Σεις είσθαι ηεπιστολή ημώνεγγεγραμμένη ενταις καρδίαιςημών.Γινωσκομένη καιαναγιγνωσκομένηυπό πάντων τωνανθρώπων καιφανερώνεσθε ότιείσθε επιστολήΧριστούΕγγεγραμμένη
Εις πλάκαςσαρκίνας τηςκαρδίας.(Β΄Κορινθίους γ: 2—3)
“””””””””””””””””””””””””””””””””
1—Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥΑΝΘΡΩΠΟΥ
Από παλιά μαπερισσότερο απότα μέσα τουπερασμένου αιώνακαταβάλλεται μιαπροσπάθεια πάραπολύ μεγάλη νααποδείξουν και ναπείσουν πως οάνθρωπος δενείναι τίποτα άλλοπαρά ένα ζώο και αυτός όπως και τα άλλα ζώα. Μικρές και ασήμαντες διαφορές μεταξύαυτού και των ζώων υπάρχουν. Έτσι μας λένε. Όσο όμως η επιστήμη προχωρεί και όσο οιδαρβινικές θέσεις κάθε μέρα αποδεικνύονται τελείως αναπόδεικτες και καθαράφανταστικές όλο και περισσότερο βεβαιώνεται η αλήθεια πως ο άνθρωπος δεν έχει κανένακοινό σημείο με τα ζώα. Θα μπορούσαμε στο σημείο αυτό να απαριθμήσουμε ένα τεράστιοκατάλογο τέτοιων βασικών και ουσιαστικών διαφορών μα δεν είναι αυτό το θέμα μας.
Μια από τιςμεγάλες καιβασικές διαφορέςανάμεσα στονάνθρωπο και σταζώα είναι ο λόγοςη κουβέντα ηλαλιά. Όσο και ανφαίνεται τόσοαπλός λόγος στηνπραγματικότηταείναι έναςτεράστιοςμηχανισμός πολύλεπτός που τονμελετούν πλήθοςεπιστημών πουαρκούνται στο να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους. μόνο ο άνθρωπος είναιπροικισμένος από τον Θεό με το χάρισμα του λόγου. Στη βάση ο άνθρωπος είναι ονκοινωνικό και σαν τέτοιο πρέπει να έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό που να μπορεί να έλθει σεεπικοινωνία με τον Θεό τον Δημιουργό του και με τους άλλους ανθρώπους μέσα στον κόσμοτούτο. Μόνον ο άνθρωπος έχει το χάρισμα του λόγου.
Τα ζώα όσο και αν έκαναν μάταιες προσπάθειες να αποδείξουν πως και αυτά έχουν λαλιάείναι απόλυτα
βεβαιωμένο πουλόγο λαλιά δενέχουν. Έχουνπεριορισμένοκύκλο κραυγών ήμηκυθμών πουείναι ενστικτώδειςκαι φανερώνουνκάποιασυναισθήματαχαράς λύπηςοργής οργασμούφόβου. Δεν είναιλόγος αυτός. Είναικάτι το τόσο απλόκαι χωρίς βάθος.Για όσους δε δενγνωρίζουν λέμε πως ο παπαγάλος και άλλα πουλιά που φαίνονται πως μπορούν να πουνμερικές λέξεις απλώς επαναλαμβάνουν κάποιους ήχους με τρόπο μηχανικό χωρίς καμιάσυμμετοχή στα όσα λένε. Είναι ένα μέσο αμύνης και τίποτα περισσότερο. Τα πουλιά αυτάπετούν και κάθονται πάνω στα τροπικά δένδρα σε μεγάλα κοπάδια και όταν αρχίζουν ναμιλούν ή να επαναλαμβάνουν τους ήχους που ακούν αυτό είναι ένα μέσο αμύνης γι’ αυτόγιατί ο θόρυβος που δημιουργούν τα προστατεύει από τους εχθρούς των.
«»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
2—Η ΑΔΥΝΑΜΙΑΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Σε κάποιοόμορφο άρθρο πουδιάβασα έλεγεκάποιοςπνευματικόςάνθρωπος τουτόπου μας πως ο λόγος ο τόσο απαραίτητος για την κοινωνική μας ζωή παρουσιάζει ένασοβαρότατο μειονέκτημα. Είναι πολύ ρευστός αδύνατος και πολύ γρήγορα μόλις βγει από τοανθρώπινο στόμα αρχίζει να φθείρεται και μάλιστα η φθορά πολλές φορές είναι πάρα πολύμεγάλη. Μετά από μια ομιλία εάν ρωτήσεις διαφόρους ακροατάς που προσωπικά άκουσαντην ομιλία θα διαπιστώσεις πως έχουν συγκρατήσει μέρος μονάχα των όσων ακούσανε καιπάλι αυτά όχι ακριβώς όπως τα είπε ο ομιλητής.
