8ον --9ον--10ον-κεφαλαια--3-1-2020- ΤΟ ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ Μετ5αφορα Αγ. Γραφής Σ. Φίλου

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

2020
ΤΟ ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Μετ5αφορα Αγ. Γραφής  Σ. Φίλου
 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΓΔΟΟ
 Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
                            Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ

«Και είπεν ο Θεός προς τον Νώε και προς τους υιούς αυτού μετ’ αυτού λέγων. Και εγώ ιδού στήνω την διαθήκην μου προς εσάς και προς το σπέρμα σας ύστερον από σας».

(Γένεσης 9:8—9).
8 Και ο Θεός είπε στον Νώε, και στους γιους του μαζί του, λέγοντας:
9 Κι εγώ, δες, στήνω τη διαθήκη μου σε σας, και στο σπέρμα σας μετά από σας·
  Η Τρίτη οικονομία είναι η περίοδος της ανθρώπινης κυβερνήσεως. Ο Νώε και οι τρεις υιοί του ο Χαμ –Σημ και Ιάφεθ μετά των γυναικών αυτών ήσαν οι μόνοι άνθρωποι που απέμειναν δια να αρχίσουν ένα νέο
πολιτισμό. Αφού πέρασε ο κατακλυσμός ο Νώε προσέφερε θυσία η οποία ευαρέστησε εις το Θεό όστις έκαμε διαθήκη με τον Νώε ως αναφέρεται εις το προηγούμενο κεφάλαιο. Ο Νώε τότε ήταν 600 ετών και άνω και ο Σημ ο νεότερος υιός του ήταν 98 ετών.
  Ο Θεός έδωκεν εις τον Νώε και τους υιούς του μιαν εξαγνισμένη γη επί της οποίας θα ζήσουν και μεγάλη εξουσία δια να κυβερνούν. Η υποχρέωσης των ήταν να την κυβερνούν δια τον Θεό. έτσι και πάλι υπό την ανθρώπινη κυβέρνηση η σχέσης του ανθρώπου προς τον Θεό τον Δημιουργό του ετέθη υπό δοκιμασία.

Η οικονομία διήρκεσε 427 χρόνια και τερμάτισε και πάλι με την αποτυχία του ανθρώπου.
  Ο Θεός δια της διαθήκης Του προς τον Νώε παρήγγειλε εις αυτούς να αυξάνονται και να πληθύνονται και να γεμίσωσι την γη αλλ’ αυτοί ηρνήθησαν να υπακούσουν. Αντί να γεμίσουν την γη προτίμησαν να μείνουν σε μια περιορισμένη έκταση έμειναν όλοι μαζί εις την πεδιάδα Σεναάρ όπου το έδαφος ήταν πλούσιο και μιλούσαν μια γλώσσα. Και εκεί επιχείρησαν να γίνουν ανεξάρτητοι από τον Θεό.
  Οι υποσχέσεις του Κυρίου προς τους υιούς του Νώε ήταν κατηγορηματικές. Τους είχε αποκαλύψει ότι οι απόγονοι του Χαμ θα ήταν κατώτερος και υπόδουλος λαός

(Γένεσης 9:22-23-24—25).
22 Και ο Χαμ, ο πατέρας τού Χαναάν, είδε τη γύμνωση του πατέρα του· και το ανήγγειλε στους δύο αδελφούς του έξω.
23 Και παίρνοντας ο Σημ και ο Ιάφεθ το ένδυμα, το έβαλαν επάνω στις δύο πλάτες τους· και περπατώντας πισώπλατα, σκέπασαν τη γύμνωση του πατέρα τους· και τα πρόσωπά τους ήσαν προς τα πίσω και δεν είδαν τη γύμνωση του πατέρα τους.

24 Και όταν ο Νώε συνήλθε από το κρασί του, έμαθε όσα έκανε σ' αυτόν ο γιος του ο νεότερος.

