φαντάστηκαν.


Οσον αφορά στην δύναμη και την δράση των πονηρών αυτών πνευμάτων, η Γραφή διδάσκει ότι είναι πολυάριθμοι και δρουν στην υλική φύση και στις ψυχές των ανθρώπων.

Υπόκεινται όμως σε περιορισμούς.

Α)Δεν μπορούν να δράσουν χωρίς την άδεια του Θεού.

Β)Η ενέργειά τους πρέπει να είναι μέσα στα όρια των νόμων της φύσεως.

Γ) Δεν μπορούν να περιορίσουν την ελευθερία και την ευθύνη του ανθρώπου. Ο Αυγουστίνος λέει πολύ εύστοχα, σχετικά με τον Σατανά:«Κρατεί εκουσίους, δεν εξαναγκάζει ακουσίους». Ομως η δύναμή του είναι πολύ μεγάλη. Παγιδεύει τους ανθρώπους (Β’Τιμ.β’26) και ενεργεί στις καρδιές των υιών της απειθείας (Εφεσ. β’2). Οι Χριστιανοί προτρέπονται να αγρυπνούν εναντίον των μεθοδειών του και να ανθίστανται εναντίον του, οπλισμένοι με την πανοπλία του Θεού (Εφεσ. ς’11).


Εξάλλου πολλή πνευματική ζημιά προέκυψε μεταξύ των ανθρώπων από την υπερβολική δεισιδαιμονία  ή τον φόβο των πονηρών πνευμάτων. Στους δαίμονες όχι μόνο αποδίδονταν φυσικές καταστροφές, όπως λ.χ. θύελλες, πυρκαγιές, επιδημίες, κλπ αλλά θεωρούνταν και ότι σύναπταν συμβάσεις ή συμφωνίες με τους ανθρώπους. Κατήντησε να πιστεύουν ότι οποιοσδήποτε άνθρωπος μπορούσε να προικιστεί με υπεράνθρωπη δύναμη σε αντάλλαγμα την πώληση της ψυχής του. Και πάνω στην πλάνη αυτή βασίστηκαν αναρίθμητοι διωγμοί για μαγεία και φαρμακεία, που υπήρξαν το όνειδος των Χριστιανικών κοινωνιών τον 17ο και 18ο αιώνα . Οι πιο πολύ μορφωμένοι  άνδρες της Ευρώπης, έπεσαν σε αυτήν την δεισιδαιμονία που θανάτωσε με τον πιο απάνθρωπο τρόπο χιλιάδες αθώων ανδρών και γυναικών και παιδιών ακόμα.


Το πνευματικό φως που από τότε διαχύθηκε ολοένα και περισσότερο στον πολιτισμένο κόσμο με την κυκλοφορία και την επίδραση της Αγίας Γραφής κατέλυσαν την παχυλή αυτή πλάνη και κατέστησαν τους ανθρώπους λογικότερους. Η διδασκαλία της Αγίας Γραφής για τα πονηρά πνεύματα αποτελεί όπως είπαμε στην αρχή, την ορθή και μεσαία οδό μεταξύ των ανθρώπινων ακροτήτων του ορθολογισμού αφενός και της δεισιδαιμονίας αφετέρου.
  Εκείνο το οποίο πρώτα απ’ όλα διδάσκει η Αγία Γραφή σε σχέση με τα πονηρά πνεύματα είναι αυτό: ότι υπάρχει αντιστάθμισμα: η ύπαρξη και δράση των αγαθών πνευμάτων ήτοι των αγγέλων του Θεού. Ο αρχάγγελος Μιχαήλ και ο άγγελοι του πολεμούν εναντίον του Δράκοντα και των αγγέλων του και τελικά θα τους νικήσουν (Αποκ.ιβ’7, Ιούδα 9). Ενώ αφενός διαβάζουμε ότι «δεν είναι η πάλη μας εναντίον εις σάρκα και αίμα αλλ’ εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις
επουρανίοις»(Εφεσ. ς’12), αφετέρου πληροφορούμαστε ότι υπάρχουν «πνεύματα λειτουργικά εις υπηρεσίαν αποστελλόμενα δια τους μέλλοντας να κληρονομήσωσι σωτηρίαν»(Εβρ.α’14). Η δράση του Σατανά είναι πρόσκαιρη, γιατί «ο Θεός της ειρήνης ταχέως θέλει συντρίψει αυτόν υπό τους πόδας Αυτού»(Ρωμ. ις’20). Σε αυτό δε διαφέρει η χριστιανική διδασκαλία περί των πονηρών πνευμάτων από τις ειδωλολατρικές και άλλες δεισιδαιμονίες-ότι η πεποίθηση σχετικά με την ύπαρξη του Σατανά και τους αγγέλους του δεν μειώνει το ηθικό και το θάρρος του ανθρώπου εκείνου που συνάμα πιστεύει στην αποκαλυμμένη παντοδυναμία του Θεού και την πανίσχυρη δύναμη της εν Χριστώ Ιησού σωτηρίας.         


Σημειώσεις

(1)     « Ο ποιών τους αγγέλους αυτού πνεύματα τους λειτουργούς αυτού πυρός φλόγα»(Ψαλμ.ρδ’4)

(2)     «Οι άγγελοι μεγαλείτεροι όντες εις ισχύν και δύναμιν» (Β’ Πέτρου β’ 11). «Σύ έκαμας τον άνθρωπον ολίγον τι κατώτερον των αγγέλων» (Ψαλμ. η’5).

(3)     «Ευλογείτε τον Κύριον άγγελοι αυτού δυνατοί εν ισχύι οι εκτελούντες τον λόγον αυτού… λειτουργοί αυτού εκτελούντες το θέλημα αυτού»(Ψαλμ ργ’ 20,21).

(4)     Α’ Τιμοθέου γ’ 6:«δια να μη υπερηφανευθή και πέση εις την καταδίκην του Διαβόλου»










…………………………