Εάν κάνεις τονίδιο έλεγχο μετάαπό ένα μήνα ταπράγματα θα είναιτόσοαπογοητευτικά.Δεν θα έχουναπομείνει παράελάχισταπαραμορφωμέναυπόλοιπα. Οπροφορικός λόγοςφεύγει χάνεταιαλλοιώνεται. Υπάρχει έναςμηχανισμός εγγραφής του λόγου και άλλων στοιχείων που μας ενδιαφέρουν στη ζωή. Μα τινα πρωτογράψει ο μηχανισμός αυτός μνήμης; Και ποικίλη τόσο πολύ από άνθρωπο σεάνθρωπο. Είναι άλλοι που έχουνε δυνατή μνήμη. Άλλοι αδύνατη. Όσο δε περνούν τα χρόνια ημνήμη εξασθενίζει σε μεγάλο βαθμό. Θαυμάζουμε αυτούς που έχουν μεγάλη μνήμη.
Άκουσα για κάποιοανώτερο δημόσιουπάλληλο πουδιετέλεσε καιυπουργός κάποτεπως όταν διάβαζεένα νομοσχέδιομια φοράμπορούσε να τοεπαναλάβειολόκληρο σε όλεςτου τιςλεπτομέρειες.Αυτό είναι σπάνιοκαι απίθανο.
.............................
3—ΟΓΡΑΠΤΟΣΛΟΓΟΣ
Αυτήν τηνμεγάλη αδυναμίατου λόγου τουπροφητικού λόγουήλθε να καλύψεικαι νασυμπληρώσει ηάλλη μορφή τουλόγου ο γραπτόςλόγος. Είναι καιαυτός λόγος σαντο προηγούμενο.Μα αυτός τώρα πιαδένει παγώνει σαν το τσιμέντο και μένει αμετάβλητος γιατί δεν στηρίζει την πιστότητα τουστην μνήμη μα σε πολλά σταθερά στοιχεία. Ο λόγος πια μεταβάλλεται σε μια οντότητααπαρασάλευτη. Μένει. Δεν αλλοιώνεται. Όπως ο προφορικός λόγος έτσι και ο γραπτός είναιδώρο Θεού. και φαίνεται πως συνοδεύει τον άνθρωπο από τα πρώτα βήματα. Είναιβεβαιωμένο πως γραπτά υπάρχουν τριάμισι χιλιάδες χρόνια π.χ. ενώ η ιστορία του ανθρώπουκατά την βιβλικά χρονική εξιστόρηση δεν ξεπερνά τις τέσσερις χιλιάδες χρόνια. Ο λόγοςτου Θεού είναι σταθερός μόνιμος αμετάβλητος.
Ο Θεός θέλονταςνα επικοινωνήσειμε τον άνθρωποχρησιμοποίησε καιτις δυό μορφέςλόγου και μάλισταδιαδοχικά. Πρώτατον προφορικόλόγο και στησυνέχεια μαςχάρισε και τονγραπτό λόγο γιαμεγαλύτερηασφάλειαμας….Πρώτα έβαλετα λόγια του στοστόμα τωνπροφητών και των άλλων οργάνων του και ύστερα τα μετέτρεψε με τη δική του υπαγόρευσηκαι εποπτεία αυτό που λέμε θεοπνευστία σε γραπτά κείμενα. Ευχαριστούμε τον Θεό για όλααυτά τα μέτρα που έλαβε για μας για να μας διαφυλάξει. Ο λόγος αυτός του Θεού είναι ηπαλιά Διαθήκη και η Καινή Διαθήκη.
Και διαβάζουμεμέσα στο λόγο τουνα μιλά με τοστόμα κάποιουπροφήτη και ναλέγει: «Τάδε λέγειΚύριος…». Έλαβεόλα ταενδεικνυόμεναμέτρα για νααποκλείσειαλλοιώσειςπαραλήψεις πουθα έφερναν ταλόγια του σε μαςαγνώριστα. ΣτηνΠ.Δ. μάλιστα οΘεός ο ίδιοςέγραψε το θέλημα του σε πλάκες τον Νόμο του και τον προσέφερε στον Μωϋσή.
Είναι μερικοίπου λέγουν καιυποστηρίζουν πωςεκτός από τονγραπτό λόγο πουμέσα σ’ αυτόν οΘεός έκλεισε όσαθέλησε να μαςπαραδώσει προς«ζωήν καιευσέβειαν»υπάρχει καιπροφορικήπαράδοση που καιαυτή παραμένει μετην ίδια αξία καιχωρίς καμιάμεταβολή. Δυστυχώς αυτό δεν στέκει. Όταν έρχεται σε πλήρη αντίθεση σε πολλά σημεία μετο γραπτό λόγο του Θεού δεν μπορούμε να δεχθούμε πως ο Θεός αντιφάσκει με τον εαυτότου. και οι Ιουδαίοι είχαν παράδοση η λεγομένη «Καβάλα» για χάρη της οποίαςδιαστρέβλωναν το λόγο του Θεού και για το οποίο ο Κύριος τους ελέγχει. «Γιατί και εσείςπαραβαίνετε την εντολή του Θεού δια την παράδοση σας;» (Ματθαίος15:3).