25 Και είπε: Επικατάρατος ο Χαναάν· θα είναι δούλος των δούλων στους αδελφούς του.
…………………
Η γενεά του Σημ θα είχε μια ιδιαίτερη σχέση με το Θεό. κατά συνέπειαν όλες οι Θείες αποκαλύψεις θα δίδονταν μέσω της γενεάς του Σημ. Οι άγιοι προφήται κατάγονταν από την γενεά αυτήν. Ο Χριστός ήλθε κατά σάρκα από τη γενιά του Σημ

(Γένεσης 9:26—27).
26 Και είπε: Ευλογητός ο Κύριος ο Θεό τού Σημ· και ο Χαναάν θα είναι σ' αυτόν δούλος·
27 ο Θεός θα πλατύνει τον Ιάφεθ, και θα κατοικήσει στις σκηνές τού Σημ, και ο Χαναάν θα είναι σ' αυτόν δούλος.
 Ο Θεός εξ’ άλλου είπε ότι θέλει πλατύνει τον Ιάφεθ δηλαδή τα έθνη τα οποία θα ανέπτυσσαν την ανθρώπινη κοινωνία τις επιστήμες και τις τέχνες

(Γένεσης θ:27).
ο Θεός θα πλατύνει τον Ιάφεθ, και θα κατοικήσει στις σκηνές τού Σημ, και ο Χαναάν θα είναι σ' αυτόν δούλος.
  Κατά την οικονομία της ανθρώπινης κυβερνήσεως οι άνθρωποι ζήτησαν να αποκτήσουν όνομα για τον εαυτό τους και να λησμονήσουν τις εντολές του Θεού. Και είπαν προς αλλήλους
« Έλθετε ας οικοδομήσομε εις εαυτούς πόλιν και πύργον του οποίου η κορυφή να φθάνει εως του ουρανού και ας αποκτήσωμεν εις εαυτούς όνομα μήπως διασπαρώμεν επί προσώπου πάσης της γης

(Γένεσης 11:4).
4 Και είπαν: Ελάτε, ας κτίσουμε για μας μια πόλη και έναν πύργο, που η κορυφή του να φτάνει μέχρι τον ουρανό· και ας αποκτήσουμε για μας όνομα, μήπως και διασπαρούμε επάνω στο πρόσωπο της γης.
Λησμόνησαν τις υποσχέσεις του Θεού και επιχείρησαν να προφυλαχθούν εναντίον ενός άλλου κατακλυσμού
   Ως αποτέλεσμα της οικονομίας της ανθρώπινης κυβερνήσεως προέκυψε η απόφασης του Θεού να επέμβει προσωπικός και να ασκήσει κρίσιν η κοινή γλώσσα υπέστη σύγχυση της γενιάς εκείνης.

  Το πλείστον του κόσμου εξετράπη εις την λατρεία των ειδώλων.
  Εν τούτοις αι διαθήκαι προς τον Αδάμ και τον Νώε εξακολούθησαν να ισχύουν προς τον Εθνικό κόσμο μετά την επελθούσαν διασπορά.
  Η ιστορία της Βαβέλ που σημαίνει σύγχυση παραλλίζεται προς την κατ’ όνομα Εκκλησία η οποία φρονεί τα του κόσμου και η οποία έμελλε να καταλήξει εις τον δι’ ανθρώπων ενοποιηθέντα Παπισμό και εις τις πολυάριθμες αιρέσεις του Προτεσταντισμού. Η Βαβέλ συμβολίζει την Βαβυλώνα.
   Κατόπιν τούτου η οικονομία της ανθρώπινης Κυβερνήσεως σημείωσε αποτυχία και τερματίστηκε με την σύγχυση των γλωσσών και τον διασκορπισμό.
Επί διαγράμματος αναφέρονται οι υιοί του Ιάφεθ του Σημ και του Χαμ. Ο Πύργος της Βαβέλ βρίσκεται εις το τέρμα της χρονικής αυτής περιόδου.
   Η ακολουθούσα περίοδος είναι η οικονομία της Επαγγελίας.
             «»»»»»»»»»»»»»»»»»

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑΤΟ
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΣ—Η ΚΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜ
                 Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ—ΤΟ ΠΑΣΧΑ
 
«Ο δε Κύριος είπε προς τον Άβραμ έξελθε εκ της γης σου και εκ της συγγενείας σου και εκ του οίκου του πατρός σου και εις την γην τη οποίαν θέλω σοι δείξει και θέλω μεγαλύνει το όνομα σου και θέλω μεγαλύνει το όνομα σου και θέλεις είσθαι εις ευλογίαν και θέλω ευλογήσει τους ευλογούντας σε και τους καταρωμένους σε θέλω καταρασθή και θέλουσιν ευλογηθεί εν σοι πάσαι αι φυλαί της γης. Και υπήγεν ο Άβραμ καθώς είπε προς αυτόν ο Κύριος.

(Γένεσης 12:1—4).
ΚΑΙ ο Κύριος είπε στον Άβραμ: Βγες έξω από τη γη σου, και από τη συγγένειά σου, και από την οικογένεια του πατέρα σου, στη γη που θα σου δείξω·
2 και θα σε κάνω να γίνεις ένα μεγάλο έθνος· και θα σε ευλογήσω, και θα μεγαλύνω το όνομά σου· και θα είσαι για ευλογία·
3 και θα ευλογήσω εκείνους που σε ευλογούν, και θα καταραστώ εκείνους που σε καταριούνται· και μέσα από σένα θα ευλογηθούν όλες οι φυλές τής γης.
4 Και ο Άβραμ πήγε, καθώς του είπε ο Κύριος· και μαζί του πήγε και ο Λωτ· και ο Άβραμ ήταν ηλικίας 75 χρόνων, όταν βγήκε από τη Χαρράν.

  Η Τετάρτη οικονομία είναι η περίοδος της Επαγγελίας. Διήρκεσε 430 έτη και εκτείνεται από το τέρμα της οικονομίας της ανθρώπινης Κυβερνήσεως εως της Οικονομίας του Νόμου. Προ της οικονομίας της επαγγελίας οι άνθρωποι ζούσαν επί της γης ως ένα Έθνος με μια γλώσσα αλλά μετά την πυργοποιία της Βαβέλ ο Θεός έκρινε σκόπιμο να διαιρέσει τους ανθρώπους εις διάφορα έθνη με διάφορες γλώσσες διότι παράκουσαν εις Αυτόν και λάτρευαν τα είδωλα

(Δευτερονόμιο 32:8).
8 Όταν ο Ύψιστος διαμέριζε τα έθνη, όταν διέσπερνε τους γιους τού Αδάμ,
Έστησε τα όρια των λαών σύμφωνα με τον αριθμό των γιων Ισραήλ.
Η διαίρεσης αυτή των ανθρώπων υπό του Θεού αποτέλεσε την αφετηρία της καταγωγής των εθνών.
   Εις το διάγραμμα και εις την περίοδο της ανθρώπινης κυβερνήσεως σημειούνται τα  ονόματα των διαφόρων υιών του Χαμ Σηθ και Ιάφεθ υιών του Νώε. Έπειτα από τον πύργο Βαβέλ σημειούνται επίσης τα ονόματα των εθνών που δόθηκαν παρά του Θεού ως κληρονομιά εις τους απογόνους του Χαμ Σημ και Ιάφεθ.

    Μετά την διαίρεση των εθνών ο Θεός κάλεσε τον Άβραμ εκ της οικογενείας του Θάρα που έμενε εις την Ούρ των Χαλδαίων να γίνει αρχηγός ενός Έθνους. Ο Θεός θέλησε να χρησιμοποιήσει ένα νέο και εκλεκτό λαό μέσα στα σχέδια Του δια το μέλλον. Ο Θεός έκανε διαθήκη προς τον Άβραμ η οποία αυτή σημειούται εις την βάση του  διαγράμματος και προηγείται των Παγκοσμίων βασιλειών ή Αυτοκρατοριών.
   Ο Άβραμ βγήκε εκ της γης των Πατέρων του  όπως παρήγγειλε εις αυτόν ο Θεός δια να υπάγει εις την γη που του υποσχέθηκε Εκείνος ως κληρονομιά.