..................................
4—ΤΑΓΡΑΠΤΑ ΤΟΥΚΥΡΙΟΥ
Ο Κύριος μαςΙησούς Χριστόςείναι απόλυταβεβαιωμένο πωςδεν άφησε γραπτάκείμενα ο ίδιος.Δεν έγραψεαπολύτως τίποτα.Κάποιος πουασχολείται με ταθέματα αυτάαναφέρει πως τρεις μεγάλοι του κόσμου αν και η παράπλευρη από μιας πλευράς δεν είναιδικαιολογημένη. Ο Σωκράτης ο Βούδας και ο Χριστός δεν άφησαν προσωπικά γραπτάκείμενα. Άλλοι έγραψαν γι’ αυτούς. Ξέρουμε πως για τον Σωκράτη τις διδασκαλίες του τιςέγραψε ο Πλάτωνας. Βέβαια βάζει τον Χριστό στους μεγάλους και δεν τον αναγνωρίζει σανΥιόν του Θεού. ο Κύριος μας δεν άφησε κανένα γραπτό κείμενο. Η μόνη φορά που μαςαναφέρεται πως ο Χριστός έγραφε ήτανε τότε που έφεραν μπροστά του τη γυναίκα εκείνηπου συνελήφθη μοιχευμένη. (Ιωάννης 8:4).
Τότε μας λέγεταιπως ο Κύριοςέγραφε κάτω στηγη στο χώμα. Μακαι τότε δενξέρουμε τι έγραφε.Δεν αποκλείεται ναέγραφε αυτό πουκαι προφορικάτους είχε πει: «Οαναμάρτητος αςρίξει πρώτος τονλίθον». Μπορεί ναείναι αυτό. Στηντυχόν αδιάκριτηερώτηση που ίσωςτολμούσε κάποιοςμήπως ο Κύριοςδεν γνώριζε γράμματα γιατί θα είχαμε να πούμε πως γνώριζε γράμματα γιατί τον βλέπουμεπαιδί ακόμη να διαβάζει και να ερμηνεύει το Νόμο μπροστά σε τόσους σοφούςνομοδιδασκάλους που μένουν κατάπληκτοι. Γράμματα γνώριζε. Μα είχε κάποιο σοβαρό λόγοπου δεν ήθελε να γράψει.
Δεν γνωρίζουμε.Ναι μεν Εκείνοςδεν έγραψε μεάμεσο τρόπο αλλάφρόντισε μεόργανα τουανθρώπουςπιστούς και αγίουςνα γράψουν και ναμας μεταφέρουντα όσα ήθελε. Τιόμορφα τα λέγει οΙωάννης «Εκείνατα οποίαηκούσαμεν
.........
5—ΤΑΓΡΑΠΤΑ ΤΟΥΚΥΡΙΟΥ
Στο ερώτημα πουθέσαμε καιαπαντήσαμε πωςδεν ξέρουμε τουςλόγους γιατί οΧριστός δενέγραψε με το χέριτου κάποιοκείμενο κάποιαεπιστολή θαδώσουμε τώρα μιαπιθανή απάντηση.Δεν έγραψε γιατί ίσως είχε κάποιο απώτερο(μακρινό. Ή στο μακρινό μέλλον) σκοπό.Φαίνεται πως είχε σκοπό να γράψει διαφορετικά τα όσα ήθελε να πει στους ανθρώπους.Αυτό μας φανερώνεται και από την Π.Δ. Εκεί καθαρά ο Θεός λέγει πως θα ερχότανε μιαεποχή που ο Θεός θα έπαιρνε την πέννα και θα έγραφε το θέλημα του όχι στο Σινά πάνω σεμια πέτρινη πλάκα με χαρακτικό εργαλείο μα μέσα στις καρδιές των ανθρώπων και μεεργαλείο του το Πνεύμα το Άγιο
επειδή από τηνκαρδιά βγαίνουνπρος τα έξω με τιςπράξεις και τιςεκδηλώσεις τηςζωής μαςπροβαλλόμεναστηνκαθημερινότητα.Και ακόμη λέγει ολόγος του Θεούτην εποχή αυτή τηθαυμαστή οκαθένας από μέσααπό την καρδιά τουθα γνωρίζει τοθέλημα του Θεούκαι θα μένει σ’αυτό. Περίεργα και παράξενα λόγια. Και τώρα έρχεται ο Απ. Παύλος και βεβαιώνει πως αυτάπου έλεγε τότε ο Θεός τώρα έχουν πραγματοποιηθεί. Γράφει στους Κορινθίους και τουςλέγει πως «εσείς είσθαι επιστολή Χριστού γινωσκομένη και αναγιγνωσκομένη υπό πάντωντων ανθρώπων». Ο πραγματικός χριστιανός δηλαδή αυτός που αφού επίστευσε στον Χριστόκαι καθαριστήκανε οι αμαρτίες του ζει και πορεύεται οδηγούμενος από το Πνεύμα του Θεούαυτός ο χριστιανός είναι μια ζωντανή επιστολή του Χριστού που απευθύνεται προς όλουςτους ανθρώπους και που όλοι την αναγνωρίζουν την ξεχωρίζουν και μπορούν με μεγάληευχέρεια να την διαβάζουν είτε ξέρουν γράμματα είτε έχουν καλά μάτια είτε όχι. Για να ταδούμε όμως αυτά τα στοιχεία ένα –ένα χωριστά.