   Ο λαός του θα επληθύνετο και θα αποτελούσε ένα χωριστό τον εκλεκτό Λαό του Θεού. Ο Άβραμ μετονομάσθηκε αργότερα σε Αβραάμ. Η προς τούτον διαθήκη του Θεού επιβεβαιόθη  και πάλι ότι δοκιμάσθηκε η πίστης του δια της προσφοράς του Ισαάκ
(Γένεσης 22:15—18).
15 Και ο άγγελος του Κυρίου φώναξε μια δεύτερη φορά στον Αβραάμ από τον ουρανό.
16 Και είπε: Ορκίστηκα στον εαυτό μου, λέει ο Κύριος, ότι, επειδή έπραξες αυτό το πράγμα, και δεν λυπήθηκες τον γιο σου, τον μονογενή σου,

17 ότι εξάπαντος θα σε ευλογήσω, και εξάπαντος θα πληθύνω το σπέρμα σου σαν τα αστέρια τού ουρανού, και σαν την άμμο που είναι κοντά στο χείλος τής θάλασσας· και το σπέρμα σου θα κυριεύσει τις πύλες των εχθρών σου·
18 και διαμέσου του σπέρματός σου θα ευλογηθούν όλα τα έθνη τής γης, επειδή υπάκουσες στη φωνή μου.
………………………..
Η διαθήκη του Θεού προς τον Αβραάμ μετατράπηκε τότε σε διαθήκη αιώνιον και ήταν διαθήκη χωρίς όριο και πλήρης χάρητος.

  Η επαγγελία του θεού επαναλήφθηκε προς τον Ισαάκ υιό του Αβραάμ και αργότερα προς τον Ιακώβ υιό του Ισαάκ
 (Γένεσης 26:24)
24 Και ο Κύριος φάνηκε σ' αυτόν εκείνη τη νύχτα, και είπε: Εγώ είμαι ο Θεός τού Αβραάμ τού πατέρα σου· μη φοβάσαι, επειδή εγώ είμαι μαζί σου, και θα σε ευλογήσω, και θα πληθύνω το σπέρμα σου, εξαιτίας του Αβραάμ, του δούλου μου.
…………………….

 (Γένεσης 28:1—5).
1 ΚΑΙ αφού ο Ισαάκ προσκάλεσε τον Ιακώβ, τον ευλόγησε και του παρήγγειλε, λέγοντας: Δεν θα πάρεις γυναίκα από τις θυγατέρες τής Χαναάν·
2 και αφού σηκωθείς, πήγαινε στην Παδάν-αράμ, στο σπίτι τού Βαθουήλ, του πατέρα τής μητέρας σου· και από εκεί πάρε γυναίκα για σένα, από τις θυγατέρες τού Λάβαν, του αδελφού τής μητέρας σου·
3 και ο Θεός ο Παντοδύναμος να σε ευλογήσει, και να σε αυξήσει, και να σε πληθύνει, ώστε να γίνεις σε πλήθος από λαούς·

4 και να σου δώσει την ευλογία τού Αβραάμ, σε σένα, και στο σπέρμα σου ύστερα από σένα, για να κληρονομήσεις τη γη τής παροίκησής σου, που ο Θεός έδωσε στον Αβραάμ.
5 Και ο Ισαάκ εξαπέστειλε τον Ιακώβ· και πήγε στην Παδάν-αράμ στον Λάβαν, τον γιο τού Βαθουήλ τού Σύριου, τον αδελφό τής Ρεβέκκας, της μητέρας τού Ιακώβ και του Ησαύ.
………………………………….

Οι απόγονοι του Αβραάμ έγιναν με τέτοιο τρόπο οι κληρονόμοι της επαγγελίας και έπρεπε να διαμένουν εις την χώρα τους για να απολαύσουν τις ευλογίας της υποσχέσεως του Θεού. Μέχρι σήμερα ουδέποτε αξίωσαν να επανακτήσουν ολόκληρη την γη της επαγγελίας. Η υπόσχεσης όμως του Θεού θα εκπληρωθεί.
   Ο Ιακώβ ευλόγησε τον Ιωσήφ τον επιφανέστερο από τους δώδεκα υιούς του.  Το όνομα του Ιακώβ μετατράπηκε σε Ισραήλ το οποίο σημαίνει Ισχύς του Θεού.
Ο Ιωσήφ εφέρθει εις την Αίγυπτο όπου αφού δοκιμάσθηκε η ακεραιότης του δόθηκε
μεγάλη δύναμης και εξουσία. Ο Ιακώβ και ολόκληρος η οικογένεια του κατέβηκε στην Αίγυπτο εξ’ αιτίας της μεγάλης πείνας εις την γη τους. Ο Ιωσήφ χρησιμοποιήθηκε τότε  υπό του Θεού προς ευλογία των υιών Ισραήλ στη Αίγυπτο όπου αυτοί αυξήθηκαν καταπληκτικά.
Μετά τον θάνατο του Ιωσήφ και με την πάροδο των ετών οι υιοί Ισραήλ καταπιέστηκαν κατά υπερβολή στην Αίγυπτο όπου έχασαν μεν τις ευλογίες με το να κατέβουν εκεί αλλά δεν έχασαν και την προς αυτούς διαθήκη του Θεού.
   όταν ήλθε το πλήρωμα του χρόνου ο Μωϋσής ο οποίος είχε οδηγηθεί με την χάριν του Θεού να περάσει τεσσαράκοντα έτη προπαρασκευής εις την γη αυτή αναδείχθηκε υπό του Θεού ως  ο ελευθερωτής των υιών Ισραήλ εκ της Αιγύπτου.

   Ο Θεός οδήγησε αποφασιστικά τον Μωϋσή προς τον σκοπό αυτό και με την οδηγία του Θεού καθιέρωσε έτσι την εορτή του Πάσχα. Το αίμα του αρνίου ερραντίσθη επί της θύρας κάθε οικίας έτσι ώστε τα πρωτότοκα των οικογενειών των Ισραηλιτών να ελευθερωθούν από τον Άγγελο εξολοθρευτή που θα περνούσε από κάθε οικογένεια.  Έκτοτε εις την Ιουδαϊκή ιστορία το Πάσχα εορτάζεται κάθε έτος ως επίσημος εορτή αναμνήσεως.

   Με τη δύναμη του Θεού οι υιοί Ισραήλ βγήκαν από την Αίγυπτο. Η οικονομία της επαγγελίας τερματίστηκε όταν ο Ισραήλ αντάλλαξε την χάριν με τον Νόμο εις το όρος Σινά. Η οικονομία αυτή ως μέσον δοκιμασίας του λαού ήταν αποκλειστικά Ισραηλιτική. 
   Επί του διαγράμματος και κάτωθεν της οικονομίας σημειώνετε η εμφάνισης των διαφόρων μεγάλων κοσμοκρατοριών  της Βαβυλώνας της Αιγύπτου της Ασσυρίας της Ελλάδας και της Ρώμης. Το σημείο τούτο διαγράφει την σχέση των κοσμοκρατοριών τούτων αλλήλας( μία προς άλλης) ως προς τον εκλεκτόν λαός του  Θεού τους Ιουδαίους. 
Αυτού του έθνους του οποίου η γραμμή της προόδου βρίσκεται επί κεφαλής του διαγράμματος καθ΄ ορισμένο χρονικό διάστημα είναι το κυρίαρχο έθνος κατά το διάστημα τούτο και η κυριαρχία του ασκείτο επί του Λαού Ισραήλ. Όταν ο ισραηλιτικός λαός ήταν στην Αίγυπτο κυριαρχείτο υπ’ αυτής. Όταν η Βαβυλών ασκούσε την κοσμοκρατορία της ο λαός του Ιούδα φέρθηκε αιχμάλωτος εκεί. Και η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία ήταν κυρίαρχος  καθ’ ον χρόνων έζησε ο Χριστός επί της γης.