.......................
6—ΓΙΝΩΣΚΟΜΕΝΗ
Επιστολήγινωσκομένη.Γινώσκω θα πειγνωρίζω διακρίνωξεχωρίζω.Πραγματικά τοπιστό παιδί τουΘεού που ζει στηζωή του χριστούκαι πουκατευθύνεται απόο Πνεύμα του Θεούπου έχει γράψει τοθεϊκό θέλημα μέσα στην καρδιά του αναγνωρίζεται σαν τέτοιο από όλους τους ανθρώπους.Έχουμε ακούσει και ακούμε κάθε μέρα παρόμοιες εκφράσεις. «Αυτός ο άνθρωπος δεν είναισαν τους άλλους. Είναι τόσο αλλιώτικος’. Μα αυτό δεν είναι αρκετό. Άλλοι λέγουν: «Δενξέρω τι λογής είναι αυτός ο άνθρωπος αλλά ξέρω ότι είναι πραγματικός χριστιανός». Καιπάλι άλλες φορές: «Ξέρω καλά πως μέσα σ’ αυτόν τον άνθρωπο κατοικεί ο θεός και μιλά οΘεός μ’ αυτόν». Είναι ακριβώς η ίδια ομολογία που έκανε ο βασιλιάς για το Δανιήλ μετά απότον λάκκο των λεόντων που τον έριξε και η δύναμη του Θεού τον ελευθέρωσε.
Σκέψου έναςειδωλολάτρηςβασιλιάς να βλέπεικαι νααναγνωρίζει αυτήντηνπραγματικότητα.Τον αληθινόχριστιανό πωςείναι μια επιστολήτου Θεού ένα έργοτου Θεού μιαεγγραφή του Θεούτο αναγνωρίζουνόλοι οι άνθρωποι.Είναιυποχρεωμένοι εκτων πραγμάτωνεάν είναι ειλικρινείς να το αναγνωρίσουν και να το ομολογήσουν. Το τι είναι ο καθένας μαςφαίνεται τόσο καθαρά. Είμαστε όπως έλεγε κάποιος τόσο διαφανείς. Εάν είμαστε μαρξιστέςφαίνεται αυτό το πράγμα. Αν είμαστε ποδοσφαιρόφιλοι φαίνεται καθαρά αυτό το πράγμα. Ανείμαστε άνθρωποι του χρήματος και αυτό φαίνεται. Τον Θεό που σωστά πιστεύει ο καθέναςφαίνεται τόσο καθαρά. Δεν υπάρχει τίποτα κρυφό. Μάλιστα έχω ακούσει κάποιον και ίσωςκαι σεις το έχετε ακούσει να λέει «αν καμιά φορά γίνω χριστιανός τέτοιος θα
γίνω» δεν σαςσυνιστώ ναεπαναλάβετε ταλόγια αυτά. Δενείναι σωστά. Τι θαπει «αν καμιά φοράγίνω». Αυτό είναιανοησία. Ο Θεόςμας καλεί ναμετανοήσουμεπρώτα και ναπιστεύουμεύστερα. Και μετάαν αφήσουμε τονεαυτό μας σταδικά Του χέριαΕκείνος θα κάνει θαύματα στη ζωή μας και θα γίνουμε ένα ανοιχτό Ευαγγέλιο. Είναιεπικύνδινο όπως θα δούμε να βλέπεις να αναγνωρίζεις να ομολογείς πως έτσι είναι καιτελικά να μένεις μακριά από τη χάρη του Θεού. εάν αυτό δεν συμβαίνει. Εάν οι άνθρωποιμόνοι τους δεν μας ξεχωρίζουν αυτό δεν οφείλεται στο ότι ο Θεός είναι κακογράφος .μάλλον οφείλεται στο ότι δεν αφήσαμε το Θεό να γράψει μέσα στη ζωή μας αυτά πουεκείνος ήθελε να γράψει. Δεν καθαρίσαμε καλά τον πίνακα της καρδιάς μας και της ζωήςμας πριν δώσουμε την κιμωλία στου Θεού το χέρι να γράψει. Γι’ αυτό οι άνθρωποι παθαίνουνσύγχυση διαβάζοντας στη ζωή μας.