   Δια να εννοήσει κανείς την εξέλιξη των εθνών πρέπει να αναγνώσει την Αγία Γραφή προσεκτικά. Η Γραφή είναι το μόνο βιβλίο που μας φέρει εις ορθά συμπεράσματα επί του όλου ζητήματος.
  Η διαθήκη του Θεού προς τον Αβραάμ τον Ισαάκ και τον Ιακώβ συνεχίζεται ως μία αιώνιος διαθήκη.
                «»»»»»»»»»»»»»»

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΚΑΤΟ
                            Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ

  «Και κατέβη ο Κύριος επί του όρος Σινά εις την κορυφήν του όρους και εκάλεσε Κύριος τον Μωϋσήν επί της κορυφής του όρους και ανέβει ο Μωυσής».
(Έξοδος 19:20).
 20 Και κατέβηκε ο Κύριος επάνω στο βουνό Σινά, επάνω στην κορυφή τού βουνού· και ο Κύριος κάλεσε τον Μωυσή επάνω στην κορυφή τού βουνού, και ο Μωυσής ανέβηκε.
……………………………

 Η Πέμπτη οικονομία είναι η περίοδος του Νόμου. Η περίοδος αυτή είναι η αναγκαία διέξοδος έπειτα από την αποτυχία των προηγούμενων οικονομιών κατά των οποίων επέτρεψε ο Θεός όπως να αυτό-κυβερνούνται οι άνθρωποι.
    Κατά την οικονομία του Νόμου αποφάσισε ο Θεός να κυβερνά ο ίδιος τον εκλεκτό λαό Του δια των αντιπροσώπων Του.
    Ο Νόμος δόθηκε στον Μωϋσή εκ μέρους του Θεού επί του όρους Σινά.

    Ήταν ένας Νόμος ηθικός κοινωνικός και λειτουργικός και περιελάμβανε ένα ορατό σχέδιο και τρόπον λατρείας.
Η δια του Μωϋσέως διαθήκη αποτελείτο από τρία μέρη. Τις εντολές οι οποίες περιείχαν το άγιο θέλημα του θεού και ήταν διακονία καταδίκης και θανάτου δια των άνθρωπο.
(Έξοδος 20:1—26).
1 ΚΑΙ ο Θεός μίλησε όλα αυτά τα λόγια, λέγοντας:
2 Εγώ είμαι ο Κύριος ο Θεός σου, που σε έβγαλε από τη γη τής Αιγύπτου, από οίκο δουλείας.
3 ΜΗ έχεις άλλους θεούς εκτός από μένα.
4 ΜΗ κάνεις για τον εαυτό σου είδωλο μήτε ομοίωμα κάποιου, από όσα είναι στον ουρανό επάνω ή όσα είναι στη γη κάτω ή όσα είναι στα νερά κάτω από τη γη·

5 μη τα προσκυνήσεις μήτε να τα λατρεύσεις· επειδή, εγώ ο Κύριος ο Θεός σου είμαι Θεός ζηλότυπος, που ανταποδίδω τις αμαρτίες των πατέρων επάνω στα παιδιά, μέχρι τρίτης και τετάρτης γενεάς εκείνων που με μισούν·
6 και κάνω έλεος σε χιλιάδες γενεές εκείνων που με αγαπούν, και τηρούν τα προστάγματά μου.
7 ΜΗ πάρεις το όνομα του Κυρίου τού Θεού σου μάταια· επειδή, δεν θα αθωώσει ο Κύριος εκείνον που παίρνει μάταια το όνομά του.
8 ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ την ημέρα του σαββάτου, για να την αγιάζεις·

9 έξι ημέρες να εργάζεσαι, και να κάνεις όλα τα έργα σου·
10 η ημέρα, όμως, η έβδομη είναι σάββατο του Κυρίου τού Θεού σου· μη κάνεις σ' αυτή κανένα έργο, ούτε εσύ ούτε ο γιος σου ούτε η θυγατέρα σου ούτε ο δούλος σου ούτε η δούλη σου ούτε το κτήνος σου ούτε ο ξένος σου, που βρίσκεται μέσα στις πύλες σου·

11 επειδή, σε έξι ημέρες δημιούργησε ο Κύριος τον ουρανό και τη γη, τη θάλασσα, και όλα όσα βρίσκονται σ' αυτά· και κατά την έβδομη ημέρα αναπαύθηκε· γι' αυτό ο Κύριος ευλόγησε την ημέρα τού σαββάτου, και την αγίασε.
12 ΤΙΜΑ τον πατέρα σου και τη μητέρα σου, για να γίνεις μακροχρόνιος επάνω στη γη, που σου δίνει ο Κύριος ο Θεός σου.
13 ΜΗ φονεύσεις.
14 ΜΗ μοιχεύσεις.
15 ΜΗ κλέψεις.

16 ΜΗ ψευδομαρτυρήσεις ενάντια στον πλησίον σου με ψεύτικη μαρτυρία.
17 ΜΗ επιθυμήσεις το σπίτι τού πλησίον σου· μη επιθυμήσεις τη γυναίκα τού πλησίον σου· ούτε τον δούλο του ούτε τη δούλη του ούτε το βόδι του ούτε το γαϊδούρι του ούτε κάθε τι που είναι του πλησίον σου…
    Οι διατάξεις οι οποίες ασχολούνταν με την κοινωνική ζωή του Ισραήλ και καθόριζαν τις σχέσεις μεταξύ κυρίων και δούλων τα δικαιώματα ιδιοκτησίας και τιμωρούσαν τα αδικήματα εναντίον άλλων ή τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας εν γένει

(Έξοδος 21:1—23).
1 ΚΑΙ οι κρίσεις, που θα εκθέσεις μπροστά τους, είναι αυτές:
2 ΑΝ αγοράσεις έναν δούλο, Εβραίο, έξι χρόνια θα δουλέψει· και στον έβδομο θα αφήνεται ελεύθερος, δωρεάν.
3 Αν ήρθε μόνος, μόνος και θα αφήνεται· αν είχε γυναίκα, τότε και η γυναίκα του θα αφήνεται μαζί του.

4 Αν το αφεντικό του τού έδωσε γυναίκα και γέννησε σ' αυτόν γιους ή θυγατέρες, η γυναίκα και τα παιδιά της θα είναι του αφεντικού της, αυτός όμως θα αφήνεται μόνος.
5 Αλλά, αν ο δούλος πει φανερά: Αγαπώ το αφεντικό μου, τη γυναίκα μου, και τα παιδιά μου, δεν θα αφεθώ ελεύθερος·
6 τότε, το αφεντικό του θα τον φέρει στους κριτές· και θα τον φέρει στη θύρα ή στον παραστάτη τής θύρας, και το αφεντικό του θα τρυπήσει το αυτί του με ένα τρυπητήρι· και θα τον δουλεύει παντοτινά.

ΜΠΟΡΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣΤΗΝ ΒΙΒΛΟ ΤΟΥ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
……………………..
Τέλος το τελετουργικό μέρος του Νόμου ρύθμιζε την θρησκευτική ζωή του λαού. Είς το πρόσωπο του Αρχιερέως ο Ισραηλίτης είχε ένα αντιπρόσωπο του προς τον Θεό και δια των θυσιών αποκτούσε ένα προσωρινό «κάλυμμα» δια της αμαρτίας του εν αναμονή του Σταυρού