Άκουσα για κάποιο αγαπητόαδελφό σε μια επαρχιακή μικρήπόλη που ζο΄7νε και τον ξέρουνεόλοι. Πολλές φορές τονκοροϊδεύανε γιατί διάβαζε τοΕυαγγέλιο για τις θρησκευτικές τουπεποιθήσεις και για άλλα αυτής τηκατηγορίας. Αυτός γελούσε μεκαλοσύνη. Κάποτε που θέλανε ναβάλουνε σαν προσωρινό πρόεδροκοινότητας και τσακώνονταν μεταξύτους μη μπορώντας νασυμφωνήσουν θυμήθηκαν τονάνθρωπο του Θεού που ζούσεανάμεσα τους. σ’ αυτόν καταφύγανεκαι τον παρακάλεσαν να αναλάβει τοέργο. Ξέρουν οι άνθρωποι ναξεχωρίζουν τα πραγματικά παιδιάτου Θεού.
«»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
7—ΑΝΑΓΙΓΝΩΣΚΟΜΕΝΗ
Περισσότερη έμφαση έχει το δεύτερο σημείο. Ίσως είναι και το σπουδαιότερο. Είναι κάτιτο πολύ δυνατό. Δεν είμαστε επιστολή «γινωσκομένη..» απλώς αλλά «και αναγιγνωσκομένη».Οι άνθρωποι σκύβουν επάνω στη ζωή μας και διαβάζουν. Διαβάζουν όλοι. Διαβάζουν και οιαγράμματοι. Διαβάζουν και αυτοί που ξέχασαν τα γυαλιά τους . διαβάζουν και αυτοί πουέχουν τραχώματα. Όλοι διαβάζουν. Οι άνθρωποι που σκύβουν επάνω στο χριστιανό σαν σεβιβλίο διαβάζουν όλα όσα είχε να τους πει ο Θεός. Αυτό είναι το σχέδιο του Θεού. αυτό είναιτο Ευαγγέλιο που θέλει ο Θεός. Ανοιχτό ζωντανό βιωμένο ευαγγέλιο για όλους τουςανθρώπους χωρίς καμιά διάκριση. Ευαγγέλιο που περπατά και κινείται και το βλέπουν και τοδιαβάζουν όλοι. Το ευαγγέλιο μας λέγει πως ο Χριστός είναι αγάπη. σαν σκύψεις στη ζωήτου πιστού αυτού ανθρώπου βλέπεις καθαρά την αγάπη που ο Θεός έχει βάλει μέσα στηκαρδιά του. Και αν αυτός έχει τόση αγάπη πόσο μάλλον ο Θεός που του την έδωσε δεν θα έχειαγάπη; έτσι οι πάντες πείθονται πως ο Θεός είναι αγάπη διαβάζοντας μέσα στο ευαγγέλιο τηςζωής του ανθρώπου αυτού.
Το ευαγγέλιο μας λέγει πως οΘεός είναιλυτρωτής καιελευθερώνει τονάνθρωπο από τηδουλεία και τησκλαβιά τωνπαθών και τηςαμαρτίας. Λοιπόνκοιτάζεις μέσα στηζωή του ανθρώπουαυτού και τονβλέπεις τελείωςαπελευθερωμένοαπό όλα εκείνα πουμαστίζουν όλουςτους ανθρώπους. Πώς να αμφιβάλλεις και να νη καταλάβεις διαβάζοντας στη ζωή τουανθρώπου αυτού και το βλέπεις τελείως απελευθερωμένο από όλα εκείνα που μαστίζουνόλους τους ανθρώπους. Πώς να αμφιβάλλεις και να μη καταλάβεις διαβάζοντας στη ζωή τουανθρώπου αυτού τη λυτρωτική δύναμη του Χριστού;
Το ευαγγέλιομιλά για αγιασμόόχι καλογερισμόν.Μα για αγιασμόγνήσιο.Πραγματικό.Σκύβεις λοιπόνμέσα στη ζωή τουανθρώπου αυτούκαι διαβάζεις στηναπλότητα τη χάρητου Θεού που τουέδωσε και πουστον καθένα δίνειαγία ζωή σανπιστέψεις σ’Αυτόν. Δεναμφιβάλλεις πια.
Το ευαγγέλιο μιλάει για τη θυσία του Χριστού επάνω στο σταυρό για τους αμαρτωλούς.Αγάπη θα πει θυσία. Λοιπόν σκύβεις στη ζωή του ανθρώπου αυτού και βλέπεις ένα πνεύμαθυσίας από την αρχή μέχρι το τέλος. Μα ναι. Ο Χριστός είναι θυσία. Δεν υπάρχει πιααμφιβολία.
Και ακόμη τοΕυαγγέλιο μιλάγια μακαριότηταπου ο Χριστόςπροσφέρει σεόσουςκαταφεύγουν στηναγάπη του και τηλύτρωση του. καιβλέπεις τονάνθρωπο αυτόμπορεί να είναιφτωχός με σωρότα προβλήματα τουνα είναι αντίθεταμε τις προσδοκίεςσου ευτυχισμένος.Να ψάλλουμε απότο πρωί μέχρι το βράδυ. Πώς να αμφιβάλλεις γι’ αυτό;
Όλα τα αγαθά του θεού ειρήνη μακροθυμία γαλήνη ανάπαυση όλα τα βλέπουν οι γύρω τουκαι ξέρουν πολύ καλά πως αυτά τα προσφέρει ο Θεός. Και δεν αμφιβάλουν γιατί τα είδανεστη ζωή του ανθρώπου αυτού.
Επιστολή Χριστού γινωσκομένη και αναγιγνωσκομένη υπό πάντων των ανθρώπων.
.............................
8—Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ
Ο χριστιανόςείναι ένα βιβλίοένα ευαγγέλιο πουτο βλέπουν και τοδιαβάζουν όλοι οιάνθρωποι. Αυτό το«όλοι» έχει πάραπολύ μεγάλησημασία. Είτεθέλουν είτε δενθέλουν. Είτεζητούν είτε δενζητούν. Μπροστάτους κάθε μέρακαι κάθε στιγμή θα έχουν το ζωντανό αυτό ευαγγέλιο. Μήπως μπορούν να το αποφύγουν.Κάποιος γνωστός από ενδιαφέρον για τους τεχνίτες εκεί που ο ίδιος ήτανε υπεύθυνοςαγόρασε μια μεγάλη Βίβλο την έβαλε σε ένα μεγάλο αναλόγιο και είπε στους τεχνίτες ότανείναι κουρασμένοι ή θέλουν να ξεδώσουν λίγο να διαβάζουν. Δεν ξέρω τα αποτελέσματα.
Μάλλον φτωχά θαπρέπει να είναι.Κάποιο άλλοευαγγέλιο έχει υπ’όψην του ο Κύριοςνα διαβάζουν οιάνθρωποι. Τοευαγγέλιο τηςζωής μας. Μέσαστη ζωή μας οιάνθρωποι ναδιαβάζουν όλο τομεγαλείο τωνσχεδίων του καιτης αγάπης του.Όλα όσα υπόσχεταιο Θεός και όσαπραγματοποιεί οΘεός.
Η εντύπωση που προκαλεί ένα τέτοιο ευαγγέλιο μένει για καιρό γραμμένη βαθειά μέσαστην ψυχή μας. Μπορεί να περάσουν χρόνια και χρόνια και θα ενθυμούμεθα ένα άνθρωποάγιο του Θεού που ήτανε αληθινό ευαγγέλιο. Μου δόθηκε η ευκαιρία να συνομιλήσω μεανθρώπους για πρώτη φορά για το Χριστό και αυτοί να θυμηθούν και κάποιον άλλον πουπριν από πολλά χρόνια είχαν συναντήσει στη ζωή τους και δεν μπορούσαν να τον ξεχάσουν.
Το ευαγγέλιο αυτό που όλοι το ξεχωρίζουν που όλοι το διαβάζουν είναι ένα ευαγγέλιο πουέχει πολλαπλάσια δύναμη.
Είναι γραμμένο όχι με τυπογραφικό μελάνι μα με το ίδιο το χέρι του Θεού. από ένα τέτοιοευαγγέλιο πίστεψα και εγώ. Όπως γράφω στο τευχίδιο «Η Αναφορά Μου» όταν είδα τομεγαλείο του Θεού ζωντανό στη ζωή μερικών ανθρώπων και ιδίως ενός δυστυχισμένου καιέρημου ανθρωπίνως γέροντα κατάλαβα πόσο αληθινός είναι ο θεός που μπορεί και κάνειτόσο μεγάλα θαύματα στις καρδιές πρώτα και ύστερα στη ζωή των ανθρώπων.
Το ευαγγέλιο αυτό αν τοσυγκρίνουμε με το άλλο τοτυπωμένο με μελάνι και χαρτίευαγγέλιο θα δούμε πως σύγκρισηδεν γίνεται. Έχει μια τόσο μεγάληδύναμη αυτό το ευαγγέλιο. Έχει μιατόσο ζωντάνια αυτό το ευαγγέλιο.Είναι τόσο πειστικό αυτόν τοευαγγέλιο. Έχει μια τόσο τεραστίαακτίνα δράσεως αυτό το ευαγγέλιο.Δεν συγκρίνεται το ευαγγέλιο αυτό.Με το ευαγγέλιο ο Κύριος θέλει ναμιλήσει στις καρδιές που χάνονταιμέσα στην αμαρτία. Δεν υποτιμώ τονάλλο γραπτό λόγο του Θεού. έχει καιεκείνος την αποστολή του. μα μόνοςτου μικρά αποτελέσματα φέρνει. Καιεγώ με την χάρη του Θεού μοιράζωευαγγέλια. Μα άλλο το ένα και άλλοτο άλλο. στην πατρίδα μας έχουνσκορπιστεί στα μεταπολεμικάχρόνια πάρα πολλά ευαγγέλια. Μαδεν είδαμε ακόμη τα αποτελέσματαπου προσδοκούμε. Γιατί ζωντανά βιωμένα ευαγγέλια Χριστού δυστυχώς με λύπη το λέγωλίγα υπάρχουν. Αν υπήρχαν περισσότερα πόσο διαφορετική θα ήτανε η κατάσταση;
Το ευαγγέλιοαυτό που τοονοματίσαμεανοιχτό ζωντανόείναι γραμμένο σεμια γλώσσα διεθνήώστε το εμπόδιοτων διαφόρωνγλωσσών πουμπήκε από τηναμαρτία μετά απότον πύργο τηςΒαβέλ ναξεπερνιέται.Βλέπεις καμιάφορά νασυναντιόνταιχριστιανοί από διαφορετικά μέρη με διαφορετικές γλώσσες μα με τη γλώσσα της αγάπηςτου Θεού ο ένας διακρίνει στον άλλο και να συνεννοείται.