 (Έξοδος 24:12—31
 και Εβραίους 5:1—3
και Ρωμαίουςγ:25—26).
   Ο νόμος δόθηκε σε τρία διαδοχικά τμήματα.  Το πρώτο τμήμα δόθηκε προφορικώς ως αναφέρεται εις την (έξοδο κ:1—17). Ο προφορικός Νόμος δεν προέβλεπε ιερατείο ούτε θυσία σε περίπτωση πτώσεως. Δι ’ αυτού (του προφορικού) είχαν δοθεί γενικές οδηγίες δια την κατάκτηση της γης Χαναάν. Το δεύτερον τμήμα του Νόμου δόθηκε εις τον Μωϋσή όταν προσκλήθηκε επί του όρους Σινά για να λάβει τις λίθινες πλάκες.
Εκεί έλαβε οδηγίες σε σχέση με την σκηνή του μαρτυρίου την ιεροσύνη και τις θυσίες(Έξοδος κε:31).
   Ενώ βρίσκονταν ακόμα στο όρος ο λαός που οδηγείτο από τον Ααρών παραβήκε την πρώτη εκ των δέκα εντολών και ο Μωϋσής κατερχόμενος από του όρους συνέτριψε τις λίθινες πλάκες του Νόμου.  
   Το τρίτο τμήμα του Νόμου δόθηκε στον Μωϋσή όταν κλήθηκε εκ νέου εις το όρος όπου του παραδόθηκαν νέες πλάκες του Νόμου.

    Επί του διαγράμματος και εις την θέση της οικονομίας του Νόμου απεικονίζονται οι πλάκες η σκηνή του Μαρτυρίου ο Νόμος η εικών του Ναβουχοδονόσωρ ως ερμηνεύτηκε υπό του Δανιήλ κατά Θείαν αποκάλυψη ο Αστήρ που σημαίνει την εκ παρθένου γέννηση του Χριστού η περίοδος της ζωής του Χριστού. Εις την γραμμή που απεικονίζει την ιστορία του Ισραήλ σημειούται η έξοδος από την Αίγυπτο
η διαίρεσης του βασιλείου η διασπορά των δέκα φυλών του Ισραήλ η αιχμαλωσία στην Βαβυλώνα και η επάνοδος των δύο φυλών του Ιούδα εις την Παλαιστίνη.
   Η οικονομία του Νόμου ονομάζεται και οικονομία των Προφητών. Ήταν η περίοδος κατά την οποία οι προφήται προφήτευσαν περί των ερχομένων γεγονότων. Τετρακόσια χρόνια διέρρευσαν μεταξύ της εποχής που η φωνή των προφητών της περιόδου αυτής σίγησε και της εποχής κατά την οποία
ακούστηκε η φωνή του Ιωάννου του βαπτιστού  ο οποίος ηγέρθη περί το τέλος της περιόδου και εβόησε εις την έρημο «Ετοιμάσατε την οδόν του Κυρίου».
   Τερματιζόμενης της περιόδου αυτής ήλθε ο Μεσσίας Χριστός  όχι για να καταλύσει τον νόμο αλλά να τον εκπληρώσει δια της προσκλήσεως των ανθρώπων εις το να υπηρετήσουν τον Ζώντα Θεό.

   Κατά το τέλος της περιόδου αυτής οι Ιουδαίοι ιερείς και άρχοντες του Λαού είχαν τόσο πολύ απορροφηθή από το γράμμα του νόμου και τις τυπικές ιεροτελεστίες ώστε αγνόησαν τις προφητείες που αφορούσαν τον αναμενόμενο λυτρωτή. Και έτσι απέρριψαν αυτόν τον νόμιμο Βασιλέα των. Ο Θεός δοκίμασε τον εκλεκτό Του λαό καθ’ όλην την περίοδο.
Η  οικονομία του Νόμου εξετείνετο από της εξόδου προς το όρος Σινά μέχρι του Σταυρού του Γολγοθά και την οικονομία της Χάριτος ή αλλιώς η οικονομία της εκκλησίας.
                 «»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»














..