...............
9—Η ΔΙΑΣΠΟΡΑΤΟΥ
Είναι φορές πουτο πιστό παιδί τουΘεού περνά απόθλίψεις που τοαναγκάζουν νααλλάξει καισυνθήκες ζωής.Μια μετάθεση. Μιακλήση για τοστρατό. Μιααρρώστια σεκάποιο
Είναι φορές πουτο πιστό παιδί τουΘεού περνά από θλίψεις που τον αναγκάζουν να αλλάξει τόπο διαμονής και συνθήκες ζωής.Μια μετάθεση. Μια κλήση για το στρατό. Μια αρρώστια σε κάποιο νοσοκομείο. Τότε ακούμετο παιδί του Θεού να διερωτάται και να λέγει. Μα γιατί ο Θεός μου το έκανε αυτό; Γιατί οΘεός με έστειλε τόσο μακριά; Και γιατί να βρεθώ εκεί σε ξένους ανθρώπους; Μα η απάντησηείναι τόσο απλή. Ο Θεός ήθελε να κάνει διανομή Καινών Διαθηκών. Ήθελε ο Θεός να στείλεισε κάποια ψυχή ένα ευαγγέλιο. Και διάλεξε εσένα ο θεός. Σου έκανε αυτή τη μεγάλη τιμή.Γιατί δυσανασχετείς; Κάποιος έπρεπε να πάει να φροντίσει εκεί την δόξα του Θεού. Πόσεςιστορίες δεν θα μπορούσαμε να διηγηθούμε.
Άκουσα στην κατοχή μεταξύ των λίγων πιστών της Κέρκυρας βρέθηκε και ένας Γερμανόςστρατιώτης από τις δυνάμεις κατοχής. Μα ήτανε παιδί του Θεού. Με κίνδυνο νακατηγορηθεί από τους συστρατιώτες του την ώρα που οι άλλοι γύριζαν στα παλιόσπιτα αυτόςπήγαινε στη μικρή εκείνη ομάδα και μαζί τους χαιρότανε τη χαρά των πιστών και τουςέψελνε και ύμνους με την κιθάρα. Τους πήγαινε και κανένα φάρμακο που δεν εύρισκαν.Κάποτε οι Γερμανοί έχασαν τον πόλεμο και θα έπρεπε να γυρίσουν στην πατρίδα τους μέσωΓιουγκοσλαβίας πράγμα δύσκολο γιατί μάλλον θα παινόντουσαν αιχμάλωτοι.
Τουπροσφέρθηκαν οιαδελφοί να τονκρύψουν και νατον σώσουν. Ματότε αυτός τουςαπάντησε πως οκαιρός τώρα ήτανεπου τσακισμένοι οισυμπατριώτες τουαπό τα δεινά τουπολέμου θα έδινανπροσοχή στα λόγιατου και στη ζωήτου. Έπρεπε ναμείνει μαζί τουςκαι να μοιραστείτην τύχη τους. έτσιέγινε. Δεν ξέρουμε μετά τι απέγινε. Ένα είναι βέβαιο. Πως αν και πέρασαν πάνω από τριάνταχρόνια οι σελίδες εκείνου του ευαγγελίου που ήτανε ο άνθρωπος αυτός μιλάνε στις καρδιέςπολλών ανθρώπων.
«»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
10—ΣΥΓΧΥΣΗ
Στο σημείο αυτό δημιουργείται ένα άλλο θέμα που δεν είναι παρά ένα τεράστιοερωτηματικό. Στα πράγματα του Θεού δεν υπάρχει θεωρία και πράξη. Αλήθεια υπάρχει πουείτε την
πιστεύουμε και τη ζούμε είτε περνούμε από κοντά της ξένοι από αυτήν. Λοιπόν θα μπορούσενα πει κανείς. Είναι αλήθεια έτσι όλοι οι χριστιανοί; Είναι όλοι τέτοια ανοιχτά ζωντανάευαγγέλια; Λυπούμε που το λέγω μα δεν είναι. Αν ήτανε τότε…τότε… πόσο διαφορετικά θαήτανε όλα; Και έρχεται το επόμενο ερώτημα επακόλουθο του προηγούμενου. Μα γιατί δενείναι αδελφέ μου; Πως συμβαίνει αυτό; Για γράψω και γραφικά μιλούμε και από κει πρέπεινα πάρουμε το παράδειγμα μας. Υπάρχουν τέτοια ζωντανά ευαγγέλια.
Σαςεξομολογήθηκαπως γνώρισα καιπίστεψα. Μα όχιπολλά. Λοιπόν γιανα γράψει ο Θεόςστην καρδιά μαςκαι από αυτή τηζωή μας πρέπει ναγίνει πρώτακαθαρισμός μέσασ’ αυτήν. Όλα ταδικά μας ταανθρώπιναπεποιθήσειςγνώσεις ιδέες μεγερό σφουγγάριπρέπει νασβηστούν και με μια μεγάλη σκούπα πρέπει να πεταχτούν στα σκουπίδια. Σε ένα μαυροπίνακαπου είναι γεμάτος από γράμματα σχήματα και κουταμάρες αν γράψεις εσύ κάτι χωρίς να τονκαθαρίσεις νομίζεις ότι θα διακρίνουν οι άλλοι τίποτα; Μα βέβαια όχι. Πρέπει πρώτα νακαθαριστεί και μετά να γίνει το γράψιμο. Στα παλιά χειρόγραφα που έγραφαν επάνω σεμεμβράνες και σε περγαμηνές στοίχιζε πολλά το υλικό αυτό. Έπαιρναν λοιπόν παλιέςμεμβράνες και είτε λίγο τις ξύνανε είτε τις περνούσαν από πάνω με ένα βερνίκι και μετάξανάγραφαν. Αργότερα όμως βγαίνανε και τα από κάτω γράμματα και μπερδευόντουσαν μετα καινούργια. Δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει και σε μας. Θέλει ο Θεός να γράψει και γράφει.Μα όταν από μέσα βγαίνουν τα παλιά οι άλλοι δεν μπορούν να διαβάσουν καθαρά. Και αντί ναδουν κάτι καλό και σωστό παίρνουν μια μπερδεμένη εικόνα που κάθε άλλο παρά να δοξάσειτο Θεό μπορεί. Διαβάζουν και βλέπουν μαζί με το γράψιμο του Θεού μαρξιστικά υπόλοιπαπου δεν καθαρίστηκαν υλιστικές αντιλήψεις που δεν κάηκαν στο καμίνι φιλοσοφικέςδοξασίες που θα έπρεπε να είχαν πριν από καιρό μαραθεί στη χάρη του Θεού. και οι άνθρωποιπου κοιτάζουν πάνω σ’ αυτούς τους χριστιανούς κυριολεκτικά όπως το λέγει και η λαϊκήέκφραση δεν καταλαβαίνουν. «…τι Θεό πιστεύουν;» να που είναι η αιτία του κακού.Χρειάζεται καθαρότητα καρδιάς.
..................................
11—Η ΚΡΙΣΗ
Και υπάρχειακόμη ένα σημείο.Μερικοί ρωτούνκαι ρωτώνταςφέρνουναντίρρηση στα όσαο λόγος του Θεούλέγει. Ρωτούνλοιπόν. «αυτός οάνθρωπος δενέμαθε γράμματανα διαβάσει τοευαγγέλιο. Πως θατον κρίνει ο Θεόςαφού δεν πήρεγνώση τηςαλήθειας;» Ή ακόμη. «Αυτός ο άνθρωπος έτσι το φέρανε οι περιστάσεις που δεν μπόρεσε ναδιαβάσει τι ο θεός ζητούσε μια και προσέφερε σ’ αυτόν. Πως θα τον κρίνει ο Θεός;» Στοσημείο αυτό υπάρχει κάποια απάντηση κατηγορηματική. Θα ρωτήσει τον άνθρωπο αυτό πουέζησε; Και θα του θυμίσει που στη γειτονιά του στο λόχο του στο γραφείο του ήτανε έναςαληθινός χριστιανός «επιστολή Χριστού γινοσκωμένη και αναγιγνωσκομένη υπό τωνανθρώπων». Αυτόν τον είδες; Θα τον ρωτήσει. Τι άνθρωπος ήτανε; Και στην απάντηση τουάλλου πως ήτανε καλός πολύ καλός άγιος άνθρωπος θα τον ρωτήσει συνέχεια. «Γιατί και συδεν θέλησες να γίνεις σαν κι αυτόν; Γιατί δεν πήγες κοντά του να ρωτήσεις περισσότερα;Γιατί αντί να πλησιάσεις απομακρύνθηκες;» Η ζωή των πιστών θα είναι κατηγορητήριο τηνημέρα της κρίσεως εναντίον όλων εκείνων που δεν πίστεψαν στην σωτήρια αγάπη τουΧριστού. Και αυτό δεν θα αργήσει να γίνει.
Η κατάληξη. Ναμεταφραστούν όλααυτά σε προσευχήειλικρίνειας καιταπεινώσεως. «Κύριε και εγώθέλω να γίνω ένατέτοιο ζωντανό καιαληθινόευαγγέλιο». Εάναυτό είναι πόθοςτης καρδιάς μας οΘεός θα μαςχαρίσει χωρίςκαμιά αμφιβολία.Αμήν.